Opinie (401) 8 zablokowanych

  • (4)

    Krótko mówiąc kolejne deweloperskie punktowce i dalsze betonowania miasta.

    • 181 21

    • i bardzo dobrze , Gdańsk to miasto wojewódzkie a nie wieś (1)

      ...miasto wojewódzkie jest dla ludzi zamożnych , wysoko wykwalifikowanej kadry a dla biedoty są peryferie w okolicy wysypiska ...tak jest wszędzie

      • 15 30

      • Dziwnie to brzmi pod artykułem o dzielnicy która powstała jako sypialnia dla robotników fizycznych...

        • 23 5

    • Rozumiem, że mieszkasz w lepiance w lesie?

      • 10 8

    • Składanie uwag do projektu planu do 29 czerwca

      • 4 2

  • Obecnie miasto składa się tylko z mieszkań (16)

    Likwidowana jest infrastruktura i wycinane są drzewa

    • 249 14

    • ..i bardzo dobrze że budują mieszkania ...ECS i resztki po stoczni też powinni wyburzyć i wybudować mieszkania (7)

      .....ale socjalistom nie podoba się że budują mieszkania po cenie rynkowej tzn ponad 10tys zł za m^2 bo masa wydrukowanych pieniędzy w obiegu .......

      • 7 36

      • Skoro masa wydrukowanych pieniędzy w obiegu, to gdzie podwyżki pensji? (5)

        Czyżby wolny rynek nie działał? Cóż za niespodzianka...

        • 14 11

        • cały czas trwa rozdawnictwo socjalne a do legalnej/opodatkowanej/ pracy chodzą niewolnicy z kredytami i/lub frajerzy (4)

          ....jeszcze tego nie zrozumiałeś ?!

          • 12 10

          • Przecież rozdawnictwo jeszcze bardziej nakręca inflację. (3)

            Coś się Twoja teoria nie spina.

            • 13 3

            • a co ma piernik do wiatraka ........ (2)

              • 4 0

              • Absolutnie nic, to Ty napisałeś że pensje nie rosną przez rozdawnictwo.

                • 3 0

              • Piernik do wiatraka to nie efekt motyla.

                Jest np. taka zależność - piernik robi się z mąki mielonej w wiatraku...

                • 3 1

      • Nie do potęgi 1234

        • 0 0

    • (3)

      zamykanie pasów jezdni jak na grunwaldzkiej w oliwie pytam się jakim trzeba być tępakiem żeby coś takiego wymyśleć i takie barany działają w naszym mieście i biorą kase za swoje kretyńskie decyzje

      • 9 6

      • Jak jeździsz samochodem wzdłuż SKM, to nie powinieneś mieć prawa publicznego głosu :) (2)

        • 5 13

        • aha, a park&ride gdzie znajdę?

          • 0 0

        • Skoro jest droga to czemu nie ma z niej korzystać?

          • 1 0

    • Amerykę odkryłeś? Miasto przewaznie składa (3)

      się z lasu i 2 bloków po PGRach.
      Budować. To tylko dobrze działa na ceny nieruchomości. M2 jest już średnio po 9 kafli. Tak więc na starość opylisz mieszkanie i kupisz sobie dom na wsi z lasem.

      • 4 10

      • (2)

        O tak, zeby miec 50 km do lekarza.

        • 6 1

        • Znam dużą wieś gminną za Starogardem.

          Jest ośrodek zdrowia i stoi tam karetka. Jak ciotka zasłabła w sobotę to karetka była za 2 minuty, a w 10 dojechała do szpitala w Starogardzie gdzie wstawiono jest standy.

          • 4 1

        • ty lepiej z lekarzami pogadaj

          czy im się chce dojeżdżać do 3miasta

          • 0 0

  • PKP zabiegała o dewelopera! (4)

    Państwowa firma sama zabiega o zmianę przeznaczenia gruntów czyli po prostu o dewelopera. Bez wycinki drzew się nie obejdzie. Co na to radni Skiba i poseł Płażyński?

    • 123 24

    • polska firma a nie niemiecka?

      no to popaprańcy już ujadają

      • 6 16

    • Tylko, ze miasto ochoczo zmienia plan zagospodarowania nie myslac o konsekwencjach

      • 12 4

    • to idz i go spytaj (1)

      wiesz gdzie jest jego biuro.

      • 6 1

      • Ucieka.

        Jakimś cudem o cokolwiek może pytać go tylko TVP.

        • 5 3

  • Fajnie, że powstaną tu nowe mieszkania. W końcu będzie tu pięknie. (2)

    • 31 159

    • Nowym port i pieknie???buahaaa to tak jak by powiedziec ze dulcyna i zdrowy umysl to jednosc

      • 7 15

    • Ależ tu jest pięknie. Właśnie teraz.

      • 7 2

  • A to niespodzianka! (2)

    Kto by się spodziewał że bloki postawią! Dziwne tylko, że nie wieżowce.

    • 138 8

    • Ciekawe czy funkcja "usług" będzie działać tak jak w zajezdni Wrzeszcz- mnóstwo pustych lokali do wynajęcia, z działających usług sklep z zielonym płazem.

      • 43 3

    • Spokojnie, później zmienią plan na prośbę dewelopera

      Tak jak to było w kilku miejscach na Morenie. Zamiast domów jednorodzinnych stoją wielkie osiedla. Wszystkio dla Kasy!

      • 22 3

  • Nowy Port do rewitalizacji.

    Dewelopery już sie czają :) A prezydenty zacierają rączusie (jak i swoje mieszkania). Wiemy o co chodzi :)

    • 133 15

  • (17)

    Po tej pani prezydent już nie będzie co sprzątać bo Ona i jej ekipa wybetonuja z deweloperami wszystko!Czy nastąpi opamiętanie ze nie należy pozbywać sie drzew zieleni ,czy my nauczymy sie wybierać dobrych gospodarzy a nie partyjniaków

    • 177 23

    • Ale gdzieś chcecie mieszkać? Czy wszystko powinno wyglądać jak po wojnie? (7)

      • 8 32

      • (2)

        Czy w nowych mieszkaniach w pasie nadmorskim mieszkają głównie gdańszczanie?

        • 32 3

        • Może kosmici? (1)

          • 2 21

          • Po zachowaniu niektórych tam wynajmujących, można odnieść takie wrażenie.

            • 12 1

      • Ograniczyć najem krótkoterminowy i mieszkań wystarczy. (1)

        • 24 3

        • A kim Ty jesteś, by decydować o czyimś mieszkaniu? Jeśli ktoś chce mieszkanie wynajmować innym, to jest jego sprawa, nie Twoja.

          • 5 9

      • jedz np do Kołobrzegu..parkujesz pod sama plażą, w centrum miasta, wszędzie (1)

        dojedziesz rowerem, maja ścieżki, mosty nad rzeką, dwa przejazdy kolejowe w centrum i zero korków. Mają też mosty i wiadukty i zielono, zielono, zielono,,z parku wchodzisz do parku, aleje zieleni, ławki dla

        dojedziesz rowerem, maja ścieżki, mosty nad rzeką, dwa przejazdy kolejowe w centrum i zero korków. Mają też mosty i wiadukty i zielono, zielono, zielono,,z parku wchodzisz do parku, aleje zieleni, ławki dla seniorów...można, można. parkingi są za 3 zł za godz. a każdy kto buduje dom czy pensjonat musi mieć parking dla gości na swoim terenie, nie na ulicy

        • 18 6

        • kołobrzeg powierzchnia 25km2 , Gdańsk powierzchnia 262 km2.
          łał, super zabłysnąłeś.

          • 0 0

    • Co ma prezydent miasta do terenów państwowej firmy PKP? (1)

      • 7 14

      • nastepny absztyfikant myslowy

        Tereny pod marszalka, juz dawno nie pkp.

        BRG przedstawiło właśnie efekt dwuletnich prac nad planem zagospodarowania, który ma przyczynić się do ożywienia inwestycyjnego w tej części Gdańska.

        Tereny pod marszalka, juz dawno nie pkp.

        BRG przedstawiło właśnie efekt dwuletnich prac nad planem zagospodarowania, który ma przyczynić się do ożywienia inwestycyjnego w tej części Gdańska.

        Czytaj więcej na:
        https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Mieszkania-i-uslugi-zastapia-nieczynny-przystanek-SKM-w-Nowym-Porcie-n156664.html?strona=0#tri

        • 6 4

    • Ciekawe czemu nie stawiali na terenach dawnej kolei bretowo i dalej? (1)

      Przeciez tam pociagi juz dawno nie jezdzili.

      • 8 1

      • Bo tam Niemce zabronili

        • 0 0

    • Za a moze przeciw (3)

      Ta pani prezydent nie jest sama , ktora podejmuje decyzje. To sa ludzie z roznych ugrupowan. Mi tez duzo rzeczy nie pasuje ale nie obarczam tylko jednej osoby . Mona powiedzic , ze nie musi podpisywac to co wiekszosc zadecydowala a co robi " dlugopis " w Warszawie ? Tez by nie musial a robi i tak sie to wszystko kreci.

      • 3 9

      • To o czym bredzisz nazywa sie rozmydlaniem odpowiedzialnosci. (2)

        • 11 2

        • Sugerujesz że za całe zło w Gdańsku, a także innych miastach winny jest Kaczyński?

          Przecież nie można rozmywać odpowiedzialności...

          • 5 5

        • Nie bredze a napisalem. Gdyby tak bylo , ze jedna osoba ponosi odpowiedzialnosc , to co ma Bog zrobic. Ma sam odpowiadac za wszystkie zlo , ktore ludzia zostalo wyzadzone przez wieki ? Niee. Dlatego uwazam ,ze nie pisze herezji . Logicznie myslec to nie grzech , zamias jadem rzucac.

          • 4 3

    • Będą za to tworzone tzw. łąki kwietne (czyt. niekoszone miesiącami trawniki;))

      • 3 1

  • Beton beton beton (10)

    Po Dulkiewicz choćby potop

    • 157 24

    • Jesteś jednym z tych co uważają że mieszkania i biurowce trzeba budować za obwodnicą? (9)

      • 11 21

      • Wystarczy ograniczyć najem krótkoterminowy. (6)

        Ceny spadną. Najlepsze jest to, że większość mieszkań na wynajem nie należy do Gdańszczan.

        • 23 7

        • Jest popyt jest podaż. Kup kilka mieszkań, wynajmuj, zarabiaj. (5)

          • 7 17

          • Jest bańka. (4)

            W Hiszpanii też tak myśleli. Skończyło się tak, że "inwestorzy" sobie poszli, a z tysiącami pustych lokali i utrzymaniem nieużywanej infrastruktury zostali mieszkańcy...

            • 11 9

            • Życie misiu, życie. (3)

              • 6 4

              • Po to wybieramy tych 460 kołków i płacimy im całkiem spore pensje, żeby nas przed takimi numerami chronili. (2)

                • 7 5

              • Lepiej niech mnie ochronią przed tym swoim nowym wałem, tzn ładem. (1)

                Bo już mam dosyć płacenia ze swoich podatków za oddane na nich głosy wyborcze patologii.

                • 8 10

              • Podatki nie są Twoje.

                Tylko państwa polskiego lub samorządu lokalnego. Nie zgadzasz się z tym, idź na wybory...
                Konstytucja....

                • 4 3

      • Gdzie budować ..

        .. przede wszystkim trzeba powołać nowe Biuro Rozwoju Gdańska.Nalezy poczytać sobie dokumenty z których można się dowiedzieć jakie plany odbudowy i rozwoju Gdanska i okolicy opracowano juz od kwietnia 1945 roku. Te plany

        .. przede wszystkim trzeba powołać nowe Biuro Rozwoju Gdańska.Nalezy poczytać sobie dokumenty z których można się dowiedzieć jakie plany odbudowy i rozwoju Gdanska i okolicy opracowano juz od kwietnia 1945 roku. Te plany mialy i mają związki z historią Gdańska jak i z wizją rozwoju miasta
        to wtedy opracowano plan Gdańska Południe i np uznano za konieczność chronienia terenow nad morzem, zieleni itd. a dziś jakiś i**ota wyrazil zgodę na budowę budynków w lesie w Brzeźnie czy przed katedrą Oliwską itd.itp

        • 13 3

      • Mieszkania nie. Biurowce tak.

        • 0 5

  • (25)

    Dzisiaj likwidujemy istniejącą infrastrukturę i rezerwę terenową pod nią. Budujemy mnóstwo nowych mieszkań i chyba zapominamy o tym, że mieszkańcy tych nowych budynków muszą w jakiś sposób dostać się do pracy, urzędu,

    Dzisiaj likwidujemy istniejącą infrastrukturę i rezerwę terenową pod nią. Budujemy mnóstwo nowych mieszkań i chyba zapominamy o tym, że mieszkańcy tych nowych budynków muszą w jakiś sposób dostać się do pracy, urzędu, szkoły itp. Równolegle wraz z rozbudową osiedli powinna powstawać nowa infrastruktura komunikacyjna, a my dzisiaj robimy tak, że zwijamy infrastrukturę i budujemy domy. Spowoduje to mnóstwo problemów w przyszłości zaczynając od zakorkowania miasta, co zapewne urzędnicy rozwiążą opłatami za wjazd do centrum. Dopiero gdy mieszkańcy zaczną protestować to być może ktoś się nad tym tematem pochyli, ale będzie już za późno bo nie będzie już gdzie budować.

    • 209 15

    • Przecież jest tramwaj. Jak PKP nie chce kolei to się ich nie zmusi (11)

      • 13 34

      • Tramwaj, który do Gdańska głównego jedzie jakieś 45minut (10)

        linie 5+ (zależy gdzie się przesiąść). SKM do Gdańska jechała 12minut. Widzisz różnicę?

        • 29 4

        • (6)

          Skm , która nikt nie chciał jeździć. Był tylko jeden wagon. Odjazd co 45 minut. Tramwaj do dworca głównego jedzie 20 minut. Odjazd , co 10 minut. Tak, ze po co te kłamstwa? pracujesz w telewizji kurskiego?

          • 9 25

          • tramwaj jedzie 20 minut? (3)

            To chyba mówisz o tym spod domu kultury? Ja akurat mieszkam w pobliżu "skm brzeźno" i mam zdecydowanie bliżej do 5tki a nie 10tki. Nie będę biegł przez całą długość Wyzwolenia, bo czasowo (dojście+dojazd) wychodzi dokładnie tyle samo.

            • 5 3

            • Tyle, że czas dojazdu z okolic końca ul. Wyzwolenia, razem z dojściem lub przesiadką, to wciąż raptem około 30 min. (2)

              Baz względu na to czy pójdziesz pieszo przez całą Wyzwolenia prosto na 10, czy też gdy podjedziesz 148 lub 5 (można jechać w dwie strony z przesiadką na 10/7 lub 3... w zależności od tego jakie połączenie o danej porze

              Baz względu na to czy pójdziesz pieszo przez całą Wyzwolenia prosto na 10, czy też gdy podjedziesz 148 lub 5 (można jechać w dwie strony z przesiadką na 10/7 lub 3... w zależności od tego jakie połączenie o danej porze jest bardziej korzystne) to całkowity czas podróży będzie znacznie krótszy niż 45 min, zwykle koło 30 min.

              No chyba, że nie potrafisz sprawdzić przed wyjściem rozkładu jazdy i będziesz gdzieś czekać 20 min. Ale to też trzeba mieść pecha i jechać o raczej później porze lub w święto.

              • 3 4

              • Można też sprawdzić jadąc na 7 do pracy (1)

                A następnie sobie czekać 25 minut na przystanku, bo akurat tramwaj sobie 'wypadł' z kursu.

                • 4 2

              • Nawet jak jeden wypadnie to nie czekasz tam 25 min.

                Akurat linia 10 do centrum kursuje od samego rana, tj. od 4:02, co około 10 min. Dopiero wieczorami i w święta częstotliwość jest niższa.

                To naprawdę łatwo można sprawdzić na rozkładzie jazdy.

                • 2 4

          • (1)

            Najpierw zrobili takie godziny że nikt nie chciał jeździć (np. Stoczniowcy do pracy na 6.00 to kurs o 5.58) a potem zlikwidowali że niby nikt nie jeździ. Kształtowanie popytu celem likwidacji podaży.

            • 8 2

            • to stały numer wielu przewoźników- patrz autobus 188

              • 5 0

        • to zwykłe kłamstwo (2)

          tramwaj miał zawsze czas przejazdu konkurencyjny wobec pociągu, te 10 minut jazdy dłużej zaoszczędzasz na dojściach bo peron nowy port to koniec dzielnicy, dlatego każdy wybierał tramwaj a pociąg jeździł pusty

          • 3 11

          • Dla jednych koniec dzielnicy, dla drugich początek... (1)

            • 10 2

            • Sęk w tym, że tych drugich jest znaaacznie mniej.

              • 0 3

    • Kogo to obchodzi. Ważne, że mieszkania się sprzeda i kasa będzie. A ci biedni frajerzy niech się potem sami martwią.

      • 28 5

    • (3)

      to urzędników nie interesuje, oni przytulą swoje 'premie' w postaci mieszkań i będą zadowoleni a mieszkańcy niech się martwią - tak jest w większości nowych inwestycji, smród, hałas, brak miejsc parkingowych, brak infrastruktury do szybkiego przemieszczania się.

      • 36 4

      • Przepisy wymuszają 1.2 miejsca na mieszkanie. (2)

        A że ludzie kupują samochody których nie ma gdzie postawić, to już nie wina urzędników.

        • 4 22

        • Na starych osiedlach też masz 1,2 miejsca na mieszkanie? (1)

          A może jeszcze powiesz, że "przecież są hale garażowe"?

          • 13 4

          • Przedmówca mówi o "nowych inwestycjach".

            A na starych osiedlach po prostu nie kupuje się mieszkania jeżeli uważasz że nie możesz żyć bez samochodu.

            • 1 8

    • Żyj zdrowo kup rower (4)

      A to że jest minus 15 C i pada śnieg to nie ważne.
      Na wizualizacji jest zawsze wiosna !

      • 16 3

      • Nie stać Cię na rower i samochód? (3)

        Jeździj tym, czym w danej chwili jest najszybciej i najwygodniej...

        • 2 7

        • I gdzie to wszystko parkować? :) (2)

          • 2 1

          • W garażu. (1)

            A, zapomniałem że ciężko przeznaczyć na garaż więcej niż się wydało na samochód :)

            • 4 2

            • Hahaha :D

              Mieszkając w Brzeźnie to sobie garaż mogę co najwyżej kupić gdzieś w okolicy Jasienia. To się pytam na uj mi ten garaż?

              • 3 1

    • (2)

      Tam pod nosem mają tramwaj 5. Ewentualnie 10 min do 10tki spod MDKU, czy maks 6 minut do 148... Co wy pier..licie o braku dojazdu? Poza tym, tam jest pod nosem nabrzeże= pyły i hałas 24/7, nikt miejscowy nie wezmie

      Tam pod nosem mają tramwaj 5. Ewentualnie 10 min do 10tki spod MDKU, czy maks 6 minut do 148... Co wy pier..licie o braku dojazdu? Poza tym, tam jest pod nosem nabrzeże= pyły i hałas 24/7, nikt miejscowy nie wezmie kredytu na 40 lat, żeby miec takie atrakcje za oknem. Nawet jeśli ktoś by chciał to znając życie walną ceny typu 17km2 czyli pójdzie to pod wynajem naiwnym słojom=dziki booking przez WarszaFkę.

      • 2 6

      • Jeszcze 7-mka jeździ robiąc dużą "uliczną" pętlę

        • 2 1

      • czyli można powiedzieć że niepotrzebna kolej na Południe bo przecież jest tramwaj(a właściwie kilka)

        • 4 1

  • Nie wierzę (20)

    Nie można odtworzyć? Wszyscy jeżdżą samochodami?

    • 146 14

    • Te pociągi pod koniec jeździły puste, lub prawie puste. (10)

      • 17 29

      • Ale to był moment kiedy wszyscy zachłysnęli się samochodami po wejściu do UE.

        Teraz widać, że ludziom trochę zeszło "mam samochód więc już nigdy nie wsiądę do SKM".

        Inna sprawa, że Nowy Port jest zbyt małą dzielnicą żeby trzymać tam nitkę SKM, tramwaj wystarczy.

        • 17 30

      • (7)

        Za komuny tez jeździły puste, a samochodów nikt nie miał. Po prostu z każdego zamieszkałego miejsca w Porcie jest bliżej do tramwaju niż do kolejki SKM. Ale widać , ze pracownicy propagandy Kurskiego maja problem w

        Za komuny tez jeździły puste, a samochodów nikt nie miał. Po prostu z każdego zamieszkałego miejsca w Porcie jest bliżej do tramwaju niż do kolejki SKM. Ale widać , ze pracownicy propagandy Kurskiego maja problem w wleczeniem myślenia. Spytajcie się Kurskiego, jak dojeżdżał do Portu z Wrzeszcza(o ile się nie bal odwiedzić NP:). I czemu to był tramwaj a nie SKM:)

        • 11 16

        • Nie za komuny, tylko socjalizmu. (6)

          To, że wtedy jeździły puste, nie oznacza, że teraz będą. Po trasie mamy dojazd do targów, stadionu obok którego ma powstać aqua park. Letnica już jest dużą dzielnicą. Z przystanku Brzeźno można poprowadzić ścieżkę do

          To, że wtedy jeździły puste, nie oznacza, że teraz będą. Po trasie mamy dojazd do targów, stadionu obok którego ma powstać aqua park. Letnica już jest dużą dzielnicą. Z przystanku Brzeźno można poprowadzić ścieżkę do plaży. Brzeźno i tak już od kilku lat zakorkowane. Z Nowego Portu powinien pływać prom na Westerplatte wtedy było by przedłużenie skm. Trzeba mieć wizję i minimalne horyzonty.

          • 14 8

          • Odcinek Brzeźno - Nowy Port został zamkniety lata temu

            bo kolidował z wjazdem do portu, a pasażerów było mało. Dlatego kolejki kończyły od tego czasu na SKM Brzeźno.
            Dodatkowo likwidacja tego odcinka nie przeszkadza w uruchomieniu SKM na pozostałej części trasy, a więc np. przystanku Brzeźnao, ale i tak nie wiem czy to ma sens.

            • 8 7

          • (4)

            Ze była komuna, to nie znaczy, ze był komunizm:). To nie był tez socjalizm. To były szajki złodziejskie w rządzie , ochraniane przez prokuraturę i sady. Podobnie, jak teraz z PiSem.
            Do Auaparku i tej Nowej Letnicy

            Ze była komuna, to nie znaczy, ze był komunizm:). To nie był tez socjalizm. To były szajki złodziejskie w rządzie , ochraniane przez prokuraturę i sady. Podobnie, jak teraz z PiSem.
            Do Auaparku i tej Nowej Letnicy bliżej jest do tramwaju i autobusów. Na mecze i tak jeździ SKM.
            Za komuny dojeżdżałem do szkoły na ul. Na Zaspe, czyli bliżej tej skm-ki już się nie da. A i tak często mi się opłacało dojść circa 15 minut do ferry, złapać potem na ul.Burtowej 106 i przesiąść się na przeróbce na tramwaj na Stogi. Jeździł tylko jeden wagon - przeważnie pustawy, nawet w szczycie. Tam byl wtedy wiekszosc trasy jeden tor. Jakby zwiększyć częstotliwość, to wystąpi konieczność mijanki na przystankach. Co wydłuży czas. Tych przystanków tez jest, było siedem. Tak, ze kolejna bajka, ze ta SKM jechała 12 minut(ktoś tu gdzieś tak pisał). No , ale jak muzeum Westerplatte chce kolejki i fere na druga stronę, to niech placi.

            • 7 7

            • "Podobnie, jak teraz z PiSem"

              Małe sprostowanie:
              Jak za wszystkich formacji politycznych i rządów po "transformacji".
              Bo transformacja na tym polegała, aby zalegalizować, to co robiono "po cichu" i w ukryciu.

              To jest wygodne części tego, "pożalsięboże" społeczeństwa i każdej władzy.

              • 4 4

            • Proponuję sprawdzić?

              Nowa Letnica powstaje obok torów SKM.

              • 5 3

            • Kolejka jechała właśnie koło 12 min. ale przy kursach co 40 min i tak nie była atrakcyjna względem tramwaju jadącego 20 min co (1)

              Tak jak piszesz, trasa była głownie jednotorowa, przy większej częstotliwości jednostki mijały się na wysokości przystanku Zaspa Tow. co wydłużało nieco cas przejazdu a i tak kursowały wtedy max co 20 min.

              Tak jak piszesz, trasa była głownie jednotorowa, przy większej częstotliwości jednostki mijały się na wysokości przystanku Zaspa Tow. co wydłużało nieco cas przejazdu a i tak kursowały wtedy max co 20 min.

              To połączenie sprawdzało się w czasach gdy trzeba było przewieźć do pracy tysiące pracowników portu, dzisiaj straciło sens a nawet nowe inwestycje nie wygenerują odpowiednio dużego ruchu a już na pewno nie na tym zlikwidowanym odcinku.

              • 4 1

              • Powtarzam w latach 80 tych jezdzilem ta kolejka w szczycie i nawet jeden wagon nie byl wypelniony, Chodzily co 45 minut i nawe portowcy nie chcieli tym jezdzic. Plus mijanki.

                • 0 3

      • zabawne bo na Oksywie też jeździły pociągi puste albo prawie puste. Teraz nagle wszyscy zapragnęli by znów tam jeździły

        • 4 5

    • jak nie ma kolei (8)

      to wszyscy jeżdżą samochodami.
      Co mają robić?!

      • 10 0

      • Kolei nie ma, bo jeździła pusta. (7)

        • 7 9

        • A kto miał tym jeździć, (1)

          jak rozkład był poustawiany tak, że albo było się w pracy o godzinę za wcześnie albo pół godziny za późno? Przecież to była celowa robota na uwalenie tej linii.

          • 13 6

          • Cieszy mnie że nie tylko ja jeden o tym wiem. Dziękuję za ten wpis w kontrze do różnych mondrali.

            • 9 3

        • Na koniec jeździło bodajże 8 par pociągów. (2)

          Przy takim rozkładzie w centrum wielkiej aglomeracji to chyba oczywiste że nikt z tego nie korzystał. Gdyby była normalna oferta to by byli i chętni do korzystania z pociągów.

          • 6 2

          • Liczba kursów w końcowym etapie była absurdalnie mała ale nie wzięła się znikąd. (1)

            Kursy były stopniowo wycinane bo było coraz mniej podróżnych, a im mniej było pociągów tym miej były atrakcyjne... W końcu i ja się poddałem, choć wcześniej bardzo pasowało mi to połączenie. To błędne koło zaczęło się

            Kursy były stopniowo wycinane bo było coraz mniej podróżnych, a im mniej było pociągów tym miej były atrakcyjne... W końcu i ja się poddałem, choć wcześniej bardzo pasowało mi to połączenie. To błędne koło zaczęło się jednak od spadku liczby pasażerów.

            Prawda jest niestety taka, że połączenie kolejowe w tym miejscu straciło sens lata temu, gdy drastycznie spadła liczba robotników w porcie.

            Linia była jednotorowa i nawet z mijanką na Zaspie Tow. pociągi mogły jeździć tam nie częściej niż co 20 min.

            Tramwaje natomiast jeździły co 10 min lub częściej, większość mieszkańców dzielnicy miała do nich bliżej a ich kolejne przystanki znajdowały się w miejscach generujących większy ruch. Do tego bilety tramwajowe były tańsze a czas przejazdu tylko kilka min dłuższy.
            Dla większości mieszkańców wybór był oczywisty jeszcze zanim liczba kursów zaczęła być ograniczana.

            • 5 0

            • A kto miał tym jeździć. Dla mieszańców NP i Brzezna za daleko. D o tramwaju i autobus bliżej. Dla pracowników portu tylko jako tako opłacalność to pracownicy WOC. Cala reszta , około 90 % pracowników portu nie widziała żądnego sensu w jeżdżeniu ta SKMa.

              • 0 2

        • Bo wtedy nie było tam po co jeździć, a teraz rosną tam osiedla (1)

          Subtelna różnica. Typowo miasto daje deweloperce teren bez żadnej struktury komunikacyjnej. Tutaj była kolejka to ją likwidują, pewnie aby było tak jak zawsze.

          • 1 1

          • Wiesz chociaż gdzie to jest? Poza tymi kilkoma budynkami z planu jakie konkretnie osiedla niby tam rosną?

            W samym Porcie od dekady nie powstał żaden nowy budynek a nawet jak wszelkie nieliczne już wolne miejsca zostaną zabudowane to i tak nie wygenerują ruchu którego nie obsłużyłyby tramwaje.

            Za Nowym Portem

            W samym Porcie od dekady nie powstał żaden nowy budynek a nawet jak wszelkie nieliczne już wolne miejsca zostaną zabudowane to i tak nie wygenerują ruchu którego nie obsłużyłyby tramwaje.

            Za Nowym Portem jest już tylko port, kanał portowy, Westerplatte i morze, więcej mieszkań tam nie będzie.

            Co innego wcześniej, tam owszem się buduje ale reszta trasy przecież cały czas istnieje.

            Fizycznie zlikwidowany został tylko ostatni odcinek trasy miedzy stacją Brzeźno (fizycznie leży w Nowym Porcie) a stacją Nowy Port.

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.