2020-03-01 19:30
Chwała bohaterom!
Dzieki za pamięć
2020-03-01 19:35
2020-03-01 19:50
2020-03-02 09:15
żyjący żołnierze AK - Powstańcy Warszawscy ... ostro krytykowali demagogię napuszczanie Polaków na Polaków i psucie państwa polskiego przez PiS
to PiS i kaczyński znalazł se takich bohatyruff - co nie będą pyszczyć na PiS - bo nie żyją.
2020-03-02 10:42
2020-03-02 11:30
i im wille po bohaterze1920r. dał w prezencie.
2020-03-02 12:17
cze aby paru morderców nie przesłoniło ci oczu ?
2020-03-02 06:26
2020-03-01 19:35
bo byś inaczej śpiewał.
2020-03-01 19:38
to powód do wstydu a nie do dumy
2020-03-01 19:57
Problem z wami "patrioci" jest taki, że zamiast skupić się na żołnierzach których działalność faktycznie przysłużyła się innym, skupiacie się na watażkach których metody działania były delikatnie mówiąc - kontrowersyjne.
Problem z wami "patrioci" jest taki, że zamiast skupić się na żołnierzach których działalność faktycznie przysłużyła się innym, skupiacie się na watażkach których metody działania były delikatnie mówiąc - kontrowersyjne. Poczytaj sobie o kimś takim jak Antoni Heda - Szary. Jego jakoś nie ma na koszulkach i muralach - nie zasłużył ? Wasza działalność zamiast pomagać, szkodzi powojennemu podziemiu antykomunistycznemu gdyż wynosicie na ołtarze postaci które nie są tego godne. W następstwie tego na działalność tegoż podziemia patrzy się przez pryzmat ludzi takich jak Ogień czy Bury którzy mają krew niewinnych ludzi na rękach. Jeśli dla ciebie człowiek dopuszczający się działań odwetowych na ludności cywilnej poprzez stosowanie odpowiedzialności zbiorowej jest wzorcem godnym naśladowania to spoko, ale pozwól innym by sami ocenili czy chcą by faktycznie ktoś taki był wzorcem do naśladowania dla nich oraz ich dzieci.
2020-03-01 20:33
przecież to kołki zwykłe kibole a nie patrioci
2020-03-02 06:28
ale ty oczytany jesteś...twoi bohaterowie to też pewnie dąbrowski,gomułka,jaruzelski....ci oczywiście krwi niewinnych osób nie mają..
2020-03-02 10:06
..skoro nie wielbię Burego to zapewne muszę Jaruzelskiego. Ot ciekawa logika.
2020-03-02 12:32
nie ma z kim prowadzic rozmowy, gorny pulap zawodowka, zadnych przemyslen, jezyk z broszury propagandowej, slogany, tacy hunwejbini pisu, madzrzy przestrzegali ze to niszczenie oswiaty da fatalne wyniki, nie sadzilem ze tak szybko
2020-03-02 18:49
ci tzw. "patrioci" ślepo bronią każdego "Wyklętego" natomiast ci z przeciwnej strony ślepo oskarżają każdego "Wyklętego" o zbrodnie jednostek. W ten sposób jedna i druga strona jest siebie warta i nigdy się nie dogadają. Wyklęci to nie był Bury czy Łupaszka tylko znacznie więcej ludzi bo mianem wyklętych określa się około 100 tys. osób
2020-03-03 11:48
Uporczywe lansowanie bardzo kontrowersyjnych postaci jako wzorców godnych naśladowania zawsze będą dzielić społeczeństwo, nie łączyć. Sam podałem przykład jednego z takich żołnierzy który działał skutecznie ale krwi
Uporczywe lansowanie bardzo kontrowersyjnych postaci jako wzorców godnych naśladowania zawsze będą dzielić społeczeństwo, nie łączyć. Sam podałem przykład jednego z takich żołnierzy który działał skutecznie ale krwi niewinnych na rękach jakoś nie ma. Dlaczego o takich się nie wspomina ? Nie wiem, może dlatego że nie za bardzo pasuje do mitu biegania po lasach.
2020-03-01 22:01
2020-03-02 00:04
Prawdziwi wyzwoliciele! Dzicz zza Uralu.
2020-03-02 07:46
2020-03-02 09:11
A Gierka podpuścili ruskie żeby kredytów nabrał dla czasowej reanimacji PRLu
2020-03-02 09:40
Przewrotny jestes.
2020-03-02 14:39
2020-03-02 09:10
Gwałcili , mordowali i spłodzili tych co dziś plują na bohaterów polskich
2020-03-01 19:42
Moją wymordowali ubecy i sędziowie wiadomego pochodzenia.
2020-03-01 21:38
2020-03-01 22:11
balby familia
2020-03-03 17:46
2020-03-01 22:10
kryze?
2020-03-02 00:08
Rzeplinski z czazastym
2020-03-02 06:11
Milcz bolszewiku.
2020-03-02 12:29
natomiast wśród nich zdarzały się mało chlubne postaci jak Rajs
2020-03-01 19:51
Bądź co bądź płonące pochodnie kojarzą się dość jednoznacznie z SA
2020-03-01 22:15
bo to sa szturmowcy
2020-03-02 09:11
2020-03-02 12:35
coraz wiecej zbieznosci
2020-03-02 14:39
2020-03-01 20:49
chała "boCHaterom"
2020-03-01 22:38
2020-03-02 06:13
Koniec XVIII w. opozycja Przeciwnicy uchwalenia Konstytucji 3 maja i związanych z nią reform np. Rzewuski, Branicki i Szczęsny Potocki to obrońcy tego jak było wcześniej, przeciwnicy wprowadzanych reform, czyli
Koniec XVIII w. opozycja Przeciwnicy uchwalenia Konstytucji 3 maja i związanych z nią reform np. Rzewuski, Branicki i Szczęsny Potocki to obrońcy tego jak było wcześniej, przeciwnicy wprowadzanych reform, czyli Konfederacja targowicka symbol zdrady narodowej, spisek magnacki zawiązany w nocy z 18 na 19 maja 1792 w Targowicy (w rzeczywistości 27 kwietnia 1792 w Petersburgu), w porozumieniu z cesarzową Rosji Katarzyną II, pod hasłami obrony zagrożonej wolności przeciwko reformom Sejmu Czteroletniego i Konstytucji 3 maja. Proszą obce państwa o pomoc i opinie w sprawach polskich reform. Polska w ramach tej pomocy obcych mocarstw, została podzielona przez zaborców i znikła z map świata na 123 lata. A wszystko to w ramach udzielonej pomocy przeciwnikom polskich reform. Przeciwko Polsce. Dla przypomnienia czas rozliczeń przyszedł po powstaniu kościuszkowskim i historia niektórych z nich rozliczyła, pozostali dostali to, na co zasłużyli. Wstyd dla zdrajców i ich następców. Jednak to nie uratowało Polski od ponad wiekowej niewoli, ofiar powstań, germanizacji, rusyfikacji, zsyłek, katorg oraz zacofania kulturowego i przemysłowego.
2020-03-02 06:29
biskupi i magnaci zdrajcy pogrzebali polske oddajac ja w lapy obcych
2020-03-01 22:49
co na to jedraszewski? zaraza?
2020-03-02 00:09
Doktor żywagotówka
2020-03-02 06:08
Jarosław kulawy kopert owiec 50000
2020-03-02 06:56
wielce zasluzony przewodnik ruchu kopertnictwowego, wyznaczajacy swoim wizjonerstwem nowe kierunki i standardy
2020-03-02 09:13
koperta dawana ministrowi PiS do łapki na bezczela tuż przed obiektywami kamer.
2020-03-02 12:37
buta, czuja sie bezkarni
2020-03-02 07:22
Rządy kopertowców w latach 2007-2015. Koperty na skalę masową
2020-03-02 12:40
zalosny z ciebie koles, poziom riposty dresa
2020-03-01 23:33
Ilu ludzi uczestniczylo
2020-03-02 07:12
to nie jest twoja mocna strona.
2020-03-02 12:30
Srebrzysko wyszło na ulice
2020-03-01 19:31
Kiedy marsz upamiętniający cywilne ofiary Wyklętych?
2020-03-01 19:34
2020-03-01 19:37
2020-03-01 19:39
2020-03-01 22:51
dzieci
2020-03-02 09:09
2020-03-02 12:45
denne, rodzce strzelali do swoich dzieci? z wpisu wyziera calkowita bezradnosc piszacego
2020-03-02 14:37
W każdej wojnie mamy niewinne ofiary z jednej i drugiej strony. Bandy ubeckie nie pozostawiły wyboru podziemiu, tym osobom które się ujawniły w ramach tzw. amnestii. Były one katowane w więzieniach, rozstrzeliwanie.
W każdej wojnie mamy niewinne ofiary z jednej i drugiej strony. Bandy ubeckie nie pozostawiły wyboru podziemiu, tym osobom które się ujawniły w ramach tzw. amnestii. Były one katowane w więzieniach, rozstrzeliwanie. Jedynym wyborem dla takich ludzi była walka lub ucieczka z kraju. Niewinne ofiary na wojnie zawsze były i będą. Podczas alianckich bombardowań ginęli nie tylko zwolennicy NSDAP ale także Niemcy którzy nie popierali polityki III Rzeszy, ginęli też przymusowi robotnicy pracujący w zakładach. Podobnie było w Polsce podczas wojny domowej która zaczęła się w 1944 roku i zakończyła w latach 50.
2020-03-02 18:28
Może od razu idź do paki
2020-03-02 18:51
jeśli odpowiada ci życie w klatce w cyrku zwanym komuną to twoja sprawa
2020-03-02 18:27
Widzisz dalej powód aby je zabijano?
2020-03-02 18:52
przecież w w wymianie ognia giną też postronni
2020-03-01 19:58
Powtarzasz to, co przeczytałeś w komentarzach na Onecie. Odróżniaj żołnierzy podziemia niepodległościowego od band, których po wojnie na terenie kraju było sporo.
2020-03-01 22:03
W późniejszym okresie ciężko to odróżnić
2020-03-02 12:32
2020-03-01 22:11
Poczytaj w komentarzach, o "trzecim pokoleniu ubeków".
Nacjonaliści i komuniści mają zwyczaj karać za to, że czyjś dziadek był ich wrogiem
2020-03-01 23:31
choćby taki naczelny inkwizytor jak Cenckiewicz
2020-03-02 00:10
Unikałeś historii jak diabeł święconej wody
2020-03-02 07:03
ipeenowskiej jak najbardziej, jak kazdy wymagajacy rzetelnosci
2020-03-02 08:47
Nie odróżniać na skrzyżowaniu zielonego od czerwonego go zabójstwo. Poczytaj trochę książek i nie bądź odporny na wiedzę...
2020-03-02 12:33
2020-03-02 12:30
wśród Wyklętych jak w każdej grupie zdarzały się również postacie mało chlubne, ale to były wyjątki. Ogólnie walką z narzuconym nam rzadem zajmowało się około 100 tys. ludzi. Nie wszyscy oczywiście zbrojną
2020-03-01 19:45
Magiel.
2020-03-01 19:44
2020-03-02 08:50
Po wysłuchaniu rozkazu 90% została pozamykana w więzieniach. Bita i torturowana. Pozostałe 10% przeszła do struktur UB. Ale w wysokich obcasach tego nie przeczytasz... Odporny na naukę...
2020-03-02 12:50
zwracam ci uwage ze szklana kula nie jest dobrym zrodlem wiedzy historycznej
2020-03-02 18:54
2020-03-01 20:35
Jesteś potomkiem ubowca, milcz.
2020-03-01 20:44
Ty pewnie potomkiem gumowca?
2020-03-01 20:48
Ofiarami byli zdrajcy
2020-03-01 21:17
Bo w waszego Boga nie wierzyli?prawosławni byli?
2020-03-02 09:11
2020-03-02 12:53
co jeszcze wymyslisz spanikowany pasikoniku?
2020-03-01 22:04
A zdrada była np służba w Mo czy wzięcie ziemi z reformy rolnej
2020-03-01 22:19
zdrada bylo zakladanie linii telefonicznej, uczenie w wiejskiej szkole i wiele podobnych zbrodni
2020-03-02 08:53
Rozumiem że ty nawet nie wiesz jaka jest stolica Szwajcarii... Na tematy historyczne chętnie rozmawiasz. Sam jesteś jak ta linia telefoniczna. Oderwany od rzeczywistosci...
2020-03-02 12:55
dobre, polanalfabeta zaprasza do nauki
2020-03-02 18:55
2020-03-02 18:57
np. współpraca z UB
2020-03-01 22:06
Ile Polaków zamordowali bandyci z Brygady Świętokrzyskiej, ilu wydali Gestapo, bo ci ukrywali Żydów.
2020-03-02 07:22
Kłamiesz, albo podaj fakty
2020-03-02 11:31
Człowieku. Brygada mordowała polskich komunistów którzy już od roku 1943r znęcała się nad polską ludnością wiejską. Szkoda komentować ten wpis. Masło maślane nie mające uzasadnienia.
2020-03-02 12:58
niewatpliwie zasluzenie przyznano ci tytul kosmity historii
2020-03-02 14:45
Kapusie pracujący dla Gestapo, policje żydowskie w gettach poszły pracować dla UB. Często potem ich zbrodnie przypisywano polskiemu podziemiu aby zohydzić społeczeństwu armię podziemną i zdyskredytować ja w oczach
Kapusie pracujący dla Gestapo, policje żydowskie w gettach poszły pracować dla UB. Często potem ich zbrodnie przypisywano polskiemu podziemiu aby zohydzić społeczeństwu armię podziemną i zdyskredytować ja w oczach zachodu. Komuniści przez kilkadziesiąt lat mieli media, akta, tworzyli historię. Odkłamanie tych oszczerstw wymaga wielu lat i zmiany pokoleniowej. Dlatego komuniści i wrogowie Polski chcą zlikwidować IPN. Naród bez własnej historii, archiwów jest niczym.
2020-03-02 14:48
2020-03-02 16:12
bohaterowie z Brygady Świętokrzyskiej likwidowali i zabijali Niemców, Sowietów i ich żydowskich i polskich kolaborantów
2020-03-01 22:11
śmieć pokroju Burego może uznać za zdrajcę.
2020-03-02 00:24
Przeczytałem biografię "Burego"! Moim obowiązkiem - jako historyka - jest przyznać, że nie tylko w PRL, ale i w III RP/IV RP mieliśmy i mamy (do teraz) do czynienia z ordynarnym fałszowaniem biografii Kapitana!
2020-03-02 14:56
Dla zabawy gwałcili i okradali a zbrodnie przypisywali podziemiu.
2020-03-01 21:54
2020-03-01 22:06
2020-03-01 23:12
Kiedy uczcimy to, że Bóg odebrał ci rozum tęczusiu?
2020-03-01 23:44
pacholku jedrasa skiego
2020-03-02 00:13
2020-03-02 09:39
to go zorganizuj leniu, a nie czekaj na kogoś.
2020-03-02 12:38
Zaraz po tym jak upamiętnią cywilne ofiary żydowskich band (czytaj np. mord we wsi Koniuchy), bandytów z AL/GL, czy UB/SB.
2020-03-02 19:53
...mord ponad 120 mieszkańców Nalibok przez partyzantkę żydowsko-rosyjską - do dzisiaj bracia bielscy to bohaterowie, mimo gwałtów, rabunków i morderstw na ludności z okolic Puszczy Nalibockiej - nakręcono nawet o nich film w Hollywood nie wspominając nawet o tych zbrodniach!...
2020-03-03 15:37
2020-03-01 19:33
z trzecim pokoleniem ubeckim i komunistycznym, widać to po komentarzach opluwających tych Bohaterów
2020-03-01 19:41
2020-03-01 19:42
To mit stworzony przez PiS. Żołnierze Wyklęci nie powinni być myleni z AK
2020-03-01 21:36
Ustawę w głosowaniu poparły niemal jednogłośnie wszystkie parlamentarne kluby poselskie. Za przyjęciem ustawy głosowało 406 spośród 417 obecnych posłów.
Prezydent Bronisław Komorowski podpisał ustawę w dniu 9 lutego 2011 roku
2020-03-01 22:24
powtazasz dziecko propagandowe bzdury z zeszycikow szkoleniowych
2020-03-01 22:51
Nie ma to jak zaprzeczać faktom, a wszystko można sprawdzić w necie. Jeśli twierdzisz, że to propaganda to może i masz rację i zgodzę sie z tym, że poprzedni rząd był tanią propagandą.
2020-03-01 23:46
ulomne dziecie netu
2020-03-02 14:43
skoro nie umiesz to widać sam jesteś ułomny
2020-03-02 08:56
To byś wiedział że niektórzy wyklęci byli też w AK. Wiesz chociaż ile to 6x6?...
2020-03-02 09:18
tata służył w milicji a mama pracowała w konsumach!
2020-03-02 13:08
ty tez nie musiales, dziadek wyklety tyle narabowal ze jaszcze na dlugo starczy
2020-03-02 14:45
2020-03-01 20:01
znajdź sobie innych bohaterów mniej kontrowersyjnych np koziołek matołek, kajko i kokosz, tytus romek & atomek
2020-03-02 00:16
Że nie ma już takich pięknych postaci jak bierut, jaruzelski i cała ta czerwona zaraza... Nie ma kogo czcić...
2020-03-02 14:15
2020-03-02 15:27
Taki polski Von Stauffenberg.
2020-03-01 21:00
Chyba bandytów...
2020-03-01 21:04
oraz tym, że współpracują z Niemcami.
AK dobrze wiedziało, z jakimi ludźmi ma do czynienia, więc nie wycierajmy brudów nacjonalistów, czystym sztandarem Armii Krajowej.
2020-03-01 21:40
Dziadek sedzia stalinowski city powiedzial czy wujo a SB
2020-03-01 21:46
Dnia 1 marca 1943 r. Poczta Lawiny Nr 25 A/VI O. VI L. dz. 5277/tjn/43 Dnia 1 października 1943 r. Meldunek organizacyjny Nr 190 Za czas od 1. IX 42 do 1. III 43()Rozdział G Akcja Scaleniowa ()
Dnia 1 marca 1943 r. Poczta Lawiny Nr 25 A/VI O. VI L. dz. 5277/tjn/43 Dnia 1 października 1943 r. Meldunek organizacyjny Nr 190 Za czas od 1. IX 42 do 1. III 43()Rozdział G Akcja Scaleniowa ()
Organizacje paramilitarne niepodporządkowane ze względu na wrogi lub nielojalny stosunek do Rządu lub Komendy Sił Zbrojnych w Kraju
1. NSZ (Narodowe Siły Zbrojne) pod dowództwem płk. piech. Oziewicza wywodzi się od ONR Szaniec. Występuje napastliwie przeciwko Siłom Zbrojnym w Kraju, prowadząc demagogiczną agitację w prasie, w słowie, siejąc w terenie szkodliwy zamęt.
Próbują tworzyć tzw. Armię narodową, przeciwstawiając się Armii Krajowej. Wykorzystują ambicję drobnych organizacji paramilitarnych i łączą je pod firmą NSZ. Należą tu: Miecz i Pług, Związek Jaszczurczy, odpryski wcielonych do KOP i WO Wilków.
()
Komendant Sił Zbrojnych w Kraju
Grot
2020-03-02 00:20
Poczytaj sobie jak to od 43 roku ubecja działała na terenach polskich robiąc sobie grunt pod przyszłe państwo. Tak wiem że jeszcze byli Niemcy ale komunistyczna dzicz prężnie działała. Poczytaj całą historię. Niedorajdo umyslowa
2020-03-02 16:29
Jej dowództwo zachowało bierność podczas rzezi wołyńskiej prze przeciwstawiając się akcjom odwetowym, prowadziło współpracę i operacje wojskowe razem z partyzancka sowiecką. Tylko NSZ
2020-03-01 21:47
Nr 627/3/VV/777436 Wanda 52 do 10 Jodła dnia 14 listopada 1944 Nadana 16.11.44 O.VI L. dz. 11351/44 Otrzymana 16.11.44 Odczytana 17.11.44()
2. Działalność NSZ. D-cy kontaktują się i współpracują z
Nr 627/3/VV/777436 Wanda 52 do 10 Jodła dnia 14 listopada 1944 Nadana 16.11.44 O.VI L. dz. 11351/44 Otrzymana 16.11.44 Odczytana 17.11.44()
2. Działalność NSZ. D-cy kontaktują się i współpracują z Gestapo. Wsypują partie komunistyczne. W terenie podszywają się pod AK, przy czym terroryzują i rabują ludność. Głównym ich zadaniem jest niszczenie PPR i AL i oddziałów partyzanckich sowieckich. W odwet PPR i AL wykonał zamach na dowódcę NSZ Kmicica którego zlikwidowali oraz wzięli jako zakładników 10 obywateli ziemskich członków AK. Z rej. Radomsko jednego z nich rozstrzelali, resztę na moją interwencję zwolnili. Oddziałów NSZ utrudniają szalenie pracę w terenie.
()
Nr 561/3 Wanda 58 do 27 Jodła Dnia 2.1.45 Nadana 4.1.45 Otrzymana 4.1.45 Odczytana 5.1.45 ()
4) Działalność NSZ bez zmian. Wyraźna współpraca z Niemcami i plaga społeczeństwa na skutek stosowania rekwizycji.
W dniu 22.XI. W czasie przemarszu NSZ przez m. Oleszno, Niemcy ściągnęli posterunki. Rannych NSZ Niemcy proponują odstawić do szpitali niemieckich. Notowane są kontakty w Gestapo.
Mieczysław
2020-03-02 01:16
Kopiuj wklej i się nie zastanawiaj... Ziutku. Jak byś interesował się historią i czytał wszystkie dostępne informacje to byś wiedział że NSZ walczyła z partyzantką sowiecką, która to mordowała, gwałciła i ograbiała
Kopiuj wklej i się nie zastanawiaj... Ziutku. Jak byś interesował się historią i czytał wszystkie dostępne informacje to byś wiedział że NSZ walczyła z partyzantką sowiecką, która to mordowała, gwałciła i ograbiała polskie wsie na wschodzie. Wiesz kto stworzył PPR i pozniejszą AL? No skąd masz wiedzieć. To ja ci powiem. Wszystko zostało zainspirowane przez Stalina w 1942 roku. Wydał on rozkaz i 1943 roku powstała podwalina pod przyszłe państwo. To byli najwięksi zbrodniarze powojennej historii. Tak, ci sami których nie wymordowały NSZ. Co do kolaboracji z Niemcami to jesteś za ciemny aby ci tłumaczyć... I tak nie zrozumiesz. Poczytaj sobie
2020-03-02 07:11
latwy jestes do zmanipulowania
2020-03-02 19:07
pusty frazes
2020-03-02 09:23
z bolszewą nie powinno się słowem walczyć! Na nich był i jest tylko jeden sposób.
2020-03-02 11:22
2020-03-02 09:39
2020-03-02 11:14
w czasie wojny albo Polacy walczą RAZEM - albo będziesz traktowany jako Zdrajca !!!
NSZ pod koniec wojny - bezpiecznie sobie przejechał przez Tereny Niemieckie pod ochroną Gestapo - od okolic Białegostoku aż do Austrii - to jednoznacznie oznacza Zdradę Narodu Polskiego!
2020-03-02 11:41
Co robiła Brygada Świętokrzyska? Przed zakończeniem wojny sowiecką partyzantka gra biła, gwałciła i rozkładała polskie wsie. Nikt ich nie ganiał. Prawie nikt. Brygada Świętokrzyska sprzeciwiała się temu procederowi.
Co robiła Brygada Świętokrzyska? Przed zakończeniem wojny sowiecką partyzantka gra biła, gwałciła i rozkładała polskie wsie. Nikt ich nie ganiał. Prawie nikt. Brygada Świętokrzyska sprzeciwiała się temu procederowi. Niemcy to widzieli. Było im to na rękę. Zawarto cichy pakt o nieagresji. Gdyby brygada walczyła z rosyjską partyzantką i Niemcami, szybko została by rozbita. Aby przetrwać i walczyć o nowe państwo polskie trzeba tak było postąpić. Nigdy nie walczyli ramię w ramię. Po pewnym czasie brygada się odłączyła i działała już pod okiem aliantów wyzwalając ponad 700 kobiet z obozu koncentracyjnego. Taka była racja stanu. Nawet lewicowi historycy zrozumieli że to w danym momencie była jedyna sensowna opcja. Ty nadal zatrzymałeś się na tym co sam sobie zinterpretowaleś bez wiedzy historycznej. Gratuluję.
2020-03-02 13:14
chlopcze wiedza to nie kogel-mogel
2020-03-02 13:39
nie ma takiej opcji - by nie nazwać tego Zdradą Narodu Polskiego.
2020-03-02 14:22
2020-03-02 15:49
Brednie komunistycznej... gdyby Brygada Świętokrzyska miała na swoim koncie zbrodnie to nigdy by nie została objęte ochroną rządu amerykańskiego. Od razu zostaliby przekazanie czeskim komunistom lub wywiezieni w głąb
Brednie komunistycznej... gdyby Brygada Świętokrzyska miała na swoim koncie zbrodnie to nigdy by nie została objęte ochroną rządu amerykańskiego. Od razu zostaliby przekazanie czeskim komunistom lub wywiezieni w głąb ZSRR o co zabiegała sowiecka dyplomacja preparujac nowe "dowody" i organizując na terenie Czechosłowacji prowokacje wobec żołnierzy Brygady. Dlatego na wniosek Amerykanów żołnierze zostali przesunięci do amerykańskiej strefy okupacyjnej w Niemczech.
2020-03-01 21:48
M.p., dnia 9 grudnia 1944 Gen. Okulicki do prezydenta RP: Sytuacja wojskowa i polityczna w kraju -Załącznik II Wytyczne na okres zimowy 44/45
()IV. Położenie wewnętrzne()
Nasz stosunek do AL, PAL i KS
M.p., dnia 9 grudnia 1944 Gen. Okulicki do prezydenta RP: Sytuacja wojskowa i polityczna w kraju -Załącznik II Wytyczne na okres zimowy 44/45
()IV. Położenie wewnętrzne()
Nasz stosunek do AL, PAL i KS pozostaje niezmieniony. Nie prowadzimy z nimi otwartej walki zbrojnej, uważamy ich jednak nie za część polskich sił zbrojnych, lecz za agentów sowieckich. Zwalczamy propagandowo. W wypadku prób terroru z ich strony należy je ukrócić radykalnie i wszystkimi środkami. Próby scalenia NSZ podejmowane przez gen. Bora skończyły się niepowodzeniem na skutek nieszczerego i perfidnego stanowiska ich czynnika politycznego. Rozkaz gen. Bora w lipcu b.r. polecił wcielać NSZ do AK bez rozmawiania z ich górą organizacyjną i polityczną. Rozkaz ten obowiązuje nadal. Większość okręgów NSZ podporządkowała się komendantowi wyznaczonemu przez gen. Bora. Zwracam uwagę, że w szeregach NSZ znajduje się dużo elementu pełnowartościowego, zbałamuconego przez niepoczytalne kierownictwo polityczne. () Należy się przeciwstawiać w propagandzie próbom NSZ współpracy z Niemcami.
()
Niedźwiadek
Otrzymują: C. Szef Sztabu Gł. meldunek, Kmdci Okręgów (obsz) Rzeka, Jodła, Barka, Muzeum, Chodnik, Zamek, Szefowie oddziałów sztabu KG do wiadomości.
2020-03-01 22:56
Wyszkolony na Łubiance do dzisiaj ostatecznie nie ustalono, ale wszystko wskazuje na kolaboranta ssowieckiego
2020-03-01 23:36
i wy zawsze bez żadnego trybu...
2020-03-01 23:48
i bez skazy, tyle tylko ze kulawy
2020-03-02 18:22
Dlatego Anders pozbył się niedźwiadka, za niego przyszedł Berling
2020-03-02 08:42
to pisz prawdę, a nie półprawdę.
Oziewicz początkowo odmówìł scaleniu NSZ z AK, jednak później pod koniec 1942 roku podjął rozmowy z gen. Roweckim-Grotem na ten temat.
I w końcu spora część
to pisz prawdę, a nie półprawdę.
Oziewicz początkowo odmówìł scaleniu NSZ z AK, jednak później pod koniec 1942 roku podjął rozmowy z gen. Roweckim-Grotem na ten temat.
I w końcu spora część żołnierzy NSZ weszła w skład AK, lecz nie Oziewicz, ale z tej przyczyny, że niedługo po spotkaniu z Roweckim wpadł w ręce Niemców.
Do AK przeszedł ojciec mojej matki, czyli jeden z moich dwóch dziadków, Witold Misiewicz.
Mój dziadek zrobił tam niezłą karierę. Jako już 40 letni facet, pełnił funkcje sądownicze w AK, został jednym z delegatów na kraj rządu londyńskiego, który wg moich wujków, a jego synów (widzieli to w jego teczce prowadzonej przeciwko niemu przez UB po wojnie) , w dowód zasług dostał nominację na stanowisko wojewody pomorskiego.
Jednak z racji tego, że do władzy doszli komuniści tego stanowiska nie objął.
Tu podam ci, że rodzina mojej matki dobrze znała Oziewiczów. Płk. Oziewicz po powrocie do PL po 1956 roku, często bywał u mojej babci - wdowy, bowiem mój dziadek nie żył od listopada 1955 roku - po dwóch latach pobytu w areszcie zginął (został zabity) w niejasnych okolicznościach.
Z Oziewiczów dobrze znałem syna pułkownika, mec. Czesława Oziewicza, bowiem ten zaprzyjaznił się z moimi rodzicami.
Tu, gdyby nie było porodów w szpitalach, przyszedłbym na świat w jego mieszkaniu na ul. Kopernika w Gdyni. Bowiem, na pewien czas, gdy moi rodzice nie mieli jeszcze własnego mieszkania, użyczył swoje, gdy gdzieś wyjechał na dłuższy czas.
Wtedy też jako dzieciak, poznałem innego człowieka związanego z moim dziadkiem, a który również zaprzyjażnił się z moimi rodzicami.
To był p. Janusz Lipski, żołnierz NSZ i AK, szeregowiec i podkomendny mojego dziadka.
Jest wymieniony w książce Wojciecha Borzobohatego o zgrupowaniu świętokrzyskiej AK "Jodła" - jako egzekutor wyroku śmierci (a który wydał mój dziadek) na pewnym sandomierskim kolaborancie, którego zastrzelił wraz z kolegą wśród widowni meczu piłkarskiego.
Sprawa była głośna również z tego powodu, że ów kolaborant miał 10 dzieci i były sugestie w AK, aby kolesia i jego rodzinę przesiedlić gdzieś daleko. Jednak skala szkód jaka odbiła się na miejscowej AK przeważyła o wydaniu wyroku śmierci na niego.
Po wojnie ten p. Lipski od komunistów doczekał się "podziękowań" w postaci otrzymania kary śmierci (należał wcześniej do NSZ), gdzie staraniem jego rodziny karę zamieniono na dożywocie - oczywiście w 1956 roku wyszedł na wolność, gdzie szybko zaczął realizować swoje młodzieńcze marzenia o zostaniu kapitanem statku polskiej floty handlowej.
I został nim, ale dopiero na rok przed przejściem na emeryturę. Tu komuniści niejako represjonowali go, za wojenną przeszłość odmawiając mu przez wiele lat awansu kapitańskiego - przez całe lata był I oficerem (zastępcą kapitanów).
I o nim jeszcze parę słów co do jego stylu życia. Prowadził zachodni styl życia - aktywny seksualnie do końca życia, przez co miał parę żon - ostatnia była młodsza od niego o ponad 40 lat. W latach 70 na czas rejsów użyczał mojemu ojcu swoje zachodnie samochody (jechałem wtedy jako pasażer nowymi BMW i Renault).
Zupełnie zatem nie przypominał bogobojnych żołnierzy NSZ.
Zatem zanim coś napiszesz o takich osobach jak płk. Oziewicz, to się trochę dowiedz więcej o nich.
W tym też o NSZ i rozłamie w nich na tych, co przeszli do AK i tych co do niej nie weszli (w tym Brygada Świętokrzyska).
W uzupełnieniu wiadomości o moim dziadku - przed wojną należał do Młodzieży Wszechpolskiej (na studiach na Uniwersytecie Stefana Batorego w Wilnie), a potem w Stronnictwie Narodowym u Dmowskiego.
Zatem z prawicy przeszedł w trakcie wojny do centrum (do AK i "Londynu").
Spoczywa na Cmentarzu Witomińskim blisko Oziewiczów.
2020-03-02 09:41
2020-03-02 08:58
w NSZ nie było mowy o kolaboracji z Niemcami.
Zatem nie pisz ogólnikowych bzdetów na temat tej formacji, bo piszesz tak, jakby całe NSZ świadczyły usługi Niemcom.
Jakby tak było, to AK w ogóle
w NSZ nie było mowy o kolaboracji z Niemcami.
Zatem nie pisz ogólnikowych bzdetów na temat tej formacji, bo piszesz tak, jakby całe NSZ świadczyły usługi Niemcom.
Jakby tak było, to AK w ogóle nikogo z nich nie zapraszałaby do współpracy.
Aha, jeśli chodzi o mnie to nie jestem fanem nawet PiS, nie mówiąc o dalszej scenie prawicowej.
Ale też nie jestem fanem lewicy i nie pozwolę, aby jej fani zanadto krzywdzili część ludzi z NSZ, którzy dorośli z prawicowego, młodzieńczego radykalizmu (jak mój dziadek) i związali się z szeroką koalicją partii, skupionych w rządzie londyńskim, bowiem nie była to już sanacja, ale politycy i wojskowi różnych opcji, gdzie w końcu premier Mikołajczyk reprezentował PSL.
A poprzednik gen. Sikorski był w opozycji do sanacji i nie był związany ani z prawicą Dmowskiego, ani z lewicą (PPS) i z centrowym PSL.
2020-03-01 21:16
myślicie jak komuniści, ci też tępili kolejne "pokolenia" burżujów, obszarników, czy innych wrogów socjalizmu.
Skoro wam się wydaje, że poglądy dziedziczy się w genach, no to... . :)
Jesteście komunistami naszych czasów.
2020-03-02 07:13
nie komunistami a komuchami naszych czasow
2020-03-02 08:18
Chcesz walczyć,to wstąp do wojska,wykaz sie odwaga,a nie w marszach ryja drzec i wznosić hitlerowskie hasła,tych z którymi współpracowali przeklęci...
2020-03-02 11:46
No tak... Jak się czytać nie umie i o historii się bladego pojęcia nie ma to tak się pisze. Umiesz czytać to sobie przeczytaj....
2020-03-02 09:36
2020-03-02 12:38
Wyklęci zostali upolitycznieni, a dwie główne siły polityczne zbijają na tym elektorat. Ciekawe natomiast że to Komorowski ustanowił Narodowy Dzień Żołnierzy Wyklętych. Oni potrafią zmieniać narrację tak jak akurat wiatr zawieje.
2020-03-02 13:05
2020-03-02 13:14
Dzisiejsza władza postawiła "żołnierzy wyklętych" niemal ponad żołnierzy AK,dlatego tym drugim jest z tego powodu zwyczajnie przykro.Przykro jest im również dlatego,że niektórzy dowódcy wśród "ŻW",mieli wyroki śmierci wydane przez AK.
2020-03-02 23:44
Zgadzam się! Niezłomnym.! Bo z wyklętymi różnie bywało!
2020-03-03 08:00
2020-03-04 09:14
Trochę historii się doucz...
2021-08-28 09:35
2020-03-01 19:34
Te pochodnie, sztandary. Kojarzy mi się ze zdjęciami, które widziałem na lekcjach historii. Zdjęciami z Berlina.
2020-03-01 19:35
2020-03-01 19:37
2020-03-01 19:44
nie pluj jadem
2020-03-01 19:47
2020-03-01 23:39
szkoda, bo to pokazuje, że całkiem liczna w społeczeństwie jest grupa niedowartościowanych frustratów szukająca siły w grupie im podobnych, zupełnie jak w Niemczech w latach 30 tych XX wieku
2020-03-01 20:14
Piotruś do szkoły i książki czytać a nie zbrodniarzy wychwalać.Bohaterem to płk.Dabek,mjr.Hubal,czy Sucharski jest a nie mordercy dzieci jak byli Niemcy to po krzakach siedzieli!!
2020-03-01 19:43
nikomu nic nie zrobili, mieli legalne zgromadzenie. No to krzyki że gloryfikacja zbrodniarzy. Jak ktoś inny broni Armii Czerwonej to już cacy i wszystko na powrót jest czarno białe. Człowieku to były warunki konspiracyjne, jak łatwo mówić o odpowiedzialności klikając z ciepłego domu z pełnym żołądkiem...
2020-03-01 19:49
A jako jeden z więźniów Obozu Koncentracyjnego chyba widział to lepiej niż ja, czy Ty.
2020-03-01 20:06
bo trafił z niemieckiego obozu prosto do sowieckiego w którym już nie miał tyle szczęścia. Nie biegał po lasach i karabinem i nie palił wsi. AK było równo traktowanie przez obydwa zbrodnicze reżimy. Nie chcesz czcić jego pamięci to tego nie rób ale nie broń mi tego.
2020-03-01 21:19
mieszkała w okolicach Ostrowi Mazowieckiej.
2020-03-01 21:17
spod sowieckiej okupacji, 40 rodzin z jej miejscowości nie doczekało wyzwolenia gdyż wywieżli ich na syberie.
2020-03-02 00:58
Odbiły nas z jednej okupacji i wzięli do drugiej. Dziadek widział? A w jakim obozie był? Mój był w Oświęcimiu i mówił że jak Rosjanie zawitali to bramy już były otwarte. Mieszkańcy już dzień wcześniej jedzenie zaczęli im przynosić. Wiesz co jeszcze mówił? Jak Rosjanie weszli to zamiast pomagać to zaczęli filmy i zdjęcia robić...
2020-03-02 14:49
i trochę mniej kopał, ale na dodatek jeszcze okradł
2020-03-02 11:42
moralnosc I sprawidliwe sady maja takze postac bezzimiennych dolow I katowanie niczym nazisici albo NKWD
2020-03-01 19:36
2020-03-01 21:12
ale Niemcy sa w unii Europejskiej więc o co ci chodzi
2020-03-01 22:58
nazistowskich
2020-03-01 22:35
i finansuja
2020-03-02 11:46
znak ze, czerwone mendy jescze musza poczuc ze, sprawiedliwosc bedzie wymierzona. Nie moze byc tak ze, braciszek michnika dalej mysli ze sparawiedliwe sady to skazywanie ludzi na smierc I kopanie ich w bezimiennych dolach to samo z reszta czerwonych I ich 2czy 3 pokolenia tuczacych sie na Polsce.
2020-03-01 19:39
Gamonie, zbyt durni by zrozumieć historię. Czapeczki z flagą i symbolami narodowymi... dramat. Wielcy Polacy i jedyni słuszni patrioci ... pewnie drugie pokolenie, które potrafi się podpisać.
2020-03-01 19:43
Mój dziadek też był w AK, ale żeby robić takie cyrki, popatrzcie na tych ludzi. Żałośnie to wygląda, i żałosne jest że Ci ludzie tego potrzebują, może nie mają pomysłu na siebie i co z sobą zrobić.
2020-03-01 21:22
Dziadek z AK pewnie by się wstydził że ma takiego wnuczka.
2020-03-01 23:54
od zbrodniarzy sie odcinal
2020-03-02 07:30
Do wnuczka z dziadkiem z AK - rozumiem, że myślisz o AK jako o Afrika Korps?
2020-03-01 19:57
Nie twierdze że ci ludzie są krystaliczni ale jak to jest? Podziemie antykomunistycze jest be ale koszulka z che guevarą już jest sympatyczna. Symbole NSZ kojarzą ci się z Berlinem pod rządami nazistów ale obchody SS
Nie twierdze że ci ludzie są krystaliczni ale jak to jest? Podziemie antykomunistycze jest be ale koszulka z che guevarą już jest sympatyczna. Symbole NSZ kojarzą ci się z Berlinem pod rządami nazistów ale obchody SS Galizien na Ukrainie czy SS Charlemagne, Walonien etc na zachodzie to wszak część ich historii i mają prawo o niej pamiętać (a część gloryfikować). Jest kolosalna dysproporcja w odbiorze historii i wielka szkoda że wersja jaką narzucili zwycięzcy nadal jest jedyną słuszną.
2020-03-01 23:02
najlepiej bedzie jak nie bedziesz pisal co ja mysle, bo tego nie wiesz,
2020-03-01 20:00
Jeśli każdy tak jak ty będzie kojarzył zbrodnicze reżimy wyłącznie po ich oprawie wizualnej, to można obawiać się że te demony przeszłości powrócą pod inną postacią. Istotą faszyzmu i nazizmu nie jest maszerowanie z pochodniami.
2020-03-01 20:24
2020-03-01 22:40
ty ewidentnie
2020-03-02 11:39
skreslala zyciorysty tych mlodych ludzi skazujac ich na bezimienne doly. nie zadrzala a jego braciszek dalej sobie chodzi pod Polskim niebem I prawi moraly.
2020-03-03 09:55
Głodnemu chleb na myśli.
2020-03-03 10:09
To wypad do Rzeszy lewaku
2020-03-01 19:34
z mordercami takimi jak Bury czy Łupaszka.
2020-03-01 19:36
2020-03-01 19:40
UBeków już nie ma. Wymarli.
2020-03-01 19:42
Ale ich potomkowie mają się świetnie.
2020-03-01 23:05
no i?
2020-03-02 00:50
Szykujemy się na resztę twojej rodziny.
2020-03-02 11:18
tylko jak juz ich pozabijasz to przyklej komus plasterek byc mógł potem też byc bohaterem jak Inka
2020-03-01 20:10
że to PO odkopała wyklęciuchów xD
Rozumiem, że patriotyzm, wiem, że bohaterowie są fajni i potrzebni ale na pewno można znaleźć jakiś lepszych (a na pewno mniej kontrowersyjnych).
2020-03-01 22:46
okreslenie "kontrowersyjnch" nie adekwatne, mordowali wiec zbrodniarze
2020-03-01 22:40
celowy zabieg
2020-03-02 15:35
Sam uciekł przed oprawcami Sowieckimi którzy rozstrzeliwali żołnierzy AK (polscy żołnierze z AK pomagali Armii Czerwonej wyprzeć Niemców z Wilna i okolic). Łupaszka w ostatniej chwili ewakuował swój oddział. Uratował ludzi przed pewna śmiercią lub moskiewskimi katowniami.
2020-03-03 16:59
punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia ubecja złonierzy tak postrzegała a my odwrotnie i mimo że Bury został sądownie oczyszczony a el widac komunistom się system zawiesił
2020-03-01 19:38
2020-03-01 19:45
2020-03-01 20:51
współcześni "boCHaterowie"....Gdynio WSTYD!
2020-03-01 20:56
Współcześni bochaterowie to bolo co sam obalil wszystko.
2020-03-02 07:20
a tobie co odbilo?
2020-03-01 20:52
Nacjonalizm prowadzi do zbrodni.
2020-03-02 06:38
Chyba pisowcy. Zamiast samemu robić wolą okradać pracujących.
2020-03-02 09:43
2020-03-02 11:20
same pasozytnicze jemioły i huby - mądre to a nic nie wnosi - zrozumcie że bez was było by nawet lepiej - wasza strata jest każdemuu na ręke bo stanowicie obciążenie ...nic nie wnosicie ...a pyskatych oszołomów odwaznych zza ekranu nikomu nie potrzeba
2020-03-01 19:42
A w tym czasie prawdziwi Polacy odbudowywali kraj .....
2020-03-01 19:44
2020-03-01 19:45
Chyba tylko tyle można napisać w odpowiedzi na twój komentarz.
2020-03-01 20:18
Ty się Piotruś zrelaksuj Reksia obejrzyj może się uspokoisz
2020-03-01 21:22
zdejmij już bluzę "prawdziwych patriotów"... Czas spać, jutro szkoła...
2020-03-01 22:14
Wbij sobie do czachy nieuku - czas obchodów sztucznego święta leśnych morderców mija, a tacy kretyni jak ty za rok - dwa będą wytykani palcami, jako psychole.
2020-03-02 01:23
Całe to pokolenie popierające to co mówisz
2020-03-02 03:02
2020-03-02 07:24
tekstem politruka z kusru mowisz, zycze odczadzenia
2020-03-01 23:04
No coz jak widac po twoich komentarzach to kibolskim mniemaniem o naszym patriotyzmie czy betonem pisu ci oczy zarosly. Trzeba rozdzielić bandytów typu Bury od prawdziwych żołnierzy i wtedy to można ich czcić. Teraz ni ch....
2020-03-02 01:24
Wszystko czerwona zaraza spreparowała a ty jak taki dzban powtarzasz. Zapraszam do lektury o panu kapitanie.
2020-03-03 09:08
gwałciciel i zbrodniarz - ale każdy ma swoich bohaterów - teraz idź walnij se małpke patrioto
2020-03-01 19:47
Była tez ofiarą swoich dowódców. AK zostało rozwiązane rozkazem w 1945 roku.
2020-03-01 19:53
AK została rozwiązana rozkazem dowódcy w 1945 roku
2020-03-02 00:53
To jest pokolenie takiej niedouczonej gimbazy.
2020-03-02 07:27
po styropianowej reformie oswiaty
2020-03-01 20:25
2020-03-01 22:17
2020-03-01 23:09
ale cie wala po rogach ci co wode z mozgu ci robia
2020-03-01 21:41
Instytut Pamięci Narodowej poinformował, że w świetle najnowszych badań kapitan Romuald Rajs pseudonim "Bury" i kierowana przez niego 3. Wileńska Brygada Narodowego Zjednoczenia Wojskowego nie dopuścili się ludobójstwa.
Instytut Pamięci Narodowej poinformował, że w świetle najnowszych badań kapitan Romuald Rajs pseudonim "Bury" i kierowana przez niego 3. Wileńska Brygada Narodowego Zjednoczenia Wojskowego nie dopuścili się ludobójstwa. IPN oświadczył, że wyniki najnowszych badań podważają informacje zawarte w ustaleniach końcowych śledztwa w sprawie tego żołnierza podziemia niepodległościowego.
2020-03-01 22:19
A łgarstwa Instytutu Propagandy Nienawistnej wsadź sobie w buty, będziesz wyższy konusie.
2020-03-02 07:32
ten ponizej to z moskwy pisze?
2020-03-01 23:18
ipn jest skrajnie upolityczniony, to fukcjonariusze wladzy od slusznej historii
2020-03-01 21:53
I ci ,,prawdziwi Polacy" to była ówczesna władza?
2020-03-01 21:56
A każda władza, tylko żyć przeszkadza
2020-03-01 22:15
2020-03-01 22:41
Na szczęście, były w Polsce siły, które umiały zrobić z nimi porządek.
2020-03-01 23:23
Siły, które umiały zrobić z nimi porządek, również mordowały. Przygarniał kocioł garnkowi.
2020-03-01 23:45
2020-03-02 00:01
nie odrywaj skutkow od przyczyny
2020-03-01 23:25
gdyby spoleczenstwo ich popieralo nie udaloby sie ich zneutralizowac ale tych mordzieli denuncowali wszyscy gdziekolwiek sie pojawiali, byli bez szans nie tylko ze wzgledu na sytuacje geopolityczna
2020-03-02 13:21
Ty nazywasz agentów NKWD i komunistów prawdziwymi Polakami?! Chyba jesteś potomkiem takiego sk...la!
2020-03-02 14:52
żeby ta odbudowa nie była pod Sowieckim butem. Kilka niechlubnych przypadków tej organizacji każe ci wrzucić wszystkich do jednego wora?
2020-03-03 10:12
Wczoraj IPN ogłosił, że Bury był czysty jak łza Więc w.. P c do Rzeszy czerwone
2020-03-03 15:38
2020-03-01 19:49
Jak można pamietac o mordercach???
2020-03-01 20:01
i zadaj sobie to samo pytanie
2020-03-01 21:34
Też nie rozumiem jak można pamiętać o jaruzelskim czy kiszczaku,
2020-03-02 07:53
ktos uzadza szturm marsze zeby ich czcic?
2020-03-01 23:29
brak rzetelnego wyksztalcenia, ogromna kasa na propagande, odgorne poparcie robi swoje
2020-03-02 01:28
Jak można nie znać historii własnego kraju. Dramt
2020-03-02 07:55
no nie znaja brunatni i dlatego mozna nimi manipulowac
2020-03-01 19:52
Jacyś popaprani prawacy,pseudo katolicy ktorzy maja tylko mordy pelne wyświechtanych frazesów a jestem ciekaw kiedy ostatni raz czytali Biblie,odmawiali rożaniec i czy staraja sie zyć wg. Przykazań Bożych? Zresztą kto
Jacyś popaprani prawacy,pseudo katolicy ktorzy maja tylko mordy pelne wyświechtanych frazesów a jestem ciekaw kiedy ostatni raz czytali Biblie,odmawiali rożaniec i czy staraja sie zyć wg. Przykazań Bożych? Zresztą kto tak naprawdę ich czci-kibole,prawacko neonazistowskie ugrupowania itp. To w ogóle hańba by tych zbrodniarzy i rabusiów kryjących się w lasach nazywać zołnierzami.
2020-03-01 19:55
Świetnie widoczne w Rosji, Serbii i byłym NRD.
2020-03-01 21:31
zgadnijcie dlaczego.
2020-03-01 21:41
poczytaj sobie przygodę posła Zawiszy z agencją Sputnik. Ruch narodowy wielbi Putina i rozsiewa putinowską propagandę.
2020-03-01 23:41
2020-03-01 21:17
sami jesteście śmieszni ni chodziliście chyba do szkoły więc braki w historii.
2020-03-02 08:00
ty sie martw o swoje braki, to czym w glowie dysponujesz to tylko cie osmiesza
2020-03-01 23:56
gdzieś pisałeś. Masz przygotowane treści na różne okazje? Sam piszesz, czy kopiujesz?
2020-03-02 07:45
2020-03-02 03:05
2020-03-02 07:47
neofaszystowskim śmieciem.
2020-03-02 08:02
ty niepolak o nas polakow sie nie nie martw
2020-03-02 11:56
2020-03-02 12:30
Dzień otwarty w kodzborowie był chyba
2020-03-02 13:12
2020-03-02 12:49
żółci z Ciebie wyciekło...
2020-03-02 13:14
2020-03-02 13:20
To niestety jest prawda tvn'u a skoro jest ona zbieżna z Twoją to już Twój problem.
2020-03-03 15:39
2020-03-03 17:39
Wy. j do Niemiec lewaku
2020-03-01 19:54
Jak , przy obecnym stanie wiedzy, przy dostępności dokumentów, protokołów przesłuchań, raportów, pisemnych rozkazów, dzienników , wspomień , wyrokach, i po tym wszystkim co komuniści robili w Polsce i na świecie . Jak
Jak , przy obecnym stanie wiedzy, przy dostępności dokumentów, protokołów przesłuchań, raportów, pisemnych rozkazów, dzienników , wspomień , wyrokach, i po tym wszystkim co komuniści robili w Polsce i na świecie . Jak można nadal opluwać i nazywać bandytami ludzi, którzy nie poddali się, nie chcieli żyć w kraju rządzonym przez tych bydlaków . Jest was jeszcze wielu komunistów i postkomunistów. Nie zostaliście osądzeni a wasze dzieci i wnuki karmione są waszą zakłamaną historią. My pamiętamy o Nich naszych dziadkach i ojcach, o was nikt nie będzie pamiętał.
2020-03-01 19:58
... i spalił białoruską wioskę jest bohaterem? Albo ten co rozstrzelał nauczycieli, którzy uczyli ludzi czytać?
2020-03-01 20:15
Drogi kolego, liczą się fakty,dowody czyli, kto spalił, bądź zabił, czemu, w jakich okolicznościach, kiedy , kto wydał taki rozkaz. Można dotrzeć do dokumentów . Nie można oskarżać nikogo bez dowodów. Oskarżanie , bo
Drogi kolego, liczą się fakty,dowody czyli, kto spalił, bądź zabił, czemu, w jakich okolicznościach, kiedy , kto wydał taki rozkaz. Można dotrzeć do dokumentów . Nie można oskarżać nikogo bez dowodów. Oskarżanie , bo tak słyszałem lub ktoś coś napisał nie zagłębiając się w temat jest czymś ochydnym. Oczywiście były potwierdzone przypadki nadużyć władzy i innych przestępstw, ale były prawie zawsze karane i to śmiercią, ale to bardzo głęboki temat. Na każdym drzewie są czasem zgniłe jabłka ale jeżeli drzewo jest zgnite to trzeba je ściąć. Tak było z komunistami i na to są dowody.
2020-03-01 20:24
Kto miał karać śmiercią rozbite grupki po 1945? AK wydała rozkaz i nakazała złożyć broń lub przejść do konspiracji. Prawdziwi żołnierze AK przeszli do cywila i budowali zalążki opozycji anty-komunistycznej.
Kto miał karać śmiercią rozbite grupki po 1945? AK wydała rozkaz i nakazała złożyć broń lub przejść do konspiracji. Prawdziwi żołnierze AK przeszli do cywila i budowali zalążki opozycji anty-komunistycznej.
Ktoś kto nie posłuchał, nie złożył broni i ukrywał się po lasach żyjac z tego co zebrał z ograbionych chłopów był nikim innym jak przestępcą . Z perspektywy AK dopuścil się dezercji.
2020-03-01 21:15
Czym było "przejście do konspiracji" właśnie ! Na czym poleca miała owa konspiracja? Czy nie była to walka o wolną Polskę?! powyższy wpis logiki się nie trzyma.
2020-03-01 21:34
ale zrozumiales.
2020-03-01 22:09
Fajna to była walka polegająca na okradaniu i terroryzowaniu ludzi którzy po wojnie chcieli po prostu żyć normalnie a podpadli bandytom tym że ziemię od komunistów wzięli do uprawy
2020-03-02 08:08
"wolna polska" puste slowa, co to niby ma znaczyc?
2020-03-02 08:02
chcesz faktów i dowodów - spiesz się na Podlasie - tam ludzie którzy mieli z nimi do czynienia opowiedza o ich pseudo bohaterskich czynach - zakłamywanie prawdy i historii miało miejsce i nadal ma ... odiwdzic tez możesz
chcesz faktów i dowodów - spiesz się na Podlasie - tam ludzie którzy mieli z nimi do czynienia opowiedza o ich pseudo bohaterskich czynach - zakłamywanie prawdy i historii miało miejsce i nadal ma ... odiwdzic tez możesz stara kiszewę gdzie po wojnie Pollacy zostali potraktowani jako niemcy z racji tego że zamieszkiwali te ziemie , kto miał krowe , temu kulka , kto miał knia temu bagnet w łep , kto nie chciał oddac poscieli , jedzeinia tego rozstrzeliwali ... i ta ebana Inka zamordowała bagnetem 6 -cioro dzieci sąsiada moje babci tylko dlatego że błagał ich by nie zabietrali ostatniej krowy bo ona zywi dzieci ... wtedy su..a powiedziała " jak nie będziesz miał dzieci to ci krowa nie bedzie potzebna " i tak zamordowała niwinne istoty - takich prawdziwych histroii jest więcej - obrażacie ofiary robiąc boterów z morderców - ale co pis innego robi - sorki ale bohtareowie idelanie dopasowani do partii - i ci i ci łupia ludzi uczciwie zarabiających
2020-03-02 13:36
2020-03-03 09:10
fakt głupcom lepiej zyć w kłamstwei takim które pasuje ... przez ostatnie 8 lat ....wina Tuska .... wszystko co robi pis to dla dobra Polsiki i Polaków ....kumaci juz tego nie łykaja teraz tylko "Martyniuki" w takie bajki wierzą
2020-03-01 21:13
to jest kłamstwo co piszecie o Burym.
2020-03-02 01:39
Wiesz dla czego? Bo są tacy jak Ty czy np. ja którzy historię znają albo ja studiowali. Są tacy jak oni którzy mają pusto w głowach a jak się zapytasz o pierwszą stolicę albo o pierwszego króla to w odpowiedzi otrzymasz yyyyyyy. Oni najczęściej się tutaj wypowiadają. Są też tacy którzy się uczyli... U towarzyszy czerwonych...
2020-03-02 08:11
skup sie na razie na skoczeniu podstawowki, tak dla ciebie bedzie najlepiej
2020-03-02 09:50
2020-03-02 14:33
2020-03-02 09:49
Zbrodniarz to zbrodniarz i należała mu się jedna kara
2020-03-03 09:11
jakbyś go spotklał juz byś niezył
2020-03-01 21:51
AMEN!!!!!
2020-03-01 22:21
półgłówki jak ty będą przemykały kanałami, żeby uniknąć drwin.
Żołnierze Wyklęci? Zdrajcy, konfidenci!
2020-03-02 01:41
Że należysz do tych występujących często w " matura to bzdura". Ten sam poziom intelektualny...
2020-03-02 08:14
pewnie nie masz swiadomosci ze twoj jest ponizej poziomu?
2020-03-02 06:57
Byli ubecy,tak,ale większość pracowała odbudowywala kraj wyniszczony wojną, z ich czynów społecznych i pracy robiono kpiny,mordowano kobiety,dzieci starców,
Zamiast za pracę,mordowali...bo to łatwiejszy i lepszy zarobek,takich popierasz!
Teraz pracujesz czy też zajmujesz się opluwaniem i rozbojami...
2020-03-03 09:13
teraz jest to samo - ludzie uczciwie pracujący i ludzie pokroju Bury , inka Łupaszak , robić się nie che , w imię patriotyzmu okradać kogo popadnie - nic nie robić niech uczciwi p;racuja a mi się nalezy ...jak krowa łupaszce - nie dziei mnie że złodzieje i patologia pis ma takich samuych bohaterów jak oni
2020-03-02 07:43
Trzeb wykreslic tych bydlakow wspolpracujacych z faszystami,oddzialami hitlerowcow,ale ty tez haj i krzyze,a gdzie pracujesz ,co robisz dla polski,rozboje i kradziese...bohaterze,
2020-03-02 09:46
natomiast bohaterami nie są ci którym było latwiej wieść zycie szumowin biegających po lasach z bronią i grabiących okoliczną ludność z resztek dobytku, czy nawet życia.
Wiem ze wy zaczadzeni i tak tego nie zrozumiecie, to za skomplikowane
2020-03-02 09:53
2020-03-02 11:29
inaczej czują się niepewni i niepotrzebni - bo jak to? pędzić normalne życie??
2020-03-02 13:42
typowe dla brunatnych
2020-03-02 14:29
Ze o rzekomym bohaterstwie tych bandytów mówi się tym więcej, im mniej naocznych świadków pozostaje przy życiu? Pomijam już, ze, obiektywnie patrząc, strzelanie w plecy listonoszowi nie jest ani bohaterstwem, ani przejawem patriotyzmu.
2020-03-02 19:39
Piszesz o tematach całkowicie nieistotnych na dzień dzisiejszy. Nie obchodzi mnie kto był czy jest komunista, nacjonalistą, kto UB, sb, wrc, PKP. Masz w sobie lęk to idź do lekarza i daj ludziom żyć w spokoju.
2020-03-03 10:11
Dziękuję za tą wypowiedź W punkt aby zamknąć mordy czerwonym szacun
2020-03-03 11:24
Niestety część tych "bohaterów" mordowała niewinnych ludzi albo jak Brygada Świętokrzyska ramię w ramię z Niemcami zwalczała inne organizacje podziemne i mordowała Żydów.
2020-03-03 15:39
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.