2019-01-30 07:02
Polska rośnie w siłę, rozbudowuje się i tak być powinno.
2019-01-30 07:53
Tak wlasnie jest. Super film dawno nie ogladalem tak obfitej w emocje produkcji. Budowanie napiecia i jednoczesny spokoj ze to sie uda i bedzie zainstalowane:) Super wiecej takich filmow powinno byc na tym portalu :)
2019-01-30 08:44
2019-01-30 13:06
przecież to jest teren bardzo dobrze obsługiwany komunikacją publiczną. Dla krótkoterminowego parkowania było dość miejsca, pracownicy urzędów nie powinni tam docierać najbardziej terenochłonnymi środkami lokomocji, jakimi są prywatne samochody.
2019-01-31 02:29
Tunel też otworzą ?
2019-01-30 08:55
No temu wybitnemu samorzadowcowi
2019-01-30 20:06
2019-01-30 10:47
2019-01-30 11:20
tylko stołki i kasa
2019-01-30 11:56
2019-01-30 18:14
2019-01-30 14:28
2019-01-30 14:50
(oczywiscie nie dotyczy wszystkich pod 112 i zakladow z ruchem ciaglym)
2019-02-01 15:58
112 tez chce miec wolne noce.
2019-01-31 13:15
Polska rośnie w siłę... Jak przed wojną zawsze tak jest jak już Polska rośnie w siłę gospodarka pnie się do góry wtedy wiec że wojna tuż tuż...
2019-01-30 07:05
2019-01-30 07:07
Widzę to na codzień stojąc w korkach.
2019-01-30 15:20
jeśli mieszkasz w pobliżu stacji SKM to korki nie powinny być dla ciebie problemem, zwłaszcza jeśli ruszy system rowerów publicznych.
2019-01-30 20:25
jak zrobia szeroka na kilka pasow droge to zaraz wszyscy beda tamtedy jezdzic i od razu beda korki
to tak jak z tunelem
otworzyli tunel zeby usprawnic ruch i co? i przymorze w korkach stoi
kiedys
jak zrobia szeroka na kilka pasow droge to zaraz wszyscy beda tamtedy jezdzic i od razu beda korki
to tak jak z tunelem
otworzyli tunel zeby usprawnic ruch i co? i przymorze w korkach stoi
kiedys jak slowackiego miala po jednym pasie byly korki potem zrobili po 2 pasy plus wiadukt nad grunwaldzka i co? i dalej korki
dlatego powinni przestac inwestowac w drogi
jak beda wieksze korki to czesc leniwych ludzi sie przesiadzie na zbiokom
2019-01-30 07:22
2019-01-30 08:44
2019-01-30 12:35
paradoksalnie wywołują korki.
Samochód na pasie normalnej szerokości stojąc zajmuje 15m2, poruszając się zwiększa strefę buforową pomiędzy nim, a pozostałymi pojazdami, co za tym idzie, powierzchnię przez niego
paradoksalnie wywołują korki.
Samochód na pasie normalnej szerokości stojąc zajmuje 15m2, poruszając się zwiększa strefę buforową pomiędzy nim, a pozostałymi pojazdami, co za tym idzie, powierzchnię przez niego zajmowaną. Teraz dodajmy do tego fakt, że w większości samochodów siedzi zaledwie jedna osoba, która w większości wypadków, ma alternatywę w postaci komunikacji miejskiej. Przy zachowaniu odległości 1,5 samochodu pomiędzy tą osobą, a autem naprzeciwko wychodzi nam 1os./37,5m2. W optymistycznych warunkach i 4 pasażerach 1os./9,4m2
Teraz weźmy pod uwagę pojazd poruszający się po tej samej infrastrukturze, autobus, konkretniej najpopularniejszy w trójmieście, 12 metrowy Solaris Urbino 12, który zajmuje 48m2 + strefa buforowa, ale zabiera na pokład 42 osoby siedzące i w sumie 104 pasażerów zapełniony po brzegi (wg. producenta, w realiach wychodzi znacznie więcej). Wraz z tym samym buforem (1,5 długości auta) autobus zajmuje 70,5m2. W przypadku zapełnionych miejsc siedzących, 1 osoba przypada na 1,7m2 infrastruktury, a w pełnym obłożeniu 1os./0,68m2. Już w komfortowych warunkach, przy pełnym samochodzie i zapełnionych miejscach siedzących w autobusie, powierzchnia potrzebna na przewóz 1 pasażera jest 5,5 raza mniejsza niż w przypadku auta, w przypadku samotnych kierowców różnica jest 22 krotna.
Nigdy nie jest tak, że osiągniemy potrzebną nam powierzchnię, by wszyscy poruszali się transportem indywidualnym, w dużym mieście jest nas po prostu za dużo, nie wspominając o wszelkiego rodzaju przyjezdnych, którzy także korzystają z tej samej infrastruktury, niezależnie czy by płacili za wjazd do miasta czy nie.
Oddając nową drogę, więcej z nas decyduje się na wygodniejszy transport indywidualny, na nowe miejsca udostępnione na drogach, pojawiają się po prostu nowi użytkownicy. Polecam analizy natężenia ruchu z Tristara, tylko w latach 2012-2015 ruch na drogach Gdańska wzrósł o ponad 36%, nie przypadkowo były to lata wielkich oddań inwestycji drogowych.
Gdańsk akurat wciąż potrzebuje nowych dróg, padł ofiarą swojej topografii, jak i wielkich założeń osiedlowych jak Przymorze czy Zaspa, brakuje nam przebitek do dzielnic górnego tarasu, wjazdy do miasta są za wąskie (nie zmienia to faktu, że te potrzebne nam drogi są projektowane w nieodpowiedzialny sposób. Nasi drogowcy nie stawiają nam miejskich dróg z pełną infrastrukturą, tylko autostrady spychające ludzi do podziemi, rozrywające tkankę miejską, budujące getta bez murów, bo przekroczenie jezdni jest tak samo niemożliwe).
Walką z korkami są inwestycje w lepszy transport zbiorowy, wspólna polityka biletowa, promowanie rowerów, hulajnóg w mieście itd.
Los Angeles i Dubaj inwestowały wyłącznie w drogi i zobacz co się z nimi stało.
Gdynia większość niezbędnych dróg posiada, ich stan to osobna para kaloszy, ale ogólna jakość komunikacji miejskiej, jej połączeń, wygody, czy czasu dojazdu, jest nieporównywalnie lepsza.
2019-01-30 13:10
to także wiele innych środków lokomocji. Nowością są elektryczne urządzenia transportu osobistego, które są także środkami transportu indywidualnego. W dobrze zarządzanych miastach bardzo dużą rolę mogą odgrywać także znane od 200 lat rowery, od niedawna popularne w wersji wspomaganej elektrycznie, dojazd nimi z odległości 12 km to żadne wyzwanie..
2019-01-30 13:15
"Walką z korkami są inwestycje w lepszy transport zbiorowy, wspólna polityka biletowa, promowanie rowerów, hulajnóg w mieście itd."
2019-01-30 13:33
aczkolwiek tak, zgeneralizowałem "transport indywidualny" tylko do samochodów głównie dla porównania konkretnych pojazdów na konkretnej, jednakowej infrastrukturze. Wrzucanie do tej samej kategorii rowerów i innych
aczkolwiek tak, zgeneralizowałem "transport indywidualny" tylko do samochodów głównie dla porównania konkretnych pojazdów na konkretnej, jednakowej infrastrukturze. Wrzucanie do tej samej kategorii rowerów i innych alternatywnych środków transportu, w obecnych warunkach atmosferycznych i ogólnym nastawieniu tego narodu do rowerzystów, obawiam się, że zaciera argumenty przeciwko samochodom, wywołuje ataki epilepsji wśród współkomentatorów, jak i karmi trolle.
2019-01-30 20:27
wtedy sie okazuje ze ci rowerzysci szybciutko do samochodu wskakuja
2019-01-31 13:45
Biegnie z prędkością ok 12 km/h.
Ruch wzrósł. Ilość samochodów wzrosła... Nikt nigdy nie mówi ile młodych osób przyjechało i się osiedliło z innych części Polski w Gdańsku ? Ile z nich ma dzieci itd. I do czego
Biegnie z prędkością ok 12 km/h.
Ruch wzrósł. Ilość samochodów wzrosła... Nikt nigdy nie mówi ile młodych osób przyjechało i się osiedliło z innych części Polski w Gdańsku ? Ile z nich ma dzieci itd. I do czego im jest potrzebny samochód. I najważniejsze, jak wygląda stworzona komunikacja do tych nowych osiedli ! Wszystko da się zapchać, autobusy jednego monopolisty tak samo. Wystarczy zrobić na pewnym odcinku darmowe przejazdy (co na to np Renoma od wieków tutaj ustawiona?). W innych miastach się dało, tutaj się nie da. Wystarczy umożliwić innym firmą przewozowym zerwanie monopolu ZTM (kiedyś wdrożone w Gdańsku... ale "policja" nie dała rady!!). Polityka "nie da się" i tak tu wygra. Gdańsk się będzie rozwijał na obrzeżach i tak i tak. Władzy Gdańska nigdy się to nie podobało, a ta "zamknięta polityka na innych" zapycha to miasto.
2019-02-01 16:08
Co to za brednie i bzduuuuryyy ???
2019-01-30 07:12
2019-01-30 11:51
Raz około 2005, po przyjściu na moją stację bardzo wcześnie rano, co minutę był komunikat że pociągi są chwilowo odwołane z powodu kradzieży urządzeń sterowania ruchem czy coś
2019-01-30 13:32
W 2005 to mogłeś z biskupiej latać hedynie na swój bazar międzygalaktyczny
2019-01-30 13:23
a w dzień śpi.
2019-01-30 07:17
Aleja Wstydu Ossowskiego za Adamowicza celowo i na zlosc chyba pomijana w remontach. Może zastępca wyjaśni czemu za poprzednika nie było szans na remont tej ważnej i dlugiej drogi?
2019-01-30 07:25
patrz przykład Cegielska-szczurek
2019-01-30 13:11
wejdź w skład konkurencyjnego zespołu zarządzania miastem i pokaż co potrafisz. Pomysły proszę. Może zmobilizujesz poparcie internautów na tym portalu i wygrasz wybory w kolejnej kadencji.
2019-01-30 08:08
nie ma powodów do niepokoju.
2019-01-30 08:09
2019-01-30 08:43
a tam jakis biskup mieszka?
2019-01-30 08:45
2019-01-30 10:31
bo jest zaplanowana nowa kielnienska, ktora jest stopowana aktualnie przez spolecznosc.
wiec gdansk projektujac przebudowe kielnienskiej nie wie jakiego typu ma byc, mega lokalna (ze spowolnieniem ruchu itp) czy
bo jest zaplanowana nowa kielnienska, ktora jest stopowana aktualnie przez spolecznosc.
wiec gdansk projektujac przebudowe kielnienskiej nie wie jakiego typu ma byc, mega lokalna (ze spowolnieniem ruchu itp) czy poszerzona i zrobiona na tip-top gdy nowej kielnienskiej nigdy nie bedzie.
however - wiem ze maja pruc asfalt w tym roku by poprawic nawierzchnie i chodniki (z tym slabo), jesli dobrze wyczytalem lokalne newsy
konkludujac - mozna powiedziec ze miasto nie wyrzuca kasy w bloto (tutaj inny by sie znalazl oburzony) pochopnie tylko musi wiedziec w ktora strone isc.
2019-01-30 13:13
arteria planowana z myślą głównie o ruchu tranzytowym pogarsza jakość połączeń w skali lokalnej, nie mówiąc o dewastującym wpływie takiej arterii na jakość życia.
2019-01-30 13:31
2019-01-31 06:48
ale kogo to obchodzi ze niszczymy samochody
2019-02-01 16:22
To po co je niszczycie? Rozumiem czyjes, ale swoje?
2019-01-30 07:33
Doskanale że montują a teraz wy droga redakcjo nauczcie sie montowac filmy z dziwekiem
2019-01-30 08:16
Jak ty nauczysz się pisać to oni nauczą się montować filmy z dźwiękiem .
2019-01-30 07:36
otóż Polska nie rośnie w siłę, Polska z dnia na dzień coraz bardziej się zadłuża.
2019-01-30 07:40
do tego roztrwonione pieniądze z OFE.
2019-01-30 08:47
roztrwonione przez podla zmiane? coz trzymaja sie obietnic przedwyborczych, polska miala byc w ruinie to bedzie
2019-01-30 14:51
a mieszkanie jak kupujesz? za gotówkę?
2019-01-30 21:47
2019-02-01 16:23
Oczywiscie, ze tak.
2019-03-01 07:40
a nasze państwo podatkami tylko zarabia bo większość firm sprzedali. Zostały lasy do sprzedania jeziora i góry. Koło lasów banda Komorowskiego już kombinowała.
2019-01-30 07:37
Jakie łuki, jaka trakcje odłączyć.Już najwyższy czas pogłębić swoja wiedzę i nie pisać bzdur !Odbył sie montaż przęseł wiaduktu a aby tego dokonać zdemontowano sieć trakcyjną !
2019-01-30 08:39
Czy nie można napisać tego samego w sposób mniej agresywny ? Redaktor może i nie wiedział, ale po co tyle agresji ?
2019-01-30 18:30
... i mowy nienawiści :)
2019-01-31 12:22
dziękuję, że jeszcze nie narzucili nam tego...
to przecież jawna propaganda prodeweloperska budimexu.
2019-01-31 06:51
nawet kowal zanim konia podkuje to wie ze podkowę przybija się do kopyta
Opinia została zablokowana przez moderatora
2019-01-30 08:44
a jedynie konstrukcja stalowa na koronie przyczółka.
2019-01-30 08:56
Potem takie głąby Polską rządzą i wieżowce budują w centrum.
2019-01-30 07:44
2019-01-30 08:49
dyspozycje od prezia?
2019-01-30 08:19
Bardzo fajnie, że wrzucacie film z budowy. A czy następnym razem moglibyście zmontować film, w którym będzie mniej artystycznych ujęć, a więcej tego, co powinno być? Połowa ujęć z filmu niestety nic nie wnosi :(
2019-01-30 11:53
2019-01-31 12:55
aha, pewnie tego budimex jeszcze nie robi... Panie Naskręt nakręć to ! (nie wiem tylko kto zapłaci, bo to pewnie bardzo drogie).
2019-01-30 08:20
Miasto buduje a potem korkuje ulice:(
2019-01-30 09:42
Miasto dla ludzi!
2019-01-30 13:59
pełna zgoda
2019-01-30 15:23
przejścia dla pieszych są na nich w mieście potrzebne
2019-02-01 16:26
Ale nie w poprzek ulicy, co? Innej opcji nie ma?
2019-01-30 15:25
domyśl się jaki?
Na krótkie odległości (do 5 km) samochód nie jest potrzebny, niestety wielu nie potrafi sobie tego wyobrazić, a inni go straszą, że to niebezpieczne.
Dla zdrowia miasta i jego mieszkańców konieczne jest poszerzenie wyobraźni.
2019-01-31 13:14
Czyli nie jeden, jaśnie narzucony środek transportu lub rower.
Miasto traktuje spółki miasta w tym ZTM jak typowe miejsca dojenia. Daje super propagandę, którą wszyscy łykają, bo tak najłatwiej. Tylko kto pamięta jak jeździło się za komuny, gdy wszyscy mieli jeden środek transportu państwowy ? POPIS tu dużo raczej nie zmieni.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.