Opinie (170) 8 zablokowanych

  • (6)

    Aż dziwne że nie ma u góry info "artykuł sponsorowany"

    • 28 6

    • Kto konkretnie miałby być sponsorem? (5)

      • 2 9

      • Deweloper (2)

        Na koncu masz ich namiary

        • 11 2

        • (1)

          Jest jakiś sposób o przekazaniu tych samych informacji bez posądzania o sponsoring, równoważny z wątpliwą rzetelnością artykułu?

          • 4 8

          • Nie ma

            Przy najmniej nie na tym portalu

            • 2 0

      • koncerny (1)

        • 0 0

        • I znowu te strajki kobiet.

          • 1 2

  • Czekam (10)

    Na obiecane auta elektryczne od Morawieckiego i kupię mieszkanie z ładowarką.

    • 28 15

    • Ja sie uczylem angielskiego (3)

      Bo rudy mowil o drigiej irlandii, a tam teraz gorzej niz u nas. Także dobrze że za jego rządów nic nie wyszło

      • 5 22

      • Ostatnio wzorem były dla nas Węgry (1)

        Teraz coraz częściej pisze się o Białorusi

        • 18 5

        • Ciesz sie ze nie jest

          Bo widzisz co robią opozycja

          • 0 4

      • 3 razy 15 to dopiero była ściema. Większość

        osób które dała się kupić za te kity. Tylko dlatego na nich głosowała.

        • 0 0

    • Okazaly sie zbyt malo ekologiczne

      • 5 2

    • Toć w Jaworznie buduje się fabryka polskich samochodów elektrycznych Izera wspierana przez rząd.. (4)

      Coś niedoinformowani ci wyborcy platformy...

      • 7 5

      • W Ostrołęce budowała się elektrownia węglowa

        Do pewnego czasu też była wspierana

        • 3 2

      • Tak, tak...A w Baranowie Horała buduje Centralny

        • 1 2

      • Tak,tak...A w Baranowie Horała buduje Centralny Port Komunikacyjny wspierany przez rząd. (1)

        Podobno jest już prawie na ukończeniu - tak sprawnie partia buduje...

        Coś słabo poinformowani ci wyznawcy dziadko-wodza...

        • 2 2

        • Pierwsza łopata w Baranowie zostanie wbita w ziemię w 2023 ..parę dni temu rząd podpisał z Hiszpania umowę w sprawie szybkiej kolei która będzie jeździć do cpk...cóż wyborcy platformy potrafią tylko.powielac farmazony jak ich nawiedzony mistrz Borys budka...

          • 0 0

  • Czy ładowarka samochodowa wymaga specjalnie dedykowanej instalacji? (16)

    Moje miejsce parkingowe graniczy z pomieszczeniem gospodarczym, do którego podłączona jest energia elektryczna 220V. Zastanawia mnie czy zakup ładowarki wystarczy, czy będę musiał mieć oddzielną instalację elektryczną

    • 8 2

    • (12)

      wystarczy ale bedzie dlugo ladowalo, lepiej miec 360v

      • 8 1

      • Czli popularna siła jest dedykowaną instalacją? (4)

        • 1 3

        • trojfazowa siec (1)

          to nie tylko parametr napiecia, ale i odpowiednio transformowany prad.

          • 2 1

          • Milcz ignorancie

            • 0 2

        • (1)

          Nie zawsze. Stacja szybkiego ładowania pobiera do 60kW. Czyli tyle co ulica domków jednorodzinnych

          • 6 1

          • do 150KW

            • 4 1

      • A gdzie masz360V. Nie ma takiego standardu

        • 2 1

      • A gdzie jest 360V?

        • 1 1

      • Zupełnie nie ma potrzeby instalacji trójfazowej, chyba że jeździsz na Taxi i zużywasz całą baterię każdego dnia (4)

        Na zwykłym 240V/ 20A naładujesz ~20km / godzinę. Już przez 8 godzin parkowania w nocy odzyskujesz 160km. Większość ludzi w Polsce nie robi więcej niż 50-60km / dobę.

        Mocniejsze instalacje 240V/32A pozwolą na praktycznie naładowanie 80% baterii przez noc nawet w pojazdach z największymi bateriami.

        • 3 4

        • Kolejny coś słyszał. 240V to tylko w UK
          Gniazda jednofazowe GreenUp to max 16A
          Czyli 230V *16A to 3600W. Przy akumulatorze 20kWh to Ok 6 godzin o ile nie przegrzewa się gniazdo i akumulator

          • 4 0

        • Czyli garaże podziemne z miejscem do ładowania aut elektrycznych to lekka ściema (2)

          Praktycznie w każdej chwili mogę taką ładowarkę dokupić i zainstalować w dowolnym miejscu z dostępem do energii elektrycznej

          • 1 3

          • Tak, tylko właśnie to miejsce dostępu do energii jest problemem (1)

            Trzeba by mieć gniazdko przy każdym miejscu parkingowym, a jak wszyscy naraz włączą to może wywalić zabezpieczenie na cały budynek

            • 4 0

            • Wcale nie jest to taki problem z mocą, raczej z fizycznym dostępem do instalacji/liczników

              Mam wallboxa na miejscu postojowym w hali. Ma 11 KW, podłączony pod mój licznik z mocą umowną 12,5 KW. W nocy nastawiam (1 w tygodniu) i w 6 godzin mam naładowane do 80% (dla ochrony żywota baterii)

              • 1 2

    • W pomieszczeniu masz pewnie 230V pod światło, nie pociągnie.

      • 6 0

    • (1)

      Moi sąsiedzi co drugi dzień lądują swojego elektryka przez całą noc że zrobionej na dziko instalacji od oświetlenia garażu

      • 3 2

      • a potem wnuczek jeździ nim po placu zabaw

        • 4 1

  • (4)

    Najlepszy numer że wyprodukowanie i utylizacja tych "eko" bolidów o wiele bardziej zanieczyszcza środowisko niż pojazdów klasycznych....a tak mamy śrubowanie durnych eko norm i lansowanie mega drogich elektryków pozwalających na przejechanie 250km....komedyja.Ja zostanę przy swoim Porsche z 1964r.

    • 48 18

    • Maluchy zaczęto produkować w 1972r. (1)

      Kłamczuszku

      • 14 9

      • Albo walka z CO2.... lasy i miasta - wszedzie wyrąbują jak szaleni drzewa

        A wystarczyloby sadzic sadzic i jeszcze raz gdzie popadnie - najtansza cudowna metoda ale po co jak mozna sztucznie podaki podwyzszac pod pretekstem emicji CO2 - kraje rozwijajace nigdy nie dogonia wtedy bogate zachodnie korporacje (ktore zreszta patentuja wszelkie eko-technologie). To wszystko to nnowy eko-terroryzm

        • 0 0

    • ciebie chyba opłaca rosyjskie lobby paliwowe

      • 0 0

    • Eksperci w TV za kilka lat urobią opinię w temacie "eko" elektryków

      Tak jak eksperci urobili wiekszosc w temacie covida i scypioneczek. Pandemia obnażyła jak łatwo sterować masami dzieki mediom

      • 2 2

  • I większość z nich w Polsce stała będzie nie używana, a producent i dostawca pieniądze weźmie... Z X lat, jak już elektryki będą bardziej popularne to trzeba będzie je wymienić i znowu producent i dostawca monetę weźmie...

    • 11 2

  • W dzisiejszej dobie to podstawa (12)

    Szczerze mówiąc zastanawiałam się nad kupnem auta elektrycznego ale wciąż uważam ze ładowarek jest za mało, niejednokrotnie producent takiego auta gwarantuje naładowanie auta do 80% w 30 min, testy zwykłych kowalskich na

    Szczerze mówiąc zastanawiałam się nad kupnem auta elektrycznego ale wciąż uważam ze ładowarek jest za mało, niejednokrotnie producent takiego auta gwarantuje naładowanie auta do 80% w 30 min, testy zwykłych kowalskich na YT pokazują ze to ponad godzina. Nie wiem jak to do końca działa ale czy zostawiajac auto na ładowaniu i w tym czasie idąc na zakupy ktoś mi nie gwizdnie kabla? I co wtedy? Auto nie naładowane a np jest niedziela i serwisy zamknięte. Na trasie; tankowanie paliwem trwa kilka min i jadę dalej. Często podróżuje ze swoimi 2 kotami (nie bardzo lubią podróże dlatego wole się szybko przemieszczać) a tu znów postój godzinny na trasie.. stacji benzynowych wokół mojego osiedla jest 3, ładowarek 0. A co jesli się spieszę na spotkanie, do pracy, muszę dzień wcześniej jeździć i szukać ładowarki bo rano nie zdążę.. i nawet podjezdzam pod ładowarkę a tam ktoś przede mną dopiero się podpial i kolejna godzina do tylu..za mało informacji na ten temat i punktów lądowań

    • 13 20

    • Wariat

      • 1 10

    • Zglos sie na sreberko

      Tam ci wybija takie głupie pomysły

      • 4 6

    • (6)

      Wkrótce elektryki będą bardziej popularne. Do jazdy po mieście mogą być bezkonkurencyjne. Wystarczy, że coraz więcej dzielnic będzie zamkniętych dla pojazdów spalinowych

      • 5 20

      • a co ci zmieni jesli bedziesz mial jeszcze wiecej samochodow na glownym arteriach. (1)

        • 4 2

        • Klaus Schwab w Davos juz dawno zapowiedział że zlikwiduja prawo wlasnosci aut

          W maistach bedziesz mogl tylko na minuty wynajmowac elektryki a wszystko inne zakazane bedzie. Eksperci w TV w zaledwie rok-dwa urobią Wasze zdanie i zaakceptujecie te zmiany. Docelowo te elektryki bedą autonomiczne

          W maistach bedziesz mogl tylko na minuty wynajmowac elektryki a wszystko inne zakazane bedzie. Eksperci w TV w zaledwie rok-dwa urobią Wasze zdanie i zaakceptujecie te zmiany. Docelowo te elektryki bedą autonomiczne (nie pojedziesz sobie dowolna sciezką polną ze swoją dziunią)... tylko wyznaczone trasy (no i oczywiscie tylko dlatych z digitalnymi paszportami posluszenstwa)

          • 3 1

      • Do jazdy po mieście samochód to nienajlepszy wybór (2)

        Stanie w korkach, później szukanie miejsca parkingowego. Nie dzięki. Najlepszy wybór to taksówka, a na krótszych dystansach hulajnoga elektryczna. Jak kogoś nie stać to komunikacja miejska lub rower.

        • 4 3

        • No tak, czekanie pół godziny na taxe jak się chce pojechać do sklepu kupić coś na obiad i zgrzewkę wody to znakomite rozwiązanie.

          • 6 1

        • do pracy w głownym miescie to SKM

          wbrew propagandzie producentów samochodow, elektrycznosc nie eliminuje ich sporej wady: zajmuja mase przestrzeni. Dalej beda korki i rozjechane trawniki, tylko bardziej eko, elektrycznie

          • 4 1

      • Sadze, ze zamkniecie miast spowoduje raczej exodus mieszkańców w miejsca gdzie da sie zyc. Zostana tylko ludzie, ktorzy sa w stanie zyc bez samochodu lub stac ich na elektryczny. A takich wielu nie ma.

        • 10 2

    • W dzisiejszej to raczej podstawa by odchodzic od aut. ze wzgledu na korki i przeladowane miasta

      • 5 7

    • Co do kradzieży kabla, są takie zabezpieczenia że raczej nikt nie odepnie - musisz mieć kluczyk od auta, żeby odblokować. Miałem
      za to sytuację, gdzie stacja się zawiesiła i nie dało się wypiąć kabla ze stacji -

      Co do kradzieży kabla, są takie zabezpieczenia że raczej nikt nie odepnie - musisz mieć kluczyk od auta, żeby odblokować. Miałem
      za to sytuację, gdzie stacja się zawiesiła i nie dało się wypiąć kabla ze stacji - musiałem zgłosić to do Energi, oni przyjechali, wypięli i mi przywieźli. Ale to było 1 km od domu, gorzej jakby to było kilkaset km.

      • 4 1

    • A co jak w dniu wyjazdu Ci się samochód zepsuje, nieważne spalina czy elektryk? A co jak skręcisz kostkę?

      Myślę że dostawcy prądu i ładowarek dadzą radę nadążyć za popytem. Na tą chwilę mam w odległości 3km dwie szybkie darmowe ładowarki (Oliwa). Od 3 miesięcy używam ich prawie codziennie o różnych porach dnia, choć bywa że

      Myślę że dostawcy prądu i ładowarek dadzą radę nadążyć za popytem. Na tą chwilę mam w odległości 3km dwie szybkie darmowe ładowarki (Oliwa). Od 3 miesięcy używam ich prawie codziennie o różnych porach dnia, choć bywa że i kilka razy dziennie. Mniej więcej co piąty raz jest zajęta jak podjeżdżam, wtedy jadę do drugiej i jeszcze się nie zdarzyło, żeby obie były zajęte. Jest w aplikacji możliwość podejrzenia, czy jest zajęta czy nie, ale zajęta jest tak rzadko, że nawet nie chce mi się wyciągać telefonu i jadę w ciemno. Na płatnych musi więc być całkiem pusto. Mit tym samym obalam - nie dotyczy co prawda ładowarek przy autostradach na poczatku i końcu weekendu, tam może być tłok.

      • 0 0

  • Hahaha (3)

    A w starej UE juz co 4 kierowca elektryka wraca do spalinowki

    • 37 16

    • Brakuje jeszcze tylko dwoch patodeweloperow

      Hossy i górskiego. Mielibyscie komplet, ale jak znam życie to się nie chcieli dorzucić do artykulu

      • 26 3

    • 3 na 4 zostaje przy elektryku. Całkiem spoko wynik.

      Nigdy nie dogodzisz każdemu.

      • 6 7

    • Kłamstwo!!

      Poniżej 10 % powraca do spalinowych. W 3 różnych źródeł 97 (mało wiarygodny panel), 93 lub 89 % już nie kupi spalinowego. W tym ostatnim badaniu w dodatku było jako jedynego, a to ogranicza liczbę zwolenników elektryków, wśród których część posiada 2 samochody w tym 1 spalinowy.

      • 2 2

  • "Ogólnodostępne stanowiska ładowania pojazdów podlegają natomiast z reguły pod wspólnotowy system rozliczeń." (10)

    Czyli wszyscy mieszkańcy płacą równo za to, że ktoś sobie jeździ elektrykiem! Nieźle!

    • 51 3

    • Niekoniecznie być tak musi

      • 2 8

    • To niech też sobie kupią elektryki (4)

      To naprawdę nie są duże koszta, zamiast jeździć gruzami za 5 tys.

      • 1 22

      • No pewnie, że nie (3)

        taki Leaf to tylko 130 tys. - niewiele więcej przecież od np. clio za 60 tys. Toć to grosze

        • 16 0

        • Clio tankujesz raz na tydzien (2)

          A leafa codziennie z elektrowni węglowej, hahahaha

          • 8 1

          • W zimę dwa razy dziennie

            • 4 0

          • A Ty gdzie tankujesz swoją pralkę i lodówkę?

            Szczęśliwie w gniazdku coraz mniej węgla, może w baku elektryka więc też? Do tego czy to spalinowe Clio czy elektryczne ZOE energii potrzebuje tyle samo - tyle że ZOE ma mniejszy "bak".

            • 0 0

    • Bo to hasło marketingowe , tak jak siłownie, sale zabaw itd

      W praktyce to dodatkowe problemy dla wspólnoty żeby się tego pozbyć lub to utrzymać.
      Bo tak jak napisałeś - kilku korzysta , wszyscy płacą

      • 3 0

    • Skąd wniosek że "wspólnotowy system rozliczeń" = "wszyscy płacą za jednego"?

      To znaczy tylko tyle, że wspólnota ustala zasady korzystania z ładowarek i tak jak ustali, tak będzie. Mogą sobie ustalić że ładowarka jest zamknięta kluczem dostępnym u pana Zdzicha i pan Zdzichu spisuje stan licznika prądu przed i po ładowaniu. A mogą ustalić jakoś inaczej - ich wola.

      • 1 0

    • Też sobie kup

      • 0 0

    • ZTCW to zazwyczaj takie stacje są na karty RFID

      przypisane do lokatora więc łatwo rozliczyć koszty zużycia energii. Im więcej EV tym czystsze i cichsze będą nasze miasta. Kto raz kupił elektryka już na "smroda" się nie chce nawrócić. Żeby jeszcze tylko ceny BEV spadły.

      • 1 1

  • (2)

    Ehh.. Lokalni pato-deweloperzy od chowu klatkowego i te ich marketingowe frazesy adresowane do utrzymanek- ajfoniar w Suvach.

    • 34 5

    • (1)

      W falowcach problemu z ładowaniem elektryków nie ma?

      • 3 14

      • Zasikane falowce przy chowie klatkowym z nowo powstałych inwestycji typu nowe letnievo to luksus.

        • 11 2

  • A czy obecnie budowane osiedla nie powinny miec takze miejsc do skladowania zuzytych baterii? (10)

    • 44 23

    • dokaldnie. to dotyczy patrzenia w przód

      szkode, ze nikt z miasta nie powie deweloperom, ze nalezy zostawic miejsce na infrastrukture ktora ma sie rozrosnac przy nowo budowanym osiedlu.

      BO znam i takie gdzie problem jest z wiatami smietnikowymi. Zwyczajnie ich kosztem pobudowano garaze albo nadmiarowe bloki.

      • 11 5

    • (1)

      a na pojemniki z olejem do aut spalinowych są?

      • 16 6

      • olej lejim do kanalizacji.

        • 12 2

    • ? (3)

      Gdzie jest pomieszczenie do przechowywania samochodów zużytych olejów i chemikaliów oraz wszystkich zanieczyszczeń, które wylewają.

      • 4 6

      • A co Ty warsztat planujesz?

        • 8 1

      • A wiesz gdzie będą składowane akumulatory z tych aut za kilka lat? (1)

        Tam gdzie obecnie plastik ! W oceanie ! Plastik tez był kiedyś modny

        • 3 2

        • Nie będą, bo mają zbyt dużo cennych metali żeby ich nie przetworzyć.

          Lit to nie ropa, że wystarczy zbombardować jakieś arabskie dzieci żeby mieć zapas na pokolenia.

          • 2 3

    • zużyte baterie są odbierane do recyklingu (2)

      z pocałowaniem ręki

      • 2 2

      • Pytanie jak koncza? Mam nadzieje,ze nie tak jak segregowane smieci wywozone do Chin (pozniej tez Polski), gdzie po prostu byly (1)

        tylko skladowane..Wszystkim sie oplacalo w tym lancuszku, a smieci po prostu zostawaly

        • 3 0

        • Jak kończą?

          Coraz częstsza jest praktyka wykorzystania baterii z pojazdów do systemowych magazynów energii elektrycznej lub w instalacjach przydomowych, bądź towarzyszącym instalacjom PV funkcjonujących w firmach.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.