2020-03-26 15:22
2020-03-26 16:24
...Jarek ?
2020-03-26 17:05
2020-03-26 17:17
Jarek K. Nasz naczelnik z warsawy
2020-03-26 17:26
2020-03-27 14:28
Wszystkie Jarki, to porządne chłopy! ;)
2020-03-26 17:57
2020-03-26 18:02
2020-03-26 16:26
rób uniki
2020-03-26 16:38
Jak ją zutylizować? Gdzie wyrzucić bo chyba nie do resztkowych? To istna broń biologiczna według wielu ekspertów. W Chinach plaże zalegają zużytymi maseczkami............. A więc?
2020-03-26 16:55
2020-03-26 17:06
2020-03-26 17:06
Wypala włosy w nosie
2020-03-27 07:40
Nie każdy jest i d i o t ą jak Ty...
2020-03-27 10:10
Ale żółtym do twarzy
2020-03-26 17:08
upuść ją wzdłuż nogawki.
Wzrok unieś wysoko i z pewnością siebie oddal się niezwłocznie
2020-03-26 16:53
Przy nie wlasciwie zalozonej maseczce wirus tez wniknie bokiem ale najczesciej gora lub dolem
2020-03-26 17:07
2020-03-26 18:32
2020-03-27 07:09
2020-03-26 22:13
Przeniknie - właśnie bokiem.
Droga kropelkowa. Te kropelki są tak mikroskopijne i lekkie, że wystarczy lekki powiew, o sile poruszenia naszego włosa na głowie.
2020-03-27 07:39
Przyłubica...
Matole bez szkoły :)
2020-03-27 11:41
Hałubica matole.
2020-03-27 11:20
Skoro lekarze mowią że tylko gdy mamy infekcję,to dlaczego w sejmie politycy mieli maseczki? Wszyscy kasłali? Władze powinny udostępnić maseczki społeczeństwu.
2020-03-26 15:24
Sens jest jak jesteśmy przeziębieni. I druga ważna sprawa,noszenie jednej maseczki przez kilka godzin jest nonsensem i dodatkowym narażaniem siebie.
2020-03-26 16:38
Ale zakładanie ich na chwilę, gdy jesteś w zamkniętym pomieszczeniu, w którym w niedalekiej odległości, znajdują się inni ludzie, takim jak sklep, w trosce o nich a nie o siebie, bo już możesz zarażać, jeszcze o tym nie wiedząc, ma jednak sens. Następnie możesz użyć spirytusu, by je zdezynfekować.
2020-03-26 18:22
Spirytus służy do przyjemniejszych rzeczy.
2020-03-26 18:35
Teoretycznie długie noszenie maski bardziej nas naraża, go osadzone na masce wirusy cały czas są przy twarzy. Ale mimo tego, że wirusy są, to są z drugiej strony maski i gdyby nie ona to by były wciągnięte do płuc. Więc co lepiej? Nosić, czy nie nosić?
2020-03-26 18:57
Zwykła maseczka noszona dłużej jest po prostu wilgotna. Wirusy uwielbiają wilgoć!!!
2020-03-27 09:44
Jeżu przecież te jednorazowe maseczki można nosić 15-20 min. Po tym czasie wyrzucasz i zakładasz nową.
2020-03-27 10:33
No, i mamy odpowiedź. Z tym, że jak ktoś już napisał, nie kilkanaście minut, a do kilku godzin, jak np. chirurdzy podczas operacji. Ale to przykład ekstremalny, I jednorazowa oznacza, że jest jednorazowa, a nie chowana do kieszeni na następny raz. Dziękuję.
2020-03-26 16:56
.. do kilku godzin pod warunkiem jej nie zdejmowania. Lekarze czasem operuja pacjenta po pare godzin bez przerwy myslisz dzbanie ze zmieniaja wtedy maseczki?
2020-03-26 17:35
Nie dzbanie, bo mają je szczelnie założone, na klej... troll jeden.
2020-03-26 17:59
2020-03-26 18:42
Maska musi być odpowiednio założona, bo jak odstaje w okolicy nosa, czy policzków to wdychane powietrze tędy znajduje sobie łatwiejszą drogę i wciągamy skażone powietrze. Ze zgroza patrzę na prezentowane samoróby, które nie spełniają wymogów ochrony. Choć lepiej coś, niż nic. Tylko trzeba mieć świadomość.
2020-03-26 19:41
Nie wiedziałem, że jest skażone powietrze Tak czytam te komentarze i stwierdzam, że z 80% tutaj piszących nie ma pojęcia o niczym.
2020-03-26 21:30
80% piszących tutaj to trolle i rzeczywiście nie mają o niczym pojęcia, nie czytają artykułu, albo nie bardzo rozumieją co czytają, a nawet komentarzy, które hejtują. Ich celem jest dezinformacja, propaganda i kreowanie jakiejś alternatywnej rzeczywistości. To jest przerażające ile pieniędzy się marnuje na takie miernoty.
2020-03-27 10:42
Ja tak czytam te wpisy, nie pojmuję, że komentujący nie rozumieją istoty wypowiedzi. Jeśli ktoś zarażony wydycha powietrze, to w tym miejscu jest ono skażone i po to jest maska, by się jego nie nawdychać. Jak maska jest
Ja tak czytam te wpisy, nie pojmuję, że komentujący nie rozumieją istoty wypowiedzi. Jeśli ktoś zarażony wydycha powietrze, to w tym miejscu jest ono skażone i po to jest maska, by się jego nie nawdychać. Jak maska jest źle założona lub ogólnie źle skrojona, to niestety nie chroni w 100%. Nie chodziło mi o to, że w całym Trójmieście jest skażone powietrze. Więcej zrozumienia proszę. Nie topmy się w łyżce wody. I ne dajmy się dzielić. Wszystkim życzę, by nas wirus ominął.
2020-03-26 21:34
Miej choć świadomość o czym piszesz. To już będzie coś. Ekspercie od szczelnych masek chirurgicznych i skażonego powietrza.
2020-03-27 10:45
Więc proszę o wykazanie błędu w wypowiedzi. Jak nieszczelna maska chroni przed zarażeniem? Ktoś nawet pisał o teście z aspartamem na poprawność zakładania maski.
2020-03-26 18:21
i**oto myślisz, że operowali kogoś z koronawirusem. Po drugie przeważnie operowany jest uśpiony i nie kicha, nie mówi. Ale ty tego nie kumasz!
2020-03-27 10:46
A jak zacznie chrapać?
2020-03-26 17:27
A także często urzędnicy?
2020-03-26 17:34
2020-03-26 18:43
By pokazać, że mają znajomości w szpitalach.
2020-03-26 15:24
Nic nie daja ..max 15 min ochrony. Zreszta co nas ma chwycic to chwyci nawet w opancerzeniu :)
2020-03-26 16:01
Jak wychodzisz z założenia, że inni Cię nie interesują, że jedyne co istotne, to by chronić siebie samego... to faktycznie nic nie dają, niewiele w każdym razie.
2020-03-26 17:18
Choćby tyle że dłonią nie dotyka się twarzy i nie przenosi zarazków
2020-03-26 17:24
mało ?
2020-03-26 20:05
Tak, więc powinny jest nosić osoby przeziebione a dla zdrowych są zbędne
2020-03-26 21:42
Czyli znowu cały świat jest w błędzie, tylko my Polacy wiemy jak walczyć z wirusem. Testy są niepotrzebne, bo nie leczą, a maski dobre tylko dla przeziębionych.
2020-03-27 10:48
Jak kichasz i kaszlesz to powinieneś zgłosić się do sanepidu.
2020-03-26 20:25
A co najmniej kilkadziesiąt, akurat tyle, że wystarczy ci np. na zakupy w sklepie i wszędzie tam, gdzie jesteś najbardziej narażony. Niestety, nie można tu wrzucić żadnego linku do badań. Ale wystarczy poczytać w
A co najmniej kilkadziesiąt, akurat tyle, że wystarczy ci np. na zakupy w sklepie i wszędzie tam, gdzie jesteś najbardziej narażony. Niestety, nie można tu wrzucić żadnego linku do badań. Ale wystarczy poczytać w necie, szczególnie na zagranicznych stronach, że nawet zwykły szalik w jakimś tam stopniu zmiejsza ryzyko zakażenia, a co dopiero maseczka. Najgorsze, że z Trójmiasto cały czas przeczy faktom, idzie w zaparte i przytacza jakieś wątpliwe opinie. To się nadaje do prokuratury.
2020-03-26 21:46
Nadawałoby się, ale Zbyszko z Bogdańca powie, że to wszystko prawda. No chyba, że zakupią je od Chińczyków, obtrąbią wielki sukces i będą je rozdawać przed lokalami wyborczymi. Wtedy zaczną ogłaszać, że jednak są potrzebne i doskonale chronią.
2020-03-26 23:37
Za caloksztalt. Juz doganiasz Svena gratuluje
2020-03-26 22:18
No pewnie, już widzę maseczki z licznikiem czasowym :)
Droga kropelkowa wiesz co to znaczy? To znaczy, ze nawet na gałkę oczną jak wirus będzie miał styczność z naszym okiem nawet za okularami (bo te kropelki są
No pewnie, już widzę maseczki z licznikiem czasowym :)
Droga kropelkowa wiesz co to znaczy? To znaczy, ze nawet na gałkę oczną jak wirus będzie miał styczność z naszym okiem nawet za okularami (bo te kropelki są mikroskopijne) to już jesteś zarażony.
Nawet 10 sekund ci nic nie da w maseczce.
Maseczka jest korzystna tylko, gdy sam jesteś zarażony! Korzystna dla innych.
2020-03-27 09:41
Maseczka chroni też ciebie jeśli jesteś zdrowy, choćby przed wdychaniem aerozolu. Poczytaj badania a nie powtarzasz durne opnie...
2020-03-26 23:01
Zależy jaka maseczka! Ffp3 do 8 godzin! I dlatego są takie drogie
2020-03-26 23:36
2020-03-26 15:25
Z braku środków ochrony nawet dla pracowników służby zdrowia obecne "zalecenia" są zgoła inne.
2020-03-26 16:02
Jest dokładnie tak jak mówisz.
2020-03-26 16:05
Z Chin już idzie do nas transport, a Chińczyków jest dużo i pracują na akord, więc w najbliższych tygodniach możesz liczyć na nowelę specustawy, zgodnie z którą będziesz bulił jak za woły za próbę opuszczenia mieszkania z "gołą" twarzą.
2020-03-26 16:55
A skąd wziąć 35 milionów maseczek które starczą na jeden dzień nawet bogatsze kraje nie mogą sobie na to pozwolić bo nie ma nawet takiej możliwości.
2020-03-26 17:00
każdy kupiłby sam, tak jak bułkę na śniadanie
2020-03-26 17:14
potem wyprać i wyprasować i jedna sztuka będzie wystarczająca na wiele tygodni
2020-03-26 20:06
Jarek już je ma pod łóżkiem, w odpowiedniej chwili rozda swoim wyborcom:(
2020-03-26 23:01
Pytaj się Czechów. Tam już jest nakaz noszenia maseczkę przez wszystkich. Jak ktoś ma ci napluc w twarz. To lepiej coś niż nic.
2020-03-28 12:51
Na szczescie tych z pisu jest mniej.Reszta nie pluje w twarz
2020-03-28 12:50
Sa jeszcze bogatsze kraje od Polski.W/g Pinokia nie ma.
2020-03-27 08:37
...jakby teraz wprowadzili obowiązek noszenia to by ludzie by je sobie kradli i dopiero by było.
2020-03-29 10:35
Gdyby wszyscy nosili to nie było by przypadków typu rozsiewam bo nie jestem świadomy, że jestem chory. Cześć osób nie ma objawów a może narazić życie innych.
2020-03-26 15:26
a kto nie chce niech nie nosi, ile można o tym gadać???
2020-03-26 15:35
Bo może zaczną je używać z głową jak w końcu przeczytają jakiś artykuł. Widziałem osobę która ubierając rękawiczkę lizała paluchy żeby ją otworzyć. Ludzie mają okropne nawyki, może obecna sytuacja choć trochę nie zmieni.
2020-03-26 16:09
Widocznie jeszcze niewystarczająco dużo, skoro tego nie rozumiesz. Z takim podejściem sens ich noszenia jest znikomy, bo sprawdzają się wtedy, gdy wszyscy je noszą, stojąc np w kolejce do kasy w jakimś sklepie. Z drugiej
Widocznie jeszcze niewystarczająco dużo, skoro tego nie rozumiesz. Z takim podejściem sens ich noszenia jest znikomy, bo sprawdzają się wtedy, gdy wszyscy je noszą, stojąc np w kolejce do kasy w jakimś sklepie. Z drugiej strony, noszenie ich na dworze, gdy w okolicy nie ma nikogo też jest bez sensu, albo np jadąc samemu autem. Prosta reguła: one nie mają chronić Ciebie przed innymi, tylko innych przed Tobą.
2020-03-26 17:08
To sobie noś, coś jeszcze?
2020-03-26 17:42
Nie, więcej nie ma sensu.
2020-03-26 23:39
2020-03-27 08:05
Maciek ma rację.
Mam w rodzinie lekarza i mówi to samo.
2020-03-26 17:28
"nie decydujcie za nas!" -- mlodziez che wybierac. Kiedy miasto zapewni edukatoruw zdalnych ktorych sie zobowiazalo?
2020-03-26 17:38
Po czym poznać trolla? Można po tym, ze często używa takich słów jak: "edukatoruw", czy "rzond"
2020-03-26 22:22
O głupocie się gada dopóki jej nie wyeliminuje z łbów głupich ludzi.
Jeżeli sobie tym wcale nie pomagają, a szkodzą innym (osłabionym pacjentom w szpitalach, których lekarze mogą bez maseczek pozarażać i zabić)
To jednak niech NIE noszą...
2020-03-27 07:46
Trzeba gadać ignorancie !
Może niektórzy zaczną myśleć.
2020-03-29 10:49
Nie wiemy kto jest zarażony i czy sami nie jesteśmy. W pierwszym etapie choroby możesz nawet nie widzieć objawów a idąc do sklepu poczestujesz kolejne x osób. Nienoszenie maseczek to moim zdaniem egoizm.
2020-03-26 15:26
Lekarz wojewódzki mówi nie, lekarze mówią tak...to się zdecydujcie
2020-03-26 15:30
Bo trzeba się pytać wirologa !
2020-03-26 15:39
a kazali mu bo masek u nas brakuje nawet dla służby zdrowia -
reszta świata nie ma takich problemów więc zaleca noszenie masek -
co jest prawdą to maski "chirurgiczne" chronią innych przed nami a nie nas przed innymi
2020-03-26 15:42
Nikt tego nie wie. Normalnie to jest nonsens, żeby zdrowi nosili jak nie obsługują chorych. Ale dziś nie wiesz czy nie jesteś już nosicielem i jaki procent populacji jest zakażony.
2020-03-26 17:19
To skąd masz widzieć czy jesteś chory ?
2020-03-26 19:08
Od kilku dni do tygodni od kiedy prątkujesz. Potencjalnie więc każdy z nas jest chory
2020-03-27 09:19
Dokładnie. Setki osób nie wiedzą , że już są zarażeni i wsiadają sobie do tramwaju lub autobusu pokasłując. Maseczki musi nosić każdy. Tak jak Azjaci. Oni wiedzą co robią. U nas bredzą , że maseczki nie chronią. Bo ich po prostu nie ma. Maseczki ograniczają mocno rozsiewanie wirusa przez bezobjawowych. Zakrywać twarz czymkolwiek.
2020-03-26 15:45
I to jest najlepsze! Mówią, że noszenie ich jest bez sensu, ale sami ich na gwałt potrzebują.
2020-03-26 16:57
Ale oni potrzebują specjalne które nie przepuszczają wirusów a taka maska kosztuje 10euro
2020-03-26 17:03
ali twierdzi że 44 grosze wystarczą (zawsze zostaje kwestia wiarygodności sprzedawcy)
2020-03-26 17:21
Dla ułatwienia wpisz w dr.google "Szycie ratuje życie" !
2020-03-26 17:45
Pewnie ogląda, ale mógł nie słyszeć- zdziwiłbym się gdyby o tym mówili w TVP.
2020-03-26 17:54
2020-03-26 20:03
Zachowac zdrowy rozsadek i lepiej posluchac lekarzy. Nie na darmo sami je nosza i w nich operuja.
2020-03-26 22:16
Operuja w maseczkach żeby nie kichać np. na serducho, które bije na ich oczach.
2020-03-26 22:39
2020-03-26 23:03
Operuja w maskach żeby nie oblizywali skalpela.
2020-03-26 22:37
Lekarze noszą je zawsze z prostych względów. W każdej chwili mogą zarazić się od jakiegoś pacjenta, dlatego je noszą, żeby nie rozsiewać chorób (nie tylko koronawirusa, ale też innych wirusów np. wirusa grypy) i
Lekarze noszą je zawsze z prostych względów. W każdej chwili mogą zarazić się od jakiegoś pacjenta, dlatego je noszą, żeby nie rozsiewać chorób (nie tylko koronawirusa, ale też innych wirusów np. wirusa grypy) i drobnoustrojów po szpitalu, gdzie przebywają jednak ludzie, chorzy, po operacjach, którzy mają tym samym obniżoną odporność i łatwiej zapadają na różne choroby. (Trzeba pamiętać, że jakikolwiek zabieg operacyjny powoduje naruszenie skóry i mięśni, czasem też organów i kości. Organizm w takiej sytuacji próbuje się bronić, dlatego po operacjach operowane miejsca zwykle są obrzmiałe, skóra zmienia kolor, czasem mamy podwyższoną temperaturę itd. Poważniejsze zabiegi mocno też naruszają kondycję układu odpornościowego)
2020-03-26 23:06
Okej to lecisz z odpowiedzią. Jak zwykła maseczka nie zatrzymuje wirusów to po jakiego grzyba lekarz ja nosi by nie zagrażać innych ale jak nie zatrzyma wirusa to i tak zaraz od zewnątrz na zewnątrz hehe
2020-03-26 15:28
"W masce na zakupy do dyskontu chodzi Jarek. I żałuje, że inni nie biorą z niego przykładu."
No coz syndrom wyparcia. Lekarz przedstawia obrazowy dowod, ze to nie chroni ale co mnie obchodza fakty, przeciez ja wiem lepiej niz jakies tam konowaly.
2020-03-26 15:38
Jarek wie, ze tlumy cwiercinteligentow nabijajacych sie z noszacych maski najpierw wycieraja swoje smarki rekami, a pozniej obmacuja bulki, przez co wiele osob moze zachorowac, spora czesc z nich umrzec.
To nie
Jarek wie, ze tlumy cwiercinteligentow nabijajacych sie z noszacych maski najpierw wycieraja swoje smarki rekami, a pozniej obmacuja bulki, przez co wiele osob moze zachorowac, spora czesc z nich umrzec.
To nie syndrom wyparcia, tylko objaw solidarnosci spolecznej. Ani ja, ani Pan nie wie, czy jest w tej chwili chory. Jest Pan pewien, ze chcialby Pan miec na sumieniu czyjes zycie, przez wlasna bezmyslnosc?
Jestem ciekawy, czy pan Marek z moreny chwalil sie swoja ignoracja, gdyby chodzilo o zycie jego rodzicow lub dziadkow.
2020-03-26 15:47
Przeciez juz byl wczesniej artykul na ten temat. Maseczka niewiele pomoze, a moze tylko "przyciagnac" inne szkodliwe drobnosutroje. To tak jak ktos moze sie udusic w masce gazowej, bo nie wie jak ja zalozyc. Albo udusi
Przeciez juz byl wczesniej artykul na ten temat. Maseczka niewiele pomoze, a moze tylko "przyciagnac" inne szkodliwe drobnosutroje. To tak jak ktos moze sie udusic w masce gazowej, bo nie wie jak ja zalozyc. Albo udusi sie bo bedzie nieszczelnosc albo nie bedzie wiedzial jak w niej oddychac. Chodzi o pamiec miesniowa i to nie sa moje slowa, tylko ludzi ktorzy przechodza specjalne szkolenie. Juz widze jak ludzie noszacy te maski, dezynfekuja dlonie po dotknieciu czegokolwiek.
2020-03-26 17:33
od lekarzy? Mają jakiś inny układ oddechowy czy jak? W Chinach potwierdzono skuteczność maseczek i nie wolno bez nich wyjść na ulice bo cię zwiną. U nas się ścmienia bo rząd przespał sprawę i nie zamówił maseczek. Zobaczysz za miesiąc jak już maseczki rząd załatwi to nagle zmieni zdanie, że jednak są skuteczne i trzeba je nosić.
2020-03-26 21:44
obrady sejmu były w....maseczkach. Ktoś ma jeszcze wątpliwości?
2020-03-26 23:04
Ha! Touche!
2020-03-27 08:01
Polscy poslowie na sejm sa tak glupi, ze jakby im powiedziec ze smarowanie sie odchodami pomaga na wirusa, to by to bez wahania zrobili.
2020-03-27 08:10
Pomagają nie zarazić innych.
I tylko tyle.
2020-03-27 08:09
Maseczki są dla ludzi chorych !
Włącz myślenie.
2020-03-27 13:34
Niektorzy sa chorzy bez objawow, a wciaz zarazaja.
Wlacz myslenie.
2020-03-27 12:55
Jak byk napisał powód -> "Chodzi o pamiec miesniowa".
Lekarze i osoby przeszkolone wiedzą jak je nakładać i jak zdejmować.
Ty nie wiesz, albo wydaje Ci się, że wiesz.
Więc zbierasz sobie taką maseczką
Jak byk napisał powód -> "Chodzi o pamiec miesniowa".
Lekarze i osoby przeszkolone wiedzą jak je nakładać i jak zdejmować.
Ty nie wiesz, albo wydaje Ci się, że wiesz.
Więc zbierasz sobie taką maseczką tony bakterii i wirusów a potem nieświadomie w domu przenosisz je na swoje ręce i inne części ciała.
Pomijam fakt, że maseczki traktowane są jako odpad medyczny więc powinieneś je utylizować.
2020-03-27 13:38
Jestem przeszkolony i wiem, ze zakladanie i zdejmowanie maseczki to nie rocket science, kazdy, ktory zastanowi sie chwile po co ja nosi, jest w stanie zdjac ja poprawnie.
Co do pamieci miesniowej - domyslam sie,
Jestem przeszkolony i wiem, ze zakladanie i zdejmowanie maseczki to nie rocket science, kazdy, ktory zastanowi sie chwile po co ja nosi, jest w stanie zdjac ja poprawnie.
Co do pamieci miesniowej - domyslam sie, ze masz na mysli bezwarunkowe dotykanie twarzy. To jest argument ZA noszeniem maseczki, lepiej bezwarunkowo dotknac maseczki (moze po ktoryms razie zorientujesz sie, co robisz) niz bezposrednio twarzy.
Prawda jest taka, ze kazdy powinien nosic maseczke, albo przynajmniej cos na twarzy wychodzac z domu, bo to zawsze jakas mechaniczna bariera. Oczywiscie, ze nie zapewnia 100% ochrony przed wirusem, ale nawet jesli poprawia bezpieczenstwo spoleczenstwa o 1%, to warto to robic. Jestesmy swiadkami pandemii, teraz jest moment, zeby nosic maseczki.
2020-03-27 08:08
Rękawiczki niech noszą, a nie maski.
Ech Janusze...
2020-03-26 15:40
lekarz wojewódzki to stanowisko administacji publicznej więc musi mówić jako urzędnik maskujący braki w przygotowaniu
2020-03-26 15:58
Jakbyś przeczytał dokładnie całość, to dowiedziałbyś się, że jednak chronią, tylko pewnie nie w taki sposób jak byś tego oczekiwał.
2020-03-26 16:02
Chyba ty nie przeczytales.
"Warto jednak pamiętać o tym, że aby maska spełniała swoją funkcję ochronną, należy ją odpowiednio zakładać i zdejmować. W przeciwnym razie skutek może być odwrotny od zamierzonego."
rozwiń...
Chyba ty nie przeczytales.
"Warto jednak pamiętać o tym, że aby maska spełniała swoją funkcję ochronną, należy ją odpowiednio zakładać i zdejmować. W przeciwnym razie skutek może być odwrotny od zamierzonego."
Ciekawe ile osob nosi ja w ogole poprawnie lub sie nad tym zastanowilo ?
Pewnie wiekszosc naciaga ja na twarz, brudnymi dlonmi ale jest zadowolonymi z siebie, ze sa bezpieczni, sterylni itd.
2020-03-26 16:15
"Ileż to razy się zdarza, że w codziennym kontakcie ktoś kicha, pociąga nosem czy pluje podczas mówienia. Takie maseczki stanowią zatem znakomite zabezpieczenie higieniczne - mówi dr n. med. Piotr Ziajka z Centrum
"Ileż to razy się zdarza, że w codziennym kontakcie ktoś kicha, pociąga nosem czy pluje podczas mówienia. Takie maseczki stanowią zatem znakomite zabezpieczenie higieniczne - mówi dr n. med. Piotr Ziajka z Centrum Zdrowia i Urody Orchid. - Czy chronią nas przed zachorowaniem? Oczywiście, że tak. Kiedy ktoś, kto ma maseczkę, kichnie w naszym kierunku, "siła rażenia" jest mniejsza, niż gdyby kichnął ktoś, kto maseczki nie nosi."
2020-03-27 08:13
W tym przypadku noszenie maseczki jest zasadne.
Ale zdrowy nie na potrzeby jej nosić.
2020-03-27 09:24
A skąd wiesz ,czy już nie masz wirusa i czy nie zarażasz ????
2020-03-26 16:18
Dlatego napisałem, że zapewne nie w taki sposób jakbyś tego oczekiwał.
2020-03-26 16:24
Maska musi byc szczelnie zalozona, czego tutaj nie mozna rozumiec? Chodzi o wdychanie, jak i emisje drobnoustrojow. Osoba, ktora jest zakazona na pewno ma rowniez wirusa na dloniach, ubraniach i sadzisz ze ona nie bedzie
Maska musi byc szczelnie zalozona, czego tutaj nie mozna rozumiec? Chodzi o wdychanie, jak i emisje drobnoustrojow. Osoba, ktora jest zakazona na pewno ma rowniez wirusa na dloniach, ubraniach i sadzisz ze ona nie bedzie sie dotykac przy twarzy lub tymi dlonmi dotykac czegos w sklepie??Zakladam, ze lekarz wypowiadal sie jako osoba przeszkolona do pracy w maseczce i wie jak ja zakladac, zdejmowac by rzeczywiscie ona cos dawala.
2020-03-26 16:50
Nie wierzę! Spróbuj założyć szczelnie maskę chirurgiczną. Żaden lekarz tego nie potrafi, bo tego się nie da zrobić. Jednak gdy nagle, niespodziewanie kichniesz, to cytuję raz jeszcze: "siła rażenia jest mniejsza, niż
Nie wierzę! Spróbuj założyć szczelnie maskę chirurgiczną. Żaden lekarz tego nie potrafi, bo tego się nie da zrobić. Jednak gdy nagle, niespodziewanie kichniesz, to cytuję raz jeszcze: "siła rażenia jest mniejsza, niż gdyby kichnął ktoś, kto maseczki nie nosi". Żeby się zarazić musisz otrzymać odpowiednią dawkę wirusa, trochę podobnie jak z plemnikami i zapłodnieniem, więc gdy kichnie obok Ciebie ktoś kto ma maseczkę, to Twoje szanse na uniknięcie tego świństwa są dużo większe, niż gdyby jej nie miał. Rozumiesz?
2020-03-26 17:07
kierowca chyba nie odróżnia (albo udaje głupa żeby grać ci na nerwach) maski pgaz od chirurgicznej więc wiesz...
2020-03-26 17:26
Dzięki Ci stary, bo już na prawdę się załamałem tą konwersacją, ale masz rację- nie ma sensu tego kontynuować, bo oni chyba specjalnie rżną głupa, ale trzeba przyznać, że są w tym bardzo autentyczni, jeden i drugi.
2020-03-26 17:09
Zaden lekarz nie nalozy maski szczelnie bo sie nie da??? Glabie jak jestes ze Stogow podjedz to ci pokaze ze sie da i to bez problemow. Juz na cbyba 1 roku sa cwiczenia z poprawnosci jej zalozenia a nastepnie pompowany
Zaden lekarz nie nalozy maski szczelnie bo sie nie da??? Glabie jak jestes ze Stogow podjedz to ci pokaze ze sie da i to bez problemow. Juz na cbyba 1 roku sa cwiczenia z poprawnosci jej zalozenia a nastepnie pompowany jest pod cisnieniem aspartam i jesli nawet podczas intensywnego ruszania glowa poczujesz smak cukru w ustach to ten test oblales. Co??? Zdziwiony?
2020-03-26 17:17
artykuł kilka dni temu był o maskach pełnotwarzowych do pracy z hazmat
kurcze a jeśli oni nie udają?
2020-03-26 17:21
Poziom waszej niekumacji mnie przerasta! oraz brak umiejętności czytania ze zrozumieniem! Całe szczęście, że wam kazali siedzieć w domach! Wpisz sobie w googlach "maseczka chirurgiczna" i zobacz jak ona wygląda i się zastanów w jaki sposób ją szczelnie założyć! Chyba że sobie ryja klejem wysmarujesz, to może Ci się uda.
2020-03-26 23:34
... wlasnie w takich maseczkach chirurg operuje nawet na otwartym sercu co ty chlopie bredzisz
2020-03-27 08:16
Kris, pozdrowienia ze Stogów :)
Ps. Niedawno ładnie "pojechaliśmy" z matołem który filozofował w sprawie pana Janka ze Stogów.
2020-03-26 16:15
Jarek nie zdaje sobie sprawy, że może w sklepie ma te rękawiczki ale przyniesie produkty do domu z potencjalnymi wirusami czy innymi bakteriami kałowymi i tam będzie gołą ręką dotykał kubek z jogurtem a później tym palcem dłubał w nosie
2020-03-26 16:28
Z rękawiczkami to się zgodzę, że to głupota. Noszenie ich ma sens, jeśli pracujesz w tym sklepie i często dezynfekujesz ręce alkoholem, ale nie chcesz niszczyć swojej skóry. To jest jedyne ich zastosowanie. Ale jeśli
Z rękawiczkami to się zgodzę, że to głupota. Noszenie ich ma sens, jeśli pracujesz w tym sklepie i często dezynfekujesz ręce alkoholem, ale nie chcesz niszczyć swojej skóry. To jest jedyne ich zastosowanie. Ale jeśli zakładasz je wychodząc z domu i dotykasz różnych rzeczy w tym telefon, a potem wracasz do domu, zdejmujesz je i dotykasz tych samych rzeczy, które wcześniej dotykałeś w rękawiczkach - to to nie ma sensu.
2020-03-26 18:57
Ale to chyba logiczne ze się je zdejmuje we właściwy sposób i we właściwym momencie.
Maciek co z Tobą?
2020-03-26 22:02
Widzę w jaki sposób wielu je używa i w jaki zdejmuje. Ot co. Dotykają wtedy wszystkiego bez obaw, łącznie z ekranami swoich smartfonów, a następnie tych samych ekranów dotykają bez rękawiczek. To chyba nie ma sensu, prawda?
2020-03-26 23:07
Tez dziś o tym myślałam wyrzucając rękawiczki do śmietnika pod Lidlem. Co prawda po wyjęciu zakupów myłam porządnie ręce, ale te rękawiczki sensu chyba większego nie mialy. Chociaż w sumię, dzięki temu zwiększa mi się samoświadomość...
2020-03-26 18:54
Ty weź poszukaj profesjonalnych badań w jaki sposób maski minimalizują ryzyko a nie wypisuj tu farmazonów
2020-03-26 20:40
Tylko, że lekarz i inne służby płaczą, że brak im masek, naiwniaku.
2020-03-26 23:31
Jestes cymbalem z prawdziwego zdazenia. Gratuluje. Takim dzbanem sie stac to sztuka. Twierdzisz ze lekarz potwierdzil ze maseczki nie dzialaja??? No kretyn
2020-03-27 08:03
Wystarczy przeczytac artykul. Ale to takie polskie, zaczac sie pruc stolec wiedzac.
2020-03-27 08:18
.
2020-03-27 08:08
Ale też lekarze mówią nie wychodz z domu albo nie kłam lekarza....ludzie też nie słuchają.Więc jak to jest?Mamy opór przed słuchaniem kogokolwiek?
2020-03-26 15:32
Maseczka nie chroni osoby noszącej, ale jak wszyscy czy większość nosi to już tak, bo nosiciele wirusa nie będą tak łatwo zarażać innych, kropelki zostaną na masce.
Maseczki nosimy krótko, tylko w sklepie lub autobusie a potem do prania.
2020-03-26 16:12
Maseczka jest odpadem medycznym. Widzial ktos, zeby np. zakrwawione rekawiczki wrzucac do zmywarki ?
Takie posty to najlepszy dowod, ze maseczki jedyne co daja to lepsze samopoczucie, bo ich uzytkownicy nie maja pojecia co z nimi nalezy robic.
2020-03-26 16:31
Kurde przeczytałeś jeden artykuł o specjalistycznych maseczkach antywirusowych, których używają laboranci, lub inne przeszkolone do tego osoby i się teraz bez sensu mądrzysz, nie rozumiejąc o co chodzi.
2020-03-26 16:45
Ja proponuje zamiast maseczek nosic na twarzy filtry HEPA z odkurzacza. Ewentualnie zmywalne filtry powietrza do samochodu. Ten "specjalistyczny" artykul byl wrzucony na trojmiasto.pl i byl o zwyklych maseczkach. Ale w
Ja proponuje zamiast maseczek nosic na twarzy filtry HEPA z odkurzacza. Ewentualnie zmywalne filtry powietrza do samochodu. Ten "specjalistyczny" artykul byl wrzucony na trojmiasto.pl i byl o zwyklych maseczkach. Ale w takim razie autor artykulu to i**ota, ktory sie madrzy.
Ty z kolei przytaczasz wypowiedzi lekarzy, nie rozumiejac kontekstu oraz sposobu uzywania tych maseczek. Pasy bezpieczenstwa w aucie mozesz sobie zawiazac na czole, ale jak nie zapniesz ich jak trzeba to nie zadzialaja jak trzeba. Bardziej obrazowo sie chyba nie da...
2020-03-26 17:00
Umiesz czytać? Artykuł nie był specjalistyczny, tylko maseczki w nim opisane. Wiem, że był na trojmiasto.pl, bo też go czytałem. Mówił o tym, że są maseczki, które dają ochronę przed wirusem noszącemu, ale trzeba umieć
Umiesz czytać? Artykuł nie był specjalistyczny, tylko maseczki w nim opisane. Wiem, że był na trojmiasto.pl, bo też go czytałem. Mówił o tym, że są maseczki, które dają ochronę przed wirusem noszącemu, ale trzeba umieć je zakładać. Pisali również o tym, że zwykła maseczka nie daje Ci takiej ochrony. Ale rozmowa jest o tym żeby nie myśleć tylko o sobie lecz również o innych, a taka zwykła maseczka daje taką ochronę, innym przed Tobą. Zrozum to wreszcie.
2020-03-26 16:52
Ale przeciez ten czlowiek ma racje.. Kazda zdjeta maseczka to odpad medyczny i nalezy ja wyzucac/utylizowac. Co w tym nie rozumiesz??
2020-03-26 17:12
Każda zdjęta maseczka? Nawet taka prowizoryczna? Przeczytałeś artykuł, pod którym zamieszczasz komentarz?
Cytuję: "Maski są jednorazowego użytku. Planujemy je dezynfekować we własnym zakresie - mówi Katarzyna
Każda zdjęta maseczka? Nawet taka prowizoryczna? Przeczytałeś artykuł, pod którym zamieszczasz komentarz?
Cytuję: "Maski są jednorazowego użytku. Planujemy je dezynfekować we własnym zakresie - mówi Katarzyna Brożek, rzecznik spółki Copernicus PL. - Nie wiemy, jak podczas takiej dezynfekcji zachowa się materiał, ale musimy spróbować wszystkiego. Hurtownie są puste. Chcielibyśmy kupić, ale zwyczajnie nie mamy skąd - przyznaje." Jakbyś poszukał w necie, to znajdziesz całą masę ofert maseczek, które można prać i prasować i nie zmieniają właściwości materiału.
2020-03-26 18:35
Juz widze jak Janusz przeprowadza dezynfekcje jak w szpitalu hahahah
2020-03-26 16:42
gdzie????!!!!
2020-03-26 16:48
Razem z papierem toaletowym po wytarciu d*py :D
2020-03-26 16:50
2020-03-26 18:03
2020-04-23 16:52
Tak się nie da A w pracy
2020-03-26 15:33
Dbajmy o siebie nawzajem, każdy z nas może przenosić nie wiedząc o tym...
2020-03-27 09:46
Powinna być zasada każdy nosi maskę, dużo by to pomogło w zatrzymaniu epidemii!!
2020-03-26 15:35
Nie wiem co będzie po świętach ale to przecież premier powiedział że jako kraj jesteśmy najlepiej przygotowani, że już od kilku miesięcy do tego się przygotowali. Pytanie dlaczego nie ma tanich maseczek a Orlen z ogromną nałożył marże na płyn do dezynfekcji.
2020-03-26 15:37
poniosą Ciebie
2020-03-26 16:20
O! A widziałeś gdzieś ten płyn w ogóle?
2020-03-26 16:53
i prezydenta produkującego ten płyn w kasku ale bez maski
prawie jak w Korei północnej
2020-03-26 17:16
2020-03-26 17:51
Jakbym zarabiał jak w Norwegii, to mógłbym płacić więcej.
2020-03-26 19:50
teraz rządzi prezydent Du.a Codziennie widać jak podejmuje decyzje, odwiedza szpitale, nalewa płyn dezynfekujący w Orlenie i wypowiada się w mediach. Ekipa TVPiS nie odstępuje go ani o krok jak Putina. Ministrów nie ma jest tylko Du.a Nastąpił przewrót konstytucyjny i zmieniliśmy system władzy na prezydencki
2020-03-26 19:59
Płyn antybakteryjny na wirusy..... No widać że masz wiedze
2020-03-26 22:27
"Odpowiednio przygotowany żel antybakteryjny (płyn dezynfekcyjny) zabija niemal wszystkie zarazki (bakterie, grzyby, wirusy) znajdujące się na dłoniach, a także na różnego rodzaju powierzchniach, np. na klamkach, poręczach i uchwytach w komunikacji miejskiej, zanim przenikną do organizmu. Niestety zawarty w preparacie alkohol wysusza skórę dłoni."
2020-03-26 22:38
Chyba tobie wysuszylo głowę, albo coś innego między.... nogami Heh
2020-03-27 10:54
Nawet na wojnę bez przygotowania..
ale rządy wolą finansować "reprezentacje narodowe" niz szpitale i badania naukowe
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.