2020-11-29 12:42
Opinia wyróżniona
ale wiele towarów można dostać tylko w Chinach.
Mój ulubiony przykład to termometr rtęciowy. Wreszcie, po latach, mam termometr do mierzenia temperatury ciała! Dotąd czułam się jakbyśmy cywilizacyjnie cofnęli się w
ale wiele towarów można dostać tylko w Chinach.
Mój ulubiony przykład to termometr rtęciowy. Wreszcie, po latach, mam termometr do mierzenia temperatury ciała! Dotąd czułam się jakbyśmy cywilizacyjnie cofnęli się w czasie i nie było jak zmierzyć dzieciom temperatury. Odchowałam tak jedno dziecko i na szczęście przy drugim już nie muszę ponosić ryzyka oceniania stanu "na oko", bo wreszcie moje zamówienie dotarło. Dzięki wam, Chińczycy... Mam teraz niemowlę i wyrasta bezpieczniejsze... dzięki Aliexpress.
A czy nie miałam żadnego termometru aż do czasu dotarcia przesyłki? Owszem, miałam kilka: trzy tańsze elektroniczne, jeden drogi, jeden alkoholowy - każdy był termometrem z nazwy tylko.
A, poczta polska blokowała mi dostarczenie termometru, jak tylko mogła. Na kontynent i do Polski dotarł w dwa tygodnie, potem rok leżał gdzieś w kraju na poczcie. Tfu!
Ewidentnie nasz rząd jest wrogiem Polaków.
2020-11-30 18:07
Sprowadzenie to kraju tego jest przestępstwem
2020-11-30 17:05
Towarzysze Bandyci z Komitetu Centralnego Komunistycznej Parti Chińskiej Republiki Ludowej w Pekinie pozdrawiają pożyteczną i**otkę szczującą na Polski Rząd.
2020-11-30 10:09
Na przyszłość polecam apteki homeopatyczne, tam są jeszcze zwykle, stare dobre, termometry rtęciowe :)
2020-11-30 11:07
O, dzięki- nie wiedziałam. Mam w domu stary rtęciowy i strzegę go jak oka w głowie. Nawet dzieci wiedzą, że to dobro deficytowe hehe
2020-11-29 12:47
2020-11-29 12:45
2020-11-29 19:26
Opinia wyróżniona
Ja oczywiście rozumiem że konsument cieszy się gdy dostaje towar taniej.
Ale tu warto pomyśleć trochę dalej niż czubek własnego nosa.
Handlując czymś w Polsce, nawet załóżmy że dokładnie tym samym
Ja oczywiście rozumiem że konsument cieszy się gdy dostaje towar taniej.
Ale tu warto pomyśleć trochę dalej niż czubek własnego nosa.
Handlując czymś w Polsce, nawet załóżmy że dokładnie tym samym towarem z Chin, ja jako handlowiec muszę:
- zrobić hurtowy zakup produktów w Chinach
- zapłacić za przewóz (nie dostaję darmowego transportu sfinansowanego przez rząd Chin)
- zapłacić cło i VAT za całość sprowadzonych towarów
- wykonać tłumaczenie i dostarczyć do każdego produktu instrukcję w języku polskim
- ponoszę koszty wszystkich praw konsumenta (z prawem do oddania przedmiotu przez 14 dni, rękojmie, gwarancje itd.), procedura reklamacyjna z Chińczykiem to fikcja (przesyłka zazwyczaj droższa niż towar), w dodatku zapłaconego cła i VAT od przedmiotów które mi zwrócono nikt mi nie odda
- koszty własnej działalności (pracownicy, kurierzy)
- podatki w kraju
To że w naszych sklepach produkty są 2x droższe niż na Alibabie wcale nie wynika że handlowiec pazerny zarabia miliony, tylko takie są koszta prowadzenia faktycznej działalności.
2021-07-23 08:25
Ale dlaczego dobrze? każdy kupujący ma prawo wybrać towar skąd chce... jeżeli ty sprzedajesz 2x drożej to dlaczego mam brać od ciebie ten towar, a nie prosto z chin? To tak jakbyś poszedł zjeść rybę za 40zł zamiast 20zł... ma to sens?
2021-05-30 16:55
Skoro prowadzenie twojej działalności sprzedażowej przysparza ci tyle problemów i kosztów, na które się nie zgadzasz, powinieneś/powinnaś zamknąć biznes.
2021-01-27 20:51
Po to żeby ludzie mieli pracę.....
2021-01-08 01:26
A ile bierzesz za to będziecie które sprzedajesz?
2020-12-01 10:50
nieogarnięci ludzi myślą myślą wciąż, że to Chińska Republika Ludowa wszystko produkuje tak super tanio. Owszem te towary są tańsze ale główną różnicę robi niezapłacony VAT 23% i w mniejszym stopniu cło. Po
nieogarnięci ludzi myślą myślą wciąż, że to Chińska Republika Ludowa wszystko produkuje tak super tanio. Owszem te towary są tańsze ale główną różnicę robi niezapłacony VAT 23% i w mniejszym stopniu cło. Po uwzględnieniu tych dwóch składników różnica w cenie nie jest już tak znaczna. To jest po prostu nieuczciwa konkurencja. Trzeba z tym zrobić porządek.
W końcu UE i poszczególne kraje zaczynają z tym robić porządek.
2020-11-30 10:45
Teraz mi powiedz ze masz takie koszta.to nie 2 razy drożej - to jawne złodziejstwo- i nawet jak opłacę cło i VAT i tak kupię 2 razy taniej - plus Chin zrobi mi moj rozmiar i moj kolor - za Doplata za farbę 20 dolarów - a Janusz powie nie ma i nie można
2020-11-30 12:22
... a nie epokę kamienia łupanego. Kto to widział, żeby chodzić w futrze? Fuj!
2020-11-30 16:38
Straszna nietolerancja tu panuje, niech każdy chodzi sobie w czym chce.
2020-11-30 10:17
Oczywiście, jest to zrozumiałe, nie mniej jednak, chciałbym mieć możliwość wyboru czy kupuje drożej i np mogę oddać produkt gdy jest uszkodzony lub zaraz się zepsuje, czy kupuję taniej i zdaje sobie sprawę z tego, że ponoszę ryzyko. Wolna wola! Czemu znowu nas tego pozbawiają?
2020-12-01 10:57
jeśli zapewni uczciwą konkurencję.
Jak pracodawca wyrzuci Cię z pracy bo będzie mógł legalnie zapłacić komuś wynagrodzenie bez podatku i składek na ubezpiecznenia to rozumiem że nie będziesz miał nic przeciw?
2020-11-30 09:50
Nie potrzebuję polskiego opakowania.
Nie potrzebuję polskiej instrukcji, znam angielski.
Nie potrzebuję gwarancji na niedrogi sprzęt.
Nie potrzebuję kupować u polskiego dystrybutora więc po co mam dopłacać do rzeczy, których nie potrzebuję?
2020-11-30 16:01
Ja bardzo chętnie bym sprzedawał bez tego, klientom takim jak Ty, którzy tego nie potrzebują.
Jednak w Polsce jest to zakazane.
To że tego nie potrzebujesz nie zmienia faktu że ja mam obowiązek to
Ja bardzo chętnie bym sprzedawał bez tego, klientom takim jak Ty, którzy tego nie potrzebują.
Jednak w Polsce jest to zakazane.
To że tego nie potrzebujesz nie zmienia faktu że ja mam obowiązek to dostarczyć, a Ty najwyżej nie musisz korzystać.
Teraz nastąpi tylko takie wyrównanie szans, że Chińczyk (przerzucając ten koszt na Ciebie) będzie musiał zapłacić cło i VAT.
2020-11-30 10:46
Nikt cię nie zmusi do kupowania u polskiego dystrybutora.
Jedynie do kosztu podanego przez chińskiego sprzedawcę trzeba będzie doliczyć polski VAT.
Jeśli kupujesz obecnie coś na niemieckim
Nikt cię nie zmusi do kupowania u polskiego dystrybutora.
Jedynie do kosztu podanego przez chińskiego sprzedawcę trzeba będzie doliczyć polski VAT.
Jeśli kupujesz obecnie coś na niemieckim amazon'ie, to w przypadku wysyłki do Polski automatycznie doliczana jest różnica wynikająca z krajowego i niemieckiego VATu.
To dość uczciwe wyrównanie szans.
O ile wiem, to obecnie do przesyłek z Chin jest dość skrupulatnie doliczany VAT jedynie w przypadku zakupów telefonów. Reszta to loteria.
2020-11-30 08:46
Przecież czytam tyle wypowiedzi tutaj, że od polskich dystrybutorów na alledrogo jest taniej niż ali. To gdzie leży prawda?
2020-11-30 09:01
jakieś drobiazgi typu etui, szkiełko na ekran, rysik to na pewno taniej zamówić z Chin
kiedyś zamawiałem telefony i nawet z vat się opłacało, obecnie, przy sieci sprzedaży w Polsce nie warto tego robić,
jakieś drobiazgi typu etui, szkiełko na ekran, rysik to na pewno taniej zamówić z Chin
kiedyś zamawiałem telefony i nawet z vat się opłacało, obecnie, przy sieci sprzedaży w Polsce nie warto tego robić, zaoszczędzisz kilka złotych a gwarancja problematyczna
i tak jak smartwatcha zamówiłem u nas, tak wymienne paski na ali- u nas na allegro najtaniej 29zł, tam około 2$
2020-12-01 14:32
paski orginalne kosztuja po 20-30 euro, a na Ali po 2-3 dolary. Na Ali kupuje pierdoly po max 10$ nic drozszego bym nie kupil. Kupilem 2 razy ubrania i kompletna tragedia :)
2020-11-30 10:35
tak oto PiS wykończył już kioski i małe osiedlowe sklepy ... i drobnych usługodawców też wyrżnął w pień swoimi podatkami...
2020-11-29 19:53
czyli nie bardzo dobrze, tylko bardzo zle. Bo w tym kraju jest bardzi zle skoro uczciwy handlowiec ma tak przes*ane jak ty...
2020-11-30 09:45
Opinia wyróżniona
Chiny trują naszą planetę, a my kupujemy ten szajs, bo tani.
Generalnie za dużo kupujemy. Lepiej kupić rzadziej, ale lokalnie. Więcej zapłacimy, ale wesprzemy lokalnych przedsiębiorców i odciążymy naszą planetę ograniczając zakupy od chińskich producentów.
2021-09-02 09:10
kupując lokalnie, kupujesz chiński produkt. Tyle, że 3x drożej.
2021-02-03 15:29
z tym sie zgodze ale ile takich producentow jest ? i tak wiekszosc to handel z chin, a kazdy wie jaki jest produkt polski a jaki chinski, wybor nalezy do Ciebie
2021-01-19 18:56
ten lokalny sprzedawca skąd ten towar ma ? też przecież z CHIN i to ten sam co na aliexpresie tylko drożej ;)..... jakby było polskie to by można mówić o wspieraniu lokalnych sprzedawców ALE po co płacić za chiński szajs kilka razy drożej jak można taniej !
2020-11-30 19:25
Powodzenia z walką z największą gospodarką Świata.
2020-11-30 13:00
Wiedza jak bardzo to się opłaca i jaki impuls rozwojowy daje przechodzenie na nowe technologie pozyskiwania energii.
2020-11-30 23:04
Rozwiń wątek tych magicznych korzyści z ekooszołomstwa. To raz, a dwa Chiny głęboko w d*pie mają twoje eko.
2020-11-30 12:59
ALe z ciebei gamoń, podaj adres lokalnego producenta np padow od ps3 ?
2020-11-30 10:01
No to w sumie niedużo Ci zostanie do kupienia :) Bo praktycznie cały świat produkuje w Chinach. A jeśli chcesz coś z innych krajów to raczej z małych manufaktur i nie za małą kasę, ale kto bogatemu zabroni.
2020-11-30 10:08
a dlaczego tam najwięcej produkują? :)
popyt tworzy podaż...
jeśli więcej osób zacznie kupować lokalnie, to zaczną więcej lokalnie produkować... a cena spadnie.
sami to sobie zrobiliśmy :/
2020-11-30 11:54
Aga, masz rację, od dziś kupujemy tylko polskie samochody, akcesoria, części, telefony, laptopy... a nie, czekaj...
2020-11-30 10:40
Szajs z Chin ? Futro z lisa w kolorze na zamówienie za 1800 zł naprzyklad .u Janusza w galerii zapłacisz minimum 5000zl - za to samo futro z Chin .rozumiem ze pro eko nie jeździsz autem i dziecko pakujesz w tetrowe pieluszki i pierzesz go**enko ręcznie tak ? Bo pralka tez nie eko .hipokryzja level master
2020-11-30 10:46
a komentarz jakis smutny... nie trzeba być skrajnym eko-frikiem, żeby spojrzeć trochę dalej i ograniczyć swoje zawyżone potrzeby. Wystarczy, że każdy to zrobi i już się sytuacja poprawi.
Ale Małgorzata oczywiście można pazernie czerpać z dóbr i bogactw naszej planety... powodzenia.
2020-11-30 10:55
W okradaniu i gnębieniu obywatela
2020-11-30 10:38
w końcu za coś trzeba kupować te głosy - a ich ciemny leniwy elektorat pracą się brzydzi
2020-11-30 09:45
Opinia wyróżniona
Chiny trują naszą planetę, a my kupujemy ten szajs, bo tani.
Generalnie za dużo kupujemy. Lepiej kupić rzadziej, ale lokalnie. Więcej zapłacimy, ale wesprzemy lokalnych przedsiębiorców i odciążymy naszą planetę ograniczając zakupy od chińskich producentów.
2021-09-02 09:10
kupując lokalnie, kupujesz chiński produkt. Tyle, że 3x drożej.
2021-02-03 15:29
z tym sie zgodze ale ile takich producentow jest ? i tak wiekszosc to handel z chin, a kazdy wie jaki jest produkt polski a jaki chinski, wybor nalezy do Ciebie
2021-01-19 18:56
ten lokalny sprzedawca skąd ten towar ma ? też przecież z CHIN i to ten sam co na aliexpresie tylko drożej ;)..... jakby było polskie to by można mówić o wspieraniu lokalnych sprzedawców ALE po co płacić za chiński szajs kilka razy drożej jak można taniej !
2020-11-30 13:00
Wiedza jak bardzo to się opłaca i jaki impuls rozwojowy daje przechodzenie na nowe technologie pozyskiwania energii.
2020-11-30 23:04
Rozwiń wątek tych magicznych korzyści z ekooszołomstwa. To raz, a dwa Chiny głęboko w d*pie mają twoje eko.
2020-11-30 19:25
Powodzenia z walką z największą gospodarką Świata.
2020-11-30 12:59
ALe z ciebei gamoń, podaj adres lokalnego producenta np padow od ps3 ?
2020-11-30 10:01
No to w sumie niedużo Ci zostanie do kupienia :) Bo praktycznie cały świat produkuje w Chinach. A jeśli chcesz coś z innych krajów to raczej z małych manufaktur i nie za małą kasę, ale kto bogatemu zabroni.
2020-11-30 10:08
a dlaczego tam najwięcej produkują? :)
popyt tworzy podaż...
jeśli więcej osób zacznie kupować lokalnie, to zaczną więcej lokalnie produkować... a cena spadnie.
sami to sobie zrobiliśmy :/
2020-11-30 11:54
Aga, masz rację, od dziś kupujemy tylko polskie samochody, akcesoria, części, telefony, laptopy... a nie, czekaj...
2020-11-30 10:40
Szajs z Chin ? Futro z lisa w kolorze na zamówienie za 1800 zł naprzyklad .u Janusza w galerii zapłacisz minimum 5000zl - za to samo futro z Chin .rozumiem ze pro eko nie jeździsz autem i dziecko pakujesz w tetrowe pieluszki i pierzesz go**enko ręcznie tak ? Bo pralka tez nie eko .hipokryzja level master
2020-11-30 10:46
a komentarz jakis smutny... nie trzeba być skrajnym eko-frikiem, żeby spojrzeć trochę dalej i ograniczyć swoje zawyżone potrzeby. Wystarczy, że każdy to zrobi i już się sytuacja poprawi.
Ale Małgorzata oczywiście można pazernie czerpać z dóbr i bogactw naszej planety... powodzenia.
2020-11-30 10:55
W okradaniu i gnębieniu obywatela
2020-11-30 10:38
w końcu za coś trzeba kupować te głosy - a ich ciemny leniwy elektorat pracą się brzydzi
2020-11-29 09:12
polski importer musi zapłacić za cło, VAT, koszty odprawy, ubezpieczenia frachtu, prztłumaczyć instrukcje, zaprojektować opakowania, zapewnić dwa lata gwarancji. Potem zapłacić ZUS, podatki, opłaty środowiskowe, walczyć z kontrolami.
2021-07-28 10:15
To nie lepiej żeby taki przedsiębiorca sam coś wyprodukował, a nie ściągał to badziewie z Chin. Jeśli mam wybór pomiędzy polskim a chińskim produktem, wybieram nasz rodzimy bo wolę wspierać nasz kraj.
2020-11-29 11:43
Dlatego nie kupuje w amerykanskich firmach jak Amazon. Ikea,Vorwerk.,itp poniewaz nie placa podatkow w Polsce i dla Polski
2020-11-29 11:52
tylko kto dostarcza najlepszy/naciekawszy towar. Nie zamierzam dopłacać do polskich produktów jeżeli mają być gorsze jakościowo ani do polskiego pośrednika, który bierze stokilkadziesiąt procent marży.
2020-11-29 12:58
Typowo polskie myslenie...
2020-11-29 13:30
jak mam do wyboru dwa produkty w podobnej cenie to kupię "u przyjaciela", czyli albo w firmie lokalnej, albo tam gdzie zostałem lepiej obsłużony, albo tam gdzie pracuje ktoś znajomy etc.
Ale jak ren sam produkt ma kosztować znacznie więcej to nie ma sentymentów i wybieram gdzie taniej
2020-11-29 13:05
Różnica w cenie ponad 100% za to że ktoś sprowadzi i doliczy podatek i zysk. Chińczyk nie taki głupi sam sprowadzi i tu sprzeda.
2020-11-29 10:15
Sprzedać produkt, który jest importowany z chin.
2020-11-29 10:41
Opakowaniu i gwarancji to nie wchrzaniaj mi się do moich zakupów. Skoro sprzedajesz to samo co Chińczyk to po co mam przepłacać tylko po to byś nabił sobie kieszeń?
2020-11-29 09:08
Dobrze. Polacy brać się za produkcję.
2021-07-27 12:35
Zanim zaczniesz zus i skarbówka Cie dojedzie...
2020-11-29 18:52
to bierz się, w czym problem? ktos ci broni?
2020-11-30 16:50
Myslenie typowego wyborcy Trumpa
2020-11-30 13:08
2020-11-29 10:20
Produkcję krzyży, różańców i klęczników.
2020-11-29 11:11
i na tym byś zarobił
2020-11-29 23:51
Niestety Rydzyk ma monopol na krzyże morowe na czas pandemii.
2020-11-29 12:42
2020-11-29 19:26
Opinia wyróżniona
Ja oczywiście rozumiem że konsument cieszy się gdy dostaje towar taniej.
Ale tu warto pomyśleć trochę dalej niż czubek własnego nosa.
Handlując czymś w Polsce, nawet załóżmy że dokładnie tym samym
Ja oczywiście rozumiem że konsument cieszy się gdy dostaje towar taniej.
Ale tu warto pomyśleć trochę dalej niż czubek własnego nosa.
Handlując czymś w Polsce, nawet załóżmy że dokładnie tym samym towarem z Chin, ja jako handlowiec muszę:
- zrobić hurtowy zakup produktów w Chinach
- zapłacić za przewóz (nie dostaję darmowego transportu sfinansowanego przez rząd Chin)
- zapłacić cło i VAT za całość sprowadzonych towarów
- wykonać tłumaczenie i dostarczyć do każdego produktu instrukcję w języku polskim
- ponoszę koszty wszystkich praw konsumenta (z prawem do oddania przedmiotu przez 14 dni, rękojmie, gwarancje itd.), procedura reklamacyjna z Chińczykiem to fikcja (przesyłka zazwyczaj droższa niż towar), w dodatku zapłaconego cła i VAT od przedmiotów które mi zwrócono nikt mi nie odda
- koszty własnej działalności (pracownicy, kurierzy)
- podatki w kraju
To że w naszych sklepach produkty są 2x droższe niż na Alibabie wcale nie wynika że handlowiec pazerny zarabia miliony, tylko takie są koszta prowadzenia faktycznej działalności.
2021-07-23 08:25
Ale dlaczego dobrze? każdy kupujący ma prawo wybrać towar skąd chce... jeżeli ty sprzedajesz 2x drożej to dlaczego mam brać od ciebie ten towar, a nie prosto z chin? To tak jakbyś poszedł zjeść rybę za 40zł zamiast 20zł... ma to sens?
2021-05-30 16:55
Skoro prowadzenie twojej działalności sprzedażowej przysparza ci tyle problemów i kosztów, na które się nie zgadzasz, powinieneś/powinnaś zamknąć biznes.
2021-01-27 20:51
Po to żeby ludzie mieli pracę.....
2021-01-08 01:26
A ile bierzesz za to będziecie które sprzedajesz?
2020-11-30 08:46
Przecież czytam tyle wypowiedzi tutaj, że od polskich dystrybutorów na alledrogo jest taniej niż ali. To gdzie leży prawda?
2020-11-30 09:01
jakieś drobiazgi typu etui, szkiełko na ekran, rysik to na pewno taniej zamówić z Chin
kiedyś zamawiałem telefony i nawet z vat się opłacało, obecnie, przy sieci sprzedaży w Polsce nie warto tego robić,
jakieś drobiazgi typu etui, szkiełko na ekran, rysik to na pewno taniej zamówić z Chin
kiedyś zamawiałem telefony i nawet z vat się opłacało, obecnie, przy sieci sprzedaży w Polsce nie warto tego robić, zaoszczędzisz kilka złotych a gwarancja problematyczna
i tak jak smartwatcha zamówiłem u nas, tak wymienne paski na ali- u nas na allegro najtaniej 29zł, tam około 2$
2020-12-01 14:32
paski orginalne kosztuja po 20-30 euro, a na Ali po 2-3 dolary. Na Ali kupuje pierdoly po max 10$ nic drozszego bym nie kupil. Kupilem 2 razy ubrania i kompletna tragedia :)
2020-11-30 10:35
tak oto PiS wykończył już kioski i małe osiedlowe sklepy ... i drobnych usługodawców też wyrżnął w pień swoimi podatkami...
2020-11-30 10:17
Oczywiście, jest to zrozumiałe, nie mniej jednak, chciałbym mieć możliwość wyboru czy kupuje drożej i np mogę oddać produkt gdy jest uszkodzony lub zaraz się zepsuje, czy kupuję taniej i zdaje sobie sprawę z tego, że ponoszę ryzyko. Wolna wola! Czemu znowu nas tego pozbawiają?
2020-12-01 10:57
jeśli zapewni uczciwą konkurencję.
Jak pracodawca wyrzuci Cię z pracy bo będzie mógł legalnie zapłacić komuś wynagrodzenie bez podatku i składek na ubezpiecznenia to rozumiem że nie będziesz miał nic przeciw?
2020-12-01 10:50
nieogarnięci ludzi myślą myślą wciąż, że to Chińska Republika Ludowa wszystko produkuje tak super tanio. Owszem te towary są tańsze ale główną różnicę robi niezapłacony VAT 23% i w mniejszym stopniu cło. Po
nieogarnięci ludzi myślą myślą wciąż, że to Chińska Republika Ludowa wszystko produkuje tak super tanio. Owszem te towary są tańsze ale główną różnicę robi niezapłacony VAT 23% i w mniejszym stopniu cło. Po uwzględnieniu tych dwóch składników różnica w cenie nie jest już tak znaczna. To jest po prostu nieuczciwa konkurencja. Trzeba z tym zrobić porządek.
W końcu UE i poszczególne kraje zaczynają z tym robić porządek.
2020-11-30 10:45
Teraz mi powiedz ze masz takie koszta.to nie 2 razy drożej - to jawne złodziejstwo- i nawet jak opłacę cło i VAT i tak kupię 2 razy taniej - plus Chin zrobi mi moj rozmiar i moj kolor - za Doplata za farbę 20 dolarów - a Janusz powie nie ma i nie można
2020-11-30 12:22
... a nie epokę kamienia łupanego. Kto to widział, żeby chodzić w futrze? Fuj!
2020-11-30 16:38
Straszna nietolerancja tu panuje, niech każdy chodzi sobie w czym chce.
2020-11-30 09:50
Nie potrzebuję polskiego opakowania.
Nie potrzebuję polskiej instrukcji, znam angielski.
Nie potrzebuję gwarancji na niedrogi sprzęt.
Nie potrzebuję kupować u polskiego dystrybutora więc po co mam dopłacać do rzeczy, których nie potrzebuję?
2020-11-30 16:01
Ja bardzo chętnie bym sprzedawał bez tego, klientom takim jak Ty, którzy tego nie potrzebują.
Jednak w Polsce jest to zakazane.
To że tego nie potrzebujesz nie zmienia faktu że ja mam obowiązek to
Ja bardzo chętnie bym sprzedawał bez tego, klientom takim jak Ty, którzy tego nie potrzebują.
Jednak w Polsce jest to zakazane.
To że tego nie potrzebujesz nie zmienia faktu że ja mam obowiązek to dostarczyć, a Ty najwyżej nie musisz korzystać.
Teraz nastąpi tylko takie wyrównanie szans, że Chińczyk (przerzucając ten koszt na Ciebie) będzie musiał zapłacić cło i VAT.
2020-11-30 10:46
Nikt cię nie zmusi do kupowania u polskiego dystrybutora.
Jedynie do kosztu podanego przez chińskiego sprzedawcę trzeba będzie doliczyć polski VAT.
Jeśli kupujesz obecnie coś na niemieckim
Nikt cię nie zmusi do kupowania u polskiego dystrybutora.
Jedynie do kosztu podanego przez chińskiego sprzedawcę trzeba będzie doliczyć polski VAT.
Jeśli kupujesz obecnie coś na niemieckim amazon'ie, to w przypadku wysyłki do Polski automatycznie doliczana jest różnica wynikająca z krajowego i niemieckiego VATu.
To dość uczciwe wyrównanie szans.
O ile wiem, to obecnie do przesyłek z Chin jest dość skrupulatnie doliczany VAT jedynie w przypadku zakupów telefonów. Reszta to loteria.
2020-11-29 19:53
czyli nie bardzo dobrze, tylko bardzo zle. Bo w tym kraju jest bardzi zle skoro uczciwy handlowiec ma tak przes*ane jak ty...
2020-11-29 09:05
No, ale jak głosujecie tak MAMY!
2021-06-09 13:18
te przepisy wprowadza UE a nie rząd RP - proszę kompetentnie się wypowiadać a nie krytykować bezrozumnie
2020-11-29 09:28
PiS jest prawicowy
2020-11-29 09:31
Mix prawicowo-lewicowy.
2020-11-29 11:54
To jaki rząd proponujesz? Kto będzie uczciwie kierował krajem?
2020-11-29 12:59
Ostatnia nadzieja polski
2021-02-20 11:36
2020-11-29 14:11
Uczciwi przez pięć minut, dopóki nie zasmakują stołków. Władza psuje, a koryto ześwinia.
2020-11-30 09:00
2020-11-29 14:32
Te dzbany niczym się nie różnią od PISu. Bosak w kampanii tyle mówił o gospodarce, ale jak przychodzi co do czego to na Twitterku nawija tylko o bozi, lgbt i aborcji
2020-11-29 21:52
Od dłuższego czasu tak jak większość polityków pisze głównie o protestach i skandalicznym zachowaniu Policji oraz wecie Polski w sprawie budżetu unijnego.
2020-11-29 17:08
W dodatku popiera weto PiS w sprawie unijnego budżetu i funduszu odbudowy. Tak oni właśnie dbają o Polaków xD
2020-11-29 12:18
Merkelowa:) ja wiem że niektórym się to marzy
2020-11-29 14:10
Korwin mikke to jedyny słuszny kandydat
2020-11-29 14:18
2020-11-30 09:02
na spotkaniu z Nim jak jeszcze nie wiedział czy do UE wystartuje - zapytany co zrobi z forsą posła UE jak wygra odpowiedział -- Oddam na zbożny cel!
i tak już 4rok oddaje... Oszust jeden
2020-11-30 21:56
Korwin się układa z Ruskimi
2020-11-29 13:21
2020-11-29 16:25
2020-11-29 14:27
twój pis to ortodoksyjna prawica komuny
2020-11-29 11:35
Tylko nazywa się prawicowy. To zwykli socjaliści
2020-11-29 13:24
w PZPR ale do kościoła chodzili, dzieci chrzcili, chowali się ba cmentarzu z księdzem, katolickie stowarzyszenie PAX miało swoich posłów i robiło biznes na płynie do naczyń. Pełna symbioza.
2020-11-29 10:39
Polanie gospodarczego ultralewicowca katolickim sosem ideologicznym nie czyni z niego prawicowca.
2020-11-29 09:35
A od kiedy prawicowe partie rozdają pieniądze w postaci socjalnej?? Pis jest lewicowy spojrz na ich program i działania. Temu damy, tamtemu damy, robotników obronimy. Solidarność, Piotr Duda, programy socjalne. Lewica pełna gębą. Część będzie w szoku jak to przeczyta.
2021-02-20 11:35
Gdyby nie PIS to teraz byś lizał d*pę niemcom
2020-12-04 12:29
Nie no najlepiej niech konfederacja rządzi i ro**ierdoli ten kraj do końca, człowieku myśl
2020-11-29 21:50
A ostrzejszymi kontrolami to już w zeszłym roku straszyli i co? I nic. Zamówiłem w tym i w zeszłym roku na Ali ponad 30 rzeczy i ani razu nie płaciłem cła.
2020-11-30 09:27
czy vatował? ... bo przez maskę nie dosłyszałem ;))))
2020-11-29 18:49
PiS Jest sługą prawicowej Poloni z Chicago.
2020-11-30 09:24
Polonii, jak 95 procent rzeczowników odmienia się przez 2 i. Fajny analfabetyzm.
2020-11-29 10:03
Do Anglii prawie 2 miliony.... Teraz wracają. Więc coś się zmieniło
2020-11-29 10:21
2020-11-29 12:34
2020-11-30 09:23
Uwielbiam ludzi którzy wrzucają wszystko do jednego worka bo tak łatwiej, nie trzeba się za bardzo zastanawiać i analizować.
2020-11-30 09:22
Może dlatego ze Unia otworzyła swoje rynku pracy akurat jak zaczęła rządzić PO????? Skąd biorą się tacy ludzie jak ty??? PO zaczelo rządzić jak otworzyły się rynku pracy, a co tam, powiem ze za PO, wina Tuska
2020-11-29 10:05
Po tym jak ma zostać zlikwidowana ulga abolicyjna.
2020-11-29 15:09
ale najpierw musiał bys miec mózg i ktos musiał by cy tekst przeczytac i wytłumaczyc .
2020-11-30 09:06
Brosza obiecywała 8tys zwolnienia od podatku i zmniejszenie vat do 19%
co obiecywał Pinokio nie wspomnę ...
2020-11-29 10:57
2020-11-29 10:41
Czesciowo dzieki Chinom Polska doganiala zachod nie mniej kosztem zamykania wielu biznesow wlasnych.Dania cla i zapory wprowadzala juz w latach 90 tych ale oni startowali z innego poziomu. Cla i zapory moga byc
Czesciowo dzieki Chinom Polska doganiala zachod nie mniej kosztem zamykania wielu biznesow wlasnych.Dania cla i zapory wprowadzala juz w latach 90 tych ale oni startowali z innego poziomu. Cla i zapory moga byc bronia obosieczna.W pewnych obszarach sa pozyteczne w innych tylko szkodza.Stany zjednoczone sie o tym dobitnie przekonaly...Najpierw tworzyli tam fabryki teraz wygladaja jak by sie zatrzymali w marazmie 30 i wiecej lat.Kto byl i widzial ten wie.Jesli my wprowadzimy cla zarobia porty w Amsterdamie Hamburgu ....Ladunki beda tu przewozone z zagranicy zarobia obcy przewoznicy straca Polacy ,ktorzy beda na zasilku postojowym.Moim zdaniem rzadza nami idioci,.
2020-11-29 09:45
2021-05-29 16:18
Pewnie, lepiej uderzyć w obywatela. Kontenery odprawiane w portach w Italii i u naszych zachodnich sąsiadów nadal będą przyjeżdżać a towary z nich sprzedane zostaną bez paragonu czy faktury jak to się dzieje obecnie.
Pewnie, lepiej uderzyć w obywatela. Kontenery odprawiane w portach w Italii i u naszych zachodnich sąsiadów nadal będą przyjeżdżać a towary z nich sprzedane zostaną bez paragonu czy faktury jak to się dzieje obecnie. Luz, grunt to stwarzanie pozorów i działań które tak naprawdę uderza w obywatela a ludzie którzy na tym zarabiają grube pieniądze nadal będą to robić bez odprowadzania podatku.
2021-04-28 09:17
Od 1 lipca 2021 r zapłacę cło i vat za towary zakupione po tym terminie czy za towary które dotrą do mnie po tym terminie?
2020-11-29 09:10
Płacić podatków nikt nie chce, ale darmową służbę zdrowia, drogi, policję straż pożarną, emerytury... każdy chce.
2021-04-21 08:18
Jakim cudem służba zdrowia jest darmowa? Co miesiąc płacę bardzo dużo i nic mi się za to nie należy. Jak zachoruję muszę iść prywatnie i znowu płacić. Dla Kogo jest darmowa?
2020-11-29 10:17
Jaką darmową służbę zdrowia i darmowe emerytury?
Nie zabierają Ci co miesiąc z pensji na ubezpieczenia?
Spróbuj iść do "darmowego" lekarza nie mając opłaconych składek NFZ.
Więcej kasy do
Jaką darmową służbę zdrowia i darmowe emerytury?
Nie zabierają Ci co miesiąc z pensji na ubezpieczenia?
Spróbuj iść do "darmowego" lekarza nie mając opłaconych składek NFZ.
Więcej kasy do ZUSu ładujesz przez całe życie niż potem otrzymasz. W wieku 65 lat dostaniesz pierwszą emeryturę, a średni wiek życia polskiego mężczyzny to 74 lata. Średnio przez 9 lat będziesz otrzymywać emeryturę. A co z tysiącami składek tych, którzy wieku emerytalnego nie dożyli? Przeżarte przez pasożytniczy rząd i urzędników.
2020-11-29 14:06
Bo to jest ubezpieczenie, a nie fundusz gwarantowany. Chciałbym dożyć dnia, kiedy to każdy z nas odkładał by sobie na emeryturę. Już widzę oczami wyobraźni te Eldorado. Chodził byś głodny i obdarty.
2020-11-29 18:42
Ani jednej złotówki nie mam wpłaconej na ZUS, bo nie muszę.
Od 2000 roku co miesiąc wpłacam na drugie konto "emerytalne" 500 euro.
Zmieniły się ostatnio przepisy w ZUSie jeśli chodzi o dobrowolne
Ani jednej złotówki nie mam wpłaconej na ZUS, bo nie muszę.
Od 2000 roku co miesiąc wpłacam na drugie konto "emerytalne" 500 euro.
Zmieniły się ostatnio przepisy w ZUSie jeśli chodzi o dobrowolne ubezpieczenia emerytalne i rentowe.
Cytat:
"Jeżeli okres dobrowolnych ubezpieczeń przekroczy 10 lat, przestanie obowiązywać gwarancja wypłaty minimalnego świadczenia. Otrzymasz wtedy świadczenie w wysokości, która wynika ze stanu środków na Twoim koncie w ZUS."
2020-11-29 11:38
O czym ty piszesz?
Służba zdrowia i policja prawie nie istnieje, drogi w znacznej części finansowane są nadal z UE. Pieniądze nie są im potrzebne na cele, które wymieniłeś, ale na dotacje dla kościoła, dla TVP i dalsze prace nad wprowadzaniem kolejnych podatków!
Przede wszystkim chcą się utrzymać przy korycie!
2020-11-29 18:28
Jest system ochrony zdrowia, ale służba została zlikwidowana.
2020-11-29 13:47
Ludzie kupuja to na co ich stac. Zreszta podatki mozna placic, tylko zeby byly rozsadne, a nie ze wartosc podatkow jest wyzsza niz wartosc przedmiotu
2020-11-29 13:15
Darmowa? Ona idzie z naszych podatków!!! I naszych składek. Służba jest opłacana przez nas i to bardzo drogo.
2020-11-29 13:33
na rękę i płacić z tego ubezpieczenie zdrowotne 1500 USD czy tak jak jest w Polsce? Pomijam ceny nowych samochodów, ubrań i elektroniki, które są o 40 % niższe niz w UE i Polsce.
To samo dotyczy domów i materiałów budowlanych. Porządne drzwi drewniane wewnetrzne w USA to koszt 200 USD.
2020-11-29 13:39
przynajmniej ludzie przestali by chrzanić, że nie płacą żadnych podatków i danin, bo tym obciążony jest pracodawca.
2020-11-29 11:44
nawet z podatkiem będzie taniej u chińczyka niż u cwaniaka z aledrogo z tym samym towarem
2020-11-29 09:14
Ty się dobrze czujesz? Głowa Cię nie boli?
2020-11-29 10:14
Okej odezwał się kto nie chce płacić podatków i zamawia plastik w Chinach
2020-11-29 11:41
Kupuję w Polsce chiński plastik, w sklepach stacjonarnych ze sprzętem AGD/RTV i płacę dwa razy więcej.
2020-11-29 09:11
Nikt nie chce
2020-11-29 09:29
wcale się nie dziwię że ludzie chcą kupić taniej
2020-11-29 10:17
Sklep płaci cło marże i podatek.
Jeśli na Alim zapłacisz należny cło i podatek i tak powinno być taniej
2021-04-08 03:35
2020-11-29 09:04
Uciekajcie z tego kraju jeśli jesteście młodzi, za 5 lat jeszcze jak będziemy na mapie nie będziecie wiedziec gdzie jest sufit gdzie podłoga tak wam dowalą daninę
2021-03-19 09:23
jesteśmy poddanymi Watykanu. Największy aferzysta największej pralni kasy w Toruniu ma ministrantów z tzw. żontu RP a raczej PRL bis. Też żałuję, że nie zwiałem z Grecji.
2020-11-29 09:18
Żeby kraj rósł w siłę
2020-11-29 12:12
Reszta się nie liczy.
2020-11-29 13:25
W cztery litery wsadz sobie ten twoj katolicyzm.20 mld rocznie dla KK,tak nas dymaja
2020-11-29 14:08
Określ, czym charakteryzuje się katolik? Zapalczywość, zajadłość, nienawiść, chciwość, pycha, zazdrość, kłamliwość, obłuda, hipokryzja, pijaństwo, rozpusta, fanatyzm i brak znajomości Pisma Świętego. Ot, same cnoty.
2020-11-29 14:56
Katolik natomiast charakteryzuje się miłością do bliźniego, sprawiedliwością, moralnością, brakiem nienawiści i miłością do ojczyzny.
2020-11-30 21:55
Bliźnim jest jedynie inny Żyd. Poczytaj pismo. Nam wmówiono, że to drugi człowiek, gdy nas na siłę chrystianizowano. A katolikiem jest obłudnik i hipokryta składający rączki na pokaz. Ile znasz uczciwych ludzi, lojalnych, bezinteresownych?
2020-11-29 14:55
Polakiem!
2020-11-29 13:22
Jak narazie w sile rosne zlodzieje z pisu
2020-11-29 14:57
2020-11-29 09:53
"Mieszają się w nas zarówno geny litewskie, ruskie i węgierskie, jak też nordyckie, germańskie, ormiańskie i geny Żydów aszkenazyjskich - sugerują próbki DNA, które pobrano do tej pory w różnych rejonach Polski - mówi dr Rafał Płoski, kierownik pracowni genetycznej Katedry i Zakładu Medycyny Sądowej Akademii Medycznej w Warszawie."
2020-11-29 10:25
podobna wariacja składowa tyczy się innych narodowości. był już jeden taki z obsesją genetyczną... dla polskich patriotów polakiem jest ten, kto przyjmuje i chce ubogacać dorobek kulturowy narodu polskiego. nieważne czy żyd, czy kenijczyk, czy pigmej.
2020-11-29 14:53
2020-11-29 14:52
2020-11-29 12:22
2020-11-29 09:11
Cud miód i orzeszki
2020-11-29 11:16
Polska
2020-11-30 13:34
2020-11-29 14:45
2020-11-30 09:20
2020-11-29 20:43
widać , że nigdzie nie byłeś
2020-11-29 11:50
Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma. We Francji będziemy obcokrajowcami na równi z Sudańczykami i Libijczykami. Obcy, to obcy.
2020-11-29 13:21
Polska to dziki kraj. Tak o Polsce mówił członek Platformy. Mówił o tym gdy rządzil Tusk
2020-11-29 14:46
2020-11-29 17:23
Jak ci się nie podoba to uwolnij nas od swojego towarzystwa.
2020-11-29 19:50
To jest taka okrutna prawda o Polakach... jak się nie podoba to wyjedź?! Tu jest tez moje miejsce! To wy wyjedźcie, a nie na siłę zmieniać ten kraj w europejski zaścianek umysłowy, moralny i gospodarczy. To wy wyjedźcie stare dziady. Dajcie nam normalnie żyć!
2020-11-29 09:10
2020-11-29 09:18
2020-11-29 10:31
Ale przecież kapitał nie ma narodowości ;)
2020-11-29 11:47
Jeśli czujesz się Polakiem, to zostań w kraju lub wyjedź i wróć. Krajom ościennym o to chodzi, byśmy sami się wynarodowili. Skłócają nas, podjudzają, byśmy skakali sobie do gardeł. Chcesz zmian, zostań posłem lub nękaj
Jeśli czujesz się Polakiem, to zostań w kraju lub wyjedź i wróć. Krajom ościennym o to chodzi, byśmy sami się wynarodowili. Skłócają nas, podjudzają, byśmy skakali sobie do gardeł. Chcesz zmian, zostań posłem lub nękaj posłów w ich biurach poselskich naciskając na zmiany. Oni po to tam są, by słuchać ludu i spełniać jego wolę. Źle ci, to wyraź to w liście do biura. Posłowie będą się starali, byś wybrał ich w przyszłej kadencji. Ale najprościej to jest się zakręcić na pięcie i wyjechać. Tak, to bardzo patriotyczna postawa. Nie dajmy się, wróg czuwa.
2020-11-29 19:31
Chcę żyć, a nie egzystować. Po wyjeździe nie zamierzam tu wracać.
2020-11-29 18:44
Wróg czuwa aby nie był uważany za wroga."Najciemniej jest pod latarnią", "złodziej krzyczy łapać złodzieja", "sojusznik zapewnia że jego obecność nie służy okupacji tylko obronie".
2020-11-29 17:14
No tak daleko wroga nie trzeba szukać wystarczy pojechać na Nowogrodzką i już wszystko jasne
w Polsce większego wroga nie ma !!! każdy to widzi dla tego wychodzi na ulicę bo chce godnie żyć !!!
2020-11-29 14:05
problemy wyborców to tylko dla niego strata czasu i kłopot
2020-11-29 12:48
2020-11-29 14:01
"Uciekajcie z tego kraju, jeśli jesteście młodzi"
2020-11-29 13:16
Przestan juz przynudzac z tymi Niemcami, jak stary sklerotyk ciagle to samo
2020-11-29 11:38
2020-11-29 09:11
Wbrew pozorom podatki w Polsce w porownaniu z innymu krajami UE nir sa najwyzsze. A zawsze bede przypominal ze to Tusk podwyzsyl Vat.
2020-11-29 09:40
Ale PKB za jego kadencji szło w gore., A teraz ta obecnie rządząca grupa przestepcza mimo uszczelnienia VAT,u rozdaje i tak szasta mamoną że PKB pikuje w dół jak Messerschmitt i to jeszcze zanim zrobili plandemie
2020-11-29 10:05
Od roku 2017 ponowną podwyżkę zawdzięczamy już rządom PiS
2020-11-29 14:50
rozsypce, bo zwróć uwagę że za rządów patologii POwskiej co roku drastycznie podnoszono podatki a budżet cały czas był totalnej rozwałce, deficyt taki że rudy musiał aż ukraść kasę z OFE
2020-11-29 15:35
PIS zlikwidowało OFE i kasy nie widać gdzie jest.
2020-11-29 13:23
Kłamiesz. Tusk podwyższył vat na 1 rok
2020-11-29 14:48
kiedy Polskę i świat dotknęła pandemia, Polska radzi sobie najlepiej w Europie. Takie są po prostu fakty.
2020-11-29 14:53
Oczadził cię dym z tej lokomotywy i propaganda kurskiego.
2020-11-29 13:20
Od 6 lat rzadzi pis, wiec mogli obnizyc VAT, a oni zamiast go obnizyc wprowadzili dziesiatki nowych podatkow i oplat, Dzieki pisowi jestesmy najbiedniejszym krajem Europy. A gonilismy Wlochy.Szlag by trafil pis
2020-11-29 11:18
co z tego, że w skali UE nie ma tu najwyższych podatków jak w portfelu zostaje tyle, że ludziom wmawia się, że są klasą średnią jeżeli zarabiają więcej niż 3000 netto na miesiąc :D to państwo z dykty i kartonu, a nie zachodnia cywilizacja.
2020-11-29 09:41
2020-11-29 09:21
W którym kraju płaci się 32% PIT od zarobków 1700 EUR miesięcznie?
2020-11-29 14:58
ja nie uciekam, ja tu chcę godnie żyć i mojej ziemi bezmózgom pisoskim nie zostawię
2020-11-29 14:44
2020-11-29 11:07
sam uciekaj kupić ci bilet do chin w jedną stronę biedactwo
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.