2021-12-10 12:04
Piękny artykuł...jak szkoda że rozwalono polską flotę handlową i rybacką a nasi stoczniowcy pracują w większości za granicą...
2021-12-10 12:24
Pisanie, że stoczniowcy pracują w większości za granicą mija się z prawdą. owszem pracują, ale tam jest po prostu lepsza kasa i tyle. Poza tym, pośród tych "stoczniowców" są ludzie z różnym wykształceniem, nie tylko
Pisanie, że stoczniowcy pracują w większości za granicą mija się z prawdą. owszem pracują, ale tam jest po prostu lepsza kasa i tyle. Poza tym, pośród tych "stoczniowców" są ludzie z różnym wykształceniem, nie tylko okrętowym. Polscy stoczniowcy pracują też w Polsce, w polskich stoczniach np. Grupa Remontowa Holding SA albo w zagranicznych firmach z branży okrętowej, które działają m.in. na Wybrzeżu.
2021-12-10 14:13
Te Dr zmieniłeś tylko nazwisko czy i miejsce zamieszkanie .Tak jakoś ze skosa patrzysz
2021-12-10 12:18
2021-12-10 12:23
Ta jednostka miała chyba pojemność "kontenerową" określoną jako 4444 TEU (czyli kontenerów 20-stopowych).
Być może 2200 powstało z przeliczenia małych na duże 40-stopowe kontenery, ale to właśnie ta jednostka "TEU" jest standardem określania pojemności kontenerowców i warto się jej trzymać. Pozdrawiam,
2021-12-10 12:20
Profesor Tytus Huber był również nauczycielem w Conradinum ( Liceum Budownictwa Okrętowego)
(Technikum Budowy Okrętów ) w Gdańsku. w latach 1947 - 1948. W Conradinum pracowało wielu
naukowców Politechniki
Profesor Tytus Huber był również nauczycielem w Conradinum ( Liceum Budownictwa Okrętowego)
(Technikum Budowy Okrętów ) w Gdańsku. w latach 1947 - 1948. W Conradinum pracowało wielu
naukowców Politechniki Gdańskiej, wielu pracowników stoczni Trójmiejskich to właśnie w tej szkole
uczyły się osoby , które tworzyły polski przemysł okrętowy. W latach istnienia Conradinum pracowało
prawie 1000 nauczycieli przedmiotów teoretycznych, praktycznej nauki zawodu, wychowawców w internacie oraz około 400 pracowników administracji i obsługi szkoły i internetu . Dzisiaj praktycznie nie istnieje już Conradinum.
2021-12-12 06:41
Chodziłem tam do szkoły i najlepsze lata młodości.
2021-12-13 14:11
Ja też, Tbo l90 te, stocznie wtedy już powoli padaly
2021-12-10 12:26
Popatrzcie na M/S Nowotko. Nadbudówka na śródokręciu zajmująca 1/3 kadłuba, kosztem ładowni :)
Załoga to pewnie ze 40 osób. Wtedy liczył się socjal :)
To było plywanie. Stanie tygodniami na redach, wycieczki,
Popatrzcie na M/S Nowotko. Nadbudówka na śródokręciu zajmująca 1/3 kadłuba, kosztem ładowni :)
Załoga to pewnie ze 40 osób. Wtedy liczył się socjal :)
To było plywanie. Stanie tygodniami na redach, wycieczki, zabieranie w rejs żon czy całych rodzin. No i PLO ponad 200 statków i w zasadzie linie na cały świat. Fajne czasy :)
PS. Czy M/S Norwid był bliźniaczym statkiem Nowotko?
2021-12-14 08:50
"Norwid" był zbudowany we Francji, wg innego projektu. Był ponad 10 m krótszy.
2021-12-10 12:36
Byłem w pierwszej załodze 'Norasia Valparaiso' kadłub ok, ale nadbudówka tragedia. Słaby projekt. Do tego wieczne problemy z koreańskim silnikem.
2021-12-10 13:06
2021-12-10 13:35
2021-12-10 22:00
potwierdzam
2021-12-10 23:07
ratować.
2021-12-10 13:34
2021-12-10 13:39
2021-12-10 13:50
coś ucięło tekst
2021-12-11 03:55
2021-12-11 19:35
Pamietam wypadek pewnej nocy...
Podczas transportu do maszynowni wpadl zapasowy tlok od silnika.Bez rannych sie nie obylo.
Pamietam tez eksplozje na jednym z kontenerowców,stał w suchym doku.
Kontener byl budowany dla niemca -Alfa shipping zdaje sie.
2021-12-10 13:37
a dzisiaj spolki i spoleczki na miejscu stoczni gdynia zarabiaja kokosy
2021-12-12 21:50
2021-12-10 14:18
80-90tych nosiłi tetrowe pieluchy (pampersów nie było)
faktem jest że gospodarka PRL w rankingach światowych stała wysoko, nawet bardzo wysoko
Ta pozycja jest już nie osiągalna dla III, IV czy VRP
80-90tych nosiłi tetrowe pieluchy (pampersów nie było)
faktem jest że gospodarka PRL w rankingach światowych stała wysoko, nawet bardzo wysoko
Ta pozycja jest już nie osiągalna dla III, IV czy VRP
Lewandowski , Balcerowicz to kaci z lewackiego klubu
Mamy być niemieckim protektoratem, to widać słychać i czuć zwłaszcza po stronie opozycji
2021-12-10 15:06
którego nie było, było zlecenie z partii tak jak dziś na obrzydzanie uchodźców czy UE
2021-12-10 16:37
potem długo nic i stal. Nic więcej nie potrafiono wytworzyć
2021-12-10 21:42
Stocznia Gdynia (SKP) pracowala glownie dla Skandynawii i Kanady.
Juz wtedy Polska stawala sie europejska montownia z magazynami roznych nalepek. Ale pozniej kolejna rewolucja wyploszyla zainteresowanych albo ich konkurencja wydusila...
2021-12-10 21:47
Tylko Skandynawia bierze sile robocza a nie produkt. Bo wiedza, ze to co tutaj zostalo , nie jest w stanie zorganizowac takiej produkcji.
2021-12-14 08:53
Jeśli budowę ze stratą uważasz za gospodarczy sukces, to myślę, że nie mamy o czym dyskutować.
2021-12-10 14:33
w 2021 ze stoczni polnocnej wyszły dwa lodolamacze rzeczne. no mozna powiedzec, ze przemysł stoczniowy kwitnie :) w złotych czasach nikt w polskiej stoczni by nawet nie podpisal umowy na cos takiego. w dawnej gdańskiej
w 2021 ze stoczni polnocnej wyszły dwa lodolamacze rzeczne. no mozna powiedzec, ze przemysł stoczniowy kwitnie :) w złotych czasach nikt w polskiej stoczni by nawet nie podpisal umowy na cos takiego. w dawnej gdańskiej robi sie wszystko chyba juz oprocz statkow. widzialem w malarni nawet wagony tramwajowe. w gdyni wszyscy podjarani ze robią jakiegos kapcia dla finferries albo bloki dla cda. w stoczni, z ktorej wychodzily jednostki po 250m. dramat, muł i ciemnosc.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.