Opinie (78) 1 zablokowana

  • Bardzo fajny TEKST...

    Jest taka perełka książkowa autor Jan Piwoński pt.Flota spod Biało Czerwonej to teraz tzw. biały kruk...ale czytając ten tekst Pana Lipki czuję,że inspiracją ,była właśnie książka Pana Piwońskiego...Opisano tam

    Jest taka perełka książkowa autor Jan Piwoński pt.Flota spod Biało Czerwonej to teraz tzw. biały kruk...ale czytając ten tekst Pana Lipki czuję,że inspiracją ,była właśnie książka Pana Piwońskiego...Opisano tam ,wszystkie Polskie statki PMH od odzyskania Niepodległości, do połowy lat 90 ich historie,losy,katastrofy i opisy techniczne...to samo autor zrobił z okrętami(nie statkami) PMW, polecam!!!a Panu Lipce wielkie dzięki za fajne teksty które uwielbiam czytać!

    • 42 2

  • Z równie ciekawych... (9)

    W Gdańsku - 45 U-Bootów 12 typów, wybudowanych w latach 1906-1918 w stoczni Kaiserliche Werft.

    W czasie drugiej wojny - U-Booty typu VII/C ze stoczni Danziger Werft AG.
    U-Booty typu XXI ze stoczni F Schichau.

    • 33 5

    • (5)

      To nie w Gdańsku tylko w Twoim Danzig

      • 4 19

      • Na pewno nie na twoim Podlasiu. (3)

        • 13 2

        • wtedy na podlasiu lepianki z łajna (2)

          • 11 1

          • Przecież tam jest tak do dzisiaj. (1)

            Jak kiedyś przejeżdżałem przez Podlasie, to później wyciągałem strzały i dzidy z karoserii.

            • 10 2

            • pisowskie zaglebie

              • 1 0

      • Ile lat Gdańsk jest Gdańskiem a ile był Danzing?

        Takie to polskie miasto.

        • 3 8

    • Gdańsk był zawsze Polski

      a U-boty były tam produkowane cz czasie kiedy był POd niemiecką okupacja . Szkoda tylko , ze w niektórych łbach się jeszcze roją faszystowskie mrzonki. Ale i z tym zrobimy porządki.

      • 2 5

    • Dodam ż zbudowano tutaj jedne z największych pancerników I WŚ typu Baden . (1)

      • 4 0

      • Baden-Baden

        • 0 2

  • Dzięki

    Dziękuję za ten artykuł, bardzo fajny, lubię ciekawostki o statkach

    • 47 2

  • Widac jak bardzo zainteresowanie polskim przemyslem okretowym siadlo bo ... (2)

    ...jak dotąd razem z moim sa tylko cztery komentarze.

    • 14 4

    • Siadło bo sami do tego doprowadzili. (1)

      Jeśli coś jest nierentowne to się to zamyka, a nie dopłaca miliardy rocznie żeby pudrować trupa.

      • 4 2

      • Zupełnie jak polskie kopalnie do których dopłacamy miliardy złotych rocznie.

        Tylko po to żeby kupować węgiel zza granicy, od Moskwy po Wenezuelę.

        • 4 0

  • Heweliusz nie był zbudowany w polskiej stoczni tylko w norweskiej

    • 14 1

  • (4)

    Na koniec przyszła solidarnosc i zmiotła polskie stocznie.

    • 32 19

    • Na koniec przyszedł pis i je odbudował.

      Jaworski odnowiciel.

      • 6 4

    • Polskie stocznie zmiótł tusk , w odPOwiedzi na żądanie zlikwidowania konkurencji dla stoczni niemieckich n subsydiowanych (2)

      wbrew prawu unijnemu przez rząd Angeli Merkel.

      • 2 7

      • Nie szczuj

        • 2 0

      • choroba postepuje, nie zwlekaj z leczeniem

        • 1 0

  • a gdzie wzmianka o u-botach ?

    przecież to też ciekawe okręty budowane w Stoczni Gdańskiej

    • 8 7

  • trawlery.... (6)

    w kwestii B-15: posiadały tunele zamrażalnicze do których wjeżdżały wózki z tacami filetów lub tusz celem zamrażania, ale nie były to chłodnie tunelowe. Rozumiem że autor tworzy esencję z olbrzymiego zasobu ale z tą

    w kwestii B-15: posiadały tunele zamrażalnicze do których wjeżdżały wózki z tacami filetów lub tusz celem zamrażania, ale nie były to chłodnie tunelowe. Rozumiem że autor tworzy esencję z olbrzymiego zasobu ale z tą klimatyzacja to było trochę inaczej. Była mało wydajna jedyny skuteczny nadmuch do kabiny to tzw ,, rekin' za bulajem. Przy produkcji mączki , słodka woda była oszczędzana, rekreacja na bazach ograniczała się do szybkiego przeładunku kartonów , pobraniu nowych materiałów do produkcji i wio na łowisko.
    pozdrawiam -

    • 32 3

    • B-15 (4)

      Właśnie to były cztery tunele chłodnicze do których wjeżdzały wózki zamrażalnicze. Pływałem na takich. M/t Merkury, m/t Dalmor, m/t Generał Rachimow... Żadnej klimatyzacji w kabinach. Pływałem także na prof Siedlecki i prof Bogucki. Tam była klimatyzacja w kabinach.

      • 16 0

      • a z tunelu wyjeżdzały mrozonki ... jak rozumiem (1)

        i potem szły gdzie?

        • 0 4

        • Wyjeżdżały mrożone kostki i do chłodni.

          • 6 1

      • (1)

        Też je pamiętam,Lira,Libra,pozdrawiam Montevideo,i ulice krótką.

        • 2 1

        • i pana Wątróbkę.

          • 0 0

    • No,ale parę razy byłem w kinie na Gryfie

      • 1 0

  • Pan redaktor uwierzył w pisowską propagandę o odbudowie polskiego przemysłu stoczniowego (5)

    Ekonomiczne warunki są takie, że jedyne statki, jakie powstać mogą w naszych stoczniach to jednostki specjalistyczne, jednostkowe. Albo okręty wojskowe

    • 15 13

    • Czy dążenie do odbudowy przemysłu okrętowego to coś złego? (4)

      Tylko kebabownie, second-handy i zakłady zbijania palet z drewna?
      W tym się mamy dalej specjalizować?

      • 8 5

      • Ile można dopłacać do skarbonek bez dna? (2)

        Niech związkowcy od Piotra Dudy srezygnują z milionowych apanaży, to może się zacznie opłacać budować w polskich stoczniach.

        • 11 1

        • Szkoda czasu na Ciebie

          • 0 4

        • Nawet nie wiesz, że mentalnie tkwisz w latach 90-tych

          Inna sprawa, że mogło cię wtedy jeszcze nie być na świecie lub byłeś dzieckiem.

          • 0 4

      • odbudowa? stepka ile lat rdzewieje?

        • 0 0

  • A po 1989 jedna wielka niemoc (3)

    I nic się nie opłacało

    • 26 2

    • (2)

      Jak dla kogo,Nowakowi , neoliberałom i ich pomazańcom to się opłacało.

      • 4 8

      • Najbardziej to się opłaciło temu od cegiełek.

        • 3 2

      • Jarkowi opłacało się uwłaszczenie Ruchu.

        • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.