2020-08-03 07:01
A dlaczego nie z Polski?My też potrafimy budować autobusy i tramwaje.A tak jak zwykle zarobi zagranica.
2020-08-03 07:10
2020-08-03 14:43
2020-08-03 07:20
w Polsce nie ma używanych tramwajów w tym wieku i w takim stanie , albo nowe polskie albo używane z Niemiec .
2020-08-03 07:24
2020-08-03 11:33
2020-08-03 07:27
Polacy jak widac na przykladzie Pesy nie potrafia
2020-08-03 07:45
kolega mechanik zatrudnił się w firmie kolejowej. Naprawa maszyn torowych. Opowiadał jacy tam sami znajomi pracują. Nie potrafią przestawić klucza by kręcił w drugą stronę. Złodziejstwo i kombinatorstwo. Jeżeli we wszystkich spółkach jest podobnie to niestety to musi upaść.
2020-08-03 08:32
2020-08-03 10:55
bez praktyki bez doświadczenia bez Wykształcenia! ... bez patrzenia się na przepisy i regulaminy... byle SWóJ!
i potem są efekty - im nawet zdrowe jak koń klacze padają...
2020-08-03 13:22
Sadzeniaczki? Chyba jednak krewni i POwinowaci.
2020-08-03 07:58
A ty czytać ze zrozumieniem chyba nie potrafisz skoro piszesz to co własnie napisałeś.
2020-08-03 08:06
Taaak, można kupić tramwaje z Olsztyna, albo może Krakowskie? :D
2020-08-03 11:34
2020-08-03 19:45
Ringa to nie jest on krakowski ale jak najbardziej rodowity gdanski doprowadzony do tego wspanialego stanu przez złote raczki z Krakowa
Jeden taki egzemplarz zachowali jednak sobie...
2020-08-03 15:23
miasta które stworzyło sieć tramwajową od zera zaledwie 5 lat temu? Kto wymienia tabor po 5 latach?
2020-08-03 08:41
Całkowite wycofanie z ruchu 62 tramwajów typu N8C i zastąpienie ich nowymi pojazdami oznacza wydatek na poziomie 600 mln zł. Kwota ta przekracza roczne koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej w Gdańsku
2020-08-03 11:11
Zamiast rozbudowy Kartuskiej można kupić 5 nowych tramwajów.
Droga zielona to zakup 260 tramwajów.
Gdańsk inwestuje w drogi dla samochodów, dlatego nie ma pieniędzy na transport zbiorowy. Ot cała zagadka.
2020-08-03 11:51
Kwadratura koła
2020-08-03 12:22
warto wiedzieć, że próby rozładowania korków jedynie przez rozbudowę sieci ulicznej miast nigdy nie przyniosło rezultatów, tak jak popuszczanie pasa nie przyczyniło się do przezwyciężania objawów nadwagi i otyłości.
warto wiedzieć, że próby rozładowania korków jedynie przez rozbudowę sieci ulicznej miast nigdy nie przyniosło rezultatów, tak jak popuszczanie pasa nie przyczyniło się do przezwyciężania objawów nadwagi i otyłości. Sama "poprawa" jakości funkcjonowania transportu zbiorowego (modernizacja taboru, rozbudowa linii i wzrost częstotliwości) nie przyczyniła się do sensownych zmian nawyków komunikacyjnych mieszkańców. Tylko położenie nacisku na poprawę komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów chcących docierać do stacji SKM i PKM może tutaj coś zmienić na lepsze.
2020-08-03 14:03
W Gdańsku tramwaje są wzdłuż dróg o ruchu przyspieszonym. Nigdy tramwaj nie będzie atrakcyjniejszy od samochodu, przy takim układzie.
Sensownie rozbudowywany system transportowy, to szybkie drogi dla
W Gdańsku tramwaje są wzdłuż dróg o ruchu przyspieszonym. Nigdy tramwaj nie będzie atrakcyjniejszy od samochodu, przy takim układzie.
Sensownie rozbudowywany system transportowy, to szybkie drogi dla samochodów jako obwodnice, a szybkie trasy zbiorkomu jako promieniste.
Tramwaj musi być szybszy od samochodu, a nie będzie szybszy jeśli sam czas dojścia na przystanek jest dłuższy niż przejechanie 2 km samochodem.
2020-08-03 14:47
co zlego w tym że samochód będzie szybszy albo wygodniejszy? To środki transportu dla zupełnie innych grup.
2020-08-03 19:39
że nie da sie tego zastosować w gdańsku położonym między moem a lasem i wzgórzami:)))
choć nadal uważam, że po trasie pkm od moreny/jasienia do zajezdni powinien kursować tramwaj.
2020-08-03 21:32
Gdańsk ma (miał) bardzo sprzyjający układ urbanistyczny pod szybki transport zbiorowy. Jednak z czasem dzika zabudowa doprowadziła miasto na skraj ruiny, co widać w rankingach miast w kraju, gdzie Gdańsk regularnie traci
Gdańsk ma (miał) bardzo sprzyjający układ urbanistyczny pod szybki transport zbiorowy. Jednak z czasem dzika zabudowa doprowadziła miasto na skraj ruiny, co widać w rankingach miast w kraju, gdzie Gdańsk regularnie traci względem innych dużych miast w kraju.
Krok pierwszy - wykorzystać co już jest. Obecnie czas przejazdy Mickiewicza-Opera to 6 minut, z czego 1:30 min to oczekiwanie na zielone. Tak się nie zbuduje atrakcyjnego środka transportu.
2020-08-03 14:06
Prawo Lewisa-Mogridgea - po rozbudowie systemu drogowego dąży on do zapełnienia swojej przepustowości. (Budowanie nowych dróg powoduje, że więcej osób jeździ samochodem)
Paradoks Downsa-Thompsona - czas jazdy
Prawo Lewisa-Mogridgea - po rozbudowie systemu drogowego dąży on do zapełnienia swojej przepustowości. (Budowanie nowych dróg powoduje, że więcej osób jeździ samochodem)
Paradoks Downsa-Thompsona - czas jazdy samochodem jest zależny od czasu jazdy "od drzwi do drzwi" transportem zbiorowym. (Słaby system TZ prowadzi do większej liczby samochodów na ulicach).
Zweryfikowane milion razy, zawsze się sprawdza. Budowa dróg (a zwłaszcza kosztem TZ) to działanie prowadzące jedynie do wzrostu korków, nic więcej.
2020-08-03 15:20
to oznacza poprawę jakości życia.
2020-08-03 21:36
nie oznacza statusu życiowego. Dzisiaj samochód to zwykła rzecz codziennego użytku, jak telefon komórkowy czy zmywarka. Tylko część osób nadal wierzy w swojego blachosmroda jako wyznacznik statusu.
2020-08-03 19:51
choćby ze względu na brak synchronizacji, ilość kursów ograniczana do minimum (a potem tłumaczą, ze mało ludzi korzysta w tych godzinach- mało korzysta, bo mało kursów). Do tego komunikacja szybkobieżna (skm) należy do
choćby ze względu na brak synchronizacji, ilość kursów ograniczana do minimum (a potem tłumaczą, ze mało ludzi korzysta w tych godzinach- mało korzysta, bo mało kursów). Do tego komunikacja szybkobieżna (skm) należy do pkp nie do miasta, więc nigdy nie będzie dobrze. choć dużym krokiem naprzód jest bilet na skm w cenie miesięcznego na terenie gdańska...
inna sprawa, że w przypadku ruchu samochodowego u nas ze względu na geografię nie ma sensownej alternatywy dla grunwaldzkiej na większości odcinków- w większości miast większych niż 200k mamy kilka ulic dwupasmowych ułożonych równolegle i ruch się rozkłada. my mamy trójpasmówkę, ale każda równoległa ma max kilometr ( z wyjątkiem może wita stwosza/wojska polskiego)
tak wiec inwestycje w ruch samochodowy nie służą za bardzo zwiększeniu przepustowości...
2020-08-03 21:39
A i tak wszystko stoi w korku. Problemem nie jest brak pasów dla samochodów, ale za dużo samochodów. Każdy kolejny pas ruchu to więcej samochodów.
Rozwiązanie jest proste. Zlikwidować połowę przepustowości dla
A i tak wszystko stoi w korku. Problemem nie jest brak pasów dla samochodów, ale za dużo samochodów. Każdy kolejny pas ruchu to więcej samochodów.
Rozwiązanie jest proste. Zlikwidować połowę przepustowości dla samochodów i zorganizować w to miejsce sensowny transport zbiorowy. I nagle się okaże, że korków nie widać (tą drogą poszedł Paryż, korki owszem są, ale stoi w nich 10% mieszkańców miasta, a nie 60% jak w Gd).
2020-08-03 12:53
samochody sa szybkie i wygodne
2020-08-03 19:50
po modernizacji do klasy N8C-AC1 z tego jak niektorzy pisza zostaje tylko i wylacznie skorupa i wozki !
2020-08-03 09:17
tylko że z opóźnieniem i wadliwie
2020-08-03 09:34
2020-08-03 09:35
i niepotrzebnie kupują nowe
2020-08-03 11:33
2020-08-03 11:52
zobacz jak tam wyglądają nowe tramwaje i pociągi - jestesmy za nimi ze 20 lat
2020-08-03 12:22
2020-08-03 12:25
w wielu z nich kursują tramwaje jeszcze starsze niż w Gdańsku. Wiele miast zazdrości nam SKM, którego tabor powinien być faktycznie szybciej sukcesywnie wymieniany. Częstotliwość serwisu SKM powinna zostać podniesiona do
w wielu z nich kursują tramwaje jeszcze starsze niż w Gdańsku. Wiele miast zazdrości nam SKM, którego tabor powinien być faktycznie szybciej sukcesywnie wymieniany. Częstotliwość serwisu SKM powinna zostać podniesiona do nie więcej niż 5 minut w godzinach szczytu. Poprawa dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM mogłaby być kolejnym działaniem skutecznie wpływającym na zachowania komunikacyjne mieszkańców. Czekam na elektryfikację PKM i bajpas kartuski - bez tego nadal będziemy mieli coraz gorsze warunki poruszania się po Trójmieście.
2020-08-03 14:41
Skm zazdroszczą ? Tego jeszcze nie słyszałem, metra w Warszawie z jego częstotliwością to owszem ale naszej skm !?
2020-08-03 14:35
a ty byłeś? Gdzie? Kraków, Warszawa, Wrocław, Poznań - same nówki niebiegane. Jak twój mózg
2020-08-03 14:49
Tam to nawet te nowe są niskopodłogowe tylko w środku jak dortmundy po remoncie.Takie ciekawe wynalazki.
2020-08-03 10:38
W czasie gdy były kupowane pierwsze "Drotmundy" to w Gdańsku królowały 105ki, a Pesa dopiero raczkowała w zakresie produkcji tramwajów. A u nas nie ma rynku wtórnego na tramwaje, bo we wszystkich miastach jeździły 105N lub jeszcze większe zabytki.
2020-08-03 10:46
Gigantyczne opóźnienia, a wyroby takie sobie.
2020-08-03 10:52
tylko remontujemy te co mamy.
Tym niemniej, niech miasto nie ściemnia.
Te tramwaje są za krótkie i powinny jeździć w dwuskładach ale... dwuskłady nie mieszczą się na przystankach, które kiedyś postanowiliśmy skrócić.
2020-08-03 11:07
Przy "remoncie" polegającym na wiejskim tuningu wymontowano gniazda i oryginalne sprzęgi. Dzisiaj nie ma możluwosci ukrotnienia składów poza konstalami.
Niemcy nawet w nowych wagonach mają taką mozliwosc.
My zamawiamy za to dwukierunki nie wiadomo po co
2020-08-03 12:26
2020-08-03 12:50
oszczędność jest głównie "terenowa". krańcówka jak w Migowie czy na Sucharskiego jest mniej inwazyjna.
2020-08-03 12:48
2020-08-03 12:48
Przebudowy wymagałyby wszystkie.
2020-08-03 10:54
Bo tak
2020-08-03 11:32
2020-08-03 11:53
2020-08-03 14:36
no to spadaj na Podkarpacie, stolicę mądrych inaczej Polaków
2020-08-03 14:42
2020-08-03 21:18
Wy z Polski sobie budujcie. My w Gdańsku urządzamy się po swojemu.
2020-08-04 05:38
Jak to dlaczego bo wspaniała pani dulkiewicz robi dobrze ale tylko Niemcą czego wy się spodziewacie od rządzących platfusów.
2020-08-04 05:41
PESA jest z Polski i mamy ich też dużo, ale są drogie.
2020-08-03 07:02
100 lat!!!
A Niemiec patrzy i nie wierzy:D
2020-08-03 07:42
2020-08-03 11:04
nawej jeśli to prawda, że pesy są jakościowo gorsze i droższe w utrzymaniu, to jednak nam Polakom i tak bardziej się opłaca kupić polskie tramwaje
2020-08-03 11:39
2020-08-03 08:01
co niedzielę dzwoni by posłuchać dzyń dzyń
2020-08-03 17:03
2020-08-03 10:13
Hahahahaha
2020-08-03 11:22
Wymiana tramwajów N8C na nowe Bombardier Flexity Classic NGT8 w Dortmundzie nie była projektem sukcesu. Po ośmiu latach stwierdzono, że na wózkach nowych tramwajów jest pełno rdzy a podłogi są uszkodzone. Czasowo z 41
Wymiana tramwajów N8C na nowe Bombardier Flexity Classic NGT8 w Dortmundzie nie była projektem sukcesu. Po ośmiu latach stwierdzono, że na wózkach nowych tramwajów jest pełno rdzy a podłogi są uszkodzone. Czasowo z 41 potrzebnych do obsługi linii U43 i U44 pojazdow, tylko 28 można było używać. To oznaczało zastąpienie niektórych odcinków trasy autobusami i redukcję długości pojazdów. Na linii U43 dwa tramwaje są strzępione, aby udostępnić pasażerom wystarczającą liczbę miejsc. Po skróceniu składów dochodziło do opóźnień i tłoku. Również N8C kursowały do 2011 r. w Dortmundzie przeważnie w parę.
2020-08-03 07:07
Skmka ma mlodszy tabor
2020-08-03 08:21
Nie ma młodszego taboru, poza tym w skm wszystkie poza 1 skladem sa stare a tu tylko czesc
2020-08-03 07:07
nie nie to się nie dzieje....
brawo lemingi!
2020-08-03 08:03
A jednak. Wszystko to pod pozorem "prywatyzacji".
2020-08-03 08:16
No i co z tego jak wy dalej na nich głosujecie. A te 40 mln mogłoby wpływać do kasy Gdańska.
2020-08-03 08:59
Dokładnie wszyscy narzekają na władzę a przy wyborach ma 80% to do kogo pretensje
2020-08-03 13:08
Jak kiedyś pytałem się znajomych i rodziny (w różnym wieku) dlaczego głosują na Adamowicza to nikt nie potrafił sklecić nawet jednego sensownego argumentu. Nikt na dobrą sprawę nie wiedział jakie kompetencje ma prezydent miasta czy reszta samorządu.
2020-08-04 06:22
"Dzisiaj Paweł Adamowicz opublikował swoje oświadczenie majątkowe po 5 korektach. Wskazał w nim, że w radach nadzorczych, w których zasiada, zarobił tylko w 2017 roku ponad 140 tysięcy zł. Od momentu kiedy Prezydent
"Dzisiaj Paweł Adamowicz opublikował swoje oświadczenie majątkowe po 5 korektach. Wskazał w nim, że w radach nadzorczych, w których zasiada, zarobił tylko w 2017 roku ponad 140 tysięcy zł. Od momentu kiedy Prezydent powołał się do rady nadzorczej GPEC, zarobił niebagatelną sumę - prawie milion złotych"
Janek, nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych. Nie bądźmy Peweksami. Dostajemy za tego misia, jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów i już. Więc im on jest droższy, ten miś tym... no? Koniaczek?
2020-08-03 09:09
Jak jest dobra konstrukcja nadwozia i scian to po odpowiedniej modernizacji dany skład moe jeżdzic nawet ze 100 lat
2020-08-03 09:29
A widziałeś w nich klimatyzację ? Nie zauważyłem aby było założenie klimatyzacji w ramach modernizacji. Niech podadzą ile kosztowało roczne utrzymanie tych zmodernizowanych wehikułów .Ile razy były ściągane i naprawiane
A widziałeś w nich klimatyzację ? Nie zauważyłem aby było założenie klimatyzacji w ramach modernizacji. Niech podadzą ile kosztowało roczne utrzymanie tych zmodernizowanych wehikułów .Ile razy były ściągane i naprawiane .Roczny bilans utrzymania nowych - Pesy i tych złomów .Czy na początku roku nie było ,że po pochwaleniu się iż przyjechał pierwszy nowy skład ,mają przyjechać kolejne NOWE w tym roku ,podobnie miało być z autobusami. Dlatego miasto pisało o dużym zadłużeniu miasta bo ma zakupić NOWE składy autobusów jak i taboru .Niech podadzą ile było w planie ile zakupiono Nowych oraz pokażą jak wyglądają w tym roku wydatki i na co poszły ,jak i zadłużenie miasta
2020-08-03 10:24
bylo tak, że zajezdnia Wrzeszcz eksploatująca je miała więcej strat wozokilometrów niż zajezdnia Nowy Port ze swoimi 105kami
2020-08-03 11:45
PESY to złomy już od nowości
W latach 80tych te zachodnie tramwaje były robione tak aby były trwałe, dziś wszystko delikatne ma wytrzymać tylko przez gwarancje
2020-08-03 12:41
2020-08-03 11:36
czy też w miarę nowym samochodem wyższej klasy, z którego zakupem urzędnicy nie szczypią się zbytnio jak pojeździ parę lat po gdanskich jezdniach.
2020-08-03 07:08
I że daganim piereganim Niemca lada moment. A stać nas tylko na używki od nich sprzed 30 lat...
2020-08-03 07:13
Taa.. Nie ma to jak pisowska propaganda w telewizji. Według TVPis to "Niemcy zazdroszczą Polsce dobrobytu"
A rzeczywistość jest trochę inna, tym bardziej, że obecny rząd centralizuje co się da i skutecznie obcina dochody samorządom.
2020-08-03 07:24
Co ma rząd do taboru tramwajowego w Gdańsku? Myślałem, że nasze miasto rozwinie komunikację rydwanową, a tu kiszka.
2020-08-03 08:28
to czemu kolejne likwiduje?
2020-08-03 11:43
GAiT z PKS. Nic dziwnego bo w ogóle ci się POmieszało.
2020-08-03 08:28
pisz sobie na jakimś podkarpackim portalu a nie tu, tam ci wszyscy po pleckach klepac beda bo tacy sami jak ty.
2020-08-03 11:40
2020-08-04 01:57
Jasne. Szumowski, Sasin, Kępa, Obatel, poseł Kaczyński etc. Jeden wałek za drugim.
2020-08-03 11:38
POwiaków! To oni tu rządzą dzięki takim trollom jak ty i kasę tłuką nawet na starych tramwajach bo to skarbonka bez dna.
2020-08-03 07:24
Nas? Zapytaj dlaczego wspaniały gdański samorząd kupuje takie trupy z Niemiec.
2020-08-03 07:30
Nie ma już głównego inicjatora, a ta Pani nic nie wie w tej sprawie. Tyle w temacie.
2020-08-03 11:41
Inicjator siedzi po cichu i kaskę w sreberka zawija ...
2020-08-03 09:57
Tylko Gdańsk taki biedny.
2020-08-04 11:14
A ja się pytam czy w tym artykule jest napisane że kupuje czy modernizuje. Bo coś z tego artykułu wynika że były ładnych kilka la temu kupione .
2020-08-04 10:23
2020-08-03 07:08
Po co?
2020-08-03 07:19
Do tego tramwaje te są bardzo niewygodne i są zdecydowanie negatywną wizytówką Gdańska.
2020-08-03 07:28
Lepsze niz te pesy bez miejsc do siedzenia
2020-08-03 07:43
Jest wygodniejszy od tych tramwajów. To już jest poziom mułu.
P.s. brak miejsc w Pesach to wymysł miasta, a nie producenta.
2020-08-03 08:29
2020-08-03 07:34
2020-08-03 07:38
2020-08-03 07:59
Przeczytaj uwaznie choc pierwszy akapit. Ten wytluszczony
2020-08-03 07:08
Samochody używane , tramwaje używane , wstydu nie macie ? Hiszpania . Francja, Belgia jakoś nie kupują starych gratów z Niemiec , oprócz polski kupuje ten złom jeszcze Korea Północna .
2020-08-03 07:16
Wstyd mamy, nie mamy za to pieniędzy na wydawanie na pokaz.
2020-08-03 07:30
Nowoczesne tramwaje to nie pokaz a konieczność , tylko komfortem , niezawodnością i tym samym punktualnością można zachęcić ludzi aby przesiedli się z samochodu do np. tramwaju . Nowoczesne pojazdy to również oszczędność
Nowoczesne tramwaje to nie pokaz a konieczność , tylko komfortem , niezawodnością i tym samym punktualnością można zachęcić ludzi aby przesiedli się z samochodu do np. tramwaju . Nowoczesne pojazdy to również oszczędność kosztów i prestiż dla miasta bo dzięki nowym pojazdom pokazujemy innym ze u nas jest cywilizacja , ze miasto jest dobrze zarządzane i po 31 latach od upadku komuny stać je na zakup nowego taboru .
2020-08-03 08:18
to dowiesz się czemu nowe tez nie takie dobre bo drogie a za parę lat tez już będzie stary złom. Od lat 90 jeżdżę używanymi samochodami głównie do pracy nigdy mnie nie zawiodły.
2020-08-03 08:48
Komfort i bezpieczeństwo są dla mnie ważne , również dla miasta powinno być ważne aby mieszkańcy i turyści mieli komfortowy i bezpieczny transport ponadto podnosi to atrakcyjność miasta dla inwestorów , prestiż i
Komfort i bezpieczeństwo są dla mnie ważne , również dla miasta powinno być ważne aby mieszkańcy i turyści mieli komfortowy i bezpieczny transport ponadto podnosi to atrakcyjność miasta dla inwestorów , prestiż i świadczy o dobrym zarządzaniu i gospodarności czego nie można powiedzieć o kimś kto porusza się autem z lat 90- tych w roku 2020 trując ludzi spalinami , czy ten pojazd posiada katalizator ?
2020-08-03 09:27
Jak akurat na przystanek podjedzie merc albo pesa jazz
2020-08-03 09:53
2020-08-03 21:00
Bo ZTM ma takich fachowców. Jak by tam pracowali ludzie z pojęciem to sprzęt też by się codziennie nie rozpadał. O wszystko trzeba dbać a to wtedy działa sprawnie. Nawet 20 letnie pojazdy
2020-08-03 11:47
słoika. Dobry wykład wsiowej ciemnoty. Nie idź tą drogą. Państwo nic nie ma do samorządu ale zmarnowało kasę na twoją edukację bo nic nie dała.
2020-08-04 08:00
korzystają z pomocy państwa i UE. Zakup dużej ilości taboru, budowa infrastruktury są finansowane z funduszy UE lub banków europejskich .Tabor zakupiony za te pieniądze ma naklejki że został sfinansowany z takowych
korzystają z pomocy państwa i UE. Zakup dużej ilości taboru, budowa infrastruktury są finansowane z funduszy UE lub banków europejskich .Tabor zakupiony za te pieniądze ma naklejki że został sfinansowany z takowych funduszy ( prawie wszystkie nowe pojazdy w PL maja takowe w tym tramwaje PESA w Gdańsku i dwa nowe pociągi NEWG dla SKM , jak widać nie da się bez przychylności władz we Warszawie i Brukseli nic załatwić i aż tyle ma ta władza do gadania. Jestem pewien że czujesz się teraz zakręcony jak słoik, to świadczy o rozwoju umysłowym . Serdecznie pozdrawiam :}
2020-08-03 07:28
2020-08-03 07:34
Używane tramwaje z Niemiec, jeździły również używane autobusy z Niemiec !
2020-08-03 08:52
można? - no można!
2020-08-03 09:22
Trolejbusy Jelcz które do niedawna jeździły po Gdyni , nie wspomnę o starych pociągach skm za które m.in tez miasto Gdynia jest odpowiedzialne .
2020-08-03 10:03
heheh
2020-08-03 07:30
2020-08-03 07:36
wycofane z Niemiec wschodnich
2020-08-03 07:36
Nasze w tym wieku to ruina. Tak w PRL robiono i teraz są efekty.
2020-08-03 11:09
no tak robiono ze pomimo kowalskiego serwisu, ton soli na torowiskach i niemyslacej obslugi ten sprzet dalej jezdzi
2020-08-03 08:52
2020-08-03 09:32
Zostały kupione i wyremontowane , było to tańsze niż zakup nowych ale ogólnie tanie nie było , to miałoby rozwiązanie tymczasowe bo na nowe brakło , kolejna modernizacja tych pojazdów to koszt przekraczający zakup nowych pojazdów.
2020-08-03 10:19
ca. 30%-50% za naprawę główną po 10 latach eksploatacji
2020-08-04 08:24
No właśnie sam napisałeś samochody używane..., ale to nie jest ważne, ważne, że już z kolan wstaliśmy. Droga na skróty jak widać się opłaca. Teraz skoro stoimy w głębokim socjalizmie i nie wiemy co dalej robić to zadeklarujmy, że na głowie staniemy... Będzie się działo i będzie weselej.
2020-08-04 12:37
to nie my kupujemy stary złom, ale decyzję taką podjął ówczesny zarząd GAiT wraz z Adamowiczem.
Pamiętam jak Adamowicz się tą transakcją zachwycał, a ja się zastanawiam po co kupować złom, który trzeba ciągle naprawiać i modernizować. Jakby złożyć wszystkie pieniądze w ten super interes włożone, to pewnie taniej by było nowe pesy kupić.
2020-08-03 07:08
a jak jezdziły tak jeżdżą
2020-08-03 07:53
W weekendy już tylko trójskłady jako atrakcja,a żeby się nie powykrzaczało trochę dortmundów, to by w ogóle poza trójskładami nie jieździły...
2020-08-03 08:39
ale co ja tam wiem
2020-08-03 08:00
I baedzo dobrze. Wole je od pesy
2020-08-03 08:33
2020-08-03 07:08
może za 20 lat od nas odkupią
2020-08-03 08:40
2020-08-03 07:10
Ostatnio wróciliśmy z rodzinką z Krakowa, tam to można prawie 60 letnie tramwaje spotkać oczywiście oprócz nowych tramwajów. Najważniejsze że nikt nie narzeka.
2020-08-03 07:18
Pytałeś wszystkich ? Narzekają i turyści i mieszkańcy .
2020-08-03 22:28
2020-08-03 07:21
Nie będzie miał już taboru pamiętającego głębokie lata PRL. Porównywanie Lajkoników, Bombardierów czy Krakowiaków do gdańskiego taboru to dobry pomysł na ośmieszenie Gdańska.
2020-08-03 08:08
Kraków nie będzie miał taboru pamiętającego czasy PRL? No coś mi z liczb nie bardzo to wynika (i to abstrahując od tego,że ostatnio pewność realizacji całej opcji z ostatniego przetargu zaczęła blednąć),bo do wymiany
Kraków nie będzie miał taboru pamiętającego czasy PRL? No coś mi z liczb nie bardzo to wynika (i to abstrahując od tego,że ostatnio pewność realizacji całej opcji z ostatniego przetargu zaczęła blednąć),bo do wymiany (oprócz niemal 60 SGP/Lohnerów , a lwia część z nich jeszcze z doczepami,czyli większa pojemność od Lajkonika) zostaje ponad 30 składów 105-ek i... no właśnie: tym pozostałym circa 90 wozom z demobilu niemieckiego i austriackiego,choć lwia część dostała niskie wstawki, modernizacja nie skasowała licznika; a powstały właśnie wtedy gdy u nas PRL miał się jeszcze bardzo dobrze ;)
2020-08-03 10:40
W Krk jest koło 140 pojazdów pamiętających dawne czasy (licząc głębokie modernizacje to 180). Zamówienie dotyczy 110 lajkoników (wykonanie opcji dodatkowej nie blednie, jest oczywiste, co już ogłoszono).
W Krk jest koło 140 pojazdów pamiętających dawne czasy (licząc głębokie modernizacje to 180). Zamówienie dotyczy 110 lajkoników (wykonanie opcji dodatkowej nie blednie, jest oczywiste, co już ogłoszono).
Natomiast co do staroci - chciałbym, żeby w Gdańsku standardem były NGT6. Tramwaje są długowieczne. Już pół biedy ile mają lat, ale ważne jaki standard oferują. Gdańskie Duewagi odpowiadają swoim poziomem rozjazdom przy Operze i jedynie stoją na czerwonym świetle (od Mickiewicza do Opery czas przejazdu to w 25% oczekiwanie na światło zielone) - w Krk nie do pomyślenia.
Jak mam jechać 10 minut, to mogę jechać nawet 102N. Ale jak mam niemal godzinną podróż (co w Gd jest częste) to już standard pojazdu jest istotny. I tutaj Duewagi dają popalić.
2020-08-03 14:47
Po pierwsze: samych EU8N jest 40 sztuk, do tego dochodzą zmodernizowane GT8S i (od biedy) N8-ki.
Po drugie: z tych 180 (jak piszesz; rozumiem,że nie liczyłeś doczep biernych,bo wyszłoby więcej) wagonów praktycznie
Po pierwsze: samych EU8N jest 40 sztuk, do tego dochodzą zmodernizowane GT8S i (od biedy) N8-ki.
Po drugie: z tych 180 (jak piszesz; rozumiem,że nie liczyłeś doczep biernych,bo wyszłoby więcej) wagonów praktycznie tylko 105-ki (w liczbie circa 60) da się zastąpić Stadlerami w stosunku 2:1 (czyli dwie 105-ki za Stadlera). Czyli nawet gdyby zrealizowali całą opcję,to i tak nie starczy. A nawet krakusy już mówią,że cała opcja może nie zostać zrealizowana,bo zabraknie kasy (tak na szybko licząc,to te 110 wagonów pozwoliłoby zastąpić wiedeńce, 105-ki i... tu już trzeba wybierać,co zastąpi ostatnie 20 sztuk: czy większość mocno wiekowych GT8S (z których część dostała niską wstawkę) czy mające już też niemały staż na krakowskich torach N8-ki. Do wymiany zostanie jeszcze 40 "EUNuchów i to co zostanie z N8 i GT8S (czyli kolejne dobre ćwierć setki wozów). Coś pominąłem?
A wychwalanie NGT6 dowodzi jedynie,że nie masz pojęcia jak fatalny układ wnętrza mają jak na gdańskie warunki (mimo że to solidne wozy). To jest właśnie najzabawniejsze: z tramwaju niewiele krótszego niż dwuskład 105-ek zrobiono (przez napakowanie go siedzeniami iście po niemiecku) tramwaj o pojemności równoważnej ze 102-ką.
2020-08-03 21:53
Liczmy po składach w ruchu, a nie każdy wagon osobno. Jeden lajkonik zastąpi jeden skład, a nie tylko doczepkę. Oczywiście, że cała opcja będzie zrealizowana, już to ogłoszono.
W Krakowie w 20 minut przejedziesz z
Liczmy po składach w ruchu, a nie każdy wagon osobno. Jeden lajkonik zastąpi jeden skład, a nie tylko doczepkę. Oczywiście, że cała opcja będzie zrealizowana, już to ogłoszono.
W Krakowie w 20 minut przejedziesz z centrum do większości pętli tramwajowych. To w Krakowie można wykorzystywać bydłowozy do przewozu masy pasażerskiej, jednak nikt tam nie robi z tramwaju pseudometra. W Gdańsku większość podróży to ponad pół godziny tułaczki po bardzo rozwleczonej sieci i tutaj fajnie by było czasami usiąść.
Mickiewicza - Opera. czas przejazdu 6 minut. Oczekiwanie na zielone światło (pomijając dojazdy, wymianę pasażerską itd) 1:30 min. Jak w Gdańsku ma być dobrze, skoro 25% czasu jazdy tramwajem to oczekiwanie na zielone światło? I to na stojąco, w tramwaju przenoszącym absolutnie wszystkie drgania, hałasującym, bez klimatyzacji i brudnym.
2020-08-03 07:25
Pokażmy Gdańsk na tle czegoś jeszcze gorszego, żeby wyszło, że u nas jest wspaniale?
2020-08-03 22:31
2020-08-03 07:26
Poproszę o przeprowadzone badania w sprawie nie narzekania.
2020-08-03 10:01
narzekaczy mnóstwo,to zwykły hejt, obudzili się z rana i mają temat do narzekania,ważne aby spełniały swoją rolę, dzień bez narzekania to stracony dzień.
2020-08-03 11:53
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.