2017-10-13 06:34
2017-10-13 06:49
Im więcej tym lepiej hurra !!
Każda nowo powstała droga powinna mieć wydaną zgodę jedynie w przypadku zawarcia pasa rowerowego poza szerokością jezdni, przynajmniej z jednej strony, Remonty powinny (tam gdzie jest
Im więcej tym lepiej hurra !!
Każda nowo powstała droga powinna mieć wydaną zgodę jedynie w przypadku zawarcia pasa rowerowego poza szerokością jezdni, przynajmniej z jednej strony, Remonty powinny (tam gdzie jest to oczywiście możliwe) zawierać doklejanie pasa dla rowerów lub tak jak w Szwecji budowę pasów pieszo rowerowych.
ALE: Nie budujmy traktów pieszo-rowerowych gdzie jest zbyt duże natężenie ruchu pieszych bo wprowadzi to zagrożenie potrąceń.
Nie zasypujmy tuneli, nie wycinajmy kładek, nie budujmy miliarda nowych przejść dla pieszych i rowerów tamujących ruch nie samochodów, ale autobusów (wprowadzenie buspasów na ulicach jednopasmowych jest zwyczajnie niewykonalne, a takie ulice są w znaczącej większości w Gdańsku). Przecież transport Gdański oparty jest na busach (nie tramwajach), wprowadzając tamowanie ruchu drogowego tamujemy ruch ludzi.
No i błagam nie lobbujmy rowerów jako podstawowego środka transportu bo sezon rowerowy w Polsce trwa pół roku i taki jest fakt (przykłady geniuszy lawirujących w zamieci czy deszczu przy temp w okolicy 5*C należy umieścić w worku pasjonat).
LUDZIE NA ROWERY, ale podstawa to własne nogi i komunikacja zbiorowa !!
2017-10-13 08:22
Sezon rowerowy ciołku trwa od 1 Stycznia do 31 Grudnia. A zwolennicy przejść podziemnych i tuneli nie mają u mnie szacunku
2017-10-14 09:59
2017-10-14 10:00
2017-10-13 09:14
By tu jesteś obecnie z epoki głębokiego PRLu a te czasy sie dawno skończyły.Nie udawaj ze interesuja cie rowery bo masz ich gdzies obchodzicie tylko ruch blachosmrodów i niema dla ciebie znaczenia ze cały świat juz
By tu jesteś obecnie z epoki głębokiego PRLu a te czasy sie dawno skończyły.Nie udawaj ze interesuja cie rowery bo masz ich gdzies obchodzicie tylko ruch blachosmrodów i niema dla ciebie znaczenia ze cały świat juz kilkadziesiąt lat temu zauważył ze to sie kiedys skończy gdy blachosmrody same doprowadzą do zakorkowania ,gdy auto będzie dostępne nawet dla biedaka na zasiłku.
Nigdzie obecnie ruch auta nie jest az tak bardzo szkodliwy jak w Polsce gdzie jeździ najwiecej starego złomu importowanego ze złomowisk europy zachodniej.
To w Polsce najwieciej jest wypadków drogowych w całej UE i to w Polsce najwiecej ludzi ginie w wypadkach! To w Polsce najwiecej ludzi umiera przez zatrucie spalinami. Jesteśmy w ogonie europy i im szybciej wprowadzimy rozwiązania zachodnie które u nich sprawdzają sie od lat tym lepiej dla wszystkich.
2017-10-13 09:23
Czy wobec tego co napisałeś nie sądzisz, że powinno się promować zdrowszą motoryzację zamiast wsadzać każdego na rower? Też jestem przeciwnikiem zabytkowych blachosmrodów, diesli z wyciętymi filtrami i niespełniającymi
Czy wobec tego co napisałeś nie sądzisz, że powinno się promować zdrowszą motoryzację zamiast wsadzać każdego na rower? Też jestem przeciwnikiem zabytkowych blachosmrodów, diesli z wyciętymi filtrami i niespełniającymi żadnych norm czystości spalin. Ale co masz do nowszych samochodów spełniających normy EURO5 czy EURO6? Co masz do hybryd czy samochodów elektrycznych? A poza tym biedacy smrodzą bardziej niż samochody paląc niewłaściwym paliwem w swoich domowych piecach. Piece w ogóle powinno się zlikwidować. One ci nie przeszkadzają? Od jesieni do wiosny byle domek kopci, że aż wstyd. Przecież jadąc rowerem wdychasz te spaliny bezpośrednio. Ja w samochodzie mam przynajmniej filtr powietrza z aktywnym wkładem węglowym, więc odrobinę mi to powietrze oczyszcza.
2017-10-13 10:34
jest nadmiernie przestrzeniożerna i zwykle zwiększa odległości pokonywane przez wszystkich użytkowników miasta: w tym zwłaszcza pieszych chcących korzystać z komunikacji zbiorowej.
Bez względu na napęd, samochód spędza 95% czasu zajmując przestrzeń, którą można przeznaczyć do innych, bardziej produktywnych celów.
2017-10-13 10:25
i właśnie przez takich fanatyków, wietrzących spisek wszędzie mamy falę nienawiści i sztucznie naganianego podziału. Tak Tak jestem ukrytym, zamaskowanym i głęboko zakonspirowanym w swej nienawiści przeciwnikiem dla niepoznaki chwalącym inwestycje rowerowe. Ehhh znowu ktoś mnie wykrył....
Ręce opadają ~
2017-10-13 15:26
Sezon rowerowy trwa coraz dłużej. Zamiecie i gołoledzie nie zdarzają się codziennie nawet w zimie. Polacy wyraźnie wychodzą powoli z postpańszczyźnianej piecuchowatości. Niektórzy może nawet odwiedzają Oslo.
2017-10-17 22:34
Drogi rowerowe tylko przy głównych drogach o przyspieszonym ruchu gdzie ewidentny priorytet ma transport samochodowy. W Gdańsku to dosłownie kilka lokalizacji (Wielka Aleja, czy W-Z).
W pozostałych drogach albo
Drogi rowerowe tylko przy głównych drogach o przyspieszonym ruchu gdzie ewidentny priorytet ma transport samochodowy. W Gdańsku to dosłownie kilka lokalizacji (Wielka Aleja, czy W-Z).
W pozostałych drogach albo pasy rowerowe (tam gdzie poruszają się pojazdy komunikacji zbiorowej) jak np. na Jana Pawła II albo egzekwowanie bezpiecznej jazdy ze strony kierowców i wysokie kary za niebezpieczne manewry takie jak wyprzedzanie na gazetę czy wymuszanie pierwszeństwa. Większość po prostu boi się korzystać z jezdni z tego powodu i to jest główny powód dlaczego brniemy w ślepą uliczkę rozbudowy niby wydzielonych ciągów rowerowych, które nigdy nie będą spójną siecią i nigdy nie będą bezpieczne od kolizji z ruchem poprzecznym.
Zamiast topić kasę w dysfunkcjonalną i zbędną infrastrukturę należy przywrócić pierwotną funkcję tej już istniejącej.
2017-10-13 07:25
czemu chodnik wchodzi w drogę rowerową?
2017-10-13 07:27
I tak jeździcie rowerami po chodnikach, to co Ci to przeszkadza?
2017-10-13 10:37
problem stwarzają przecież także kierowcy parkujący swoje bryki na chodnikach - zanim zaparkują, muszą wjechać na chodnik.
Wyzwaniem jest zastosowanie narzędzi, skłaniających mieszkańców do rezygnacji z posiadania samochodów, których jest nadmiar w naszym mieście a nie to, że kierowcom czy rowerzystom zdarza się jeździć po chodnikach.
2017-10-13 09:07
2017-10-13 07:44
Stary, dolny odcinek w porównaniu z Rakoczego wygląda jak po wojnie, nierówna nawierzchnia, dziury, koleiny, wypiętrzony od korzeni asfalt, można by coś z tym zrobić
2017-10-13 09:58
Priorytetem powinna być ścieżka rowerowa wzdłuż Kołobrzeskiej od Chłopskiej do Grunwaldzkiej. Przymorze nie ma połączenia z Grunwaldzką!!!
2017-10-13 09:59
nie żadna "ścieżka" tylko pasy rowerowe w jezdni. ewentualnie od biedy może być droga dla rowerów ( zgodna z normami)
2017-10-13 15:21
Podobno jest w najbliższej kojce do remontu.
2017-10-13 07:51
A taki ladny park byl z naturalna nawierzchnia, ale nie... trzeba wszystko zabetonowac.
2017-10-13 08:30
Tam był żużel.
2017-10-13 08:59
Taaa, a w lecie wystarczyło pójść na spacer i po 5 minutach miałeś uwalone żwirowym, czarnym pyłem buty, skarpety i ewentualnie odzież do kolan jeśli szedłeś w spodniach. Podczas deszczu jeszcze gorzej. Podczas biegania
Taaa, a w lecie wystarczyło pójść na spacer i po 5 minutach miałeś uwalone żwirowym, czarnym pyłem buty, skarpety i ewentualnie odzież do kolan jeśli szedłeś w spodniach. Podczas deszczu jeszcze gorzej. Podczas biegania po parku tak samo. Jak dla mnie bardzo dobrze, że betonują ten ohydny żwir. Powinni jeszcze zrobić czystsze ścieżki na pozostałych żwirowych trasach.
2017-10-13 10:18
Przynajmniej przy bieganiu na takim podlozu bedziesz mial cale i stawy i kolana.
Kurz zmyjesz, kolan nie wymienisz. Jezeli lubisz biegac po betonie, to chyle czola :)
Pogadamy za kilkanascie lat
2017-10-13 11:42
Za kilkanaście lat już będę na emeryturze, a biegałem już wtedy kiedy ty na chleb wołałeś "bep". Wyobraź sobie, że dzisiaj nie musisz biegać w twardych trampkach jak 30 lat temu. Nie musisz nawet szukać trawy do
Za kilkanaście lat już będę na emeryturze, a biegałem już wtedy kiedy ty na chleb wołałeś "bep". Wyobraź sobie, że dzisiaj nie musisz biegać w twardych trampkach jak 30 lat temu. Nie musisz nawet szukać trawy do biegania. Dzisiaj masz takie obuwie, że możesz biegać i po asfalcie, a stawy nie dostają wiele bardziej w kość niż podczas biegania po trawie. No, ale co ty możesz o tym wiedzieć. Robiłeś sobie kiedyś USG stawów? Ja robię regularnie od czasów kariery piłkarskiej. Nie widać u mnie jakiegoś przedwczesnego zużycia stawów czy ubytków, a musisz wiedzieć, że nadal grywam w piłkę np. na hali co jest jednym z najbardziej obciążających stawy sportów.
2017-10-13 13:02
Wystarczyło zmienić nawierzchnię na taką jak w parku Reagana. Znacznie taniej i przyjaźniej tak dla parku, jak i pieszych oraz rowerzystów. Niestety, jakiś urzędas nienawidzi tego parku i po trochu to niszczy za publiczną kasę.
2017-10-13 08:15
Niestety miasto znowu inwestuje w Zaspę a nie w Chełm. W przeciągu kilka lat Zaspa dostała tyle nowych inwestycji a my tylko jakiś ochłap w postaci przejazdu na Łostowickiej a nowe odcinki na Witosa powstały tylko
Niestety miasto znowu inwestuje w Zaspę a nie w Chełm. W przeciągu kilka lat Zaspa dostała tyle nowych inwestycji a my tylko jakiś ochłap w postaci przejazdu na Łostowickiej a nowe odcinki na Witosa powstały tylko dlatego że przedłużono tramwaj. Nie mamy normalnego połączenia Z Centrum po przez Armii Krajowej. Zamiast tego stroma Cienista albo okrężna Łostowicka a na Witosa Stara kostka z lat 90-tych. Nic nie jest kompletnie u nas robione a Zaspa ciągle uprzywilejowana
2017-10-13 09:03
A na Armii Krajowej wystarczy wydzielić pas z jezdni.
2017-10-13 09:34
Jak nie ma najmniejszych problemów skoro są. Cienista to nie jest żadna trasa aż 10 procent nachylenia a Łostowicka to droga na około a na Stoczniowców nie ma DDR I też jest to stromy podjazd
2017-10-13 11:54
w jedną stronę a w drugą masz z górki.
2017-10-13 08:55
2017-10-13 08:58
I tak zawsze tą droga jechałem bez najmniejszego problemu.
Zamiast tej drogi trzeba było dokończyć przynajmniej jedną z już istniejących dróg nad morze.
Bo obecnie tam rowerzyści jadą chodnikami slalomem
I tak zawsze tą droga jechałem bez najmniejszego problemu.
Zamiast tej drogi trzeba było dokończyć przynajmniej jedną z już istniejących dróg nad morze.
Bo obecnie tam rowerzyści jadą chodnikami slalomem miedzy pieszymi.
A przez Rzeczypospolitej, Mikael Colville Andersen wykonał by przejście i przejazd naziemny obok tunelu.
Czyli jak zawsze wszystko robią od D#%y strony ,nie to co potrzeba w pierwszej kolejności tylko pod publikę by zachować pozory ze co kol wiek robią.
2017-10-13 11:11
Dokładnie. Na Zaspie równie dobrze mogliby zrobić CPR. Odcinek krótki, pieszych mało a i tak można było spokojnie przejechać ten kawałek rowerem. Nie wiem o co tyle hałasu tam. Ważniejsze drogi są albo niedokończone,
Dokładnie. Na Zaspie równie dobrze mogliby zrobić CPR. Odcinek krótki, pieszych mało a i tak można było spokojnie przejechać ten kawałek rowerem. Nie wiem o co tyle hałasu tam. Ważniejsze drogi są albo niedokończone, albo do remontu i są też odcinki takie jak droga z Hallera do Brzeźna, gdzie jest CPR po krzywej nawierzchni zniszczonej przez korzenie dróg. Nie wspomnę o wciąż niezałatanej dziurze na Hallera.
2017-10-13 09:07
2017-10-13 09:21
2017-10-13 09:33
To se czekaj :D Ja czekam np. na koniec PiS.
2017-10-13 10:01
i po zachodniej stronie powinna wrócić zlikwidowana kilka lat temu droga dla rowerów
2017-10-13 15:17
2017-10-17 21:11
2017-10-13 09:48
To droga z nikąd do nikąd.
Jak ktoś chce sobie po samym parku pojeździć rekreacyjnie to mu asfalt zbędny.
Pół miasta nie ma żadnej infrastruktury rowerowej, a miasto asfaltuje park. Asfalt który nie ma ŻADNEGO znaczenia komunikacyjnego
2017-10-13 15:18
na wrotkach po glebie?
2017-10-13 18:16
na wrotki to się nie nadaje: nie ma tu ciągłego asfaltu to raz. Dwa jak to ma byc droga dla rowerów to wyklucza to wrotkarzy ( przynajmniej tak stanowią przepisy)
2017-10-13 15:19
Zamiast jeździć droga w chodniku wzdłuż Kołobrzeskiej to odbijasz wzdłuż Rzeczypospolitej i potem tą ścieżką-Szpital-itd
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.