Opinie (471) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • To bardzo zły pomysł. (9)

    Z tych wszystkich linii jedynie trasa Grunwaldzka - Kościuszki ma sens. Budowa pozostałych tras skomplikuje poruszanie się po Gdańsku. Niestety, ale nie jest tak, że jak pojawia się nowy środek transportu, to jest on

    Z tych wszystkich linii jedynie trasa Grunwaldzka - Kościuszki ma sens. Budowa pozostałych tras skomplikuje poruszanie się po Gdańsku. Niestety, ale nie jest tak, że jak pojawia się nowy środek transportu, to jest on uzupełnieniem połączeń już istniejących. Wybudowanie dodatkowych torowisk sprawi, że będzie mniej kursów autobusów. W 2015 roku przeprowadziłem się z Przymorza na Piecki-Migowo (okolice Myśliwskiej). Jak zbudowano linię tramwajową, to miasto obcięło kursy linii 127 i prawie zlikwidowało 129. Tyle tylko, że do przystanku, na których zatrzymują się te autobusy mam 200 m, natomiast do najbliższego przystanku tramwajowego mam 700 m i aby skorzystać z alternatywy w postaci tramwaju i dojechać do Wrzeszcza, musiałbym jechać przez centrum Gdańska... Tak więc budowa linii na Przymorzu spowoduje pewnie likwidację linii 199. Co zaś się tyczy samej inwestycji - nie wiem czy w ogóle opłaca się budować te torowiska. Miasto już teraz testuje autobus elektryczny, który porusza się ciszej niż tramwaj. Poza tym Gdańsk czerpie dochody z turystki. Te pieniądze z odbudowy powinny być przeznaczone właśnie na turystykę - czyli chociażby jakiś aquapark, którego w Gdańsku nie ma.

    • 27 26

    • Tak jest (3)

      Tak jest. Odkąd jest tramwaj na Morenie to ciężko dojechać do Wrzeszcza. 127 jeździ co 20 minut. I żaden autobus z Moreny nie dojeżdża bezpośrednio do dworca. Nie mówię o 162 i 262 bo on ledwo zahacza o Morenę i jak ktoś mieszka w okolicy Bulońskiej lub Myśliwskiej to na nic mu taki 162. A tramwajem przez Gdańsk do Wrzeszcza to jakieś pół godziny.

      • 9 0

      • Z moreny do wrzeszcza można dojechać w jakieś 10 min dzięki PKM

        • 0 0

      • (1)

        To ZTM dalej nie przywrocil 129? Przeciez swego czasu to byla podstawowa linia na Pieckach-Migowie. Mozna bylo w 20 minut byc we Wrzeszczu.

        • 5 0

        • praktycznie nie ma 129

          od dawna nie ma 142...
          115 zamieniony na linię turystyczną, zwiedzającą zakamarki Dębinek i Aniołków
          Podobnie 199...
          Zastępuje się dobrze i celowo skonstruowane połączenia wariantami mającymi udowodnić

          od dawna nie ma 142...
          115 zamieniony na linię turystyczną, zwiedzającą zakamarki Dębinek i Aniołków
          Podobnie 199...
          Zastępuje się dobrze i celowo skonstruowane połączenia wariantami mającymi udowodnić założenie o... No właśnie, co mające udowodnić?
          Chyba jedynie na zasadzie podstaw manipulacji - stworzyć problemy i proponować rozwiązania. Zdesperowani ludzie będą się godzić, nie zwracając uwagi, że źródła problemów są w interesach radnych i urzędników (tramwaj na Powstańców Getta, tunele na Wileńskiej, estakady tramwajowe w Brętowie)...

          • 4 0

    • Bardzo rozsądny głos. (1)

      Czas myśleć o likwidacji tramwajów i przejściu na jakiś rozsądny transport typu autobus elektryczny lub choćby trolejbus, którego trasę można łatwo modyfikować w przypadku awarii lub utrudnień. Autobus pojedzie niemal

      Czas myśleć o likwidacji tramwajów i przejściu na jakiś rozsądny transport typu autobus elektryczny lub choćby trolejbus, którego trasę można łatwo modyfikować w przypadku awarii lub utrudnień. Autobus pojedzie niemal każdą drogą, a tramwajowi trasy nie zmienisz bez miliardowych inwestycji. Tramwaje są powolne i drogie. Nie można zrobić tramwaju ekspresowego (pokonującego bezpośrednio np. trasę z dzielnicy do dzielnicy), bo nie wyprzedzi przecież tych "wycieczkowych", stających na każdym przystanku. Co z tego, że jest tramwaj z południa, skoro sam przejazd do Przymorza trwa 50min. Do tego jeszcze trzeba dojść do tramwaju (dla mnie np. 20min), więc wychodzi na to na bezużyteczne rozwiązanie.
      Kolega z Kiełpina opowiadał, że podobnie, jak na Morenie, autobus przycięto do Emaus, więc ludziom taka przesiadka na tramwaj przestała się opłacać i przesiedli się do samochodów.

      • 1 2

      • Powiedz to Wilnianom którzy mieszkają w tak samo dużym mieście, a nie mają nawet namiastki miejskego transportu szynowego bo wszystkie linie kolejowe przebiegające przez Wilno są skupione na południu miasta, czyli generalnie na odludziu (poza dworcem kolejowym) kiedy największe osiedla są na północy (Fabianiszki, Santaryszki, Żyrmuny)

        • 0 0

    • Gdańsk czerpie dochody z turystki (1)

      Raczej czerpał, bo obecnie...

      • 1 1

      • i raczej nie Gdańsk

        bo większość ludzi i pieniędzy przy tym się kręcących, tutejsza nie jest.

        • 1 0

    • Przecież właśnie o to chodzi, żeby były tramwaje zamiast autobusów a uzupełnienie sieci spowoduje, że statystycznie do przystanku będzie bliżej...

      • 1 7

  • No nieźle się zaczęło...

    ... ale na koniec to już wyszła jakaś totalna psychoza. Potrzebujemy i dróg i tramwajów i kolei.

    • 0 0

  • Potrzebny jest tramwaj na Osowe

    Osowa ma problemy z komunikacją z powodu korami na obwodnicy , spacerowej i na słowackiego. Nadal się powiększa większa liczbą ludności. PKM nie wystarcza bo większość jest z Gdyni i jest pełno ludzi. Trzeba jak najszybszej zbudować lnie tramwajową do Osowy.

    • 0 0

  • Jest potrzebny tramwaj na os

    • 0 0

  • PO głosowało przeciw temu funduszowi (1)

    więc na co liczy "samorząd" w Gdańsku ? Niech się zgłosi do Budki i herr thuska którzy o tym decydowali .

    • 0 1

    • Głosowali przeciwko...

      ...bo PiS i tak wszystko rozkradnie. To się nazywa prewencja!

      • 1 0

  • ciekawe (1)

    sam to opracował czy zamówił wizje u jasnowidza z człuchowa? a może zawodowy bezrobotny się nudzi i ma takie fantazje? to musi być wielka przyjemność wydawać nieswoją kasę

    • 0 0

    • Wydawać nie swoją kasę potrafi każdy głupek.

      • 0 0

  • Wypad z Kołobrzeskiej z tym tramwajem lamusie!

    Już i tak teraz tam szpilki nie idzie wsadzić.

    • 0 1

  • Obawiam się że nie (1)

    Na tramwaje ma być 500 mln w skali całej Polski. I to w strefach czystego transportu.

    Wątpię w to że Gdańsk ma cień szansy na chociaż 1zł z tej puli

    • 34 7

    • Kiedy priorytet dla komunikacji? Miał być z tristarem, a tu znowu oszukali.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.