Opinie (165) 2 zablokowane

  • Co robi oficer rowerowy (1)

    Skoro jest tak źle to dla mnie podstawowym pytaniem jest - co robi oficer rowerowy

    " ... zbudowana niedawno dobra i atrakcyjna, ale niskopriorytetowa droga rowerowa przez park Jana Pawła II. Świetnie, że

    Skoro jest tak źle to dla mnie podstawowym pytaniem jest - co robi oficer rowerowy

    " ... zbudowana niedawno dobra i atrakcyjna, ale niskopriorytetowa droga rowerowa przez park Jana Pawła II. Świetnie, że powstała, ale jest mnóstwo, przynajmniej dziesięć razy pilniejszych, brakujących inwestycji ... "

    Ta droga powstała w ramach projektu obywatelskiego i rewitalizacji parku. Tak zadecydowali mieszkańcy a kasa była z innego budżetu.

    "... Trudno jest też kolarzom, czyli osobom jeżdżącym sportowo na rowerze szosowym (jak nazwa wskazuje: szosowym, nie chodnikowym). Takie osoby poruszają się szybko i tak jest dobrze. Na tym ten sport polega. Zarazem nie mają oni potrzebnego im wyboru, czy jechać ulicą, czy chodnikiem. ..."

    W mieście nie ma szos tylko są ulice. Szosy są za miastem. Ulice w mieście nie są miejscem do uprawiania sportu tylko komunikacji.

    • 4 0

    • zobacz pierwszą focię tekstu

      absurdale skrzyżowanie derdowskiego i grunwaldzkiej:
      ruch lewostronny, jak w UK, plus zapora przeciwczołgowa dla rowerów,
      plus czekaj na światła, czekaj, czekaj, przeciez twój czas jest nic nie warty.

      absurdale skrzyżowanie derdowskiego i grunwaldzkiej:
      ruch lewostronny, jak w UK, plus zapora przeciwczołgowa dla rowerów,
      plus czekaj na światła, czekaj, czekaj, przeciez twój czas jest nic nie warty.
      nic dziwnego, że kudłata rowerzystka przy kości
      olewa infrę i dalej zapiep**a w stronę pętli po lewostronnie
      'na anglika'
      też tak czasem tam robię

      masz odpowiedź na twe pytanie:
      oficer rowerowy nie robi NIC
      co by narażało jego etat, jego stołek, on "wycina konfetti"

      owszem, lubię organizowane przez niego kongresy mobilności
      i jem, i piję na nich do syta, szkoda, że to jego głowna działalność

      • 1 0

  • Podstawowe pytanie (1)

    Dlaczego nowe osiedla budowane są tak że nie ma dróg dla rowerów ani nawet miejsca na przyszłe takie drogi.
    Gdańsk stwarza pozory pro rowerowego.
    Kiedyś taki był teraz już nie jest.

    • 0 0

    • odpowiedź brzmi

      bo deweloperzy są chciwi i nikt nie kwapi się aby się temu przeciwstawić.

      • 1 0

  • Nic po taniości czyli koniec z nabijaniem kilometrów

    wiele różnych opinii się przewija ale jeden motyw główny : są setki kilometrów tras ale wszyscy są nimi sfrustrowani. Dlaczego? bo się to robiło kosztem innych : kierowców (kontrapasy) , pieszych

    wiele różnych opinii się przewija ale jeden motyw główny : są setki kilometrów tras ale wszyscy są nimi sfrustrowani. Dlaczego? bo się to robiło kosztem innych : kierowców (kontrapasy) , pieszych (chodniki) , pasażerowie (miejsca na wózki). Widać aby było dobrze trzeba planować, budować od początku jako obiekt do ruchu rowerów a nie dokonywać makijażu miasta tak,że ze starej c*otki zrobić hipstera przez domalowanie paru kresek i wstawienie jednego zęba. Rower szczęśliwie udowadnia ,że to nie jest obiekt, którym po taniości można sobie wizerunek nowoczesności przygruchać . Nabijano kilometry do niedawna kreską ze znakiem, teraz nawierzchnią w miejsce chodnika albo kundlami drogowo-chodnikowymi. Podobnie "dało" się miejsce w autobusach jak swoje pod rowery to co ,że zwyczajowo już zajęte. Zabrać teraz niezręcznie a i wraca w postaci gierek przedwyborczych i presji związkowej. Rower to jest zjawisko od początku do końca, żedna hybryda pojazdu z człowiekiem, tylko specyficzna rzecz, która dla rozwoju wymaga swojej przestrzeni niezawłaszczanej z istniejących już tras. Im prędzej się tego miasta nauczą tym więcej rowerów będzie.

    • 0 1

  • ... (1)

    Czytam te wpisy dzieciaków i każdemu z osobna życzę żeby dorośli albo dorobili się dzieci i w "uspokojonym ruchu samochodów" spróbowali szczególnie w zimie po pracy jechać po dziecko do przedszkola albo do żłobka.

    Czytam te wpisy dzieciaków i każdemu z osobna życzę żeby dorośli albo dorobili się dzieci i w "uspokojonym ruchu samochodów" spróbowali szczególnie w zimie po pracy jechać po dziecko do przedszkola albo do żłobka. Wspaniały pomysł. Róbcie ścieżki na środku grunwaldzkiej i kontrapasy na obwodnicy najlepiej a rodzice z dwójką dzieci będą zapierniczac w mrozie z pociechami na ramie rowerowej. Pomysły niedojrzałych g*wniarzy, którzy dopiero co zrobili szkole i się wymarzają. Zrównoważony ruch to nie taki gdzie rowery terroryzują ruch samochodowy. To taki transport, który podziela potrzeby jednych i drugich. Ale nie da się zrobić wszystkiego dla jednych kosztem drugich. Jeżdżę rowerem od dziecka, do pracy jak mogę to pokonuje 23 km w jedną stronę i kocham ten sport ale jestem również ojcem i kierowca z wieloletnią praktyką. Trójmiasto potrzebuje rozbudowy sieci nie tylko rowerowej ale głównie drogowej. Edukacji rowerzystów i kierowców. Rozwagi w projektowaniu dróg i nie zabieraniu dróg samochodom kosztem dziwactw typu kontrapasy przez które przejeżdża kilka rowerów dziennie w stosunku do kilkuset dotychczasowo aut. Jak ktoś to widzi tylko z klapkami na oczach to niech wraca do mamusi pod sukienkę. Miasto to coś więcej niż tylko jeden problem sfrustrowanego rowerzysty...

    • 4 3

    • Kontrapasy najczęściej nie są problemem, bo są na jednokierunkowych szerokich ulicach, zwłaszcza jeśli ruch rowerowy jest tam mały.

      Problemem są pasy wydzielone przy ulicy kosztem zwężenia jezdni dla

      Kontrapasy najczęściej nie są problemem, bo są na jednokierunkowych szerokich ulicach, zwłaszcza jeśli ruch rowerowy jest tam mały.

      Problemem są pasy wydzielone przy ulicy kosztem zwężenia jezdni dla samochodów. Jak to zrobiono na Jana Pawła w Gdańsku. Tu kiedyś pasy dla rowerów były wymalowane na chodniku ale jakiś geniusz stwierdził że przecież można je wymalować na ulicy. I teraz samochody ledwo się mieszczą zwłaszcza jeśli któryś skręca.
      Ogólnie rowerzyści wyczyniają cuda na tych pasach a część rowerzystów je ignoruje więc mamy rowerzystów na chodniku i na ulicy.

      • 0 0

  • może trojmiasto-pe-el (3)

    wydrukuje i rozda rowerzystom kodeksy ruchu drogowego, zamiast publikować w kółko te oszołomskie wypociny.

    • 12 12

    • nowoczesność w oborze i zagrodzie

      idaho stop wprowadzono za Gierka, w 1982, od tego czasu w wielu innych stanach
      od 2012 jest w Paryżu i wielu innych miastach Francji
      serio rozważa to prawo Berlin
      coraz więcej miejsc na świecie

      idaho stop wprowadzono za Gierka, w 1982, od tego czasu w wielu innych stanach
      od 2012 jest w Paryżu i wielu innych miastach Francji
      serio rozważa to prawo Berlin
      coraz więcej miejsc na świecie liberalizuje prawo dla rowerzystów
      bo to powoduje ich większe bezpiecżeństwo
      i masową przesiadke na rowery, odetknie, odsmrodzenie miast

      a tu kierowca pikuś chce polskim kierowcom rozdawać prawo drogowe z czasów komuny...

      • 0 1

    • może odśwież swoją wiedzę o ruchu drogowym - kodeks nie istnieje już od wielu lat, ponad połowa jego pierwotnej zawartości też się w międzyczasie zmieniła ;)

      • 0 2

    • te akurat kierowcom by sie przydaly

      • 7 3

  • Na początek wystarczy ciąg pieszo - rowerowy na mało używanych chodnikach

    To w wielu wypadkach załatwia sprawę - np. w Gdyni w okolicy Wielkopolskiej prawie nie ma pieszych, a trzeba jechać ruchliwą szosą by się Policja nie czepiała, podobnie w Oliwie i Sopocie, pieszych nie ma a trzeba

    To w wielu wypadkach załatwia sprawę - np. w Gdyni w okolicy Wielkopolskiej prawie nie ma pieszych, a trzeba jechać ruchliwą szosą by się Policja nie czepiała, podobnie w Oliwie i Sopocie, pieszych nie ma a trzeba przejeżdżać na drugą stronę ulicy bo można dostać mandat. Koszt 1000 zło na dwa znaki + obniżone krawężniki zamiast miliona na brakującą ścieżkę.

    • 0 0

  • (11)

    Rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC i tablice rejestracyjne tak żeby można było ich zidentyfikować gdyż jeżdżą jak chcą i stwarzają zagrożenie dla pieszych na chodnikach, zwłaszcza dla dzieci. Powinni mieć też całkowity zakaz jazdy w słuchawkach a na chodniku powinny ich obowiązywać ograniczenia prędkości

    • 24 28

    • Zakaz jazdy w słuchawkach? To może i ...

      W samochodzie obowiązek jazdy z otwartym oknem i z wyłączony radiem
      Każdemu na czole numer rejestracyjny i obowiązkowe OC dla pieszych

      • 1 2

    • będąc złosliwym

      podsumowałbym, że każda osoba przekraczająca próg własnego mieszkania winna posiadac obowiązkowe OC przy czym rodzice dzieci powinni płacić potrójną stawkę za każde dziecko, ponieważ dziecko z natury

      podsumowałbym, że każda osoba przekraczająca próg własnego mieszkania winna posiadac obowiązkowe OC przy czym rodzice dzieci powinni płacić potrójną stawkę za każde dziecko, ponieważ dziecko z natury rzeczy może spowodować więcej szkód. Co więcej każde dziecko powinno stale być zaopatrzone w czipa i wideorejestrator aby można ustalić współprzyczynienie.

      Ale na poważnie: Nie chce , nie lubię, unikam jeżdżenia po chodniku. Ale jak pisze autor "ciągowanie"...

      • 1 1

    • Słuszne uwagi.Dodam wyskakują na chodniku z tyłu pieszego bez ostrzeżenia. Jeżdżą tam gdzie jest droga tylko dla pieszych. Tak Święte krowy

      • 2 2

    • (4)

      bo kto normalny prowadzi glowna trase komunikacjyjna dla rowerow po zwyklym chodniku dla pieszych?

      ja rozumiem ze to tansze rozwiazanie ale bez przesady.

      • 10 3

      • jak nie ma miejsca to trudno ddr prowadzić inaczej (3)

        Poprzyj inicjatywę likwidacji prawa kierowców do parkowania na chodniku wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych miasta (zwłaszcza Wałów Jagiellońskich od Huciska do placu przed kościołem św. ELżbiety, zmobilizuj innych

        Poprzyj inicjatywę likwidacji prawa kierowców do parkowania na chodniku wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych miasta (zwłaszcza Wałów Jagiellońskich od Huciska do placu przed kościołem św. ELżbiety, zmobilizuj innych widzących taką potrzebę a później dopiero wypowiadaj się na tym forum.

        Życzę powodzenia w znajdywaniu dobrych kandydatów na radnych.

        • 2 7

        • miejsca jest akurat sporo. (2)

          • 3 1

          • oczywiście - na jezdni jeden z pasów swobodnie może funkcjonować jako pas dla rowerów (1)

            proponuję zacząć od proponowania uspokojenia ruchu na Grunwaldzkiej od Do Studzienki do skrzyżowania z Kościuszki - Słowackiego

            • 3 2

            • W artykule masz przyklad chlopskiej

              tam zmieściłyby się nawet 3 drogi dla rowerów (od Żabianki, aż po sam wrzeszcz).... po remoncie będzie tylko chodnik, do tego dość wąski.

              • 2 3

    • Zakaz słuchania radia przez kierowców

      I zakaz palenia.

      A koniec rury wydechowe niech wsadza sobie... Do kabiny.

      • 5 5

    • Jak jeszcze czesto bedziesz sie idioto chwalił głupotą?Tacy jak ty nie powinni otrzymac prawa jazdy

      Dlatego trzeba zrobić na egzaminie badania psychologiczne i takich wycinac z możliwości jazdy samodzielnie autem.

      • 1 2

    • Popieram!

      • 1 1

  • Setki przykładów rozwiazań z całej europy i USA na portalu miasto 2077!To skarbnica wiedzy! (7)

    Drogi rowerowe to nie luksus, ale bezpieczeństwo! Dlatego, jak przekonują naukowcy z Columbia University w USA, z punktu widzenia rowerzystów to najniebezpieczniejszy z zamożnych krajów świata. Ich recepta jest prosta:

    Drogi rowerowe to nie luksus, ale bezpieczeństwo! Dlatego, jak przekonują naukowcy z Columbia University w USA, z punktu widzenia rowerzystów to najniebezpieczniejszy z zamożnych krajów świata. Ich recepta jest prosta: uzupełnienie luki związanej z brakiem infrastruktury dla cyklistów. Drogi rowerowe zmniejszają ryzyko wszelkiego rodzaju wypadków o 25 proc.

    W Londynie na rowerowe drogi wydadzą niemal tyle, ile kosztowały nas stadiony na Euro2012 w całej Polsce!!
    Jedna kadencja wystarczy na budowę sieci rowerowych dróg.Miejski plan rozwoju dróg rowerowych rozciągnięty na osiem lat zakładał budowanie 10 km rocznie. Dla nowej ekipy takie tempo było zupełnie niewystarczające. Padło nowe postanowienie: te zaplanowane 80 km tras ma powstać nie w 8 lat, ale w 18 miesięcy.Wybudowali więcej w 2,5roku niż w Gdańsku przez 10 lat!!

    Wytyczanie rowerowych dróg to jedna z najtańszych metod wydłużania ludzkiego życia.

    • 6 2

    • (3)

      U nas DDR nie zmniejszaja ryzyka kolizji. Niestety. Kierowcy walą z podporządkowanych prosto w rowerzystów. Skręcają w prawo waląc prosto w rowerzystów. Wjeżdżają parkować przezs DDR i taranują rowerzystów. Ja się czuja dużo bezpieczniej na ulicy.

      • 4 3

      • tak jest wszędzie na świecie, nie tylko w Polsce (2)

        sposobem wpływania na takie nieodpowiedzialne zachowania kierowców jest właśnie stosowanie ciągłości chodników i dróg dla rowerów na wylotach ulic podporządkowanych. Od kilku lat nowe inwestycje rowerowe w Gdańsku mają

        sposobem wpływania na takie nieodpowiedzialne zachowania kierowców jest właśnie stosowanie ciągłości chodników i dróg dla rowerów na wylotach ulic podporządkowanych. Od kilku lat nowe inwestycje rowerowe w Gdańsku mają to zapewnione: sprawdź Jaśkową Dolinę: wylot ulicy Pniewskiego lub SIenkiewicza, sprawdź Bulońską na wylocie Budapesztańskiej.

        Na zachowania kierowców miasto ma tylko pośredni wpływ.

        • 0 2

        • a kawałek dalej droga się urywa na bulońskiej i trzeba przejechać przez przystanek z ludźmi. Zamiast poprowadzić to przez zatoczkę dla autobusów... takie gdańskie planowanie

          • 0 0

        • To jedz zobacz jak przejazdy odje**** na nowej trasie do Sobieszewa.

          Co prawda to pruszcz już no ale zawsze.

          • 0 2

    • Londyn to nie jest dobry przykład...

      Londyn to dla rowerzysty rzeźnia. Można wydać 3 razy tyle ile się zamierza a i tak będzie co robić.

      • 0 0

    • USA to normalny kraj po prostu

      Z właściwie ustaloną hierarchią wartości: najpierw ludzie, potem karaluchy, na końcu rowerzyści.

      • 0 1

    • roweros: dlaczego nie kandydujesz na wiceprezydenta Gdańska?

      Jak tam twoje zdolności do partnerskiej współpracy z myślącymi podobnie?

      Jeśli pamiętam, to w swoim przekonaniu miałeś 100% racji. Tutaj także wykazałeś się niezłą przenikliwością. Przełóż to na szczegóły konkretnego programu dla Gdańska, poważnie zastanowię się nad głosowaniem na Ciebie.

      • 2 1

  • To ma być przyjazne rowerom? (4)

    Czy może jednak przyjazne mieszkańcom?

    • 2 1

    • Kierowcy to mają wszystko.

      wszystko dla nich, wszędzie wjadą, hałasu i syfu narobią. Trawniki rozjadą, do lasu wjadą, zwierzęta zabiją, drogi poniszczą, itd.

      Czego jeszcze chcecie? Czego wam jesczze za mało tłuste opoje samochodowe?

      • 2 2

    • (2)

      Na razie to całe miasto jest przyjazne wyłącznie kierowcom

      • 3 2

      • Sppkojnie jak Jarek wygra to nastąpią pozytywne zmiany

        • 0 1

      • Chyba cię Bozia opuściła...

        • 1 2

  • (21)

    DDR powinny powstawac tylko przy glownych trasach z duzym ruchem. Na pozostalych ulicach bezpieczniej jest jechac ulica. Tam gdzie sa drogi rowerowe kierowcy notorycznie wymuszaja wyjezdzajac z podporzadkowanych. A ciagi pieszo rowerowe nie nadaja sie do niczego

    • 13 16

    • DDR już nie istnieje (1)

      • 2 1

      • Tak

        Jest DDRiP

        • 0 0

    • Tylko nie ulica (10)

      Ograniczyc ruch rowerzystow ulicami do minimum.

      Rowerzysci czesto blokuja ciasne i waskie ulice , utrudnia to ruch samochodow i powoduje konflikty.

      Z bezpieczenstwem nie ma to nic wspolnego

      • 8 15

      • (7)

        rowerzysci nic nie blokuja. w przeciwienstwie do aut zawsze sie poruszaja, nigdy nie stoja w korku

        • 11 3

        • Samolub (6)

          Typowy poglad dla tych , ktorzy mysla tylko o sobie .

          Blokujesz jezdnie i pozostalych uczestnikow ruchu masz w glebokim powazaniu , caly ty .

          • 3 8

          • pijesz do swojego kolegi, kierowcy? (5)

            Jak jadę samochodem, rowerzystów mogę spokojnie ominąć, jeśli z naprzeciwka nie jedzie samochód.

            Niestety nie mogę ominąć samochodów stających przede mną w kolejce do zmiany świateł.

            Wielu kierowców wiejskich tego nie potrafi ogarnąć wyobraźnią

            • 7 3

            • Rowerzystów nie możesz ominąć

              Rowerzystów w opisanej sytuacji możesz co najwyżej wyprzedzić. Ech, gdybyś miał chociaż kartę rowerową...

              • 0 0

            • Kierowco z miasta (3)

              Cos mi wygladasz na takiego co swoje auto , pomimo braku uprawnien , stawiasz na miejscach dla inwalidow na kazdym parkingu przed centrum handlowym .

              Typowy leming

              • 3 1

              • Pudło. Z auta do jazdy po mieście nie korzystam. (2)

                Zauważyłem, że przy centrach handlowych są darmowe parkingi wielopiętrowe, z reguły puste poza okresami wzmożonych zakupów świątecznych.

                • 0 1

              • W jakim to mieście?

                Te puste wielopiętrowe parkingi przy CH? Bo nie przypominam sobie takiej sytuacji,chyba że poza godzinami handlu.

                • 1 0

              • Hm , bezplatne i puste parkingi ????

                A ty z jakiej planety jestes ?

                Z auta nie kozystasz , o centrach handlowych chyba niewiele wiesz , tylko pozazdroscic , daj namiary moze tez tam sie przeprowadze :)

                • 2 1

      • (1)

        Normalny jesteś? Co blokują? Jadę u siebie na osiedlu w strefie 30 rowerem 30km/h i co? Wszyscy łącznie z autobusem miejskim pędzą jak szaleni.

        • 6 4

        • No i ?

          Oto klasyczny przyklad agresywnego rowerzysty , roszczeniowy , bezczelny i samolubny .

          • 1 9

    • Lebiego bezpieczna ulica?haha Wkraju gdzie jest najwiecej wypadkoiw drogowych w europie (6)

      W miescie które ma najwyższe staw\ki OC w Polsce!!

      • 6 3

      • Wbrew pozorom tak (5)

        Dodatkowo rowerzyści uspokajają ruch na jezdni.
        Kierowcy nie czuja się pewnie, jeżdżą wolniej i bezpieczniej.

        • 3 5

        • A to ci teoria (3)

          No chyba Nobla dostaniesz

          • 2 3

          • to nie teoria. To praktyka. (2)

            Refleksja oparta o obserwację dziesiątek jeśli nie setek sytuacji na drogach i ulicach naszego miasta.

            Obecność rowerzystów na jezdni uspokaja ruch. Przekształcanie ulic w strefy uspokojonego ruchu z

            Refleksja oparta o obserwację dziesiątek jeśli nie setek sytuacji na drogach i ulicach naszego miasta.

            Obecność rowerzystów na jezdni uspokaja ruch. Przekształcanie ulic w strefy uspokojonego ruchu z odpowiednimi instalacjami fizycznie wpływającymi na uspokojenie ruchu z inicjatywy rowerzystów daje podobny skutek.

            Radni dzielnic, w których ruch został uspokojony to potwierdzą. Uspokajanie ruchu jest korzystne dla wszystkich mieszkańców, bez względu na sposób poruszania się po mieście. Niektórzy nie potrafią tego ogarnąć wyobraźnią.
            Tylko współczuć (ale i edukować).

            • 4 4

            • Ruch uspokaja (1)

              Dobra organizacja ruchu , infrastruktura dostosowana do obciazen , edukacja , prwidlowe oznakowanie , to sa elementy ,ktore sprzyjaja uspokajaniu ruchu a nie rozwydrzeni rowerzysci , ktorym na sile wmawia sie ze im wszystko wolno

              • 2 3

              • taa jasne

                januszek i tak bedzie jechal tyle ile da rady jechac.

                • 1 2

        • tylko jak na jezdni jest osobny pas rowerowy. charakterystyka ruchu samochodu i rowery jest inna.

          • 0 1

    • Lo rany.

      Zamilcz glupcze

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.