2021-05-05 07:05
Opinia wyróżniona
Bardziej potrzebne niż linię na południowe dzielnice, gdzie tramwaje jadą ponad godzinę. Na południe Gdańska dać SKM, a sieć tramwajowa powinna być dogęszczona na dolnym tarasie. Powinno się też pomyśleć o reaktywacji zlikwidowanych linii, takich jak na Orunie na przykład.
2021-05-06 18:36
Na Południe też może jeździć tramwaj - opowiadanie o jeździe ponad godzinę to brzmi jak absurd. Pasażerowie głównie korzystają z centrum.
2021-05-05 18:15
Dokładnie jak mam jechać tramwajem długi odcinek godzinę to już wolę pojechać sobie autobusem szybciej
2021-05-05 17:14
częstotliwość SKM od Pruszcza do Gdyni Chyloni (Wejherowa?) to odbudowa linii tramwajowej na Orunię okaże się zbędna. Lepiej myśleć o połączeniu SKM południowych dzielnic Gdańska z całym Trójmiastem niż o budowie tramwaju wzdłuż Traktu św. Wojciecha.
2021-05-06 18:41
idąc takim tokiem myślenia linia tramwajowa na Zwycięstwa jest zbędna bo dubluje się z SKM? w końcu trzeba zrozumieć jeden fakt SKM i tramwaje się uzupełniają tak więc linia tramwajowa na Trakcie bardzo by się przydała - tak jak i na Południe
2021-12-07 02:07
SKM/PKM przyśpiesza dojazd do dalszych dzielnic (1 przystanek na dzielnicę), tramwaje służą komunikacji lokalnej - do szkoły, przychodni, etc. Umożliwiają też dojazd do przystanków kolejowych, których nie stawia się przecież na środku osiedli ;)
2021-05-05 16:06
Jedna linia SKM biegnąca w kierunku Kaszub ma obsłużyć Osowę, Matarnię, Kokoszki i Jasień? Gratuluję poczucia humoru.
2021-05-05 11:07
Twoja propozycja to sztuka dla sztuki. Zastanów sie i odpowiedz na pytanie np ile ludzi mieszka na Oruni dolnej? Skm ma przystanki co kilka kilometr albo i więcej, a tramwaj co kilkaset metrów. Nie zrobisz przystanku skm pod szkołą czy przychodnią.
2021-05-05 11:15
To należałoby zbudować linie tramwajowe do Pruszcza i Kartuz, bo tam co kilkaset metrów są osiedla. Dobrze że możesz sobie tylko poklikać opinie i tyle twojego...
2021-05-05 13:02
2021-05-05 10:13
Co za bzdury opowiadasz w okolice świętokrzyskiej/niepołomickiej od pętli przy havla jest jakieś 1,5km a tam się teraz najwięcej mieszkań buduje i dojazd do havla zająłby tramwajem kilka minut.
2021-05-05 09:32
I będzie kilkarazy taniej i 2 razy szybciej,ciszej i bezproblemowo
2021-05-05 12:14
Ale eksploatacja tramwaju przez 30 lat, czy ile on tam żyje, jest kilkukrotnie tańsza niż autobusów (spalinowych). Chodzi o opory toczenia i tanią energię (bez baterii).
2021-05-05 08:17
Najpierw ,że na południowych to SKM a potem Orunia to tramwaj, a gdzie leży Orunia? między Wrzeszczem a Zaspą ??
2021-05-05 11:12
Spójrz ośle na mapę, to zrozumiesz o co mu chodziło!
2021-05-05 08:04
Są potrzebne. A dlaczego ich nie ma? Bo to nie takie proste niestety.
2021-05-05 08:08
poza tym jakie $? Cały nasz zarząd samorządowy PO-KO głosował przeciw...
2021-05-05 08:51
2021-05-05 09:22
Dzień bez wzmianki o Rydzyku dniem straconym.
2021-05-05 12:23
2021-05-05 11:55
Ale to nie jest ich ostatnie słowo!
2021-05-05 10:00
Od Ministerstwa Sprawiedliwości po Ministerstwo Rolnictwa, a w dobie pandemii ten Kraj ma chyba inne, ważniejsze wydatki, więc dlaczego mamy siedzieć cicho?
2021-05-05 09:49
Proszę się rozejść, nie ma żadnej afery.
2021-05-05 10:20
I unia je zgodnie ze swoją procedurą zaakceptowała czy zakwestionowała?
2021-05-05 10:39
Unia zakwestionowała, bo przecież jawne wyłudzenie, więc poszła rekompensata z budżetu państwa?
2021-05-05 08:25
Bo zaraz przypadkiem cała kasa rozdzieli się między wierchuszkę PiS i Rydzyka...
2021-05-05 12:14
A takich kolesi (czy to z PIS czy z po, sld, lewicy) sa tysiace. Zadnych Wam tramwajow za to nie zbudują. Wam zostanie może najwyzej inflacja z chwilowej nadpodaży pieniadza na rynku ale na pewno zapomnijcie o tak duzych inwestychach w 3city jak linie trmwajowe
2021-05-05 07:19
Opinia wyróżniona
Nie ma czym dojechać na południe gdzie mieszkają ludzi, a tutaj proponuje się kolejne tramwaje na Przymorzu??? W oliwie? Dla jednych wszystko dla drugich nic? Przepraszam, moje podatki też na to idą. Nie wszyscy mieszkają na Przymorzu i pracują w OBC.
2021-05-06 21:25
2021-05-05 10:35
Ostatnio zbudowane trasy to:
- Chełm (dość dawno)
- Havla,
- Migowo/Brętowo
- Adamowicza,
- teraz powstaje Nowa Warszawska.
No i przygotowujemy się do SKM na Południe.
Jakoś nie widzę tu dominacji Przymorza nad Południem ;-)
2021-05-05 12:23
20 lat przygotowywaliśmy się do budowy Nowej Świętokrzyskiej, a teraz kolejne 30 będziemy się przygotowywać do budowy SKM. Chyba tylko stos płonących opon przed oknem prezydentki może zmienić tę sytuację.
2021-05-05 10:46
Z Przymorza możesz pięknie podjechać do dowolnego miejsca na dolnym tarasie tramwajem.
Z Chełmu, czy z Adamowicza masz krajoznawczą trasę, nadkładającą 100% odległości.
Po prostu chwilę zajmie wyrównanie 50 lat rozwijania tylko jednej części miasta.
2021-05-05 09:55
Ale wszyscy zrzucamy się na infrastrukturę na południu a w centrum stare chodniki i dziurawe drogi. Budowa infrastruktury dla rozlewających się bez ładu i składu dzielnic to jest największy koszt jaki ponosi miasto więc
Ale wszyscy zrzucamy się na infrastrukturę na południu a w centrum stare chodniki i dziurawe drogi. Budowa infrastruktury dla rozlewających się bez ładu i składu dzielnic to jest największy koszt jaki ponosi miasto więc podatki mieszkańców starych dzielnic w większości idą na nowe dzielnice, nie odwrotnie. Tworzenie zapotrzebowania na mieszkania w szczerym polu (bo większe, bo taniej) i domaganie się olbrzymich inwestycji za wspólne pieniądze pozbawione jest logiki.
2021-05-05 12:41
To miasto planuje zabudowę na południu, w planie zagospodarowania przestrzennego. Wydaje zezwolenia na budowę tysięcy mieszkań a potem nie buduje infrastruktury. Potem mieszkańcy głosują na tych samych. A oni dalej nie budują. Więc mieszkańcy stoję w korkach i do tej pory nie kojarzą.
2021-05-05 12:24
Budowa osiedli na południu odbywa się na podstawie planów zagospodarowania, które tworzy miasto. Jeśli miasto planuje, że wyda zezwolenia na budowę tysięcy mieszkań w tym rejonie a nie buduje infrastruktury drogowej to
Budowa osiedli na południu odbywa się na podstawie planów zagospodarowania, które tworzy miasto. Jeśli miasto planuje, że wyda zezwolenia na budowę tysięcy mieszkań w tym rejonie a nie buduje infrastruktury drogowej to znaczy, że coś z zarządcami tego miasta jest nie w porządku. Gdańszczanie powinni się nad tym zastanowić i nie głosować na nieudaczników. Jest jednak inaczej, nie widzą związku ich codziennego stania w korkach z faktem, iż zostali skazani na to przez wybranych przez nich samych radnych i p. Dulkiewicz. Ich wizja miasta, tłumacząca własną nieudolność to gdańszczanie wesoło spakowani w komunikacji publicznej jadący na sfinansowaną przez miasto z naszych podatków paradę równości i pokaz studentów na szczudłach, a nie wizja nowoczesnego miasta.
2021-05-05 12:37
Kacper - młody szczyl bez własnego zaplecza politycznego, który nie zrobi nic bez błogosławieństwa swego mentora z Nowogrodzkiej, czy nawiedzony Braun?
2021-05-05 16:08
Był młody Wałesa, nowa miotła bez zmieniania opcji politycznej. Może zrobiłby porządek z zasiedziałymi urzędnikami w magistracie, którzy , jeśli chodzi o komunikację to nie umieją mysleć
2021-05-05 13:07
więc osobiście wolałbym dać szansę komuś nowemu. Myślę, że na południu drogi nigdy nie powstaną. Od upadku PRL minęło ponad 30 lat i już wtedy plany zabudowy południa były gotowe, sam je widziałem. Mimo upływu tyłu lat niewiele zbudowano, obecne władze nawet nie planują budowy dróg w tym rejonie.
2021-05-05 16:18
Owszem ale nie może to być żaden oszołom, jakiś byle Dyzma albo marionetka sterowana przez nie wiadomo kogo. Jeśli podasz przykład sensownej kandydatury, to chętnie ją rozważę. Ja takowej niestety nie widzę.
2021-05-05 10:21
Na Wasze chodniki zrzucili się mieszkańcy Wrzeszcza i Śródmieścia, a mieszkańcy Południa zrzucą się na chodniki gdzieś jeszcze dalej.
Straszna jest mentalność "ja już mam, więc wystarczy".
2021-05-05 09:37
Pozbieraj sloikow niech sie najpierw zamelduja w miescie
2021-05-05 09:28
Koszty linii tramwajowej sa 4 razy wyższe niż bus-pasa identycznie ze wszysztkim i ta koszmarna trakcja która tylko same problemy powoduje i wygląda koszmarnie.A tym bardziej tej ogromny hałas .Dlatego nikt z mieszkańców
Koszty linii tramwajowej sa 4 razy wyższe niż bus-pasa identycznie ze wszysztkim i ta koszmarna trakcja która tylko same problemy powoduje i wygląda koszmarnie.A tym bardziej tej ogromny hałas .Dlatego nikt z mieszkańców ich nie chce.W Planie powinny być tylko nowoczesne rozwiązanie jak autobusy bezemizyjne a nie przestarzała coraz bardziej kosztowna epoka z PRLu.
2021-05-06 18:46
Koszty budowy SKM jeszcze większe więc należy zrezygnować z jego budowy na Południe. W zamian wystarczą dwie linie tramwajowe i problem zniknie
2021-05-05 12:54
Dobrze, że ty masz muzg
2021-05-05 12:46
Za te pieniądze możnaby zbudować drogi z buspasami.
2021-05-05 10:19
Nikt poza paroma mieszkańcami Bohaterów Getta nie ma nic do tramwajów.
A już na pewno alternatywą nie są buspasy.
2021-05-05 09:42
2021-05-05 09:14
Styczeń, 7 rano, przystanek na Przymorzu - tramwaje nie jadą bo awaria, idziesz 15 minut na SKM - spóźniona 15 minut. Jedno i drugie nawet jak podjedzie to zimno w środku bo ogrzewanie prawie nie działa. W tym samym
Styczeń, 7 rano, przystanek na Przymorzu - tramwaje nie jadą bo awaria, idziesz 15 minut na SKM - spóźniona 15 minut. Jedno i drugie nawet jak podjedzie to zimno w środku bo ogrzewanie prawie nie działa. W tym samym czasie na Trakcie Św Wojciecha - regularnie kursujące autobusy do centrum, ciepło w środku, spóźnienia poniżej 10 minut, z resztą jak nie jedzie jeden to pojawi się inny. Do tego ich średnia prędkość jazdy, nawet w korku, jest większa niż tego tramwaju z Przymorza co stoi na każdym czerwonym oraz ma z 5 niepotrzebnych przystanków po drodze z których nikt nie korzysta.
2021-05-05 09:30
ciągłe awarie tego złomu i jeden blokuje cała linie!
2021-05-05 10:18
Awarie są jak samochód wjedzie w tramwaj. Dziwne tylko że za opóźnienia nie płacą kierowcy, może by się zastanowili czy może jednak nie warto czasem wziąć do ręki kodeksu drogowego...
2021-05-05 09:23
To prawda, Przymorze nie jest tak świetnie skomunikowane za jakie uchodzi
2021-05-05 08:15
Ja się pytam jak można tyle lat nie realizować celu inwestycyjnego jakim ma być Nowa Świętokrzyska ? Jak można było wydać zezwolenia na budowę dla Robyga i innych deweloperów skoro układ drogowy już przed wybudowaniem
Ja się pytam jak można tyle lat nie realizować celu inwestycyjnego jakim ma być Nowa Świętokrzyska ? Jak można było wydać zezwolenia na budowę dla Robyga i innych deweloperów skoro układ drogowy już przed wybudowaniem osiedli już nie był wydolny ? Czy nie był przeprowadzony audyt, który by wskazywał, że układ drogowy w postaci ulicy Świętokrzyskiej jest przeciążony lub będzie mocno przeciążony w przypadku pojawienia się dodatkowego ruchu drogowego ? Poza tym właściciele działek są zakładnikiem specustawy pod drogę, której się nie realizuje ? Dziki Zachód a nie zrównoważony rozwój miasta, tyle mam do powiedzenia.
2021-05-05 10:00
deweloperka według władz miasta zaczął Adamowicz kontynuuje Dulkiewicz pod hasłem pozwalajmy gdzie się da budować!
2021-05-05 09:37
nie wiem czy nawet na trójmiasto o tym nie pisali.
2021-05-05 16:12
Zleceniodawcami także.
2021-05-05 10:03
ciekawe ile miasto z prezidento posmarowali za taki audyt
2021-05-05 09:00
Komu możesz podziękować? Adamowiczowi, Duluxie, proste odpowiedzi na Twoje pytania.
2021-05-05 09:01
Czy nagle za krajową politykę odpowiada prezydent miasta?
2021-05-07 17:19
Tylko samorządowa niejakie Dulkiewicz z PO
2021-05-05 10:02
za to że rozdają pozwolenia dla deweloperów, gdzie tylko chcą, odpowiada PIS? Idź do szkoły, bo większych bzdur nie czytałem.
2021-05-05 10:17
Samorząd ma wykonywać ustawę, a nie mieszać się do polityki.
Toć to główny przekaz trolli.
A jak się okazuje że wykonując ustawę napisaną przez PiS robią ludziom źle, to już ich wina, bo mieli się pchać do polityki i ją znieść?
Jak zwykle poziomy hipokryzji wyższe niż inflacja za PiS...
2021-05-07 17:20
Pamiętasz pelowcu a teraz są
2021-05-05 08:27
2021-05-05 09:12
Kto by tu chciał przyjeżdżać. W Gdańsku sama patolnia a prawdziwe biznesy przenoszą się do miejscowości ościennych.
2021-05-05 10:17
Dokładnie mniejsze ogólne opłaty.
2021-05-05 09:50
Wiem za to jakie są korki na wjazdach z ościennych miejscowości, więc chyba ktoś jednak chce.
2021-05-05 10:19
To są mieszkańcy Gdańska co się przeprowadzili do ościennych miejscowości a praca została w Gdańsku - proste.
2021-05-05 10:22
Sprzedali swoje 27 metrowe norki w falowcu na dom z ogrodem i teraz są efekty.
2021-05-05 09:56
Wyjrzyj przez okno i zobacz jakie auta maja tablice. To dzieci bambrów co nie chcą mieszkać na wsi przeprowadzają się do naszych blokowisk a że są od małego przyzwyczajeni do poruszania się samochodem więc jeżdżą z pod
Wyjrzyj przez okno i zobacz jakie auta maja tablice. To dzieci bambrów co nie chcą mieszkać na wsi przeprowadzają się do naszych blokowisk a że są od małego przyzwyczajeni do poruszania się samochodem więc jeżdżą z pod bloku do biedry 300 metrów dalej. Stanowiska pracy są lepsze poza miastem ale chodzi o szyk. Sąsiadka mówi ooo to nasza Juleczka przyjechała w odwiedziny do rodziców z wielkiego miasta.
2021-05-05 10:15
Jakimś cudem same GD zaparkowane jak ostatnie kołki...
2021-05-05 08:06
szkoda tam inwestować
2021-05-05 08:10
A teraz jeszcze złoczyńcy zrobili zdalną pracę i głupie słoiki nie chcą stać w korkach...
Dobrze że remont Szadółek jeszcze trwa, to chociaż tym możesz się pocieszyć :)
2021-05-05 12:19
2021-05-05 08:06
"Dla jednych wszystko dla drugich nic". Na przykład nowe drogi, które buduje się nie w dzielnicach południowych a głównie na Przymorzu, prawda?
2021-05-05 08:09
Pora teraz na dzielnice które jeszcze się jej nie doczekały. W końcu na Południu mieszka 1/3 Gdańszczan.
2021-05-05 12:18
Planu Odbudowy pojdzie na konkursy i granty tak ustawione by z nich skorzystali jedynie kolesie, Obajtki, Misiewicze, Szumowskie i tysiace swoich i beda to na ogół projekty w doradztwo, consulting, marketing (bo
Planu Odbudowy pojdzie na konkursy i granty tak ustawione by z nich skorzystali jedynie kolesie, Obajtki, Misiewicze, Szumowskie i tysiace swoich i beda to na ogół projekty w doradztwo, consulting, marketing (bo znich mozna najwiecej dfraudowac i ma sie koszty wlasne tylko na papierze) - a nie realne i namacalne inwestycje w infrastrukturę. No moze dla przykladu sypna z 1 czy 2 duze ogolnopolskie srednip przydatne w stylu przekopu by podkreslic gigantomanię.
2021-05-07 17:16
Taki koleś Michał T syn króla Europy
2021-05-07 17:14
Gdyby nie Morawiecki nic by nie było
Pamiętasz JVRostowski piniedzy nima i nie bedzie chcesz powrotu
2021-05-05 21:54
Poinformowany o możliwości deufradacji środków finansowych. PO to lubi..
2021-05-05 10:38
Od lat budujemy głównie połaczenia na górny taras.
2021-05-05 10:31
przejedź się tymi ulicami na których zawieszenie kwiczy to zmienisz zdanie - Rzeczypospolitej, Kołobrzeska, Pomorska są w tragicznym stanie!
2021-05-05 12:02
Otóż to - przejedź się - czyli w Twojej części miasta drogi są. Lepsze czy gorsze ale jednak są. Na Południu niestety nie bardzo jest się po czym przejechać. I z góry proszę nie wyjeżdżać z tekstami typu "widziały gały
Otóż to - przejedź się - czyli w Twojej części miasta drogi są. Lepsze czy gorsze ale jednak są. Na Południu niestety nie bardzo jest się po czym przejechać. I z góry proszę nie wyjeżdżać z tekstami typu "widziały gały co brały". W tej części miasta są kilkunastoletnie zaniedbania - i z pewnością nie jest to wina mieszkańców tylko Pawła A. oraz "dziedziczki jego testamentu".
2021-05-06 08:23
To nie trzebalo kupować mieszkania na tzw. Południu tylko na Przymorzu. Kupujecie tam tańsze mieszkania niż na Dolnym Tarasie, więc liczcie się z tym, że gdzie są tańsze mieszkania to jest gorsza infrastruktura i komunikacja miejska.
2021-05-06 18:43
Jeśli to teren Gdańska to nie należy dzielić go na lepszy i gorszy. Południe tak samo trzeba dofinansować jak Przymorze.
2021-05-05 10:42
Komuś się w d*pie poprzewracało :)
2021-05-05 11:18
Bo nie jesteś sobą!
2021-05-05 11:01
2021-05-05 07:27
Z tych wszystkich linii jedynie trasa Grunwaldzka - Kościuszki ma sens. Budowa pozostałych tras skomplikuje poruszanie się po Gdańsku. Niestety, ale nie jest tak, że jak pojawia się nowy środek transportu, to jest on
Z tych wszystkich linii jedynie trasa Grunwaldzka - Kościuszki ma sens. Budowa pozostałych tras skomplikuje poruszanie się po Gdańsku. Niestety, ale nie jest tak, że jak pojawia się nowy środek transportu, to jest on uzupełnieniem połączeń już istniejących. Wybudowanie dodatkowych torowisk sprawi, że będzie mniej kursów autobusów. W 2015 roku przeprowadziłem się z Przymorza na Piecki-Migowo (okolice Myśliwskiej). Jak zbudowano linię tramwajową, to miasto obcięło kursy linii 127 i prawie zlikwidowało 129. Tyle tylko, że do przystanku, na których zatrzymują się te autobusy mam 200 m, natomiast do najbliższego przystanku tramwajowego mam 700 m i aby skorzystać z alternatywy w postaci tramwaju i dojechać do Wrzeszcza, musiałbym jechać przez centrum Gdańska... Tak więc budowa linii na Przymorzu spowoduje pewnie likwidację linii 199. Co zaś się tyczy samej inwestycji - nie wiem czy w ogóle opłaca się budować te torowiska. Miasto już teraz testuje autobus elektryczny, który porusza się ciszej niż tramwaj. Poza tym Gdańsk czerpie dochody z turystki. Te pieniądze z odbudowy powinny być przeznaczone właśnie na turystykę - czyli chociażby jakiś aquapark, którego w Gdańsku nie ma.
2021-05-05 08:15
Tak jest. Odkąd jest tramwaj na Morenie to ciężko dojechać do Wrzeszcza. 127 jeździ co 20 minut. I żaden autobus z Moreny nie dojeżdża bezpośrednio do dworca. Nie mówię o 162 i 262 bo on ledwo zahacza o Morenę i jak ktoś mieszka w okolicy Bulońskiej lub Myśliwskiej to na nic mu taki 162. A tramwajem przez Gdańsk do Wrzeszcza to jakieś pół godziny.
2021-12-07 02:24
Z moreny do wrzeszcza można dojechać w jakieś 10 min dzięki PKM
2021-05-05 09:10
To ZTM dalej nie przywrocil 129? Przeciez swego czasu to byla podstawowa linia na Pieckach-Migowie. Mozna bylo w 20 minut byc we Wrzeszczu.
2021-05-05 13:08
od dawna nie ma 142...
115 zamieniony na linię turystyczną, zwiedzającą zakamarki Dębinek i Aniołków
Podobnie 199...
Zastępuje się dobrze i celowo skonstruowane połączenia wariantami mającymi udowodnić
od dawna nie ma 142...
115 zamieniony na linię turystyczną, zwiedzającą zakamarki Dębinek i Aniołków
Podobnie 199...
Zastępuje się dobrze i celowo skonstruowane połączenia wariantami mającymi udowodnić założenie o... No właśnie, co mające udowodnić?
Chyba jedynie na zasadzie podstaw manipulacji - stworzyć problemy i proponować rozwiązania. Zdesperowani ludzie będą się godzić, nie zwracając uwagi, że źródła problemów są w interesach radnych i urzędników (tramwaj na Powstańców Getta, tunele na Wileńskiej, estakady tramwajowe w Brętowie)...
2021-05-06 01:16
Czas myśleć o likwidacji tramwajów i przejściu na jakiś rozsądny transport typu autobus elektryczny lub choćby trolejbus, którego trasę można łatwo modyfikować w przypadku awarii lub utrudnień. Autobus pojedzie niemal
Czas myśleć o likwidacji tramwajów i przejściu na jakiś rozsądny transport typu autobus elektryczny lub choćby trolejbus, którego trasę można łatwo modyfikować w przypadku awarii lub utrudnień. Autobus pojedzie niemal każdą drogą, a tramwajowi trasy nie zmienisz bez miliardowych inwestycji. Tramwaje są powolne i drogie. Nie można zrobić tramwaju ekspresowego (pokonującego bezpośrednio np. trasę z dzielnicy do dzielnicy), bo nie wyprzedzi przecież tych "wycieczkowych", stających na każdym przystanku. Co z tego, że jest tramwaj z południa, skoro sam przejazd do Przymorza trwa 50min. Do tego jeszcze trzeba dojść do tramwaju (dla mnie np. 20min), więc wychodzi na to na bezużyteczne rozwiązanie.
Kolega z Kiełpina opowiadał, że podobnie, jak na Morenie, autobus przycięto do Emaus, więc ludziom taka przesiadka na tramwaj przestała się opłacać i przesiedli się do samochodów.
2021-05-07 12:04
Powiedz to Wilnianom którzy mieszkają w tak samo dużym mieście, a nie mają nawet namiastki miejskego transportu szynowego bo wszystkie linie kolejowe przebiegające przez Wilno są skupione na południu miasta, czyli generalnie na odludziu (poza dworcem kolejowym) kiedy największe osiedla są na północy (Fabianiszki, Santaryszki, Żyrmuny)
2021-05-05 12:16
Raczej czerpał, bo obecnie...
2021-05-05 13:01
bo większość ludzi i pieniędzy przy tym się kręcących, tutejsza nie jest.
2021-05-05 07:49
Przecież właśnie o to chodzi, żeby były tramwaje zamiast autobusów a uzupełnienie sieci spowoduje, że statystycznie do przystanku będzie bliżej...
2021-05-05 07:05
Opinia wyróżniona
Bardziej potrzebne niż linię na południowe dzielnice, gdzie tramwaje jadą ponad godzinę. Na południe Gdańska dać SKM, a sieć tramwajowa powinna być dogęszczona na dolnym tarasie. Powinno się też pomyśleć o reaktywacji zlikwidowanych linii, takich jak na Orunie na przykład.
2021-05-05 17:14
częstotliwość SKM od Pruszcza do Gdyni Chyloni (Wejherowa?) to odbudowa linii tramwajowej na Orunię okaże się zbędna. Lepiej myśleć o połączeniu SKM południowych dzielnic Gdańska z całym Trójmiastem niż o budowie tramwaju wzdłuż Traktu św. Wojciecha.
2021-05-06 18:41
idąc takim tokiem myślenia linia tramwajowa na Zwycięstwa jest zbędna bo dubluje się z SKM? w końcu trzeba zrozumieć jeden fakt SKM i tramwaje się uzupełniają tak więc linia tramwajowa na Trakcie bardzo by się przydała - tak jak i na Południe
2021-12-07 02:07
SKM/PKM przyśpiesza dojazd do dalszych dzielnic (1 przystanek na dzielnicę), tramwaje służą komunikacji lokalnej - do szkoły, przychodni, etc. Umożliwiają też dojazd do przystanków kolejowych, których nie stawia się przecież na środku osiedli ;)
2021-05-06 18:36
Na Południe też może jeździć tramwaj - opowiadanie o jeździe ponad godzinę to brzmi jak absurd. Pasażerowie głównie korzystają z centrum.
2021-05-05 18:15
Dokładnie jak mam jechać tramwajem długi odcinek godzinę to już wolę pojechać sobie autobusem szybciej
2021-05-05 16:06
Jedna linia SKM biegnąca w kierunku Kaszub ma obsłużyć Osowę, Matarnię, Kokoszki i Jasień? Gratuluję poczucia humoru.
2021-05-05 11:07
Twoja propozycja to sztuka dla sztuki. Zastanów sie i odpowiedz na pytanie np ile ludzi mieszka na Oruni dolnej? Skm ma przystanki co kilka kilometr albo i więcej, a tramwaj co kilkaset metrów. Nie zrobisz przystanku skm pod szkołą czy przychodnią.
2021-05-05 11:15
To należałoby zbudować linie tramwajowe do Pruszcza i Kartuz, bo tam co kilkaset metrów są osiedla. Dobrze że możesz sobie tylko poklikać opinie i tyle twojego...
2021-05-05 13:02
2021-05-05 08:04
Są potrzebne. A dlaczego ich nie ma? Bo to nie takie proste niestety.
2021-05-05 08:08
poza tym jakie $? Cały nasz zarząd samorządowy PO-KO głosował przeciw...
2021-05-05 08:51
2021-05-05 09:22
Dzień bez wzmianki o Rydzyku dniem straconym.
2021-05-05 12:23
2021-05-05 11:55
Ale to nie jest ich ostatnie słowo!
2021-05-05 09:49
Proszę się rozejść, nie ma żadnej afery.
2021-05-05 10:20
I unia je zgodnie ze swoją procedurą zaakceptowała czy zakwestionowała?
2021-05-05 10:39
Unia zakwestionowała, bo przecież jawne wyłudzenie, więc poszła rekompensata z budżetu państwa?
2021-05-05 10:00
Od Ministerstwa Sprawiedliwości po Ministerstwo Rolnictwa, a w dobie pandemii ten Kraj ma chyba inne, ważniejsze wydatki, więc dlaczego mamy siedzieć cicho?
2021-05-05 08:25
Bo zaraz przypadkiem cała kasa rozdzieli się między wierchuszkę PiS i Rydzyka...
2021-05-05 12:14
A takich kolesi (czy to z PIS czy z po, sld, lewicy) sa tysiace. Zadnych Wam tramwajow za to nie zbudują. Wam zostanie może najwyzej inflacja z chwilowej nadpodaży pieniadza na rynku ale na pewno zapomnijcie o tak duzych inwestychach w 3city jak linie trmwajowe
2021-05-05 09:32
I będzie kilkarazy taniej i 2 razy szybciej,ciszej i bezproblemowo
2021-05-05 12:14
Ale eksploatacja tramwaju przez 30 lat, czy ile on tam żyje, jest kilkukrotnie tańsza niż autobusów (spalinowych). Chodzi o opory toczenia i tanią energię (bez baterii).
2021-05-05 08:17
Najpierw ,że na południowych to SKM a potem Orunia to tramwaj, a gdzie leży Orunia? między Wrzeszczem a Zaspą ??
2021-05-05 11:12
Spójrz ośle na mapę, to zrozumiesz o co mu chodziło!
2021-05-05 10:13
Co za bzdury opowiadasz w okolice świętokrzyskiej/niepołomickiej od pętli przy havla jest jakieś 1,5km a tam się teraz najwięcej mieszkań buduje i dojazd do havla zająłby tramwajem kilka minut.
2021-11-16 14:52
... ale na koniec to już wyszła jakaś totalna psychoza. Potrzebujemy i dróg i tramwajów i kolei.
2021-06-17 21:30
Osowa ma problemy z komunikacją z powodu korami na obwodnicy , spacerowej i na słowackiego. Nadal się powiększa większa liczbą ludności. PKM nie wystarcza bo większość jest z Gdyni i jest pełno ludzi. Trzeba jak najszybszej zbudować lnie tramwajową do Osowy.
2021-06-17 21:23
2021-05-07 14:19
więc na co liczy "samorząd" w Gdańsku ? Niech się zgłosi do Budki i herr thuska którzy o tym decydowali .
2021-05-08 01:29
...bo PiS i tak wszystko rozkradnie. To się nazywa prewencja!
2021-05-07 22:32
sam to opracował czy zamówił wizje u jasnowidza z człuchowa? a może zawodowy bezrobotny się nudzi i ma takie fantazje? to musi być wielka przyjemność wydawać nieswoją kasę
2021-05-08 01:28
2021-05-08 01:24
Już i tak teraz tam szpilki nie idzie wsadzić.
2021-05-05 07:19
Opinia wyróżniona
Nie ma czym dojechać na południe gdzie mieszkają ludzi, a tutaj proponuje się kolejne tramwaje na Przymorzu??? W oliwie? Dla jednych wszystko dla drugich nic? Przepraszam, moje podatki też na to idą. Nie wszyscy mieszkają na Przymorzu i pracują w OBC.
2021-05-05 08:15
Ja się pytam jak można tyle lat nie realizować celu inwestycyjnego jakim ma być Nowa Świętokrzyska ? Jak można było wydać zezwolenia na budowę dla Robyga i innych deweloperów skoro układ drogowy już przed wybudowaniem
Ja się pytam jak można tyle lat nie realizować celu inwestycyjnego jakim ma być Nowa Świętokrzyska ? Jak można było wydać zezwolenia na budowę dla Robyga i innych deweloperów skoro układ drogowy już przed wybudowaniem osiedli już nie był wydolny ? Czy nie był przeprowadzony audyt, który by wskazywał, że układ drogowy w postaci ulicy Świętokrzyskiej jest przeciążony lub będzie mocno przeciążony w przypadku pojawienia się dodatkowego ruchu drogowego ? Poza tym właściciele działek są zakładnikiem specustawy pod drogę, której się nie realizuje ? Dziki Zachód a nie zrównoważony rozwój miasta, tyle mam do powiedzenia.
2021-05-05 09:00
Komu możesz podziękować? Adamowiczowi, Duluxie, proste odpowiedzi na Twoje pytania.
2021-05-05 09:01
Czy nagle za krajową politykę odpowiada prezydent miasta?
2021-05-05 10:02
za to że rozdają pozwolenia dla deweloperów, gdzie tylko chcą, odpowiada PIS? Idź do szkoły, bo większych bzdur nie czytałem.
2021-05-05 10:17
Samorząd ma wykonywać ustawę, a nie mieszać się do polityki.
Toć to główny przekaz trolli.
A jak się okazuje że wykonując ustawę napisaną przez PiS robią ludziom źle, to już ich wina, bo mieli się pchać do polityki i ją znieść?
Jak zwykle poziomy hipokryzji wyższe niż inflacja za PiS...
2021-05-07 17:20
Pamiętasz pelowcu a teraz są
2021-05-07 17:19
Tylko samorządowa niejakie Dulkiewicz z PO
2021-05-05 09:37
nie wiem czy nawet na trójmiasto o tym nie pisali.
2021-05-05 16:12
Zleceniodawcami także.
2021-05-05 10:03
ciekawe ile miasto z prezidento posmarowali za taki audyt
2021-05-05 08:27
2021-05-05 09:12
Kto by tu chciał przyjeżdżać. W Gdańsku sama patolnia a prawdziwe biznesy przenoszą się do miejscowości ościennych.
2021-05-05 09:50
Wiem za to jakie są korki na wjazdach z ościennych miejscowości, więc chyba ktoś jednak chce.
2021-05-05 10:19
To są mieszkańcy Gdańska co się przeprowadzili do ościennych miejscowości a praca została w Gdańsku - proste.
2021-05-05 10:22
Sprzedali swoje 27 metrowe norki w falowcu na dom z ogrodem i teraz są efekty.
2021-05-05 09:56
Wyjrzyj przez okno i zobacz jakie auta maja tablice. To dzieci bambrów co nie chcą mieszkać na wsi przeprowadzają się do naszych blokowisk a że są od małego przyzwyczajeni do poruszania się samochodem więc jeżdżą z pod
Wyjrzyj przez okno i zobacz jakie auta maja tablice. To dzieci bambrów co nie chcą mieszkać na wsi przeprowadzają się do naszych blokowisk a że są od małego przyzwyczajeni do poruszania się samochodem więc jeżdżą z pod bloku do biedry 300 metrów dalej. Stanowiska pracy są lepsze poza miastem ale chodzi o szyk. Sąsiadka mówi ooo to nasza Juleczka przyjechała w odwiedziny do rodziców z wielkiego miasta.
2021-05-05 10:15
Jakimś cudem same GD zaparkowane jak ostatnie kołki...
2021-05-05 10:17
Dokładnie mniejsze ogólne opłaty.
2021-05-05 10:00
deweloperka według władz miasta zaczął Adamowicz kontynuuje Dulkiewicz pod hasłem pozwalajmy gdzie się da budować!
2021-05-05 08:06
"Dla jednych wszystko dla drugich nic". Na przykład nowe drogi, które buduje się nie w dzielnicach południowych a głównie na Przymorzu, prawda?
2021-05-05 08:09
Pora teraz na dzielnice które jeszcze się jej nie doczekały. W końcu na Południu mieszka 1/3 Gdańszczan.
2021-05-05 12:18
Planu Odbudowy pojdzie na konkursy i granty tak ustawione by z nich skorzystali jedynie kolesie, Obajtki, Misiewicze, Szumowskie i tysiace swoich i beda to na ogół projekty w doradztwo, consulting, marketing (bo
Planu Odbudowy pojdzie na konkursy i granty tak ustawione by z nich skorzystali jedynie kolesie, Obajtki, Misiewicze, Szumowskie i tysiace swoich i beda to na ogół projekty w doradztwo, consulting, marketing (bo znich mozna najwiecej dfraudowac i ma sie koszty wlasne tylko na papierze) - a nie realne i namacalne inwestycje w infrastrukturę. No moze dla przykladu sypna z 1 czy 2 duze ogolnopolskie srednip przydatne w stylu przekopu by podkreslic gigantomanię.
2021-05-07 17:16
Taki koleś Michał T syn króla Europy
2021-05-07 17:14
Gdyby nie Morawiecki nic by nie było
Pamiętasz JVRostowski piniedzy nima i nie bedzie chcesz powrotu
2021-05-05 21:54
Poinformowany o możliwości deufradacji środków finansowych. PO to lubi..
2021-05-05 10:31
przejedź się tymi ulicami na których zawieszenie kwiczy to zmienisz zdanie - Rzeczypospolitej, Kołobrzeska, Pomorska są w tragicznym stanie!
2021-05-05 12:02
Otóż to - przejedź się - czyli w Twojej części miasta drogi są. Lepsze czy gorsze ale jednak są. Na Południu niestety nie bardzo jest się po czym przejechać. I z góry proszę nie wyjeżdżać z tekstami typu "widziały gały
Otóż to - przejedź się - czyli w Twojej części miasta drogi są. Lepsze czy gorsze ale jednak są. Na Południu niestety nie bardzo jest się po czym przejechać. I z góry proszę nie wyjeżdżać z tekstami typu "widziały gały co brały". W tej części miasta są kilkunastoletnie zaniedbania - i z pewnością nie jest to wina mieszkańców tylko Pawła A. oraz "dziedziczki jego testamentu".
2021-05-06 08:23
To nie trzebalo kupować mieszkania na tzw. Południu tylko na Przymorzu. Kupujecie tam tańsze mieszkania niż na Dolnym Tarasie, więc liczcie się z tym, że gdzie są tańsze mieszkania to jest gorsza infrastruktura i komunikacja miejska.
2021-05-06 18:43
Jeśli to teren Gdańska to nie należy dzielić go na lepszy i gorszy. Południe tak samo trzeba dofinansować jak Przymorze.
2021-05-05 10:42
Komuś się w d*pie poprzewracało :)
2021-05-05 11:18
Bo nie jesteś sobą!
2021-05-05 11:01
2021-05-05 10:38
Od lat budujemy głównie połaczenia na górny taras.
2021-05-06 21:25
2021-05-05 09:28
Koszty linii tramwajowej sa 4 razy wyższe niż bus-pasa identycznie ze wszysztkim i ta koszmarna trakcja która tylko same problemy powoduje i wygląda koszmarnie.A tym bardziej tej ogromny hałas .Dlatego nikt z mieszkańców
Koszty linii tramwajowej sa 4 razy wyższe niż bus-pasa identycznie ze wszysztkim i ta koszmarna trakcja która tylko same problemy powoduje i wygląda koszmarnie.A tym bardziej tej ogromny hałas .Dlatego nikt z mieszkańców ich nie chce.W Planie powinny być tylko nowoczesne rozwiązanie jak autobusy bezemizyjne a nie przestarzała coraz bardziej kosztowna epoka z PRLu.
2021-05-06 18:46
Koszty budowy SKM jeszcze większe więc należy zrezygnować z jego budowy na Południe. W zamian wystarczą dwie linie tramwajowe i problem zniknie
2021-05-05 12:54
Dobrze, że ty masz muzg
2021-05-05 12:46
Za te pieniądze możnaby zbudować drogi z buspasami.
2021-05-05 10:19
Nikt poza paroma mieszkańcami Bohaterów Getta nie ma nic do tramwajów.
A już na pewno alternatywą nie są buspasy.
2021-05-05 09:42
2021-05-05 09:55
Ale wszyscy zrzucamy się na infrastrukturę na południu a w centrum stare chodniki i dziurawe drogi. Budowa infrastruktury dla rozlewających się bez ładu i składu dzielnic to jest największy koszt jaki ponosi miasto więc
Ale wszyscy zrzucamy się na infrastrukturę na południu a w centrum stare chodniki i dziurawe drogi. Budowa infrastruktury dla rozlewających się bez ładu i składu dzielnic to jest największy koszt jaki ponosi miasto więc podatki mieszkańców starych dzielnic w większości idą na nowe dzielnice, nie odwrotnie. Tworzenie zapotrzebowania na mieszkania w szczerym polu (bo większe, bo taniej) i domaganie się olbrzymich inwestycji za wspólne pieniądze pozbawione jest logiki.
2021-05-05 12:24
Budowa osiedli na południu odbywa się na podstawie planów zagospodarowania, które tworzy miasto. Jeśli miasto planuje, że wyda zezwolenia na budowę tysięcy mieszkań w tym rejonie a nie buduje infrastruktury drogowej to
Budowa osiedli na południu odbywa się na podstawie planów zagospodarowania, które tworzy miasto. Jeśli miasto planuje, że wyda zezwolenia na budowę tysięcy mieszkań w tym rejonie a nie buduje infrastruktury drogowej to znaczy, że coś z zarządcami tego miasta jest nie w porządku. Gdańszczanie powinni się nad tym zastanowić i nie głosować na nieudaczników. Jest jednak inaczej, nie widzą związku ich codziennego stania w korkach z faktem, iż zostali skazani na to przez wybranych przez nich samych radnych i p. Dulkiewicz. Ich wizja miasta, tłumacząca własną nieudolność to gdańszczanie wesoło spakowani w komunikacji publicznej jadący na sfinansowaną przez miasto z naszych podatków paradę równości i pokaz studentów na szczudłach, a nie wizja nowoczesnego miasta.
2021-05-05 12:37
Kacper - młody szczyl bez własnego zaplecza politycznego, który nie zrobi nic bez błogosławieństwa swego mentora z Nowogrodzkiej, czy nawiedzony Braun?
2021-05-05 13:07
więc osobiście wolałbym dać szansę komuś nowemu. Myślę, że na południu drogi nigdy nie powstaną. Od upadku PRL minęło ponad 30 lat i już wtedy plany zabudowy południa były gotowe, sam je widziałem. Mimo upływu tyłu lat niewiele zbudowano, obecne władze nawet nie planują budowy dróg w tym rejonie.
2021-05-05 16:18
Owszem ale nie może to być żaden oszołom, jakiś byle Dyzma albo marionetka sterowana przez nie wiadomo kogo. Jeśli podasz przykład sensownej kandydatury, to chętnie ją rozważę. Ja takowej niestety nie widzę.
2021-05-05 16:08
Był młody Wałesa, nowa miotła bez zmieniania opcji politycznej. Może zrobiłby porządek z zasiedziałymi urzędnikami w magistracie, którzy , jeśli chodzi o komunikację to nie umieją mysleć
2021-05-05 12:41
To miasto planuje zabudowę na południu, w planie zagospodarowania przestrzennego. Wydaje zezwolenia na budowę tysięcy mieszkań a potem nie buduje infrastruktury. Potem mieszkańcy głosują na tych samych. A oni dalej nie budują. Więc mieszkańcy stoję w korkach i do tej pory nie kojarzą.
2021-05-05 10:21
Na Wasze chodniki zrzucili się mieszkańcy Wrzeszcza i Śródmieścia, a mieszkańcy Południa zrzucą się na chodniki gdzieś jeszcze dalej.
Straszna jest mentalność "ja już mam, więc wystarczy".
2021-05-05 10:35
Ostatnio zbudowane trasy to:
- Chełm (dość dawno)
- Havla,
- Migowo/Brętowo
- Adamowicza,
- teraz powstaje Nowa Warszawska.
No i przygotowujemy się do SKM na Południe.
Jakoś nie widzę tu dominacji Przymorza nad Południem ;-)
2021-05-05 12:23
20 lat przygotowywaliśmy się do budowy Nowej Świętokrzyskiej, a teraz kolejne 30 będziemy się przygotowywać do budowy SKM. Chyba tylko stos płonących opon przed oknem prezydentki może zmienić tę sytuację.
2021-05-05 10:46
Z Przymorza możesz pięknie podjechać do dowolnego miejsca na dolnym tarasie tramwajem.
Z Chełmu, czy z Adamowicza masz krajoznawczą trasę, nadkładającą 100% odległości.
Po prostu chwilę zajmie wyrównanie 50 lat rozwijania tylko jednej części miasta.
2021-05-05 08:06
szkoda tam inwestować
2021-05-05 08:10
A teraz jeszcze złoczyńcy zrobili zdalną pracę i głupie słoiki nie chcą stać w korkach...
Dobrze że remont Szadółek jeszcze trwa, to chociaż tym możesz się pocieszyć :)
2021-05-05 12:19
2021-05-05 09:14
Styczeń, 7 rano, przystanek na Przymorzu - tramwaje nie jadą bo awaria, idziesz 15 minut na SKM - spóźniona 15 minut. Jedno i drugie nawet jak podjedzie to zimno w środku bo ogrzewanie prawie nie działa. W tym samym
Styczeń, 7 rano, przystanek na Przymorzu - tramwaje nie jadą bo awaria, idziesz 15 minut na SKM - spóźniona 15 minut. Jedno i drugie nawet jak podjedzie to zimno w środku bo ogrzewanie prawie nie działa. W tym samym czasie na Trakcie Św Wojciecha - regularnie kursujące autobusy do centrum, ciepło w środku, spóźnienia poniżej 10 minut, z resztą jak nie jedzie jeden to pojawi się inny. Do tego ich średnia prędkość jazdy, nawet w korku, jest większa niż tego tramwaju z Przymorza co stoi na każdym czerwonym oraz ma z 5 niepotrzebnych przystanków po drodze z których nikt nie korzysta.
2021-05-05 09:30
ciągłe awarie tego złomu i jeden blokuje cała linie!
2021-05-05 10:18
Awarie są jak samochód wjedzie w tramwaj. Dziwne tylko że za opóźnienia nie płacą kierowcy, może by się zastanowili czy może jednak nie warto czasem wziąć do ręki kodeksu drogowego...
2021-05-05 09:23
To prawda, Przymorze nie jest tak świetnie skomunikowane za jakie uchodzi
2021-05-05 09:37
Pozbieraj sloikow niech sie najpierw zamelduja w miescie
2021-05-05 07:03
Na tramwaje ma być 500 mln w skali całej Polski. I to w strefach czystego transportu.
Wątpię w to że Gdańsk ma cień szansy na chociaż 1zł z tej puli
2021-05-07 15:44
Kiedy priorytet dla komunikacji? Miał być z tristarem, a tu znowu oszukali.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.