Opinie (214) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • o tym miedzytorzu słyszę juz chyba od 15 lat (9)

    gdyńskie tempo

    • 133 12

    • Teraz wszystko trzeba będzie uzgodnić z pełnomocnikiem ds pieszych, ds rowerów cargo i ds świat wielkanocnych.

      Biurokracja zżera to miasto.

      • 26 5

    • Umyj uszy (1)

      To źle słyszysz i nie wprowadzaj innych w błąd. Poza tym teren nie jest własnością Gdyni tylko PKP. Doczytaj artykuł :)

      • 15 13

      • Nie ważne płacą mi nie za czytanie w są hejtowanie. Zawsze muszę jakiegoś paszkwile napisać

        • 1 7

    • co nagle to po diable. rozważne podejmowanie decyzji to podstawa. Dlatego na 2028 szykowany jest

      przetarg dotyczący sprzątania terenu

      • 12 1

    • Bo to strefa Tempo 30 :)

      • 6 0

    • I dlatego nie ma sensu czytać ciągle tego samego.

      • 9 0

    • Plany (1)

      Nic się nie zmienia, i długo tak pozostanie. Szkoda słów.

      • 8 1

      • Szkoda słów na twój komentarz troliku

        • 0 8

    • tempo jest tylko jedno - Inwest Komfortui to najgorsze co może się przytrafić wspólnocie

      • 1 0

  • po co kolejne centrum handlowe ? (12)

    ma to sens ?
    będzie to samo co z metropolią

    • 133 24

    • Tak. Tam ma. (1)

      Wole centrum handlowe ładnie wpisane w miejską tkankę, które zwiększy ruch w centrum (przede wszystkim pieszy) niż jakieś blaszaki przy obwodnicy czy naleśnik riviera

      • 16 20

      • Haha naleśnik riviera

        Zrobiłes mi dzień ;)

        • 14 0

    • a co to budowlańca obchodzi?

      inwestor zapłaci.

      • 8 0

    • Moim zdaniem, w centrum miasta nie ma to sensu.

      Centrum handlowe w centrum miasta, przy Dworcu Głównym, spowoduje tylko większe korki.
      Wystarczy zobaczyć jak wygląda ruch w centrum Gdańska przy Galerii Forum.
      Generalnie głupi pomysł.

      • 13 1

    • Po to, że skoro jest na to popyt to warto budować (6)

      Po co? Bo ludzie chcą kupować, konsumować, żyć.

      • 3 15

      • ludzie chcą też odpoczywac w zieleni i iść na spacer nie tylko po sklepach! (3)

        • 19 1

        • (2)

          Tereny zielone też są w mieście. Kto co woli. Nikt nikogo nie zmusza ani pójścia do lasu ani do centrum handlowego.

          • 2 9

          • są? na prawdę?!

            Chyba jeden z większych właśnie jest karczowany w ramach rewitalizacji układu drogowo - torowego stacji Gdynia Port.
            Tam ponoć nawet jelenie i dziki się zalęgły!

            • 8 0

          • Tylko że akurat Gdynia nie ma blisko siebie lasu z prawdziwego zdarzenia.
            Ma tylko ten prowizoryczny zagajnik , który z dumą nazywa się Rezerwat Przyrody Cisowa . Ale taki z tego rezerwat jak ze mnie policjant . pffff

            • 3 3

      • no jakoś nie widać tego popytu (1)

        Na pobliskiej Hali Targowej.
        A już zupełnie jest źle z podażą...

        • 8 0

        • Oczywiście, że jest gorzej niż w czasach gdy nie było galerii handlowych. Ale swoich klientów hala i dziś ma. A może właśnie centrum handlowe w pobliżu, bez sałaty i kartofli, uzdrowi halę?

          • 1 3

    • Centrum handlowe przy śródmiejskim węźle komunikacyjnym to jedyna sensowna lokalizacja.

      Najgorszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie w tak reprezentacyjnym miejscu osiedla bloków komunalnych z szlagierowego programu Mieszkanie+.

      • 0 0

  • (6)

    Idziemy do przodu

    • 13 59

    • (2)

      ciekawe tylko czy będzie dobre połączenie z nowym prężnie rozwijającym się lotniskiem?

      • 13 2

      • Będzie kolejka gondolowa (1)

        • 11 2

        • ale one miały być z seaTower

          do dworca PKP...
          Zmiana planów? Mają rozmach...
          ;)

          • 8 0

    • a byliśmy na skraju...

      ...przepaści.

      • 9 0

    • niczym Wielka Arka :)

      • 5 2

    • popraw, do tyłu

      • 6 0

  • wizualizacja (7)

    koncentracja
    taka sytuacja

    • 53 5

    • (4)

      prestiżowe osiedle z budynkami z najtańszych materiałow i ścianami z karton gipsu po 10 koła za metr

      • 14 0

      • powiedział mieszkaniec wielkiej płyty (3)

        z meblościanką w salonie

        • 3 11

        • (2)

          nie porównuj wielkiej płyty do budowanych teraz sitraków które wytzymają 3 razy krócej niż wielka płyta

          • 10 1

          • Czyli masz już to zbadane, że nowe budynki wytrzymają 3-razy krócej niż wielka płyta? (1)

            A czemu nie np. 5 razy krócej? Rozumiem, że twoje twierdzenia są oparte na badaniach i potwierdzone? Nie ma to jak mieć swoje zdanie oparte na "wydaje mi się...."

            • 1 8

            • "wielka płyta" stoi już ponad 50 lat i ma sie zaskakująco dobrze

              Co do nowych konstrukcji... Przykładów mamy wiele, zapraszam chociażby do "Witawy". Poza tym, remonty "wielkiej płyty" w lokatorskim zakresie są proste i tanie oraz stosunkowo niekłopotliwe.
              Nowe konstrukcje to zrobienie wszystkiego praktycznie od początku. A kafelkarze i hydraulicy znowu zarabiaja więcej niz w IT.

              • 10 0

    • Biurokracja i korupcja (1)

      • 9 0

      • Oraz bankrucja...

        ;)

        • 0 0

  • Kolejni idioci po tych w Gdańsku (4)

    zabudować wsio od morza, dróg zero. Masakra.

    • 95 46

    • (1)

      Od Gdańska się odp......l śledziu.

      • 9 9

      • To nie gdańszczanin ale Pisuarowy trol płatny z pampersem w kroku

        • 1 6

    • czytaj ze zrozumieniem

      • 0 5

    • jakie po?!

      Przeciez Gdynia przoduje...
      ;)

      • 4 2

  • (7)

    Pamiętam stoczniowe knajpy,za winklem,atut i pod okorkiem...chmura dymu i specjal za 2,5.To se ne wrati.

    • 75 3

    • :)

      Chadzałem tam pod koniec liceum i na początku studiów:)

      • 5 0

    • jak to ne wrati? (2)

      przy GD-Stoczni namiot stoi a "Pod Rurami" na PG nadal funkcjonuje.
      Tyle że chmury już nie ma komu robić...

      • 6 0

      • W l 90 chodziłem do Conradinum to na dlugiej przerwie na.piwko się pod rury wpadalo ale teraz ten bar podniósł standard w porównaniu co kiedyś było i jak to wyglądało

        • 2 0

      • Cena Specjala akurat się nie zmieniła, także nie wiem czego oczekujesz?

        • 2 0

    • i dobrze

      • 2 2

    • W tym jednym gdzie było drzewo w środku w środę był show pierwowzór go-go. Zostało tylko Pod Wiatą

      • 2 0

    • U Wikarego. Chadzało się w maturalnej klasie na "obiady czwartkowe".

      • 3 0

  • w normalnym mieście byłby to teren dla rozwijającego się portu, (14)

    tu władza przewidziała mieszkanka które zostaną wykupione na najem krótkoterminowy.

    • 158 33

    • (7)

      port w środku miasta co to za koncepcja?

      • 22 28

      • miasto w środku portu (6)

        przecież to absurd.

        Przejedź się po wybrzeżu państw skandynawskich i zobacz.
        To co odbywa się w Gdyni, to gospodarka rabunkowa.

        • 27 17

        • Polecam zerknąć na Eriksberg w Goteborgu. (3)

          • 3 7

          • a zauważyłeś, ile tego typu terenów (pozawalających na biznes) (2)

            W Gothenburg jest dostępne?
            Zauważyłeś, że jest to ujście rzeki, zagospodarowane od czasów Wikingów i nadal eksploatowane? Porównałeś z terenami dostępnymi w Gdyni? Akurat Eriksberg stracił rację bytu, bo tam za

            W Gothenburg jest dostępne?
            Zauważyłeś, że jest to ujście rzeki, zagospodarowane od czasów Wikingów i nadal eksploatowane? Porównałeś z terenami dostępnymi w Gdyni? Akurat Eriksberg stracił rację bytu, bo tam za płytko jest. Pomógł też kryzys działalności stoczniowej.
            Więc najpierw (!!!) przeniesiono działalnoć na teren zatoki a następnie (!!!) wykorzystuje się uwolnione tereny. Z wolna... Bo to nadal mniej nobliwa część miasta.
            Więc nie będę miał nic przeciwko, jeśli zostanie zbudowany nowy port w Gdyni, w Gdańsku czy gdziekolwiek... i zapewni się funkcjonowanie handlu i przemysłu a następnie, ewentualnie, oddda nieprzydatne tereny. Będę się zżymał w sytuacji, gdzie biurokratycznymi sztuczkami uwala się możliwość ich funkcjonowania dla szybkiego i jednorazowego interesu na mieszkaniówce.

            Bo ktoś na wycieczce referencyjnej zobaczył fajne chałupy na nabrzeżach... Dla zainteresowanych, w niektórych miejscach specjalnie buduje się sztuczne wyspy pod mieszkanówkę. Proszę bardzo, niech budowlańcy sobie takie enklawy budują. A nie żerować na łatwiźnie, w niejasnym powiązaniu z magistratami.

            "Co więcej, są przykłady, że gmina nie dość, że nie wniosła swoich terenów aportem do spółki, to poczyniła zakusy na tereny portu. W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

            • 16 3

            • Co ty pitolisz, człowieku!! (1)

              Byłeś kiedyś w porcie gdyńskim? Widzialeś hektary ziemi, zasypane g...j jakości węglem? Terenów jest mnóstwo, tylko, że idioci u władzy nie potrafią ich spożytkować na wysokopłatne ładunki oraz usługi, plus nie zdołali

              Byłeś kiedyś w porcie gdyńskim? Widzialeś hektary ziemi, zasypane g...j jakości węglem? Terenów jest mnóstwo, tylko, że idioci u władzy nie potrafią ich spożytkować na wysokopłatne ładunki oraz usługi, plus nie zdołali od lat poprawić infrastruktury komunikacyjnej.

              Wystarczyłby jeden port zewnętrzny i cała reszta przeładunków spokojnie zmieściłaby się w obecnych granicach portu, a miasto zyskałoby w okolicach Nauty i na terenach po-dalmorowskich piękną i nowoczesną strefę nadmorską, zamiast hałd śruty oraz czarnego dziadostwa.

              Średniowiecze umysłowe tutaj panuje, masakra.

              • 2 5

              • "Wystarczyłby jeden port zewnętrzny "

                A gdzie go umieścisz?
                Tak hipotetycznie, aby dało się go skomunikować i obsłużyć.
                Węgiel nie jest g*wniany tylko australijski. Z kopalni odkrywkowych, dlatego dużo tańszy. Hindusi byle czego by nie wzieli do Nowej Huty.

                • 6 1

        • No właśnie chodzę, Brema, Hambrug, widzę te sklepy, budynki nad wodą, a port oddalony od miasta. (1)

          • 5 10

          • a zauważyłeś jak port się tam przeniósł

            zakasał kiecę i przemaszerował?

            "Parcie miast na tereny portowe nie jest zjawiskiem, które występuje tylko u nas; mają z nim do czynienia inne europejskie i nie tylko europejskie porty. Gdy w Hamburgu,

            zakasał kiecę i przemaszerował?

            "Parcie miast na tereny portowe nie jest zjawiskiem, które występuje tylko u nas; mają z nim do czynienia inne europejskie i nie tylko europejskie porty. Gdy w Hamburgu, postanowiono przejąć pod zabudowę miejską część tamtejszych terenów portowych, zrekompensowano to z nawiązką terenami położonymi w innym miejscu. Na ogół, we władzach miast portowych istnieje pełna świadomość korzyści, jakie te miasta czerpią z portów. Stosunek naszych gmin portowych do portów świadczy, że u nas z tą świadomością nie jest najlepiej."

            Nie mam nic przeciwko takim procesom ale jak to z procesami, trzeba do nich podchodzić z głową i byle prostaka z "prostymi" pomysłami dopuszczać nie wolno.

            • 10 2

    • Potem będzie płacz bo pociągi które jadą na nabrzeże będą za głośne. Bogolom odwala palma...

      • 29 4

    • A kto w Gdyni chciałby wynajmować na krótki termin? To nie Gdańsk.

      • 14 13

    • Port ma być przesunięty na jakby otwarte morze

      • 6 5

    • Więmszy port nie jest potrzebny (2)

      I tak w połowie jest niewykorzystany. Następuje zmierzch transportu morskiego , dziś nikt nie chce czekać na towary tygodniami a sam transport staje się nieopłacalny

      • 4 10

      • To samo mowiono, gdy australijscy emeryci chcieli w Gdyni budowac DCT. (1)

        Zbudowano w Gdansku, terminal zabral Gdyni 50% obrotow kontenerowych.
        Miasto Gdynia moze najwyzej oblizywac sie patrzac na pieniadz przeplywajacy przez rece sasiada.
        Gospodarka, dochody - glupcze!

        • 3 1

        • Oh, czytałeś Lisa. Nie mam więcej pytań.

          • 2 1

  • kolejne koncepcje i gadanie o niczym (1)

    • 45 4

    • Badanie wniosku. Rzeczywiście - milowy krok.

      • 5 0

  • Kwiatkowski i Wenda to w grobie się przewracją (13)

    teren wydarty morzu i tereny które były planowane jako rezerwa dla portu przeznaczane są na blokowisko i market

    • 185 26

    • Bo? (9)

      Międzytorze zawsze miało iść pod zabudowę.

      • 6 32

      • zawsze w epoce szczura. zajrzyj do dokumentów z okresu międzywojennego (6)

        • 32 6

        • zajrzałem - wtedy też miało iść pod zabudowe

          • 3 15

        • hahaha, co za argument, bo w dokumentach z okresu międzywojennego. (4)

          W dokumentach z okresu międzywojennego nie śniło się planistom, że Gdynia sięgnie np. do Pogórza. Czy mam wychodzić z założenia, że taki plan powinien obecnie obowiązywać?

          • 3 9

          • śniło się... (3)

            Gdynia miała wchłonąć Pogórze i okoliczne wioski. Teraz to niemożliwe, bo dla gmin to żaden interes łączyć się z miastem.
            Jedna z koncepcji rozwoju portu i przemysłu w Gdyni zakładała stworzenie z Oksywia wyspy a

            Gdynia miała wchłonąć Pogórze i okoliczne wioski. Teraz to niemożliwe, bo dla gmin to żaden interes łączyć się z miastem.
            Jedna z koncepcji rozwoju portu i przemysłu w Gdyni zakładała stworzenie z Oksywia wyspy a przy ujściu Redy miała stanąć huta, w której spotykało by się szwedzkie żelazo ze śląskim węglem. Zauważ, że rozwoju miasta nie planowano, ono rozwijało się samo, co w Gdyni dawało tragiczne skutki, widoczne do dzisiaj.
            Geografia i geologia nie uległy zmianie i nadal nabrzeża od Francuskiego do Pomorskiego są jedynym miejscem, które można nazwać portem zewnętrznym. I jedynym miejscem, gdzie możliwa jest modernizacja tego portu w sposób oczekiwany przez rynek.

            • 11 0

            • (2)

              Chciałbyś tego "zdrowego" śląskiego powietrza? Niech ta szwedzka ruda spotyka się z polskim węglem na Śląsku. Jedna droga czy ruda tam czy węgiel w tą.

              • 2 4

              • Ja nie czytam artykułów tylko komentuje bo za każdy komentarz hejtujący UM mam 2zl.
                Wasz edek

                • 1 5

              • a czy ja piszę o swoich chęciach?

                do portu, człowieku (ponoć to dumnie brzmi), do portu...

                Piszę o tym co śniło się o przedwojennych planach dla tego terenu, który zakładał koniec miasta na dzisiejszej Jana z Kolna. Dalej miał być przemysł

                do portu, człowieku (ponoć to dumnie brzmi), do portu...

                Piszę o tym co śniło się o przedwojennych planach dla tego terenu, który zakładał koniec miasta na dzisiejszej Jana z Kolna. Dalej miał być przemysł i osiedla robotnicze.

                Co do drogi, zupełnie nie, szczególnie z przedwojennej perspektywy.
                Ale na pewno nie sniło się planistom, ze ten kierunek dla węgal się odwróci. W Gdańsku przynajmniej przebudowano Port Północny (przy udziale Hindusów z Accelor Mittal), Gdynia nawet tę szansę przespała...

                • 3 0

      • skandal (1)

        Gdynia to była kiedyś spokojna wieś! A tu jakieś porty stocznie pobudowali! i ile bloków! skandal! hańba! Gdzie tereny zielone? Gdzie pola i łąki?! Nie ma nawet w centrum gdzie krowy wyprowadzić na pastwisko!

        • 5 6

        • bo to wszystko prze okupanta

          że się tu ze stocznią i swoją Krigsmarine władował.

          • 1 2

    • ciekawe?

      nie wiedziałem, że leżą w tym samym grobie

      • 3 6

    • Masz rację. Wbrew pozorom kiedyś planiści robili dużo bardziej przemyślane i długofalowe plany. Ciągle mnie dziwi, że obecnie myślimy bardzo krótkowzrocznie.

      • 10 0

    • Ale co to interesuje Pana Prezydenta, port to chyba tylko mu zawadza, co z tego, że tyle ludzi w GDY z niego żyje, jakby mógł to by tam deweloperke dawno wsadził...

      • 1 0

  • Jestem za (6)

    budujmy wysoko, nowocześnie, jak na wizualizacji, proszę nie zapomnieć o szerokich alejach, parkingach, szerokich trasach rowerowych, bo miasto się zakorkuje ...

    • 65 39

    • (2)

      spokojnie jakoś to będzie

      • 10 2

      • Jestem spokojny (1)

        Ale czy zawsze musi być jakoś? Nie może być dobrze?

        • 9 0

        • jakie pomysły

          takie "jakoś" skutki...

          • 3 0

    • miasto się zakoruje ponad wszelką wątpliwość

      i nic z tym nie zrobimy, więcej samochodów = więcej korków, proste

      • 6 0

    • Narzekania mieszkańców międzytorza na hałas pociągów za 3... 2...1... (1)

      :))

      • 5 0

      • Ale będzie hałas pociągów...

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.