Opinie (165) 2 zablokowane

  • Po pierwsze Edukacja (1)

    Edukacja rowerzystow i kierowcow samochodow .

    Rowerzysci nie moga czuc sie jak swiete krowy na jezdni , musza tez miec swiadomosc obowiazkow na drodze a nie tylko przywilejow.

    Kierowcy winni sa rowerzystom szacunek za to ze chce im sie pedalowac .

    • 42 12

    • po pierwsze edukacja

      autorów pisujących o tematach rowerowych na tym portalu.

      Osoby korzystające z rowerów powinny być szanowane przez kierowców za to, że decydują się na wybór tego środka transportu, wymagającego bardzo

      autorów pisujących o tematach rowerowych na tym portalu.

      Osoby korzystające z rowerów powinny być szanowane przez kierowców za to, że decydują się na wybór tego środka transportu, wymagającego bardzo niewielkiej przestrzeni, nie konkurującego o miejsca do parkowania, cichego, przyczyniającego się do poprawy zdrowia ludności i umożliwiającego redukcję stresu wśród dużych rzesz ludności.

      Autor zdaje się nie zdawać sobie sprawy z prostego faktu, że rowerzyści mają prawo czuć się bezpiecznie na istniejącej sieci drogowej miasta, zwłaszcza na ulicach objętych strefą uspokojonego ruchu. Limity prędkości na tych ulicach są często lekceważone przez kierowców, ze szkodą dla pieszych , rowerzystów i innych kierowców (uspokojenie ruchu paradoksalnie zwiększa przepustowość pasa drogowego).

      Przykład Jaśkowej Doliny jest mało trafiony, ostatnio tam zrobiono po drugiej stronie wiele rozwiązań zapewniających ciągłość przejazdu (zachowanie niwelety DDR i chodnika na skrzyżowaniach z jezdniami ulic podporządkowanych).

      Dobra polityka rowerowa ma trzy filary: rozwiązania organizacyjne (odpowiednio umocowana komórka w Urzędzie Miejskim), rozwiązania twarde (widzialna i niewidzialna infrastruktura rowerowa) oraz rozwiązania miękkie (informacja, edukacja i promocja ruchu rowerowego).

      Rower w dobrze zarządzanym mieście to nie tylko sport: to głównie TRANSport.

      • 6 6

  • (21)

    DDR powinny powstawac tylko przy glownych trasach z duzym ruchem. Na pozostalych ulicach bezpieczniej jest jechac ulica. Tam gdzie sa drogi rowerowe kierowcy notorycznie wymuszaja wyjezdzajac z podporzadkowanych. A ciagi pieszo rowerowe nie nadaja sie do niczego

    • 13 16

    • Tylko nie ulica (10)

      Ograniczyc ruch rowerzystow ulicami do minimum.

      Rowerzysci czesto blokuja ciasne i waskie ulice , utrudnia to ruch samochodow i powoduje konflikty.

      Z bezpieczenstwem nie ma to nic wspolnego

      • 8 15

      • (7)

        rowerzysci nic nie blokuja. w przeciwienstwie do aut zawsze sie poruszaja, nigdy nie stoja w korku

        • 11 3

        • Samolub (6)

          Typowy poglad dla tych , ktorzy mysla tylko o sobie .

          Blokujesz jezdnie i pozostalych uczestnikow ruchu masz w glebokim powazaniu , caly ty .

          • 3 8

          • pijesz do swojego kolegi, kierowcy? (5)

            Jak jadę samochodem, rowerzystów mogę spokojnie ominąć, jeśli z naprzeciwka nie jedzie samochód.

            Niestety nie mogę ominąć samochodów stających przede mną w kolejce do zmiany świateł.

            Wielu kierowców wiejskich tego nie potrafi ogarnąć wyobraźnią

            • 7 3

            • Kierowco z miasta (3)

              Cos mi wygladasz na takiego co swoje auto , pomimo braku uprawnien , stawiasz na miejscach dla inwalidow na kazdym parkingu przed centrum handlowym .

              Typowy leming

              • 3 1

              • Pudło. Z auta do jazdy po mieście nie korzystam. (2)

                Zauważyłem, że przy centrach handlowych są darmowe parkingi wielopiętrowe, z reguły puste poza okresami wzmożonych zakupów świątecznych.

                • 0 1

              • Hm , bezplatne i puste parkingi ????

                A ty z jakiej planety jestes ?

                Z auta nie kozystasz , o centrach handlowych chyba niewiele wiesz , tylko pozazdroscic , daj namiary moze tez tam sie przeprowadze :)

                • 2 1

              • W jakim to mieście?

                Te puste wielopiętrowe parkingi przy CH? Bo nie przypominam sobie takiej sytuacji,chyba że poza godzinami handlu.

                • 1 0

            • Rowerzystów nie możesz ominąć

              Rowerzystów w opisanej sytuacji możesz co najwyżej wyprzedzić. Ech, gdybyś miał chociaż kartę rowerową...

              • 0 0

      • (1)

        Normalny jesteś? Co blokują? Jadę u siebie na osiedlu w strefie 30 rowerem 30km/h i co? Wszyscy łącznie z autobusem miejskim pędzą jak szaleni.

        • 6 4

        • No i ?

          Oto klasyczny przyklad agresywnego rowerzysty , roszczeniowy , bezczelny i samolubny .

          • 1 9

    • Lebiego bezpieczna ulica?haha Wkraju gdzie jest najwiecej wypadkoiw drogowych w europie (6)

      W miescie które ma najwyższe staw\ki OC w Polsce!!

      • 6 3

      • Wbrew pozorom tak (5)

        Dodatkowo rowerzyści uspokajają ruch na jezdni.
        Kierowcy nie czuja się pewnie, jeżdżą wolniej i bezpieczniej.

        • 3 5

        • A to ci teoria (3)

          No chyba Nobla dostaniesz

          • 2 3

          • to nie teoria. To praktyka. (2)

            Refleksja oparta o obserwację dziesiątek jeśli nie setek sytuacji na drogach i ulicach naszego miasta.

            Obecność rowerzystów na jezdni uspokaja ruch. Przekształcanie ulic w strefy uspokojonego ruchu z

            Refleksja oparta o obserwację dziesiątek jeśli nie setek sytuacji na drogach i ulicach naszego miasta.

            Obecność rowerzystów na jezdni uspokaja ruch. Przekształcanie ulic w strefy uspokojonego ruchu z odpowiednimi instalacjami fizycznie wpływającymi na uspokojenie ruchu z inicjatywy rowerzystów daje podobny skutek.

            Radni dzielnic, w których ruch został uspokojony to potwierdzą. Uspokajanie ruchu jest korzystne dla wszystkich mieszkańców, bez względu na sposób poruszania się po mieście. Niektórzy nie potrafią tego ogarnąć wyobraźnią.
            Tylko współczuć (ale i edukować).

            • 4 4

            • Ruch uspokaja (1)

              Dobra organizacja ruchu , infrastruktura dostosowana do obciazen , edukacja , prwidlowe oznakowanie , to sa elementy ,ktore sprzyjaja uspokajaniu ruchu a nie rozwydrzeni rowerzysci , ktorym na sile wmawia sie ze im wszystko wolno

              • 2 3

              • taa jasne

                januszek i tak bedzie jechal tyle ile da rady jechac.

                • 1 2

        • tylko jak na jezdni jest osobny pas rowerowy. charakterystyka ruchu samochodu i rowery jest inna.

          • 0 1

    • Lo rany.

      Zamilcz glupcze

      • 0 0

    • DDR już nie istnieje (1)

      • 2 1

      • Tak

        Jest DDRiP

        • 0 0

  • Mam kilka pomysłów: (9)

    1. zmienić sposób myślenia. Rowerzystów będzie więcej więc potrzeba szerszych, lepszych i lepiej poprowadzonych dróg. Rower ma takie same prawa jak samochód, więc ma być dla niego dedykowana szeroka ścieżka i jak

    1. zmienić sposób myślenia. Rowerzystów będzie więcej więc potrzeba szerszych, lepszych i lepiej poprowadzonych dróg. Rower ma takie same prawa jak samochód, więc ma być dla niego dedykowana szeroka ścieżka i jak najdalej od zawistnych, złosliwych i roszczeniowych samochodziarzy.
    2.Pilna rezerwacja miejsca na drogi rowerowe. Najlepiej w otulinie drzew, przyrody w ogóle.
    3. Skrzyżowania, tunele, wiadukty dla rowerów. Nie tylko samochodziarzami miasto żyje!
    4. więcej p9olicji wlepiającej mandaty zawistnym samochodziarzom za ich złośliwe i niebezpieczne zachowania, w tym za zbyt bliską jazdę obok rowerzysty.
    5. Nakazanie (tylko że ten tepy rząd PiS tego nie zrobi) wszystkim gminom projektowanie, rezerwację i realizację dróg rowerowych z przedmieści do miast tak, aby tworzyło wszsytsko spójną całość.
    6. światła na skrzyżowaniach pod rowerzystów a nie pod samochpodziarz (patrz np. Matarnia, tam jest masakra),
    7. transport pod górę z 3miasta na górne tarasy :) A nie historyczną kolejkę sobie odtworzyliście. Trzeba było skansen zbudować a nie PKMkę. Nie macie pojęcia co robicie. Mają być kolejki odchodzące promieniście od 3miasta na górne tarasy od Gdańska aż po Gdynię, a nawet od tzw. Małego 3miasta do góry docelowo. Ten co projektował PKM to niezły idiota: przystanki w polu, kolejka co godzionę, zakaz dla rowerów. Co to za średniowiecze?
    8. trochę przyjaźniejszych miejsc wzdłóż dróg rowerowych. Normalna infrastruktura, na poziomie, a nie byle odjechali i nich się cieszą.

    • 22 18

    • (6)

      Wygadałeś się, teraz zażyj leki bo bredzisz niemiłosiernie.

      • 6 7

      • a może jakieś alternatywne propozycje? (4)

        to że jesteś jednym z wielu uzależnionych od samochodu, to wiemy.

        Skądinąd człek dał na końcu głoś zbyt krytyczny - warto konsekwentnie myśleć konstruktywnie, nie smucąc.

        • 2 4

        • (3)

          Ty masz jakąś fobię samochodową, z takimi dyskusja nie ma najmniejszego sensu, no chyba że zaczniesz się leczyć na banię.

          • 2 2

          • fobię antysamochodową mają niektórzy nawiedzeni rowerzyści (2)

            niektórzy nie są świadomi prostego faktu: cierpią na samochodofilię, albo nawet uważają samochód za szczytowy wynalazek w historii ludzkości, nie dający żadnych ujemnych skutków ubocznych.

            Samochód ma swoje

            niektórzy nie są świadomi prostego faktu: cierpią na samochodofilię, albo nawet uważają samochód za szczytowy wynalazek w historii ludzkości, nie dający żadnych ujemnych skutków ubocznych.

            Samochód ma swoje silne strony, jego największą słabością jest energo i terenochłonność. Dlatego wg dyrektora firmy Volvo i wielu innych użytkowników zdolnych do refleksji, nie jest on odpowiednim pojazdem do poruszania się po terenie gęsto zabudowanym takim jak większość miast europejskich.

            W USA niestety doszli do tego wniosku bardzo późno i w miastach nie mających alternatyw jakość życia jest bardzo niska, a energochłonność prohibitywnie wysoka.

            • 0 2

            • ty masz rowerofilię. (1)

              widać z daleka.
              Ty w ogóle masz sporo filii.

              • 1 0

              • generalnie uważam, że ludzie są OK

                to znaczy lubię ludzi.

                jeżeli ktoś nie lubi ludzi, można go uznać za homofoba.

                • 0 0

      • nie wygadałeś się. Więc nadal zażywaj leki i wdychaj spaliny

        • 1 0

    • No geniusz normalnie (1)

      Pogadaj z mlodym Walesa , albo Budyniem , moze przyjma cie do swijegi komitetu .

      Plazynski napewno coe pogoni, u niego sami normalni .

      • 4 2

      • To dotyczy wpisu "Mam kilka pomyslow "

        Pomylka

        • 2 1

  • Skopana przebudowa przejścia podziemnego z SKM Uniwersytet na Grunwaldzką.

    Z uwagi na budowane biurowce wybudowano dodatkowe przejście. tylko ze zamiast włączyć tam ruch rowerowy i poszerzyć przejście to postawiono tylko przejście piesze

    • 8 4

  • brak standardów w praktyce

    niby są, te na które powołuje się Oficer,
    w praktyce niestosowane.
    To powinno być tak, ze każda inwestycja, nie tylko rowerowa, ma obowiązek je uwzględniać.
    Tymczasem widać, że nie ma takiej organizacji w ZDiZ, Urzędzie, żeby to działało - i np. powstają zjazdy do budynków, które rozwalają ciągłość DDR i nikt nie widzi problemu.

    • 9 3

  • Uchwałą rady miasta nalezy (3)

    Zamknąć wszystkie rowery w piwnicach aciasne gacie zawiesić na kołku. To nas uwolni od kolizji z rowerowymi terrorystami bez OC i w słuchawkach na uszach z wiecznym pierwszeństwem przejazdu po pasach dla pieszych.

    • 19 23

    • Rowerzysta terrorysta bez roweru to terrorysta w samochodzie (1)

      Nie rozumiesz, że jak odstawią rowery to wsiądą do swoich samochodów? I idąc dalej twoim rozumowaniem, jeśli ktoś odwala głupoty na rowerze to w ruchu samochodowym będzie jeszcze gorzej? Chyba, że zakładasz, iż w

      Nie rozumiesz, że jak odstawią rowery to wsiądą do swoich samochodów? I idąc dalej twoim rozumowaniem, jeśli ktoś odwala głupoty na rowerze to w ruchu samochodowym będzie jeszcze gorzej? Chyba, że zakładasz, iż w samochodzie z OC nagle stają się takimi świetnymi kierowcami jak Ty. Ja bym specustawą każdemu dał po rowerze i nakłaniał do dojazdów do pracy. Bez korków samochodem jeździłoby się przyjemniej.

      • 14 2

      • rowerzyści i kierowcy są ogólnie OK

        jak zostanie uruchomiony w Gdańsku i okolicach system rowerów wspomaganych elektrycznie na wynajem, czeka nas prawdziwa rewolucja w myśleniu o systemie komunikacyjnym trójmiasta.

        Jego kręgosłupem sprawnie

        jak zostanie uruchomiony w Gdańsku i okolicach system rowerów wspomaganych elektrycznie na wynajem, czeka nas prawdziwa rewolucja w myśleniu o systemie komunikacyjnym trójmiasta.

        Jego kręgosłupem sprawnie działająca SKM po wymianie taboru na przyjazny dla przewozu rowerów i infrastruktura dla pieszych i rowerzystów umożliwiająca bezpieczne, komfortowe docieranie do peronów SKM z obu stron (od północy i południa: po pierwsze poprawa dostępu do stacji Gdańsk Stocznia i Gdańsk Oliwa od ulicy Droszyńskiego/Sląskiej.

        Kolejne działanie to cyklostrada w śladzie rezerwy na Drogę Czerwoną wzdłuż linii SKM.

        Wzdłuż PKM także udrożnienie dla rowerów tzw. dróg technicznych i lekkie wiadukty dla pieszych i rowerzystów nad przecinającymi linię PKM jezdniami ulic.

        • 3 0

    • Póki co to na każdym skrzyżowaniu i wyjeździe z posesji mam kolizję z winy kierowcy nie widzącego znaku "ustąp pierwszeństwo przejazdu"

      • 4 0

  • Rowerzyści to nie inwalidzi. (4)

    Autor znacząco niedoszacował możliwość pokonywania odległości rowerem. Odległość 2 - 5 km można łatwo przejść pieszo, a rowerem można przejechać znacznie więcej. Rower wspomagany elektrycznie może być przydatny słabszym

    Autor znacząco niedoszacował możliwość pokonywania odległości rowerem. Odległość 2 - 5 km można łatwo przejść pieszo, a rowerem można przejechać znacznie więcej. Rower wspomagany elektrycznie może być przydatny słabszym przy pokonywaniu większych różnic wysokości, jakie zdarzają się głównie na obrzeżach Trójmiasta i okolic.
    Dla rowerzystów najważniejsza w mieście jest spójna sieć prawdziwych dróg rowerowych dających możliwość szybkiego przemieszczania się, bo tylko wtedy rower stanie się konkurencyjnym środkiem komunikacji.
    Moim zdaniem, najgorzej jest, jak za infrastrukturę rowerową biorą się politycy i urzędnicy, bo te fizyczne ameby jednocześnie uważają się za najmądrzejszych w każdej sprawie, a zwykłe na mało czym się znają i to dlatego nasza infrastruktura rowerowa jest taka kiepska. Do zespołów decyzyjnych o projektowaniu i odbieraniu od wykonawców infrastruktury rowerowej koniecznie muszą być włączeni ludzie aktywnie jeżdżący na rowerach, bo tylko oni znają tę rowerową rzeczywistość i wiedzą co jest potrzebne w poruszaniu się rowerem po mieście.

    • 18 7

    • Widziałeś kiedyś Referat Mobilności Aktywnej w Gdańsku? (3)

      Ostatnio byłem u nich po mapy i tam wszyscy to aktywni rowerzyści.

      • 2 1

      • (2)

        Wynika z tego, że albo są słabo aktywni, albo słabo kumaci, albo ich zdanie mało się liczy u decydentów.

        • 6 1

        • tą trzecią tezą trafiłeś w sedno: problem jest rozumienie tematyki rowerowej przez decydentów (1)

          niestety autor tego artykułu także ma znaczące luki w wiedzy na temat polityki rowerowej dobrze zarządzanego miasta.

          Bez społecznej rady ds. rozwoju aktywnych form mobilności (pieszych, rowerzystów,

          niestety autor tego artykułu także ma znaczące luki w wiedzy na temat polityki rowerowej dobrze zarządzanego miasta.

          Bez społecznej rady ds. rozwoju aktywnych form mobilności (pieszych, rowerzystów, hulajnogowców etc. etc.) oraz bez podniesienia rangi tych form mobilności w świadomości decydentów będziemy się ślimaczyć tak jak przez wiele poprzednich lat.

          Dobre dyskusje z kandydatami na radnych z nowego rozdania mogą przynieść wiele korzyści. Przejścia dla pieszych na poziomie jezdni to rozwiązanie mogące wiele pomóc.

          Uruchomienie systemu MEVO także przyniesie rewolucję w myśleniu wielu zabetonowanych mentalnie internautów i decydentów.

          • 3 1

          • "Uruchomienie systemu MEVO także przyniesie rewolucję w myśleniu wielu zabetonowanych mentalnie internautów i decydentów."
            OBY

            bo na razie to jest psychiatryk

            • 1 1

  • tez bym pojezdzil, jednak... (6)

    calkiem niedawno doznalem straszliwego upadku z 11 pietra i jestem calkowicie sparlizowany. dzialaja mi tylko dlonie dzieki czemu moge utrzymywac kontakt na forum. super inicjatywa, niestety nie dla mnie :(

    • 2 7

    • O rany.

      • 4 0

    • Podszywanie się pod kogoś jest karalne, odradzam ta drogę trollowania (2)

      Ustalimy z redakcja twoje IP i zrobimy coś w sprawie kradzieży tożsamości i podszywania się pod moja osobę wtedy będziesz miał okazje sprawdzic naocznie czy jestem cały sparaliżowany.

      • 2 2

      • proszę o reakcję (1)

        to ja jestem prawdziwym Radkiem. jak wiadomo w Gdyni mieszka tylko jeden Radek

        • 3 0

        • Z tym IP „Radek z Gdyni” tylko jeden jest trollu internetowy.

          • 1 1

    • (1)

      Proszę redakcje Trójmiasto.pl o ustalenie danych tej osoby która podszywa się pod czyjaś tożsamość. Proszę o szybka reakcje.

      • 1 2

      • ROTFL

        Jeszcze RODO zagroź, Radziu.

        • 0 0

  • (11)

    Rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC i tablice rejestracyjne tak żeby można było ich zidentyfikować gdyż jeżdżą jak chcą i stwarzają zagrożenie dla pieszych na chodnikach, zwłaszcza dla dzieci. Powinni mieć też całkowity zakaz jazdy w słuchawkach a na chodniku powinny ich obowiązywać ograniczenia prędkości

    • 24 28

    • (4)

      bo kto normalny prowadzi glowna trase komunikacjyjna dla rowerow po zwyklym chodniku dla pieszych?

      ja rozumiem ze to tansze rozwiazanie ale bez przesady.

      • 10 3

      • jak nie ma miejsca to trudno ddr prowadzić inaczej (3)

        Poprzyj inicjatywę likwidacji prawa kierowców do parkowania na chodniku wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych miasta (zwłaszcza Wałów Jagiellońskich od Huciska do placu przed kościołem św. ELżbiety, zmobilizuj innych

        Poprzyj inicjatywę likwidacji prawa kierowców do parkowania na chodniku wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych miasta (zwłaszcza Wałów Jagiellońskich od Huciska do placu przed kościołem św. ELżbiety, zmobilizuj innych widzących taką potrzebę a później dopiero wypowiadaj się na tym forum.

        Życzę powodzenia w znajdywaniu dobrych kandydatów na radnych.

        • 2 7

        • miejsca jest akurat sporo. (2)

          • 3 1

          • oczywiście - na jezdni jeden z pasów swobodnie może funkcjonować jako pas dla rowerów (1)

            proponuję zacząć od proponowania uspokojenia ruchu na Grunwaldzkiej od Do Studzienki do skrzyżowania z Kościuszki - Słowackiego

            • 3 2

            • W artykule masz przyklad chlopskiej

              tam zmieściłyby się nawet 3 drogi dla rowerów (od Żabianki, aż po sam wrzeszcz).... po remoncie będzie tylko chodnik, do tego dość wąski.

              • 2 3

    • Popieram!

      • 1 1

    • Jak jeszcze czesto bedziesz sie idioto chwalił głupotą?Tacy jak ty nie powinni otrzymac prawa jazdy

      Dlatego trzeba zrobić na egzaminie badania psychologiczne i takich wycinac z możliwości jazdy samodzielnie autem.

      • 1 2

    • Zakaz słuchania radia przez kierowców

      I zakaz palenia.

      A koniec rury wydechowe niech wsadza sobie... Do kabiny.

      • 5 5

    • Słuszne uwagi.Dodam wyskakują na chodniku z tyłu pieszego bez ostrzeżenia. Jeżdżą tam gdzie jest droga tylko dla pieszych. Tak Święte krowy

      • 2 2

    • będąc złosliwym

      podsumowałbym, że każda osoba przekraczająca próg własnego mieszkania winna posiadac obowiązkowe OC przy czym rodzice dzieci powinni płacić potrójną stawkę za każde dziecko, ponieważ dziecko z natury

      podsumowałbym, że każda osoba przekraczająca próg własnego mieszkania winna posiadac obowiązkowe OC przy czym rodzice dzieci powinni płacić potrójną stawkę za każde dziecko, ponieważ dziecko z natury rzeczy może spowodować więcej szkód. Co więcej każde dziecko powinno stale być zaopatrzone w czipa i wideorejestrator aby można ustalić współprzyczynienie.

      Ale na poważnie: Nie chce , nie lubię, unikam jeżdżenia po chodniku. Ale jak pisze autor "ciągowanie"...

      • 1 1

    • Zakaz jazdy w słuchawkach? To może i ...

      W samochodzie obowiązek jazdy z otwartym oknem i z wyłączony radiem
      Każdemu na czole numer rejestracyjny i obowiązkowe OC dla pieszych

      • 1 2

  • Jak zwykle Pan Redaktor pisze tylko o drogach dla rowerów w Gdańsku. (3)

    W Trójmieście jeszcze jest Gdynia!

    • 10 7

    • Nie ma się co dziwić

      Lepszy Gdańsk startuje do wyborów w Gdańsku :)

      • 7 0

    • Gdynia? (1)

      A to tam gdzie kartofle uprawiają?

      • 2 3

      • Nie, to tam gdzie mieszka i przyjmuje Ciebie psychiatra.

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.