Opinie (168) 2 zablokowane

  • Relatywnie nowa droga (4)

    Jak to dobrze ze projektowana przez inżynierów po politechnikach z myślą o przyszłości. Z takimi głowami to na Marsa byśmy polecieli bez paliwa na powrót.

    • 57 6

    • (1)

      Słowo "projektowana" jest użyta nad wyraz. Ta droga nawet przez chwilę nie była przemyślana, tam jest błąd na błędzie jeśli idzie o udrożnienie ruchu. Zaczynając od prawoskrętu z Witosa w Wilanowską (kierowcy jeżdżą po

      Słowo "projektowana" jest użyta nad wyraz. Ta droga nawet przez chwilę nie była przemyślana, tam jest błąd na błędzie jeśli idzie o udrożnienie ruchu. Zaczynając od prawoskrętu z Witosa w Wilanowską (kierowcy jeżdżą po chodniku, mimo że jest klepisko z trawy nie wiadomo po co. Wygląd jakby ktoś to zrobił z Ctrl+C i Ctrl +V z innego projektu. Brak przejazdu na wprost z Wilanowskiej na Warszawską. Ci kierowcy generują bardzo duży ruch na projektowanym teraz lewoskręcie. i można by tak jeszcze długo pisać.

      • 16 2

      • Akurat do tych ostatnich powinni strzelać.

        Nie mieszczę się? To stanę sobie w poprzek skrzyżowania i zablokuję jadących na wprost...

        • 8 0

    • Trzeba było powiedzieć, że planujemy powrót!!!

      • 3 0

    • Mówiłem że tak będzie i że ktoś kiedyś za to weźmie gruuube piniondze

      • 2 0

  • Orientuje się ktoś ile by kosztowało dokończenie wiaduktów? (6)

    Nasypy z jednej strony i fundamenty są gotowe.

    • 52 7

    • nic nie jest gotowe (1)

      To, że masz usypaną hałdę ziemi nie znaczy, że jest to nasyp pod drogę. Fundamenty gotowe? gdzie?

      • 10 17

      • Masz miejsce na pasy więc sama wylewka betonowych słupów i masz

        Chińczycy potrafią postawić to w 3 miesiące a my w 30 lat nie potrafimy... Śmiejcie się z Chin ale oni tam już przesiadają się z Mercedesów do luksusowych marek a wy stoicie w swoich passatach 30 letnich w korkach :-)

        • 23 4

    • podobno w 2137

      • 12 1

    • mocno szacunkowo (2)

      pojedyncza estakada, dwa pasy 500 m - 60 mln. zł. (Warszawa, Marsa)
      przeciętny wiadukt nad torami kolejowymi - 15/20 mln. zł
      Wychodzi że ok. 150 m. wiadukt po 1 pasie w każdą stronę to koszt ~ 30-40 mln. zł.

      pojedyncza estakada, dwa pasy 500 m - 60 mln. zł. (Warszawa, Marsa)
      przeciętny wiadukt nad torami kolejowymi - 15/20 mln. zł
      Wychodzi że ok. 150 m. wiadukt po 1 pasie w każdą stronę to koszt ~ 30-40 mln. zł. Jeżeli zbudujemy pełne rozwiązanie czyli 2 wiadukty po 2 pasy ruchu to wyjdzie conajmniej 70-80 mln. - bo trzeba jeszcze doliczyć dobudowanie dróg od istniejących jezdni do przyczółków.
      Dla porównania, tramwaj na Nowej Warszawskiej to 40 mln. zł.

      • 9 2

      • Wpuścić Chińczyków

        i będzie szybko i dwa razy taniej. Nasi tez zarobią. Oby tylko chcieli sprzedawać materiały Chińczykom a nie tak jak na A2 przed mistrzostwami Europy w piłce.
        Jest w Warszawie państwowa, chińska firma stecol, którą cały czas sekują nawet z wygranych przetargów.

        • 4 3

      • co najmniej!

        resztę przyjemnie było przeczytać, pozdro

        • 1 0

  • (4)

    Z budżetu jakiej dzielnicy będzie budowa ? Bo z tego co kojarzę to nie jest skrzyżowanie wewnętrzne na Chełmie tylko bardzo duże skrzyżowanie, z którego korzysta cały południowy Gdańsk. Ile dołożą Łostowice, Ujeścisko, Orunia Górna ?! Radni Chełmu chyba trochę za dużo robią "dla miasta" a trochę za mało dla dzielnicy

    • 9 17

    • dokładnie, jeśli już idziemy w przebudowy

      to kilka dzielnic powinno się dokładać,bo to węzeł mocno oblegany dla południowych dzielnic

      • 5 3

    • jest w artukule, że z BO a nie budżetu dzielnicy (2)

      • 6 1

      • (1)

        Budżet Obywatelski jest w całości podzielony na dzielnice - nie ma "wolnej puli". Więc jak to poszło z BO to poszło z budżetu jakiejś konkretnej dzielnicy.

        • 1 11

        • ?

          ogólnomiejskie 3 600 000 zł
          Numer projektu 18
          Tytuł gdańsk - południe: lepszy i szybszy wyjazd z al. Havla budowa lewoskrętu
          w kierunku obwodnicy
          Koszt 1000000,00
          Razem 4593

          • 6 1

  • Prawie 1 mln zł za lewoskręt, drogo... (6)

    Za tyle to by już mogli tam jedną nitkę wiaduktu postawić, no ale zapomniałem - to jest Gdańsk.

    • 31 29

    • A w którym mieście zarządzanym przez właścicieli Twojej farmy trolli zbudowano wiadukt za 2 mln pln? (3)

      • 13 3

      • Ja wiem ! Ja ! (1)

        W Pcimiu !!

        • 12 1

        • 2 mln to sama łapówka dla wójta

          • 2 0

      • Jeden skręt za milion x 8 skrętów z każdej strony = 8 milionów wiadukt pewnie z 18...

        A jak były korki tak będą - pieniądze wyrzucone w błoto

        • 3 4

    • Nie za milion - czytaj ze zrozumieniem

      I według ciebie w innych miastach wykonawcy robią takie rzeczy za darmo, a w ogóle to byś taki lewoskręt ze szwagrem ogarnął za kratę piwa...
      Uwielbiam takie mądrale (co pewno tu piszą z jakiegoś podkarpackiego/świętokrzyskiego czy podlaskiego)

      • 5 2

    • za milion to sobie możesz domek jednorodzinny postawić, a nie wiadukt czy estakadę.

      • 2 0

  • A nie lepiej zbudować wiadukt (4)

    I cały problem zniknie , tak to będziemy rzeźbić w nieskończoność bo następny w kolejce to dłuższy lewoskręt z Armii Krajowej w Havla , a potem z łostowickiej w Armii Krajowej itd itd

    • 65 7

    • Zniknie, czy wydłuży korek przy Forum? (3)

      • 7 10

      • nawet jeśli wydłuży korek przy Forum, to zlikiwduje korki na Łostowickiej i Havla

        • 5 4

      • wiadukty tam były zaprojektowane od samego początku i rowiązałyby problem. No ale my lubimy drogie prowizorki. Tłumaczenie,że wiadukt wydłuzy korki przy forum jest bez sensu - czesc aut "odpływa" w kierunku ujeściska,

        wiadukty tam były zaprojektowane od samego początku i rowiązałyby problem. No ale my lubimy drogie prowizorki. Tłumaczenie,że wiadukt wydłuzy korki przy forum jest bez sensu - czesc aut "odpływa" w kierunku ujeściska, potem chełmu. Kolejka przy forum może bylaby delikatnie dluższa, ale za to byłyby dużo mniejsze kolejki na łostowickiej, armii krajowej itd.

        • 7 3

      • na początek by wystarczył ten w kierunku obwodnicy, tam ruch się rozchodzi w kilku kierunkach

        • 4 2

  • Jeszcze tego nie zbudowali ???

    • 8 3

  • (30)

    Jeszcze 15 lewo i prawo skrętów zróbcie dla kierowców. Na kosz na śmieci nie ma kasy, ale dla kierowców kolejne miliony, które niczego nie rozwiązują tylko przesuwają korek kawałek dalej. Całe miasto zawalone szrotami.

    Jeszcze 15 lewo i prawo skrętów zróbcie dla kierowców. Na kosz na śmieci nie ma kasy, ale dla kierowców kolejne miliony, które niczego nie rozwiązują tylko przesuwają korek kawałek dalej. Całe miasto zawalone szrotami. Każdy trawnik zdewastowany, chodnikami nie można przejść, Straż Miejska niczego nie widzi i co robi miasto? Wywala kolejne miliony na samochodziarzy. Żenada.

    • 62 112

    • Wyprowadź się do lasu. (28)

      Będziesz miał ciszę i spokój. Nie musisz mieszkać w mieście. Masz wybór.

      • 28 26

      • Zamieszkaj w MOPie jak chcesz mieć autostradę pod domem. (26)

        Po to mieszkam w mieście żeby korzystać z jego dobrodziejstw, jak komunikacja, a nie ciągać wszędzie samochód jak na wsi...

        • 27 22

        • No tak, bo autobus to magicznie przelatuje przez te wszystkie skrzyżowania. (15)

          • 20 7

          • Tramwaj przelatuje. SKM tak samo. (13)

            Oczywiście o ile jakiś Janusz nie właduje się na tory skręcając...

            Jednak na to nie ma pieniędzy, bo ciągle ładujemy je w poszerzanie dróg...

            • 17 10

            • O, jasne (12)

              Raz na ruski rok zrobili prawoskręt i już "ciągle ładujemy w poszerzanie dróg".
              Ja natomiast widzę, ze forsę ciągle ładujemy w czerwony asfalt, po którym jeździ rowerami jakiś 1% mieszkańców Gdańska i jeszcze ciągle mają pretensje, że za mało, że nie tak, że nie można jeździć 40-50 na godzinę, że rolki, hulajnogi jeżdżą...

              • 10 10

              • No to zobaczmy co się w tej chwili buduje: (11)

                - Modernizacja ul. Piastowskiej
                - Budowa północnego odcinka ul. Słowackiego
                - Budowa węzła integracyjnego Osowa
                - Wiadukt Biskupia Górka
                - Rozbudowa ul. Kartuskiej

                Plus tona pierdół, jak ten lewoskręt.

                Tymczasem dla rowerzystów:
                Kawałek chodnika na Oruni i 500m DDR na Oliwie...

                • 13 7

              • To faktycznie nielogiczne (1)

                Bo przecież cały ruch kołowy trójmiasta odbywa się rowerami, a reszta piechotą. I faktycznie inwestycje w drogi to jakieś nieistotne dla gospodarki pierdoły.
                Najważniejsze jest, żeby garstka zapaleńców w obcisłych gatkach miała gdzie śmigać na swoich wymuskanych rowerkach.

                • 8 9

              • Dobrze się czujesz?

                Postawiłeś sobie fikcyjną tezę i trzymasz się jej jak szalony.

                Tak - inwestycje w dodatkowy prawoskręt to jakieś nieistotne dla gospodarki pierdoły. W końcu to inwestycja z budżetu dla ludzi których nie stać na bilet ZTM.

                • 4 6

              • (6)

                wiesz...z drugiej strony ile płacą rowerzyści? kierowcy w podatkach płacą na te drogi jak chociażby w podatkach w cenie paliwa.

                • 6 7

              • Kierowcy w podatkach nie płacą na te drogi złamanego grosza. (5)

                Mało tego, trzeba dopłacać jeszcze z budżetu do dróg krajowych, które miały być utrzymywane z podatków w paliwie.

                • 6 6

              • No to czemu mówi się o kierowcach/samochodach per "generatory PKB"? (4)

                Bo ogólnie od ruchu samochodowego płaci się ogromne daniny. A tacy rowerzyści nie płacą nic. Zupełnie nic, nawet się oburzają pomysłom obowiązkowego OC.

                • 5 4

              • Gdzie się tak mówi? (3)

                Widziałem "generatory smogu" co najwyżej.
                Wpływy do budżetu z paliwa są mniejsze niż z akcyzy od alkoholu i papierosów.

                A teraz zdradzę Ci sekret ukrywany przed Tobą od małego: rowerzyści też mają

                Widziałem "generatory smogu" co najwyżej.
                Wpływy do budżetu z paliwa są mniejsze niż z akcyzy od alkoholu i papierosów.

                A teraz zdradzę Ci sekret ukrywany przed Tobą od małego: rowerzyści też mają samochody, co oznacza że oprócz podatków kierowców, płacą też VAT za rowery i części.

                Spora część ma też OC, bo dodają je do ubezpieczenia mieszkania. Tak. Rowerzyści powodują tak mało wypadków, że OC jest za darmo.

                • 3 5

              • No, to jest normalnie mistrzostwo świata, gratuluję... (2)

                Żeby na siłę znaleźć rzekome wpływy do budżetu od rowerzystów i nie widzieć wpływów od użytkowników samochodów.
                Powinieneś zostać politykiem, oni mają do perfekcji opanowane odwracanie kota ogonem.
                Generalnie

                Żeby na siłę znaleźć rzekome wpływy do budżetu od rowerzystów i nie widzieć wpływów od użytkowników samochodów.
                Powinieneś zostać politykiem, oni mają do perfekcji opanowane odwracanie kota ogonem.
                Generalnie każdy kierowca wie, że chcąc jeździć samochodem _musi_ ponosić wiele obowiązkowych opłat, rowerzysta - poza kupnem roweru - nic nie musi.

                • 4 3

              • pracujący rowerzysta musi płacić podatki i to robi (1)

                nakłady na infrastrukturę rowerową w miastach cechują się najwyższymi wskaźnikami efektywności (w przeciwieństwie do nakładów na infrastrukturę drogową).

                • 1 5

              • co akurat nie ma żadnego znaczenia - albo każdy kij ma dwa końce

                bo każdy pracujący płaci podatki, powiem więcej, ci co nie mają roweru i na nich nie jeżdżą płacą (zgodnie z twoją złotą myślą) opłaty na rzecz dróg rowerowych, z których nie korzystają
                czyli jest to czysty rozbój w biały dzień

                • 4 1

              • No to z ddr nic wspólnego mieć nie będzie (1)

                to będzie wąski, śmieszny pasek poprowadzony pokrętnie na niewiele szerszym chodniku.
                zasadniczo komfort jazdy rowerem dużo lepszy nie będzie. Piesi i tak będą chodzić całą szerokością bo wąsko, a rowerzyści będą ich slalomem omijać.

                Zysk tylko taki że będzie przejazd dla rowerzystów w poprzek pomorskiej

                • 0 5

              • Żeby ci rowerzyści jeszcze używali tych dróg rowerowych. Praktycznie codziennie widzę upośledzonych rowerzystów wlokących się jezdnią, pomimo faktu, że dosłownie 5m w prawo mają szeroką drogę rowerową. Więc moje pytanie brzmi: Po jakiego wuja wywalać pieniądze na drogi rowerowe, skoro rowerzyści nawet z nich nie korzystają?

                • 0 0

          • Gdyby nie tysiąc prywatnych samochodów na godzinę to autobusowi wystarczyłby jeden pas

            a nie dziesięć

            • 2 4

        • Widziałeś kiedyś autostradę w ogóle...? (9)

          Uwielbiam takich "oświeconych" co teraz na każdy kawałek asfaltu mówią "autostrada".
          Domorośli zafajdani "urbaniści" z bożej łaski...

          • 16 12

          • (8)

            Tak, tak, droga którą technicznie spokojnie można jechać 150 krzyżująca się z drogą po której ludzie faktycznie jeżdżą 150...

            Tak, technicznie to nie jest autostrada, ale spełnia większość wytycznych przy budowie autostrad.

            Przypominam że co chwilę słychać płacz że *jedno* skrzyżowanie na AK nie jest bezkolizyjne...

            • 8 12

            • (7)

              No jeżeli uważasz, że Havla można jeździć 150km/h i ludzie tak jeżdżą to gratuluję niezłego odlotu.
              Może już więcej nie bierz tego co bierzesz, albo przynajmniej bierz pół dawki.

              • 11 8

              • Widzę że nie trafiłem na rozmówcę wysokich lotów więc wyjaśnię. (6)

                Mówimy o skrzyżowaniu Havla i Armii Krajowej.

                1) Havla da się jechać bez problemu 150. Ludzie tego nie robią bo boją się o prawo jazdy.
                2) Na AK ludzie jak najbardziej jeżdżą 150.

                • 12 8

              • Jechałeś kiedyś 150km/h? (5)

                Czy tak sobie bajdurzysz teraz, że można "bez problemu" jechać Havla 150km/h?
                Generalnie jeżdżę różnymi samochodami już grubo ponad 30 lat i uważam, że jazda Havla już z prędkością rzędu 100km/h jest mocno

                Czy tak sobie bajdurzysz teraz, że można "bez problemu" jechać Havla 150km/h?
                Generalnie jeżdżę różnymi samochodami już grubo ponad 30 lat i uważam, że jazda Havla już z prędkością rzędu 100km/h jest mocno niebezpieczna, a co dopiero 150km/h.
                Więc 150km/h "bez problemu" - to czysta bzdura.
                Natomiast, jeżeli chodzi o WZ, to lewym pasem oczywiście szaleńcy tną po 130km/h, ale nawet w polskich warunkach nie jest to żadna "norma". Mało tego - ostatnio "lotna" policja robi sobie polowania na takich cwaniaków, więc zaraz się skończy to "rumakowanie"...

                • 7 7

              • Jeździsz dużym Fiatem, czy jak? (4)

                Droga bez zakrętów, szerokość pasa ponad 3.5m...
                Oczywiście że jest to skrajnie niebezpieczne i nikt tak nie robi, jednak jakimś cudem droga jest do tego przystosowana konstrukcyjnie.

                Co do AK - Lol.

                Droga bez zakrętów, szerokość pasa ponad 3.5m...
                Oczywiście że jest to skrajnie niebezpieczne i nikt tak nie robi, jednak jakimś cudem droga jest do tego przystosowana konstrukcyjnie.

                Co do AK - Lol. Przy 130km/h zaraz ktoś Cię spycha z lewego pasa... Serio zaczynam podejrzewać że nie byłeś na żadnej z tych dróg od 20 lat. Szczególnie na Havla.

                • 6 7

              • Nie, nie jeżdżę fiatem (3)

                i nie będę się chwalił czym, ale raczej nie mam się czego wstydzić i spokojnie na prawdziwej autostradzie mogę rozwinąć nawet ponad 200km/h.
                A na WZ/Havla jestem codziennie, bo tu mieszkam.

                • 4 1

              • Czyli faktycznie masz skrzywiony światopogląd... (2)

                200km/h na autostradzie mogę bez problemu wyciągnąć swoim 18 letnim gruzem za 5k :)

                Wdług rozporządzenia, szerokość pasa autostrady to 3.50m. Przypadkiem tyle samo jest na Havla.
                Łuk tak samo spełnia wszystkie wymogi dla autostrady.

                I teraz powstaje pytanie - po co? Żeby zachęcać ludzi do jazdy 99km/h?

                • 3 4

              • Sam masz skrzywiony "światopogląd" (1)

                I widzę, że zero życiowego doświadczenia. I nie wiesz co to jazda z dużą prędkością, a co "wyciągnięcie" 150-200 km/h.
                BTW, jak masz odpowiedni sprzęt, to nawet na Wilanowskiej "wyciągniesz" 100km/h. Ale nigdy nie będziesz tam jeździł 100km/h.
                I jeszcze jedno - nie masz bladego pojęcia o wymaganiach, jakie się stawia drogom typu A i S.

                • 1 3

              • Powiedział co wiedział.

                Kocham takich ziemniaków co gadają w kółko o "życiowym doświadczeniu", chociaż nigdy nie jechali z porządną prędkością po porządnej autostradzie...
                No ale mniejsza z tym.

                Powiedz mi jeszcze raz,

                Kocham takich ziemniaków co gadają w kółko o "życiowym doświadczeniu", chociaż nigdy nie jechali z porządną prędkością po porządnej autostradzie...
                No ale mniejsza z tym.

                Powiedz mi jeszcze raz, czemu droga na której dopuszczalna prędkość wynosi 50km/h ma pasy szerokości autostrady.

                I proszę, nie bazuj swoich wypowiedzi na swoim doświadczeniu, bo już udowodniłeś że nie ma się czym chwalić :)

                • 2 3

      • ale to ci co w tym korku stoją wyprowdzili się do lasu

        a teraz jęczą że korki na dojazdach do miasta

        • 5 5

    • już? ulżyłeś sobie?

      • 4 1

  • (1)

    Ten cały węzeł to jest jedna wielka pomyłka

    • 40 8

    • pomyłką jest liczenie na to, że poszerzanie ulic zmniejszy korki na skrzyżowaniach

      • 1 2

  • To ile tam teraz pasów będzie? dwadzieścia? (11)

    czego to się dla kierowców nie robi w tym mieście!

    dla pieszych rowerzystów i uto jedyne na co można liczyć to na współdzielony chodnik o maks szerokości 2.5m zastawiony dodatkowo samochodami.

    • 28 31

    • 100% racji

      • 10 8

    • A "kierowca" to jakiś odrębny byt? (5)

      Ile można tłumaczyć, że kierowcy to również piesi i rowerzyści.
      Tak samo potrzebuję chodnika, DDR i normalnej drogi, którą w miarę potrzeby będę mógł przejechać. Na prawdę to stygmatyzowanie "kierowców" staje się już infantylne.

      • 7 8

      • Ty tak samo jak ja, potrzebujesz alternatyw. (4)

        Jest niestety całkiem spora grupa "przyspawanych do foteli", którzy chcą rozwoju tylko i wyłącznie infrastruktury pod prywatne samochody, oczywiście kosztem innych środków transportu, bo budżet ani przestrzeń nie jest z

        Jest niestety całkiem spora grupa "przyspawanych do foteli", którzy chcą rozwoju tylko i wyłącznie infrastruktury pod prywatne samochody, oczywiście kosztem innych środków transportu, bo budżet ani przestrzeń nie jest z gumy.

        A najgorsze jest to, że ci ludzie najgłośniej ze wszystkich krzyczą jak to komunikacja samochodowa jest dyskryminowana...

        • 8 7

        • Bzdury opowiadasz (3)

          Może podaj jakieś źródła, gdzie można przeczytać takie opinie, albo przestań wymyślać sobie takie "argumenty".
          Nigdy nigdzie nie przeczytałem/usłyszałem, że "komunikacja samochodowa jest dyskryminowana".

          • 2 4

          • Poczytaj komentarze tutaj pod dowolnym artykułem o wprowadzeniu jednokierunkowej ulicy albo o usunięciu parkingu... (2)

            Ostatni masz chyba z wczoraj.

            • 4 4

            • (1)

              robią jednokierunkową bo zastawiacie ją samochodami... wiec i tak i tak zostaje w dyspozycji w całości dla kierowców.....

              • 3 2

              • A to w ogóle inna sprawa...

                • 2 1

    • nieprawda, że wszystko dla aut, np dla pieszych jest atrakcja dodatkowa - bieg przez skrzyżowanie (3)

      jak nie biegniesz to nie zdążysz na drugą jezdnie na zielone więc każdy pieszy ma motywację żeby trochę sportu wykonać, tak się nasze władze troszczą o pieszych i ich kondycję

      • 9 3

      • och, jakie poczucie humoru (1)

        zdrowiej byłoby, gdyby był nakaz chodzenia wszędzie piechotą ew. rowerem i taszczenia wszystkich zakupów, dzieciaków i czego tam jeszcze na plecach

        • 3 5

        • Zdradzę Ci sekret.

          Nikt nie zabrania mieć samochodu, rowera i biletu miesięcznego na raz.

          A jazda rowerem po tygodniowe zakupy ma tyle samo sensu co jazda samochodem 5km do pracy.

          Wystarczy dobrać środek transportu do trasy...

          • 4 4

      • Dlatego pieszy powinien iść 500m do kładki, wejść po schodach i wrócić 500m.

        Oczywiście gdyby coś takiego było między blokiem a jego parkingiem, byłby to skandal.

        • 6 3

  • K*%&$#* ile jeszcze? (1)

    To dołóżmy jeszcze dwie zawrotki, osiem prawoskrętów to napewno pomoże. Morze możliwości.

    • 25 15

    • na pewno

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.