2020-11-24 08:20
Opinia wyróżniona
Dopóki nie zostałam matką ten pomysł wydawał mi się beznadziejny. Jednak teraz wiem, że nasze otoczenie nie jest dostosowane dla wózków inwalidzkich i dziecięcych. Częste awarie wind, strome podjazdy powodują, że tylko takie przejście daje gwrancję skorzystania chociażby z przystanku tramwajowego w tym miejscu.
2020-11-26 15:57
A widzialas matke z wozkiem w tramwaju ? Moze dlatego ze w tramwajach nie ma miejsca dla wozkow? Wozki sa do spacerow po lesie a nie przepychania sie przez centrum miasta. A jesli juz trzeba to sa nosidelka dla dzieci.
2020-11-26 09:59
i zadbać o kondycję fizyczną.
2020-11-25 19:43
Dwadzieścia metrów dalej jest przejście naziemne ! Chyba nie znasz miasta a piszesz bzdury !!!!!!!!
2020-11-24 22:29
Dobrze będzie zobaczyć potrąconą matkę z dzieckiem, bo na tramwaj się spieszyło. Pomysł bardzo mądry.
2020-11-25 08:09
To że matka z dzieckiem chce przejść na przystanek tramwajowy bez potrzeby dźwigania wózka nie znaczy od razu że nie zna się na ruchu drogowym. Co to jest za uogólnianie i porównywanie wszystkich matek i dzieci do stereotypu.
2020-11-26 10:13
to doświadczenie...
2020-11-24 12:53
Na Hucisku masz 2 przejścia, to rabatem kilka metrów.
2020-11-24 13:05
To może sobie jedź "rabatem" przez obwodnicę?
2020-11-24 11:41
Ma Pani przejście naziemne z dojściem do przystanku na Hucisku100-150 dalej.
2020-11-24 13:20
Przejście ma być tu bo z Brajankiem 100 metrów dalej pójść nie można, a przecież galeria handlowa wzywa i promocje uciekną.
2020-11-24 12:36
No właśnie. Przecież z tamtego przejścia jest dojście na przystanek to po co kolejne?
2020-11-24 20:29
2020-11-24 11:50
poczekać w samochodzie na czerwonym świetle.
2020-11-25 19:46
Nie tylko samochody ale tramwaje autobusy do pracy już jedzie się 10-15 minut więcej bo świateł przybyło od 10 lat 19 krotnie !!!
2020-11-24 12:43
Popros go o pomoc, zeby Ci to prostymi slowami wylozyl. I poza bezposrednim kosztem, juz nawet nie tym ponoszonym przez osoby prywatne, ale chocby kosztem komunikacji zbiorowej, sa jeszcze te trudno policzalne, jak
Popros go o pomoc, zeby Ci to prostymi slowami wylozyl. I poza bezposrednim kosztem, juz nawet nie tym ponoszonym przez osoby prywatne, ale chocby kosztem komunikacji zbiorowej, sa jeszcze te trudno policzalne, jak koszty niszczenia zdrowia mieszkancom.
P.S. Co niechec do marnowania czasu ma wspolnego z lenistwem? Moze to tez Ci ten rodzinny medrzec pomoze zrozumiec, o ile takiego w rodzie macie.
2020-11-24 14:55
Wyjdź z samochodu i użyj nog, Twój kręgosłup podziękuję Ci na starość.
2020-11-24 12:54
tylko czemu ty domagasz sie ograniczenia własnych kosztów a jednocześnie nie interesują cie koszty które ponoszą inni?
2020-11-24 13:24
Koszty spoleczne to tak samo moje koszty, jak i Twoje. No chyba ze...
2020-11-24 13:28
Ze wydaje cie się ze coś uzasadniasz tudiesz argumentujesz podczas gdy piszesz tylko własne opinie. Także zamiast zarzucać nieumiejętność czytania po prostu pisz z sensem uzasadniając swe opinie.
2020-11-24 13:59
2020-11-24 14:04
Wówczas od razu będzie wiadomo kim jesteś, jaki poziom reprezentujesz i czego sie spodziewać.
2020-11-24 12:28
i czas mojego przejazdu się wydłuży
2020-11-26 10:10
Przedmiejskim...
Rozwiązania mające skłonić do korzystania z komunikacji zbiorowej obniżają jego efektywność.
Czyli sa przeciwskuteczne.
Ale "prawda" zwycięży!!!
2020-11-24 11:57
Codziennie czekam tam nie chwilę, a dość długi moment, stojąc w korku.
2020-11-24 13:04
Proponuję pogadać z pozostałymi kierowcami z tego korka, może wcale nie musicie tam stać?
2020-11-24 14:31
Masz dla mnie alternatywny dojazd do domu?
2020-11-24 14:46
w mieście spokojnie dojedziesz do domu w rozsądnym czasie. Nawet rowerem.
2020-11-26 10:09
mieszkam tam, gdzie jest mieszkanie...
Jesli tej prostej zalezności nie rozumiesz, to z ciebie urbanista, jak z koziej d*py trąba...
Zajmij sie przyczynami a nie skutkami.
2020-11-24 13:04
Przecież obecnie jest tam tunel dla pieszych a i tak stoisz w korku. Jedne światła nic nie zmienią bo miasto nie jest z gumy i nie jest po prostu w stanie przyjąć tak dużej liczby samochodów. Korki były, są i będą, nic się nie zmieni.
2020-11-24 11:55
Szczytem lenistwa,to jest Twój wpis bez chwili zastanowienia. Gdańsk to nie Krzywe Koło.
2020-11-24 15:53
Odczep się od Krzywego Koła !!!!
2020-11-24 13:39
jak ty nie chcesz czekać w samochodzie to jest to strata czasu, koszty
natomiast jak komuś sie nie che iść naokoło to jest to juz lenistwo ?
Rozumiem lekcje etyki pobierałeś w afryce u mistrza Kalego?
2020-11-24 11:40
To nie powód,żeby bezsensowną decyzją miasta zakorkować cały Gdańsk. Można ulepszyć przejście podziemne,żeby matki z małymi dziećmi bezproblemowo mogły się przemieszczać,jak również inwalidzi.
2020-11-24 13:03
To nie powód, żeby dla waszej "szybkiej ale bezpiecznej jazdy" ludzie musieli w samym centrum miasta po jakichś podziemiach chodzić.
2020-11-24 13:47
Dlatego też pociągi powinny jeździć wolniej by ludzie mogli spokojnie przejść przez tory kolejowe. Za dużo ludzi ginie w wypadkach pod pociągami.
2020-11-24 13:22
Skoro powolane do tego sluzby nie potrafia zapewnic w tym przypadku pieszym bezpieczenstwa, to powinno sie do tej patologicznej sytuacji dostosowywac infrastrukture, na ile to oczywiscie mozliwe. I dlatego powinien byc
Skoro powolane do tego sluzby nie potrafia zapewnic w tym przypadku pieszym bezpieczenstwa, to powinno sie do tej patologicznej sytuacji dostosowywac infrastrukture, na ile to oczywiscie mozliwe. I dlatego powinien byc tunel, zeby Cie jakis pirat, z ktorym Polska nie chce lub nie umie sobie poradzic, nie zabil. Daleko nie wszyscy piesi sa tez gotowi poswiecac swoje zdrowie, zeby inni piesi nie musieli sie przemeczac pokonywaniem dziesieciu schodkow, a ich glos jest rownie wazny jak Twoj.
2020-11-24 14:00
to po co wydawać kupę kasy na budowę i utrzymanie tuneli skoro można stawiać progi zwalniające i czy przejścia wyniesione ?
2020-11-25 08:44
2020-11-26 10:06
kosztuje...
2020-11-24 14:30
Wyjątkowo niemądre pytanie.
2020-11-24 14:42
Albo ich brak. Albo wykręcanie kota ogonem, unikanie odpowiedzi, albo pisanie nie na temat.
Po prostu poległeś.
2020-11-26 10:05
wchodzenie na teren paranoika jest bezcelowe i przeciwskuteczne.
Pożyteczni kretyni zawsze się znajdą i to nawet za darmo.
Byle zaistnieć...
Demagogie i ideologie przydatne sa do ukrywania
wchodzenie na teren paranoika jest bezcelowe i przeciwskuteczne.
Pożyteczni kretyni zawsze się znajdą i to nawet za darmo.
Byle zaistnieć...
Demagogie i ideologie przydatne sa do ukrywania prawdziwych intencji, wywoływanych brakiem kasy i chęcią obniżeniem kosztów przez pozbycie się remontów i utrzymania budowli.
Nie mierz ludzi miarą swojego umysłu...
2020-11-24 08:36
Opinia wyróżniona
W sytuacji zmniejszonego przez pandemię budżetu miejskiego naprawdę nie ma pilniejszych i ważniejszych inwestycji niż budowa zdublowanego przejścia? Ja rozumiem, że ta decyzja jest elementem realizacji wizji miasta
W sytuacji zmniejszonego przez pandemię budżetu miejskiego naprawdę nie ma pilniejszych i ważniejszych inwestycji niż budowa zdublowanego przejścia? Ja rozumiem, że ta decyzja jest elementem realizacji wizji miasta przyjaznego pieszym i zbiorkomowi, ale warto by ta wizja była realistyczna. Przewężanie jezdni i budowa kolejnych spowalniaczy nie sprawi, że ludzie zrezygnują z aut. Dlaczego? Dlatego, że najpierw miasto - przy pełnej aprobacie władz miejskich - rozlało się na peryferia, ale zapomniało przy tym o zapewnieniu mieszkańcom peryferyjnych dzielnic dogodnego dojazdu zbiorkomem. Zresztą spadający stale udział zbiorkomu w strukturze przewozowej mieszkańców Gdańska mówi sam za siebie. Najpierw więc należałoby poprawić funkcjonowanie komunikacji miejskiej (marchewka), a potem wprowadzać ograniczenia dla samochodów (kij). No ale to by wymagało prawdziwego, a nie deklarowanego obywatelskiego podejścia. Tego typu decyzje plus planowane ograniczenie decyzyjności rad dzielnic mówią w zasadzie wszystko o rzeczywistych intencjach obecnej administracji miejskiej. Szkoda. Duże rozczarowanie.
2020-11-24 15:15
Oba pomysły są beznadziejne.
Można wybudować windy dla osób z ograniczoną sprawnością ii dla wózków.
2020-11-26 10:23
ale nie ma kasy na utrzymanie i konserwację...
2020-11-24 11:49
miasto przyjazne dla pieszych jest miastem tańszym w utrzymaniu. Miasto musi od czegoś zacząć: jeśli zacznie od ułatwień dla pieszych w centrum, zawsze znajdą się osoby przyspawane mentalnie do samochodu, które będą snuć
miasto przyjazne dla pieszych jest miastem tańszym w utrzymaniu. Miasto musi od czegoś zacząć: jeśli zacznie od ułatwień dla pieszych w centrum, zawsze znajdą się osoby przyspawane mentalnie do samochodu, które będą snuć dywagacje takie jak twoje. Myśl nie tylko 10 godzin czy 10 miesięcy do przodu, ale 10 lat do przodu. Bez działań ograniczających ruch tranzytowy samochodów prywatnych przez miasto jakość życia w nim nie ulegnie poprawie.
2020-11-24 15:03
ruchu tranzytowego w tym miejscu właściwie nie ma. Ile spotykasz rejestracji spoza 2 województw (G i N) ?! To jest ruch lokalny dla którego nie ma alternatywy. Najpierw musiałaby powstać mała obwodnica centrum.
2020-11-26 10:21
miejsce (jeszcze) jest...
Oraz przez Polski Hak...
I Słowaka, Rakoczego, Havla...
Ale to masa kasy a tej nie będzie.
Więc zostaje wariant "gdyński" - puszka farby.
Oba miasta się naśladują i popełniają te same błędy. Tylko gdańska skala jest znacznie większa...
2020-11-24 12:25
Twoja myśl filozoficzna o myśleniu 10 lat do przodu ma się nijak do faktu o braku jakiegokolwiek myślenia perspektywicznego władz tego miasta . Likwiduje się przejścia podziemnie w centrum miasta ( Chmielna , Łąkowa ,
Twoja myśl filozoficzna o myśleniu 10 lat do przodu ma się nijak do faktu o braku jakiegokolwiek myślenia perspektywicznego władz tego miasta . Likwiduje się przejścia podziemnie w centrum miasta ( Chmielna , Łąkowa , Lot , Dworzec Główny ) budując jednocześnie nowe przejście do dworca Gdańsk Śródmieście . Odnoszę wrażenie że w tym mieście rządzi ten kto wcześniej wstaje i wprowadza do realizacji senne wizje uzdrowienia zagadnień komunikacyjnych tego miasta !!! To nie ma nic wspólnego z planami a tylko realizacji jakiegoś dziwnego planu lobby pieszo - rowerowego . Na koniec pytanko - kiedy będzie zasypywane nowo wybudowane przejście przy ul. Toruńskiej ?
2020-11-24 12:09
miasto ma być przyjazne nie tylko pieszym, gdyż, jak sama nazwa wskazuje, jest to miasto. A więc przestrzeń, po której poruszają się nie tylko piesi. Miasto nie musi zaczynać swoich projektów od ułatwiania życia jednym
miasto ma być przyjazne nie tylko pieszym, gdyż, jak sama nazwa wskazuje, jest to miasto. A więc przestrzeń, po której poruszają się nie tylko piesi. Miasto nie musi zaczynać swoich projektów od ułatwiania życia jednym kosztem drugich. Rolą włodarzy jest takie działanie, aby wypracować w miarę jakiś konsensus, by jak najmniejsza grupa społeczna była niezadowolona. Oczywiście zawsze znajdą się osoby przyspawane do swoich teorii z mchu i paproci, które będą snuć dywagacje takie jak twoje. Myśl nie tylko 10 godzin czy 10 miesięcy do przodu, ale 10 lat do przodu. Bez działań zmierzających do podjęcia alternatywnych kroków na rzecz dróg odciążających ruch tranzytowy samochodów prywatnych przez miasto jakość życia w nim nie ulegnie poprawie.
2020-11-24 11:41
Fakt bezsporny,że decyzja miasta jest bezsensowna.
2020-11-24 11:06
Przeciez ten zbiorkom bedzie mial dodatkowe swiatlo, przejazd musi w efekcie zwolnic. Dotyczy autobusow, tramwajow i taxi. Wszyscy beda musieli zwolnic, miejscowe stezenie szkodliwych spalin bedzie musialo wzrosnac. To
Przeciez ten zbiorkom bedzie mial dodatkowe swiatlo, przejazd musi w efekcie zwolnic. Dotyczy autobusow, tramwajow i taxi. Wszyscy beda musieli zwolnic, miejscowe stezenie szkodliwych spalin bedzie musialo wzrosnac. To rozwiazanie jest przyjazne przede wszystkim miastu, bo jest rozwiazaniem najtanszym. Tuneli piesi nie lubia, bo w Polsce sie o tunele nie dba. Z reszta o co sie tu dba?
2020-11-24 11:26
Pisałem o wizji miasta, która zakłada realizację rozwiązań przyjaznych pieszym i zbiorkomowi. Rozumiesz - taka jest wizja miasta, nie moja. Zgadzam się bowiem z Tobą, że jak pokazuje życie interesów tych dwóch grup
Pisałem o wizji miasta, która zakłada realizację rozwiązań przyjaznych pieszym i zbiorkomowi. Rozumiesz - taka jest wizja miasta, nie moja. Zgadzam się bowiem z Tobą, że jak pokazuje życie interesów tych dwóch grup użytkowników często nie da się pogodzić (vide: aleja Adamowicza). To przejście ma dobrze zrobić pieszym, ale zbiorkom - podobnie jak kierowcy samochodów prywatnych - będzie stał w coraz dłuższych korkach z powodów, o których wspomniałem w pierwszym mailu. No chyba, że wzorem Podwala Przedmiejskiego wprowadzi się buspas, o którym póki co się pisze, żeby jeszcze bardziej ludzi nie wkurzać.
2020-11-24 12:46
Skad pomysl, ze to sie wpisuje w miejska wizje sprzyjania m.in. zbiorkomowi, skoro to nie sprzyja zbiorkomowi? Daruj sobie ironie, bo to Cie zwyczajnie przerasta :)
2020-11-24 13:34
Starałem się wytłumaczyć, że różne elementy miejskiej wizji są ze sobą sprzeczne i generalnie się z Tobą zgadzam. Nie wyszło. Trudno, jakoś będę musiał z tym żyć.
2020-11-24 09:39
Z roku na rok jest coraz gorzej.
2020-11-24 07:03
Piesi poczują w końcu że są w centrum miasta, a nie przy jakiejś obwodnicy
2020-11-24 07:53
Mowa o nowym tunelu przy urzędzie marszałkowskim. Bardzo spójną narrację ma nasza władza.
2020-11-24 08:29
W Gdańsku to jakaś paranoja. Można pomyśleć ze z pisu są. Zakorkowany cały Gdansk a oni zamiast odkorkować to błądzą jak dzieci we mgle. A to zmienia kierunek ruchu na ulicy, a to zlikwidują jeden pas ruchu , wszak
W Gdańsku to jakaś paranoja. Można pomyśleć ze z pisu są. Zakorkowany cały Gdansk a oni zamiast odkorkować to błądzą jak dzieci we mgle. A to zmienia kierunek ruchu na ulicy, a to zlikwidują jeden pas ruchu , wszak rowery są priorytetem, a to zrobią przejście naziemne a w tunelu zrobimy noclegownie dla meneli. Zrobili dojście do skm Śródmieście to w katakumbach śmierdzi bo stało się to toaleta i noclegownia. Policji i pseudo straży miejskiej tam nie uraczysz. Wiem wiem mieszkamy w mieście i mamy jeździć komunikacja - która codziennie ma awarie i jest przepełniona. Tragedia
2020-11-24 08:48
w każdym razie w deklaracjach. Tym razem to będzie konkretny przejaw przełożenia deklaracji na faktyczne działania. Brawo Gdańsk!
2020-11-24 08:59
Z Sopotu do centrum Gdańska trzeba wyruszyć pieszo kilka godzin wczesniej. Infrastruktura miejska to nie utrudnianie zycia kierowcom, to budowanie tuneli, mostów, obwodnic a nie zwężanie dróg i wyznaczanie śmiesznych dróg rowerowych, ktore nimi nie sa....nie wystarczy pomalować kreski i rowera na asfalcie i mówienie mamy drogę rowerowa.
2020-11-24 09:38
2020-11-24 10:03
A jeszcze kolejne pół godz wcześniej będziesz organizować bilet.
2020-11-24 10:25
A czemu? Bo większość środków idzie na drogi. Gdyby te pieniądze przeznaczyć na transport miejski, to miałbyś już dawno system SKM na poziomie naziemnego metra z nowiutkimi składami kursującymi co trzy minuty.
2020-11-24 13:06
2020-11-24 11:04
Powinna jeździć po wymianie taboru co 5 minut lub częściej.
2020-11-24 11:03
priorytet dla pieszych oznacza także poprawianie komfortu i bezpieczeństwa pieszych chcących docierać do przystanków komunikacji publicznej. Poprzednia filozofia tworzenia infrastruktury miejskiej stosowana (niekiedy
priorytet dla pieszych oznacza także poprawianie komfortu i bezpieczeństwa pieszych chcących docierać do przystanków komunikacji publicznej. Poprzednia filozofia tworzenia infrastruktury miejskiej stosowana (niekiedy nadal) w Gdańsku zakładała priorytet dla przepustowości ruchu pojazdów. Teraz następuje powoli zmiana paradygmatu planowania transportu i piesi zyskują na tych rozwiązaniach.
2020-11-24 13:12
Bezpieczenstwo? Tworzenie dodatkowej mozliwosci kolizji pieszych i pojazdow nie ma prawa go podnosic.
2020-11-24 10:52
Skoro piorytetem są piesi należy także zrobić przejścia naziemne przez tory kolejowe
2020-11-24 11:05
przeginanie jest nudne. samochodozę i cyklofobię oraz mizoginizm się leczy.
2020-11-24 13:03
2020-11-24 10:26
Chciałbym się z tobą nie zgodzić, ale masz racje.
2020-11-24 09:58
Ktoś ma chyba z logicznym myśleniem problemy
2020-11-24 10:58
Byłyby 3 alternatywy - przykladowo masz dola idziesz tunelem, czujesz sie w miarę to przejściem przez ulice lekko podskakując z radości, masz mega pozytywny nastrój idziesz kładka wysyłając buziaki tym co niżej.....
2020-11-24 13:13
2020-11-24 11:01
w ten sposób upieczono dwie kury na jednym ruszcie. Takie rozwiązanie miało sens, zwłaszcza, że przy okazji powstał tunel dla ruchu podróżnych z walizkami i rowerzystów, którzy nie muszą korzystać z windy. Bardzo dobre rozwiązanie dla wielu osób.
2020-11-24 07:54
.....proszę sobie sprawdzić wpisując w wyszukiwarkę struktura ceny paliwa .....czyli centrum chce mieć korki i spaliny ....urzędnik/biurokrata to stan umysłu
2020-11-24 08:04
Piesi rowniez, w innych podatkach. Skoro odpowiada ci jazda samochodem a nie autobusem/tramwajem (tam tez trzeba kupic bilet) to musisz placic
2020-11-24 08:05
I zmawiają w sreberka
2020-11-24 08:08
Część jest przeznaczana także na pokrycie kosztów zewnętrznych transportu, które w przypadku transportu drogowego są bardzo wysokie (koszty neutralizacji skutków wypadków, generowanego hałasu czy zanieczyszczenia środowiska).
2020-11-24 08:13
Jezu. nic nie wiesz a piszesz, w cenie paliwa w podatkach nie ma opłat na drogi lokalne tylko na krajówki, autobahny i tym podobne. Żaden kierowca z 'paliwa' nie utrzymuje dróg miejskich. Doucz się zanim coś napiszesz
2020-11-24 08:54
to nie kupuj paliwa to nie bedziesz placil
2020-11-24 08:03
Nareszcie kierowcy przestana "grzac" 100 km/h
2020-11-24 09:18
2020-11-24 10:26
2020-11-24 11:08
2020-11-24 09:29
Takich przejść bezpiecznych powinno być więcej i to w bardziej kolizyjnych miejsca a jest ich wiele .
2020-11-24 13:14
2020-11-24 12:03
poczują zwłaszcza jak zostaną rozjechani na tym przejściu
2020-11-24 14:45
Akurat odwrotnie poczują się jakby byli na obwodnicy. Tam są wieczne korki,jak można robić przejście w miejscu gdzie jest tak duży ruch samochodowy. Jest przejście podziemne,decyzja nie zrozumiała.
2020-11-24 07:06
Ten karawan na zdjęciu coś sugeruje? c:
2020-11-24 07:13
Śmierć św. Przepustowości
2020-11-24 07:59
Dodatkowo dobry monitoring ( żeby uniewinniać kierowców) - zobaczycie ile będzie potrąceń bo piesi będą biec na tramwaj nie bacząc czy ma zielone światło, czy jest na przejściu.... Gratulacje i**otycznego pomysłu!!!
2020-11-24 10:26
Idąc Twoim tokiem rozumowania podobna ilość potrąceń powinna być przy Galerii Bałtyckiej
2020-11-24 08:25
dawno temu kiedy władze Gdańska miały jeszcze rozum, wybudowali przejście by piesi mogli spokojnie przejść na tramwaj/drugą stronę ulicy. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie było zbyt wielu incydentów z potrąceniem pieszego, teraz niestety, to się zmieni (szczególnie wieczorami). Szkoda bo cofamy się w rozwoju....
2020-11-24 09:22
A ja jestem za. Dodatkowo proponuje, tak jak w Sopocie, tunel dla samochodów. Wtedy nie będzie potrąceń pieszych i wszyscy będą zadowoleni
2020-11-24 10:23
to byłoby najlepsze rozwiązanie, może trochę drogie, ale można by pogodzić uczestników ruchu w tamtym miejscu. I gdyby zacząć dziś, to za parę lat naprawdę w Gdańsku byłoby łatwiej poruszać się po mieście.
2020-11-24 12:02
Stanowi to ok. 13% planowanych wplywow. Gdyby przelozyc ten procent na budzet Polski, to w jednym roku budzetowym musialoby zabraknac ok. 250 miliardow zlotych, czyli jesli chodzi o zadluzanie, samorzad od rzadu niemal
Stanowi to ok. 13% planowanych wplywow. Gdyby przelozyc ten procent na budzet Polski, to w jednym roku budzetowym musialoby zabraknac ok. 250 miliardow zlotych, czyli jesli chodzi o zadluzanie, samorzad od rzadu niemal niczym sie nie rozni (w 2020 oficjalnie pisowi zabraknie 110 miliardow, ale kolejne 100 juz dodrukowali, nie wiadomo ile chca jeszcze dodrukowac). I w skali kraju tez nie ma zadnych godnych uwagi inwestycji, bo powolanie zarzadu nieistniejacego lotniska to nie jest inwestycja. Pisze o tym dlatego, zeby uwydatnic jak tozsame jest podejscie do kwestii publicznych pieniedzy na roznych szczeblach roznych wladz w Polsce. W takim klimacie oczekiwanie, ze Gdansk zbuduje tunel dla samochodow pod istotna czescia swojego centrum, to jak oczekiwac, ze PiS wybuduje 1000 km autostrad, 1000 km nowych linii kolejowych, port lotniczy i jeszcze dokonczy przekop, a wszystko bez generowania dodatkowego zadluzenia.
2020-11-24 11:08
ponieważ składały się z członków nomenklatury i mieli dostęp do samochodów, ale z wyobraźnią mieli kłopoty. Teraz zaczyna się wreszcie myśleć o ruchu ludzi a nie głównie o ruchu pojazdów. To się nazywa zmiana paradygmatu planowania transportu. Piesi i ich komfort poruszania się po mieście przede wszystkim.
2020-11-24 11:51
Za malo by wowczas dla nich zostawalo.
2020-11-24 09:14
Będzie więcej śmiertelnych potrąceń -tyle w temacie
2020-11-24 07:07
Winda przy Forum Radunia jest zepsuta i wózkiem nie ma jak zjechać. Trzeba znosić na rękach, a wejście na przystanek to jak wspinaczka na K2 zimą.
2020-11-24 08:11
2020-11-24 10:27
2020-11-24 20:38
2020-11-24 08:40
Może zrobić na Kokoszkach olbrzymi parking Drive-Thru i szynobus mający tylko 5 przystanków wpinający się w linię tramwajową do śródmieścia. Byłby szybki transport a i auta pozostały by poza miastem. Dziś nie ma
Może zrobić na Kokoszkach olbrzymi parking Drive-Thru i szynobus mający tylko 5 przystanków wpinający się w linię tramwajową do śródmieścia. Byłby szybki transport a i auta pozostały by poza miastem. Dziś nie ma rozwiązań które doprowadzą i wyprowadzą szybko ludzi pracujących w mieście na zewnątrz, Niestety drożejące m2 w centrum wyrzucają ludzi poza pewien obszar i powodują to, że ludzie wybierają samochód niestety.
2020-11-24 08:54
Ci z Pruszcza np są skazani na samochód i nie mogą na parkingu przy dworcu zostawić samochodu i jechać do Gdańska pociągiem. Nie ma parkingu, nie ma pociągu. W Rębiechowie też nie ma pociągu ani parkingu. W Kiełpinku i w
Ci z Pruszcza np są skazani na samochód i nie mogą na parkingu przy dworcu zostawić samochodu i jechać do Gdańska pociągiem. Nie ma parkingu, nie ma pociągu. W Rębiechowie też nie ma pociągu ani parkingu. W Kiełpinku i w Jasieniu też nie ma parkingu. A już nawet jak gdzieś zaparkujesz to żaden pociąg rano nie jedzie... A już wracając do rzeczywistości - te pociągi co są wcale za bardzo przepełnione nie jeżdżą (poza pojedynczymi dosłownie kursami) a parkingi też na ogół puste (poza Jasieniem). Po prostu szlachta musi tyłek wozić swoją furmanką i żaden pociąg na to nie pomoże.
2020-11-24 09:00
Próbowałeś kiedyś użyć komunikacji, czy tylko szukasz wymówek żeby mieć więcej parkingów w mieście?
2020-11-24 09:32
po prostu ogromny - na całe 75 miejsc !!! Jego pasażerów obsłuży JEDEN autobus. W niczym nie odciąży to centrum miasta. Parking powinien być minimum na 500 miejsc gdzieś na zewnątrz obwodnicy.
2020-11-24 13:51
A te w tunelach wszystkie zaraz zepsute, no popatrz pan, co za przypadek :)
2020-11-24 07:07
znowu włodarze delikatnie pisząc się pogubili.
2020-11-24 08:02
Przejście podziemne, jest najwyższą formą przejścia przez jezdnię.
2020-11-24 08:05
Bo kierowczykom sie nie podoba? dlatego ktos zle wymyslil bo jasnie pan kierowca bedzie musial sie zatrzymac?
2020-11-24 08:46
Fanatyczna mniejszość ma zawsze racje
2020-11-24 08:49
2020-11-26 16:42
Większość to większość i w demokracji słucha się większości, nawet w ankiecie 62% jest na nie. No, ale w faszyzmie socjalistycznym mniejszości decydują...
2020-11-24 11:13
Dlatego się cieszę, że wyprowadzam się z tego "nowoczesnego" miasta.
A Wy się dalej bawcie z Dulkiewiczową, która bez żadnych kompetencji próbuje zarządzać bandą muppetów z UM. A nie czekaj nawet nie próbuje, lata za Rafałkiem jak kotka w rui. A teraz wstawiła swoją koleżankę miłośniczkę małych społeczności.
2020-11-24 11:50
Napatrzyly sie rozne postaci na naczelnika panstwa i tez zapragnely sterowac wszystkim z bezpiecznej pozycji, bez zadnej odpowiedzialnosci. Tylko postepujaca demencja albo zaplanowane i przesadzone juz wprowadzenie rezimu moglo doprowadzic do tego, ze naczelnik ostatnio przyjal na siebie odpoweidzialnosc, w Gdansku tak nie bedzie.
2020-11-24 07:07
Centrum miasta jest dla ludzi a nie dla samochodów. Tak to działa w większości Europy i jakoś ludzie tam nie narzekają.
2020-11-24 07:26
2020-11-24 07:29
2020-11-24 07:30
Miasta są dla ludzi a nie samochodów czego w tym stwierdzeniu nie rozumiesz?
2020-11-24 07:38
Za dużo ideologii pisu w głowie masz. Jesteś młody i dlatego wybaczamy.
2020-11-24 08:51
jeszcze tego nie rozumiesz? dla nich "duże i szybkie jest piękne", nawet jeśli stoi w korkach i jest bardzo wolne.
2020-11-24 10:41
Chcesz sobie cyklofilu dymać w zimie na dwóch kółkach, to sobie dymaj, ale od.. się od tych, którzy na rowerze jeździć nie chcą. Bo mają do tego prawo!
2020-11-24 11:13
Wystarczy, cny Gdynianinie 77, abyś zrozumiał, że jeśli więcej osób wybierze SKM lub tramwaj i spacer pieszy lub wsiądzie na rower, to będziesz miał większą wygodę w poruszaniu się po głównej arterii ruchu drogowego w
Wystarczy, cny Gdynianinie 77, abyś zrozumiał, że jeśli więcej osób wybierze SKM lub tramwaj i spacer pieszy lub wsiądzie na rower, to będziesz miał większą wygodę w poruszaniu się po głównej arterii ruchu drogowego w Trójmieście. Być może tego nie pojmiesz, ponieważ alergia cyklofobiczna i samochodozowata ogranicza wyobraźnię. Całe szczęście sądząc po wpisach na tym portalu jest coraz więcej kierowców, którzy to ogarniają. Niektórzy z nich nawet przesiedli się na rowery, z korzyścią dla ciebie, żuczku.
2020-11-24 08:50
najważniejsza jest rozsądna (czytaj: restrykcyjna) polityka parkingowa
2020-11-24 11:03
2020-11-24 08:07
Malo tego np. w Anglii sa takie przejscia dla pieszych z zoltymi kulami gdzie kierowca zaplaciu wielki mandat albo nawet wiezienie jak nie przepusci pieszego, a w samym Londynie jest bardzo malo przejsc podziemnych, chyba ze do metra
2020-11-24 09:42
w Anglii to wszystko na opak, nawet lewą stroną jeżdżą.
2020-11-24 10:36
2020-11-24 08:11
OK. Jeśli będą 2 ringi podziemne wokół centrum Gdańska, kilka dużych podziemnych parkingów to można zwężać Wały Jagiellońskie i robić przejście naziemne.
Przyczepienie kokardy do sukmany, nie zrobi z niej kontusza. Nie dołączy się do grona europejskich rozwiniętych miast w ten sposób.
2020-11-24 08:45
10 ringów i pińcet parkingów. Wtedy już się nie odspawasz od siedzenia.
2020-11-24 09:22
Jeśli chcę wybrać przystawanie do siedzenia w samochodzie, to dlaczego mi to zabierasz?
2020-11-24 11:16
samochód nie przystaje do dobrze zarządzanego miasta. Zauważ, że nadal tamtędy będziesz mógł sobie jechać samochodem. Jak lubisz stanie w korkach, to się niewiele zmieni. Zauważ jednak, że obok biegnie linia SKM, która po wymianie taboru i zwiększeniu częstotliwości pomoże ci dotrzeć z centrum Gdyni do centrum Gdańska szybciej niż twoją bryką.
2020-11-24 13:53
Zauważ także że rozbiera się linie kolejowe po to by budować na nich ścieżki rowerowe. Tym samym niejako nie tylko zachęca ale i wymusza korzystanie z auta gdy nie ma innej opcji dojazdu
2020-11-24 11:20
Tylko pamiętaj, że stoisz w korkach na własne życzenie.
2020-11-24 13:09
Ależ nikt ci nie zabiera. Ty zabierasz swoimi "potrzebami" przestrzeń i czas innych.
2020-11-24 09:20
Poza tym często jestem w różnych miastach Europy i wszędzie w centrach są samochody i korki.
2020-11-24 11:18
a korki bywają dużo mniejsze. W Amsterdamie bywają korki rowerowe, ale nie trwają więcej niż jedna zmiana świateł na skrzyżowaniach.
2020-11-24 11:44
W scislym centrum korkow nie ma, bo i ruchu samochodowego nie ma.
2020-11-24 14:32
u nas na Długiej też nie ma korków
2020-11-24 10:31
Poproszę o przykłady tej "większości Europy" bo będąc w wielu europejskich miast nie zauważyłem .
2020-11-24 10:33
2020-11-24 11:47
2020-11-24 11:19
coraz więcej stref wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów w centrum.
Nawet w Nowym Jorku na Times Square coraz więcej przestrzeni wolnej od samochodów.
2020-11-24 10:40
Centrum jest dla ludzi zgodzę się, ale myślisz że my uwielbiamy jeździć przez centrum, otóż nie, ale nie ma alternatywy. Jakby były objazdy, większość nie pchała by się do centrum i traciła czas w korkach.
2020-11-24 11:21
Twój tekst przypomina filmy Barei, dlatego zacytowałem. Przez centrum można przechodzić, jeździć rowerem, hulajnogą lub transportem zbiorowym. Zauważ, że do centrum Gdańska można dojechać SKM lub pociągami PR i
Twój tekst przypomina filmy Barei, dlatego zacytowałem. Przez centrum można przechodzić, jeździć rowerem, hulajnogą lub transportem zbiorowym. Zauważ, że do centrum Gdańska można dojechać SKM lub pociągami PR i Intercity, Chodzi o to, byś z bagażem mógł spokojnie dotrzeć do przystanku tramwajowego nie chodząc po schodach. To jest sensowny kierunek przekształcania infrastruktury w dobrze zarządzanych miastach.
2020-11-24 13:29
2020-11-24 11:18
a nie dla żadnych tam ludzi
2020-11-24 15:03
Na Zachodzie zamknęli centra miast, bo mają obwodnice. Jak u nas będzie możliwość wytransferowania ruchu z miasta, to będę pierwszy w kolejce do przywracania centrum dla pieszych. Budowa tego przejścia w tej chwili spowoduje tylko zwiększenie się korków i nie będzie dobra dla mieszkańców, ani tych zmotoryzowanych, ani tych pieszych.
2020-11-24 20:22
Dlatego nikt nie ma zamiaru jeżdzić po Długiejc,czy nad Motławą. Natomiast zwężać i budować dodatkowe przeszkody na głównej drodze przez miasto to skandal.
2020-11-25 12:52
Tak dla ludzi nie dla samochodów tylko że samochodami jeżdżą właśnie ludzie
2020-11-24 07:07
2020-11-24 08:32
T , w jakim celu ostatnio zbudowano tunel po przeciwnej stronie skrzyżowania, przy Muzeum Narodowym.
2020-11-24 08:53
po prostu jednym strzałem upolowano dwa gołębie.
2020-11-24 11:33
Tylko że przed Dworcem PKP planowane jest przejście naziemne przez jezdnię...
Więc o co chodzi ?
Mają być przejścia naziemne przez jezdnię, czy budujemy nowe tunele pod jezdnią, jak ten na Okopowej ?
2020-11-24 10:10
to dalej najbezpieczniejsze przejscia. Niestety lenistwo wygrywa z rozsądkiem
2020-11-24 10:44
Bezpieczniejsze owszem ale nie wygodniejsze, szczególnie dla starszych czy mających trudności z chodzeniem. Jakby były windy sprawne to sądzę że tunele byłyby lepsze. Ale jak wiadomo te windy częściej nie działają niż działają.
2020-11-24 10:58
To trzeba również pozwolić przechodzić przez tory kolejowe bo to wygodniejsze niż chodzenie po schodach
2020-11-24 11:23
W mieście takie przejścia przy dużym ruchu pociągów i pieszych nie mają sensu. Dlatego się je stopniowo likwiduje lub planuje ich likwidację: patrz okolice ulicy Puckiej w Gdyni lub Gościnnej na Oruni.
Zauważ także, że przeginanie antypiesze jest nudne
2020-11-24 13:38
2020-11-24 13:37
Nie jest to wiec cecha tuneli jako takich, a co najwyzej tuneli w Polsce.
2020-11-24 10:18
Jak ci auto w tyłek wjedzie,to zmienisz zdanie!!!3
2020-11-24 10:56
Rozumiem że te które są pod torami kolejowymi również?
2020-11-24 11:25
przypuszczalnie przyspawany mentalnie do swojej bryki
2020-11-25 13:00
Przyspawany to ty masz berecik z antenką do pustej puszki bo rozumu w nie nie uświadczysz
2020-11-24 14:35
Tunel to relikt komuny, ciekawe. Pewnie Lenin to wymyślił? Tunel to bezpieczne przejście pod jezdnią z dużym ruchem samochodowym. Komunikacja zbiorowa? To znaczy tramwaje i autobusy będą miały prawo rozjeżdżać ludzi na tym przejściu? Nie? No to będą stały jak wszystkie inne pojazdy żeby jaśnie hrabia nie musiał pokonać kilkunastu schodków
2020-11-24 15:21
Czy dla Pana/Pani bezpieczeństwo przejścia i płynny ruch to relikt komuny? W wielu miastach za granicami Polski (na zachód) można zobaczyć tunele.
2020-11-24 07:08
Po oddaniu przejście naziemnego prawdopodobnie nikt już nie będzie korzystał z przejścia podziemnego.
2020-11-24 07:13
i nikt nie bedzie chciał z nich korzystac? ;)
2020-11-24 13:00
2020-11-24 07:18
Z tramwaju do forum i tak będzie lepiej tunelem.
2020-11-24 08:21
2020-11-24 08:32
2020-11-24 08:52
Wystarczy mniejszy deszcz zeby sie wszyscy przeprosili z przejsciem.
2020-11-24 09:01
2020-11-24 08:57
Ci co sie nie spieszą oraz osoby z wózkami / na wózkach pojadą górą zamiast nadkładać kilkaset metrów naokoło.
2020-11-24 09:31
Np. we Wrocławiu, Świdnicka z Kazimierza Wielkiego jest przejście podziemne i naziemne, wykorzystywane są oba. Jak ktoś nie idzie na przystanek i nie chce mu się czekać na zielone, to idzie dołem.
2020-11-24 11:01
Jak ktoś ma dużo pieniędzy to buduje wszystko co się da a potem to jeszcze utrzymuje. To tak jakby zrobić linie tramwajową wzdłuż niej autobusową a potem dobudować trolejbusową
2020-11-24 22:17
Byłem tam w sierpniu i nie wierzyłem, że taki bubel jest. Idąc tunelem nie ma wyjścia na perony tramwajowe, więc idąc na przystanek itaktrzeba iść górą. Ani kirowcy, ani piesi nie mogę być zadowoleni. W tamtym momencie
Byłem tam w sierpniu i nie wierzyłem, że taki bubel jest. Idąc tunelem nie ma wyjścia na perony tramwajowe, więc idąc na przystanek itaktrzeba iść górą. Ani kirowcy, ani piesi nie mogę być zadowoleni. W tamtym momencie cieszyłem się, że u Nas w Gdańsku są porządne tunele, dzięki którym piesi i kierowcy mają przyzwoite warunki. Najwidoczniej teraz chcą to zniweczyć. Niech zrobią przejście nadziemne od Forum do Zieleniaka po całej jezdni, skoro co kawałek ma być naziemne. Ciekawe, gdzie te wszystkie tramwaje będą się mieścić w tych okolicach, jak dołożą te przejścia. O tym ktoś pomyślał? Przełoży się to też na dłuższy kurs każdej linii tramwajowej i autobusowej przejeżdżającej w tych rejonach, a jest ich sporo. Coś tu śmierdzi, jakiś szwindel, skoro na siłę mają być takie przejścia.
2020-11-24 12:48
Tam psa z kulawą nogą nie uświadczysz, a czynsz godny NY
Chyba wiedział co się świeci
2020-11-24 12:58
2020-11-24 21:53
Ci co zagłosują za powstaniem przejścia nadziemnego przy tunelu niech sobie pasy na czołach namalują. Durnie. Zmarnowane pieniądze. Nawierzchnię w tej okolicy lepiej naprawcie. Nie będą przechodził po tych pasach. Jest tunel i jest dobrze.
2020-11-24 07:08
Kiedy wreszcie zbuduja tunel dla samochodow pod calym centrum???
Wtedy u gory niech se robie strefe 30, deptak itp
Dulkiewicz, pokaz, ze cos potrafisz a nie protezy w postaci kolejnych przejsc
2020-11-24 07:48
Kacperek sprzątnij kuwetę
2020-11-24 09:21
Ujawnij się szmaciarzu to sprzatniesz sam.
2020-11-24 08:01
A wyłożysz ze sto lub dwieście Sasinów na budowę takiego tunelu i przeprowadzisz badania archeologiczne na podmokłym terenie?
2020-11-24 08:05
Ale słoiki nie znajo terenu
2020-11-24 08:54
2020-11-24 09:02
Można by taki tunel zrobić, zamiast finansować TVP, ale to już marzenie ściętej głowy...
2020-11-24 21:11
przecież już teraz kanał Raduni płynie pod torami PKP
2020-11-24 08:05
Ale w POkonanym Gdansku potrafia tylko zabierac
2020-11-24 08:23
to wypierniczaj z powrotem do wioski z której przyjechałeś za pracą
2020-11-24 09:20
Ma rację. Sam wypierniczaj. Lemingi won.
2020-11-24 09:20
A kufa forum juz można było zbudować hipokryto.
2020-11-24 11:03
A kiedy tunel dla całej lini PKP? Miasto jest podzielone i jakoś nikomu to nie przeszkadza
2020-11-24 11:26
ciekawe, czy znajdziesz zwolenników.
2020-11-24 12:46
Centrum jest dla pieszych ale NIE ulica
2020-11-24 13:55
To zlikwidować drogi w centrum i zrobić deptaki
2020-11-24 18:49
Pomysł fajny ale gospodarka wodna tego terenu na to nie pozwala. Kopanie i osuszanie centrum sprawia że dębowe skrzynie i bale na których stoi się rozpadają. Pierwszą ofiarą padł kościół św. Mikołaja. Jak wszystkie
Pomysł fajny ale gospodarka wodna tego terenu na to nie pozwala. Kopanie i osuszanie centrum sprawia że dębowe skrzynie i bale na których stoi się rozpadają. Pierwszą ofiarą padł kościół św. Mikołaja. Jak wszystkie zabytki naszego mini centrum historycznego popękają a potem się zapadną albo zawalą to przestanie istnieć cała miejska turystyka (szkody gospodarcze), nie wspominając o stracie bezcennego dziedzictwa historycznego
2020-11-24 21:14
choć na gorszych bagnach żyją
2020-11-24 07:10
juz dawno powinny byc tam przejscia i pasy ruchu dla rowerów w jezdni, a chodnik cały dla pieszych.
Nie moze byc tak że piesi i rowerzyści mają tam tylko wąski wspólny chodniczek, a kierowcy miejscami po 8 pasów o szerokosci 3.5m.
2020-11-24 08:25
Może być tak.
2020-11-24 11:04
w zaściankowym gdańsku co najwyżej
2020-11-24 12:41
Gdzie w centrum jest osiem pasów?????
2020-11-24 15:44
Jamkś osiem pas9w nie widzę. Co najwyżej 5 w okolicy Huciska i to jeśli wliczymy lewo i prawo skręt do pasów na wprost
2020-11-24 07:11
W normalnym kraju jeśli mamy tunel to nie buduje sie w tym samym miejscu naziemnego przejścia dla pieszych. Po cos ten tunel powstał. Polska to jednak stan umysłu.
2020-11-24 07:14
Normlanie ludzie będą korzystali z przejścia.
Kierowcy zwolennicy tunelu będą mogli włazić pod ziemię.
2020-11-24 07:14
żeby uspokoić umysł budujących węzeł Leningradzki
2020-11-24 07:21
Efekt finalny będzie taki, że zakorkują ścisłe centrum jeszcze bardziej. Dla mnie to możecie sobie wdychać spalinki. Hallera już przyblokowali durnymi pomyslami. Na Grunwaldzkiej caly czas kombinują. Niech to całe miasto stanie. Nawet tam, gdzie mozna plynnie przejechac robi sie problemy na siłę. Ręce opadają.
2020-11-24 07:31
I o to chodzi
2020-11-24 16:24
Rozumiem dlaczego ludzie nie lubią rowerzystów. O to chodzi żeby ludzie jeździli samochodami elektrycznymi.
2020-11-24 07:40
Tak władza. Niema co się dziwić. 0,5 i dwie cole.
2020-11-24 07:42
Nie becz.
2020-11-24 08:00
Miasto jest dla ludzi a nie dla ich samochodów :)
2020-11-24 08:11
2020-11-24 08:56
ciekawa opcja. Poprzyj sensowną politykę parkingową, byś nie musiał tracić 30 minut na szukanie wolnego miejsca, tak jak pan PIotr ze śródmieścia Gdyni.
2020-11-24 09:04
Zastawi jakiś chodnik albo trawnik, a SM sprawę oleje.
2020-11-24 08:18
Część ruchu przeniesienie się na wąskie uliczki gdzie mieszkają ci "ludzie". To dopiero będzie płacz...
2020-11-24 08:48
Wskaż nam te uliczki.
2020-11-24 08:47
To samochody tworzą korki, nie piesi.
2020-11-24 08:59
nie ma skrzyżowań z 3 poziomami dla samochodów w ścisłym centrum.
2020-11-24 07:59
2020-11-24 08:08
Tak właśnie jest
2020-11-24 08:09
Przenies sie w takim razie do "normalnego" kraju, masz wybor
2020-11-24 08:49
Jak mi tutaj zrobią wkońcu normalny kraj
2020-11-25 13:08
Normalny dla nienormalnego
2020-11-24 08:16
widać, że mało podróżujesz, w normalnym (zachodnim) kraju, takie tunele się zamyka albo robi w ich miejscach przejścia naziemne właśnie; tunele to relikt PRLu- dlaczego trzeba zmuszać pieszych do wejścia w podziemie?
widać, że mało podróżujesz, w normalnym (zachodnim) kraju, takie tunele się zamyka albo robi w ich miejscach przejścia naziemne właśnie; tunele to relikt PRLu- dlaczego trzeba zmuszać pieszych do wejścia w podziemie? pokazać ich niższość? nie poprawia to też bezpieczeństwa w żaden sposób- powoduje tylko i zachęca kierowców do grzania 100kmh przez miasto
2020-11-24 08:58
a chwilę później, że to relikt PRL-u. Zdecyduj się, bo wygląda na to, że to PRLowcy wybudowali tunele na zachodzie.
2020-11-24 09:20
Jedno nie wyklucza drugiego. Popularyzacja wszelkie rodzaju kładek, tuneli nastąpiła (u nas) w okresie PRLu. Co nie znaczy, że na zachodzie nie stosowano takich rozwiązań, aczkolwiek (na szczęście) w o wiele mniejszej skali
2020-11-24 10:27
Odważnie:
1. takie tunele się zamyka albo robi w ich miejscach przejścia naziemne właśnie - Przykłady takich działań gdzie zamknięto tunele świeżo po remoncie?
2. tunele to relikt PRLu- dlaczego trzeba
Odważnie:
1. takie tunele się zamyka albo robi w ich miejscach przejścia naziemne właśnie - Przykłady takich działań gdzie zamknięto tunele świeżo po remoncie?
2. tunele to relikt PRLu- dlaczego trzeba zmuszać pieszych do wejścia w podziemie? - Tunele to nie relikt PRL'u tylko jedna z form realizacji wizji bezkolizyjnych skrzyżowań z pieszymy.. do wyboru jest:
a) kładka nad jezdnią.
b) tunel dla pieszych pod jezdnią
c) tunel dla samochodów pod jezdnią..
Wersja C jest mega droga zwłaszcza w takim mieście jak Gdańsk. a wersja A jest dośc mało estetytyczna stąd wygrywa opcja B. A nurt ten wcale nie był wymyślony w PRL.
3 i 4 pokazać ich niższość? nie poprawia to też bezpieczeństwa w żaden sposób- powoduje tylko i zachęca kierowców do grzania 100kmh przez miasto.
Nie tunele właśnie wskazywały na troskę o pieszych i tak tunele poprawiają bezpieczeństwo separacja ruchu pieszych od pojazdów zawsze pozytywnie wpływa na na bezpieczeństwo.
Skoro dla Ciebie tunel to wskazywanie niższości to może kładki jako symbol wyższości?? Polecam jednak nie patrzeć ideologicznie na rozwiązania inżynieryjne tylko w sposób inżynieryjno ekonomiczny.
2020-11-24 11:32
nie bierze pod uwagę innych niebezpieczeństw jak tylko kwestie bezpieczeństwa ruchu drogowego. W praktyce liczy się także subiektywne poczucie bezpieczeństwa pieszych w tunelu np. w nocy. Ważny jest także komfort -
nie bierze pod uwagę innych niebezpieczeństw jak tylko kwestie bezpieczeństwa ruchu drogowego. W praktyce liczy się także subiektywne poczucie bezpieczeństwa pieszych w tunelu np. w nocy. Ważny jest także komfort - przejście naziemne jest bardziej komfortowe dla pieszych z bagażem ręcznym niż tunel dla pieszych ze schodami. Mówisz o patrzeniu ideologicznym, podczas gdy sam nieświadomie reprezentujesz swoistą ideologię traktującą ruch pojazdów/przepustowość korytarzy ruchu dla pojazdów jako priorytet.
2020-11-24 13:43
Tunel nie musi wygladac jak w jakiejs faweli w Nowym Jorku, moze miec sprawna winde, oswietlenie, moze byc w nim czysto. Ale te wszystkie kwestie zaleza juz od czlowieka, a nie od rodzaju zastosowanego rozwiazania.
2020-11-24 13:59
Więc pozwól ludziom przechodzić przez tory kolejowe bo dzięki temu nie będą musieli pchać się do tunelu z bagażami. To poprawi ich komfort oraz wygodę
2020-11-24 15:33
można by wydłużyć wejście od strony katowni i zlikwidować schody na rzecz lekkiego podjazdu
2020-11-24 13:39
Ot, chlopek roztropek powiedzial, co wiedzial.
2020-11-24 22:23
Tunel to świetny pomysł.
Nie stoisz jak d**il w deszczu, nie chlapią cię samochody, tylko lecisz i cię nie ma, niezależnie od świateł.
Trzeba mieć bardzo niską samoocenę, żeby skojarzyć to z poniżaniem...
2020-11-24 08:55
we Wrocławiu na ciągu ulicy Świdnickiej jest i tunel i przejście naziemne. Wszyscy zadowoleni.
2020-11-24 22:35
W normalnych krajach nie ma takich tuneli, więc nie ma potrzeby budowania przejść nad nimi.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.