Opinie (196) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Murale nie są takie złe (11)

    Ale Coca Cola to przegięła pałę po całości

    • 173 22

    • Bądź otwarty, teraz nawet bardziej otwarty ;-) (1)

      • 6 5

      • Twoje otwarcie jest gorsze niż moje

        • 8 0

    • a czemu przegiela?

      jak wszyscy moga to wszyscy. teraz sie zacznie wyscig na scianach. i kasa dla takich jak tuse i looney.

      • 6 5

    • (4)

      Nie są złe, ale wtedy zamiast dać pomalować ścianę artyście, właściciele budynku będą woleli oddać ją jakieś firmie która sypnie pieniędzmi. I zamiast sztuki, będą wszędzie reklamy, znowu.

      • 17 3

      • tak bedzie i zwyczajnie pokazuje brak wyobrazni jej autorow i kierownika estetyzacji. (3)

        albo po prostu cynicznie to zrobili lub sa zwyczajnie glupi. innego wyjscia nie ma.

        • 5 2

        • złośliwość albo głupota to jedyne wyjście? (2)

          a może to jednak ma sens? po prostu murale reklamowe są o wiele bardziej estetyczne niż siatki reklamowe, przecież to widać nawet na załączonych zdjęciach, do tego dla biedniejszych wspólnot taki mural jest sposobem na darmowe odmalowanie elewacji - mają czysto, nic za to nie płacą i jeszcze zarobią, kiedyś mogli co najwyżej siatkę dostać na starą ścianę

          • 5 1

          • Mieszkałem w kilku miejscach na świecie. Tylko popychadło daje sobie wmówić, że wyjątki od zasady są OK. Macie te malowidła zaakceptować. A skutki będą takie jak zawsze.

            • 4 1

          • ty dariusz juz przestań.

            • 0 1

    • Będzie płaciła wyższy podatek cukrowy

      • 2 0

    • Oni to jedno, a ten "piękny" mural z logo Castorama na jednym z bloków? I niech mi ktoś powie, że to jest estetyczne. Śmiech!

      • 0 0

    • bo powinien być wymóg stosowania tła w kolorze elewacji

      minimum 50% ciągłej powierzchni muralu od jego krawędzi - wtedy byłoby estetycznie

      • 0 0

  • (9)

    Polskie prawo w pigułce. Wszystko zagmatwane i niejasne. Ile stron tyle interpretacji. Sprobuj prowadzić firmę bez prawnika :)))))

    • 154 6

    • akurat tu gdanskie i polityka godna prezydentki i jej kolesi. (1)

      • 9 8

      • tak, tak to prawo uchwalono w Gdańsku. Mozesz spojrzec jeden z drugim kto bezmyslnie glosował.

        zamiast minusować.

        • 4 6

    • Tygrys przeskoczy, wąż się prześlizgnie a bydło stoi... (3)

      Polskie prawo...

      • 20 1

      • to uchwala madrych inaczej gdanskich radnych po i wdg (2)

        czy za podwyzki smieci na maksa tez odpowiadaja wszyscy Polacy?

        • 9 1

        • Nie, tylko ci, którzy głosowali na rząd. (1)

          Tak samo zresztą, jak za podwyżki w komunikacji po wzroście cen prądu o 200%

          • 1 7

          • co ty bredzisz?

            paliwo obnizone, reklamy na kazdem pojezdzie i wszystkich wiatach a ty dajesz sobie wmawiac takie bzdury ze konieczne podwyzki biletow?

            • 2 1

    • A co tu jest niejasne?

      Większość ogólnie wyjaśnił artykuł. Do tego na dole masz obszerny poradnik ze szczegółami technicznymi. Jeśli do zrozumienia takich prostych rzeczy potrzebujesz prawnika to może nie zakładaj firmy. Nie chcę mówić, że ta uchwała nie ma niejasności bo każda gdzieś ma ale większość podstawowych przepisów jest jasnych i czytelnych. Czytanie ze zrozumieniem po prostu dla wielu stanowi problem.

      • 4 6

    • Niestety ale u nas w kraju nie zatrudnia sie wlasciwych osob na wlasciwe stanowiska sa tylko uklady i udawanie.

      • 6 0

    • Gdyby prawo było jednoznaczne to wielu urzędników byłoby zbędnych.

      • 3 0

  • Zakaz oznacza zakaz. (4)

    Te murale to typowe reklamy hańba jest że ktoś sie do takich rzeczy przyczynia pomimo zakazu.

    • 113 23

    • js o tym pisalem, takze do autorow tej uchwaly.

      tuse we wrzeszczu juz zbiera zamowienia. na dawnym mc donaldzie "wisi" od poczatku roku reklama tego lokalu.

      • 5 1

    • "- Czy to nie jest jakieś żałosne obchodzenie uchwały krajobrazowej? - nie kryje słów krytyki pani Ewa."

      Żałośni jesteśmy My wyborcy, że pozwalamy urzędnikom brać ciężką kasę ze tworzenie takich prawnych bubli...

      • 6 0

    • I wszystko w temacie

      ....choć miasto w związku z epidemią koronawirusa przyjęło taktykę "przymykania oka" na szyldy informujące o prowadzonej działalności gospodarczej.

      • 3 0

    • Zakazy i nakazy są dla motłochu. Władze i korporacje mogą wszystko i śmieją się wam w ryj.

      • 2 0

  • (2)

    Murale tak ale ogromne płachty reklamowe nie.

    • 51 25

    • zaklamanie co? hipokryzja albo celowe dzialanie slodkowskiego i knery.

      • 2 0

    • Jedynie na gruntach, budynkach miasta uchwala powinna byc realizowana. Wtedy miasto przestanie kupczyć na potęgę.

      Powinny być dozwolone zarówno reklamy i murale. Tak by kazdy mogl zarobic.
      To jedyne wolnosciowe i logiczne wyjscie z sytuacji. Co na to referat? Zapytajcie drogi portalu.

      • 1 6

  • Wbrew pozorom, nie jest to omijanie uchwały krajobrazowej, lecz wykorzystanie jej zapisów. (2)

    Kwintesencja, jakiej zaden prawnik by sie nie zawstydzil;)

    Trojmiasto.pl
    A tak serio chyba wlasnie na tym polega omijanie jakichs przepisow...

    • 98 4

    • pytanie czy komercyjny malunek to nadal mural?

      juz dzis slodkowski i knera powinni przyznac sie do porazki i podac sie do dymisji jesli te "murale" zostana i beda sie mnozyc.

      • 10 0

    • tak się kończy socjalizm i urzędnicze pomysły

      sieidzieli, wymyślali, wydali trochę publicznej kasy, jeszcze wiecej prywatnej zmuszając do demontowania poprzednich reklam a i tak efekt tego wszystkiego o kant tyłka można rozbić bo nieiwiele się to różni od stanu poprzedniego.

      • 4 0

  • Zamażcie to (1)

    Zapikselujcie te zdjęcia i zagwiazdkujcie nazwy s artykule, nie róbcie im darmowej reklamy

    • 88 3

    • brawo gdansk, brawo radni Wielkie koncerny dalej robią co chcą kosztem małych firm lokalnych.

      mali gdańscy przedsiębiorcy zostali oszukani przez władze , które sami wybierają .

      • 3 0

  • morena super (1)

    morena super

    • 8 13

    • o co ci chodzi?

      • 2 0

  • A tacy "mądrzy byli że coś uchwalili" (6)

    Branża reklamowa znalazła lukę prawną i teraz Pan kierownik Dariusz nie wie co powiedzieć. Wstyd. Czyli czeka nas wysyp "krótko okresowych murali"?

    • 69 4

    • Pan Koprowski zdaje się też działał w FRAG (5)

      I co? I nic. Wielkie gadanie, psy szczekają, karawana jedzie ....

      • 6 1

      • Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia (3)

        Podobno były prezes FRAG "wykrzyczał" "gdzieś" posadę, drugi nie został radnym, więc "jako ekspert" zaczął "kierownikować" a "Korpo" dalej nie zagrzał stoleczka. Ile w tym prawdy?

        • 6 0

        • A braciak Dariusza (1)

          Najlepszy kumpel slawomira N sprawdźcie sami

          • 1 0

          • i znowu widac jak działa. poprzednio pan z renomy co robi kampanie zastepczyni

            co to za miasto?

            • 0 0

        • Tak Jak prezez MTG - ta sama ekipa

          ten to na telefon potrafił zgłosić zmianę drogi z dwukierunkowej na jendokierunkową - Stolema

          • 2 0

      • we frag jak juz

        • 1 0

  • Reklama musi zostać umieszczona 50 metrów od skrzyżowań. (9)

    Ale tam pod reklamą coca coli skrzyżowanie dróg jest znacznie bliżej jak widać na zdjęciu.

    • 38 6

    • Przecież Pan "kierownik" Dariusz się nie myli (4)

      • 4 0

      • dokładnie. gdy mu o tym napisalem

        to juz nie raczyl odpowiedziec. taki to pan slodkowski ekspert.. powinno sie go zwolnic.
        i tego knere tez.

        • 9 1

      • (2)

        pan Słodkowski sie kompromituje. przecież to on napisał ten artykuł.
        CBA już zawiadomione , zobaczymy co tam na koncie urosło

        • 7 1

        • Na swoim pewnie nic. (1)

          Trzeba sprawdzić czy bypass nie był zrobiony :)

          • 1 1

          • czyli gotówka od tego na ktorym przybyło.

            • 1 0

    • (2)

      raczej skrzyżowanie to na drodze "normalnej" a tam pod blokiem jest strefa zamieszkania i parkingi

      • 4 0

      • To w takiej strefie skrzyżowanie to nie jest skrzyżowanie ? (1)

        • 4 0

        • Nie

          • 2 3

    • Ta uchwała jest tak napisana, że sami urzędnicy nie wiedzą o co w niej chodzi, kto i jakie przepisy ma egzekwować. Więc co z tego, że ta reklama jakiś zapis łamie, skoro nie wiedzą o tym urzędasy.

      • 0 0

  • (8)

    Założenie jest super, faktycznie przestrzeń miejska wygląda lepiej. Zastanawiam się jednak czy nie poszła trochę w kierunku absurdu, chodzi mi tutaj o przykład napisu Ikea na sklepie czy szpecący maszt(?) Przy CH Oliwa. Może nad nazwami sklepów trzeba by było jeszcze raz się pochylić i przemyśleć sensowność takiego ruchu?

    • 76 5

    • nic nie wyglada lepiej bo bedzie jeszcze gorzej

      wszystkie wiaty przystankowe miejskie pelne reklam. to samo autobusy, tramwaje czy budynki takie jak UM tez z reklama.

      • 14 2

    • Pełna zgoda (1)

      Fakt, że IKEA musiała usunąć z własnego budynku szyld, tym bardziej, że budynek znajduje się na obrzeżach miasta, to jakiś absurd. Ciekawe, że przy Designer Outlet szyldy nie zostały usunięte. Niektóre zapisy w tej uchwale są kompletnie bezsensowne. W kwestii szyldu powinno być ograniczenie odnoszące się do proporcji wobec wielkości budynku, z jakimś górnym limitem, ale jakimś rozsądnym. Teraz jest kompletny bałagan.

      • 23 1

      • Na, ten napis był jedyną ozdobą tego bardzo prostego budynku

        • 9 0

    • Dokładnie

      Na Matarni wygląda to teraz tragicznie ,zdjęte nazwy sklepów z budynków , szpecące ślady po nich ,masakra jakaś ,co innego w centrum ,ale komu to przeszkadzało na obrzeżach ?

      • 17 1

    • (2)

      Boże, ludzie..już przestańcie z tą ikeą. Ile razy można o tym pisać? Przecież napis ikea wróci. Będzie po prostu mniejszy. Tak się przejmujcie biedną ikeą, bo zamówiła mniejszy napis? Lepiej w tę stronę niż zostawać przy tej obrzydliwej reklamozie, która od lat zalewa i szpeci Polskę.

      • 6 5

      • (1)

        A gdzie ochrona środowiska? Stary napis na śmieci, nowy w produkcji - kolejny ślad węglowy. Ciekawe jaka firma robiąca banery na tym zarobiła i jakie są tam znajomości z kimś z UM?

        • 2 0

        • A może użyją starego do produkcji nowego?

          • 0 0

    • I to jest właśnie to, o czym powinno się dyskutować. Uchwała zakłada, że murale są dopuszczalną formą reklamy, ale zupełnie nie określa ich wielkości, dopuszczalnej treści czy kolorystyki. Czyli absolutnych podstaw. I tak możemy mieć piętnastometrowe logo sklepu na ścianie bloku i wszystko jest okej i zgodne z prawem. Ale jak masz zakład fryzjerski i zamieścisz estetyczny szyld, którego

      I to jest właśnie to, o czym powinno się dyskutować. Uchwała zakłada, że murale są dopuszczalną formą reklamy, ale zupełnie nie określa ich wielkości, dopuszczalnej treści czy kolorystyki. Czyli absolutnych podstaw. I tak możemy mieć piętnastometrowe logo sklepu na ścianie bloku i wszystko jest okej i zgodne z prawem. Ale jak masz zakład fryzjerski i zamieścisz estetyczny szyld, którego powierzchnia będzie minimalnie za duża, to nałożą na Ciebie karę. Jak zwykle - większy może więcej, chyba nie o to chodziło :)

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.