2021-05-30 13:08
powstała w kwietniu 1935 roku... Miała na celu popularyzację poszczególnych regionów Polski i popieranie taniej turystyki masowej.
2021-05-30 13:48
Jak to jest że przed wojną mieliśmy transatlantyki wycieczkowe a teraz kraj bogatszy jak kiedyś i tylko pozostała nam biała flota na Motławie.
2021-05-30 14:25
Morał więcki
2021-05-30 16:59
Przekop będzie na zalew, t osie ruszy turystyka w milionach. Za peło niemożliwe.
2021-05-30 20:51
Sprytnie
2021-05-30 20:42
...Na początku lat 30. XX wieku Polskie Transatlantyckie Towarzystwo Okrętowe (PTTO) dysponowało trzema przestarzałymi jednostkami, które były przystosowane do transportu emigrantów do Stanów Zjednoczonych (SS Polonia, Pułaski i Kościuszko)....
No Właśnie, do transportu emigrantów, też mi duma
2021-05-30 20:52
To tradycja i wartość narodowa
2021-05-30 22:31
Emigranci nie stanowili jedynych pasażerów. Arystokraci ,przedsiębiorcy ,dyplomaci z wielu krajów nie tylko Polski podróżowali tymi liniami i to do nich odnosi się poczucie "dumy"
Wikipedia....PTTO mialo 3 ? A
Emigranci nie stanowili jedynych pasażerów. Arystokraci ,przedsiębiorcy ,dyplomaci z wielu krajów nie tylko Polski podróżowali tymi liniami i to do nich odnosi się poczucie "dumy"
Wikipedia....PTTO mialo 3 ? A słyszałeś o GAL ?
Zawsze emigrowali jacyś ludzie,ale teraz nie ma nawet porównania bo masz za granica prawie połowę populacji naszego kraju (zobacz dane GUS jak nie wierzysz) i chociaż to niewielka pociecha,ale lepiej już chyba emigrować na polskim transatlantyku niż arabskimi liniami lotniczymi.
2021-05-30 22:36
GAL = Gdynia America Line,bo pewnie nie znajdziesz sam z Twoim poziomem wiedzy w temacie....
W końcu sierpnia 1939 dysponowała 8 statkami:
MS Piłsudski, tonaż 14 294 BRT, załoga 310 osób, zatonął
GAL = Gdynia America Line,bo pewnie nie znajdziesz sam z Twoim poziomem wiedzy w temacie....
W końcu sierpnia 1939 dysponowała 8 statkami:
MS Piłsudski, tonaż 14 294 BRT, załoga 310 osób, zatonął 26 listopada 1939 u wybrzeży Anglii (mina lub torpeda?)
MS Batory, 14 287 BRT, 313 osób (w okresie wojny załoga liczyła od 212 do 253 osób, w tym: od 17 do 69 obcokrajowców)
MS Chrobry, 11 442 BRT, 264 osoby, zbombardowany w norw. fiordzie Vest 14 maja 1940 (dobity nazajutrz torpedą lotniczą)
MS Sobieski, 11 030 BRT, 186 osób (w okresie wojny załoga liczyła od 194 do 213 osób, w tym: od 51 do 83 obcokrajowców)
SS Kościuszko, 6 852 BRT, 45 osób (w październiku 1944 wśród 200-osobowej załogi, pływało 83 obcokrajowców stanowiąc 41,5% załogi)
SS Pułaski, 6 345 BRT, 46 osób (w lipcu 1945 Polacy stanowili wyraźną mniejszość w załodze: 42 osoby przy 191 obcokrajowcach)
MS Morska Wola, 3 223 BRT, 36 osób (w okresie wojny liczebność załogi wynosiła od 31 do 38 osób)
MS Stalowa Wola, 3 133 BRT, 37 osób (w okresie wojny liczebność załogi wynosiła od 33 do 38 osób)
Przez kilka lat zwiększyli flotę do tylu statków z PTTO
2021-05-30 21:15
chciał płynąć do Stanów 2 tygodnie, bo chyba tyle to trwało.
2021-05-30 21:49
w czasie rejsu bytowali pod pokładem. W kabinach i na pokładzie przebywali ci, dla których rejs był rozrywką...
2021-05-30 22:55
A) Kraj gdzie statystyczny człowiek ma chatę z drewna i ledwo wiąże konice z końcem wychodząc na zero
B) Kraj gdzie statystyczny człowie mieszka np. w pałacu za kilka milionów ale kraj ma kredyt bilion złotych do spłaty ( tyle już przekroczyło zadlużenie naszego kraju )czyli są bilion na minusie
2021-05-31 01:37
Społeczeństwo składa się z ludzi, a deficytem budżetowym nawet Unia Europejska przestała się już przejmować. Zadłużenie państwa to tylko cyferki. Wygodny pałac to wartość tu i teraz.
2021-05-31 22:10
To weź sobie kredyt na milion i powiedz wierzycielowi jak Ci wjedzie z komornikiem ,że to tylko cyferki- właśnie takie głupki jak Ty przeżerają ten kraj na koszt pokoleń swoich dzieci i wnuków....
Wygodny pałac teraz to niewola ,kryminał albo sznur do wyboru jak przyjdzie termin spłaty!
2021-06-04 12:59
transatlantyki były bo byli klienci. samych obywateli wyznania mojżeszowego emigrowało z polski w latach 30-tych ok. 100 tysięcy rocznie. oczywiście nie wszyscy statkami ale większość.
2021-05-30 14:15
W tamtych czasach robiło się faktycznie coraz bardziej mglisto.
Opinia została zablokowana przez moderatora
2021-05-30 22:22
Z opublikowanego w maju raportu Najwyższej Izby Kontroli wynika, że dotychczasowe koszty realizacji programu budowy promów "Batory" wyniosły 14 mln zł. W tym 10 mln zł to nierozliczona zaliczka, a 4 mln zł to koszt
Z opublikowanego w maju raportu Najwyższej Izby Kontroli wynika, że dotychczasowe koszty realizacji programu budowy promów "Batory" wyniosły 14 mln zł. W tym 10 mln zł to nierozliczona zaliczka, a 4 mln zł to koszt obsługi prawnej i usług doradczych. W ocenie kontrolerów doszło m.in. do nierzetelnego wyboru wykonawcy, położenie stępki odbyło się bez projektu i planów finansowania promu.
2021-05-31 01:40
Najwyższa Izba Kontroli przeprowadza kontrole budowy statków z lat 30-tych ubiegłego wieku??? No to spodziewam się kolejnych rewelacji, które raczej nikogo nie zainteresują.
2021-05-31 11:26
I tak wiemy że przekręty parti i defraudacja pieniędzy was nie interesują
1. Wystarczy nie kraść
2. My nie kraniemy tak bardzo
3. Oni też kradli.
4. Kradniemy... no i co...
2021-06-01 12:53
Już zapomniałeś o "położeniu stępki" w Szczecinie?
Fakt, parę lat minęło, kasa wydana, a program... leży.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.