2021-03-15 15:00
Opinia wyróżniona
I nie będzie to śmieszne 75 tys.zł. Konsekwencje powinny ponieść indywidualnie także urzędnicy którzy chętnie wyrażali zgody na zlecenia spółdzielni o "podcięcie" drzew, bo komuś coś zasłaniał np. widok na swój samochód,
I nie będzie to śmieszne 75 tys.zł. Konsekwencje powinny ponieść indywidualnie także urzędnicy którzy chętnie wyrażali zgody na zlecenia spółdzielni o "podcięcie" drzew, bo komuś coś zasłaniał np. widok na swój samochód, zasłaniał billboard, itd. W następstwie drzewa traciły piękne korony, chorowały a i usychały. Dziwi mnie to, że w dzisiejszych czasach zabezpieczenie przed hałasem, spalinami, ... na Zaspie jest ważniejsze także od widoczności na swój samochód od drzew i krzewów. Przecież zieleń zwłaszcza w miejscach takich jak ochronny parku czy blokowisko Zaspy jest nam bardzo potrzebna
2021-03-17 09:24
kury im szczać prowadzać , a nie rządzić miastem!
2021-03-17 09:02
75 tys jest ok, ale za każde jedno drzewo. Przecież to ewidentnie działanie metodą faktów dokonanych, drzewa wycięte, kara się zapłaci i po temacie
2021-03-16 14:45
Jakim prawem wydała zgodę na wycięcie tych drzew? Deweloper może słusznie się odwoływać od kary, bo czyje decyzje stoją wyżej rangą, prezydenta czy konserwatora zabytków? Szkoda się stała, a zaraz okaże się, że winnych
Jakim prawem wydała zgodę na wycięcie tych drzew? Deweloper może słusznie się odwoływać od kary, bo czyje decyzje stoją wyżej rangą, prezydenta czy konserwatora zabytków? Szkoda się stała, a zaraz okaże się, że winnych nie ma, bo to tylko "nieporozumienie". I w ten sposób niebawem całe miasto zamieni się w beton, a deweloperzy będą rządzić już nie tylko dzięki łapówkom dla urzędników.
2021-03-16 12:44
Zamiast rozwoju miasta mamy cofanie się, bo nie podoba się mu wysoka zabudowa która powinna dominować na młodym mieście, bo nie podoba mu się rozwój miasto, bo nic mu się nie podoba, terminu załatwiania jakichkolwiek
Zamiast rozwoju miasta mamy cofanie się, bo nie podoba się mu wysoka zabudowa która powinna dominować na młodym mieście, bo nie podoba mu się rozwój miasto, bo nic mu się nie podoba, terminu załatwiania jakichkolwiek spraw to skandal! Chociażby sprawa wyżej opisanego parku, 2 miesiące na czas załatwienia tej sprawy dawno minął i nic się nawet nie ruszyło, nawet ani kartki pisma że się przedłuża i czemu. Jeśli to ma tak działać to masakra, więcej psuje niż naprawia. Jeśli nie zaczniemy budować wysoko to zaraz budować niskie bloczki będzie trzeba albo nad wodą albo godzinę jazdy od centrum! Miasto powinno się rozwijać jak na 21 wiek przystało a nie tak jak starzy mieszkańcy sobie myślą, młodzi 20-30 latkowi są przyszłością i trzeba zrobić dla nich miejsce a nie tak jak babciom i dziadkom marzy się spokojne miasto, spokojnie jest za miastem, w mieście ma być ruch, gwar, biznes, imprezy i ludzie!
2021-03-16 14:51
Co to znaczy "miasto powinno się rozwijać jak na 21 wiek przystało"? Wycinać 100letnie drzewa i budować biurowce w parkach? To jest takie nowoczesne Twoim zdaniem? Są miejsca gdzie powinna być wysoka zabudowa i takie
Co to znaczy "miasto powinno się rozwijać jak na 21 wiek przystało"? Wycinać 100letnie drzewa i budować biurowce w parkach? To jest takie nowoczesne Twoim zdaniem? Są miejsca gdzie powinna być wysoka zabudowa i takie gdzie jej nie powinno być, takie gdzie może być ruch, gwar i takie gdzie powinna być cisza, spokój i trochę zieleni. Jest coś czego młodzi ludzie zazwyczaj nie rozumieją: we wszystkim trzeba zachować umiar. Myśląc o przyszłości, pomyśl też o tym, że kiedyś i Ty będziesz starszy i może będziesz miał dzieci, z którymi będziesz chciał iść na spacer do parku, a nie na dyskotekę. Ale tak, masz rację, konserwator to kpina, jak każdy urzędnik w tym kraju. Nie wiedziałeś o tym?
2021-03-18 09:54
Czy w tamtym miejscu jest według ciebie uczęszczany park ? Moim zdaniem zbyt blisko grunwaldzkiej, zbyt mało atrakcji typu nasadzenia, stawiki i inne tego typu rzeczy. Oczywiście powinna znaleść się w Gdańsku przestrzeń
Czy w tamtym miejscu jest według ciebie uczęszczany park ? Moim zdaniem zbyt blisko grunwaldzkiej, zbyt mało atrakcji typu nasadzenia, stawiki i inne tego typu rzeczy. Oczywiście powinna znaleść się w Gdańsku przestrzeń do spacerów ale moim zdaniem nie w tym miejscu, jest wiele innych ciekawych zielnych miejsc które należało by ukształtować jako tereny rekreacyjne. Wysoka zabudowa w gdańsku niestety nie może powstać przez konserwatora i upartość niektórych... Oczywiście myślę tu głownie o terenach stoczniowych gdzie śladem "młodego miasta" powinna iść tam wysoka zabudowa po kilkadziesiąt pięter, szkoda tak dobrej lokalizacji na tak niską zabudowę. Oczywiście należało by również zadbać o układ drogowy itd. a jest tam na to miejsce.
2021-03-16 10:15
2021-03-16 08:49
drzewa te przeżyły faszystów, II wojnę, a władz platformy w Gdańsku nie przeżyły. przykre.
2021-03-15 23:45
te 75tys kary to sa jaja, a nie kara. teraz kazdy developer za tą sumę będzie rąbał 100-letnie drzewa jeno bedzie furczało, bo prawdziwy koszt kary poniesie nabywca.
2021-03-15 20:39
Wystarczy że tutejsza gawiedź zostanie postraszona pisem.
2021-03-15 20:07
Muszę pochwalić autora artykułu - jest w nim zawarte stanowisko każdej ze stron i nie ma z góry założonej tezy - to powinien być standard a nie wyjątek, niestety.
2021-03-15 22:06
Wszyscy dali d..y. Pytanie czy świadomie.
2021-03-15 23:54
To jest tak żenujący obraz, że ręce opadają. Wszyscy po kolei dali d..y i nikt nie ma sobie nic do zarzucenia, łącznie z Kacperkiem, który przy tej okazji kreuje się na obrońcę parków i przyrody, zapominając nagle, że
To jest tak żenujący obraz, że ręce opadają. Wszyscy po kolei dali d..y i nikt nie ma sobie nic do zarzucenia, łącznie z Kacperkiem, który przy tej okazji kreuje się na obrońcę parków i przyrody, zapominając nagle, że jego kolesie tną właśnie drzewa na potęgę, łącznie z największym pomnikiem przyrody w tym kraju - Puszczą Białowieską. Otacza nas banda zakłamanych nieudaczników, darmozjadów, pasożytów we wszystkich instytucjach państwowych i bezwzględnych, chciwych "inwestorów", bez wyobraźni, dla których pracują sprzedajne prostytutki. To nie jest państwo, to jest jakaś popierdółka!
2021-03-16 08:44
A co Kacperek ma do tej sprawy? Wydał jakąś decyzję? Był stroną w sprawie? Twoje zaślepienie i bezczelność są porażające. Ale Pełowcy tak mają. Sami nawalili a winnych szukają gdzie indziej.
2021-03-16 09:48
Rozejrzyj się chłopie. To tak jakby kłusownik robił wykład na temat męczenia zwierząt w cyrku. Gdyby on tam się zjawił wcześniej i powstrzymał tą wycinkę to nic bym nie mówił, ale robienie konferencji prasowej w momencie
Rozejrzyj się chłopie. To tak jakby kłusownik robił wykład na temat męczenia zwierząt w cyrku. Gdyby on tam się zjawił wcześniej i powstrzymał tą wycinkę to nic bym nie mówił, ale robienie konferencji prasowej w momencie gdy dziennikarze zajęli się już tą sprawą, a jego koledzy dewastują ostatni nizinny las naturalny w Europie jest właśnie szczytem zaślepienia i bezczelności. Ja nie jestem "pełowcem". Po prostu bezczelność i zakłamanie polityków przyprawia mnie o mdłości. Wszystkich polityków, ale tych z pisu w szczególności, bo są w tej dziedzinie niekwestionowanymi liderami.
2021-03-15 18:59
Najpierw zapłacą za koszty postępowania, a następnie zapłacą jeszcze karę za wydanie zgody na wycinkę pomników przyrody. Szkopuł w tym, że to będą nasze pieniądze, a sami, z własnego portfela, nie tylko nic nie wyciągną, lecz jeszcze dołożą premię, którą sami sobie przyznają i wypłacą.
2021-03-15 18:07
Kazdy obywatel ma prawo zgłosić sprawe do sadu.
2021-03-15 17:02
Wyrzucić...oczyścić wszystkie spółki miasta...z kolesi..
Były prezydent Sopotu zostaje prezesem w Gdańskich Usługach Komunalnych
Bez szkoły ,bez wiedzy...byle swój był na stanowisku
2021-03-16 16:31
Tu się z Tobą zgadzam, chciałbym jednak by ktoś kto to zrobi, przekonał mnie, że nie będzie to tylko zastąpienie jednej kasty drugą, a nikomu z pisu w taką bajeczkę nie uwierzę.
2021-03-15 16:50
Nadzieja pożywką naiwnych. Trzeba dokonywać trafnych wyborów na podstawie dokonań a nie obietnic.
2021-03-15 15:55
Wyobraź sobie, że jesteś lokatorem mieszkania na parterze a nawet 1 piętra. W chwili oddawania osiedla ktoś posadził małe drzewko pod oknami. Po latach to już duże drzewo które może zacieniać dolne kondygnacje. Nie
Wyobraź sobie, że jesteś lokatorem mieszkania na parterze a nawet 1 piętra. W chwili oddawania osiedla ktoś posadził małe drzewko pod oknami. Po latach to już duże drzewo które może zacieniać dolne kondygnacje. Nie byłoby tego gdyby wcześniej ktoś o tym pomyślał. Sam znam przypadek jak pewna pani po świętach wsadziła sobie pod oknami choineczkę z doniczki. Administracja nie zadziałała. Po 9 latach - ciemnica w mieszkaniu...sąsiada.
2021-03-16 08:52
Ja mam odwrotnie. Było drzewa, nie ma drzewa. Teraz pół dnia świeci mi słońce wprost w okno, nie dość że robi mi saunę w pokoju, to nie da się pracować na komputerze.
2021-03-16 10:34
Wszystko zależy od konkretnej lokalizacji. Zacienione mieszkanie trudniej sprzedać czy wynająć. Tobie pozostaną dobre rolety. Uroki miasta.
2021-03-15 22:35
niż na sąsiedni blok
2021-03-16 10:11
Wara Ci od tego co robię na swoim terenie!
2021-03-15 15:51
Wszystko zgodnie z wytycznymi Najwyższej Gdańskiej Rady Deweloperów. Załatwili sobie kładki przez Motławę, wyrzucenie Białej Floty spod Zielonej Bramy, ograniczenie prędkości na Zwycięstwa itd. ...
2021-03-16 12:32
I co miastu zrobicie? Nic. Sady to koledzy i koleżanki a opozycja będzie broić olki jak platformianej niepodległości. Jeszcze do unii zaskarża nękanie olki przez mieszkańców i polityków.
2021-03-16 01:09
wycinajacy powinien przesadzic w miejsce wycietych drzew drzewa w tym samym wieku, przedsiewziecie kosztowne ale mozliwe
2021-03-16 01:13
2021-03-16 00:59
2021-03-15 14:11
Opinia wyróżniona
To kpina to koszt samochodu osobowego.
Wczoraj tam byłem zrobiłem zdjęcia, szkoda nieodwracalna.
Swoją drogą Pani Prezydent za Nasze pieniądze powołuję różnych pelnomocnikow, a nie widzi tego co dzieje się pod jej nosem, skandal.
2021-04-01 08:47
Widzi, widzi, o to się nie martw :/ Tzw. elektorat za to ślepy z nienawiści i wszystko jej wybaczy.
2021-03-17 14:54
.... 750.000 PLN - to byłaby kara! Plus odwołane wszystkich niedaczników / urzędników
2021-03-16 08:51
a po nie przeżyły
2021-03-16 07:47
75 tys. zł to pół rydwanu.
2021-03-15 23:36
To niegodne naszej prezydent. Połowa rydwanu???
2021-03-15 16:35
nie to że nie widzi, ona jest winna bo sama miesiąc temu im pozwoliła i odwraca kota ogonem, jako deweloper mocno bym się wk..ł
2021-03-15 15:15
tu kara powinna być większa i powinno pojawić się zobowiązanie developera do odtworzenia szpaleru 100letnich drzew - to jak najbardziej możliwe - tylko kwestia pieniędzy - miasto nie powinno się godzić na kilka groszy od metra mieszkania i zasadzenie kilku sadzonek
2021-03-15 14:56
więcej tlenu dają drzewa 15-letnie niż 100-letnie
2021-03-15 20:01
matołku
2021-03-15 21:42
2021-03-15 15:46
2021-03-15 14:50
2021-03-15 14:51
2021-03-16 07:12
2021-03-15 14:39
"sprawdzamy możliwość nałożenia na inwestora kary, która może wynieść nawet 75 tys. zł"... Jakie nawet 75 tys. Przecież dla dewelopera to grosze, jak tu można użyć słowa "nawet", zrozumiałbym coś w stylu : zaledwie, tylko, śmieszne, symboliczne ...
2021-03-15 15:23
Cena metra mieszkania w Gdańsku to 10206 PLN. Czyli potencjalna kara to 7,3m2, no nie wiem, jak oni z tego wyjdą.
2021-03-15 15:01
za jedno drzewo powinno być
2021-03-15 17:14
wtedy to miałoby sens. Niestety najpierw PO, a potem PIS na hurra (przy uciesze Konfederastów) tak poluzowali prawo do wycinki, że właściwie z drzewami można zrobić wszystko. I jeszcze krzyczą - wolność!, nowoczesność!
2021-03-15 14:38
75tys. Zł Warto było i... To co zostało jeszcze poprawimy za drugie tyle. A resztę z kasy przeznaczonej na wycinkę robimy imprezę
2021-03-15 14:33
Tego miał nikt nie zauważyć ;)
2021-03-15 14:25
2021-03-15 14:28
2021-03-15 14:43
0d 21 lat.. komuno wróć
2021-03-15 15:23
Ola i cała jej świta od razu wilczy bilet z UM - jeżeli ws. drzew jest tak kompetentna to strach się bać na co wyda pozwolenia na Szadułkach ...
2021-03-15 21:03
A co z urzędnikami? premie im dać ?
2021-03-15 14:27
Powinni liczyć minimum 1000 zł za 1 rok życia drzewa, chociaż dla dewelopera nawet 1000000 kary to kropla w morzu.
2021-03-15 15:09
2021-03-15 14:59
36 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie zabytków nie chodzi o usunięcie drzewa w ramach prac konserwatorskich, restauratorskich czy robót budowlanych prowadzonych przy zabytku wpisanym do rejestru. ... Za wycięcie drzewa bez pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków grozi grzywna w wysokości od 500 do 500 tys. zł.
2021-03-15 14:57
Tyle jakby zapłacił za każe wycięte drzewo to by go zabolało.
2021-03-15 14:56
Zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Finansów kary za wycięcie drzewa zależą od jego konkretnego gatunku. Ważny jest też obwód pnia drzewa na wysokości 130 cm. Najniższa kara za 1 cm obwodu pnia wynosi 12 zł, jeżeli obwód nie przekracza 100 centymetrów i 15 zł za 1 cm, jeżeli jest on większy.
2021-03-16 02:58
2021-03-15 14:09
Opinia wyróżniona
Kto jest za to odpowiedzialny - to pierwsze pytanie, które się nasuwa. Ale ważniejsze - jak ten błąd zostanie naprawiony? Poczekamy 100 lat, aż drzewa odrosną? Mamy czas?
2021-03-18 12:51
2021-03-18 12:42
Winny jest konserwator zabytków, który wszczyna postępowanie administracyjne i nie potrafi sprawy zakończyć w 6 miesięcy. Gdyby sprawę zakończył to decyzja UM byłaby odmowna. A tak nie było podstawy do odmowy, a deweloper ma pretekst żeby palić głupa. Pan konserwator wojewódzki działa na szkodę Gdańska.
2021-03-15 14:58
To już jest patologia z recydywą co sie wyprawia w mieście
a urodzilem sie tu, chodzilem do szkol i tu sie zakochalem
od jakis kilkunastu lat nie poznaje mojego miasta. bandytyzm stal sie powszechnoscia.
Nawet na drogach wsrod kierowcow to widac.
2021-03-15 19:21
od jakiś kilkunastu lat, komu chcesz wcisnąć bajki ze chodziłes do szkol, skoro nie odróżniasz jakiś od jakichs
2021-03-15 15:49
wszędzie zło i głupota, wzajemna nienawiść i chęć zysku. Urzędnicy kradną na potęgę, deweloperzy niszczą miasta i przyrodę, kler jest bezkarny, policja nikogo już nie chroni, wojsko zostało wyposażone w doklejkę w postaci WOTu, zabytki niszczeją, ludzie głupieją, szkoły nie uczą, ludzie nie żyją tylko wegetują.
2021-03-15 23:17
w końcu prawdziwe oblicze tej krainy się ukazało
2021-03-15 14:46
A ta odpowiedzialnosc powinna byc z majatku wlasnego pani prezydent.
2021-03-15 15:00
moze lepiej ja wyslac na roboty
2021-03-15 19:53
Ma dość niskie kwalifikacje. Nadaje się tylko na prezydenta miasta. Ew może być dyrektorem
2021-03-17 09:56
moze byc prezesem Orlenu?? albo PZU chociaz? osobiście wolałbym byc prezesem CPK albo Izery ... nie istnieją a maja zarząd, sprytnie, co??
2021-03-15 14:36
dlaczego Pomaska nie zajmie się sprawami Gdańska????
2021-03-15 14:50
Dlaczego Duda nie zajmie się sprawami Polski ????
2021-03-15 14:59
jak tak bardzo kochasz puszcze to tam zamieszkaj.
2021-03-15 19:30
Jeśli się przejąłeś tymi drzewami w Gdańsku, ale zupełnie gdzieś masz rzeź w Puszczy Białowieskiej, to znaczy żeś troll pisowski, kundel partyjny, zakłamana menda. Nie można uczciwie potępiać jednego i bagatelizować
Jeśli się przejąłeś tymi drzewami w Gdańsku, ale zupełnie gdzieś masz rzeź w Puszczy Białowieskiej, to znaczy żeś troll pisowski, kundel partyjny, zakłamana menda. Nie można uczciwie potępiać jednego i bagatelizować drugie. Zło to zło i przynależność partyjna nie ma znaczenia. Choć w tej sytuacji przyznaję rację Płażyńskiemu, to nie zapominam o tym co jego kolesie wyprawiają i jest dla mnie tak samo wiarygodny jak Dulkiewicz, która wydała zgodę na piśmie, choć z wycinką się nie zgadza.
2021-03-15 19:39
niż PiS wyciął drzewa. Jakoś Niemcy nie mieli z tym problemu. Cięli aż miło.
2021-03-16 02:08
To jest kłamstwo. Ruski fake z Russia Today, który powielił Saryusz-Wolski. Ta sprawa została już wyjaśniona, a ty dalej powielasz te brednie, czyli jakby nie patrzeć- jesteś ruskim trollem.
2021-03-15 21:43
Ale to ponoc Gdansk jest proniemiecki, tymczasem Niemcow jako wzor stawia sobie w kazdej dziedzinie PiS i jego pacholki.
2021-03-15 19:59
Propaganda Ci mózg zżera, a nie kornik Puszczę.
2021-03-15 14:27
znowu kraj i europa ma sie niedowiedziec jak rzadza w Gdansku?
2021-03-15 22:29
Jak rozumiem, właściciel nieruchomości wyciął sobie kilka drzew na niej rosnących.
2021-03-15 23:14
jak śmiesz. Za to powinno być dożywocie lub 100 lat łagru. Te cztery 100 letnie drzewa to Polskie pomniki przyrody, nasze dziedzictwo narodowe, święte symbole polskości. Nigdzie na świecie nie było takiej tragedii. Te
jak śmiesz. Za to powinno być dożywocie lub 100 lat łagru. Te cztery 100 letnie drzewa to Polskie pomniki przyrody, nasze dziedzictwo narodowe, święte symbole polskości. Nigdzie na świecie nie było takiej tragedii. Te działanie dewelopera to było bardziej haniebne niż rozbiory i II Wojna Św. i covid. Nie kumasz tego facet, 4 drzewa na prywatnej działce. To jest więcej warte niż 100 mld rozkradzionych dolarów.
2021-03-16 09:39
ale prowokacja, taka nie za smieszna...
2021-03-16 09:11
2021-03-15 14:42
A w tvpis coś było?
2021-03-16 03:02
"wolne media" i "wolne sądy" zamiatały pod dywan, nawet bandycką reprezentację w Warszawie, aż przyszedł ten "wstrętny PiS" i teraz TVP patrzy na ręce również drugiej stronie, która zawsze była bezkarna!
2021-03-16 03:05
chcą powrotu do 100% dominacji i para-dyktarury jaka panowała za rządów PO.
2021-03-15 14:58
2021-03-15 14:29
Zaraz powiedzą że nic się nie stało. Da się tylko kawalerkę komuś
2021-03-15 14:28
A nie rozpoczęli budowę osiedla
2021-03-15 14:01
Deweloper i tak osiągnie swoje. Koszty kary za wycinkę doliczy do metra.
2021-03-15 14:04
Przypominam również że w Polsce wycinki drzew zaczęły się za rządów PiS to oni wycinali Puszczę Białowieską i wprowadzili ku temu stosowne ustawy pisane na kolanie itp. itd.
2021-03-15 14:09
Czy nie chodziło o drzewa w Puszczt zaatakowane przez plagę kornika? Jakie ustawy, o co w nich chodziło?
2021-03-15 14:24
2021-03-15 14:52
2021-03-15 15:00
2021-03-15 15:05
On nie potrafi, to ich mowa miłości.
2021-03-15 15:31
kurkski?
2021-03-15 18:38
Najpierw Dulkiewicz wydaje zgodę za 24 000 a później chce go karać ? Ona jest normalna ? Bo się wydało?
2021-03-15 18:39
2021-03-15 17:39
2021-03-15 18:30
Tak, paskiem w TVPiS - wyrocznią dla pissowskich lemingów
2021-03-15 19:05
Kornik jest naturalnym elementem puszczy. Miliony lat natura sobie radziła bez "troski" leśników. Kornik był tylko pretekstem by zarobić na drewnie.
2021-03-15 22:59
drzew nie wycinali tylko w puszczy, ale masowo w całym kraju, głównie w miastach. Dziwne ze tak szybko ciemny lud zapomniał
2021-03-15 14:12
Czy nie chodziło o plagę kornika? Jakie ustawy? Jakie itd , itp?
2021-03-15 14:32
Masz internet, poczytaj trochę, doucz się. Pewnie w tvpis nie mówili.
2021-03-15 14:46
Tacy jak ty szpanują internetem i wolnymi mediami a całe informacje czerpią z youtubowych kanałów onetu czy natemat albo ich wyznawców co na własnych kanałach powielają te same brednie.
2021-03-15 14:57
2021-03-15 14:54
jak w analogicznym okresie identyczny problem u siebie załatwili Niemcy. Doucz się. Pewnie w obiektywnym TVN nie mówili
2021-03-16 01:39
Jörg Müller, naukowiec pracujący w Bawarskim Parku Narodowym, potwierdził w rozmowie z Fundacją Dzika Polska, że zwiększone wyręby dotyczą jedynie lasów znajdujących się poza parkiem narodowym, w tym strefy buforowej parku, lasów prywatnych, o nieporównywalnie mniejszej wartości niż zagospodarowane drzewostany Puszczy Białowieskiej
2021-03-15 17:40
2021-03-15 18:32
Janina
2021-03-15 14:29
Ty naprawdę wierzysz, że "wycinki drzew zaczęły się za rządów PiS"? Lasy Państwo od zawsze pozyskiwały drewno (czyt. ścinały drzewa), także z Puszczy Białowieskiej. A że chcieli wyciąć świerki zaatakowane przez kornika - tym lepiej. Nie wycięli i teraz masz hektary martwej puszczy i zagrożenie pożarowe latem.
2021-03-16 01:51
Co ty chrzanisz! To jest ostatni nizinny las naturalny w Europie- z niego się nie pozyskuje drzew, a korniki i martwe drzewa są częścią ekosystemu, równie istotną co drzewa zdrowe. Jak człowiek zacznie ingerować, zajmować się kornikami, wywozić drzewa, to przestanie być lasem naturalnym.
2021-03-15 14:40
Wycinki drzew w skali masowej zaczely sie za PO. Caly PPK poszedl pod pile, gdy ceny drewna skoczyly.
2021-03-15 16:34
Nawet wyciąc 100 letnie drzewa. Oczywiście wina pisu.
2021-03-15 17:38
Puszcza ma się doskonale. I to tylko i wyłącznie dlatego że Szyszko nie liczył się z kwikiem ekoterrorystów i dzięki niemu ocalała jełopie.
2021-03-15 23:00
Lex Szyszko wycinali drzewa w całej Polsce, w tym tysiące w Gdańsku?
2021-03-16 01:53
Jak można być tak głupim, by w coś takiego uwierzyć?!? Jełopie
2021-03-15 14:52
Nawet nie będą musieli podnosić ceny, koszt 6-7m2 dla całej inwestycji to znikomy koszt już dawno wkalkulowany w cenę.
2021-03-15 18:34
2021-03-15 19:46
Beda sie sadzic w wolnych sadach
2021-03-15 14:02
nawet 75 tys.? śmiechu warte; miasto z uwagi na rażące naruszenie prawa i nieodwracalne szkody (wycięcie 100-letnich drzew) powinno wdrożyć procedurę unieważnienia pozwolenia na budowę
2021-03-15 14:06
Nie bądźmy tacy drastyczni. Niech deweloper zapłaci karę, zasadzi nowe drzewa i realizuje budowę kiedy osiągną one wiek 100 lat.
2021-03-15 14:31
2021-03-15 14:39
Niech przesadzi drzewa o podobnej wielkości. Dopiero to zaboli finansowo....
2021-03-15 15:40
Paluszek mi się omsknął i zaminusowałam, a to świetny komentarz jest! Choć śmiech przez łzy...
2021-03-15 17:43
Ale pamiętajmy o dulkiewicz
2021-03-15 14:13
brak 10 drzew to koniec świata? No bez przesady z tymi karami.
Tym bardizje, że to problem urzędu, że nie cofnęli decyzji po tym jak przeorganizowali okolicę... Jak kotś ma być karany to urzędnicy za zaniedbania.
brak 10 drzew to koniec świata? No bez przesady z tymi karami.
Tym bardizje, że to problem urzędu, że nie cofnęli decyzji po tym jak przeorganizowali okolicę... Jak kotś ma być karany to urzędnicy za zaniedbania. Pół roku po wydaniu pozwolenia nagle ktoś ma pretensje, że ktoś wyciął.
Decyzja jest prawomocna, ważna, a prawo nie działa wstecz... Bicie piany niepotrzebne.
2021-03-15 14:16
2021-03-15 17:44
2021-03-15 18:36
Jadwigo to nie misio Antoniego
2021-03-16 03:09
2021-03-16 03:08
2021-03-15 14:16
czegoś co się wydało ;)
koledze się nie odmawia!
sądzicie, że deweloperka nie ma kolegów w UM ?;) to jesteście naiwni
2021-03-16 03:09
2021-03-15 14:40
w końcu to Amerykanie, oni prawa przestrzegają tylko u siebie, resztę traktują jak trzeci świat. koperta podobno była stojąca
2021-03-16 03:07
2021-03-15 14:02
2021-03-15 15:11
Drewno i wyciete drzewo-do kogo maja trafic ?Do tych rebaczy ,siepaczy?Do dewelopera?Co miasto Postanowilo odnosnie tych scietych drzew ? miasto niezabezpieczylo ich? Drzewa wywieziono ? Toz to powinien byc za to byc prokurator?...Nie dosc ze.ch wycieli to jeszcze sprzedali nie swoje drzewo???paka,paka,paka....dla wycinaczy.
2021-03-15 15:30
każdy stary badyl w mieście to teraz "pomnik przyrody"
Drzewo jest dobrem odnawialnym.
odsyłam do statystyk (wycinka/sadzenie)
2021-03-15 17:29
Łby powinny polecieć dla POpapranych złodziei z UM.
I za to najjaśniej nam panująca krówka plus dwie cole powinna się zdymisjonować. W tym Dzbansku już robią co chcą.
2021-03-16 09:42
Najgorsze przy tym wszystkim, że fizjonomię Kacpra trzeba oglądać przy okazji.
2021-03-15 14:04
spokojnie, i tak znowu przegrasz z Olą
2021-03-15 14:11
2021-03-15 14:14
przy korycie to akurat PO jest w Gdańsku
2021-03-15 17:02
Już nie długo
2021-03-15 18:39
Masz robotę czy znowu żebrasz o dotację z urzędu pracy?
2021-03-15 19:00
jak pies po śmietnikach
2021-03-16 03:12
2021-03-16 11:19
Wszyscy albo większość narzeka a jak nadejdzie czas wyborów to i tak wybiorą jak poprzednio.
2021-03-15 18:59
dobra rzecz
2021-03-15 14:15
Ale on nigdy z nią nie przegrał? Chociaż byś napisał coś mądrego a nie takie głupoty wypisywać.
2021-03-15 17:41
A ona nic nie wygrała. Niech już się skończy ta jej żenująca prezydentura.
2021-03-15 18:40
2021-03-16 03:13
2021-03-15 14:29
2021-03-15 14:41
2021-03-15 15:11
Sami wprowadziliście zgodę na wycinkę drzew na prywatnej posesji. Tow. szysz ko
Skleroza ?
2021-03-15 15:19
i przeczytaj akt prawny ze zrozumieniem
2021-03-15 17:48
Przecież to jakiś imbecyl
2021-03-16 03:15
2021-03-18 12:49
Jacy dokładnie głosują na PO?
2021-03-16 14:40
2021-03-15 23:50
tylko stary układ rodzinno-kolesiowski, żeby mogli zastąpić go nowym i lepszym, bo swoim
2021-03-16 10:59
2021-03-16 03:14
2021-03-15 15:17
2021-03-15 16:29
Kacperek z Rudym przy boku :) Żeby nie było niczego.
2021-03-15 16:54
2021-03-15 16:58
Cieszy cię to gamoniu?
2021-03-15 18:41
2021-03-15 16:59
2021-03-15 18:43
Sorry m8 ale ta baba nie ma żadnych szans z nikim już w tej chwili. Jedyne co ona może teraz zrobić by to miasto miało jakiekolwiek szanse uchować się przed pisowskimi rządami, to nie kandydować i nawet poparcia nikomu przekazać nie powinna, bo to może tylko zaszkodzić takiemu potencjalnemu kontrkandydatowi Kacperka.
2021-03-15 22:00
Aktualnie mamy "tylko" jakichs konserwatorow zabytkow i wiecznie lansujacego sie na blahostkach Kacperka, ale pomysl co by bylo, gdyby prezydent byl z PiS? Za zrujnowanie miasta dostalby takie nagrody i pozycje, ze Obajtek moglby tylko pozazdroscic.
2021-03-16 00:24
No i właśnie w tym tkwi problem, że nie głosujemy na kogoś tylko przeciw komuś i to jest chore! Daliśmy sobie wmówić, że jesteśmy w stanie wojny domowej i ulegamy takiemu wzajemnemu zastraszaniu się, że jak tamci przyjdą
No i właśnie w tym tkwi problem, że nie głosujemy na kogoś tylko przeciw komuś i to jest chore! Daliśmy sobie wmówić, że jesteśmy w stanie wojny domowej i ulegamy takiemu wzajemnemu zastraszaniu się, że jak tamci przyjdą to będzie jeszcze gorzej. Jedni i drudzy rujnują nasze miasta, nasz kraj i kradną nasze pieniądze, bo choćby te premie, które sobie legalnie wypłacają, to są nasze pieniądze i żaden wyborca nie jest z tego zadowolony, ale nic z tym nie zrobi, bo przecież tamci będą jeszcze gorsi. W ten sposób żaden darmozjad nigdy nie będzie rozliczony ze swojej nieudolności i braku kompetencji. Ja tego nie kupuję. Jak ktoś dał ciała, to na niego nie zagłosuję choćby mnie nie wiem jakim Kaczyńskim straszył.
2021-03-16 03:17
2021-03-16 03:18
2021-03-15 18:46
oprócz gadania i promowania wlasnej osoby nic nie robi.
2021-03-16 00:13
A rolą opozycji jest patrzenie władzy na ręce. I choć nie znoszę Pisu to muszę przyznać, że w tym względzie robi całkiem sporo.
2021-03-16 01:28
W Gdańsku jest w opozycji, ale jego partia rządzi tym krajem i to jego "patrzenie na ręce władzy" jest tak obrzydliwą hipokryzją, że aż się niedobrze robi. Nie ma złudzeń, że nie chodzi mu o to co ktoś zrobił, tylko
W Gdańsku jest w opozycji, ale jego partia rządzi tym krajem i to jego "patrzenie na ręce władzy" jest tak obrzydliwą hipokryzją, że aż się niedobrze robi. Nie ma złudzeń, że nie chodzi mu o to co ktoś zrobił, tylko czyje to były ręce, a na te które mu kasę dają, już uwagi nie zwraca. W kategorii opozycjonista na pewno bije Dulkiewicz na głowę, ale w kategorii prezydent byłby równie fatalny, albo nawet gorszy.
2021-03-16 03:19
2021-03-16 03:10
2021-03-15 14:04
Kacper Plazynski ujawnił dokument z którego wynika, że w lutym sama Dulkiewicz podpisała się pod wycinką drzew. Kompetencja aż bije po oczach. Mam nadzieję, że w tym przypadku odpowie karnie.
2021-03-15 14:07
No i gdzie ten dokument?
2021-03-15 14:10
2021-03-15 14:16
minusy lecą mośku.
2021-03-15 14:42
Kacper wycinał drzewa?
2021-03-15 16:02
bredzisz
2021-03-15 16:59
Zorientuj się w później zabieraj głos
2021-03-15 17:33
https://twitter.com/KacperPlazynski/status/1371445697745186816
2021-03-15 17:53
Co znów zły PiS ?
2021-03-16 03:21
2021-03-15 17:52
2021-03-15 19:49
Każdy ma prawo do wyrażenia własnej opinii, a własna opinia charakteryzuje się tym, że nie zależy od tego co o niej sądzą inni. Jeśli Ty zmieniasz zdanie i poglądy pod wpływem stosunku lajków do dislajków, to bardzo mi Ciebie szkoda Jadwiniu- chyba Ci facebook mózg zaczyna zżerać.
2021-03-15 23:05
Przecież niedawno msze w twej intencji transmitowali!
2021-03-16 08:49
2021-03-15 14:11
Trojmiasto czeka na pozwolenie zanim go pokaże, (jeśli w ogole)
2021-03-15 14:28
No wiesz, tej za ministra Szyszki.
2021-03-15 15:01
Jw
2021-03-15 15:19
Przypominam tylko, że ma być kolejny etap wycinania drzew w puszczy.....ciekawe, że pis na to pozwala. Nie mówiąc o drodze przez Park Narodowy Biebrzański. Więc niech pan Kacper będzie stanowczy i niech walczy również o tamte drzewa.....
2021-03-16 03:23
2021-03-16 03:23
2021-03-16 03:22
2021-03-16 08:56
Dokument na jednym ze zdjęć. Datowany na 23 lutego 2021 roku. Ślepy jesteś? Każdy urzędnik UM działa w imieniu prezydenta miasta! Widać, że iloraz inteligencji części komentujących jest w okolicach 1.
2021-03-15 14:14
Tylko się upewniam.
2021-03-15 14:29
2021-03-15 14:37
A ty wierz w to co ci greenpeace nawciska
2021-03-15 14:49
2021-03-15 16:07
,,jest napisane,,
2021-03-15 16:08
Przecież tam wycinano zdrowe, żeby niby uratować resztę. I nie produkuj się już. Widać, że wasza faremka troli działa sprawnie.
2021-03-15 17:57
2021-03-15 18:35
tak zapewne byles widziales i wycinales te chore prosze cie zastanow sie co piszesz. Cieto jak leci drzewa iglast lisciaste stare młode a wszytsko w imie kornika który je zaatakował. Poszukaj sobie o korniku dowiesz sie gdzie zaruje jak niszczy a zarazem jakie dobre ma to skutki.
2021-03-16 09:11
bo tak powiedział Szyszko :)
2021-03-15 14:49
2021-03-15 15:02
Nie ma nic gorszego niż wandale z Greenpeace'u. Protestują bo pojawiła się żabka czy motylek, ale jak Warszawa wylewa wszystkie ścieki do Wisły to jest ok. Bo przecież rządy PO w Warszawie są na rękę austriackiemu Greenpeace'owi.
2021-03-15 16:04
2021-03-16 03:27
2021-03-15 17:58
2021-03-15 18:45
Oddać kulawemu prezesowi? Za rządów Abla całe g*wno spuszczali do Wisły.
2021-03-16 03:27
2021-03-16 15:04
Nie... nie jest kulawy, nie jest prezesem i nie miał brata, za którego śmierć ponosi odpowiedzialność. To zdecydowanie nie o Tuska chodzi.
2021-03-15 15:30
Jak wungel do Czech przeładowywano w gdańskim porcie, to było wspinanie się na dźwigi i wieszanie banerów, bo to nieekologicznie. a jak ten sam wungel rozładowują w porcie w Hamburgu, to już jest ekologicznie i okej
2021-03-15 16:10
2021-03-15 17:32
bo to kłamstwo
2021-03-15 22:15
To według Sądu już można :)
2021-03-16 03:28
2021-03-15 18:00
2021-03-15 18:46
Jadwigo ubecki pomiocie ty pisz o komunistycznym prokuratorze stanu wojennego Piotr Owiczu
2021-03-15 21:48
2021-03-16 03:28
2021-03-16 03:25
najbardziej ewidentnych sprawach!
2021-03-16 01:59
Sam jesteś chory i nie rozumiesz czym jest las naturalny.
2021-03-15 15:15
2021-03-15 16:45
a kacperek na prezydenta miasta
2021-03-15 18:46
buahahhahaaaa, on sie nadaje co najwyżej do sprzątania po Aliku
2021-03-15 21:35
żebyś się nie zdziwił
2021-03-16 03:30
2021-03-16 03:30
2021-03-15 16:59
" wolne sądy" nie dadzą jej zrobić krzywdy
2021-03-16 03:31
2021-03-15 17:07
2021-03-15 17:51
2021-03-16 15:15
O jeny, ale Ty musisz być prostym pustakiem Jadwiniu... Słoma z butów wystaje.
2021-03-15 18:05
Na owym dokumencie nie wiedzę żadnej brzozy...więc tym razem nie zaistniejesz.
2021-03-15 18:27
Moze wyciąć wszystko inne złe robić a i tak ją wybiorą przeciw PiS i Kacprowi.
2021-03-16 03:20
2021-03-16 12:56
Kacperek się slizga jak może by Pisiory przejęły władzę w Gdańsku! Każdy temat jest ważny byleby osiągnąć swój cel. Prawda jest niestety smutna bo głęboko gdzieś sprawy Gdańska i Gdańszczan!
2021-03-17 08:48
i teraz ona obwinia innych? Tylko ślepy tego nie zauważy! Kupmy jeszcze kilka rydwanów i huśtawek z niemiec
2021-03-15 14:05
Co to za kara?
Pani Prezydent wydaje tyle kwartalnie na długopisy z logiem Urzędu Miejskiego.
2021-03-15 14:09
2021-03-15 18:48
ochrania sie przed kobietami
2021-03-16 03:32
2021-03-15 18:47
a bezmajtkowi nie wystarczy na pałac
2021-03-15 14:06
Miasto swoje od 30 lat mentalny beton i urzędnicza degradacja rozumu, konserwa od kaczafiego jak nie robi na złość to śpi, deweloper jak to u nas robi co chce. Coraz piękniej w "Naszym Kraju"
2021-03-15 14:19
Z jednej strony mieli jej zgodę, ale ona kazała im się wstrzymać ...
Czy kiedykolwiek, ktoś zrozumie o co jej chodzi? Czy tylko mi się wydaje, ze ona nic nie ogarnia na swoim podwórku (poza walką o demokrację w kraju na soszjal mediach ...).
Dzizassss..... oby do wyborów wytrwać !
2021-03-15 14:06
2021-03-15 14:06
Skąd się biorą takie niskie kary? Przecież tyle to oni by chętnie zapłacili za możliwość wycięcia tych drzew. (co defacto zrobili..)
2021-03-15 14:13
Kacperek świeci oczami a to za kadencji jego partii wycięto najwięcej drzew w Polsce.
2021-03-15 14:17
a za czyjej kadencji wycięto najwiecej w Gdańsku?
2021-03-15 14:19
"Uczeni Uniwersytetu Łódzkiego policzyli, ile drzew wycięto w trakcie obowiązującego tzw. Lex Szyszko. Okazuje się, że w 2017 r. pozbyto się tylu drzew, ile przez dziewięć innych lat. "
2021-03-15 14:27
Pierd* głupoty miasto sprzedaje grunty ze 100 letnimi drzewami a póżniej deweloper je wycina za 75 tyś kary. Miasto może w umowie sprzedaży wstawić punkt iż cena jest taka z rabatem pod warunkiem że zostaną zachowane drzewa, jak je wytną deweloperka płaci 1 mln. Można?
2021-03-15 15:35
2021-03-15 16:05
2021-03-15 23:08
z trollami z profon, którzy do renty sobie dorabiają
2021-03-15 15:34
2021-03-15 16:06
2021-03-15 14:07
Nic nie wie i pieniędzy nie ma, a winny jest PIS.
2021-03-15 14:14
2021-03-15 14:54
do wycinki w Gdańsku?
2021-03-15 15:15
2021-03-16 03:34
2021-03-15 15:20
żeby w jakiś niewytłumaczalny sposób usprawiedliwić działanie miasta, z którym nawet nic wspólnego nie miał.
2021-03-15 16:12
Nie pisali o tym w dzienniku partyjnym? A teraz wielcy obrońcy drzew gdańskich. Ale farma troli widzę aktywna, broni swoich złodzieji.
2021-03-15 17:22
Szkoda, ze nie potrafisz nawet napisać słowa troll
2021-03-16 00:11
I co to ma wspólnego z obecną sytuacją w Gdańsku?
2021-03-15 17:34
że już od dawna nie żyje
2021-03-15 18:49
2021-03-16 03:36
wygrywasz
2021-03-15 14:55
Co to za argument? Przecież PO/KO miało być lepsze od złego PISu, a ty wyskakujesz z argumentem "oni też tak robili". To gdzie ta nowa lepsza jakość? Niczym od PISu się nie różnicie. Byle się nachapać będąc przy korycie, ot całe motywacje wszelakich partii.
2021-03-16 10:00
Niczym się jedni od drugich nie różnią. Mało tego- to jest taka symbioza, jedni bez drugich by sobie nie poradzili.
2021-03-15 17:04
Dobrze że się pokazałeś
2021-03-15 17:22
Nie umiesz nawet napisać słowa troll, do szkoły
2021-03-15 15:07
To typowe dla niej i jej otoczenia.
2021-03-15 16:08
Puszczę białowieska wyciął ten " przyrodnik". I PiSowi to i Kacperkowi nie przeszkadzało
2021-03-15 17:34
2021-03-15 18:50
2021-03-16 09:44
Był aktywistą PZPR. nigdy od tego się nie odciął. W przeciwieństwie do Piotrowicza.
2021-03-15 20:04
W tvpis tak mówią ?
2021-03-15 21:57
2021-03-15 21:51
2021-03-15 21:57
2021-03-16 08:47
Tylko tvpis
2021-03-15 16:28
Tak, bo to wszystko wina Pisu!***** ***
2021-03-15 17:05
Gdańsk z PO zarazy
2021-03-15 20:05
Ty i kto ?
2021-03-16 03:39
2021-03-16 03:38
Niemożliwe żeby ktoś był tak głupi i zawzięty...
2021-03-16 12:45
mógł polegać na nie zawiadomieniu inwestora, ale pytanie czy zawiadomienie było konieczne ?
Przecież odpowiedzialna jest firma wykonująca roboty i przed rozpoczęciem prac powinna sprawdzić czy rzeczywiście może wycinać 100 letnie drzewa. A działka w tej sytuacji powinna zostać skonfiskowana na rzec miasta.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.