Opinie (371) ponad 10 zablokowanych

  • (9)

    W końcu.Tylko ceny są u nas nieadekwatne do kieszeni rodaków...

    • 79 16

    • (2)

      średnia prędkość pociągów w Polsce to 50km/h, w 2,5h to z Gdanska do Wejherowa się jedzie, sama podróż autobusem miejskim na lotnisko z centrum Gdanska to ponad godzina

      • 9 13

      • (1)

        Z Wejherowa do Gdańska jest 1 godz. 11 minut i pociąg staje co 2,3 minuty ,to się nie rozpędzi powyżej 70 km/h.

        • 15 2

        • Koleje szybkie są ogradzane płotem. Trzeba to udoskonalić w kraju. Ale to wymaga też przewidywanie przejazdów i przejść pod torami przed remontami i budowaniem nowych tras.

          • 3 0

    • (2)

      bilet na 4 osobowa rodzine na trasie Gdańsk Kraków to 500pln, za tyle można poleciec do Barcelony, czy tez do innej stolicy europejskiej

      • 10 18

      • 4 osoby do Barcelony za 500 zł? Chyba nie, albo tylko poza feriami i zimą. Na pewno nie.

        • 10 1

      • Jak zamowisz bilety w promocji, z 2 letnim

        wyprzedzeniem, lot na listopad, nie w weekend i oczywiscie bilety bez bagazu rejestrowanego. No i musisz przy kompie siedziec 24h przez miesiac i odswiezac strone :) Wtedy moze cos znajdziesz za 500pln dla 4 osobowej rodziny.

        • 2 0

    • A będzie jeszcze lepiej to znaczy dłużej - już my się o to postaramy xd (1)

      Motorniczym się w d...ch poprzewracało - jak popracują za miskę ryżu to zaczną jeździć szybciej - jeden kurs jedna miska ryżu xd

      • 1 11

      • Co mają tramwaje do tego artykułu?

        • 3 0

    • A co z francuskimi milionerami?

      Też muszą odstawić prywatne samoloty i wsiadać w pociąg? Czy zakaz jest tylko dla mas? :)

      • 9 1

  • (3)

    "W Polsce przyzwyczailiśmy się już do szybkich połączeń krajowych"

    Kogoś ładnie poniosło

    • 128 13

    • Taaa (1)

      A gdzie te prędkości na trasie po 250 km ??? Tylko odcinkowe , krótkie kawałki ... jeszcze daleko nam do kolei z Francji , Niemiec czy innych państw , ale i tak fajnie , że coś tam działają

      • 24 0

      • Jeśli 250 to szczyt naszych marzeń i możliwości na najbliższe lata - to trochę smutno.
        Teraz wydajemy miliardy na modernizację linii do 250, za parę lat wydamy kolejne miliardy na 300 - a Zachód będzie już wtedy jeździł 450.

        • 6 1

    • Na osi gdynia krakow moze tak.

      Ale poza tym to nie jest to nawet XIX wiek

      • 16 2

  • Nam to nie grozi. U nas podróż pociągiem z Zakopanego do Szczecina to jakieś 17 godzin. (7)

    • 98 12

    • Bo trasa kolejowa z Krakowa do Zakopanego jest zamknięta (5)

      I ludzie podróżują busami

      • 8 1

      • (4)

        jak trasa była otwarta to też podróż nie była o wiele krótsza
        nie rozumiem połączeń do krakowa czy zakopca która odbija na wrocław czy katowice - to jest dodatkowe 4h jazdy

        • 17 1

        • największe kuriozum to Przemyśl

          przez Częstochowę, Kielce, Kraków (jak dobrze pamiętam).
          Dwa zygzaki w poprzek kraju...

          • 15 1

        • bo tylko tam zostały tory...

          ...zdatne do jazdy...

          • 11 0

        • Jechałem do Krakowa w zeszłym roku i wyszło poniżej 5 godz.

          Więc to raczej nie jest tak, że do Zakopca nie dałoby się jechać szybciej.

          • 3 0

        • Ja rozumiem: chodzi o kasę

          Więcej miast to więcej pasażerów. Bez zaglądania w rozkład strzelam, że to jakieś TLK. I bez patrzenia w rozkład wiem, że można wybrać szybsze połączenie Ekspresem przez Warszawę. Tylko to kosztuje.

          • 2 0

    • Znalazłem dwa połączenia

      Na tej trasie mniej niż 12 h (z przesiadkami)

      • 6 1

  • Jak widze koncepcje stylistyczna pendolino

    To mnie ścina z nóg.

    • 10 24

  • Jak zwykle w Polsce predkośc ledwie 250 gdzie inne kraje idą w stronę 400 i 500 (23)

    te 250km/h jeszcze szumnie nazywa się szybką linią.
    Ale co istotniejsze po raz kolejny trójmiasto jest odcięte od reszty kraju - może czas odciąć się od kraju wgl. Niepodległe Księstwo Pomorskie radziło y sobie lepiej niż teraz.

    • 49 80

    • Ty masz cos z glowa ? (3)

      W jakiś sposób odcięte? Koleją możesz dojechać wszedzie.

      • 34 6

      • Do glupiego Ciechocinka nie dojedziesz :( (2)

        A tam sporo kuracjuszy by skorzystalo bo stacja jest w centrum miasta. Trzeba sie ratowac jakimis malo uczciwymi busikami - tragedia I ogromna niewygoda dla kuracjuszy. Ta stacja naprawde by sie przydala.

        • 0 0

        • bo do ciechocinka jest autostrada 3-pasmowa na 500 km/ (1)

          demagogu

          • 0 0

          • ale emeryci nią...

            ...nie jeżdżą...

            • 1 0

    • Nie 250 (6)

      A obecnie tylko 200 i to na kilku odcinkach

      • 27 1

      • OMG... we Francji takie rzeczy? - czy to demokratyczne tak zakazywać, nakazywać? (5)

        co na to TSUE i ten 2 latek z kod-u?

        • 15 21

        • (4)

          Oni są przyzwyczajeni do machania białymi flagami i robienia to co się im każe, a bambus z drzewa opanował ich kraj.

          • 5 15

          • jasne i pisze to przedstawiciel narodu, który przewalił wszystkie wojny w ostatnich 250 latach a na 123 lata zniknął z mapy (3)

            Cieciu zajrzyj w podręczniki historii, nawet te pisowskie. Polski znów nie będzie na mapie świata, a Francja dalej będzie silnym państwem swoją gospodarką i siłą militarną.
            Takie leszcze jak ty łykają wszystko bezkrytycznie....

            • 15 5

            • Trzy dowolnie wybrane marki francuskie... (2)

              ...citroen, renault, peugeot, mają większą wartość rynkową, prestiż i rozpoznawalność, niż cała polska cebulowa gospodarka, oparta na węglu i podatkach z zakupów w biedronce.

              • 0 0

              • nie na węglu i biedronce (1)

                a na podsufitkach, paletach i składaniu oraz metkowaniu towarów wprowadzanych na obszar Unii.
                Gdyby nie "trochę" żywności ze ściany wschodniej, to nic z Polski nie zaistniało by w świecie.
                Może oprócz siły roboczej.

                • 0 0

              • "żywność".... ciekawa nazwa na bimber

                • 0 0

    • (2)

      co wytwarzałoby produkt PKB w tym Twoim księstwie? na pewno umarłoby z głodu bo wokół zero rolnictwa

      • 8 14

      • a to rolnictwo tworzy PKB? heheheh (1)

        • 9 4

        • a nie?

          ...szczególnie to ze ściany wschodniej.
          Bo na zachodzie przejęte przez Angoli, Dunów i Holendrów.

          • 0 0

    • a kto by miał ogarnąć takie księstwo ?

      Grzelak? Trzeba mieć pomysł a nie sposób na trwanie. A dochody liczyć ze sprzedaży gruntów, czynszów i parkometrów.

      • 11 3

    • Nigdzie na świecie klasyczna kolej nie porusza się w ruchu rozkładowym z prędkością 400 czy 500 km/h. (1)

      Rekordy a planowa eksploatacja to dwie różne bajki.

      • 12 3

      • Wystarczy stary dobry TGV i 300km/h

        • 3 1

    • zgadzam sie z Tobą, Polska w obecnym kształcie została totalnie podzielona (3)

      konsekwencją tego powinien być podział administracyjny np. na linii Wisły. Na wschód ta cześć populacji, której uwiera UE i normalne, laickie, nowoczesne państwo. Ten kraj miałby to o czym marzy częśc społeczeństwa,

      konsekwencją tego powinien być podział administracyjny np. na linii Wisły. Na wschód ta cześć populacji, której uwiera UE i normalne, laickie, nowoczesne państwo. Ten kraj miałby to o czym marzy częśc społeczeństwa, zamknięte granice, wizy, powinni wystąpić ze strefy Schengen.
      Na zachód ta część, ktora chce silniejszej unifikacji i federalizacji państw UE, z własnym ponadnarodowym silnym wojskiem, wspólną walutą, wspólną polityką zagraniczną i budżetem. Bez anachronicznych nacjonalizmów i wpływu jakichkolwiek religii na politykę. Każdy miałby 5 lat na decyzję i wybranie tego kraju, w ktorym chce żyć i przeprowadzkę. W przeciwnym razie przyszłośc rysuje się pod znakiem niepokojów i bratobójczych wystąpień.

      • 13 12

      • Pełna zgoda

        • 2 2

      • bo ta zachodnia część

        trzy-cztery pokolenia dłużej jeździ na zarobek na Zachód i nic innego nie mają.

        • 0 0

      • a na północy Samodzielny Region Gdański / Autonomiczne Pomorze

        który mógłby ze wszystkimi dookoła handlować i się bogacić.
        Tak kiedyś było i było dobrze.

        • 0 0

    • (1)

      Gdzie na świecie idzie się w kierunku 400-500 km/h na kolei konwencjonalnej? Raczej się obniża prędkość do 250km/h, bo zyski czasowe z szybszego prowadzenia ruchu są niewspółmiernie niskie do wzrostu zużycia energii i podzespołów.

      • 4 3

      • Ladnie to odpisałeś, tyle ze fantazjujesz

        Koleje szybkich prędkości mają sie swietnie, w Japonii, Chinach, Korei pld, itd. Logicznym jest ze osiagane prędkości sa wykorzystywane w czesci połączeń tam gdzie jest to uzasadnione ekonomicznie. Nie boj sie nikt nie oczekuje 500km/h z Gdyni do Kościerzyny :).

        • 3 0

  • (6)

    Przed podziałem PKP, a zwłaszcza w czasach słusznie minionych Trójmiasto mia)ło trochę ciapongów międzynarodowych. Był Berlin przez Słupsk. Była

    • 45 3

    • (2)

      Niestety ale lata zaniedban na lini przez Slupsk, Koszalin i Szczecin do Berlina spowodowaly, ze dzis ta linia jechalbys 15h.

      • 8 2

      • Bzdura.

        Akurat ta linia ma obecnie lepsze parametry niż w latach 90-tych, kiedy jeździł nią pociąg do Berlina. Problemem tej linii są czasochłonne krzyżowania z powodu jednego toru.

        • 5 0

      • Bzdura. Do Szczecina jedziesz 5,5h a że Szczecina 1,5h.

        • 0 0

    • Tusk (2)

      Zaoral kolej w Polsce

      • 15 17

      • Tusk? Chyba nie. Czy wam się wydaje, że Tusk było u władzy 20 lat?

        • 11 3

      • Tusk? Rząd Jerzego Buzka!

        Polecam książkę "Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej", Karola Trammera.

        Szczyt zaorania polskiej kolei nastąpił w 2000 roku.
        Dla przykładu. Jednego tylko dnia - 3 kwietnia 2000 roku zlikwidowano

        Polecam książkę "Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej", Karola Trammera.

        Szczyt zaorania polskiej kolei nastąpił w 2000 roku.
        Dla przykładu. Jednego tylko dnia - 3 kwietnia 2000 roku zlikwidowano 1028 kilometrów linii kolejowej. Kolejne cięcia w czerwcu i kolejnych miesiącach.

        Rząd Jerzego Buzka - AWS, od 31 października 1997 do 19 października 2001.

        • 11 0

  • ukryta reklama CPK (4)

    gdzieś tu jest ten pan na H z Gdyni

    • 37 25

    • tobie kiedyś, bardzo głęboko ukryto mózg i jak widać, szukasz bez skutku. Na terenie Tworek szukaj.

      • 6 11

    • No tak. Po co nam lotniska i pociągi w Polsce, skoro one już istnieją w Niemczech... (2)

      • 0 2

      • Blysnales intelektem...

        • 1 0

      • Suchar...

        Taki sam jak te wszystkie wpisy o "Barei" albo "stanie umysłu"...

        • 0 0

  • Jaki sa ciekawe polaczenia zagraniczne (14)

    Pociągiem z Gdańska? Ktoś może jechal ostatnio? Bardzo lubię podróże pociągiem i chętnie bym się wybrał za granicę.

    • 35 5

    • Jest polaczenie do Hogwardu.

      Pociag odjezdza z peronu 3 i 3/4

      • 21 6

    • Poranny pociag do berlina

      Jest spoko. Przed pandemia byliśmy ze znajomymi na 2 dniowej wycieczce i bardzo sobie chwalimy

      • 15 0

    • Jak za granicę, to polecam podróż szynobusem na Kaszuby.

      Zwłaszcza do Kartuz i Kościerzyny, oraz na Półwysep Helski. Wspaniałe widoki, niezapomniane turystyczne walory, a teraz to już ostatnia okazja przejechać się dizelkiem, zanim zaczną te linie elektryfikować.

      • 19 0

    • z Gdańska niebardzo

      ale Kraków i Warszawa daje znacznie większe możliwości.
      Głównie w kierunku bałkańskim. Mnie udało się dojechać w dobę do Belgradu
      W tym sezonie z Czech i Austrii uruchomiono pociągi do Chorwacji (Rijeka, Split) nawet z autokuszetkami.
      A z budapesztańskiego Keleti dojedziesz wszędzie... ;)

      • 13 0

    • Ciekawe ile kosztuje bilet kolejowy Gdańsk - Tronheim? (2)

      Albo chociaż Gdańsk - Oslo czy Gdańsk - Skavsta? Ile czasu trzeba by poświęcić na zgranie i rezerwację wszystkich niezbędnych biletów?

      • 5 1

      • Z Gdańska do Berlina ICE, dalej Berlin Kopenhaga, ale nie wiem czy w tym sezonie jeździ bezpośrednio, potem przeprawa do Malmo, dalej bezoosrednio Malmo do Geteborga, z Geteborga do oslo exoresem, z Oslo do Trondheim

        Z Gdańska do Berlina ICE, dalej Berlin Kopenhaga, ale nie wiem czy w tym sezonie jeździ bezpośrednio, potem przeprawa do Malmo, dalej bezoosrednio Malmo do Geteborga, z Geteborga do oslo exoresem, z Oslo do Trondheim nocnym exoresem, koszt bez duzo szybszej rezerwacji okolo 2000 zł. Czas 50 godzin. Niestety pociągi w Skandynawi jeżdżą rzadko i sa kosmicznie drogie, sam odcinek Oslo Trondheim to wydatek okolo 1000 koron czyli 450 zł. Warunkj? norweskie i szewdzkie koleje maja bardzo komfortowe, ale stare wagony.. Lepsza alternatywa i szybsza to prom do Nynashamn, wysiadasz i leciwz na podmiejski Tog to Sztokholmu, z centraknego bezoosredni express do Storlien (takie szwedzkie Zakopane), dalej transgranicznym do Trondhein, lub konieczna przesiadka w Asen. 17 h prom plus 13 h koleja z przesiadkami. Koszt z 1 okoby okolo 100 zł max.

        • 0 0

      • rome2rio podaje kwoty ok. 500pln

        A listowana trasa to Gdansk-Berlin-Sztokholm-Strolien-Tronheim. Przejazd mozliwy do zmontowania ze dwa razy w tygodniu. Czas przejazdu to ponad 30h.
        Sa tez warianty montowane kolejowo-autobusowe.

        • 0 0

    • Do kocborowa jezdzi pociag zwany "pozadaniem"

      • 4 3

    • Do Berlina i Wiednia (przez Ostravę). (3)

      W sezonie do Bohumina i przed pandemią do Żiliny (nie wiem czy do tego powrócą).

      • 2 0

      • Po co jechać do Żyliny? (2)

        • 1 0

        • Aby pojsc w Fatre...

          A Zilina to juz czeski system kolejowy, zupelnie inny swiat i przesiadka na wiele ciekawych kierunkow, ktore nie sa dostepne w naszym kraju.

          • 1 0

        • By..

          Odwiedzić rodzinne miasto Kuciaka ;D

          • 0 0

    • (1)

      z zagranicznych to polecam Wejherowo i Rumia.

      • 4 1

      • @3xF

        Szczerze się uśmiałam, thank you :-)

        • 1 1

  • (10)

    kolej bilet GDAŃS - katowice - 200ZŁ I TO 2 KLASA
    samolot bilet gdańsk - londyn luton - 100ZŁ
    prawie - robi różnicę

    • 65 22

    • Tu już przesadziłeś. (3)

      Ceny biletu - skąd je wziąłeś? Jak kupujesz w przedsprzedaży to kolej jest tańsza. Jak doliczysz opłatę za bagaż, opłatę lotniskową to wychodzi na to samo a nawet drozej.

      • 19 8

      • wychodzi na to samo a nawet drozej (2)

        Wciąż porównujesz trasy Gdańsk - Katowice i Gdańsk - Londyn? XD

        • 10 3

        • To uruchom linie lotnicze i lataj taniej. (1)

          Jakoś dziwnym trafem żaden przewoźnik lotniczy się na to nie zdecydował.

          • 2 6

          • Komentarze typu "to zrób" są totalnie i**otyczne i wiele mówią o autorze

            • 5 0

    • 200 zł, to chyba w pendolino (3)

      Normalnie tlk lub ic (gdzie masz nowe wagony) za 80 zł.
      I to wszystko niedługo przed odjazdem.

      • 11 4

      • w IC bilet min 150

        tlk tylko 2 razy na dobe
        jak ktos lubi 2am - 6 rano

        • 7 5

      • a pieszo to nawet za darmo

        • 3 2

      • Nowe wagony w TLK? Serio?

        Chyba 10 lat temu

        • 3 2

    • 200 zł ?

      Normalna cena to 180 PLN, a w przedsprzedaży do 30 % taniej.

      • 2 1

    • A ile za dojazd z Luton do miasta?

      • 2 1

  • Zachód (6)

    To bardzo duzo zakazów i ograniczen
    I przez to jest wiekszy porzadek
    W Polsce, w porownaniu z Zachodem jest jeszcze za duzy luz i robta co chceta, wolna amerykanka itp

    Polakow jest duzy opor przed zmianamy - wystarczy popatrzec na ograniczenia w parkowaniu w centrum Gdyni...

    • 39 50

    • Polska - bogate przepisy kontra ignorancja i brak nieuchronności kary

      W Polsce są liczne i dobre regulacje, tylko Polak jest kombinator i robi co uważa, bo:
      - tylko na chwilę,
      - przecież nikomu nie przeszkadza,
      - jak to, że on nie może,
      - przecież nikt nie będzie

      W Polsce są liczne i dobre regulacje, tylko Polak jest kombinator i robi co uważa, bo:
      - tylko na chwilę,
      - przecież nikomu nie przeszkadza,
      - jak to, że on nie może,
      - przecież nikt nie będzie mu mówił, co może robić,
      - przecież nikt nie będzie mu mówił, jak może robić,
      - a może nikt nie zauważy,
      Ponadto ma ciche przyzwolenie i nie wisi nad nim nieuchronność kary.
      Przepisy są generalnie dobre, ale kuleje ich znajomość i egzekwowanie.
      Dziwnym sposobem Polak staje się specjalistą prawa, kiedy jemu coś/ktoś dokucza. Taki kraj.

      • 19 6

    • To nie zakazy a regulacje, przeciwdzialajace chaosowi.

      M.in. dzieki takim regulacjom polskie firmy bez problemu moga wprowadzac swoje towary na rynek europejski. Przed 2005 to byla droga przez meke.

      • 12 1

    • Zachód (2)

      To bardzo dużo zakazów i ograniczeń
      A przez to brak innowacyjności, powolne przemieszczanie się, bycie daleko w tyle w wyścigu technologicznym za USA czy Chinami itd. W sumie "zachód" zawdzięcza swój dobrobyt

      To bardzo dużo zakazów i ograniczeń
      A przez to brak innowacyjności, powolne przemieszczanie się, bycie daleko w tyle w wyścigu technologicznym za USA czy Chinami itd. W sumie "zachód" zawdzięcza swój dobrobyt jedynie historii i rozwojowi nauki i techniki w czasie, gdy jeszcze nie założył sobie kajdan. Ale po kilku dekadach Europy w kajdanach, USA i Chiny zostawiły "zachód" daleko w tyle. Śmieszne, że zazwyczaj za nakładaniem kolejnych prawnych kajdan są ludzie, którzy nazywają siebie "liberałami".

      • 11 11

      • jasne i dlatego najbardziej pożądane marki samochodów, dóbr luksusowych, wszystkie trendy mody (1)

        płyną z Europy. Chińczycy kiedy dorabiają się kasy korzystają i eksponują swój majtek nie przez produkty chinskie czy made in USA, a własnie europejskie.
        Mocno mijasz się z faktami, a jak tak ci źle, to jedz do Stanów czy Chin, tam to sobie pożyjesz heheh :)
        Europa to najmocniejsza marka teraz i w przyszłości.

        • 11 7

        • Zobacz sobie kiedy te wszystkie "najbardziej pożądane marki samochodów i dóbr luksusowych" powstały

          w czasach, gdy nie było tylu ograniczeń i regulacji. A spróbuj czymś teraz wystartować - nie da się, bo wszędzie regulacje. Pokaż mi jak Europa rozwija nowoczesne technologie jak elektronika czy sztuczna inteligencja? A

          w czasach, gdy nie było tylu ograniczeń i regulacji. A spróbuj czymś teraz wystartować - nie da się, bo wszędzie regulacje. Pokaż mi jak Europa rozwija nowoczesne technologie jak elektronika czy sztuczna inteligencja? A to że Chińczycy eksponują swoje "majtki" przez produkty europejskie to wynik historii. BTW Jaguar i Land Rover należą do Hindusów, a Volvo do Chińczyków.

          • 1 0

    • nie wiem o jakim ty zachodzie piszesz, ale nigdzie choćby w Europie nie ma tylu znaków na dorgach

      pisz jak jest, a nie jak chcialbyś zeby było

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.