2022-01-19 08:59
Opinia wyróżniona
W tym kraju nie po prostu nie rozmawia. Obowiązuje tresura. Masz być taki i taki. Rodziny sa dysfunkcyjne a wiekszosc społeczeństwa ma spore problemy ze soba. Alkohol, frustracja, brak empatii. No wiec mamy skutek.
2022-01-19 19:56
Szkoda ryja strzępić
2022-01-19 19:24
Bzdura. Tresura to obowiazywala kiedys, zwlaszcza w szkolach (niejeden nauczyciel stosowal kary cielesne za komuny). Do mnie jeszcze w polowie lat 90tych podszedl dyrektor w liceum i upomnial (delikatnie mowiac) przy
Bzdura. Tresura to obowiazywala kiedys, zwlaszcza w szkolach (niejeden nauczyciel stosowal kary cielesne za komuny). Do mnie jeszcze w polowie lat 90tych podszedl dyrektor w liceum i upomnial (delikatnie mowiac) przy wszystkich bo siedzialam na przerwie na korytarzu na podlodze. Nie popieram kar cielesnych (sa wg mnie obrazem bezradnosci rodzicow choc niestety sama czasem stosuje) ale bylo to przynajmniej jakas proba wychowania. Teraz nie wychowuje sie dzieci w ogole, jest wolna amerykanka, dzieciaki robia co im sie podoba, zero kar bo to stres. Do tego wiecznie zapracowani rodzice. Do tego social media ktore kompletnie odmozdzaja. W ogole mnie nie dziwi ze te dzieciaki nie wyrabiaja.
2022-01-20 05:26
pojęcie drylu pruskiego ? Tak chowano ludzi w Prusach, przez kary cielesne, szczególnie w szkołach ?
I jaki to dało efekt ? No jaki ? Taki, że wszyscy niemieccy naziści w szkołach byli lani. I jakie to dało
pojęcie drylu pruskiego ? Tak chowano ludzi w Prusach, przez kary cielesne, szczególnie w szkołach ?
I jaki to dało efekt ? No jaki ? Taki, że wszyscy niemieccy naziści w szkołach byli lani. I jakie to dało ich wychowanie ? Ano takie, że odreagowali to między innymi na Polakach. I nie tylko oni.
Jakie ty masz pojęcie o wychowaniu w Szwecji, będącej prekursorem wychowania bezstresowego ?
Twój dyrektor nie tylko na Zachodzie, ale np. w takiej czeskiej Pradze doznał by szoku, gdyby zobaczył młodych ludzi z całego świata jak siedzą na bruku tutejszej starówki.
Jak słyszę konserwatystów co mają do powiedzenia w tych tematach to scyzoryk w kieszeni się otwiera. Między innymi jakie brednie wypowiadali na temat Beatles'ów i Rolling Stonesów konserwatywnie nastawieni Brytyjczycy w latach 60. Część z nich wprost domagała się likwidacji młodzieżowych zespołów muzycznych. Lennon i pozostali, ilu to i**otyzmów nasłuchali się na swój temat, np. jakim prawem noszą długie włosy.
Albo ponoć ci straszni amerykańscy hipisi, co jako pierwsi zdecydowanie zaprotestowali przeciwko wojnie wietnamskiej i w ogóle konfliktom zbrojnym.
Prawda o wychowaniu z karami cielesnymi jest taka, że jej beneficjenci musieli w dorosłym życiu je odreagować - im wyższa ich pozycja społeczna to oznaczało konflikty zbrojne i wciąganie w nie całych grup ludności. Biedni królewicze - dostawali w tyłek w wieku 10 lat, to później jeden z drugim jako dorośli dawali wpie*rz innym wszczynanych przez siebie wojnach o nie wiadomo o co.
2022-01-23 00:15
2022-01-20 18:20
Ktorej czesci nie zrozumiales: ...Nie popieram kar cielesnych (sa wg mnie obrazem bezradnosci rodzicow...
2022-01-20 06:31
Duze uogolnienie tu widze. Niemcom powszchna nauka i dyscyplina pomogla w stworzeniu autorytaryzmu ale tez w tym ze przodowali i przoduja w technicznych osiagnieciach. Niemiecki przemysl motoryzacyjny i chemiczny nie wziął sie z nikad.
2022-01-20 09:34
Czyli popierasz kary cielesne ?
2022-01-23 00:16
2022-01-19 15:12
odpowiedz w stylu "kiedyś to było lepiej" -.- Nie., nie było. Kiedyś nikt nie miał czasu nie zastanawiać czy jest źle , a jak okazywał że potrzebuje pomocy to był krytykowany przez inne osoby że przesadza. Problemy
odpowiedz w stylu "kiedyś to było lepiej" -.- Nie., nie było. Kiedyś nikt nie miał czasu nie zastanawiać czy jest źle , a jak okazywał że potrzebuje pomocy to był krytykowany przez inne osoby że przesadza. Problemy zawsze były są i będą. Dopiero teraz rozwija się świadomość że jak się źle czuję to mam depresję i mam prawo chorować. Coraz więcej ludzi jest świadomych swojego zdrowia psychicznego i wie. że są to problemy które można leczyć i które wymagają pracy często ze specjalistą
2022-01-19 15:44
Bo ja sobie nie przypominam żeby ktoś z klasy miał dysleksję, dysgrafię, dysortografię, dyskalkulię, dys...
2022-01-19 16:10
Paaanie, kiedyś to było. Jakie BHP, kiedyś to chłop był chłop, a nie p***a w rurkach i jak mu rękę urwało na produkcji to podkulał ogon, przepraszał szefa za spowodowanie opóźnienia i spokojnie wykrwawiał się w drodze do
Paaanie, kiedyś to było. Jakie BHP, kiedyś to chłop był chłop, a nie p***a w rurkach i jak mu rękę urwało na produkcji to podkulał ogon, przepraszał szefa za spowodowanie opóźnienia i spokojnie wykrwawiał się w drodze do szpitala. Teraz, jakieś kaski, procedury bezpieczeństwa, postępowania prokuratorskie, kto to słyszał.
Kiedyś przecież było lepiej
2022-01-19 15:56
No tak łatwiej było powiedzieć że ktoś jest głupi niż spróbować zrozumieć jego problem. Oczywiście osoby starszej daty mają większą wiedzę niż osoby wykształcone w dziedzinach zajmujących się tym problemem :)
2022-01-19 18:00
To są pseudo schorzenia wymyślone przez pseudo lekarzy, czyli psychologów, którzy zwyczajnie nie potrafią przyznać, że nie potrafią pomóc rozkapryszonym i leniwym smarkom.
To właśnie psychologowie mają największe problemy z dziećmi...
2022-01-20 05:10
Rozumiem, że samobójstwa dzieci to ich moda ćwierćinteligencie ?
2022-01-20 22:30
Oczywiście, ze ich wymysł. Pomysł dobry, ale nikt nie powiedział jak to zrobić? Tylko wychowywać bezstresowo! Myśleli, ze ludzie kompetentni - psychologowie, powiedzą jak to robić. A do tego trzeba czasu! Wszystkiego trzeba się nauczyć. Teraz zbieramy owoce :(
2022-01-20 06:23
To raczej problem wynikanacy z ogolnych warunkow zycia przecietnej rodziny. Jezeli matka z ojcem pracuja na pelen etat a nawet i ponad co czesto tez nie generuje nadmiaru środków do zycia to kiedy maja wychowywac dziecko, w nocy? Tu nawet zaden magister po zaocznej psychologi za wiele nie wymysli.
2022-01-19 18:25
Kiedyś dyslektyk dostał trzy razy pasem od ojca i jednak potrafił się nauczyć.
2022-01-19 16:22
Magia
2022-01-19 16:27
osobiście znam osobę która spędziła wiele czasu na naukę matematyki a i tak nic z tego nie wychodziło - nie była leniwa. Za to w innych dziedzinach się odnajduje ;P czy jest głupia ? myślę że nie
2022-01-20 10:03
Takie czasy! Oczywiście ze nie była głupia, bo sie sprawdza w innych dziedzinach. Nie każdy musi znac się na wszystkim. Małpę tez nauczysz rysować, ale w innych dziedzinach się nie sprawdzi. Będzie tylko rysować!
2022-01-19 15:25
Gdzie ludzie mieli o tym usłyszeć, w trzech programach TVP w telewizorze, w Trybunie Ludu przeczytać?
2022-01-19 13:53
2022-01-19 15:23
Na depresję najlepszy makaron.
2022-01-19 16:35
Zamiast głupio odpowiadać, pomysl skąd się to bierze !
2022-01-19 18:23
2022-01-19 10:36
2022-01-19 09:09
zobacz tylko ile Twoje dzieci siedza z telefonami w dloniach , nasladuja puste gwiazdeczki ktore zyja z tego ze ktos ich obserwuje i chca tak samo , a tu d*pa blada i depresja no i wtedy oczywiscie dochodzi brak opieki
zobacz tylko ile Twoje dzieci siedza z telefonami w dloniach , nasladuja puste gwiazdeczki ktore zyja z tego ze ktos ich obserwuje i chca tak samo , a tu d*pa blada i depresja no i wtedy oczywiscie dochodzi brak opieki rodzicow ktorzy ledwo przeda aby rachunki zaplacic i zabrac gowniarza czy gowniare na wakacje aby mogly zrobic sobie fajna fotke na instagram i kolko sie zamyka :D
2022-01-19 15:16
A kto temu dziecku wcisnął smartfona do ręki, też puste gwiazdeczki z insta?
2022-01-19 18:20
Dziecko od narodzin rejestruje życie rodziców. Jak się zachowują, co robią i się uczy zachowań. Teraz taki mądry rodzic, w wieku 10 lat zaczyna mówić, ze to jest zle i ze ma się uczyć bo będzie nikim. Zakazy, nakazy -
Dziecko od narodzin rejestruje życie rodziców. Jak się zachowują, co robią i się uczy zachowań. Teraz taki mądry rodzic, w wieku 10 lat zaczyna mówić, ze to jest zle i ze ma się uczyć bo będzie nikim. Zakazy, nakazy - rozkazy! Co takie dziecko czuje? Czuje się zdradzone i się buntuje. Bo przecież pokazałeś rodzicu inne życie! Wybrać sobie, ze jesteś w takiej sytuacji!
2022-01-19 19:27
Dziecko potrzebuje autorytetu/mentora. Gdzie szuka? W internecie, bo innego sposobu nie zna. Trafia kolejny raz do sztucznego świata, szukając akceptacji. Zagubione dzieci :( wiec tak drogi rodzicu, chciałeś dobrze, ale spi****es! Jak to naprawić? Zacznij od siebie i małymi kroczkami pokaz inne zycie. Powodzenia
2022-01-19 11:05
2022-01-19 10:21
Opinia wyróżniona
spokój". Im dziecko starsze tym bardziej jest przyklejone/uzależnione od sieci- dzieci w większości są wychowywane przez Internet, a nieobecni zabiegani, zmęczeni rodzice pracują, by spłacać kredyty-sądząc, że dzięki temu zapewnią dziecku lepszy byt. Droga do nikąd- tzn.do Szpitala Psychiatrycznego.
2022-01-19 15:30
Niekoniecznie. Łatwo zwalić obecne problemy na technologie, a prawda jest taka że kiedyś dzieci też miały problemy tylko były ograniczane przez surowych rodziców, które takie sprawy bagatelizowały. Tak więc o prostu nikt
Niekoniecznie. Łatwo zwalić obecne problemy na technologie, a prawda jest taka że kiedyś dzieci też miały problemy tylko były ograniczane przez surowych rodziców, które takie sprawy bagatelizowały. Tak więc o prostu nikt oficjalnie problemu nie widział :) . Jednak warto zwrócić uwagę że często dziecko ma problemu w wyniku różnych zdarzeń w szkole takich jak wyśmiewanie czy samotność. Dodatkowo rodzice stawiają dzieciom często wygórowane oczekiwania względem szkoły czy sportu tym bardziej pogłębiając samotność dziecka .
Ale to tylko przykłady. Jest wiele sytuacji na które nikt nie miał wpływu i nie ma co zwalać tego na obecny świat tylko warto pomyśleć co można z tym zrobić.
2022-01-19 16:13
My nie mieliśmy w dzieciństwie telewizora, komórki, dzieci miały problemy, ale inne- nie takie, z powodu których od razu miały myśli samobójcze albo się cięły. Moim idolem nie był ,,gwiazdor"z Instagrama, ale mój
My nie mieliśmy w dzieciństwie telewizora, komórki, dzieci miały problemy, ale inne- nie takie, z powodu których od razu miały myśli samobójcze albo się cięły. Moim idolem nie był ,,gwiazdor"z Instagrama, ale mój dziadek- wspaniały szlachetny człowiek. Szanowałem nauczycieli, panie ze sklepu,sąsiadów- znaliśmy się wszyscy, gdy mamy nie było, jadłem obiad u sąsiadów. Biegaliśmy całe dnie na podwórku, ale mieliśmy poczucie czym jest honor i zasady fair play. Jako duży chłopak miałem zakodowane, że nie mam prawa bić się ze drobniejszym, słabszym, i tyle. Jednak ,,zmienia się oblicze tego świata".
2022-01-21 05:50
idealizujesz te czasy. Były inne to fakt ale nie pozbawione poważnych problemów. alkoholizm, przemoc domowa w roznej postaci i rodziny niby pełne bo i ojciec i matka byli pod jednym dachem ale obcy lub wręcz wrodzy sobie. Nie było insta ale było MTV. Ludzie lubią pamiętać tylko to co dobre.
2022-01-22 19:17
telewizorów, więc nie było też MTV...
2022-01-19 16:30
to powiedz skąd się wzięło zjawisko przemocy domowej skoro wszyscy się szanowali?
2022-01-23 00:30
2022-01-19 16:29
I w cale później te szczęśliwe dzieci nie miały problemu z alkoholem ??
2022-01-23 00:27
2022-01-19 14:06
Rodzice za mało czasu poświęcają maluchom,kupują im coraz to nowe gadżety,aby mieć spokój.Elektronika nie zastąpi rodzica,a rodzic zajmując się dzieckiem nie powinien mieć nosa w telefonie.Nawet na placach zabaw można zauważyć taką niby opiekę... Babunia niedzisiejsza
2022-01-19 12:25
2022-01-19 16:13
A jaki mieli wpływ, np. 30-40 lat temu? Przypomnę, że największy boom na sekty miał miejsce w latach 90'
2022-01-23 00:19
Czerpiesz wiedzę z broszur propagandowych?
2022-06-16 09:23
Z doswiadczenia! Ludziom w d*pach sie przewraca z dobrobytu.
2022-01-19 18:04
Ludzie mający obecnie po 40 i 50 lat nie mają notorycznie występujących problemów z psychą. Żeby można było dotrzeć do sekty, to trzeba było się ostro postarać, ponieważ nie było takiego dostępu do neta. Poza tym ludzie mieli więcej oleju w głowie, ponieważ nie byli tak wyprani przez internet.
2022-01-19 16:04
2022-01-23 00:22
2022-01-19 08:45
Same tiktokerki i influencerzy, którzy przy braku atencji lądują w psychiatryku z depresją.
2022-01-19 10:24
2022-01-19 12:43
Opinia wyróżniona
tu już nawet nie chodzi o media społecznościowe i influencerów ale rodzina również za to odpowiada. Wychowanie w duchu bycia najlepszym, "bezstresowe" wychowanie w tym sensie że rodzic rozwiązuje wszelkie problemy bez
tu już nawet nie chodzi o media społecznościowe i influencerów ale rodzina również za to odpowiada. Wychowanie w duchu bycia najlepszym, "bezstresowe" wychowanie w tym sensie że rodzic rozwiązuje wszelkie problemy bez udziału dziecka, postawa roszczeniowa... itp. Potem taki młody człowiek wchodząc w dorosłość, będąc przekonany o swojej wyjątkowości i wyższości zderza się z rzeczywistością która go już nie oszczędza. Spada jego poczucie wartości bo nie może się odnaleźć w świecie przed którym go chroniono, a cele które przed nim postawiono są nieosiągalne. Często skutkuje to depresją. Smutne.
2022-01-20 16:23
jestes tylko slabym ogniwem co pierdu pierdu cale zycie zmarnowal i teraz chce sie zrównac z mocnymi graczami na miescie
2022-01-20 15:19
tylko, że "słabość psychiczna" często nie ma nic wspólnego z problemami psychicznymi, szczególnie jak jesteś tak młody. 'zajeżdżają' się właśnie ci bardzo silni, którzy są w stanie wytrzymywać niesamowitą presję np. ze
tylko, że "słabość psychiczna" często nie ma nic wspólnego z problemami psychicznymi, szczególnie jak jesteś tak młody. 'zajeżdżają' się właśnie ci bardzo silni, którzy są w stanie wytrzymywać niesamowitą presję np. ze strony agresywnych rodziców, i tylko problemy ze zdrowiem są ich w stanie "powstrzymać". większa wyobraźnia rodziców, także w sprawie swojego własnego zdrowia psychicznego jest tu często kluczem
2022-01-20 06:24
Najbliższy prawdzie i obecnej sytuacji na świecie komentarz pod tym artykułem. Nic dodać, nic ująć.
2022-01-20 05:31
Gdyby Amerykanie przepraszali że żyją, to nie osiągnęli by tego co mają - potężnego kraju.
Oczywiście kreowanie tej asertywności kształtują w ten sposób, że nie może to być tylko wyścig szczurów, ale też współpraca na rzecz własnego kraju. Stąd ich mocny patriotyzm.
2022-01-19 15:15
no tak , lepiej żeby ojciec raz na miesiąc przyłożył dziecku żeby nie było roszczeniowe i bezstresowe ?? :) Wychowywanie dziecka z miłością i szacunkiem ?? ff komu to Przecież jak dziadek lał mojego ojca a ojciec mnie
no tak , lepiej żeby ojciec raz na miesiąc przyłożył dziecku żeby nie było roszczeniowe i bezstresowe ?? :) Wychowywanie dziecka z miłością i szacunkiem ?? ff komu to Przecież jak dziadek lał mojego ojca a ojciec mnie to czemu mam coś zmieniać co nie ?? To tylko karykatura ale odnosi się do wielu zachowań niektórych rodziców. Zwłaszcza tych którzy odrzucają postęp w dziedzinie psychologii dzieci i stosują te same "rozwiązania".
2022-01-19 15:26
2022-01-19 15:34
Znam wielu 40/50 (tak samo i 25/30) latków którzy maja obecne problemy psychiatryczne i różne traumy z przeszłości. Problemy te pojawiły się u nich już w wieku szkolnym ale przez tamtejszy system były bagatelizowane +
Znam wielu 40/50 (tak samo i 25/30) latków którzy maja obecne problemy psychiatryczne i różne traumy z przeszłości. Problemy te pojawiły się u nich już w wieku szkolnym ale przez tamtejszy system były bagatelizowane + rodzice nie mieli czasu i świadomości. Dopiero teraz te osoby leczą się na spokojnie z różnych traum ;) Tak więc tak być może chuchanie na bąbelka jest śmieszne ale przynajmniej to dziecko czuje się kochane . A jeśli ktoś ma dzieci i stosuje podejście z lat 50/70. to powodzenia za 30 lat jak dzieci się z buntują i urwą kontakty bo będą miały dosyć toksycznych rodziców
2022-01-20 00:23
Sam muszę wybrać się do psychiatry. Zapewne trauma z dzieciństwa odbija swoje piętno, ale nie tylko... praca swoje też robi, wiecznie na 100% człowiek może się zajechać psychicznie od nadmiaru wrażeń.
2022-01-20 05:34
Śmieszy mnie te całe kwestionowanie Internetu.
A dzieci trzeba wychować w takim razie (zająć się nimi) bez potrzeby stosowania kar cielesnych.
2022-01-19 08:11
2022-01-19 15:17
2022-01-19 08:16
Dane z ministerstwa zdrowia:
Marzec 2020- listopad 2021. Zgony z C19 u osób w wieku 13-18 lat- 2 (słownie: dwa)
Marzec 2020- listopad 2021. Zgony z powodu samobójstwa u osób w wieku 13-18 lat- 150 (słownie: sto pięćdziesiąt)
2022-01-19 10:08
Ale przynajmniej jest kasa na wydatki kancelarii premiera.
2022-01-19 15:28
Tylko na leczenie Polaków nie ma.
2022-01-22 20:51
nie w covida a choroby psychiczne to mielibyście kilkanaście nowych zaburzeń i chorób psychicznych, testy psychologiczne w każdej szkole czy zakładzie pracy a przed wejściem do sklepu sprawdzano by, czy wzięliście prozak
nie w covida a choroby psychiczne to mielibyście kilkanaście nowych zaburzeń i chorób psychicznych, testy psychologiczne w każdej szkole czy zakładzie pracy a przed wejściem do sklepu sprawdzano by, czy wzięliście prozak :)
Prawa marketingu to stała kosmiczna, kto lepiej sprzeda swoją "chorobą" - niezależnie czy prawdziwą czy urojoną - ten wygrywa.
2022-01-19 08:22
moze mniej facebooka , instagrama i innego insta syfu , wtedy nie bedzie porownania i depresji z powodu nierealnych celow i zycia
2022-01-19 08:49
2022-01-19 15:16
W ciuszkach z metką, które po łikendzie można oddać
2022-01-19 09:17
A może kilku świadomych rodziców którzy umieja słuchać a nie tylko nakazywać narzekać i pokazywać jak dziecko sąsiada jest cudowne a ty niczego nie umiesz zrobić dobrze .
2022-01-19 11:43
2022-01-19 15:28
2022-01-20 05:35
2022-01-21 10:24
Jest popyt, jest podaż ! A to rodzice kupują te kolorowe pisemka :(
2022-01-19 08:42
wiem jak to jest ja 20lat jestem z kobieta chora na sfizochemie i po podejsciu tam lekarzy to prywatni chodzimy
2022-01-19 08:46
2022-01-19 10:23
Pracuje ( fizycznie- prosta praca), funkcjonuje w rodzinie, ja pilnuję zawsze przyjmowania przez niego leków i wizyt. Nie byliśmy nigdy prywatnie.
2022-01-19 11:45
Bo trzeba chcieć, a większość tylko o tym mówi :(
2022-01-19 17:25
Schizofrenię jak już.
2022-01-19 20:45
Po co się tak męczysz?
2022-01-20 06:32
2022-01-19 08:45
Same tiktokerki i influencerzy, którzy przy braku atencji lądują w psychiatryku z depresją.
2022-01-19 10:24
2022-01-19 12:43
Opinia wyróżniona
tu już nawet nie chodzi o media społecznościowe i influencerów ale rodzina również za to odpowiada. Wychowanie w duchu bycia najlepszym, "bezstresowe" wychowanie w tym sensie że rodzic rozwiązuje wszelkie problemy bez
tu już nawet nie chodzi o media społecznościowe i influencerów ale rodzina również za to odpowiada. Wychowanie w duchu bycia najlepszym, "bezstresowe" wychowanie w tym sensie że rodzic rozwiązuje wszelkie problemy bez udziału dziecka, postawa roszczeniowa... itp. Potem taki młody człowiek wchodząc w dorosłość, będąc przekonany o swojej wyjątkowości i wyższości zderza się z rzeczywistością która go już nie oszczędza. Spada jego poczucie wartości bo nie może się odnaleźć w świecie przed którym go chroniono, a cele które przed nim postawiono są nieosiągalne. Często skutkuje to depresją. Smutne.
2022-01-19 15:15
no tak , lepiej żeby ojciec raz na miesiąc przyłożył dziecku żeby nie było roszczeniowe i bezstresowe ?? :) Wychowywanie dziecka z miłością i szacunkiem ?? ff komu to Przecież jak dziadek lał mojego ojca a ojciec mnie
no tak , lepiej żeby ojciec raz na miesiąc przyłożył dziecku żeby nie było roszczeniowe i bezstresowe ?? :) Wychowywanie dziecka z miłością i szacunkiem ?? ff komu to Przecież jak dziadek lał mojego ojca a ojciec mnie to czemu mam coś zmieniać co nie ?? To tylko karykatura ale odnosi się do wielu zachowań niektórych rodziców. Zwłaszcza tych którzy odrzucają postęp w dziedzinie psychologii dzieci i stosują te same "rozwiązania".
2022-01-19 15:26
2022-01-19 15:34
Znam wielu 40/50 (tak samo i 25/30) latków którzy maja obecne problemy psychiatryczne i różne traumy z przeszłości. Problemy te pojawiły się u nich już w wieku szkolnym ale przez tamtejszy system były bagatelizowane +
Znam wielu 40/50 (tak samo i 25/30) latków którzy maja obecne problemy psychiatryczne i różne traumy z przeszłości. Problemy te pojawiły się u nich już w wieku szkolnym ale przez tamtejszy system były bagatelizowane + rodzice nie mieli czasu i świadomości. Dopiero teraz te osoby leczą się na spokojnie z różnych traum ;) Tak więc tak być może chuchanie na bąbelka jest śmieszne ale przynajmniej to dziecko czuje się kochane . A jeśli ktoś ma dzieci i stosuje podejście z lat 50/70. to powodzenia za 30 lat jak dzieci się z buntują i urwą kontakty bo będą miały dosyć toksycznych rodziców
2022-01-20 00:23
Sam muszę wybrać się do psychiatry. Zapewne trauma z dzieciństwa odbija swoje piętno, ale nie tylko... praca swoje też robi, wiecznie na 100% człowiek może się zajechać psychicznie od nadmiaru wrażeń.
2022-01-20 05:31
Gdyby Amerykanie przepraszali że żyją, to nie osiągnęli by tego co mają - potężnego kraju.
Oczywiście kreowanie tej asertywności kształtują w ten sposób, że nie może to być tylko wyścig szczurów, ale też współpraca na rzecz własnego kraju. Stąd ich mocny patriotyzm.
2022-01-20 06:24
Najbliższy prawdzie i obecnej sytuacji na świecie komentarz pod tym artykułem. Nic dodać, nic ująć.
2022-01-20 15:19
tylko, że "słabość psychiczna" często nie ma nic wspólnego z problemami psychicznymi, szczególnie jak jesteś tak młody. 'zajeżdżają' się właśnie ci bardzo silni, którzy są w stanie wytrzymywać niesamowitą presję np. ze
tylko, że "słabość psychiczna" często nie ma nic wspólnego z problemami psychicznymi, szczególnie jak jesteś tak młody. 'zajeżdżają' się właśnie ci bardzo silni, którzy są w stanie wytrzymywać niesamowitą presję np. ze strony agresywnych rodziców, i tylko problemy ze zdrowiem są ich w stanie "powstrzymać". większa wyobraźnia rodziców, także w sprawie swojego własnego zdrowia psychicznego jest tu często kluczem
2022-01-20 16:23
jestes tylko slabym ogniwem co pierdu pierdu cale zycie zmarnowal i teraz chce sie zrównac z mocnymi graczami na miescie
2022-01-20 05:34
Śmieszy mnie te całe kwestionowanie Internetu.
A dzieci trzeba wychować w takim razie (zająć się nimi) bez potrzeby stosowania kar cielesnych.
2022-01-19 08:46
Świat na ślepo lgnie do braku norm, zasad, klarownych ram. No to jak się to wszystko zwali młodemu na łeb bez żadnej filtracji to nic dziwnego że młody pada.
Czy kiedyś było lepiej? kiedyś wiadomo bylo że można tylko "odtąd dotąd" prościej
2022-01-19 08:57
2022-01-19 09:08
kiedyś świat tworzył takich "ograniczonych umysłowo" i dzięki temu szedł do przodu. Teraz, w oświeconym świecie - stoimy w miejscu. Serio lepiej teraz?
2022-01-19 10:45
hihi, i wszystkie nast dzieci minusują :-)
2022-01-19 11:39
Sam stoisz w miejscu
2022-01-20 05:39
bitników itp. była II Wojna Światowa z holokaustem ?
Jak ktoś stoi w miejscu to ty i twój kraj Polska, bo na pewno nie Zachód.
2022-01-20 05:36
się bogactw.
2022-01-19 08:59
Opinia wyróżniona
W tym kraju nie po prostu nie rozmawia. Obowiązuje tresura. Masz być taki i taki. Rodziny sa dysfunkcyjne a wiekszosc społeczeństwa ma spore problemy ze soba. Alkohol, frustracja, brak empatii. No wiec mamy skutek.
2022-01-19 09:09
zobacz tylko ile Twoje dzieci siedza z telefonami w dloniach , nasladuja puste gwiazdeczki ktore zyja z tego ze ktos ich obserwuje i chca tak samo , a tu d*pa blada i depresja no i wtedy oczywiscie dochodzi brak opieki
zobacz tylko ile Twoje dzieci siedza z telefonami w dloniach , nasladuja puste gwiazdeczki ktore zyja z tego ze ktos ich obserwuje i chca tak samo , a tu d*pa blada i depresja no i wtedy oczywiscie dochodzi brak opieki rodzicow ktorzy ledwo przeda aby rachunki zaplacic i zabrac gowniarza czy gowniare na wakacje aby mogly zrobic sobie fajna fotke na instagram i kolko sie zamyka :D
2022-01-19 11:05
2022-01-19 15:16
A kto temu dziecku wcisnął smartfona do ręki, też puste gwiazdeczki z insta?
2022-01-19 18:20
Dziecko od narodzin rejestruje życie rodziców. Jak się zachowują, co robią i się uczy zachowań. Teraz taki mądry rodzic, w wieku 10 lat zaczyna mówić, ze to jest zle i ze ma się uczyć bo będzie nikim. Zakazy, nakazy -
Dziecko od narodzin rejestruje życie rodziców. Jak się zachowują, co robią i się uczy zachowań. Teraz taki mądry rodzic, w wieku 10 lat zaczyna mówić, ze to jest zle i ze ma się uczyć bo będzie nikim. Zakazy, nakazy - rozkazy! Co takie dziecko czuje? Czuje się zdradzone i się buntuje. Bo przecież pokazałeś rodzicu inne życie! Wybrać sobie, ze jesteś w takiej sytuacji!
2022-01-19 19:27
Dziecko potrzebuje autorytetu/mentora. Gdzie szuka? W internecie, bo innego sposobu nie zna. Trafia kolejny raz do sztucznego świata, szukając akceptacji. Zagubione dzieci :( wiec tak drogi rodzicu, chciałeś dobrze, ale spi****es! Jak to naprawić? Zacznij od siebie i małymi kroczkami pokaz inne zycie. Powodzenia
2022-01-19 10:36
2022-01-19 13:53
2022-01-19 15:23
Na depresję najlepszy makaron.
2022-01-19 16:35
Zamiast głupio odpowiadać, pomysl skąd się to bierze !
2022-01-19 18:23
2022-01-19 15:12
odpowiedz w stylu "kiedyś to było lepiej" -.- Nie., nie było. Kiedyś nikt nie miał czasu nie zastanawiać czy jest źle , a jak okazywał że potrzebuje pomocy to był krytykowany przez inne osoby że przesadza. Problemy
odpowiedz w stylu "kiedyś to było lepiej" -.- Nie., nie było. Kiedyś nikt nie miał czasu nie zastanawiać czy jest źle , a jak okazywał że potrzebuje pomocy to był krytykowany przez inne osoby że przesadza. Problemy zawsze były są i będą. Dopiero teraz rozwija się świadomość że jak się źle czuję to mam depresję i mam prawo chorować. Coraz więcej ludzi jest świadomych swojego zdrowia psychicznego i wie. że są to problemy które można leczyć i które wymagają pracy często ze specjalistą
2022-01-19 15:25
Gdzie ludzie mieli o tym usłyszeć, w trzech programach TVP w telewizorze, w Trybunie Ludu przeczytać?
2022-01-19 15:44
Bo ja sobie nie przypominam żeby ktoś z klasy miał dysleksję, dysgrafię, dysortografię, dyskalkulię, dys...
2022-01-19 15:56
No tak łatwiej było powiedzieć że ktoś jest głupi niż spróbować zrozumieć jego problem. Oczywiście osoby starszej daty mają większą wiedzę niż osoby wykształcone w dziedzinach zajmujących się tym problemem :)
2022-01-19 16:22
Magia
2022-01-19 16:27
osobiście znam osobę która spędziła wiele czasu na naukę matematyki a i tak nic z tego nie wychodziło - nie była leniwa. Za to w innych dziedzinach się odnajduje ;P czy jest głupia ? myślę że nie
2022-01-20 10:03
Takie czasy! Oczywiście ze nie była głupia, bo sie sprawdza w innych dziedzinach. Nie każdy musi znac się na wszystkim. Małpę tez nauczysz rysować, ale w innych dziedzinach się nie sprawdzi. Będzie tylko rysować!
2022-01-19 18:00
To są pseudo schorzenia wymyślone przez pseudo lekarzy, czyli psychologów, którzy zwyczajnie nie potrafią przyznać, że nie potrafią pomóc rozkapryszonym i leniwym smarkom.
To właśnie psychologowie mają największe problemy z dziećmi...
2022-01-19 18:25
Kiedyś dyslektyk dostał trzy razy pasem od ojca i jednak potrafił się nauczyć.
2022-01-20 05:10
Rozumiem, że samobójstwa dzieci to ich moda ćwierćinteligencie ?
2022-01-20 06:23
To raczej problem wynikanacy z ogolnych warunkow zycia przecietnej rodziny. Jezeli matka z ojcem pracuja na pelen etat a nawet i ponad co czesto tez nie generuje nadmiaru środków do zycia to kiedy maja wychowywac dziecko, w nocy? Tu nawet zaden magister po zaocznej psychologi za wiele nie wymysli.
2022-01-20 22:30
Oczywiście, ze ich wymysł. Pomysł dobry, ale nikt nie powiedział jak to zrobić? Tylko wychowywać bezstresowo! Myśleli, ze ludzie kompetentni - psychologowie, powiedzą jak to robić. A do tego trzeba czasu! Wszystkiego trzeba się nauczyć. Teraz zbieramy owoce :(
2022-01-19 16:10
Paaanie, kiedyś to było. Jakie BHP, kiedyś to chłop był chłop, a nie p***a w rurkach i jak mu rękę urwało na produkcji to podkulał ogon, przepraszał szefa za spowodowanie opóźnienia i spokojnie wykrwawiał się w drodze do
Paaanie, kiedyś to było. Jakie BHP, kiedyś to chłop był chłop, a nie p***a w rurkach i jak mu rękę urwało na produkcji to podkulał ogon, przepraszał szefa za spowodowanie opóźnienia i spokojnie wykrwawiał się w drodze do szpitala. Teraz, jakieś kaski, procedury bezpieczeństwa, postępowania prokuratorskie, kto to słyszał.
Kiedyś przecież było lepiej
2022-01-19 19:24
Bzdura. Tresura to obowiazywala kiedys, zwlaszcza w szkolach (niejeden nauczyciel stosowal kary cielesne za komuny). Do mnie jeszcze w polowie lat 90tych podszedl dyrektor w liceum i upomnial (delikatnie mowiac) przy
Bzdura. Tresura to obowiazywala kiedys, zwlaszcza w szkolach (niejeden nauczyciel stosowal kary cielesne za komuny). Do mnie jeszcze w polowie lat 90tych podszedl dyrektor w liceum i upomnial (delikatnie mowiac) przy wszystkich bo siedzialam na przerwie na korytarzu na podlodze. Nie popieram kar cielesnych (sa wg mnie obrazem bezradnosci rodzicow choc niestety sama czasem stosuje) ale bylo to przynajmniej jakas proba wychowania. Teraz nie wychowuje sie dzieci w ogole, jest wolna amerykanka, dzieciaki robia co im sie podoba, zero kar bo to stres. Do tego wiecznie zapracowani rodzice. Do tego social media ktore kompletnie odmozdzaja. W ogole mnie nie dziwi ze te dzieciaki nie wyrabiaja.
2022-01-20 05:26
pojęcie drylu pruskiego ? Tak chowano ludzi w Prusach, przez kary cielesne, szczególnie w szkołach ?
I jaki to dało efekt ? No jaki ? Taki, że wszyscy niemieccy naziści w szkołach byli lani. I jakie to dało
pojęcie drylu pruskiego ? Tak chowano ludzi w Prusach, przez kary cielesne, szczególnie w szkołach ?
I jaki to dało efekt ? No jaki ? Taki, że wszyscy niemieccy naziści w szkołach byli lani. I jakie to dało ich wychowanie ? Ano takie, że odreagowali to między innymi na Polakach. I nie tylko oni.
Jakie ty masz pojęcie o wychowaniu w Szwecji, będącej prekursorem wychowania bezstresowego ?
Twój dyrektor nie tylko na Zachodzie, ale np. w takiej czeskiej Pradze doznał by szoku, gdyby zobaczył młodych ludzi z całego świata jak siedzą na bruku tutejszej starówki.
Jak słyszę konserwatystów co mają do powiedzenia w tych tematach to scyzoryk w kieszeni się otwiera. Między innymi jakie brednie wypowiadali na temat Beatles'ów i Rolling Stonesów konserwatywnie nastawieni Brytyjczycy w latach 60. Część z nich wprost domagała się likwidacji młodzieżowych zespołów muzycznych. Lennon i pozostali, ilu to i**otyzmów nasłuchali się na swój temat, np. jakim prawem noszą długie włosy.
Albo ponoć ci straszni amerykańscy hipisi, co jako pierwsi zdecydowanie zaprotestowali przeciwko wojnie wietnamskiej i w ogóle konfliktom zbrojnym.
Prawda o wychowaniu z karami cielesnymi jest taka, że jej beneficjenci musieli w dorosłym życiu je odreagować - im wyższa ich pozycja społeczna to oznaczało konflikty zbrojne i wciąganie w nie całych grup ludności. Biedni królewicze - dostawali w tyłek w wieku 10 lat, to później jeden z drugim jako dorośli dawali wpie*rz innym wszczynanych przez siebie wojnach o nie wiadomo o co.
2022-01-20 06:31
Duze uogolnienie tu widze. Niemcom powszchna nauka i dyscyplina pomogla w stworzeniu autorytaryzmu ale tez w tym ze przodowali i przoduja w technicznych osiagnieciach. Niemiecki przemysl motoryzacyjny i chemiczny nie wziął sie z nikad.
2022-01-20 09:34
Czyli popierasz kary cielesne ?
2022-01-23 00:16
2022-01-20 18:20
Ktorej czesci nie zrozumiales: ...Nie popieram kar cielesnych (sa wg mnie obrazem bezradnosci rodzicow...
2022-01-23 00:15
2022-01-19 19:56
Szkoda ryja strzępić
2022-01-19 09:23
w filmach i serialach promowany jest hajs, sex, przemoc, przemycane są treści o samobójstwie.
2022-01-19 15:19
2022-01-19 15:25
2022-01-19 15:30
2022-01-19 16:06
2022-01-20 05:40
2022-01-20 09:40
Serio?
2022-01-19 09:50
pełnym przemocy i nieosiągalnych "ideałów", papki medialnej i wszechobecnego hejtu. Więcej kontroli nad tym , czym dziecko się zajmuje !
2022-01-19 09:51
Ważne że przekaz w tvp jest i ciemnota głosuję.
2022-01-19 10:25
2022-01-19 10:34
2022-01-19 11:47
Najlepiej zwalić winę na kogoś innego ? Rodzic jest odpowiedzialny za dziecko, nie państwo!!!
2022-01-19 13:16
2022-01-19 14:08
Niech zacznie od siebie, a dziecko odda do okna życia, skoro jest nieodpowiedzialne za własne wybory i czyny !!! Bo bawić się i żądać od innych każdy potrafi :(
2022-01-19 12:45
2022-01-19 15:20
2022-01-19 10:36
2022-01-19 12:45
2022-01-19 13:19
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.