2014-06-02 11:01
2014-06-02 11:17
choć wolę jazdę moją mazdą
2014-06-02 11:27
stołek dostali po znajomości partyjnej a nie za fachowość!!Dlatego zawsze sa setki poprawek kosztujące krocie podatnika ale na wiele poprawek jest już zapózno !
2014-06-02 15:18
A konkretnie co masz do budowy wspomnianych dróg ? Coś z nimi nie tak czy tylko tak biadolisz przed obiadem?
2014-06-02 12:47
W Platformie Obywatelskiej znowu gorąco. Na Pomorzu kolebce partii Donalda Tuska trwa skomplikowane śledztwo, w którym jako świadkowie będą prawdopodobnie musieli być przesłuchani ludzie z pierwszych stron gazet. Także
W Platformie Obywatelskiej znowu gorąco. Na Pomorzu kolebce partii Donalda Tuska trwa skomplikowane śledztwo, w którym jako świadkowie będą prawdopodobnie musieli być przesłuchani ludzie z pierwszych stron gazet. Także bliscy (dawni i obecni) współpracownicy premiera. Jak pisze Wprost: mowa jest o rekordowych w skali kraju łapówkach i powoływaniu się na wpływy u ministrów Marka Biernackiego, Pawła Grasia, byłego wicepremiera Waldemara Pawlaka i szefa CBA Pawła Wojtunika.
To co dzieje się na Pomorzu może doprowadzić wiele osób na ławę oskarżonych, ale również wywołać wstrząs w Platformie Obywatelskiej.
2014-06-02 13:43
.. ma być wznowione w końcu uczciwe śledztwo w sprawie pierwszych przekrętów na masową skalę niejakiego J.K, znanego też jako TW Jaro, Balbina. U zarania trzeciej RP powstały złodziejskie spółki Telegraf,Srebrna itp, a w nich nazwiska tzw niepokornych ,niezależnych-od rozumu.
2014-06-02 22:34
2014-06-02 15:31
2014-06-02 18:32
drogo, z przetargu, spartaczone, materiały chińskie... wymieniać dalej?
2014-06-02 17:37
2014-06-03 01:37
2015-10-06 11:01
Czy nie lepiej po prostu kupić polskie elektryczne Solarisy:
http://ekorynek.com/eko-moto/951-ekologiczne-autobusy-z-polski-moga-jezdzic-bez-ladowania-przez-dobe
W Berlinie już to zrobili. W Paryżu tez już się przymierzają do zakupu.
2014-06-02 11:05
Bardzo dobry pomysł.
2014-06-02 12:23
2014-06-02 11:06
Przykład z hallera !
2014-06-02 11:46
j/w
2014-06-02 14:13
Skądsie som?
2014-06-02 18:34
2014-06-02 13:08
Przykład z Hallera !
2014-06-02 18:44
właśnie jechałem, ładne progi,wyłączone pasy z ruchu ale i tak imbecyl pociągnął środkiem mercedesikiem wymijając zwalniających. Polandia... batem w ryj bym takiemu... bo mógł iść pieszy...
2014-06-02 22:21
przyczyną 90% potrąceń jest to, że jest ten umowny drugi pas po torach. albo wysepka, albo światła, bo inaczej się to nie skończy. te świetliki, to sobie w D mogą wsadzić
2014-06-02 22:38
Tylko normalne dwa pasy ruchu, z tym ze po jednym porusza sie rowniez tramwaj. Potwierdzaja to i obecne szykany i czesciowe wyloczenie tego pasa z ruchu przed pechowym przejsciem.
2014-06-03 10:11
mozna wylaczyc fizycznie (bo teraz jest zebra namalowana) ten odcinek z ruch dla samochodow - jaki problem?
2014-06-02 16:44
Won trolu.
2014-06-02 11:08
Biorąc pod uwagę ilość inwestycji w ostatnich latach, jestem o to spokojny. Skoro miasto buduje tunel pod Wisłą to linie tramwajowe nie są jakąś trudną do zrealizowania inwestycją.
2014-06-02 12:27
2014-06-02 12:40
A niby kto?
2014-06-02 18:45
2019-12-02 23:35
2014-06-02 11:11
zamiast rozbierać stuletnie wille rozbierzcie ETI, które stoi w poprzek przedwojennej planowanej trasy tramwaju na Suchanino...
2014-06-02 11:25
czy repetę ? ;)
2014-06-02 11:32
6 lat temu skończyłam zupełnie inny kierunek, na zupełnie innej uczelni ;]
chodzi mi wyłącznie o potencjał... estetyczny...
2014-06-02 15:20
Tak najlepiej wywalić pieniądze, ktore zostały wydane na nowy budynek eti, żeby studenci nie mieli gdzie się uczyć, ale stare budynki z grzybami zostawić :).
2014-06-02 18:02
I tak wyjadą
2014-06-03 01:41
Ja aktualnie jestem na projekcie za granica, ale nie dlatego, ze nie moglem pracowac w Polsce. Po prostu mozliwosc rozwoju. Planuje wrocic do Polski i tam zyc. Uwazam, ze sa w naszym kraju dobre warunki do zycia.
Ja aktualnie jestem na projekcie za granica, ale nie dlatego, ze nie moglem pracowac w Polsce. Po prostu mozliwosc rozwoju. Planuje wrocic do Polski i tam zyc. Uwazam, ze sa w naszym kraju dobre warunki do zycia.
Oczywiscie, prawda jest, ze po ETI zarabia sie inaczej niz po wielu innych szkolach.
Jesli ktos sie interesuje programowaniem czy szerosko rozumianym IT - polecam. Dobra przyszlosc. Odradzam chemie.
2014-06-04 15:43
Chodzi raczej o stary budynek ETI. Jest paskudny!
2014-06-02 11:14
uważam że nieważne jest ,która linia tramwajowa powstanie jako pierwsza.
najważniejsze aby wzdłoż tej linii postawić kilka pomników j.p albo może leczonych u nas ukraincow mieszkajacych w hostelach za moje pieniadze
2014-06-02 11:23
mnóstwo miejsca zajmie pomnik twojej głupoty...
2015-02-09 18:39
Z rozpoznawania ironii chyba właśnie oblałeś. o3o
2014-06-02 11:14
... no ale redaktorzyna z trojmiasto.pl wie lepiej :(
2014-06-02 11:17
przecież tu słowa o Gdyni nie ma
2014-06-02 11:20
Czytanie ze zrozumieniem się kłania, "nowy maturzysto".
2014-06-02 11:15
Chyba pomysłodawcy mają nie po kolei w głowach. tam jest lokalna uliczka a nie tras tranzytowa.
2014-06-02 11:28
I czas najwyższy je usunąć ze zdrowej miejskiej tkanki
2014-06-02 12:17
2014-06-02 14:49
To wyburzyć i wybudować nowe
2014-06-02 17:50
2014-06-02 15:38
te budynki od lat w planach są do usunięcia. Na tym polega planowanie przestrzenne miasta, Sherlocku.
2014-06-03 01:42
2014-06-02 17:07
Przy okazji czas postawić pomnik Adamowiczowi i świcie z podpisem "ci którzy zniszczyli w Gdańsku więcej zabytków i unikatowych budynków niż jakakolwiek zawierucha wojenna "
2014-06-02 18:48
2014-06-03 08:05
Sęk w tym, że to jest trasa tranzytowa....
2014-06-09 00:04
Lewa pierzeja to szpetne poniemieckie kamienice o stanie technicznym wołającym o pomstę do nieba. Poza tym żyje tam niezły element. Jak dla mnie bomba. Oprócz tego powinno się wywalić ogródki działkowe wzdłuż Sobieskiego, bo to miejsce libacji, złodziejstwa, chamstwa i nocnych bibek zakłócających spokój mieszkańców.
2015-02-09 18:42
Z Sobieskiego się zgodzę, ale co do kamienic już nie, proszę szanownego Pana. Te budynki mają dużą wartość historyczną, choć nie aż taką, jak wyburzona niedawno kamienica na rogu Do Studzienki i Grunwaldzkiej, pamiętająca prawdopodobnie lata '70 XIX wieku.
2014-06-02 11:18
To sparaliżuje cały ruch samochodowy!!!
2014-06-02 11:20
to już sparaliżowało twoje myślenie
2014-06-02 12:21
Wiec żadnej różnicy nie bd ;{>
2014-06-02 14:37
Jeżeli w tym czasie nie zmienię pracy i mieszkania to zamieniam samochód właśnie na tramwaj. Tego właśnie brakowało, bo łączy te miejsca, gdzie zawsze trzeba było się przesiąść na autobus i stać w tych samych korkach.
2014-06-02 11:19
Jeszcze tylko odtworzenie linii z Oliwy do pętli Reja w Sopocie i jest gucio.
2014-06-02 20:51
2014-06-03 01:53
1. Z AK wzdlug Lostowickiej do Siedlec (z tego, co wiem nigdy nie planowana)
2. Od stadionu wzdluz Drogi Zielonej do JPII, wzdluz JP II do Wojska Polskiego. (z tego, co wiem nie planowana) - to pozwoliloby
3.
1. Z AK wzdlug Lostowickiej do Siedlec (z tego, co wiem nigdy nie planowana)
2. Od stadionu wzdluz Drogi Zielonej do JPII, wzdluz JP II do Wojska Polskiego. (z tego, co wiem nie planowana) - to pozwoliloby
3. Z Bretowa do Strzyzy. PKM nie rozwiazuje problemy, bo jesli ktos ma miec 2 przesiadki, aby z "Moreny" dojechac na UG / biurowcow na Przymorzu / Oliwie to wybierze czesto samochod.
4. Trasy (ta jest planowana na kiedys) z okolic Glebokiej do JzK wzdluz Nowej Walowej. Wliczajac w to tunel pod Motlawa.
5. Podobne poprzeczne polaczenie wzdluz kolobrzeskiej z przejsciem pod torami PKP i dolaczeniem do torow w kierunku Oliwy w ololicach UG.
W Gdansku problemem jest to, ze wszystkie tramwaje sa pchane przez Srodmiescie. Pkt 1 razem z planowanymi teraz inwestycjami pozwala na dojazd z Poludniowych dzielnic na Politechnike / Wrzeszcz czy dalej na UG / Oliwe (do tego trzeba pkt 3) z pomienieciem "centrum". Nagle okazaloby sie, ze mozna to zrobic w 20-30 minut zamiast 50-60.
Pkt 3 pozwala na dalszy rozwoj miasta na terenach wokol stadionu. Stadion dal olbrzmi impuls. Warto jednak spojrzec na mape. Ile tam terenow, na ktorych mozna zbudowac co najmniej nowadzielnice wielkosci Brzezna. Po co budowac daleko na poludniu, w okolicach szadolek. Dodatkowo taki tramwaj wprowadzalby polaczenia z Zaspy do rdzenia komunikacyjnego Trojmiasta. Czy to z Brzezna, czy z Nowego Portu, czy z Zaspy mozna by wreszcie czy to do Galerii czy na Politechnike, czy do Szpitala na JPII czy do biur wlasnie budujacych sie przy SKM Przymorze / UG. (tu potrzeba linii z pkt. 5).
Gdansk i Trojmiasto ma naprawde niezla komunikacje miejska. Jednak jest ona dobra z polnocy na poludnie. Ze Wschodu na zachod jest bardzo uposledzona, a coraz wiecej dzieje sie nie w Srodmiesciu, ale w "rdzeniu" miasta (linia od Srodmiescia do Zabianki wzdluz SKM i Gruwaldzkiej). Mozemy albo stac w korkach, albo przerzucic sie na kompletna siatke komunikacyjna. Brak pewnych polaczen dzis wymusza dla niektorych ludzi posiadanie samochodu (procz checi podbudowania sobie ego...)
Ten news jest pierwsza taka informacja od naszych wlodarzy. Bardzo pozytywnie mnie zdziwili. Choc trzeba przyznac, ze Hallera na odcinku Wyspianskiego - Grunwaldzka bedzie koszmarem, jesli ludzie nie przerzuca sie w wiekszosci na tramwaj...
2014-06-03 08:42
Ad. 1
niestety ta trasa nie powstanie za naszego życia, a i pewnie za naszych wnuków - nie ma jej w żadnych strategicznych planach, a rozbudowa Łostowickiej na wiele lat zamknęła taką możliwość (fizycznie brak
Ad. 1
niestety ta trasa nie powstanie za naszego życia, a i pewnie za naszych wnuków - nie ma jej w żadnych strategicznych planach, a rozbudowa Łostowickiej na wiele lat zamknęła taką możliwość (fizycznie brak miejsca na tramwaj)
Ad. 2
jak wyżej - takiej linii nie ma w planach, a i jej potrzeba jest wątpliwa - przepływy pasażerów w tym rejonie nie są zapewne aż tak duże, żeby budowa linii tramwajowej była uzasadniona, autobusy powinny to obsłużyć; inna sprawa, że w tym miejscu będzie biegła "miejska autostrada", czyli Droga Zielona, która na wiele lat zapewni obsługę komunikacyjną tych terenów, niestety.
Ad. 3
linia planowana, ale PKM na wiele lat odsuwa jej budowę; w przykładzie trasy "Morena" -> Oliwa/Przymorze można zjechać autobusem do Wrzeszcza i przesiąść się na tramwaj, będzie jedna przesiadka
Ad. 4
Oczywiście jedna z bardziej potrzebnych tras tramwajowych w Gdańsku; może już za jakieś 10 lat będzie :)
Ad. 5
taka linia jest w planach - wzdłuż planowanej ul. Nowej Abrahama, czyli w skrócie od pętli Zaspa do pętli Strzyża (a dalej przedłużenie zgodnie z pkt 3 do Brętowa); moim zdaniem najbardziej potrzebna inwestycja tramwajowa w dolnym tarasie, zwłaszcza po wybudowaniu PKM; skróci trasę i czas dojazdu z Przymorza i Zaspy do PKM w znacznym stopniu i uczyni PKM jeszcze sensowniejszym środkiem transportu; niestety, o planach budowy tej linii jest cicho, więc na ma nadziei na szybką realizację, a szkoda
I jeszcze to:
"Gdansk i Trojmiasto ma naprawde niezla komunikacje miejska." - hahahahahahahaha!!! komunikacja miejska w Gdańsku jest tragiczna, ma wiele braków i niedociągnięć, nie jest nastawiona na pasażerów, przykłady można mnożyć
"Jednak jest ona dobra z polnocy na poludnie." - tylko i wyłącznie ze względu na SKM, która niestety robi się coraz bardziej problematyczna - chociażby przez niedofinansowanie infrastruktury, co powoduje coraz częstsze awarie i mniejszą pewność tego środka transportu; SKM robi się coraz bardziej archaiczna i może z tego szybko nie wyjść
2014-06-03 09:18
Wystarczy zabrać po jednym pasie dla samochodów, i już tramwaje się zmieszczą.
2014-06-03 11:02
Naprawde w Gdansku jest pod tym wzgledem bardzo dobrze.
Proponuje wybrac sie do podobnej wielkosci miasta w tak uwielbianej Europie zachodniej.
Ja aktualnie przebywam w Wielkiej Brytanii i (co
Naprawde w Gdansku jest pod tym wzgledem bardzo dobrze.
Proponuje wybrac sie do podobnej wielkosci miasta w tak uwielbianej Europie zachodniej.
Ja aktualnie przebywam w Wielkiej Brytanii i (co Ciebie pewnie zdziwi) tesknie do tej "tragicznej" komunikacji miejskiej.
Nie wiem, jak nalezaloby nazwac tutejsza. Na dobra sprawe to proteza komunikacji, a nie komunikacja. NIe, to nie Londyn. Nie, nie mozna Gdanska porownywac do Londynu czy Berlina, bo to jak porownywac Gdansk z Kartuzami.
2014-06-03 11:06
Chodzi o polaczenie w bardziej potrzebnym miejscu. Dla ludzi, ktorzy z Zaspy chca jechac na polnocny - zachod wjazd w Wojska Polskiego nie zmienia niczego. Dla ludzi, ktorzy chca jechac z JPII (a tam jest coraz gestsza zabudowa) to juz wydluza podroz o jakies 5-10 minut. A to juz jest duzo.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.