Opinie (164) 1 zablokowana

  • A co z samolotami .

    tysiace ton spalin i cicho sza i nikt nic a nic a nic cisza w eterze trzeba o tym na glos

    • 0 0

  • Darmowa komunikacia i po krzyku.

    Kazda ulica powinna miec swoje pojazdy dowozace do glownej ulicy tam jest tramwaj on jest ekologiczny a przy okazji nie trzeba bedzie zatrudniac kanarow przez co miasto bardzo duzo zaoszczedzi i bedzie ekologicznie.

    • 0 0

  • A umieralność na raka w Gdańsku większa niż na Śląsku i w Krakowie

    Skoro tak jest dobrze to dlaczego jest tak zle

    • 0 0

  • Gdańsk nie ma wcale czystszego powietrza niż Kraków, po prostu jest miastem lepiej wentylowanym (4)

    Z racji obecności morza które akumuluje temperaturę i stanowi otwartą, nieograniczoną przeszkodami przestrzeń. A czy samochody zanieczyszczają powietrze? Zamiast budować stację, wystarczy przejechać się w godzinach

    Z racji obecności morza które akumuluje temperaturę i stanowi otwartą, nieograniczoną przeszkodami przestrzeń. A czy samochody zanieczyszczają powietrze? Zamiast budować stację, wystarczy przejechać się w godzinach szczytu drogą rowerową obok Grunwaldzkiej i wyniki pomiarów masz w płucach. Hałas gratis. Jakby ktoś faktycznie chciał coś poprawić, to proponuję najpierw wyłapać stare, rozszczelnione dizle, zostawiające za sobą czarną chmurę. Widać je z daleka.

    • 20 1

    • Tęczowa frau wszystko zabudowuj,wycina drzewa,likwiduje trawniki

      Więc niedługo będzie jak w Krakowie i obecność morza nie poprawi sytuacji

      • 0 0

    • Otóż niekoniecznie

      Otóż jest to nieprawda. Gdańskowi pomogła demolka związana z II WŚ - tam gdzie trzeba było budować na nowo systemy grzewcze budowano już inaczej. Kraków został nietknięty razem ze swoimi kopciuchami. Zauważcie gdzie jest

      Otóż jest to nieprawda. Gdańskowi pomogła demolka związana z II WŚ - tam gdzie trzeba było budować na nowo systemy grzewcze budowano już inaczej. Kraków został nietknięty razem ze swoimi kopciuchami. Zauważcie gdzie jest w Gdańsku problem z ogrzewaniem indywidualnym?
      Co do obecności morza - bryza nas faktycznie ratuje, ale przy dalszym odzielenianiu i betonowaniu to będzie za mało. I ostatnia sprawa - jeśli ktoś chce ciszy, spokoju i bliskości z naturą to miasto nie jest najlepszym wyborem, niezależnie czy jest to Polska czy zagranica. Najważniejsze, aby samorządowcy "dbali" o swoich mieszkańców, ale nie poprzez markowane działania, typu posadzimy 4 drzewa w doniczkach na Długiej, a tym czasem przeryjemy pół parku Regana, bo developer musi postawić apartamenty oraz hotele nad morzem...

      • 2 0

    • Dokladnie tak Gdańsk ratuje tylko połozenie blisko morza ale zanieczyszczenie jest ogromne.

      • 2 0

    • Dokładnie!

      • 1 2

  • Nowe samochody (17)

    to w większości SUV-y (40% wyższe zużycie paliwa w stosunku do zwykłych samochodów), bo to przecież taki prestiż i bezpieczeństwo dziecka, oczywiście z silnikiem Diesla z najgorszymi spalinami. Używane też z Dieslem, bo

    to w większości SUV-y (40% wyższe zużycie paliwa w stosunku do zwykłych samochodów), bo to przecież taki prestiż i bezpieczeństwo dziecka, oczywiście z silnikiem Diesla z najgorszymi spalinami. Używane też z Dieslem, bo taniej, ale tym razem bez filtru cząstek stałych. Dobrze, że będą czujniki, które to będą mierzyć, ale jeszcze lepiej mierzyć w stacjach diagnostycznych i egzekwować kary za przekraczanie norm oraz wprowadzić podatek od SUV-ów.

    • 25 25

    • Bo tuczniki potrzebują wsiadać do wysokiego auta. Ludzie spaśli jak wieprze. (5)

      Nawet pracownicy fizyczni łażą z wielkimi brzuchami. Pokolenie jedzące śmieci z Biedronki.

      • 7 4

      • Co zatem jeść? (3)

        • 2 2

        • każdego dnia w wyniku nieprzemyślanej POlityki urzędu miasta i podległym im instytucjom (2)

          stoimy w korkach i smrodzimy sami sobie... ale jak 30 lat nie mogą ogarnąć wysypiska śmieci to czego się spodziewać... można nawet wybudować "apartamenty" obok hałdy fosforo-gipsów, zasadzić 3 pęczki trawy a ludzie i tak kupią... :)

          • 1 2

          • chyba ci się coś pokiełbasiło (1)

            z tego co mi wiadomo UM promuje kom. miejską i rowery - to ty mimo wszystko wybierasz smrodzący samochód, który generuje te korki

            • 1 2

            • czy Ty rozumiesz sam siebie?

              cała polityka UM ws. komunikacji ma polegać tylko na "promowaniu"? co dzień słychać o awarii tramwajów etc... a Ty piszesz o promowaniu :)))))) dobre :)

              • 0 0

      • Napisał zdechlak na rowerze z nogami patyczaka

        • 2 4

    • Jest duuuża różnica między sprawnym dieslem a niesprawnym. (1)

      Benzyna też może palić olej silnikowy.
      Kiedy ostatnio na przeglądzie Diagnosta użył sondy spalin?
      Znam dwie takie stacje i tam jeżdżę.
      Wystarczyłoby, gdyby naprawić auta z wycietymi DPFami, lejącymi wtryskami, palącymi olej silnikowy...

      • 3 2

      • Wystarczyłoby, gdyby...

        Nie mam nic do Ciebie ale żyjesz w utopii, w wielu przypadkach cena kompletu wtrysków przekracza koszt samochodu nie wliczając pracy mechanika.

        • 3 0

    • produkcja baterii (1)

      do samochodu elektrycznego generuje tyle CO2 co jazda dieselem przez 8 lat...

      • 5 2

      • czyli ile?

        i ile emisji generuje produkcja silnika diesla?

        • 1 2

    • ale znawca ze hohoho

      jakos w stanach zjednoczonych maj to gleboko w upie. nie wspomne o indiach i krajach sasiadujacych. diesle maja bardzo restrykcyjne normy spalin. sa dodatki do diesla aby jak najmniej syfu bylo w spalina. sa sondy NOx

      jakos w stanach zjednoczonych maj to gleboko w upie. nie wspomne o indiach i krajach sasiadujacych. diesle maja bardzo restrykcyjne normy spalin. sa dodatki do diesla aby jak najmniej syfu bylo w spalina. sa sondy NOx ktore badaja zawartosc tlenkow azotu, sa sondy ktore sprawdzaja spaliny czy sa odpowiednio spalane mieszanka. takze jezeli auto jest nie sparawne bedzie smrodzic, auto sprawne nie. takze nie wrzucaj wszystkich do jednego wora

      • 4 0

    • Weź zaaplikuj maść na ból d*py i się tak nie napinaj bo zaraz coś tam w środku pęknie.

      • 0 1

    • ja kupiłem suva przez progi zwalniające i dziury. Miałem Aygo 2 lata i kilka razy zderzak i micha obrysowana (2)

      tyle w temacie

      • 3 6

      • bo tu sięjeździ jak w Kaliningradzie, dlatego połowa ruskich tam śmiga Tundrami,Hiluxami i LandCruiserami

        • 1 0

      • nie wiem czy wiesz, ale przed tym progiem należy zwolnić

        • 5 0

    • Piś

      Nadajesz się ze swoimi pomysłami tylko do jednej partii ... cnót niewieścich

      • 1 1

    • Cichy truciciel

      Niech władze postawią stację przy Spalarni niebezpiecznych odpadów Port Serwis przy Porcie Północnym. Tam jest co mierzyć .

      • 9 0

  • (12)

    Airly to nie organizacja, tylko firma. Wyceniają swój czujnik na ponad 1000 złotych, podczas gdy w środku są graty za 200. Jeszcze do niedawna (Nie wiem jak teraz), nie miały nawet podgrzewania powietrza, co przy

    Airly to nie organizacja, tylko firma. Wyceniają swój czujnik na ponad 1000 złotych, podczas gdy w środku są graty za 200. Jeszcze do niedawna (Nie wiem jak teraz), nie miały nawet podgrzewania powietrza, co przy zastosowanym w nich czujniku PM, wykorzystującym rozpraszanie światła, może zawyżyć odczyt nawet kilkukrotnie.
    Żeby nie było: popieram, bo każdy kto walczy o lepsze powietrze zasługuje na szacunek.
    Jeżeli natomiast interesuje Was podobny czujnik u siebie na balkonie, to polecam otwarty projekt Luftdaten.

    • 32 1

    • 200 (1)

      To przesadziles. 10dolcow to kosztuje plus pkytka i lutoeanie. Szmartfon tez w zesciach nie wiecej niz 100dolcow a sprzedaja po 2000

      • 0 0

      • ... ale puszkę ma ładną :) i antenkę. I chyba nawet świeci kolorowo :)

        • 0 0

    • mam też wrażenie że Airly (7)

      Airly jest mniej restrykcyjny w opisie norm. Kiedy np AirVisual lub Plume Labs przy podobnych parametrach mówią o złym powietrzy, Airly zachęca do spedzania czasu na zewnątrz. Mam wrażenie, że on pracuje na normach Chińskich a nie US.

      • 5 1

      • Może pracuje na polskich? (6)

        poziom dopuszczalny 50 µg/m3
        poziom informowania 200 µg/m3
        poziom alarmowy 300 µg/m3

        Kiedy w innych krajach:
        Belgia - poziom alarmowy 70 µg/m3
        Francja - poziom alarmowy 80 µg/m3
        rozwiń...

        poziom dopuszczalny 50 µg/m3
        poziom informowania 200 µg/m3
        poziom alarmowy 300 µg/m3

        Kiedy w innych krajach:
        Belgia - poziom alarmowy 70 µg/m3
        Francja - poziom alarmowy 80 µg/m3
        Szwajcaria - poziom alarmowy 100 µg/m3
        Włochy - poziom alarmowy powyżej 75 µg/m3
        Wielka Brytania - poziom wysoki powyżej 101 µg/m3.

        • 6 4

        • jako pierwsze powstały dwa modele badania jakości powietrza Chiński i US. (1)

          Chiński mówi o dobrym powietrzu do 75 µg/m3, natomiast US. do 15 µg/m3! Teraz sam zdecyduj w którym kierunku chcesz iść... Podaj mi może dane z Kopenhagi czy Sztokholmu? I mówmy o zakresie do jakiego poziomu powietrze jest DOBRE a nie dopuszczalne...

          • 5 0

          • I znowu pomieszanie pojęć

            Proszę zwrócić uwagę na uśrednienie. Proszę też poczytać jak powstają poszczególne indeksy jakości powietrza - są to niejednokrotnie różne mechanizmy statystyczne. Polecam artykuł na ten temat na wiki wpisując Air

            Proszę zwrócić uwagę na uśrednienie. Proszę też poczytać jak powstają poszczególne indeksy jakości powietrza - są to niejednokrotnie różne mechanizmy statystyczne. Polecam artykuł na ten temat na wiki wpisując Air quality index. Ponowię zatem moje stwierdzenie - wywalenie paliw stałych z ogrzewania, poprawa warunków komunikacyjnych w miastach z minimalnym uwzględnieniem samochodów = znacząca poprawa jakości powietrza. A wówczas czy będzie to 15 czy 10 (zalecana norma WHO) nie będzie miało to znaczenia, bo tu wchodzimy już w bardziej skomplikowane mechanizmy formowania pyłu.

            • 0 0

        • Nie jesteś na bieżąco (2)

          Obecnie obowiązujące poziomy informowania i alarmowe są o połowę niższe.

          • 0 1

          • w takim razie tym bardziej gorsze powietrze mamy (1)

            a jak posłuchać większości to się okazuje że uważają że jest super

            • 0 0

            • Poziom alarmowy - przedmówca wskazał akurat normy dla PM10 - ustalony został ze względu na przekroczenie wartości średniej dobowej, ponieważ jest to takie zanieczyszczenie, które nie ma bezpośrednich konsekwencji

              Poziom alarmowy - przedmówca wskazał akurat normy dla PM10 - ustalony został ze względu na przekroczenie wartości średniej dobowej, ponieważ jest to takie zanieczyszczenie, które nie ma bezpośrednich konsekwencji zdrowotnych w skali krótkookresowej - 1h. W przypadku zanieczyszczeń pyłowych groźna jest długofalowa ekspozycja (w pyle niesione jest mnóstwo szkodliwych związków w tym rakotwórczych) lub dłuższa ekspozycja np. kilkadziesiąt godzin. Badania kohortowe wykazały, że odpowiedź organizmu (przejawiająca się problemami kardiologicznymi lub oddechowymi) na stężenia pyłu krótkokresowe to nawet do 1-2 dni. Inaczej to wygląda w przypadku ozonu lub tlenków azotu czy siarki (również określone są poziomy alarmowe ale 1h) - tu organizm reaguje prawie że natychmiast. Poziomy alarmowe w krajach Europy zachodniej ustanowione zostały na prewencję - u nas jak zwykle wszystko się robi po czasie. Z drugiej strony żeby poprawić jakość powietrza trzeba wywalić całkowicie paliwa stałe z ogrzewania indywidualnego w Polsce - Niemcy grzeją gazem, Francuzi i Angole - prądem. Ciekawostka - w trakcie lockdownu we Francji wzrosło zanieczyszczenie pyłami - przyczyną było rekreacyjne rozpalanie kominków

              • 0 0

        • Czyli polskie normy jak chińskie

          Szkoda bo przecież tak lubimy porównywać się do zachodu.

          • 8 1

    • tak, tak, pozdrawiam pana z posesji słowackiego 103, który pali śmieciami .... widać żółte dymy w okresie zimowym ....

      • 4 0

    • jest ich kilka w Trójmieście

      wyniki pomiarów Lufdaten można podglądać na stronie aqi albo opensensemap

      • 10 0

  • Zakazać wjazdu do miasta samochodom z silnikiem diesla do 3,5t (9)

    Miasto powinno wprowadzić taki zakaz na wczoraj.

    • 27 27

    • (6)

      benzyn starszych niż 2015 też

      • 5 2

      • Zła definicja. (4)

        Wszystkiego co wypluwa NOx i CO2 w większych ilościach niż ustalona.

        I wszystko jedno czy to benzyna z zeszłego roku po kradzieży katalizatora, czy 30 letni diesel z filtrem zajumanym z Bełchatowa.

        Tylko że do tego stacje diagnostyczne musiałyby robić rzetelne testy...

        • 11 0

        • Jak jedziesz czasami za chmurą dymu jak we mgle (3)

          To zastanawiasz się co jest nie tak z tym krajem że stacje dopuszczają taki gruz do jazdy

          • 11 2

          • Stacje kontrolują to, czego wymagają przepisy (1)

            Tak więc z pretensjami proszę do rządzących tym dziwnym krajem.

            • 1 0

            • Oni obiecują że coś naprawią ale tylko psują i kradną

              • 0 0

          • Sadza i dym to nie CO2 ani nic ani sox.

            • 2 1

      • Nie ma problemu mam akurat z 2019

        Następnego będzie i tak EV

        • 1 2

    • Moze i powinno...

      ... ale uchwałą miasta nie może przekraczać zapisów ustawy, a w projekcie z listopada 2020 (ustawa jeszcze nie głosowana) nie ma mowy o zakazie ani dla całego miasta, a o strefach śródmiejskich, nie ma też mowy o

      ... ale uchwałą miasta nie może przekraczać zapisów ustawy, a w projekcie z listopada 2020 (ustawa jeszcze nie głosowana) nie ma mowy o zakazie ani dla całego miasta, a o strefach śródmiejskich, nie ma też mowy o wszystkich dieselach, a o autach nie spełniających normy Euro4 (wszystkich diesla i benzyn), czyli sprzed 2006 roku, i jest gwarancja że uchwala może wejść w życie najszybciej po 3 latach od uchwalenia, a uchwalona może być w następnym roku po przyjęciu ustawy. Jak ustawa w tym roku, to uchwała w 2022,a zakaz w 2025 najwcześniej, jak ustawa w przyszłym roku to uchwałą i zakaz odpowiednio rok później. To tyle w temacie.

      • 0 0

    • Pełna zgoda - chociaż sam takim jeżdżę.

      • 7 5

  • A jak ta stacja.. (4)

    ...rozróżnia zanieczyszczenia pochodzące od samochodów od tych emitowanych przez okoliczne domy, lub przywiane z wiatrem z obszarów przemysłowych??

    • 31 1

    • (1)

      Tlenki azotu i ozon są charakterystyczne dla spalin samochodowych.
      Proporcje różnych frakcji pyłów zawieszonych też są inne.
      Znając te profile zanieczyszczeń, odczyty z innych stacji oraz warunki pogodowe można z dużą precyzją oddzielić różne źródła sygnału od tła.

      • 1 0

      • Półprawda

        Tlenki azotu i tlenek węgla - to są zanieczyszczenia komunikacyjne, ale ozon już nie - to zanieczyszczenie wtórne, do którego może przyczyniać się transport, ale to już sprawa bardziej skomplikowana... Nie proporcje

        Tlenki azotu i tlenek węgla - to są zanieczyszczenia komunikacyjne, ale ozon już nie - to zanieczyszczenie wtórne, do którego może przyczyniać się transport, ale to już sprawa bardziej skomplikowana... Nie proporcje fakcji pyłów, a skład chemiczny - tego niestety polskie stacje nie mierzą, a szkoda... Prawda jest taka, że stacja rozróżnia zanieczyszczenia pochodzące od samochodów w prosty sposób - poprzez swoją lokalizację w pasie drogowym, gdyż zasięg oddziaływania drogi jest ograniczony do kilku m. Porównując wyniki z tej stacji z innymi wynikami z sieci jest przybliżona informacja co jest przyczyną. Szczegółowa identyfikacja powinn być robiona innymi metodami.

        • 0 0

    • Przejedzie jakis audi bieda-diesel (1)

      I urządzenie się zapcha smrodem z jego rury wydechowej

      • 0 0

      • Wystarczy ze przyjedzie tamtędy autobus. Jeżdżąc codziennie do pracy władnych kilkadziesiąt kilometrów dostrzegam, że najciemniejsze spaliny lecą właśnie z eksploatowanych 18h na dobę autobusów.

        • 3 0

  • Koło 100 tys. samolotów w powietrzu to 2 mln aut tylko nikogo to i też składowanie baterii z elektryków. Moda czy co? (1)

    Wycinki drzew są a pomiary czemu służyć mają? To moze bardziej przydatne dla studentów do prac inżynierskich. Przejdzie się na Morenę i stańcie na Morenowym wzgórzu pod lecącym obojętnie jakim samolotem to zrozumiały

    Wycinki drzew są a pomiary czemu służyć mają? To moze bardziej przydatne dla studentów do prac inżynierskich. Przejdzie się na Morenę i stańcie na Morenowym wzgórzu pod lecącym obojętnie jakim samolotem to zrozumiały będzie kwaśny ten odór paliwa lotniczego. No i weźcie też coś do przełknięcia tego powietrza bo zapach tej kwaśności i bólu głowy po czymś takim to nieźle wrażenie. Nigdy by tam nikt domu nie kupił jakby to wczesniej wiedział. A co tu po pomiarach jak wiadomo co przelatuje. Auta na prąd to chwila a nie rozwiąże problemu zanieczyszczeń atmosfery bo baterie gdzieś trzeba składować i jeszcze potrzeba czasu na to by się zdegradowany. To jeszcze gorsze od spalin i diesli .Nikt o tym nie pomyślał wcześniej to dziwne lekko. Jeszcze ta fabryczka, tesli na Gdańsku Stogach. Człowiek w porządku , z klasą jest Elon .Tylko że biznes kieruje się wynikami sprzedaży.

    • 3 2

    • Tak a ziemia jest płaska :)

      • 0 1

  • Postawcie jeszcze na początku i końcu pasa startowego. (3)

    Założę się, że przy każdym starcie i lądowaniu zabraknie skali.

    • 7 3

    • niby inteligent a jak zawsze tylko głupotą sie chwali w samolocie jest kilkadzisiat pasazerów w miescie w Gdańsku

      głownie po jednym w smrtodzie.Samolot meduzo leci ze srednia predkoscią kilkuset km na godziny w w 1,5godziny jesteś na miejscu gdy szrotem jechał bys 3 dni !

      • 0 0

    • Wątpliwe

      Idę do samolotu, widzę startujący niedaleko samolot, nic nie czuję. Czekam w mieście na autobus, przejeżdża stary diesel, czuć i widać wyraźnie. N.b. CO2 to nie jest zanieczyszczenie powietrza. Możliwe że zmienia klimat, ale to inna historia.

      • 3 1

    • ee tam, cicho być, lotnisko generuje statystyki - idą na rekord co przekłada się na jakiś tam zarobek dla wspólnej kasy, tam nikt nie wprowadzi ograniczeń za to zwykłemu śmiertelnikowi każą zmienić samochód (najlepiej

      ee tam, cicho być, lotnisko generuje statystyki - idą na rekord co przekłada się na jakiś tam zarobek dla wspólnej kasy, tam nikt nie wprowadzi ograniczeń za to zwykłemu śmiertelnikowi każą zmienić samochód (najlepiej ekologicznie co 5lat - fabryki nie zanieczyszczają podczas produkcji, złomowanie również, banki zarobią na kredytach), zmuszą do zmiany ogrzewania domostwa i udowodnią, że to przez niego tak w mieście śmierdzi i jest smog!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.