2021-04-06 08:45
'z punktu widzenia producentów opon - bardziej opłacalna i łatwiejsza byłaby produkcja tylko jednego rodzaju ogumienia'. To dlaczego taki koncern Michelin jak i pozostałme giganty produkują te same opony pod różnymi
'z punktu widzenia producentów opon - bardziej opłacalna i łatwiejsza byłaby produkcja tylko jednego rodzaju ogumienia'. To dlaczego taki koncern Michelin jak i pozostałme giganty produkują te same opony pod różnymi nazwami marketingowymi? Przecież bardziej opłacałoby się jedną, co nie autorze? Do tego opony nie zużywają się tylko od jazdy, ale też z czasem. Mam nieużywane opony ziomowe już od 12 lat w garażu, czy będę je zakładał? Nie, bo się za bardzo zestarzały....
2021-04-06 10:07
Dokładnie, bzdurna teza autora artykułu. Zawsze producent będzie wolał sprzedać 2 komplety opon zamiast jednego. Potem kampania że po 4-5 latach pomimo dobrego bieżnika trzeba kupić nowe komplety opon bo te już nie zachowują optymalnych własciwości.
2021-04-06 10:19
Dlatego ja od zawsze jeżdżę na wielosezonówkach. Za same wymiany opon co sezon mam co 4 -5 lat nowy komplet opon. Więc jaki jest sens zabawy w wymianę opon co sezon?
2021-04-06 10:20
2021-04-07 14:06
ja na całorocznych, ale widzę różnicę przy dużych prędkościach na zakrętach - po prostu trzymają nieco słabiej i trzeba brac na to poprawkę.
2021-04-11 11:17
Skoro jesteś biednym człowiekiem to jeździsz powoli i na niby wielosezonowych idealnych na idealne warunki drogowe.
2021-04-06 23:18
przy 2 dychach już tak. Komplet wymienia się po 50-60 tys. km z uwagi na zużyty bieżnik lub po 5 latach używania bo guma parcieje i traci właściwości.
2021-04-11 11:15
Skoro jeździsz 5 lat na jednych oponach to stwierdzam , że bardzo mało jeździsz.
2021-04-06 13:36
Miszel
2021-04-11 11:14
Bzdury piszesz , nie znasz się. Za młody jesteś.
2021-04-06 08:46
w obecnym klimacie wystarcza dobre całoroczne
2021-04-06 10:12
2021-04-06 16:13
co ma znaczenie jak nabijasz przynajmniej 20 tysięcy rocznie
2021-04-06 10:39
2021-04-06 10:52
2021-04-06 18:45
2021-04-07 10:51
2021-04-06 10:44
nie każdy jeździ tylko w koło komina, ja np latem lubie skoczyć z Gdańska do Zakopanego, nawet 2,3 razy, zimą natomiast muszę mieć porządne ogumienie zimowe na wyjazdy w góry lub choćby na Kaszuby. Na całorocznych mogę
nie każdy jeździ tylko w koło komina, ja np latem lubie skoczyć z Gdańska do Zakopanego, nawet 2,3 razy, zimą natomiast muszę mieć porządne ogumienie zimowe na wyjazdy w góry lub choćby na Kaszuby. Na całorocznych mogę pojeździć po mieście i to tylko po opadach jak wszystko odśnieżą. Opona wielosezonowa w dużym rozmiarze nie nadaje się do jazdy autostradą , szybkiej jazdy i nie nadaje się na intensywne opady śniegu, nie wierz reklamom.
2021-04-06 12:15
to że dedykowana opona będzie lepsza od all seasona nie znaczy że all season się nie nadaje
2021-04-07 06:39
Kompletna bzdura! Przez wiele lat mieszkałam w Montanie, USA. Tam śnieg leży od października do maja, wiele dróg jest zamkniętych na sezon zimowy a wiele mimo odśnieżania dalej są pokryte lodem i śniegiem bo temperatury
Kompletna bzdura! Przez wiele lat mieszkałam w Montanie, USA. Tam śnieg leży od października do maja, wiele dróg jest zamkniętych na sezon zimowy a wiele mimo odśnieżania dalej są pokryte lodem i śniegiem bo temperatury są zbyt niskie żeby sypać sól. Mimo to jeździłam zawsze na oponach całorocznych, podobnie jak prawie wszyscy mieszkańcy Kanady i północnych stanów USA gdzie zimy nie rozpieszczają. Twoje zimowe wyjazdy w góry to spacer po parku, żaden problem dla kogoś kto potrafi jeździć w mniej niż optymalnych warunkach i żadne zimowe opony nie są do tego potrzebne. Polacy zwyczajnie nie mają okazji do jazdy w trudnych warunkach zimowych i nie mają umiejętności jeżdżenia po śniegu i lodzie. Jeżeli musisz mieć "porządne ogumienie zimowe" na wyjazd na Kaszuby czy do Zakopanego to może lepiej zostaw samochody w domu i jedź pociągiem. Opony nie zrobią z ciebie lepszego kierowcy. Polacy jeżdżą nagminnie na łysych oponach. Zwracam na to uwagę i nie pojmuję czemu ludzie mają zjechane bieżniki - bardzo często na oko 3 mm lub mniej. Dwa lata temu jednego wieczoru stałam i czekałam na dwa samochody, które nie mogły wjechać pod górkę/wzniesienie i ześlizgiwały się na dół, kierowcy nie mieli nad swoimi autami żadnej kontroli, jeden niemal wyjechał w moje auto. Panowie próbowali mnie odwieść od podjęcia tego samego "wyzwania". Wjechałam bez żadnego problemu za pierwszym razem. Dobre opony całoroczne nadają się zarówno na autostrady jak i jazdę po mieście. Może takich nie miałeś i dlatego nie rozumiesz że jednak można.
2021-04-09 15:50
nie mam problemu z wymianą opon bo mam je na osobnych felgach. Leżakuję je w domu, mam na nie miejsce. Jak ktoś ma z tym problem to wybierze całoroczne, ja nie mam więc nie idę na kompromis. Powiem więcej, kiedyś cały
nie mam problemu z wymianą opon bo mam je na osobnych felgach. Leżakuję je w domu, mam na nie miejsce. Jak ktoś ma z tym problem to wybierze całoroczne, ja nie mam więc nie idę na kompromis. Powiem więcej, kiedyś cały rok śmigałem na zimówkach, też się dało i to bezproblemowo. Ale wtedy robiłem mniejsze przebiegi. Teraz przy większych wychodzi że co 3 lata muszę zmieniać komplet.
2021-04-11 11:20
Nie znasz się i piszesz głupoty to raz. Dwa to ty nigdy nie byłeś w Kanadzie.
2021-04-06 11:01
W odśnieżany na bieżąco mieście może i tak, tej zimy w głębi Kaszub tylko dobre zimówki radziły sobie.
2021-04-06 19:18
Mieszkam na Kaszubach i bez problemu jeździłem w śniegu po bezdrożach - z załączonym napędem 4x4 oraz reduktorem, na całorocznych oponach AT z płatkiem śniegu na tle szczytu - Yokohama Geolandar G015, 205/70/R15
2021-04-11 11:21
Jasne na Kaszubach w Tczewie.
2021-04-06 12:56
Widziałem artystów na letnich i całorocznych próbujących podjechać pod Bosmańska lub Bekislawskiego na gdyńskim Oksywiu w zimie. Kilka tygodni opadów śniegu, zalegającego błota pośniegowego, marznącego deszczu ze
Widziałem artystów na letnich i całorocznych próbujących podjechać pod Bosmańska lub Bekislawskiego na gdyńskim Oksywiu w zimie. Kilka tygodni opadów śniegu, zalegającego błota pośniegowego, marznącego deszczu ze śniegiem i wychodzi przydatność opon całorocznych. One są OK na klimat jaki mają np. w UK, ale u nas mimo wszystko zimówka ma zdecydowana przewage. Bywało zresztą tak, że w centrum Gdyni było bez śniegu a na Witominie, Chwrznie, Kartonach czy Dąbrowie było po 20-30fm. W takich warunkach całoroczna po prostu sobie nie poradzi. Polecam niezależne testy na YouTube. Widać tam doskonale jaka jest przewaga zimówek.
2021-04-06 13:01
mam nieodsniezane podwórze i wyjezdzalem z glebokiego sniegu bez najmniejszych problemow
2021-04-06 15:56
od całorocznych
2021-04-06 09:05
Fakt za dobry komplet dałem ponad 2400 zł, ale nie przejmuję się pogodą
2021-04-06 10:17
o takich gigantach nie przejmujacych sie warunkami pogodowymi pelno raportow jest.
2021-04-06 12:46
2021-04-11 11:22
ZKM nie osiąga takich prędkości.
2021-04-06 10:20
2021-04-06 15:58
taki bezdomny nastolatek w nowiuśkich butach
2021-04-06 12:58
jak jest śnieg to biorę 4x4 na zimowych, jak suchy asfalt to coś lekkiego na jedną oś ale raczej semi niż slick. itd. Parę kliknięć przez setup i start :).
Tak na prawdę, to cały rok jeżdżę na zimówkach jak połowa Polski.
Czasem może zmienię przód na trochę już stare letnie, jak jest gorące lato i zimówki za bardzo miękną.
2021-04-06 09:14
Obecne mieszanki opon wielosezonowych są tak skuteczne, że mieście spokojnie można przejeździć cały rok na tych samych oponach. Bez kolejek do wulkanizatora, bez stresu, bez zastanawiania się czy za wcześnie czy za późno się zmieniło opony. Jak się nie jest taksówką czy kurierem, to spokojnie te wielosezonowe wystarczą na 2-3 lata
2021-04-06 10:12
2021-04-06 10:48
a nie co roku
2021-04-06 10:50
a trzeba
2021-04-06 12:16
poza tym nawet niewielkie bicie na kole wyraźnie czuć
2021-04-06 12:33
2021-04-06 10:13
2021-04-06 10:20
Minus jest taki, że opony całoroczne poniżej najlepszych z segmentu premium bardzo źle znoszą dynamiczną jazdę. Testowane wielokrotnie, nawet Nokiany za wiele nie przeżyły, a na piskach nie startuje z miejsca.
2021-04-06 10:29
Dlatego jeździmy spokojnie i tylko w niedzielę do kościoła raz do roku od święta.
2021-04-06 10:49
2021-04-11 11:28
Szybka i bezpieczna jazda oczywiście zgodna z przepisami ruchu drogowego max 50 km
2021-04-06 11:36
Czołówka opon całorocznych to Goodyear, Bridgestone, Vederstein i Continental... . Trzeba też wiedzieć, że opony całoroczne lepiej spisują się w lżejszych pojazdach z drugiej strony Volvo zamierza montować na nowych pojazdach tylko opony całoroczne no może z wyjątkiem Finlandii.
2021-04-11 11:28
Co ty bredzisz. Najlepsze są bieżnikowane .
2021-04-07 16:03
Nokian ma tylko zimowki dobre
Doedukuj sie.
Jesli chcesz dobra wielosezonowke to Yokohama continental cross lub goodyery 4
2021-04-06 10:59
ale ja robię tylko 10k rocznie. Co 5 lat zmieniam na nowe i jest OK.
2021-04-06 12:24
(asfalt ma ok 50*C)z szybkością autostradową parę tys kilometrów, a zobaczysz co ci z nich zostanie. Już tak miałem. Opony premium , wyposazone fabrycznie , uznane jako wielosezonowe, po powrocie z Chorwacji były w strzępach . Możesz sobie jeżdzić wkoło komina , i to delikatnie.
2021-04-06 13:59
to jak mogłeś zniszczyć wielosezonowe tak szybko? Ja też latem śmigam na południe Europy. Nie miałem z nimi nigdy problemow
2021-04-06 16:16
2021-04-06 18:50
2021-04-07 00:35
Ulepiony z 2 przystanków i paska b5 ktory zostawia 4 slady w zime to sie dziwisz ze sie wycieraja?
Ja ju 4 raz kupilem komplet all sizons
Wymianiam co 3 sezon .
Robie rocznie ok 15 tysi.
Jazda autostradowa jak i po gorskich serpentynach.Zima lato...
Goodyear
2021-04-11 11:31
Ja robię rocznie okolo 50 tys km i się tym nie chwalę wielcy znawcy oponiarstwa co ledwo 10 tys rocznie zrobią.
2021-04-06 09:39
Od czterech lat jeżdżę na markowych oponach wielosezonowych. Jak jest potrzeba to zapinam napęd na 4 koła. Nie martwię się czy już zmieniać czy jeszcze nie, no i w kolejkach do wulkanizacji nie trzeba stać.
2021-04-06 10:13
2021-04-06 10:17
2021-04-06 10:24
2021-04-06 10:35
wyważam
2021-04-06 11:13
nic się nie dzieje. Cała sprawa w tym że jeśli ci się nie obróci opona na feldze, np. od gwałtownego hamowania to nie ma ich po co wyważać. Gęstość gumy w czasie używania się nie zmienia.
2021-04-06 10:28
ale nic nie zapinam. nie ma to jak stały 4x4
2021-04-06 10:37
mam opcję jeżdżenia ze stałym, tylko po co? Jak jest sucho i bez butowania to nie ma większej potrzeby jeżdzić ze stałym 4x4
2021-04-06 12:35
2021-04-06 11:00
tu się zgodzę , moim leśnikiem jak było faktycznie biało to leciałem jak przeciąg ,czasami kogoś się nawet pociągnęło pod górkę ,a oponki As ;)
2021-04-06 10:30
Tak tak w marzeniach sobie jeździsz . Biednych ludzi nie stać a ty jesteś biednym człowiekiem.
2021-04-06 10:35
u ciebie bieda umysłowa
2021-04-06 10:33
4x4 po asfalcie? gratuluję wyobraźni... może jeszcz blokadę dyferencjału włączysz???
2021-04-06 10:39
mam stały napęd na cztery koła i jeździ się normalnie, a nawet lepiej niż z napędem tylko na jedną oś.
2021-04-06 23:21
jakie auto z jaką przekładnią?
2021-04-06 10:40
czytać potrafisz, ale żeby coś zrozumieć...
2021-04-06 11:15
w zużyciu dyfrów czy opon
2021-04-06 12:43
tu jest tylko 4x4 albo 4x4 z blokadami. mieszkamy kawałek za 3city i tam też mamy asfaltowe drogi (w lepszym stanie niż większość w miastach), kapcie 4season. na lodzie tańczę jak każdy - chyba, że masz kolce. a w śniegu
tu jest tylko 4x4 albo 4x4 z blokadami. mieszkamy kawałek za 3city i tam też mamy asfaltowe drogi (w lepszym stanie niż większość w miastach), kapcie 4season. na lodzie tańczę jak każdy - chyba, że masz kolce. a w śniegu nie wiem, to wieś, ~ naście domów, kilka traktorów z pługami. do Lady też mam pług. kupowałem salonową na płd. Niemiec na wiosnę, z akcesoriów mieli m.in. pługi za 100 ojro
2021-04-06 17:39
jeśli ma centralny dyfer?
2021-04-07 22:38
Forester, poczytaj sobie jaki jest tam rodzaj napędu i dlaczego torsen jest najlepszy ;P
2021-04-06 10:40
Ja też takie miałem, D-124 we fiacie 126p dawno temu i dawały radę, a zimy były bardziej srogie niż dzisiaj.
2021-04-06 09:51
2021-04-06 10:14
po 3 latach konczy sie leasing
2021-04-06 10:21
A Ty po co tu jesteś? To nie artykuł o oponach do twojego trójkołowego roweru.
2021-04-06 12:26
sprawdziłem , i nigdy więcej wielosezonowych .
2021-04-11 11:32
Czyli bieżnikowane.
2021-04-06 09:53
a co producentom za różnica, czy produkują letnie czy zimowe? Ta bzdura o oponach na sezon jest po to, by dać utrzymanie całej masie warsztatów, które z wymiany opon żyją, a jak zwykle za te udziwnienia płaci konsument, czyli my.
2021-04-06 09:55
więcej opon
2021-04-06 10:06
2021-04-06 10:13
2021-04-06 10:18
w 4 lata przejechałem 70 tys km na oponach wielosezonowych. Bieżnik wciąż ok.
2021-04-06 10:23
nadal malo drutow widac.
2021-04-06 10:45
że masz 11 lat.
2021-04-09 18:03
Po 10 latach bieżnik nadal 5 mm ale są stare, twardę, popękane, wyjarane słońcem, z uszkodzeniami mechanicznymi.
a all season masz co 5 lat NOWE po nie płacisz za wymianę 120zł/rok + jeden komplet a nie dwa
2021-04-06 10:29
trzeba nieco podlansowac temat, i sie spelni
2021-04-06 14:04
Niż na jednym.
2021-04-06 10:18
2021-04-06 16:42
2021-04-06 10:22
na uniwerku tez dmuchacza utrzymuje nie dlatego, ze mozna taniej. ale zeby mial prace. tak dziala system.
myslisz, ze IKM jest gdanszczanom potrzebny?
2021-04-06 23:24
wymiana opon to sezonowe zajęcie, całą resztę roku żyją z napraw. Natomiast gdyby wszyscy jeździli na jednym komplecie to po prostu szybciej by opony zużywali i warsztaty i tak i tak miałyby tyle samo roboty.
2021-04-06 10:09
Oj jacy ci producenci biedni, są zmuszeni do produkcji kilku rodzajów opon :):):)
2021-04-06 10:15
i tylko srodowisko truja produkujac coraz wiecej tych opon.
2021-04-06 14:06
Więc jak niby typ opony mialby wpływać na zanieczyszczenie? Na to wpływa sama produkcja a nie to czy opona jest letnia czy zimowa czy jakakolwiek inna
2021-04-06 15:28
jeżdżą na tyle mało, że wcześniej się guma zestarzeje niż bieżnik zetrze. Nie potrzebują dwóch starych kompletów opon.
2021-04-06 19:38
i też nie trują środowiska
2021-04-06 10:12
wielosezonowcy najlepiej sobie "radzą" na łostowickiej pod górę gdy napada trochę śniegu:)
2021-04-06 10:23
Zdziwiłbyś się gdybyś chociaż raz założył dobre wielosezonówki. Żyjesz w jakimś świecie baśni i mitów.
2021-04-06 10:30
coś do wszystkiego jest tak naprawdę do niczego. Nie ma co zakłamywać rzeczywistości aby wytłumaczyć swoje pseudo oszczędności. Ostatnia zima wszystko zweryfikowała.
2021-04-06 10:47
wiesz swoje i nie będziesz słuchał, mimo że nie miales do czynienia z oponami wielosezonowymi.
2021-04-06 23:28
nie są złe, ale dobre też nie. Zimą te premium działają jak zimowe budżetówki średniej klasy. Zimowe Barum czy Nexen lepiej jeżdżą na śniegu. Do zimówek premium jest spora różnica. I to widać w testach gdzie uzyskują półtora raza dłuższą drogę hamowania.
2021-04-07 16:06
Ja mam ktorys rok z rzędu wielosezonowki i jeszcze nigdy nie mialem problemu w zime..
Fakt 4wd naped robi moze roznice .
2021-04-11 11:34
No tak jak zimy nie było to i problemu też nie było.
2021-04-06 11:09
Markowy wielosezon poradzi sobie lepiej niż stare zleżałe zimówki
2021-04-06 11:24
W szkole pewnie same szóstki.
2021-04-06 14:10
Tylko po co pisać takie głupoty? Jak porównasz obie nowe to zimówka jest dużo lepsza. Dobry wielosezon też pojedzie ale nigdy tak jak zimówka premium. One jeżdżą jak budżetowa klasa średnia i nic poza tym, jak dajmy na to zimówki Nexena. Ich przewaga jest tylko w uniwersalności.
2021-04-06 19:48
2021-04-06 23:34
wielosezonowców w ich błyszczących audicach Q coś tam wciągam nosem. I nie mówię o Łostowickiej tylko o gruntowym łączniku Niepołomickiej z Hokejową. Łostowicką każda ciamajda wjedzie.
2021-04-07 10:54
2021-04-06 10:13
Dopóki nie zaczęły się letnie ulewy.
O przyczepności można było jedynie pomarzyć .
Po wymianie na opony deszczowe pewnej marki na u, jak ręką odjął ( wspomnę że nie jeżdżę szybko)
2021-04-06 10:16
2021-04-06 10:19
Powinni zakazać produkcji.
2021-04-06 23:38
jest za to tragiczna jako opona wielosezonowa. Tak wiem to typowy M+S, ale są też inne M+eSy którymi można jeździć cały rok jak na wielosezonówkach i nie czuć różnicy. No więc w Dębicach latem czuć, nawet przy małych prędkościach piszczą. Ale zimą są całkiem niezłe
2021-04-06 10:25
Są opony wielosezonowe i wielosezonowe. Jedne opony kosztują 300-400 za szt inne możesz kupić za 150zł. Jakość robi róznicę tylko trzeba wiedzieć jakie opony kupić.
2021-04-09 18:06
Dużo nacięć (lamelek) - te są dobre zimą.
Mało nacięć, daje większą powierzchnię i przyczepność - te są dobre na lato.
A z tą mieszanką to zawsze kwestia dyskusyjna
2021-04-06 10:27
Po pierwsze, nie kupuje się opon, które są tańsze niż 3 stówy za sztukę, po drugie klasa przyczepności na mokrym A lub B, reszta nie ważna
2021-04-06 19:42
wszystko się rozbija o rozmiar. Mój ojciec 17" Uniroyale za 290zł. Cena też zależy od profilu.
2021-04-06 10:47
2021-04-11 16:27
2021-04-06 10:54
ja też jak pada deszcz to zakładam opony deszczowe. Wożę je zawsze w bagażniku
2021-04-06 14:14
Kiedyś widziałem test zachowania w warunkach deszczowych w którym na trzecim miejscu, zaraz za letnim uniroyalem i conti, uplasowały się zimówki Nokian WR D3. Ale wystarczy spojrzeć na ich bieżnik by wiedzieć skąd to się bierze. Wszystko zależy od opony
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.