2020-05-14 07:26
Opinia wyróżniona
Nigdy się nie spotkałem z tym, że sprzęt działa tylko tyle co gwarancja a potem do śmieci. W zasadzie wszystkie sprzęty działają mi bezawaryjnie od lat. Telewizory 14 i 10 lat, pralka i suszarka 10 lat, zmywarka 10 lat.
Nigdy się nie spotkałem z tym, że sprzęt działa tylko tyle co gwarancja a potem do śmieci. W zasadzie wszystkie sprzęty działają mi bezawaryjnie od lat. Telewizory 14 i 10 lat, pralka i suszarka 10 lat, zmywarka 10 lat. Jedynie piekarnik faktycznie do wyrzucenia bo nie działa częściowo panel dotykowa a wymiana kosztuje tyle co cały sprzęt innych firm. Jak się kupuje porządne rzeczy i eksploatuje odpowiednio to służą latami. Jak się kupuje po taniości i dobija sprzęt to nic dziwnego, że szybko pada.
2020-05-15 12:29
Podam przykład z mojej firmy:
Drukarka laserowa Brother za 1 tys. zł z dwuletnią gwarancją. Po około 2 latach do wymiany bęben - koszt ok. 700 zł. A nowa znowu za 1 tys. zł. A tymczasem 20-letnia drukarka HP świszczy i terkocze ale nadal działa, tyle, że zbyt wolno drukuje na dzisiejsze standardy
2020-05-14 17:58
Te padanie to raczej nie jest dobijanie sprzętu, ale korzystanie z niego. Osobiście zauważyłem, że niemieckie marki cenione za niezawodność produkowane w Chinach są gorsze od azjatyckich marek (koreańskich i japońskich) produkowanych oczywiście też w Chinach.
2020-05-14 16:39
2020-05-14 12:16
Mam podobnie, monitor Samsunga ciśnie już 8 lat, procesor Intela też ma 8 lat no i lodówka Sharpa ma już 15 lat i zepsuło się tylko światełko. Najgorzej jest z odkurzaczami które mi padają notorycznie po 4 latach.
2020-05-14 14:10
Nie kupuj papierowych worków do odkurzacza to przestaną Ci się psuć. Od kiedy przeszedłem na oryginalne, materiałowe worki, odkurzacz przestał się przegrzewać.
2020-05-14 13:26
ale lodówka, piekarnik, pralka, telewizor plazmowy funkcjonują bez zarzutu już 11 lat. Mikrofala Daewoo kupiona w 1997 roku działa do dzisiaj.
2020-05-14 10:59
Jeśli jest to panel z polami dotykowymi (a nie ekranem dotykowym), wystarczy go rozebrać, żeby dostać się do płyty z elektroniką. Następnie starannie wyczyścić kontaktrony dotykowe alkoholem izopropylowym. Ponieważ panel
Jeśli jest to panel z polami dotykowymi (a nie ekranem dotykowym), wystarczy go rozebrać, żeby dostać się do płyty z elektroniką. Następnie starannie wyczyścić kontaktrony dotykowe alkoholem izopropylowym. Ponieważ panel znajduje się nad drzwiami piekarnika, trafia na niego rozgrzana para z tłuszczem, jak piekarnik się otwiera. No i wcześniej czy później kontaktrony się usyfią i przestają reagować.
2020-05-14 11:55
Poza tym kontaktron ma styki hermetycznie zamknięte.
...
2020-05-15 10:19
Bez obelgi komentarz by się nie liczył, co?
2020-05-14 09:18
Ja wymieniłem 12 letniego B..... na nowego Wh.... po miesiącu lodówka już wymieniona na nową :) jeszcze masz coś do dodania ?
2020-05-14 14:16
te same historie sie slyszało 15 lat temu
2020-05-14 07:50
Masz stare graty to działają kup coś nowego teraz
2020-05-14 10:54
Pralka 9 lat działa
Kuchenka Amica 8 lat działa
Lodówka Samsung 9 lat działa
Laptop Acer 12 lat
Mikrofala padła po 8 latach
Fiat 19 letni działa tylko części eksploatacyjne
Telefon 4 lata dziala
2020-05-14 13:53
Ja kupuję gazetę w 25 letnim kiosku i wiadomości też nadal do mnie dochodzą.
2020-05-14 12:33
Mój 486 też nadal działa.
Trochę tylko muli.
2020-05-14 11:22
2020-05-14 11:50
Do pisania maili, przeglądania netu, oglądania filmów i zdjęć. Mam 11 letni Lenovo, któremu zmieniłem dysk na ssd, dołożyłem trochę pamięci i nadal śmiga. Można oczywiście kupić nowy wypasiony laptop nawet pow. 20k tylko po co? Do wymagającej dużej mocy obliczeniowej pracy, w cenie takiego lapka mam 3 wypasione PC
2020-05-14 11:53
2020-05-14 12:45
Jedyny problem to klocowatość, słaba bateria i pobór prądu.
Ale stare core2quad czy pierwsze i7 dalej spokojnie ciągną przeglądarki.
2020-05-14 10:42
Przez moje rece przeszlo sporo monitorow w ktorych kondensatory elektrolityczne wlutowane zostaly w plyty glowne blisko mocno nagrzewajacego sie transformatorka lub radiatorow odprowadzajacy h cieplo. A zbyt duze cieplo
Przez moje rece przeszlo sporo monitorow w ktorych kondensatory elektrolityczne wlutowane zostaly w plyty glowne blisko mocno nagrzewajacego sie transformatorka lub radiatorow odprowadzajacy h cieplo. A zbyt duze cieplo powoduje ze kondzio puchnie i nie trzyma napiec. Wystarczy spojrzec z vory i od rszu widac ze w gornej czesci na kreskowaniu jest wylany. Najlepiej wtedy wymienic je wszystkie. Koszt jednego to od 18 groszy do max 1.50 za element pizadny jakosciowo w hurtowni. Koszta praktycznie zadne a sprzet natychmiast dziala. Celowa zagrywka producenta.
2020-05-14 08:04
To samo mówiono 10 lat temu.
2020-05-14 07:08
Opinia wyróżniona
Wszystko jest produkowane aby zarobić na szczęściach serwisowych. Są wydzielane specjalne moduły które mają sie psuć aby móc dalej na nich zarabiać. Dylemat obecny to: naprawić za 1000 zł czy kupic nowe za 1500 zł.
2020-05-14 07:28
tv 42 cale -padlo podswietlenie matrycy(oczywiscie 2 msc po gwarancji) "naprawnik"zeby bylo smiesnie w "serwisie" -naprawa wymiana od 500-700 zl ,a najsmiesniejsze za sama "diagnoze " 300zl - wiec nowy tv 42 ze smartem(w promo dla dociekliwych: euro-rtv-agd) i przedluzona gwarancja na 6 lat -700 zl .kurtyna.
2020-05-14 10:45
... ale robilem sam dla siebie na swoich diodach itp wynioslo mnie to bez robocizny ok 150 zl... Takze ten serwis omijaj z daleka po ryju bym im dal za zdiagnozowanie za 300 zl ale ja jestem elektronikiem ziomek:)
2020-05-14 10:15
specjalnie lutuje kondensatory obok radiatorów, żeby się grzały i po kilku latach wylały elektrolit. W necie są tutoriale jak je wymienić na odporne temperaturowo przed wylaniem, ale wtedy gwarancja idzie się chędożyć.
2020-05-14 11:09
To nie możesz po prostu napisać, że to samsung ?!!
2020-05-14 10:41
Chodzi o napięcie,wstawiane są na zbyt małe napięcie.
2020-05-14 12:46
Tylko kto kupi telewizor, który będzie 3x droższy od innych na tej samej półce?
2020-05-14 22:52
przejdź się do najbliższego sklepu i zobacz ceny
2020-05-17 13:35
Niestety nie 10 zł, bo firma zamiast 3 tv sprzeda jeden. Koszt technologii rozłoży się na mniejszą ilość sprzętu. Ktoś to musiał "wynaleźć", wybudować linię produkcyjną itp.
2020-05-14 10:34
ale owszem, to co piszesz to norma.
2020-05-14 07:01
Obecnie producenci niestety chyba coś specjalnie majstrują....Nowa pralka po 3 latach,2 tygodnie po gwarancji....pada programator,taniej kupić nową pralkę.Podobnie nagle,tydzień po gwarancji pada laptop....ehhh...kiedyś
Obecnie producenci niestety chyba coś specjalnie majstrują....Nowa pralka po 3 latach,2 tygodnie po gwarancji....pada programator,taniej kupić nową pralkę.Podobnie nagle,tydzień po gwarancji pada laptop....ehhh...kiedyś się naprawili i sprzęt lata trwał.Mam jeszcze zelmerowski odkurzacz z lat 70tych.Jednostka nie do zdarcia moi drodzy i kochani.Podobnie niestety obecnie w życiu, łatwiej zmienić partnera niż naprawiać i walczyć i związek.Takie dzikie czasy.Czuway!
2020-05-14 07:58
Dlatego wystarczy dokupić gwarancję na 5 lat
I jest to koszt 500 zł.
2020-05-14 08:06
2020-05-14 08:25
Mozlowe jak narazie po 3 latach wymieniłem fartuch
2020-05-14 09:45
Możesz się zdziwić co do warunków. Co innego mówi sprzedawca, co innego jest napisane
2020-05-14 08:03
- np. nagrzewnica ma zasilanie 12V to przewód nawojowy na styk do 12V i drutem typu "łatwe lutowanie".
jak przewinąłem obliczeniowo na 16V i drutem w lakierze, który trzeba zeskrobać by polutować i dodałem na końcu jeszcze ukł.przeciw przepięciowy - to trzyma jak skała od lat.
2020-05-14 10:05
Nie każdy ogarnia elektronikę na tyle.
2020-05-14 08:12
Mam u siebie w domu AGD, kupiony powiedzmy że to średnia półka.
Całość ma 5 lat, tylko w płycie indukcyjnej padły na jednym polu tranzystory. Wymiana coś ok 100 paru zł. (to tylko kilka % wartości płyty).
W
Mam u siebie w domu AGD, kupiony powiedzmy że to średnia półka.
Całość ma 5 lat, tylko w płycie indukcyjnej padły na jednym polu tranzystory. Wymiana coś ok 100 paru zł. (to tylko kilka % wartości płyty).
W pralce na gwarancji do wymiany amortyzatory, teraz już 3 lata i jest ok. A pralka 12kg i prane wszystko jak leci z kołdrami (a to jest ciężkie jak jest mokre).
Reszta działa.
Laptop DELL po 8 latach zaczął czasem się wywalać... no cóż płyta główna do wymiany. To też koszt 300 paru zł... i będzie jeszcze śmigał bo bym musiał wydać na nowy "podobny" z 3 tysiaki.
2020-05-14 08:52
Właśnie wybiła mu dekada. Z okazji jubileuszu przeinstalowałem mu Windowsa i teraz aż tak bardzo nie zamula. Dobry sprzęt.
2020-05-14 09:12
wsadź mu dysk ssd to zobaczysz jak przyśpieszy :)
2020-05-14 09:28
Windows 10 jest tak zabugowany i zaszpiegowany - że nawet i9 z 16GB ram i ssd1T zamula !!!
2020-05-14 09:46
Ale brednie :)))
2020-05-14 10:28
sam tylko Windows Defender zajmuje kilkadziesiąt MB RAM i potrafi miejscami dojść do 100% użycia procesora!
2020-05-14 11:23
To co opisujesz to ruskie piraty z nieusuwalnymi trojanami i malware
2020-05-15 10:31
2020-05-14 12:47
Mówimy o 10 letnim komputerze, nie 30 letnim :D
2020-05-14 10:55
Na zwyklym lapku 2 rdzeniowym z dyskiem zwyklym hdd (talerzowym) z 3 gb ramu Windows 7 Ultimate odpala w ok 45 sekund. Natomiast Windows 10Home Premium po ok 55 sek. do minuty. Po wymianie na SSD i postaeienoi na nim ww
Na zwyklym lapku 2 rdzeniowym z dyskiem zwyklym hdd (talerzowym) z 3 gb ramu Windows 7 Ultimate odpala w ok 45 sekund. Natomiast Windows 10Home Premium po ok 55 sek. do minuty. Po wymianie na SSD i postaeienoi na nim ww systemow Winda 7 startuje natychmiast. Zdaze puscic palec z klawisza Power i... jest. A Winda 10 troszeczke pozniej. Ze dwie trzy sek. pozniej. Ale mam poczyszczony system i przy bootowaniu odpalaja sie tylko potrzebne rzeczy. Takze kolezko jak zrobisz tak masz.Jak masz dobry 2 rdzeniowy lapek sprzrd wielu wielu lat np jakis core2duo to startuja nie mal identycznie co i5 czy i7 wiec reasumuhac jak masz smietnik i kupa nie potrzebnego oprogramowania producenta(chocby Sony Vaio mialo tego tyle ze zawsze wgrywam swojego Windowsa bez tego sh*tu) to bedzie ci chodzil zamulony jak Sven po portalu
2020-05-14 09:15
2020-05-14 12:01
Dziękuję, poleżę
2020-05-14 08:22
Kiedyś też robiono sprzęt tandetny, który potrafił się wiecznie psuć - zwłaszcza gdy mówimy o sprzęcie z PRL. Po prostu do dziś dotrwały te lepsze egzemplarze.
Zapominamy też, że choćby sprzęt AGD był relatywnie o wiele droższy, niż dziś.
2020-05-14 10:34
Bzdury opowiadasz. Sprzęt AGD trzymał się świetnie. Robili go na lata, bo raz - wszystko w PRL kosztowało więcej niż mówiła cena w sklepie, były problemy z pozyskaniem materiałów. Miało starczyć na dekady i ten sprzęt
Bzdury opowiadasz. Sprzęt AGD trzymał się świetnie. Robili go na lata, bo raz - wszystko w PRL kosztowało więcej niż mówiła cena w sklepie, były problemy z pozyskaniem materiałów. Miało starczyć na dekady i ten sprzęt dalej się trzyma, jest prosty w serwisowaniu. Tyle, że za PRL firmy nie kierowały się zasadami rynkowymi, produkowały ale nie po to by rada nadzorcza posypała sobie banknotami po zakończeniu roku obrotowego.
Teraz masz kupić -> szybko zużyć -> wyrzuć -> kup ponownie. I tak w kółko, oczywiście firmy wspierają wszelakie modne #tag aby nie być homofobiczną, nieekologiczną... a to że ścieki z produkcji leją do rzeki gdzieś w środkowych Chinach i ludzie pracują jak w obozie koncentracyjnym to już nikogo nie obchodzi. Ważne, że my tu jesteśmy "EKO" przez duże "E". A zużyty sprzęt wyśle się do Indii, niech się tam trują.
No i trzeba dowalić jeszcze tu komuś aby oderwać uwagę od tych problemów tam, może na kierowców i samochody, może na elektrownie, może na hodowców świń... oni trują! My trujemy tam, ale ważne że oni trują tu!
2020-05-14 12:50
Skoro ten sprzęt był na lata, to gdzie on teraz jest?
Zostały tylko te egzemplarze, które się nie rozsypały i te faktycznie są solidne.
Już nie pamiętasz, jak co chwila trzeba było nosić Rubina do ZURTu?
2020-05-14 10:35
w płonnej nadziej, że w najbliższych miesiącach ZURT części otrzyma i naprawi ;))))))))))))
2020-05-14 08:33
2020-05-14 08:46
Nie ma miejsc dla normalnych,poza tym kolejka do lekarza do 2037)
2020-05-14 09:13
Jeśli uszkodzony jest programator to warto poszukać na allegro lub gdzieś indziej serwisu który niewielkim kosztem naprawi to urządzenie. Z drugiej strony pralka to dość strategiczne urządzenie i kupno nowej nieraz jest szybsze niż wysyłanie do naprawy.
2020-05-14 10:15
z tego co widze zawsze masz cos do powiedzenia
2020-05-14 10:46
A Tyco pijaku masz jeszcze na gwarancji???
2020-05-14 07:06
Że sprzęt elektroniczny lubi ulegać awariom najczęściej około miesiąca po upływie terminu gwarancyjnego...
2020-05-14 07:21
od lat wiadomo, ze jest to tak zaprogramowane, tzn wyliczone jest zużycie, że po takim czasie ma się zepsuć, np naście lat temu "majfrendy" pytali... jak długo dana część ma działać, albo ile km ma przejechać
2020-05-14 08:07
się to nazywa ;)
2020-05-14 08:07
dziś urządzenia mają elementy na styk - pracujące bez marginesu bezpieczeństwa... to i padają po tych kilkunastu miesiącach używania jak kawki w dżdżu.
2020-05-14 19:08
oprogramowanie bądź za mało pamięci, bądź internet w tel nie podziała, bo mamy technologię lte+. Bateria się szybko zużywa. Przestają też produkować części zamienne.
2020-05-14 09:15
to wbrew pozorom nie jest takie trudne :) wystarczy dać kondensatory w zasilaczu blisko radiatora i temperatura zrobi swoje :)
2020-05-14 16:12
Szajsung zostal kiedys za to ukarany we swoich tv za ten myk
2020-05-14 10:01
a to zadna tajemnica, wystarczy pol godziny poczytac.
2020-05-14 10:06
Wszystko zależy od sposobu użytkowania.
2020-05-14 07:06
Czy telefon, który został zamoczony jest do uratowania?
2020-05-14 07:16
Jeżeli to czysta woda, to po solidnym wysuszeniu powinno być OK. Jeżeli jest to jakieś świństwo typu Cola, Pepsi, lub inne słodkie paskudztwa z masą chemii w środku to może być poważny problem. Wtedy najlepiej od razu po
Jeżeli to czysta woda, to po solidnym wysuszeniu powinno być OK. Jeżeli jest to jakieś świństwo typu Cola, Pepsi, lub inne słodkie paskudztwa z masą chemii w środku to może być poważny problem. Wtedy najlepiej od razu po wypadku wypłukać urządzenie czystą wodą i może być szansa na uratowanie.
No i trzeba pamiętać, żeby od razu wyjąć baterię, jeżeli to tylko możliwe.
2020-05-14 07:16
Zależy jak szybko wyjąłeś z wody i od jego konstrukcji.
2020-05-14 09:50
Co za różnica jak szybko wyjął z wody? Jak nie ma IP68 to i tak zaleje
2020-05-14 10:07
Jak ci kanapka spadnie na podłogę na mniej niż 5 sekund, to tez bakterie nie przejdą.
2020-05-14 07:17
Tak. Wkladasz do suszarki na 30min.
2020-05-14 08:08
i jak nówka ;))))
2020-05-14 09:51
i bedzie bum!
2020-05-14 14:09
co wy piszecie, przeciez wiadomo ze jak spadnie to trzeba obmyc plynem spirytusowym z Orlena i kanapeczka bedzie OK.
2020-05-15 13:36
2020-05-14 07:18
To zależy, jakie było postępowanie po jego zmoczeniu. Jeśli od razu po zmoczeniu odłączono od niego baterię, to jest szansa go ożywić. Jeśli nie, to zazwyczaj jest nie do uratowania.
2020-05-14 07:29
Po zamoczeniu odpaliłem szluga i sie relaksowalem
2020-05-14 08:09
2020-05-14 13:59
Po zamoczeniu wyszedłem na balkon się zrelaksować i sąsiadzi w okolo też wyszli na balkon się zrelaksować i zapalić szluga.
2020-05-14 08:33
2020-05-14 08:41
Smacznego.
2020-05-14 09:16
to nie działa w żadnym stopniu
2020-05-14 09:51
2020-05-14 10:38
szybsze i dokładniejsze osuszenie - większa nadzieja na brak korozji
2020-05-14 18:57
niby dzień w ryżu leżał, zalany kilka dni wcześniej a po rozebraniu w środku jeszcze mokry, tak działa ten magiczny sposób. I to nie jeden taki przypadek miałem, że do naprawy przynieśli telefon co w ryżu najpierw leżał, żaden dziwnym trafem nie ożył.
2020-05-15 10:29
2020-05-15 11:19
2020-05-14 10:44
Telefon zamoczony wkładamy do rozgrzanego piekarnika na 250 stopni i suszymy ok godziny.
2020-05-14 14:11
Malo, trzeba dac okolo 400stC aby bylo OK.
2020-05-14 08:39
Zależy gdzie zamoczony, jak w alkoholu to odparuje i będzie działał, tylko pierwsze 12 godzin będzie na bani i będzie trochę świrował.
2020-05-14 09:52
2020-05-14 09:48
A jeśli jest, to na chwilę. Wysuszysz, działa. Ale korozja postępuje wewnątrz telefonu na elementach elektronicznych. Z czasem się wyłączy na dobre.
2020-05-14 10:40
potem już nie musi
2020-05-14 19:01
Trzeba telefon rozebrać i umyć środkiem obojętnym dla elektroniki np. alkoholem żeby pozbyć się wody oraz tego co po sobie zostawia odparowując. Tak jak napada deszcz na szybę, odparuje ale zostają plamy po wodzie, ślady
Trzeba telefon rozebrać i umyć środkiem obojętnym dla elektroniki np. alkoholem żeby pozbyć się wody oraz tego co po sobie zostawia odparowując. Tak jak napada deszcz na szybę, odparuje ale zostają plamy po wodzie, ślady tak samo jest na płycie głównej. Do tego woda powoduje zwarcia i występuje zjawisko elektrolizy, telefon w środku się "gotuje", złącza czy elementy elektroniczne korodują w zastraszającym tempie. Jeżeli szybko zadziałasz, porządnie oczyścisz, wymienisz to co się uszkodziło to będzie działał.
2020-05-14 20:38
Zawsze go ożywiałem. ALe działanie dokładnie takie, jak opisał gościu z serwisu GSM. Natychmiast odłączona bateria. Potem rozbiórka, przemycie, porządne wysuszenie.
Nie od rzeczy będzie dodać, ze tel ma 15 lat i
Zawsze go ożywiałem. ALe działanie dokładnie takie, jak opisał gościu z serwisu GSM. Natychmiast odłączona bateria. Potem rozbiórka, przemycie, porządne wysuszenie.
Nie od rzeczy będzie dodać, ze tel ma 15 lat i nazywa się Nokia 6310i :D
Przed nią topiłem inne telefony i tylko jeden model został trwale uszkodzony po zatopieniu. Woda dostała się do wyświetlacza i wymagał on wymiany ale sam tel działał nadal bez zarzutu.
A tak btw:
Sporo sprzętów agd/rtv myję po prostu szlauchem w wannie. Typu: monitor, drukarka, mikrofala, kiedyś radia czy telewizory. Może to szokować, ale wiedząc, jak właściwie postępować, nie zaszkodzi się elektronice.
2020-05-14 09:56
2020-05-14 16:42
że utopiłem telefon. Po szybkim wyjęciu z pralki niestety nie działał. Wizyta w serwisie, przeczyścili, wysuszyli, działał jeszcze wiele lat. Obecnie zaległ w szufladzie, bo bateria jest częścią obudowy i takich się już chyba nie produkuje. Zawsze warto przynieść do serwisu, może się uda odratować.
2020-05-16 10:22
Mój samsung po wyjęciu z muszli klozetowej jest sprawny.
2020-05-14 07:07
Dużo sprzętu nie da się naprawić to łożyska klejone to układy scalone bez oznaczeń to nie lata 80/90
2020-05-14 07:22
najbardziej po bandzie to wlutowane procesory
2020-05-14 08:10
2020-05-14 09:57
dzięki temu mamy lapki 1cm a nie 10cm szerokosci
2020-05-14 10:42
Dodatkowo zalane żywica,jak padną -płyta do wymiany.
2020-05-14 08:46
A jak da się naprawić to cena usługi naprawy często gęsto porównywalna do ceny nowego sprzętu.
2020-05-14 20:14
układ w obudowie WLCSP lub DFN ma miejsce na kropkę wskazującą maszynie orientację komponentu, ale już na poważne oznaczenia już raczej nie.
2020-05-14 07:08
Opinia wyróżniona
Wszystko jest produkowane aby zarobić na szczęściach serwisowych. Są wydzielane specjalne moduły które mają sie psuć aby móc dalej na nich zarabiać. Dylemat obecny to: naprawić za 1000 zł czy kupic nowe za 1500 zł.
2020-05-14 07:28
tv 42 cale -padlo podswietlenie matrycy(oczywiscie 2 msc po gwarancji) "naprawnik"zeby bylo smiesnie w "serwisie" -naprawa wymiana od 500-700 zl ,a najsmiesniejsze za sama "diagnoze " 300zl - wiec nowy tv 42 ze smartem(w promo dla dociekliwych: euro-rtv-agd) i przedluzona gwarancja na 6 lat -700 zl .kurtyna.
2020-05-14 10:15
specjalnie lutuje kondensatory obok radiatorów, żeby się grzały i po kilku latach wylały elektrolit. W necie są tutoriale jak je wymienić na odporne temperaturowo przed wylaniem, ale wtedy gwarancja idzie się chędożyć.
2020-05-14 10:34
ale owszem, to co piszesz to norma.
2020-05-14 10:41
Chodzi o napięcie,wstawiane są na zbyt małe napięcie.
2020-05-14 12:46
Tylko kto kupi telewizor, który będzie 3x droższy od innych na tej samej półce?
2020-05-14 22:52
przejdź się do najbliższego sklepu i zobacz ceny
2020-05-17 13:35
Niestety nie 10 zł, bo firma zamiast 3 tv sprzeda jeden. Koszt technologii rozłoży się na mniejszą ilość sprzętu. Ktoś to musiał "wynaleźć", wybudować linię produkcyjną itp.
2020-05-14 11:09
To nie możesz po prostu napisać, że to samsung ?!!
2020-05-14 10:45
... ale robilem sam dla siebie na swoich diodach itp wynioslo mnie to bez robocizny ok 150 zl... Takze ten serwis omijaj z daleka po ryju bym im dal za zdiagnozowanie za 300 zl ale ja jestem elektronikiem ziomek:)
2020-05-14 07:09
Kiedyś potrafili zdziałać cuda, teraz to najwyżej wymieniają całe moduły za kilkaset złotych
2020-05-14 07:26
Bo te moduły są często nienaprawialne. Każdy z nich jest małym komputerkiem.
2020-05-14 08:15
2020-05-14 09:06
2020-05-14 09:25
a ile radochy maiłem jak sam wylutowałem i wlutowałem nowy procesor z innego padniętego PS4 - pyk i zarobiłem 1000zł na czysto!
2020-05-14 12:46
Inna sprawa, gdy musisz utrzymać za to firmę. Wtedy nie ma czasu na siedzenie godzinami i zabawę z jakimś modułem.
2020-05-15 18:58
Niby jak naprawić zalany żywica moduł?
Albo moduł bez schematów, oznaczeń, bez części/elementow na rynku?
2020-05-14 09:25
teraz często cała "płytka z elementami" jest zamknięta w jednym układzie, układu nie naprawisz trzeba go wymienić pod warunkiem, że go kupisz. Na przykładzie telefonów takich z 10-15 letnich a obecnych, tam się dało
teraz często cała "płytka z elementami" jest zamknięta w jednym układzie, układu nie naprawisz trzeba go wymienić pod warunkiem, że go kupisz. Na przykładzie telefonów takich z 10-15 letnich a obecnych, tam się dało wymienić praktycznie każdy układ, naprawić większość usterek bez większego problemu i się to robiło. Teraz kilka układów, wszystko zalane klejem żeby przypadkiem tego nie przelutować w łatwy sposób.
2020-05-14 09:36
A do tego to układy dedykowane dla danego producenta i nigdzie ich nie kupimy.
2020-05-14 10:42
za nową część możesz zapłacić cenę jak za połowę ceny całego urządzenia
a gdzie jeszcze dojdzie ci koszt robocizny i naprawy?
dlatego polecam KANiBALiZM - kupujesz za bezcen takie samo urządzenie na części ... i modlisz się by było w nim akurat coś innego niż u ciebie popsute ;)))
2020-05-14 10:47
Tak, trzeba takich naprawiaczy znac...a ja znam dobrych naprawiaczy i dalej robia cuda i poprawiaja po serwisach.
2020-05-15 09:51
Zaoszczędzisz. A nie, czekaj. Takie moduły nie rosną na drzewach ani nie da się ich wyhodować w ogródku. One zwyczajnie kosztują kilkaset złotych i nie da się pewnych rzeczy inaczej naprawić niż poprzez ich wymianę.
2020-05-14 07:11
2020-05-14 07:26
I nie tylko audi, problem w starych autach to glownie rdza, dzialanie czasu, a nie zuzycie mechaniczne, stary japoniec jest nie do zabicia, lub duzy zagazowany hamerykaniec :) a koszty utrzymania tansze niz w nowych malych jednorazowych wiertarkach, no ale lansu brak wiec lepiej sie zadluzac na pokaz
2020-05-14 09:06
rdza to w autach powypadkowych i szybkiej byle jakiej naprawie...,stare auta bezwypadkowe sa bez rdzy
2020-05-14 09:12
zależy jakie, jak masz japończyka z 90tych to jest zardzewiały jak puszka po śledziach, polskie rdza brała już na taśmie fabrycznej, ale stary ocynkowany niemiec czy francuz to jest to
2020-05-14 09:20
po remoncie kapitalnym /a ceny części taniocha/ znowu pośmiga te 50lat.
nie mówiąc już o Warszawie - która jeśli jest zadbana - to jest nie do zdarcia
2020-05-14 09:43
warszawa nie do zajechania a remont silnika po 50 000km spasowana młotkiem nie psuje sie tak samo jak 20 letnie audi
2020-05-14 10:48
dbać trzeba - podkowy czasem na nowe wymienić, owsa do prosa dosypać, skórkę szczotką przetrzeć i wytrzeć do sucha co wieczór.
2020-05-15 11:16
I czasem wymienić jakieś elementy pod maską.
2020-05-14 07:59
20latkiem nie masz szans na przezycie z autem nawet gorszej klasy ale 5-7-10letnim.
2020-05-14 09:13
nie wiesz co mówisz
2020-05-15 11:10
2020-05-14 07:12
to i robili porządnie. Pralka kosztowała pensję. Kupcie teraz pralkę za 3000 zł to też wam popracuje 20 lat. Czego się spodziewacie za 500 zł?
2020-05-14 07:18
Zarówno tanie jak i drogie modele padają bez ostrzeżenia albo pracują długie lata. Zależy od użytkownika, eksploatacji, warunków w których urządzenie pracuje, etc.
2020-05-14 12:52
Tylko mają więcej bajerów. Nikt nie kupi urządzenia 3-4x drożej, jeżeli ma tą samą funkcjonalność.
2020-05-14 07:20
Kupiłem ją za około 1200 zł, czyli niemal całą moją ówczesną miesięczną pensję. Chodzi bezawaryjnie do dzis. Obecnie też można kupić pralkę za 1000 zł, ale czy wytrzyma tyle co ten pełnoletni Bosch?
2020-05-14 07:34
Co jest odpowiednikiem 1200 z tamtch czasów i też wytrzyma...
2020-05-14 08:19
by cena 1200zł z 2002r. odpowiadała realnie cenie z 2020r. to musiałby dziś za pralkę dać 3000-4000zł
2020-05-14 18:04
Bossh, tez gdzieś 1200 -1480 zł kosztował bez znbędnych bajerów , ,mechaniczny, ,portętła. wciski , do dziś szmiga. tylko 2 razy grzałke wuymieniłem . , coś ok 60 zł z wizytą faha
2020-05-14 07:21
2020-05-14 07:27
Teraz też jest drogie. Tyle, że kiedyś miałeś tylko drogie a teraz masz wybór - albo tanie na kilka lat albo drogie i porządne na lata.
2020-05-14 08:29
różnią się tylko designerską obudową i kolorowym wyświetlaczem...
już tak TV zhackowałem - tańszy miał po prostu powyłączane programowo pewne funkcje... samo wgranie innego softu te funkcje przywracało.
2020-05-14 11:01
Kupiłem pralkę Siemensa, made in Germany. Rozpadła się po 6 latach. Dosłownie się rozpadła.
2020-05-14 14:18
Nie można już pralek wykorzystywać jako betoniarek, bo właśnie się wtedy rozpadają.
2020-05-14 08:15
Dlatego pralka czy telewizor kosztowały pensję, co nie zmienia faktu że sprzęt był solidniejszy - pamiętam że lodówka wyprodukowana gdzieś na wschodzie służyła mi przez około 20 lat.
2020-05-14 10:51
po 40latach nadal sprawnie chodziła ...
a musiałem kupić nową - bo żonie nie pasowała designersko do jej nowej kuchni.
2020-05-14 12:34
Czy mieliście ją dłużej ?
2020-05-14 09:16
Nie popracuje, nawet taka firma na M.... mimo cen się psuje, ale części kosztujące np 500zł nie robią wrażenia przy cenie sprzętu, więc opinia że "tania" w naprawie
2020-05-14 10:55
I mówisz, że też się tak psują?
2020-05-14 11:36
Niestety mam znajomego hotelarza. W pralni miał te na M. Po iluś awariach stwierdził że to nie ma sensu i też używa takich na B 10x tańszych. Też się psują, ale wymiana co rok nie boli.
2020-05-14 11:02
w lambi koszty robocizny to % mniej niż połowa - takiej samej naprawy w volkswagenie golfie - w odniesieniu do wartości całego samochodu ;)))))
a % to i ceny części wychodzą podobnie - tu reflektor 25000zł/2200000zł - tu reflektor 250zł/22000zł
2020-05-14 10:24
Pralka za 500 zł ? Chyba od pasera albo pomyliłeś z dużą tarką rzeczną :P
2020-05-14 10:56
Po 2 latach gwarancji 2 miesiace pozniej padł wyswietlacz - koszt 450 zł za czesc.
I tylko tyle w tym temacie.
2020-05-15 19:02
Droga pralka za 3mln xD
2020-05-14 07:15
Ceruj skarpety :)
To oczywiście żart i przesada ale jeszcze nie tak dawno było to normalne :)
2020-05-14 07:22
Sam takie skarpety jako dzieciak nosiłem.
2020-05-14 07:40
Pan cerowany
2020-05-15 11:29
to był program dla dzieci w TV
2020-05-14 07:57
Moja babcia do dzisiaj ceruje, jak mam zawsze jej dam przetartą skarpetkę do pocerowania. Radość na twarzy babci - bezcenne. :)
2020-05-14 11:04
2020-05-14 08:00
Dzisiaj kupujemy od chinczyka za 10zl para
2020-05-14 09:14
2020-05-14 10:10
na śmietnik jak się przetrą po kilku miesiącach, niech rośnie góra śmieci
2020-05-14 11:05
i nitki naprawdę były bawełniane ... a nie jak dziś plastikowe pół na pół
2020-05-14 09:54
2020-05-14 11:06
2020-05-14 10:59
Czy taka przesada? Ja ceruję. To tylko kilka machnięć ręką, nie musi być idealnie, a skarpetka czy rajstopy jeszcze kilka razy posłużą :)
2020-05-14 07:22
Popsuła mi się płyta główna w tv Sony 55" model KD-55X8505C . Może ktoś to potrafi naprawić ?
2020-05-14 07:33
Płyta główna, powiadasz? Nawet jak tv ma 10 lat, to raczej nieopłacalna naprawa.
2020-05-14 08:59
Nie, tv nie ma 10 lat tylko 3. Wiem, że jakiś gościu w Wa-wie naprawia za 400zł no to jeszcze się opłaca naprawiać. Pytanie czy w Gdańsku jest jakiś magik, który jest w stanie to naprawić.
2020-05-14 09:18
Trzeba podgrzać punktowo te wszystkie układy scalone które mają wyprowadzenia pod spodem. Oczywiście tak aby ich nie uszkodzić i całej elektroniki dookoła. Polecam wymontować samemu płytę i zlecić taką usługę w jakimś
Trzeba podgrzać punktowo te wszystkie układy scalone które mają wyprowadzenia pod spodem. Oczywiście tak aby ich nie uszkodzić i całej elektroniki dookoła. Polecam wymontować samemu płytę i zlecić taką usługę w jakimś dobrym serwisie GSM lub komputerowym.
Niestety ale od pewnego czasu świat lutuje spoiwem bezołowiowym i to się potrafi utleniać po pewnym czasie. Z jakiś względów sprzęt medyczny czy lotniczy oraz wojskowy dalej jest lutowany techniką ołowiową.
Oczywiście nie ma 100% pewności że to pomoże . U mnie w pracy kolega uratował tak kilka laptopów.
2020-05-14 09:44
stopy cynowo-ołowiowe stosowano tylko dlatego że były bardziej plastyczne i miały niższą temperaturę topnienia.
odkąd zniknął montaż przewlekany... - to już nie ma większego znaczenia
2020-05-14 10:08
Stopy bezołowiowe zaczęto stosować ze względu na ekologię a nie na ich wyższość nad stopami ołowiowymi. Przemysł lotniczy oraz sprzęt medyczny profesjonalny tylko lutowane są stopami ołowiowymi. Stopy ołowiowe stosowano bo były tanie i nic do rzecz nie ma tu plastyka.
2020-05-14 11:07
KPW?
2020-05-14 11:23
Stary artykuł :"Masz w domu taki sprzęt? Kasa w błoto! Istna plaga awarii! I nikt o tym nie mówi..."
Tu jest problem.
2020-05-14 12:39
radzę nie wypisywać głupot. Obecnie jest obowiązek lutowania bezołowiowo inaczej sypią się kary.
2020-05-14 23:30
2020-05-14 09:47
Adam, zadzwoń do pana z Pruszcza Gdańskiego - naprawa RTV Ul.Generała Józefa Bema 30 Naprawiał mi TV i naprawdę zna się na rzeczy Z tego co widziałem to zajmuje się tym profesionalnie. (o ile dobrze pamietam to pan Stasiu) Mam nadzieję, że się uda. pozdrawiam
2020-05-14 10:42
2020-05-14 09:57
Tak, jest taki serwis który naprawia wysyłkowo. Musisz sam wymontować płytę i im wysłać. Szukaj w necie serwis rtv w miejscowości Kleczew. Nie wiem czy akurat ten model, ale próbuj
2020-05-14 10:04
Też tego nie rozumiem, zamiast pomóc jeden drugiemu i podzielic się wiedzą to tylko zawiść, zazdrość i "szpila" :( Ale jakże to polskie i katolickie żeby komus dopiec. Przykre to :( Dobrze, że jest jeszcze troche ludzi dobrej woli i chcących pomóc bezinteresownie. Pozdrawiam i trzymam kciuki.
2020-05-14 10:40
2020-05-14 10:03
Polecam p. Janusza z Falowca. Tanio!
2020-05-14 10:25
Na Opolskiej na Przymorzu w pawilonikach jest meeega gościu. Zna się na rzeczy a nie "typowy wymieniacz". Uratował mi Panasonica gdzie org. serwis powiedział że to trup a tv miał 3,5 roku.
2020-05-14 12:03
2020-05-14 10:43
allegro całej płyty.
2020-05-14 10:48
Kup nowy telewizor
2020-05-14 11:00
Do naprawy lub wymiany płyta głowna... polecam electronixę galaktyczna 27 519565902
2020-05-14 11:36
Proserwis na Obrońców Wybrzeża 12 w Gdansku
2020-05-14 16:48
2020-05-15 10:01
Serwis Majko przy ul. Heweliusza w Gdańsku. Od lat tam naprawiam różne sprzęty, radia, TV, itp. zawsze kompetentnie i w miarę tanio.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.