2013-10-24 06:01
2013-10-24 06:03
trasa Gdańsk - Sztokholm
2013-10-24 06:25
jak przez Bornholm i Karlskronę to jestem za :P
2013-10-24 09:06
wolnocłowy w Baltijsku :)
2013-10-24 09:53
2013-10-24 13:35
2013-10-24 13:57
kup mu nowy lepszy ajfon :-|
2013-10-24 16:14
2013-10-24 16:00
a pisać każdy może jak mu wygodnie !!
2013-10-24 16:05
mam nadzieję, że potrafisz jakoś uzasadnić swoje oszczerstwa, czy tylko frustracja się z ciebie wylewa?
2013-10-24 16:16
nie dość, że jesteś analfabetą to jeszcze szczekasz na każde wezwanie :-)
aport burek
2013-10-24 10:00
Na drodze rowerowej studzienki albo są zapadniete albo wystają a przejazdy rowerowe na zero wykonane to juz technicha kosmiczna w Gdańsku niedo wykonania zawsze musza krawezniki wystawac tak by walic kołem .Juz widze te protesty buraków za kierownica co sie piekla ze im droge zwężono:)
2013-10-24 23:03
Masakra to czytać.
2013-10-24 11:00
w krajach skandynawskich wytycza się trasy dla rowerów ulicami o mniejszym natężeniu ruchu równoległymi do głównej trasy. Zwężanie "na siłę" jezdni na Kołobrzeskiej, żeby upakować tam pas dla rowerów to nie jest dobre
w krajach skandynawskich wytycza się trasy dla rowerów ulicami o mniejszym natężeniu ruchu równoległymi do głównej trasy. Zwężanie "na siłę" jezdni na Kołobrzeskiej, żeby upakować tam pas dla rowerów to nie jest dobre ani dla rowerzystów, ani kierowców, ani pieszych.
Przerost formy nad treścią na Wita Stwosza jest na to przykładem - puste (zbyt szerokie moim skromnym zdaniem) pasy dla rowerów i kierowcy upakowanni na jednym pasie pokonujący co pewien czas spowalniacze i "główkujący" jak zachować się na śluzach dla rowerzystów.
2013-10-24 15:59
przy przystankach tramwajowych, gdzie zwężono jezdnię, pasy dla rowerów na Wita Stwosza są zbyt wąskie.
Poszerzenie pasów dla jazdy samochodem byłoby tylko sprzyjaniem rozwijania niepotrzebnej nadmiernej prędkości - niewiele zysku dla kierujących, zmniejszenie komfortu i bezpieczeństwa dla pieszych i rowerzystów.
2013-10-24 16:31
myślisz, że wariata za kierownicą powstrzyma jakaś kreska na jezdni przed jazdą z nadmierną prędkością ? - Uważam ,że trudniej jechać teraz po Wita Stwosza samochodem niż rowerem - jeżdżę i jednym i drugim
2013-10-25 09:47
kreska na jezdni powstrzyma wielu kierowców. Wariatów będzie coraz mniej - sami się powykańczają, albo pójdą po rozum do głowy. Część z nich nawet po rozum do głowy pojedzie rowerem - sprawdzone w wielu krajach. Dzieci jeżdżące do szkoły rowerem są dużo bardziej kumate niż wożone samochodami rodziców lub wujków.
2013-10-24 16:59
zazwyczaj oznacza to że skromnością nie grzeszy.
2013-10-24 18:43
być może, ale to nie zmienia istoty rzeczy, natomiast jeżeli ktoś zaczyna doszukiwać się "haczyków" w słowach to znaczy,ze brakuje mu argumentów w dyskusji
2013-10-24 11:28
Ja chciałbym zaapelować przy tej okazji, moe to do kogoś trafi. Róbcie ścieżki z nawierzchni asfaltowej!!! Te wsystkie kostki mnie drażnią
po asfalcie się jedźie ciszej szybciej lżej i najprzyjemniej.Najnardziej dopracowana trasa to ta w zdłóż alei zwycięstwa i grunwaldzkiej.
2013-10-24 13:05
Nic nie przebije ścieżki rowerowej przy wzdłuż plaży na wysokości południowego Sopotu - nie dość, że kostka, to jeszcze fazowana. Nie ma to jak masaż rąk i pośladków.
Natomiast najbardziej dopracowana trasa to fragment ścieżki przy grunwaldzkiej na wysokości uniwerku. Przejazdy przez jezdnię idealnie gładkie.
2013-10-24 13:59
sopocka fazowana kostka ma zalety:
przegania wrotkarzy
i wadę: niszczy kręgosłupy jak nadwaga
2013-10-25 03:19
gdzieś w świecie powstały ?
2013-10-25 09:48
2013-10-24 06:02
2013-10-24 07:19
centrum Ottawy.
2013-10-24 08:32
Z Obłuża, na Morską... Pol Gdyni trzeba objechac, zeby rowerem przejechac.
2013-10-24 08:33
Zreszta tam nawet ludzie z buta muszą przez wagony skakać
2013-10-24 09:28
Masz rację. Gdańsk już dawno powinien wybudować drogę rowerową z Obłuża na Morską ;)
2013-10-24 08:41
Akurat się składa, że drogi wyjazdowe z 3miasta to koszmar większości rowerzystów, a w kierunku na Kartuzy to już trąci samobójstwem. Można by stworzyć piękny szlak rowerowy na Kaszuby, wykorzystać potencjał turystyczny regionu, no ale to zadanie dla wizjonerów. Nie każdy lubi górskie rowery i przebijanie się przez lasy po grząskich dróżkach.
2013-10-25 10:31
Super opinia. Kto jechał Kościerską po deszczu ten rozumie. Przydałyby się jakieś wyjazdówki za obwodnicę, mam nadzieję doczekać także trasy 30-31.
2013-10-25 10:51
macie problem, bo współczesny polski rowerzysta był by chory, jak by miał w rowerze błotniki. mokra i brązowa d*pa po deszczu jest taka sexy... rower za parę tysiów, wdzianko jak z burdelu dla homosiów, kask jak u
macie problem, bo współczesny polski rowerzysta był by chory, jak by miał w rowerze błotniki. mokra i brązowa d*pa po deszczu jest taka sexy... rower za parę tysiów, wdzianko jak z burdelu dla homosiów, kask jak u kosmity, a na blotniki nie stać, a potem chcecie asfalt w lesie, bo majcie zmoczoną na brązowo d*pę, lamerzy
separacja ruchu i DDRy są potrzebne w mieście i na drogach krajowych, a nie w krzakach, gdzie nas samochodziarze nie zabijają
2013-10-24 09:17
Letniewa
2013-10-24 11:32
trasa prawie jest:
brakuje mostka na Strzelence kolo Żukowa (wystarczyłaby drewniana kładka kolo lesniczowki Leźno) tu:
www.openstreetmap.org/#map=16/54.3551/18.3988
brakuje ścieżki obok krajowej
trasa prawie jest:
brakuje mostka na Strzelence kolo Żukowa (wystarczyłaby drewniana kładka kolo lesniczowki Leźno) tu:
www.openstreetmap.org/#map=16/54.3551/18.3988
brakuje ścieżki obok krajowej 7 i torów kolejowych od ulicy Bysewskiej do Leśnej tu:
www.openstreetmap.org/#map=16/54.3517/18.4616
(tam nawet już jest polna droga tylko zarośnięta krzakami)
trasa wyglądałaby mniej więcej tak (nie wiem czy taki link zadziala): https://maps.google.com/maps?saddr=Szcz%C4%99%C5%9Bliwa&daddr=54.3591283,18.4727555+to:54.3473758,18.4186364+to:54.354956,18.400369&hl=pl&ie=UTF8&sll=54.356556,18.463039&sspn=0.076526,0.145226&geocode=FWFqPQMdNrMaAQ%3BFVh0PQMdM98ZASlb65oqIp79RjHS1DEpZUCBOg%3BFW9GPQMdzAsZASkhJpYXd579RjEKjssJlVm5QQ%3BFQxkPQMdccQYAQ&dirflg=b&mra=dvme&mrsp=2&sz=13&via=1,2&t=m&z=13&lci=bike
2013-10-24 11:49
Z Żukowa do Kartuz już istnieje trasa ale jest raczej wycieczkowa a nie na codzienne dojeżdżanie do pracy:
Szlak św Jakuba - www.re-create.pl/map.php5?iframe=true&width=900&height=560
2013-10-24 17:20
narysować na mapie potrafię ciekawsze trasy, tak się składa, że b. często jeżdżę tamtędy, jest fajnie, ale niech trochę popada... dramat, poza tym droga Gdańsk - Kartuzy już od dawna ma charakter miejski co pokazuje duży
narysować na mapie potrafię ciekawsze trasy, tak się składa, że b. często jeżdżę tamtędy, jest fajnie, ale niech trochę popada... dramat, poza tym droga Gdańsk - Kartuzy już od dawna ma charakter miejski co pokazuje duży ruch w ciągu dnia i nocy, potrzebna jest solidna ciągła droga pieszo-rowerowa zarówno dla mieszkańców jak i wycieczkowiczów, od tej drogi można zrobić różne odnogi np do Jaru Raduni.
2013-10-25 10:18
Masz rację. Jestem zdania, że zarówno pieszo jak i rowerem powinna być możliwość przejazdu od Gdańska Gł. aż do Żukowa. Fragmenty tej trasy już są, na przykład w okolicy Karczemek, natomiast Kartuska w okolicach Kokoszek
Masz rację. Jestem zdania, że zarówno pieszo jak i rowerem powinna być możliwość przejazdu od Gdańska Gł. aż do Żukowa. Fragmenty tej trasy już są, na przykład w okolicy Karczemek, natomiast Kartuska w okolicach Kokoszek to koszmar - ludzie idą tam do pracy, powstają nowe firmy zatrudniające masę osób, a dojazd możliwy jest tylko samochodem między tirami co zresztą widać codziennie między 15 a 17. Niestety w wielu miejscach gdzie można byłoby trasę pokonać pieszo lub rowerem nie ma nawet chodnika ani bezpiecznego pobocza :(
2013-10-24 06:06
Rowerowa obwodnica Trójmiasta by się przydała...
2013-10-24 06:20
Lasem masz taka obwodnice:)
2013-10-24 06:24
Ale ja nie chce lasem jechac. To ma być droga płaska jak stół, z bezkolizyjnymi węzłami. Najlepiej jak by jeszcze była połączona z rowerową autostradą A1.
2013-10-24 07:45
jak chcesz mieć płasko, to raczej nie w Trójmieście: ja bym na twoim miejscu próbował, ja wiem: Elblągu, albo Nowym Dworze?
2013-10-24 08:06
Żeby nie było takich korków, jak w wersji samochodowej, gdy cała rowerowa Polska zwali się nad morze:) I pewnie zaczną się protesty rowerzystów, że za dużo płacą. Będą specjalnie wolno wyciągać hajs z sakw i sprawdzać, czy się zgadza.
2013-10-24 08:46
2013-10-24 11:32
Podgrzewany zimą!
2013-10-24 13:15
2013-10-24 13:55
Minimum po trzy pasy dla kazdego kierunku plus kontrapasy dla rolkarzy
2013-10-24 16:00
2013-10-24 06:07
2013-10-24 09:48
potem przeznaczać kolejne pieniądze na ścieżki rowerowe.
Poza tym z kilkudniowych ostatnich testów trójmiejskiej GW wyraźnie wynika, że samochodem na wyznaczonej trasie dojazd jest nadal najszybszy nawet
potem przeznaczać kolejne pieniądze na ścieżki rowerowe.
Poza tym z kilkudniowych ostatnich testów trójmiejskiej GW wyraźnie wynika, że samochodem na wyznaczonej trasie dojazd jest nadal najszybszy nawet pomimo korków (czyt. ludzie z niego nie zrezygnują), więc kiedy powstanie jakiś konkretny plan stworzenia parkingów w centrum Gdańska żeby auta nie parkowały na bocznych uliczkach i podwórkach.
Trzecia sprawa komunikacja autobusowa, która w powyższych testach w porównaniu z alternatywnymi sposobami dojazdu wypada bardzo kiepsko. Również w tym przypadku trzeba pomyśleć nad usprawnieniem tego środka komunikacji i poprawić infrastrukturę (co z tym placem postojowym itp.)
To powinny być trzy priorytety, bo na ścieżki rowerowe pana Kitlińskiego już dosyć publicznych pieniędzy zostało wydanych i pora na trochę więcej równowagi w traktowaniu komunikacji w Gdańsku.
2013-10-24 10:20
Wiecej sciezek - wiecej rowerow - mniej samochodow - mniejsze korki - by zylo sie lepiej.
Moj powrot z pracy rowerem jest szybszy niz autem, czy komunikacja miejska. Moge rowniez po drodze zalatwiac rozne sprawy (brak problemow z parkowaniem, latwiejsze dotarcie do celu itp.)
2013-10-24 10:35
pedał SPD4, XXI-wieczny ;-)
2013-10-24 12:36
2013-10-24 13:37
nie rozumiem, co masz do zimy?
bardzo dobrze się jeździ...
2013-10-24 22:29
W tym roku pedaluje od 7 miesiecy i bede do czsu, gdy sciezki beda odsniezone. Efekty sa nadto widocze: swietne samopoczucie, -5kg, +800zl, chce sie zyc!
2014-03-25 17:50
Z olszynki na przymorze rano jadę szybciej rowerem niż samochodem. Powrót szybszy samochodem o około 5 minut. Jak dla mnie jeśli nie leje i nie ma wichury to nie ma sensu się wkurzać na debili wciskających się na
Z olszynki na przymorze rano jadę szybciej rowerem niż samochodem. Powrót szybszy samochodem o około 5 minut. Jak dla mnie jeśli nie leje i nie ma wichury to nie ma sensu się wkurzać na debili wciskających się na ostatnich metrach podwala przedmiejskiego w skręt na okopową. Przez pół roku jak tu mieszkam zauważyłem na tym skręcie więcej chamów i cwaniaczków niż przez pozostałe 4 lata za kółkiem :)
2013-10-24 06:11
Z Gdańska na lotnisko :-)))
2013-10-25 09:50
2013-10-25 09:54
Z Gdańska Głównego na lotnisko - obecnie rowerem można dojechać przez kładkę nad obwodnicą do dzielnicy karczemki i dalej koniec! Wystarczy tak niewiele aby te trasy połączyć, szczególnie że będzie to dobra forma dostania się do przystanku nowej pkm-ki.
2013-10-24 06:12
Bez przeskakiwania co skrzyżowanie z jednej na drugą stronę, bez krawężników, bez durnych oznakowań (ograniczenia do 10km/h),PRosta i bezpieczna droga, nic więcej nam nie trzeba!
2013-10-25 01:21
ja i tak jadę jezdnią. to jest miasto, a nie autostrada. chociaż rozumiem, że niektórzy mają obawy, bo polscy kierowcy jeżdżą jak pi z dy i nie wiedzą, że na drogach są 2ślady wszelkiego rodzaju.
2013-10-24 06:13
ponieważ ani pieszo, ani bezpiecznie rowerem, nie można dostać się od strony Ujeściska np do Centrum Kowale, Fashion House i innych dużych obiektów handlowych w tej okolicy.
2013-10-24 08:25
Tą drogą jeżdżą ludziska a później ul. Brzegi w kierunku centrum.
Odcinek w okolicach Madalińskiego to czysta WIEŚ TAŃCZY WIEŚ ŚPIEWA. Jeszcze brakuje tu zapalowanych krów w rowach.
2013-10-24 09:19
brakuje z centrum na pg Gdańska, wzdłuż ul. Brzegi i Małomiejskiej w górę aż do Świętokrzyskiej. Nie ma nawet pobocza dla pieszych! brakuje wzdłuż Platynowej na Orunię Grn! Osiedle ok ma 20 lat i nie ma nawet drogi połatanej!
2013-10-24 09:22
nie samą drogą człowiek żyje!
2013-10-24 09:41
krowy doić!
Droga na oru gr. potrzebna od zaraz. Skandal, ze nie ma tam nawet chodnika
2013-10-24 10:18
2013-10-24 10:32
Orunia to zadupie patologi. Nie potrzeba tam żadnych dróg.
2013-10-28 13:14
Granitową można dojść przecież.
2013-10-24 22:12
Odcinek od pętli tramwajowej do skrzyżowania z Traktem św Wojciecha to WSTYD dla Gdańska!!! Najprężniej rozwijająca się część miasta, główne skupisko płatników podatków a nie ma drogi, chodnika, ścieżki rowerowej! Jest już fajna ścieżka na wale Raduni, ale nie ma do niej jak dojechać!
2013-10-24 06:17
W ogóle nie są potrzebne
2013-10-24 07:19
2013-10-24 09:00
trzeba cisnac burakow!
2013-10-24 07:26
i rajdowcy za kółkiem będą musieli zdjąć nogę z gazu.
2013-10-25 01:22
drogi rowerowe nie są bezpieczne, bo kierowcy nie patrzą, czy coś jedzie drogą rowerową, tylko od razu do końca ulicy i wyglądają na jezdnie, czy tam coś nie jedzie...
2013-10-25 13:36
przynajmniej tak nie będą mogli szaleć i będą musieli przeprowadzać rower przez pasy
2013-10-24 08:47
to siedz zryj i tyj i zamknij ryj
2013-10-24 09:00
ale frustrat
2013-10-24 12:10
Mózg mu metale ciężkie, które wchłonął z rur wydechowych przewentylowały.
2013-10-24 23:58
!!!
2013-10-24 06:20
przecież masakra po czym my chodzimy chodniki sa stare krzywe i to w pierwszym rzędzie trzeba zrobic.Na rowerze jeżdże 2 miesiące w roku a po chodniku chodzę cały rok !!!!!!!!!!!!!!
2013-10-24 07:24
2013-10-24 11:13
pieszo mało ludzi pokonuje 2 km na raz
a każdy rowerzysta
zwłaszcza taki całoroczny
jeździ dalej, ponoć w Berlinie to średnio 10km
ja mam do pracy 12, a po drodze wykorzystuję każdy skrót,
pieszo mało ludzi pokonuje 2 km na raz
a każdy rowerzysta
zwłaszcza taki całoroczny
jeździ dalej, ponoć w Berlinie to średnio 10km
ja mam do pracy 12, a po drodze wykorzystuję każdy skrót, unikam stania na światłach jak tylko mogę
(p.Karnowski, jeszcze raz dzięki za równy chodnik
koło Kunia i za przegnanie stamtąd Krawężników)
2013-10-24 07:48
z reguły jak robią drogi dla rowerów, to przy okazji prostują chodniki.
2013-10-24 08:59
Tak, szczególnie jak planują robić pas dla rowerów na jezdni...
2013-10-24 09:55
2013-10-24 11:18
Cichutko z tymi chodnikami bo zaraz dowiesz się od zmotoryzowanego kwiatu tego społeczeństwa że jesteś p...ą i nieudacznikiem którego nie stać na używanego golfa w tedeiku. A poza tym won z chodnikami bo miejsce na parkingi zajmują.
2013-10-24 12:54
Jest tylko jeden problem: Od Unii Budyń nie wydębi kasy na remont dróg i chodników. Dlatego wszyscy się muszą przesiąść na rowery, bo Gdańsk taką jedyną słuszną politykę stosuje. W pierwszym rzędzie ścieżki, pasy dla rowerów, na drugi rząd poczekamy, chyba już niedługo.
2013-10-24 06:29
Jazda rowerem Spacerowa do Oliwy jest bardzo niebezpieczna. Tam bardzo przydalaby sie sciezka. Praktycznie z pd. Dzielnic nie da sie dojechac do miasta nie narażając zycia.
2013-10-24 07:26
2013-10-24 08:03
Taki jest właśnie plan... Jestem najpierw Koscierska, potem Spacerowa. Zrobione mają być obie.
2013-10-24 08:08
Szkoda by było, gdyby ją zalali nawierzchnią bitumiczną. Ja jednak popieram dokończenie budowy tego, co na początku spacerowej już jest. Czy to zaraz przy ulicy, czy w pewnym oddaleniu.
2013-10-24 08:11
Oczywiście masz rację. Będzie zrobiona jako utwardzona gruntowa. Wszystko jest opisane w planach STeR :-)
Ja juz nie mogę się doczekać, kiedy się za nią wezmą :-)
2013-10-24 13:43
jestem rowerowym talibem
ale nie chcę tłucznia ani asfaltu na Kościerskiej...
2013-10-24 07:34
jest budowana nowa ubita droga obok spacerowej,jest super a zaczyna sie koło leśniczówki
2013-10-24 07:46
Konczy sie przy lesniczowce, nie idzie w górę do Osowej.
2013-10-24 08:58
Zaczyna się przy leśniczówce i leci do góry nieopodal spacerowej. Szeroka, jak trakty na Syberii:) Ta z nawierzchnią bitumiczną płynnie w nią przechodzi.
2013-10-24 09:02
Zaczyna się przy leśniczówce, ale gdzie sie kończy?
Osowa? Owczarnia?
Pozdr
2013-10-24 09:04
Jeszcze nią nie jechałem. Z tego, co widać jadąc Spacerową, idzie z grubsza równolegle do S. przez mniej więcej 3/4. Trzeba będzie sprawdzić.
2013-10-24 09:06
Dzięki za info.
Pozdr
2013-10-24 09:08
Owczarnia. I sporo kręci po drodze. Nadkłada się kilka km.
To jest droga robiona przez leśników dla leśników.
Fakt, przydaje się, może dzięki niej będzie łatwiej doczekać wybudowania porządnej drogi wzdłuż Spacerowej
2013-10-24 09:06
bardzo dobrze jest zrobiona i prowadzi do samej Osowej
2013-10-24 11:22
Kończy się przed ostatnik zakrętem przed skrętem na Gołębiewo. Można dojechać jeszcze gruntówką do samego skrętu tylko że jest to bardzo niebiezpieczne miejsce na przechodzenie / przejazd ze względu na jadące szybko samochody od strony Reala.
2013-10-24 10:06
to niepotrzebna żadna wyznaczona ścieżka. Kościerska jest OK, gdy nie śmierdzi. Ale na cienkich oponkach to tylko Reja, albo Spacerowa. Przydałaby się dróżka asfaltowa po lesie do Owczarni.
2013-10-24 09:57
jesli zrobią to ok
2013-10-24 13:44
jak pada też jest OK
O ILE nie dróg rozjadą samochody
to one brużdżą, a nie nawierzchnia
2013-10-24 15:56
Ja wtedy jadę Bytowską i Drogą Węglową, bardzo dobra nawierzchnia.
2013-10-24 10:11
Proponuję dokończyć ścieżkę rowerową na Spacerowej.Ludzie jeżdżą rowerami między samochodami.Często zdarzają się tam wypadki samochodowe. Chociaż po jednej stronie drogi.Oczywiście ruch rowerów w obu kierunkach.
2013-10-24 10:40
masz sciezke w lesie, a fakt ze
po tamtej drodze rowerem jezdza ludzie co o wlasne zycie sie nie boja
2013-10-24 14:38
Niech samochody jeżdżą ścieżkami leśnymi...
2013-10-24 11:01
Tylko po co pchać się na Spacerową skoro piękna droga już jest z Oliwy Kościerską do Owczarni.
Wyrzucanie pieniędzy.
2013-10-24 15:50
Witam,
Wg mnie ścieżka jest potrzebna, bo inaczej nie zachęci się większej liczby osób do korzystania z rowerów na tej trasie, a szkoda. Przede wszystkim droga do Osowej jest pod górkę, więc nawierzchnia powinna
Witam,
Wg mnie ścieżka jest potrzebna, bo inaczej nie zachęci się większej liczby osób do korzystania z rowerów na tej trasie, a szkoda. Przede wszystkim droga do Osowej jest pod górkę, więc nawierzchnia powinna być dobra, aby zminimalizowac wysiłek dla niezaawansowanych rowerzystów. Poza tym, leśne drogi są nieoświetlone! Mówimy o szerokodostepnej turystyce rowerowej, a nie o zapalneńcach.
Kościerska jest ładnie położona, zgoda, ale też trudna i wymagająca kondycji. Często z niej korzystam jak mi się spieszy, jednak jak mam chwilkę, to wolę Bytowską/Drogę Węglową, bo jest jeszcze ładniej, z dobrą nawierzchnią i mniej stromo. Niby 3 km dłuższa droga, ale tracę tylko pięc minut i nie jestem tak zmęczony.
Pozdrawiam
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.