Opinie (147) ponad 10 zablokowanych

  • Oby nie przechodził tam jakiś "roztargniony sędzia" (6)

    Rowery znikną...

    • 43 25

    • mam nadzieję, że te dziwne konstrukcje (5)

      nie pojawią się na wąskich dróżkach rowerowych.

      • 5 3

      • (4)

        jak są zgodnie z prawem do 90 cm szerokości, to dlaczego mialy by przeszkadzać?
        nie majtają się na boki jak rolkarze, ani nawet jak rowerzysta na składaku, jadą jak po torach stabilnie, nie mają przyspieszenia,

        jak są zgodnie z prawem do 90 cm szerokości, to dlaczego mialy by przeszkadzać?
        nie majtają się na boki jak rolkarze, ani nawet jak rowerzysta na składaku, jadą jak po torach stabilnie, nie mają przyspieszenia, więc nie świrują, same zalety, dobrzy partnerzy w ruchu... byle nie przesadzili z elektryfikacją, bo to prowadzi do grobu.

        dla mnie im ich więcej, tym lepiej

        • 5 4

        • Rowerów w mieście im mniej (3)

          Tym lepiej.

          • 2 5

          • mniej rowerów = więcej samochodów = więcej problemów z korkami i parkowaniem (1)

            nie strzelaj swoimi poglądami sobie w kolano.

            Takie opinie wynikają z przekonania, że żaden "normalny" człowiek nie przesiądzie się z samochodu na rower chcąc np. dojechać do pracy lub dowieźć dziecko do

            nie strzelaj swoimi poglądami sobie w kolano.

            Takie opinie wynikają z przekonania, że żaden "normalny" człowiek nie przesiądzie się z samochodu na rower chcąc np. dojechać do pracy lub dowieźć dziecko do szkoły/przedszkola.

            Praktyka dowodzi, że więcej ludzi jest skłonnych zmienić przejazd samochodem na przejazd rowerem niż jest skłonnych zrezygnować z przejazdu rowerem na rzecz przejazdu aubotusem/trolejbusem lub tramwajem.

            Dlatego antyrowerowych hejterów przyspawanych mentalnie do samochodu uznaję za osoby z ograniczoną wyobraźnią a swoimi wpisami próbuję ją poszerzyć (niestety z umiarkowanym skutkiem).

            Bardziej skuteczne jest po prostu skłanianie do wyjścia na spacer lub do odbycia krótkiej przejażdżki rowerem wspomaganym elektrycznie.

            • 1 1

            • kaźdy orze jak może

              ja takich furmanów wyprzedzam. uzywam w mieście roweru, bo szybciej, nie z innych powodów. żaden "tdi turbo wytrysk" nie przeskoczy korka. a ja - owszem.

              nie mam czasu na pierdzenie w fotel, szkoda życia

              • 2 1

          • pisowskich małp im mniej tym lepiej

            • 0 0

  • to już (20)

    ładnie w UM Gdynia odlecieli

    • 81 17

    • nikt nie dodał (14)

      że na ten bezsens wydano ponad 100 000 PLN

      • 74 14

      • za te pieniądze można byłoby zrobić kilka ułatwień dla niepełnosprawnych

        Gdynia to trzeci świat dla ludzi na wózku.

        • 14 10

      • Szczurek szasta jak zwykle publiczna kasą!

        • 14 13

      • (7)

        Bezsensem są trole na forum, jak długo portal będzie je torelowal?

        • 11 15

        • darmowe trolle nic nie kosztują (6)

          dodają kolorytu i są elementem forum
          portal cieszy się z klików, a trolle generują traffic
          ale kasa z pieniędzy miasta na te wynalazki to marnotrawstwo-jakby był popyt na usługi rowerów cargo to prywatny firmy by je świadczyły

          • 5 9

          • Popyt będzie (5)

            jak nie wjedziesz do miasta swoim śmierdziuchem, z powodu zakazu. Wtedy będziesz szukał roweru, którym coś przewieziesz.

            • 6 9

            • Skąd ten pomysł? (4)

              Że tylko zamiejscowi jeżdżą samochodem? Mieszkańcy Gdyni też miewają własne samochody. Skończysz szkołę, pójdziesz do pracy, może też będzie cię stać na samochód.

              • 8 5

              • Nie interesuje mnie opinia trolla.

                • 4 3

              • Stać na samochód? (1)

                Przebudź się gamoniu, jest 2018 rok. W tym kraju, jak i na tzw. zachodzie, przyzwoity rower jest droższy od starszego, całkiem sprawnego jeszcze samochodu.

                Ci bardziej ambitni i majętni rowerzyści kupują rowery w cenie najtańszego, ale nowego auta.

                • 3 2

              • rowery zwykle kupują mieszkańcy a nie "rowerzyści"

                osoba jadąca rowerem to zwykła mieszkanka lub mieszkaniec, rowerzystą się bywa, tak jak pieszym lub kierowcą, mieszkańcem się jest.

                Tylko ograniczeni wyobraźnią twierdzą, że "plemiona" rowerzystów i kierowców nie mają żadnych elementów wspólnych i nigdy się nie pogodzą.

                • 1 0

              • Racja, nowi mieszkańcy centrum, Portova, Waszyngtona, Batorego,

                na pewno będą wjeżdżali do swoich apartamentowców samochodami, a współmałzonek samochodem firmowym będzie parkował na ulicy. Chcecie zabronić wjazdu do miasta, a budujecie coraz więcej mieszkań dla bogaczy i na wynajem. Im nie tego zabronicie.

                • 2 0

      • Jak już piszesz, to całą prawdę... (3)

        Przynajmniej 85% dała UE i te pieniądze nie można było dać na co innego, bo taki projekt powstał na poziomie unijnym, a Gdynia do niego przystąpiła. Więc ciesz się, że miasto jest aktywne i pozyskuje środki unijne.

        • 5 7

        • (2)

          Ale 15 procent poszło z kasy miasta no coś co jest generalnie słabym pomysłem...

          • 6 5

          • A na czym polega słabość tego pomysłu?

            Niech zgadnę, ty wraz z kilkoma, może kilkunastoma frustratami nie lubicie rowerów i rowerzystów, więc pomysł jest słaby.

            • 4 2

          • promowanie korzystania z rowerów i rowerów typu cargo

            jest dla miasta jednym z najlepszych pomysłów na poprawę jakości życia wszystkim.

            Jazda samochodem powoduje raka w organizmach osób kierujących, ich pasażerów oraz wielu innych mieszkańców miasta.

            • 1 1

    • pomysł szczura:))) (1)

      • 10 9

      • Jeżeli to jest pomysł prezydenta Szczurka, to znaczy że zaczyna coś kojarzyć o dobrym zarządzaniu miastem

        najważniejsze, by korzystał z dobrych doradców i był otwarty na nowe pomysły.

        Prezydent miasta nie musi być ekspertem od inżynierii ruchu drogowego, ważne, by rozumiał dobre pomysły na miasto - tak jak zarząd miasta Kopenhaga, który posłuchał Jana Gehla i wyprowadził miasto na czoło rankingów jakości życia miejskiego.

        • 1 0

    • Coraz glupsze pomysły szczurka. (1)

      • 16 9

      • eh Edzio, dno te twoje wpisy

        dno

        • 5 5

    • Edzio ty byś mógł na swoim wózku się poscigac... oczywiście jakbyś był trzeźwy

      • 4 3

  • Az dziw, ze jadąc (4)

    po tych wertepach nikt nie połamał kół. Stan Starowiejskiej to katastrofa.

    • 62 12

    • haha większość tych cudów gruzowisk brukowanych to nieprzejezdna katastrofa

      wiele dróg oznaczonych jako drogi rowerowe nie ma nawet właściwej szerokości, a nawierzchnia to pomyłka.
      Teraz, jak nadchodzi jesień, ciągi pod drzewami są zasypane wszystkim, co spada z drzew. Jezdnie są czyste,

      wiele dróg oznaczonych jako drogi rowerowe nie ma nawet właściwej szerokości, a nawierzchnia to pomyłka.
      Teraz, jak nadchodzi jesień, ciągi pod drzewami są zasypane wszystkim, co spada z drzew. Jezdnie są czyste, bo tylko jezdnie są regularnie sprzątane.
      Dlatego jedyną sensowną metodą na bezpieczeństwo są pasy dr sprzątane wraz z jezdniami.

      • 6 4

    • 100 % RACJA

      • 1 1

    • nie podnoś ręki na świętą kostkę brukową wywrotowcu

      • 1 0

    • jechałem rowerem po Starowiejskiej kilka lat temu

      bruk był oczywiście niewygodny, ale kół nie połamałem.

      Jedyny problem to koleś, który na mnie jadąc z samochodem zatrąbił, nawet go puściłem po chwili, ale i tak pierwszy zjechałem ze skrzyżowania ze

      bruk był oczywiście niewygodny, ale kół nie połamałem.

      Jedyny problem to koleś, który na mnie jadąc z samochodem zatrąbił, nawet go puściłem po chwili, ale i tak pierwszy zjechałem ze skrzyżowania ze Świętojańską, jak się musiał zatrzymać w kolejce do zmiany świateł.

      Samochód w centrum miasta wcale nie jest najszybszym sposobem poruszania się, nawet po takim bruku.

      • 1 0

  • Znowu ta perfidna grupa roszczeniowych (7)

    obcisłogacich facetów w rurkach i wegetarian zamierza terroryzować centrum miasta i normalnych ludzi.

    Rowerzyści to zakała polskich dróg.

    • 89 52

    • zupełnie normalnych nie chcemy terroryzować! (3)

      Chcemy ciebie, bo ty się ostro rajcujesz naszymi spoconymi gaciami i tylko dla ciebie może być frajdą naciągnięcie tych gaci na twój wykolejony łeb!

      • 19 15

      • Na szczęście ty wdychasz moje smrody (2)

        a jak Cie wyprzedzam to dostajesz po oczach płynem do spryskiwaczy obcisłogaci roszczeniowcu. Dajcie ludziom w centrum życ i przestancie swoim pedałowaniem zmuszać innych do przesiadania się na rowery.

        Samochód > rower zawsze tak bedzie.

        • 19 16

        • No widzisz śmierdzilomajty roszczeniowcu, napisałeś wszystko o sobie. (1)

          Obcisłogaciowcy, jak ich nazywasz, piorą swoje gacie po każdym użyciu, chociaż w każdym środowisku trafia się margines, to tak szeroki, jak ten który reprezentujesz, nie ma miejsca wśród kolarzy. Nie dziwię się, że jak

          Obcisłogaciowcy, jak ich nazywasz, piorą swoje gacie po każdym użyciu, chociaż w każdym środowisku trafia się margines, to tak szeroki, jak ten który reprezentujesz, nie ma miejsca wśród kolarzy. Nie dziwię się, że jak jedziesz, to wali z twojej fury jak z przyczepy ze świniami.
          I co, że włączasz spryskiwacze, myślisz, że swój smród tym wyperfumujesz?
          Nie robią na mnie wrażenia wasze spryskiwacze, jeżdżę w okularach.

          • 12 13

          • Po co dyskutujesz z d*bilem? Przecież on pisze to samo pod każdym artykułem o rowerzystach. Tylko go umacniasz, że jego argumenty coś znaczą. Nie karmiony troll umiera z głodu, pamiętaj.

            • 11 8

    • zapomniałeś o aerodynamicznych kaskach i ogolonych nogach :D (1)

      • 12 0

      • Dzisiaj się śmiejesz z ogolonych nóg, a jutro sam będziesz golił. Jeszcze nie tak dawno każdy (a przede wszystkim miejscowe dresy) śmiał się z rurek. A dzisiaj każdy szanujący się dres nosi się w rureczkach, obowiązkowo z gołą kostką i modne buciki. I co, do śmiechu Ci?

        • 2 5

    • to że jest wielu idiotów - antyrowerowych hejterów to wiadomo

      szkoda, że nadal zbierają lajki od osób, które uważają się za "normalnych".

      Wynika stąd potrzeba dowartościowania działań edukacyjnych i promocyjnych na rzecz systemu wygodnego i bezpiecznego systemu

      szkoda, że nadal zbierają lajki od osób, które uważają się za "normalnych".

      Wynika stąd potrzeba dowartościowania działań edukacyjnych i promocyjnych na rzecz systemu wygodnego i bezpiecznego systemu mobilności w mieście Gdynia i całym Trójmieście.

      Czekam na udrożnienie velostrady/cyklostrady od stacji Gdynia Główna co najmniej do stacji Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana wzdłuż linii SKM jeszcze przed wyborami.

      • 3 2

  • rowery towarowe będą oczywiście jeździć po drogach rowerowych i pieszych wraz z kolarzami (2)

    Nie dziwcie się więc, że widzicie kolarzy i normalnych rowerzystów na jezdni, gdyż korzystają z niej zupełnie legalnie!
    Jestem kierowcą, ale gdy jadę rowerem, nie widzę innej możliwości niż jazda jezdnią. Po tym czymś nie da się jeździć.

    • 26 10

    • zależy gdzie - jeśli DDR jest dość szeroka a rozwiązania skrzyżowań z jezdniami ulic poprzecznych (1)

      to na wielu drogach dla rowerów w Trójmieście jeździ się wieloma rodzajami rowerów zupełnie dobrze.

      W Gdyni oczywiście na razie jest wiele luk ciągłości sieci dróg dla rowerów, niepotrzebnie ich istnienie

      to na wielu drogach dla rowerów w Trójmieście jeździ się wieloma rodzajami rowerów zupełnie dobrze.

      W Gdyni oczywiście na razie jest wiele luk ciągłości sieci dróg dla rowerów, niepotrzebnie ich istnienie jest interpretowane jako źródło zakazu jazdy rowerem po jezdni, ale widać perspektywy poprawy: niedługo dojazd do bulwaru nadmorskiego z okolic stacji Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana będzie OK.

      To jest oczywiście tylko niewielki odcinek potrzebnej sieci ddr, ale ogólnie sytuacja się poprawia. Szkoda, że słabo się promuje ideę uspokajania ruchu, wzajemnego szacunku rowerzystów do pieszych na ddr i kierowców do rowerzystów na jezdniach ulic uspokojonego ruchu.

      • 0 0

      • Uspokajanie ruchu powiadasz?

        Mam wrażenie, że coś takiego nie istnieje. Przejedź się Świętojańską na kolarce, czyli w strefie "tempo 30", gdy nie ma tam zatoru, który uniemożliwia szybszą jazdę samochodów. Jak będziesz się spokojnie bujał 35, a

        Mam wrażenie, że coś takiego nie istnieje. Przejedź się Świętojańską na kolarce, czyli w strefie "tempo 30", gdy nie ma tam zatoru, który uniemożliwia szybszą jazdę samochodów. Jak będziesz się spokojnie bujał 35, a nawet 40, to i tak cały sznur samochodów jadących za tobą cię tam wyprzedzi.
        Gdynia, to też zjazdy i podjazdy. Świetną rzecz zrobiono malując rowery na zjeździe z Małokackiej. Totalnie obniża to ciśnienie kierowców na próbę wyprzedzenia (nielegalnego zdaniem mitomanów), zjeżdżającego z dopuszczalną tam maksymalną prędkością roweru. Widzę, że zwiększa to bezpieczeństwo, bo najzwyczajniej obniża agresję z powodu przewidywania bezdyskusyjnej winy w przypadku kolizji.
        Niestety na Kieleckiej coś takiego nie istnieje, a szkoda. Tylko zjeżdżający autobus wymusza na większości kierowców zachowanie tam dop. prędkości. Nawet 60, to za mało.
        Wyprzedzenie roweru, to dla dużej części tzw. kierowców (sam jestem kierowcą), to misja, cel sam w sobie, zupełnie niezależny od prędkości i poziomu zagrożenia. Często tylko po to, żeby tylko wyprzedzić i hamować na zderzaku za sznurem samochodów, zmniejszając bezpieczny dystans rowerzysty od poprzedzających pojazdów. On oczywiście wierzy w to, że jak rowerzysta wjedzie mu w tej sytuacji, to nie będzie jego wina.
        Podjazd np. pod Kielecką?
        No cóż, tu się sprawdza, że wolno jadący rowerzysta może zostać tam uspokojony na maksa tzn. będzie się np. przeciskał za przystankiem pełnym ludzi, pokonywał kolejne krawężniki i zakręty, wjazdy, parkingi pod fryzjerem i weterynarzem. Szkoda, że nie ma na Kieleckiej jednokierunkowego pasa prowadzącego na ten asfaltowy trakt rowerowy i pieszy, ale na sam asfalt, z ominięciem przystanku i dalszych atrakcji. Co tam szkodziło puścić podjeżdżające rowery jednokierunkowym pasem? Możliwe, że g*wniarzeria tam zjeżdżająca nocą bez lampek, która traktowałaby ten łącznik jako zjazd na jezdnię, chociaż nadal jest to bezzasadne, a pozostaje totalnym utrudnieniem.

        • 2 2

  • (3)

    Szczur na taczce wywieziony?
    Kto zapłaci za "darmowy transport" ?

    • 52 12

    • on powinien być przewieziony bezpośrednio do prokuratury

      Niech odpowie za długi miasta i lewe interesy.

      • 9 8

    • Szczurek, gruszecka, stepa, łucyk .. tym ludziom już dziękujemy.

      Na jednym rowerze towarowym ich wywioze.

      • 12 7

    • Edzio znów się rozpadł na kawałki

      kto go teraz poskłada ?

      • 6 6

  • Gdynia (2)

    Gdynia nie ma porządnej infrastruktury rowerowej, ale inwestuje w takie bzdury

    • 59 9

    • Kolejna pokazówka szczura.

      • 8 6

    • w Polsce żadne miasto nie ma porządnej infrastruktury rowerowej

      jeszcze większym problemem jest niedostatek tzw. kultury drogowej (stąd agresja kierowców wobec innych użytkowników dróg, również kierowców).

      Wzajemny szacunek użytkowników dróg do siebie skutkuje mniejszą

      jeszcze większym problemem jest niedostatek tzw. kultury drogowej (stąd agresja kierowców wobec innych użytkowników dróg, również kierowców).

      Wzajemny szacunek użytkowników dróg do siebie skutkuje mniejszą potrzebą wydawania dużych nakładów na tworzenie sieci wydzielonych dróg dla rowerów, ponieważ wtedy rowerzyści mogą się czuć bezpiecznie na jezdni, na której jadąc nie stwarzają zagrożenia tylko narażają się na ryzyko.

      Inwestowanie w wypożyczalnie rowerów nietypowych poszerza wyobraźnię mieszkańców i decydentów i ma głęboki sens : pokazuje, że rowery mogą np. służyć do przewozu zakupów lub dowożenia dzieci do szkół i przedszkoli. Z takich zachowań czerpią korzyści wszyscy mieszkańcy - nawet ci, którzy uważają, że samochód w centrum miasta jest szybszy niż rower (co nie jest prawdą w większości przypadków).

      • 2 0

  • (1)

    Znowu !?

    • 19 5

    • zatkało kakao?

      • 0 1

  • Kiedy zdiz zajmie się naprawą dróg w Gdyni?? (4)

    • 47 2

    • Nie ma czasu

      wolimy kosić trawniki

      • 8 1

    • Ukochans unia

      Jak na nie pozyska środki

      • 0 2

    • naprawy trwają (1)

      być może nie przed twoim domem, pod zaparkowanym przed nim samochodem.

      • 0 2

      • Ciągle jesteś głupi i nic nie zapowiada zmiany tego stanu

        • 1 1

  • Jak zwykle informacje po wydarzeniu, i termin dla nierobów+ (1)

    Kiedy będzie coś cdla pracujących i wcześniej o tym napiszecie?

    • 13 4

    • Dla pracujących masz "talent show" o 20 w tv. Piwko, telewizorek i spać. Na drugi dzień znowu do biedronki na robote.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.