2020-10-28 10:52
2020-10-28 11:39
Osobiście znam dwie osoby które mogły by byc dzisiaj abortowane. Jedna od urodzenia ma raka, druga ma syndrom Turnera. Obie żyją, mają się dobrze, zarabiają. Ta z rakiem ma dzieci. I nie rozumiem - dlaczego jak PL
Osobiście znam dwie osoby które mogły by byc dzisiaj abortowane. Jedna od urodzenia ma raka, druga ma syndrom Turnera. Obie żyją, mają się dobrze, zarabiają. Ta z rakiem ma dzieci. I nie rozumiem - dlaczego jak PL uchwala prawo takie jak w Niemczech, to jest źle. Jest ganiona, jest poniżana a lewaczki szturmują kościoły - choć powinny sądy, jak już. Przypomina mi się nagranie rozmowy dziennikarza w USA z szefową kliniki aborcyjnej, okazało się że na aborotwanych dzieciach zarabia się dużą kasę na pobrane z nich organy - używane np. do badań laboratoryjnych. Może tu trzeba szukać źródła tego kwiku?
2020-10-28 11:45
A co do reszty wypowiedzi, to: Nie karze się wykonania aborcji w pierwszym trymestrze ciąży z innych powodów, jeżeli kobieta skorzystała z odpowiednich konsultacji, zabieg został wykonany przez lekarza i pomiędzy
A co do reszty wypowiedzi, to: Nie karze się wykonania aborcji w pierwszym trymestrze ciąży z innych powodów, jeżeli kobieta skorzystała z odpowiednich konsultacji, zabieg został wykonany przez lekarza i pomiędzy konsultacją a zabiegiem zachowano odstęp co najmniej 3 dni a także od poczęcia nie minęło więcej niż 12 tygodni - są to warunki, które muszą być spełnione jednocześnie. Oznacza to, że kobiety de facto mogą usuwać ciążę także z przyczyn społecznych, ekonomicznych i osobistych bez jakiejkolwiek odpowiedzialności karnej. Natomiast lekarz podlega odpowiedzialności karnej za wystawienie błędnego zaświadczenia o występowaniu okoliczności uprawniających do legalnej aborcji, karze się go również za dokonanie aborcji bez sprawdzenia stadium zaawansowania ciąży, poinformowania kobiety o możliwych konsekwencjach zabiegu bądź bez dania jej możliwości wyjawienia motywów swojej decyzji.
2020-10-28 12:26
Nie bardzo rozumiem wtręt w twojej wypowiedzi dot. kościoła. Każde państwo ma inaczej uregulowane te kwestie. Więc w jakim celu podkreślasz system niemiecki? Tu jest Polska. A tak BTW, wstawianie wstawek dot. własnych fobii religijnych pod byle artykułem nie jest zbyt poważne i obniża wartość merytoryczną wypowiedzi.
2020-10-28 12:46
Ale skoro pytasz, to łaskawie odpowiem - skoro podajesz Niemcy, jako przykład dotyczący aborcji, to ja podaję Niemcy, jako przykład opodatkowania kościoła. Możesz to traktować jako ciekawostkę dnia.
Kościół w
Ale skoro pytasz, to łaskawie odpowiem - skoro podajesz Niemcy, jako przykład dotyczący aborcji, to ja podaję Niemcy, jako przykład opodatkowania kościoła. Możesz to traktować jako ciekawostkę dnia.
Kościół w Polsce nie ma nic wspólnego z religią Katolicką - dzięki polskim hierarchom kościelnym jest jego wypaczoną, chorą wersją.
A tak BTW to Twoje życie kręci się wokół religii i jej nakazów, i zakazów, nie moje - sam sobie odpowiedz kto ma fobię :)
2020-10-28 13:50
Ja niczego ci nie podaję! Mylisz mnie z osobą, która z tobą polemizowała powyżej. Taki mały drobiazg, słoneczko. I do tego wmawiasz mi kwestie, które mnie nie dotyczą. Może zmienisz zawód i wróżką zostaniesz?
2020-10-28 14:34
2020-10-28 16:48
Wystarczy nie robić osobistych wycieczek, bobasku.
2020-10-28 21:11
2020-10-28 13:31
pozostali płacą na cele socjalno-społeczne
2020-10-28 14:09
To była decyzja rodziców tych ludzi. Każdy ma prawo podjąć własną. Nic ci do tego. Nic państwu do tego.
2020-10-28 14:53
Zgodnie z zasadą "urodzić, ochrzcić i pochować" odpowiedz sobie, ile kosztuje ochrzczenie, ile kosztuje miejsce na cmentarzu itd.? Kościół ma w tym interes finansowy.
2020-10-28 16:45
Żadna z tych "wad" nie jest bezpośrednio letalna. Oczywiście osoba z rakiem umrze w spektrum czasowym, co do syndromu Turnera 99% płodów z zespołem Turnera ulega spontanicznemu poronieniu (źródło wikipedia na szybko) czyli jest 1% w którym dziecko przeżyje, mówimy tu o sytuacji w której np dziecko ma mózg poza czaszką czytaj wady letalne.
2020-10-28 12:32
2020-10-28 14:40
dziecko cierpi; jest wywoływany poród i dziecko z powodu niedostatecznie wykształconych płuc dusi się i umiera w męczarniach
2020-10-28 16:48
Nie kłam.Powiadasz,że mniej cierpi.To dlaczego takim dzieciom po porodzie podawana jest morfina?Bo cierpi jeszcze bardziej .Odsyłam do spr. dotyczącej Chazana .Z ciąży ,której w odpowiednim terminie nie pozwolił usunąć
Nie kłam.Powiadasz,że mniej cierpi.To dlaczego takim dzieciom po porodzie podawana jest morfina?Bo cierpi jeszcze bardziej .Odsyłam do spr. dotyczącej Chazana .Z ciąży ,której w odpowiednim terminie nie pozwolił usunąć wspomniany urodziło się dziecko z połową mózgu bez czaszki,gałką oczną na zewn. i innymi anomaliami.Szanowny dr nie raczył nawet odwiedzić matki,ojca i dziecka na oddziale.
2020-10-28 14:44
2020-10-28 16:49
O sprawie można sobie doczytać.Dodam tylko ,że wspomniany dr na usuwał się ciąż w swoim życiu co nie miara.
2020-10-28 10:53
Zgadzam się, że głupota, w końcu jednego dnia wyrzucono do kosza z trudem wypracowany konsenus, który z resztą funkcjonował przez tyle lat względnego spokoju. No i z negatywów to przy okazji wypłyneły te wszystkie
Zgadzam się, że głupota, w końcu jednego dnia wyrzucono do kosza z trudem wypracowany konsenus, który z resztą funkcjonował przez tyle lat względnego spokoju. No i z negatywów to przy okazji wypłyneły te wszystkie społeczne skrajności, wylazły te wszystkie bezstresowe wulgarne 17 letnie "feministki" które by najchętniej usuwały noworodki które brzydko wychodzą na zdjęciach z insta story;) Feministkom ze starej gwardii te wszystkie wyszczekane Julki to mogą co najwyżej buty pucować. Gratuluję poziomu.
2020-10-28 10:58
2020-10-28 11:03
Julka jak tam idzie użytkowanie ajfona który dostałaś na świeta(!!!!!) od babci?
2020-10-28 14:10
2020-10-28 12:21
2020-10-28 13:33
No tak, sprawa tego psa. A kto jest niby "panem" kobiety?
2020-10-28 14:11
2020-10-28 11:12
Winni tego szamba są jedynie politycy PiS - z Warszawy i lokalni, a nie młode dziewczyny.
2020-10-28 11:23
Głosują razem z PiSem. Aborcja i wypuszczenie ograniczonych intelektualnie ludzi na demonstracje to przykrywka dla ostatnio podjętych decyzji. Decyzji które kosztują Polskę setki miliardów złotych. Oddanie polskich
Głosują razem z PiSem. Aborcja i wypuszczenie ograniczonych intelektualnie ludzi na demonstracje to przykrywka dla ostatnio podjętych decyzji. Decyzji które kosztują Polskę setki miliardów złotych. Oddanie polskich zasobów mineralnych w ręce wielkich korporacji i uruchomienie linii kredytowej o wartości 500 miliardów złotych. Znowu nas zadłużają. Oj nie słyszeliście? No cóż dalej szczekajcie jak wam karzą.
2020-10-28 12:20
2020-10-28 12:51
Tu trzeba rząd obalać a nie medycznymi pierdołami się zajmować.
Doktorze tą narrację TVN zakończył w sobotę. Weź pan włącz telewizor i dowiedz się
na jakim jesteśmy etapie bo wstyd mi za pana. Wykształcony niby człowiek a gada jakieś androny.
Kogo to obchodzi co się tam z kim w szpitalu dzieje. My tu rząd obalamy a pan o czym ???
2020-10-28 12:15
Niczego nie wyrzucono! TK nie jest od wyrzucania, lecz orzekania zgodności ustaw z Konstytucją!
2020-10-28 13:32
Ciekawe. Może wam, incelom, PiS niedługo zabroni masturbacji. To się dopiero urządzicie. (kosciół chyba już zabrania :))
2020-10-28 14:08
"17 letnie "feministki" które by najchętniej usuwały noworodki które brzydko wychodzą na zdjęciach z insta story"? Ile znasz osobiście takich osób?
2020-10-28 14:19
200
2020-10-28 11:03
I z ktorego roku sa ustawy, ktorych niezgodnosc orzekl TK. No c**y? Krora tam czyta ze zrozumieniem?
2020-10-28 12:36
Nikt
Przecież wszyscy intelektualiści i mądre głowy są w pisie.
2020-10-28 14:25
I jakim cudem za każdym razem do momentu, kiedy zamiast TK rozpatrzyła ją zbieranina dublerów, ustawa była zgodna?
Może mi jeszcze przypomnisz na który artykuł Konstytucji się powołali?
2020-10-30 08:23
2020-10-28 11:16
Zgadzam się ze wszystkim. Ale co z dziećmi z zespolem Downa? Co one mogę za to, że ktoś chce je zabić? Gdzie ich podstawowe prawo do życia?
To samo dzieci z gwałtu - co taki maluch może za to, że powstał z przestępstwa? To jest człowiek i nie należy go zabijać. To jest zaprzeczeniem człowieczeństwa.
2020-10-28 11:42
Czyli kobieta zgwałcona przez bandę pijanych patoli ma w ciemno urodzić dziecko któregoś z nich? To chore... Nie dość że trauma wynikająca z takiego czynu, to jeszcze zmuszanie do patrzenia na takie dziecko i kochania
Czyli kobieta zgwałcona przez bandę pijanych patoli ma w ciemno urodzić dziecko któregoś z nich? To chore... Nie dość że trauma wynikająca z takiego czynu, to jeszcze zmuszanie do patrzenia na takie dziecko i kochania go? Co za chory umysł wymyśla takie rzeczy? Nie wiem czy jesteś K czy M, ale ciekawe co byś zrobiła gdyby to Ciebie zgwałcono, albo Twoja kobietę? Łatwo się mówi z perspektywy miękkiej kanapy..
2020-10-28 13:59
to nie jest wina tego dziecka, ze matka zostala zgwalcona
2020-10-28 14:30
że została zgwałcona
2020-10-28 16:05
Ciekawe tylko, dlaczego nie wprowadzono konieczności zgłoszenia gwałtu do prokuratury, jeżeli skutkiem gwałtu jest ciąża.
2020-10-28 16:35
2020-10-28 19:04
co wówczas?
2020-10-28 21:58
Co ty wiesz jak czuje się kobieta która zgwałcono i na jej nieszczęście zachodzi w ciąże ? Człowiek nie nawiedzi siebie, całego ciała i jej nierozerwalnej części jakim jest płód .
2020-10-29 09:49
Sprowokuj zatem gwałt na sobie i rodż to dziecko a wówczas dopiero zabieraj głos. Durnota nie zna granic.
2020-10-28 14:17
Ale to "dziecko" do 12 tyg nie jest dzieckiem, to zbitka komórek, po 12 tyg. ok nazwijmy płód dzieckiem i staje się to dyskusyjne.
2020-10-28 14:32
dla mnie osobiście od samego początku zajścia w ciążę jest to dziecko nie płód ..każda kobieta powinna podejmować decyzję wg. własnego sumienia
2020-10-28 14:51
Wyciagaj tego czlowieka, ratuj go przed macica matki, neich zyje zdrow i caly. Co? Nie da sie?
2020-10-28 18:17
"każda kobieta powinna podejmować decyzję wg. własnego sumienia"
2020-10-28 15:09
serio? 11 tygodnia godzinę przed wejściem w 12-ty tydzień jest to tylko płód, a potem już człowiek? ech...
2020-10-28 15:41
Tak, bo wykształca się układ nerwowy i istota zaczyna czuć
2020-10-28 16:36
2020-10-28 16:53
2020-10-28 15:38
w tym aspekcie nic sie nie zmienilo
2020-10-28 15:39
Orzeczenie TK nie dotyczyło aborcji w przypadku gwałtu. Tak jak pisałem wyżej - 3/4 osób nie wie dokładnie przeciwko czemu protestuje
2020-10-28 15:53
Temat ciąży z gwałtu został włączony nie przez osobę protestującą, tylko przez osobę będącą "za życiem". Ludzie, czytam te komentarze i mam wrażenie że co drugi to skończył edukację na poziomie podstawówki i jeszcze się podpisuje jako lekarz. W lekarza to ty się bawiłeś za dzieciaka i wspomnienia ci zostały najwyraźniej
2020-10-28 19:05
teraz to nie tylko o tę wykładnię TK!
Opinia została zablokowana przez moderatora
2020-10-28 12:51
To nie jest tylko sympatycznie uśmiechnieta mongolska buzia, to jest zespół wad, często wad letalnych
2020-10-28 13:51
Czas jest wadą legalną każdego człowieka- dla jednych bardziej dla innych mniej. A jeśli chodzi o dane dotyczące ZD to śmiertelność w 1 rz to 30%, więc 30 niemowląt na 100 z ZD umiera. Bez przesady więc ze straszeniem statystykami.
2020-10-28 14:26
2020-10-28 14:44
Tak, nazywam to straszeniem, bo dla porównania 100% abortowanych umrze w łonie matki...
2020-10-28 14:48
Tak nazywam to straszeniem, bo jest to 30% w porównaniu do 100% śmiertelności abortowanych dzieci.
2020-10-28 15:18
wada "legalna" - weźcie skierujcie do pisania proPISowskich komentarzy kogoś po podstawowe
2020-10-28 15:32
Słownik w telefonie zmienił słowo letalną na legalną nie zauważyłam, a Ty Lysy najpierw sam "po podstawowe" ;)
2020-10-28 14:42
W końcu ktoś kto rozumie! Zespół Downa to nie tylko "ta śmieszna buzia" nad którą się tak rozczulają obrońcy życia. To zespół wad wymagających ciągłego leczenia, operacji.
Wady serca, układu oddechowego, układu
W końcu ktoś kto rozumie! Zespół Downa to nie tylko "ta śmieszna buzia" nad którą się tak rozczulają obrońcy życia. To zespół wad wymagających ciągłego leczenia, operacji.
Wady serca, układu oddechowego, układu pokarmowego.
Owszem na ulicach widać szczęśliwe dzieci z zespołem Downa, a ilu z tych dzieci nie widać bo są upośledzone w stopniu ciężkim, zupełnie niesamodzielne a większość życia spędzają w szpitalu lub innym ośrodku?
Zespół Downa to loteria może okaże się, że dziecko jest upośledzone w stopniu lekkim i może prowadzić względnie normalne życie, a może się okazać upośledzonego w stopniu ciężkim z poważną wada serca, nie słyszące i nie widzące.
Każdy powinien mieć wybór czy chce dźwigać takie brzemię.
2020-10-28 15:24
2020-10-28 15:47
Nikt nie nakazuje opiekować się dzieckiem z zespołem Downa. Wystarczy je urodzić zamiast zabijać. Są ludzie, którzy takimi dziećmi się zajmują, pomimo 30-procentowego ryzyka ich śmierci.
2020-10-28 16:34
że wystarczy urodzić? To spróbuj to sobie wyobrazić. Na sobie.
2020-10-29 10:36
Zawsze piszecie że zajmą się nimi mityczni INNI. A kto nimi jest? Ty? Twoja siostra, twój brat? Iloma takimi upośledzonych dorosłymi się zajmujesz? Bierzesz urlop i wykorzystujesz na opiekę nad takim chorym dzieckiem? A
Zawsze piszecie że zajmą się nimi mityczni INNI. A kto nimi jest? Ty? Twoja siostra, twój brat? Iloma takimi upośledzonych dorosłymi się zajmujesz? Bierzesz urlop i wykorzystujesz na opiekę nad takim chorym dzieckiem? A w tym czasie jego rodzice z pozostałymi dziećmi spędzają urlop. Wiesz, że to jest dramat dla rodzeństwa takiego dziecka? Ono nigdy nie ma wspólnych rodzinnych wyjść na spacer, do kina itd. Zawsze któreś z rodziców musi zostać w domu.
2020-10-28 16:55
2020-10-29 07:53
Starsi ludzie to nie tylko te uśmiechnięte babcie i dziadkowie, którzy tak rozczulają, kiedy czule przytulają swoje wnuki. To często schorowani, niedołężni, wymagający uciążliwej i kosztownej, ciągłej opieki ludzie. Z
Starsi ludzie to nie tylko te uśmiechnięte babcie i dziadkowie, którzy tak rozczulają, kiedy czule przytulają swoje wnuki. To często schorowani, niedołężni, wymagający uciążliwej i kosztownej, ciągłej opieki ludzie. Z chorobami, o których nawet boimy się myśleć.
Owszem, na ulicach widujemy szczęśliwych seniorów, ale ilu z nich nigdy nie zobaczymy, bo resztę życia spędzają w specjalnych ośrodkach, których nie opuszczą aż do śmierci?
2020-10-28 14:09
Po pierwsze osoby z zespołem Downa też mają różne spektrum choroby, jedne są bardzo kontaktowe i samodzielne, inne mocno upośledzone i niezdolne do samodzielnego funkcjonowania. Po drugie, los takich osób w przypadku
Po pierwsze osoby z zespołem Downa też mają różne spektrum choroby, jedne są bardzo kontaktowe i samodzielne, inne mocno upośledzone i niezdolne do samodzielnego funkcjonowania. Po drugie, los takich osób w przypadku śmierci rodziców często jest straszny. Kończą one w DPSach gdzie umierają w biedzie i samotności. To kobieta powinna decydować czy jest w stanie psychicznie i finansowo udźwignąć trud opieki nad dzieckiem z niepełnosprawnością, nikt inny, bo nikt za nią nie poniesie konsekwencji jej wyboru oprócz niej. A gwałt to okropna trauma dla kobiety, urodzenie takiego dziecka może jedynie tę traumę i depresję pogłębić. Niech kobieta zdecyduje co jest dla niech najlepszym wyborem, potrafimy myśleć i o sobie decydować. Jeśli komuś zależy na zmniejszeniu się liczby aborcji to powinien wspierać np. pomoc finansową dla osób z niepełnosprawnościami, tak aby rodzice taki dzieci mieli lepsze warunki w ich opiece.
2020-10-28 15:53
Nikt nie nakazuje opiekować się dzieckiem z zespołem Downa. Wystarczy je urodzić zamiast zabijać. Ich późniejszy los jest niewiadomą, ale lepsze to niż śmierć.
2020-10-28 16:31
p o w o d z e n i a, życie przed tobą! Może się uda?
ale tylko może...
2020-10-28 16:34
2020-10-28 16:56
Ale jeśli pytasz o możliwość: da się (niestety).
2020-10-28 20:02
Jak w temacie. Zapoznaj sie z Konstytucja oraz istawa zanim zaczniesz tak klamac.
2020-10-28 14:45
2020-10-28 14:50
2020-10-28 15:28
Jestem macochą niepełnosprawnego dziecka i wytłumaczę dlaczego : bo państwo nie wspiera potem. A potem jest ciężko. Jedno dziecko z zespołem będzie funkcjonowało samodzielnie dobrze. Większość nie. Rodzice umrą,
Jestem macochą niepełnosprawnego dziecka i wytłumaczę dlaczego : bo państwo nie wspiera potem. A potem jest ciężko. Jedno dziecko z zespołem będzie funkcjonowało samodzielnie dobrze. Większość nie. Rodzice umrą, rodzeństwa nie ma. Taki dorosły z zespołem ląduje w DPS, gdzie warunki są często bardzo ciężkie i trudne. I cierpi. Jest narażone na inne okrucieństwa losu. O tym już nie chcemy mówić ani pamiętać. Nie pasuje do naszego obrazka i naszych zdrowych i sprawnych dzieci. Mają się tym zająć jacyś "inni". Dlatego czasem rodzice decydują się na terminację dziecka z zespołem. Bo nie da się ustalić "jak będzie". Zaznaczam - tu potrzebny jest wybór. wielu decyduje się rodzić takie dzieci. I chwała im.
2020-10-28 16:11
2020-10-28 16:26
2020-10-28 21:16
A co ma zrobić 14 letnia zgwalcona dziewczynka urodzić i wychować?
2020-10-29 09:46
A matka to tylko reproduktorka? Gdzie tutaj człowieczeństwo w stosunku do niej?
2020-11-02 10:59
Kobieta tez nie chciała być zgwałcona,czyli nie chciała ewentualnej ciąży,Gdzie jej prawa czy nie dość że została skrzywdzona?Puknij się w głowę.
2020-10-28 11:17
pan doktor zapewne zna się na medycynie , ale czy równie dobrze na wykładni prawa ? zarzucanie prawnikom głupoty , jest co najmniej nieeleganckie w ustach pana doktora , a może po prosu głupie ?
2020-10-28 11:32
panie dr gdzie można sprawdzić pana dr rozprawę dr i na jakiej uczelni była broniona bo jestem bioetykiem a pana wypowiedziach jest dużo nie wiadomych i czy są Pana publikacje jeśli chodzi aspekt naukowy na ten temat.
panie dr gdzie można sprawdzić pana dr rozprawę dr i na jakiej uczelni była broniona bo jestem bioetykiem a pana wypowiedziach jest dużo nie wiadomych i czy są Pana publikacje jeśli chodzi aspekt naukowy na ten temat. A na prawie może Pan nie znać to zrozumiałe nie jest Pan dr prawa zresztą ja tez ale orzeczenie TK nie zmienia prawa tak na marginesie pozdrawiam tez dr hab
2020-10-28 12:14
Ale bełkot
Chyba dr hab z nadania pis
2020-10-28 12:17
Coś merytorycznie, chłopcze, napiszesz? Czy tylko nawiedzony bełkot usłyszymy?
2020-10-28 12:37
Nie napiszę.
Męczy mnie zniżanie się do twojego poziomu.
To niezbyt naturalne uczucie dla mnie.
2020-10-28 13:31
Do mojego poziomu? Misiowy rozumku, do mojego poziomu to musisz jeszcze długo dorastać. Ale przede wszystkim, musisz zacząć się pilnie uczyć i czytać ze zrozumieniem.
2020-10-28 15:01
Póki co to nie zniżasz się do niczyjego poziomu tylko już poziom dna swoja wypowiedzą prezentujesz.
2020-10-28 20:33
Może to dr Jaki pisze...
2020-10-28 17:50
śmieszne że "też hab".nie wie gdzie się szuka naukowe rozprawy
2020-10-28 18:00
i podaj, gdzie można Twoją pracę przeczytać.
2020-10-29 08:19
2020-10-28 11:41
A gdzie rzetelność naukowa, panie dr?
2020-10-28 11:43
2020-10-28 12:14
Dziękuję za rozsądną i merytoryczną wypowiedź, anty pisowski trollu.
2020-10-28 12:13
2020-10-28 12:19
A w jakiej dyscyplinie nauki ta pani jest magistrem?
2020-10-28 14:16
We włazidupstwie.
2020-10-28 15:04
a kogo to obchodzi jakiej nauki... opinia o pracy pani sędzi (ilość podważanych wyroków) jest zatrważająca. A kto powinien być w TK czy SN - chyba śmietanka prawników a nie tępych osób wykonujących polecenia z Nowogrodzkiej
2020-10-28 15:45
Opinie o pracy tej sędzi masz z tvn i gw. A tak btw, mnie obchodzi. Chcę, aby prawem zajmowali się jednak prawnicy- specjaliści, a nie osoby twojego pokroju.
2020-10-28 15:56
2020-10-28 16:21
Są specjaliści i "specjaliści". Nikt nie chce tam nikogo innego jak prawnik. Ale pytanie - wolałbyś żeby cię operował wybitny profesor o nieposzlakowanej opinii czy chirurg bez osiągnięć w dodatku z paroma wątpliwymi operacjami na koncie, którego jedyny sukces polega na tym że jest dobrym znajomym dyrektora szpitala?
2020-10-28 15:54
Prawnikom z TK? Wykładnię czego??!?
2020-10-28 16:11
Rozumeisz to zdanie, czy trzeba Cie na studia prawnicze wyslac? A moze na polonistyke jednak? A moze to jednak lekarz jest najbardziej odpowiedni do tego, zeby okreslic czy dany twor jest faktycznie czlowiekiem?
2020-10-28 17:59
do opozycji. Elegancko? I w Sejmie nie wygwiazdkowano tego...
2020-10-28 21:38
Tej decyzji nie podjęli niezależni prawnicy ale marionetki - bezwolne posłuszne pachołki Kaczyńskiego - dlatego pan doktor mówi o ich głupocie
2020-10-28 21:54
2020-10-31 18:42
kto to wie ;)
2020-10-28 11:38
Tu nie chodziło o żadne prawo czy zgodność z Konstytucją. To decyzja ściśle polityczna, wynikająca z paktu między Kaczką a purpuratami. Zero szacunku do ludzi. Ma być jak mówią. Jakby byli w XIV wieku, ciemny lud nic nie kuma, przyjmie wszystko co mówi klecha z ambony. No i się przeliczyli...
2020-10-28 11:46
Wyczytałeś to z kryształowej kuli, domorosły wróżbito?
2020-10-28 20:54
2020-10-28 11:50
2020-10-28 17:29
To układ między PIS a konfederacja, pamiętajcie to konfederacja zaczyna wszystkie cyrki z aborcją, dążą do tego aby była całkiem zakazana
2020-10-28 18:51
ale nie w tej materii
2020-11-02 10:45
chroni zycie od poczecia?? Tam kierujcie pretensje.
Kto stwierdzil w 1997, ze ciaza na zyczenie nie moze obowiazywac, bo to narusza Konstytucje? Zoll!
Nie Zaden PiS. Jezeli nie rozumiecie, ze kiedy w 1997 roku TK orzekl, ze zycie ma byc chronione od poczecia, to upada takze 3 przeslanka mozliwej aborcji.
2020-10-28 11:45
I będzie komplecik.
2020-10-28 12:27
Dlaczego zawsze najwięcej mają do powiedzenia specjaliści od wszystkiego twojego pokroju?
2020-10-28 17:16
Więcej dzieci więcej podatników. Rzuci się tam jakieś marne 500+ a potem zabierze 3x więcej
2020-10-28 13:36
2020-10-28 17:13
2020-10-28 15:23
Rozwodów Ordo Szuris tez by chciało zakazać (oczywiście ich "obrońcy rodziny" w rodzaju Kurskiego, Cejrowskiego czy Ziemkiewicza co zaliczają kolejna zone mieliby dostęp do rozwodów kościelnych, nie to co plebs) i
Rozwodów Ordo Szuris tez by chciało zakazać (oczywiście ich "obrońcy rodziny" w rodzaju Kurskiego, Cejrowskiego czy Ziemkiewicza co zaliczają kolejna zone mieliby dostęp do rozwodów kościelnych, nie to co plebs) i antykoncepcji (polecam poszukać wywiadu z jakaś babeczka od nich, co prawda sam jej fizys by zadziałała jak najskuteczniejsza anty, bo nie wiem kto by tknął takiego aseksualnego stwora).
2020-10-28 15:59
to możesz
2020-10-31 00:18
Przydałoby się
2020-10-28 11:49
Pan doktor opisuje wady dotyczące np. braku głowy czy obecności organów na zewnątrz ciała, ale z jakiegoś powodu nie kładzie nacisku na fakt, że są to niezwykle rzadkie sytuacje. Ponad 40% aborcji eutanatycznych czy
Pan doktor opisuje wady dotyczące np. braku głowy czy obecności organów na zewnątrz ciała, ale z jakiegoś powodu nie kładzie nacisku na fakt, że są to niezwykle rzadkie sytuacje. Ponad 40% aborcji eutanatycznych czy eugenicznych (zależy kogo spytać) dotyczy dzieci z zespołem Downa, o których w wywiadzie za dużo informacji nie ma. Wywiad jest na temat osobistych poglądów pana doktora, natomiast znajomością prawa czy bioetyki się Pan doktor nie chwali. Udzielając tak jednostronnego wywiadu i to jako ekspert można by jednak oczekiwać bardziej merytorycznej argumentacji.
2020-10-28 11:56
tylko masz jawne dane za każdy rok. Dokładnie 217 przypadków z 1100 czyli mniej niż 20%. Krytykując merytoryczny artykuł wypada się przygotować.
2020-10-28 12:11
1100 lącznie, ale 1074 z powodu wad płodu. Nie 217, a 271 z powodu zespołu Downa plus 164 z powodu zespołu Downa i innych wad (nie doprecyzowano w jakim stopniu uszkadzających płód), więc łącznie dla ZD wychodzi ponad 40%
2020-10-28 12:12
Artykułowi daleko jest do merytoryczności. A zadawanie pytania lekarzowi o ocenę pracy TK jest wyjątkowo nieprofesjonalne.
2020-10-28 14:28
Ale skoro ciało uchwalające ten "wyrok" Trybunałem nie jest, to i każdy może go zakwestionować.
2020-10-28 15:05
To ten lekarz styka się z pacjentkami, wie sporo o ich problemach i dylematach. Natomiast TK nie ma bladego pojęcia o medycynie. O starych dziadach z sejmu i partii nawet nie wspominam, ani też o pryszczatych z konfederacji. Jakim prawem banda facetów będzie decydować o życiu kobiet? Godek jest facetem w przebraniu.
2020-10-28 16:20
2020-10-28 15:50
zabraknie będą się tułać po przerażających ośrodkach dla niepełnosprawnych , zaadoptujesz takie dziecko pewno NIE tylko pyskiem się pultasz , to są przerażające ośrodki gdzie nikt nie chce pracować wolontariusze uciekają bo nie chcą być pobici , opluci , sponiewierani , zajrzyj chociaż 1 raz w takie miejsce a zaraz zwiejesz
2020-10-28 16:36
Ta, pyskiem się pultasz- to twój (celowo z małej litery) poziom.
Do takiego ośrodka trafią nie tylko osoby, na których nie dokonano aborcji, ale także osoby po wypadkach czy chore, bo im też zabraknie kiedyś
Ta, pyskiem się pultasz- to twój (celowo z małej litery) poziom.
Do takiego ośrodka trafią nie tylko osoby, na których nie dokonano aborcji, ale także osoby po wypadkach czy chore, bo im też zabraknie kiedyś rodziców. I co? To może ich też zabić. W myśl Twojego rozumowania to przecież mniejsze zło. Jaka jest różnica między niezdolnym do samodzielnego życia płodem, a niezdolnym do samodzielnego życia dzieckiem, dorosłym czy starcem?
2020-10-28 23:19
Wiem co chcesz przekazać ale fanatycy tego nie rozumieją. Siostra mojej koleżanki pracowała w takim miejscu. Często miała siniaki. Dorosli upośledzeni mają potrzeby seksualne, są agresywni itd. Uważam też, że w Polsce tabu jest wizerunek dorosłego uposledzonego. Zawsze w reklamach fundacji maluszki.....
2020-10-29 07:40
Zawsze można je poddać eutanazji później, prawda?
2020-10-29 08:22
A słyszałeś że nawet 18 letnie dziewczyny rodzą dzieci z downem? Jak twoim zdaniem będzie wyglądało jej i tego dziecka życie? Nie każdy ma wsparcie w rodzicach, a pomocy od państwa na próżno szukać, już raz pokazali co myślą o niepełnosprawnych.
2020-10-29 22:48
Procent aborcji, w ktorych jako powód podawano ZD to ok 30% (2019r)
2020-10-28 11:57
Gdzie w tym wszystkim podziala sie etyka lekarska? Kto ludziom dal jakiekolwiek prawo o decydowaniu kto bedzie zyl a kto umrze? Kare smierci znieslismy nawet w przypadkach przeokrutnych morderstw. Ci bandyci NIE SA
Gdzie w tym wszystkim podziala sie etyka lekarska? Kto ludziom dal jakiekolwiek prawo o decydowaniu kto bedzie zyl a kto umrze? Kare smierci znieslismy nawet w przypadkach przeokrutnych morderstw. Ci bandyci NIE SA skazywani na kare smierci. A male niewinne istoty juz tak. Faszyzm, stalinizm w najczystszej postaci.
Przed kongresem amerykanskim zeznawal lekarz ktory wykonal tysiace aborcji. Po tragicznej smierci jednej z corek, powiedzial ze przerwal zabieg bo nie potrafil juz dalej zabijac niewinnych istot. Moze i ci opetani zlem, zaslepieni nienawiscia, oglupieni tvn ludzie tez kiedys sie opamietaja.
2020-10-28 12:16
I 2 zł wpadło
Bo długi wpis
2020-10-28 12:31
To ile dzisiaj zarobiłeś?
2020-10-28 12:35
Tylko 50 groszy - bo krótki wpis.
Wam płacą więcej bo jesteście przy korycie
2020-10-28 14:33
Wam? Ja występuję w liczbie pojedynczej! Radzę o tym pamiętać, młodziku.
2020-10-28 15:11
Wa, wam towarzyszu
2020-10-28 15:59
Leżeć mnie tu cichutko.
2020-10-28 12:38
Tego nie robi się za darmo.
2020-10-28 13:36
Ich sprawa. Prawo do aborcji to nie obowiązek.
2020-10-28 14:34
od zawsze miał prawo o decydowaniu kto umrze. Ja zachorujesz i cię nie wyleczy to umrzesz.
Ale to nie lekarz ma decydować, czy chcę usunąć czy nie, tylko JA!
2020-10-28 14:38
To nie lekarz podejmuje decyzję - tylko rodzice. I masz podany przykład, jak wielką jest to dla nich tragedią. Stalinizm? W roku 1936 z Związku Radzieckim zakazano aborcji - za Stalina.
2020-10-28 15:54
Co to za bełkot???!!! Kto dał prawo decydować że robię przeszczep - to nam się podoba. A przecież Bóg tak chciał aby serce przestało działać. Czemu obcinamy nogę z gangreną? Przecież Bóg chciał żeby zgniła. Nie możemy
Co to za bełkot???!!! Kto dał prawo decydować że robię przeszczep - to nam się podoba. A przecież Bóg tak chciał aby serce przestało działać. Czemu obcinamy nogę z gangreną? Przecież Bóg chciał żeby zgniła. Nie możemy decydować kiedy używamy technologii i wiedzy a kiedy chcemy być na to ślepi. Jeśli mamy możliwości aby stwierdzić że dziecko będzie się męczyć i cierpieć to aktem miłosierdzia jest do tego nie dopuścić. Dlaczego wychwalamy heroiczne decyzje matek które przed wejściem do komór gazowych mordowały swoje dzieci? Bo kochały te dzieci i chciały im oszczędzić większych cierpień. Brak wiedzy a obłuda aż kipią tutaj... Proszę się zastanowić zanim się cis napisze... Kto dał prawo... Dobrze że nie Pani bo byłoby jeszcze gorzej. Dlatego rząd nie jest dość wyedukowany na nie może decydować za całość. Trzeba nam mądrych ludzi a nie klakierów pod dyktatem kościoła. W świeckim państwie
2020-10-29 19:05
Właśnie porownales/aś dziecko do nogi z gangreną. No comments
2020-10-28 15:55
Lekarze powinni leczyć, ale oni wolą brać pieniądze. Zresztą, zawsze mnie zastanawiało, dlaczego tak trudno pochować abortowane dzieci - okazuje się, że komórki i organy są sprzedawane do badań za grubą kasę!
2020-10-28 18:42
może tak publikację wrzucić na pomponik .pl ?
2020-10-28 12:00
Zamiast straszyć niech powie prawdę. A TK nie podjął żadnej decyzji, tylko potwierdził to co jest w konstytucji.
2020-10-28 14:09
Z Downa 40% inne wady 60%
Pozdrawiam
2020-10-28 14:17
Wypowiedzą się o przypadkach Downa. Pytam zwolenników dotychczasowego stanu prawnego, nie skrajną lewicę
2020-10-28 15:53
... wprost to sobie z żoną powiedzieliśmy, że jeżeli dziecko ma być chore, to lepiej by go w ogóle nie było.
2020-10-29 00:36
To od razu powiedzcie sobie z żoną, że gdy będziecie chorzy, to też się powymieniacie na zdrowe modele.
2020-10-28 16:51
Sa za to rodzice w dramatycznych, a czesto tragcznych sytuacjach, ktorzy niekiedy musza podjac potworna decyzje.
2020-10-28 17:46
Ideologii gender i lgbt też pewnie nie ma.
A Kopernik była kobietą...
2020-10-28 14:53
Tylko zespół Downa to 24%.
Te 40% to 435 (271+164) przypadków z których 164 to zespół Downa z dodatkowymi wadami somatycznymi.
2020-10-28 17:35
np. wada serca, którą można leczyć
2020-10-28 14:25
Nie zapomniał. Dlaczego ma mówić nieprawdę?
2020-10-28 14:35
chcesz mieć dziecko z downem, spoko, jak ktoś nie chce, to nie musi
2020-10-28 14:57
A następne będzie - chcesz mieć trzecia dziewczynkę? Nie, chlopca, to trzeba usunąć. Ps. A kto mordował ludzi upośledzonych i psychicznie chorych? Hitlerowcy! I tu się lewica zazębia z faszyzmem. Trzeba dopracować teraz
A następne będzie - chcesz mieć trzecia dziewczynkę? Nie, chlopca, to trzeba usunąć. Ps. A kto mordował ludzi upośledzonych i psychicznie chorych? Hitlerowcy! I tu się lewica zazębia z faszyzmem. Trzeba dopracować teraz ustawę i zezwolić na aborcję ale śmiertelnie chorych płodów. I nie mieszać pojęć, trzy czwarte tych co protestuje myśli że zakazano też gdy zagrożone życie matki albo gdy wynik gwaltu, a temat ten nie został poruszony.
2020-10-28 15:22
2020-10-28 15:44
Widzę że trzeba bardziej Łopatologicznie do niektórych. Parka zapragnęła mieć syna a w badaniach wyszło, że będzie dziewczynka. No to aborcja. I tak do skutku, aż urodzi się chłopczyk.
2020-10-28 16:13
Parka nie dokona aborcji, bo wypracowany dwadziescia lat temu kompromis nie pasuje tylko obroncom uposledzonych plodow. Nikt nie chce i nie postuluje zlagodzenia prawa aborcyjnego.
2020-10-28 15:52
2020-10-28 19:14
jest różnica
2020-10-28 14:46
2020-10-28 15:18
Pan ginekolog to ani polityk,ani prawnik ! TK niczego nie nakazuje ani niczego nie zakazuje tylko stwierdza zgodność treści aktu prawnego (starego jak świat-czyli nie PISowskiego) z Ustawą Zasadniczą.Od ludzi tak wykształconych jak Pan ginekolog wymagać trzeba rozsądku zaś sianie defetyzmu szkodzi polsce-nam wszystkim!
2020-11-02 10:55
Nie wie takze wykladowca akademicki. Abnegacja? Glupota czy moze obawa przed prawda, nie pozwalaja takim ludziom zapoznac sie z faktami. Nie z interpretacja, nie z tym co im sie wydaje. A tych wydarzen nie bylo duzo.
Nie wie takze wykladowca akademicki. Abnegacja? Glupota czy moze obawa przed prawda, nie pozwalaja takim ludziom zapoznac sie z faktami. Nie z interpretacja, nie z tym co im sie wydaje. A tych wydarzen nie bylo duzo. 1993 rok - ustawa o planowaniu rodziny (3 powody dopuszczajace aborcje), 1996 rok - proba zmiany mozliwosci aborcji na zyczenie przez SLD. 1997 przyjeta Konstytucja. 1997 TK orzeka (a dokladnie prezes TK - prof. Zoll), ze zycie jest chronione przez Konstytucje od poczecia. Kropka. Nie ma tutaj zadnego PiSu (bylo PC wtedy). Pierwsze skrzypce w calej sprawie graly: ud, kld, zsl, sld na czele z prezydentem Kwasniewskim, ktory byl goracym oredownikiem nowej Konstytucji.
2020-10-28 15:53
takiej ustawie ,więc zgłoś się po takiego sympatycznego maluszka który gdy dorośnie będzie cie lał po pysku
2020-10-28 17:01
Znam dwójkę dzieci, którzy byli błędnie zdiagnozowani, m.in. dot. narządów wewnętrznych poza jamą brzuszną. Do dziś są zdrowi. A tak by ich nie było.
2020-10-28 19:13
pomyłki swojej lub kierowcy. Całe życie to pasmo przypadków...
2020-10-28 18:54
Nie zgodzili się a tacy uczeni?
2020-10-29 08:26
Gdy zamknę oczy dziecko trafi do ośrodka albo stanie się kulą u nogi zdrowego rodzeństwa...same super perspektywy
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.