2020-06-23 14:01
Opinia wyróżniona
Kandydatura marzeń to biskup Zieliński. Ciągle młody jak na biskupa, ma doświadczenie w byciu proboszczem dwóch najważniejszych parafii w archidiecezji, jest bardzo sprawnym organizatorem, sympatyczny, z klasą, z dobrym
Kandydatura marzeń to biskup Zieliński. Ciągle młody jak na biskupa, ma doświadczenie w byciu proboszczem dwóch najważniejszych parafii w archidiecezji, jest bardzo sprawnym organizatorem, sympatyczny, z klasą, z dobrym kontaktem i całkowite przeciwieństwo Głodzia, który nigdy za nim nie przepadał. Trafia nie tylko do gorliwych katolików ale i tych co błądzą. W stylu duszpasterstwa, treści nauczania i klasie podobny do śp. Gocłowskiego ale znacznie lepszy organizator. Tylko obawiam się, że to... za dobra kandydatura by się ziściła :/
Drugi dobry kandydat i bardziej realny to Kasyna. W sumie patrząc ścieżki kariery metropolitów w wielu krajach na świecie to częsty jest schemat: pomocniczy w dużej archidiecezji, ordynariusz w mniejszej i powrót do macierzystej archidiecezji w roli metropolity. Kasyna spędził prawie osiem lat w roli biskupa pomocniczego w Gdańsku i ósmy rok kieruje Diecezją Pelplińską. Przed sobą miałby 12 lat do emerytury w Gdańsku czyli czas gdzie można wiele zdziałać. Do tego ma dobrą pozycję w Watykanie i nie znosi Bizancjum, byłby podobnie jak Zieliński nadzieją dla księży gnębionych przez Głodzia. Ideologicznie był bliski Gocłowskiemu choć chyba nieco bardziej konserwatywny.
Wymienieni w artykule Szlachetka i Śmigiel to pod względem wizji Kościoła, stosunku do Radia Maryja kontynuatorzy Głodzia i może coś się zmieni na lepsze ale niewiele. Raczej nieszczęście dla gdańskiego Kościoła.
Może być też jakieś zaskoczenie, zgadzam się z tekstem i jakiś energiczny ordynariusz z innej części kraju, nominat Franciszka. Tu mi przychodzą na myśl biskupi Lityński z Zielonej Góry albo Pindel z Bielska-Białej. Ale po doświadczeniach z Głodziem chyba nie będzie to ktoś całkiem z zewnątrz.
2020-06-26 13:34
Powiem tyle jestem z poza diecezji Gdańskiej ale często bywam w Gdańsku i co do Gdańska biskupów pomocniczych ma bardzo dobrych i każdy z nich zasługuje i każda diecezja by chciała takich biskupów
2020-06-26 09:11
Najlepsze kandydatury to Zieliński l
2020-06-23 23:34
Tylko nie ON. To co potrafi najlepiej biskup Zieliński to doskonale celebrować swoją celebryckość! Co do biskupa Kasyny- zgoda, to jeden z najbardziej uczciwych sercem biskupów w Polsce.
2020-06-23 21:34
Polski kler w osobach m.innymi Glodzia, Jankowskiego i innych zdewastował polski kościół katolicki. Teraz jeszcze biskup Janiak i 3.44 promila po dowiezieniu do szpitala..Bez totalnego oczyszczenia kościół się nie podniesie.
2020-06-23 22:01
elyty, co predystynują do bycia autorytetami
2020-06-23 19:20
Ciekawa opinia, chociaż się z nią nie zgadzam. Natomiast "dwie najważniejsze parafie w diecezji" to już naprawdę spora niedorzeczność. Pod jakim względem one są najważniejsze?
2020-06-23 18:40
2020-06-23 18:02
Jak ja widzę tych wszystkich grubych spasionych biskupów, to aż mnie obrzydzenie bierze. I jeszcze czerwonych na twarzach
2020-06-23 17:08
Kasyna to model ,pięknie pachnie ,czaruje i nic więcej .Biskupa powinni wybrać wierni ,mało jest księży z powołania i nie karierowiczów
2020-06-23 22:21
Najlepiej się prezentuje ten 51-latek, może chociaż bylby bardziej ogarnięty w temacie internet, media
2020-08-13 14:43
...czy bedzie dobrym Biskupem??? XD
Słyszałam jak głosi Bp. Kasyna kazania. To pasterz - a nie najemnik jak ci, których już nie ma na tronie. Człowiek skromny, zatroskany o lud, pochylający się indywidualnie nad
...czy bedzie dobrym Biskupem??? XD
Słyszałam jak głosi Bp. Kasyna kazania. To pasterz - a nie najemnik jak ci, których już nie ma na tronie. Człowiek skromny, zatroskany o lud, pochylający się indywidualnie nad człowiekiem, szanujący godność człowieka, bezinteresowny. @Anna piszesz bzdury i widać, ze jesteś daleko od Koscioła. Bp Kasyna był by najlepszym wyborem na arcybiskupa po latach harców poprzedników i ich "folwarkach". Przywrócił by w Archidjecezji Ewangelię Chrystusową. Kolejnym bardzo dobrym kandydatem obstawiam Bp.Zielińskiego
2020-06-23 15:34
Zieliński był chyba najlepszym spowiednikiem na jakiego trafiłam w mojej krótkiej, kościelnej przygodzie. Po każdej spowiedzi wychodziłam podbudowana i z pozytywnym nastawieniem do zmieniania się na lepsze. Niestety, KK to teraz głównie karierowicze albo płynący z prądem bez pomysłu na siebie - a oba typy mają w pompce parafianina.
2020-06-23 19:48
Aktualny kościół nie ma nic wspólnego z K. katolickim. To posoborowi moderniści i liberałowie, którzy okupują struktury KK. Czytać quo primum tempore, tam święty papież napisał jak powinna wyglądać liturgia, do której nic nie można dodać, odjąć ani zmienić. Okazało się że wszystko można zmienic: liturgię, teologię, sakramenty...
2020-06-23 21:59
oni są z "kościoła" dla Hołowni, Dulkiewicz i Adamowicza
2020-06-23 16:05
niech pani pilnuje swojego nosa, a sprawy wiary zostawi ludziom wierzącym.
2020-06-24 23:51
hierarchów i wierzących, pisze się wielką literą, a małą literą pisze się o budynku w sensie kościół budowla.
2020-06-23 18:36
To tez moje podatki.
2020-06-24 00:17
2020-06-23 18:12
pokazuje, że hierarchowie KK bardzo chętnie ingerują w niekoniecznie duchowe życie nie koniecznie wyznawców. Czyli jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie, więc jako agnostyk chcę mieć wpływ na władzę w KK.
2020-06-23 21:57
2020-06-23 17:18
póki księża będą rościć sobie prawo do wypływania na moje życie będę się wypowiadać.
2020-06-23 21:56
lgbetowstwu nigdy nie będzie po drodze z Bogiem, KK, normalnym społeczeństwem polskich rodzin
2020-06-24 09:20
Niech sobie upomina ciemnotę która wierzy w bajki o zbawieniu .
2020-06-23 23:25
niech upominają swoje owce, od reszty świata wara.
2020-06-24 11:58
2020-06-24 15:15
ale ja nie kocham twojego boga, więc nara
2020-06-23 16:39
Trochę rolerancji homo sapiens!
2020-06-24 11:57
2020-06-23 15:26
za literówkę jedynie słuszną ??
2020-06-23 15:07
To obraza dla biskupa Zielińskiego.
Ten ostatni to człowiek zupełnie innego formatu.
2020-06-23 14:10
2020-06-23 13:51
Opinia wyróżniona
Ksieza blisko zwiazani z bp Głodziem wlasnie otrzymuja nowe probostwa. Trzeba ich zabezpieczyc, gdy straca prace w kurii... Zreszta tak samo zrobil bp Glodz,gdy tu nastal, zmienil sklad osobowy kurii.
2020-06-23 11:31
Mam tylko nadzieję ,że następca wyjaśni od razu wszystkie afery i krycie wiadomo czego przez poprzednika,bo nie wierzę,że nie wiedział...a tak po prawdzie,może ktoś wymienić zasługi purpurata dla parafian pomorskiego za
Mam tylko nadzieję ,że następca wyjaśni od razu wszystkie afery i krycie wiadomo czego przez poprzednika,bo nie wierzę,że nie wiedział...a tak po prawdzie,może ktoś wymienić zasługi purpurata dla parafian pomorskiego za lata jego rządów?Wystarczy 5 punktów.Mam też nadzieję,że następca w końcu wyjdzie do ludzi i odmieni jakże negatywny obecnie obraz Kościoła w kraju.Czekam na samooczyszczenie i niezamiatanie spraw pod wieczny dywan czy przenosiny z parafii do parafii.Wierni obecnie coraz bardziej odsuwają się od takiego Kościoła,czemu wcale się nie dziwię.Czuway!
2020-06-23 11:33
Zwłaszcza w przypadku kościoła i tego całego syfu...
2020-06-23 11:34
Krycie kleryków?!!!!
2020-06-23 13:25
2020-06-23 11:47
Mówimy o organizacji, przy której Camorra to grupka osiedlowych chuliganów
2020-06-23 13:08
2020-06-23 11:49
A na to są marne szanse
2020-06-23 12:08
parę osób coś tam gada, ale to nie znaczy że jakaś afera jest lub była. ogarnij się człowieku, nienawiść przez ciebie przemawia!
2020-06-23 12:22
Daniele na działce od miasta,sprzedaż terenów kościelnych przekazanych pod obiekty sakralne z bonifikatą a oddanych za srebrniki na markety. Udział kościoła w polityce i jawne popieranie rządu, o pijackich nocnych eskapadach kryciu pedofilii i actimelach nie wspomnę. Mówić dalej?
2020-06-23 17:27
2020-06-23 19:25
Aferę ze sprzedażą nieruchomości należałoby chyba wyjaśniać w Urzędzie Miasta? Kto to sprzedał za procent wartości? Kto wtedy rządził miastem?
2020-06-23 22:14
Pretensje są o złamanie tego warunku. I słusznie.
2020-06-23 12:22
2020-06-23 15:40
Może przytoczyć wspomnienia jego asystenta który po nocy biegał kiełbasy szukać? Albo może chcesz posłuchać jak upijał ludzi lecących z nim w rządowych delegacjach? O umowach z telekomami i ściąganiu kasy z każdej parafii słyszałeś?
2020-06-23 13:03
Zakonnica, która u niego pracowała i zdecydowała się zmienić swoje życie, kilka lat przed reportażami w TV załamana opowiadała mi, jakim prywatnie jest człowiekiem.
Powiem tylko tyle... Dalej sobie wierz, że to wzorowy kapłan. :)
2020-06-24 02:31
W polskim kosciele jest tyle zgwalconych dzieci tyle brudu ze praktycznie kosciol juz nie istnieje. Zapytaj mlodych. W d*pie maja tych zboczencow sporo mlodych na widok ksiedza spluwa.. Bronisz ohydy juz nie do obrony
2020-06-23 20:39
co to jest "czuway" ?
2020-06-23 22:31
Para do fruway
2020-06-24 02:29
... sam sprubuje sie oczyscic z pedofilii. Jest tych zboczencow za duzo. Musieliby zamykac dziesiatki kosciolow. Kosciol oczyscic moglby chyba tylko juz jakis nie wierzacy bo madrych ludzivpokroju Sekielskiego jest za
... sam sprubuje sie oczyscic z pedofilii. Jest tych zboczencow za duzo. Musieliby zamykac dziesiatki kosciolow. Kosciol oczyscic moglby chyba tylko juz jakis nie wierzacy bo madrych ludzivpokroju Sekielskiego jest za malo. Ja sledzac te wszyskie afery odkrylem to co oczywiste ze.. nie wierze. Tzn nie jestem ateista bo wierze i to gleboko ale nie w te brednie gusla i zabobony lecz w nauke. A do bycia dobrym i szczesliwym wystarczy zwykla moralnosc. Dekalog?!? A co to ma niby wspolnego z katolikami!? Moralnosc jest w kazdej kulturze i to od nas zalezy czy bedziemy mu wierni. Katoliccy ksieza miliardy dzieci juz skrzywdzily zgwalcily i najlepsze ich tlumaczenie jest-No ale w kazdej religii tak sie dzieje. Tak? Ja sie pytam? To sprawdz sobie jeden z drugim tepi katolicy ile bylo przypadkow gwaltu na dziecku w Buddyzmie. Wiecie ile?!? Ja sprawdzilem i uwaga... ZERO. Nigdy. A religie typu katolicyzm i islam to najgorsze zlo, stolec tego swiata. Sto razy lepiej byloby na swiecie gdyby te dwie zle religie nigdy nie powstaly
2020-06-24 11:23
2020-06-23 11:32
Jest taki mądry, błyskotliwy, wali od niego geniuszem. No człowiek nie do zastąpienia! Pytanie, co z aktimelkami? Jak oni przeżyją taka stratę? Sam nie wiem jak to przeżyje... Błagamy, zostań!
2020-06-23 11:55
Odkażał się zanim to było modne!
2020-06-23 12:11
2020-06-23 13:15
2020-06-28 03:42
2020-06-23 11:55
to robi wrażenie
2020-06-23 12:09
2020-06-24 03:16
Rozumiem. Ale nawet ironia ma granice. Nawet nie chce myśleć, że on jeszcze u nas zostanie. Ma swój pałac na podlaskiej wsi i niech tam będzie sołtysem!
2020-06-24 13:10
proktolog aktimelki pozszywa i mogą dalej służyć ;)
2020-06-23 11:33
Jestem pełen podziwu, jak mimo tak wykluczającej struktury udało się jej przetrwać tyle lat we wciąż dobrej kondycji. A może to jest właśnie recepta na sukces?
Oczywiście, straciła 90 proc swoich dawnych wpływów, ale to wciąż spora i sprawnie działająca firma. Bez ironii: podziwiam
2020-06-23 11:35
2020-06-23 11:37
mają możliwość indoktrynacji dzieci i skwapliwie z tego korzystają, dzięki temu kolejne pokolenia prowadzają do nich swój przychówek na pranie mózgów... i tak to trwa od wieków, czekam na rzeczywiste odcięcie KK od państwa
2020-06-23 11:44
Pranie mózgów dzieciom, to najmniejsze zło... Gorsze są inne rzeczy, ktore robią z dziećmi.
2020-06-23 11:47
gdyby rodzice nie prowadzali swych dzieci do sukienkowych to nie mogliby oni robić tym dzieciom krzywdy, ani fizycznie ani emocjonalnie, a rodzice prowadzą swe dzieci bo "tak trzeba" bo tak im wpojono, nikt się nie zastanawia nad sensem takiego zachowania, bo przecież "bóg tak chce..."
2020-06-23 11:52
Jak ktoś chce dzieciaka, to znajdzie sposób. Tfu!
2020-06-23 13:59
2020-06-23 15:54
2020-06-23 22:15
generalnie liberalnie zorientowana dziennikarzyno tefałonoedkirgo chowu. Pmięrami jego nieetyczne postpowanie z nagrywaniem kuchni politycznrj w pokoju Beger
2020-06-23 13:35
Zastanawia mnie co masz na myśli mówiąc "prowadzanie".
1 h mszy w niedzielę (do pewnego wieku razem z rodzicami) plus 2 godziny religii (często nie z księdzem a z katechetką) tygodniowo kontra kilkadziesiąt
Zastanawia mnie co masz na myśli mówiąc "prowadzanie".
1 h mszy w niedzielę (do pewnego wieku razem z rodzicami) plus 2 godziny religii (często nie z księdzem a z katechetką) tygodniowo kontra kilkadziesiąt godzin tygodniową spędzanych z rodzicami, którzy są dla dziecka o wiele większym autorytetem. W zdrowej rodzinie można w miarę szybko rozpoznać, że gdzieś po drodze trafił się ksiądz gadający głupoty. Dziecko po prostu zapyta mamy/taty jak to jest.
2020-06-23 13:50
no właśnie, dzieciom wpaja się, że trzeba chodzić w niedzielę do kościoła bo jak nie to będzie grzech i diabły i w ogóle dramat, lekcje religii w szkole to zwyczajny skandal, zamiast uczyć dzieci czegoś sensownego to
no właśnie, dzieciom wpaja się, że trzeba chodzić w niedzielę do kościoła bo jak nie to będzie grzech i diabły i w ogóle dramat, lekcje religii w szkole to zwyczajny skandal, zamiast uczyć dzieci czegoś sensownego to pracownik KK wbija dzieciom do głów, że ta firma ma cokolwiek wspólnego z bogiema a dzieci jak to dzieci, wierzą w te głupoty bo pan/pani w szkole tak mówlil.. to właśnie jest to "prowadzanie"
2020-06-23 13:57
Obiektywnie rzecz biorąc dla katolika opuszczenie niedzielnej mszy jest grzechem. Negujesz prawo rodziców do wychowania dzieci zgodnie ze swoim światopoglądem ?
2020-06-23 14:06
a dlaczego opuszczenie niedzielnej mszy jest dla katolika grzechem? bo pan ksiądz mu to kiedyś wpoił
2020-06-23 14:13
To akurat wyprowadza się z dekalogu i III przykazania, nie potrzeba do tego ani księdza ani żadnego wpajania, ale dla potrzeb tej dyskusji to nie ma żadnego znaczenia.
2020-06-23 14:17
w którym miejscu w dekalogu jest mowa o tym, że masz iść w niedzielę na mszę? kto ów dekalog napisał? czemu brzmienie przykazań zostało zmienione
2020-06-23 14:30
Dla potrzeb tej dyskusji to nie ma żadnego znaczenia :-) Próbujesz postawioną przeze mnie tezę zepchnąć do zapasów w błocie "kościół sfałszował pismo święte". Nie uda ci się.
2020-06-23 14:48
no proszę, na proste pytanie nie potrafisz odpowiedzieć, ale umiesz odczytać moje intencje... a te zapasy w błocie to jakaś fiksacja?
2020-06-23 15:02
Doświadczenie z podobnych dyskusji. Tak tylko przypomnę, że Twoje "proste pytanie" padło po moim prostym pytaniu więc powtórzę, czy rodzice mają prawo wychowywać dzieci zgodnie ze swoim światopoglądem (oczywiście zakładając, że ten światopogląd nie stoi w sprzeczności z aksjomatem o nieagresji) ?
2020-06-23 15:18
Ty nie zadałeś pytania, Ty zasugerowałeś, całkowicie bezpodstawnie, że ja neguję prawo rodziców do wychowania dzieci zgodnie ze swoim światopoglądem. Ja wskazałem tylko, że postawy młodych ludzi kształtowane są u nas
Ty nie zadałeś pytania, Ty zasugerowałeś, całkowicie bezpodstawnie, że ja neguję prawo rodziców do wychowania dzieci zgodnie ze swoim światopoglądem. Ja wskazałem tylko, że postawy młodych ludzi kształtowane są u nas przez pracowników firmy KK, którzy w pocie czoła, znoju i mozole usiłują tak wpłynąć na psychikę młodych ludzi aby wierzyli oni, że KK ma cokolwiek wspólnego z Bogiem (a wspólnego nie ma nic). KK czerpie pełnymi garściami z tego, że ma możliwość wywierania tak przemożnego wpływu na psychikę młodych ludzi, z korzyścią dla KK i ze stratą dla społeczeństwa.
2020-06-23 15:30
Są kształtowane, na tyle, na ile tego chcą i pozwalają rodzice, którzy do pewnego wieku są dla dziecka najwyższym autorytetem.
2020-06-23 15:39
i nagle oczom dzieci ukazuje się pan ubrany na czarno i nawet rodzice się go słuchają... i co wówczas? kto jest większym autorytetem? rodzic czy pracownik firmy KK? tak to działa i Ty doskonale o tym wiesz, ale próbujesz pokazać, że jest inaczej
2020-06-23 15:51
To już zależy od rodziców, jak przedstawią dziecku rolę księdza. Rodzice "słuchają się" również swoich szefów, policjanta, czy nauczyciela, co w żaden sposób nie stawia ich wyżej w hierarchii. Dla potrzeb swojej walki z
To już zależy od rodziców, jak przedstawią dziecku rolę księdza. Rodzice "słuchają się" również swoich szefów, policjanta, czy nauczyciela, co w żaden sposób nie stawia ich wyżej w hierarchii. Dla potrzeb swojej walki z kościołem projektujesz sobie patologiczny obraz niewydolnej wychowawczo rodziny jako normę. Ja mogę się tylko cieszyć, bo tak długo, jak długo przeciwnicy kościoła walczą ze swoimi projekcjami, tak długo są realnie nieszkodliwi.
2020-06-23 17:47
no tak, rozmawiam z księdzem, kogo ja chcę przekonać :-)
2020-06-23 22:39
Pamietaj abyś dzień święty święcił - jedno z dziesięciu przykazań. Bosh jakie dziś niedouczone te młode mężczyzny z Netflixa
2020-06-24 02:38
Mozesz sie cale zycie w domu modlic i trafic do tego waszego nieba. Mniej sluchaj i**oty z ambony wiecej czytaj chocby biblii. No tak tylko ze 90% katolikow to jak mawiaja sami sukienkowi:Parafianie. (okreslenie parafianin oznacza kogos prostego, bez oglady wrecz tepego kim trzeba pokierowa)
Bez komentarza
2020-06-23 22:36
Zeby dzieci Nergal uczył i jego sataniści
2020-06-24 02:32
... odcielismy dzieci od kosciola tego dziadostwa
2020-06-23 11:41
Prawdziwa, głęboka wiara zawsze daje moc. Nawet jeśli mogłaby być oparta na nierzeczywistych założeniach. Teraz w kościele nie ma już wiary. Ci panowie absolutnie nie wierzą w to co głoszą. I dlatego kościół upadnie.
2020-06-23 11:44
czyja wiara? na pewno nie zwierzchników tej organizacji
2020-06-23 11:47
Były religie, które trwały dłużej niż 2020 lat i padły. Ta jest na tej samej drodze. Na szczęście.
2020-06-23 16:52
2020-06-23 12:40
a ilu znasz takich, którzy rzeczywiście przestrzegają wszystkich zasad swojej wiary, a nie tylko paru wygodnych w danej chwili? jesteś szczęściarzem jeśli znasz chociaż jedną taką osobę.
2020-06-23 13:51
Upadnie, nie upadnie, po prostu będzie się zmieniał, tu tracił, tam zyskiwał. Jeden prawdziwie wierzący, w odpowiednim miejscu, może zdziałać więcej dobrego, niż napsuje kilkudziesięciu niewierzących funkcjonariuszy.
2020-06-23 15:55
2020-06-24 02:45
Kosciola w polsce juz nie ma. To siedlisko zepsucia tfu
2020-06-24 02:44
W Polsce. Bo w Europie juz dawno upadl. I dobrze. Islam i katolicyzm to 2 religie zla.
2020-06-23 13:14
Trochę dziwi mnie to, że się dziwisz. Te wszystkie bajki o różnorodności, to trzeba opowiadać w korpo i życiu publicznym, ale realny świat wygląda właśnie tak.
2020-06-23 11:34
Rrrrrety
2020-06-23 12:04
Byle nie z Torunia i Pelplina. Broń Boże.
2020-06-23 12:12
2020-06-23 12:11
2020-06-23 12:31
wcześniej był okrągłostołowiec i zwolennik grubej kreski biskup-mason umoczony w ukłądy polityczno-biznesowe z komuną i postkomuną, potem biskup generalissimus - na pewno już jest szykowany ktoś odpowiedni
2020-06-23 13:44
2020-06-23 14:31
Skoro juz wybieramy czarodziejow?
2020-06-23 11:36
Przyjdzie Hołownia i zrobi porządek z Kościołem
2020-06-23 11:38
2020-06-23 12:10
2020-06-23 12:25
2020-06-23 14:17
to nie wystarczy zebym opisał, to trzeba usłyszeć i zobaczyć
2020-06-23 11:42
To znaczy biskupów nie powinien mianować papież ale np. kolegium elektorów Koalicji Obywatelskiej z obowiązkowym uczestnictwem przedstawicieli KOD.Wtedy byłoby świeckie państwo na całego.
2020-06-23 11:49
a niech sobie mianuje pan papież kogo chce, wystarczy tylko odciąć tę firmę od kasy państwowej i nie ułatwiać jej możliwości prania mózgów młodych ludzi
2020-06-23 12:02
z czarnymi i partyjnym z PiS jako Panami. Wy i tak macie mentalność chłopów panszczyznianych.
2020-06-23 13:27
2020-06-23 14:19
2020-06-23 14:28
2020-06-23 18:42
Szuring Welgus już chciała dymisjonować episkopat
2020-06-23 12:06
wolne od dekalogu? zwłaszcza od 5 6 7 i 8 przykazania? Bo jak żyję ponad pół wieku to widzę że z tym politycy mają wielki problem.
2020-06-23 12:14
W sumie...czemu diabeł miałby karać tych, którzy stoją po jego stronie?
2020-06-23 12:41
to może popytaj w którym markecie diabeł kupuje smołe do kotłów.
2020-06-23 12:48
Zapytam o węża, jabłko, żebro, żebym mógł opowiadać swoim dzieciom fajne bajeczki.
2020-06-23 14:36
nigdy nie było węża, tym bardziej gadającego węża. to również nie było jabłko, tylko inny owoc. ewa nie miała zakazu jedzenia tych owoców, wręcz odwrotnie, zarówno ona jak i adam musieli je spożywać raz na jakiś czas. z
nigdy nie było węża, tym bardziej gadającego węża. to również nie było jabłko, tylko inny owoc. ewa nie miała zakazu jedzenia tych owoców, wręcz odwrotnie, zarówno ona jak i adam musieli je spożywać raz na jakiś czas. z żebrem niestety również muszę cię rozczarować. Matka Jezusa zaszła w ciążę bez bezpośredniego udziału Józefa. W dzisiejszych czasach takie sytuacje nie są już niczym niespotykanym.
2020-06-23 12:35
świeckie państwo nie musi być wolne od dekalogu. to czy będzie zależy wyłącznie od tego czy obywatele świeckiego państwa chcą tym dekalogiem się posługiwać w życiu codziennym. świeckie państwo to państwo w którym
świeckie państwo nie musi być wolne od dekalogu. to czy będzie zależy wyłącznie od tego czy obywatele świeckiego państwa chcą tym dekalogiem się posługiwać w życiu codziennym. świeckie państwo to państwo w którym wszystkie religie mające na celu dobro i rozwój człowieka są traktowane równo. w świeckim państwie religia to prywatna intymna sprawa człowieka, w świeckim państwie twoje prywatne poglądy religijne są chronione, masz prawo wierzyć w to co chcesz nikt nie może ci niczego narzucić. w świeckim państwie religia jest czystą religią, nie miesza się z polityką, a obywatele tacy jak ty nie pytają polityków o przestrzeganie dekalogu, bo w świeckim państwie interesuje cie to czy polityk jest skuteczny w sprawowaniu mandatu który mu powierzyłeś, a nie w co wierzy i z jaką wiarą się obnosi. W świeckim państwie wartością człowieka jest jego dobroć i moralność której źródła nie muszą leżeć w jednej uprzywilejowanej religii.
2020-06-23 12:49
I minister przemawiającą z ambony.
2020-06-23 13:16
naród dojrzał do tego i chce tego.
2020-06-23 13:26
2020-06-23 13:45
2020-06-23 13:56
Polacy są mocno konserwatywni, a lewacki Gdańsk dulczesy, Poznań jaśkolgbtowca czy Warszawa trzaska nie odzwierciedlają poglądów, nastrojów i wartości podzielanych przez większość Polaków, tzw. normalsów. Codzienne wypełzanie lgbetowsctwa na ulice zwiększa szanse Andrzeja
2020-06-23 15:56
zgadzam się z tobą w pełni.
2020-06-24 14:50
reprezentował Polaków i homoedukował dzieci w całym kraju, jak zrobił to w Warszawie
2020-06-24 13:46
Hołownia to wydmuszka lep na takich jak ty. Wcześniej był bolek i patrzaj jak się sprawdził w tym gł**ym społeczeństwie. Będziecie mieć świeckie państwo z napisami cyrylicą lub "nur f*** de. Kto się nie uczy historii przerabia ją jeszcze raz. Tylko ile ludzi musi zginąć aby tłum cokolwiek zrozumiał?
2020-06-24 02:49
Cala moja rodzina jest dobryminpolakami ale naszczescie juz nie katolikami
2020-06-24 13:48
niedobrymi polakami! Ortografia dowodem.
2020-06-24 14:48
2020-06-23 14:09
Widzisz, tyle, że Polska w teorii jest państwem świeckim.
Nie jest nim w codziennej praktyce, ponieważ przytłaczająca większość uważa siebie za katolików lub chrześcijan, lub jest im to zupełnie obojętne.
Widzisz, tyle, że Polska w teorii jest państwem świeckim.
Nie jest nim w codziennej praktyce, ponieważ przytłaczająca większość uważa siebie za katolików lub chrześcijan, lub jest im to zupełnie obojętne.
Pytanie, jak zamierzasz to zmienić, bo wygadywać frazesy każdy może.
Jeżeli wójt ma prawo zaprosić na gminne uroczystości kogo chce, to 99% wójtów zaprosi również księdza proboszcza. Co zrobisz ? Ograniczysz prawa wójtom lub obywatelom wykonującym "zawód" kapłana ?
2020-06-23 16:39
Zacznijmy zmiany od zakazania uboju rytualnego i okaleczania niemowląt. Dlaczego mówiąc o świeckości i poszanowaniu dla każdego atakuje się tylko chrześcijaństwo.
2020-06-23 14:31
"przykazania" takie jak Nie zabijaj czy Nie kradnij znajdują się w kodeksie karnym, dekalog do tego nie potrzebny.
2020-06-23 14:39
Większej bzdury już dawno nie czytałem. Czy to oznacza, że jak znowelizujemy kodeks karny i wykreślimy te zapisy, to będzie wolno ? Czy jak znajdziemy się poza jurysdykcją kodeksu karnego to będzie wolno ?
2020-06-23 14:41
Masz jeszcze jakieś pytania?
2020-06-23 14:43
Nie, już chyba nawet dziecko zrozumie, jak absurdalna jest to argumentacja.
2020-06-23 17:47
2020-06-24 02:51
To poprostu zwykla moralnosc. Jest we wszystkich religiaj chyba oprocz satanizmu ale wy katolicy najmniej jej przestrzegacie.
2020-06-24 02:47
... nic wspolnego nie ma.
2020-06-23 12:09
Bo właśnie taką reakcję bym dał temu komentarzowi o Hołowni
2020-06-23 12:25
Nie zrobi tylko się popłacze.
2020-06-23 13:24
2020-06-23 13:46
2020-06-23 13:53
2020-06-23 14:21
Jedynie wymówienie konkordatu orzez parlament a to na pewno jie wchodzi w grę
2020-06-23 22:52
Oczywiście, jestem za tym kandydatem, myślę, że zrobi porządek z tą czarna mafią
2020-06-24 14:13
zrobi ci porządek w kieszeni (może nawet tylnej) a co dalej to wątpię.
2020-06-23 11:37
Ktoś, kto nie ugnie się przed ideologią gender
2020-06-23 11:38
Chrystus był żydem
2020-06-23 11:54
brawo, odkryłeś Amerykę
2020-06-23 11:57
niczego nie odkryłem, tylko przypomniałem ten fakt
2020-06-23 12:15
2020-06-23 12:52
2020-06-23 16:02
antychryst to ktoś kto jest Żydem, a nie jest Jezusem
2020-06-23 22:42
2020-06-23 13:48
po prostu dzieci straszy sie diabłem i smołą, dorosłych szatanem i potępieniem, a najbardziej opornych reptylianami i antychrystem.
2020-06-23 16:33
Aramejczykiem.
2020-06-23 22:41
Dalej twierdzi, że Chrystus, Król Polski nie był Żydem.
2020-06-23 11:40
2020-06-23 11:52
duda na papieża! :P
2020-06-23 12:16
Byle nie na prezydenta RP.
2020-06-23 12:23
i tak PAD ponownie będzie, więc kwicz, kwicz, kwicz...
2020-06-23 12:50
2020-06-23 20:40
2020-06-23 11:57
2020-06-23 12:17
Nie sądzę, rude słońce peru od przytulonej kasy z OFE by było najznakomitsze.
2020-06-23 13:50
mineło 13 lat.
2020-06-23 14:48
Nie wiem czym straszą w pisie, ale fakt faktem, że za Tuska wyparowały nie tylko moje pieniądze z ofe. Ja rozumiem, że zagłosujesz nawet na kozę, na której ktoś napisze antypis, ale nie mierz wszystkich swoją miarką.
2020-06-23 15:58
uwierzyłeś w prymitywną dezinformację.
2020-06-23 16:46
Co Ci wyparowało? Zgłoś na policję, bo nikomu innemu nic nie wyparowało z OFE (jak dotąd, PiS zaraz zajuma 15 procent odłożonej kwoty).
2020-06-23 15:03
z głupoty czy niewiedzy ? Bo całą kasę z OFE dostaliśmy na oprocentowane, dziedziczne konta w PZU, a Matołuszek Pinokio chce okraść nas z 15% i przekazać na konta bez dziedziczenia, więc kto tu nas okrada ? A kasę przytulił św.Łukasz z bratem na nic nie przynoszące badania poszło 200 mln.
2020-06-23 12:04
i będzie wygłaszał jasne poglądy na sprawy publiczne i sprawy wiary, choćby ws grzechu sodomskiego, Głódź unika tematy, a tu trzeba mówić gromko, głośno, dosadnie, bez żadnego kompromisu i ukłonu w stronę rządzącego miastem i regionem lewackiego establishmentu
2020-06-23 12:07
2020-06-23 13:52
2020-06-23 12:18
2020-06-23 13:52
mamy już w Polsce Janiaka i Jędraszewskiego, którzy otwarcie głoszą swoje prawdy wiary, ale to ciągle za mało, powinno być takich biskupów więcej. to nie może być tak jak było, że jest biskup co się nie udziela, nie odzywa i siedzi sobie na ranczo z danielami. Naród powinien poznać poglądy i poziom swoich pasterzy.
2020-06-23 15:40
też jestem za tym, to byłby kolejny kamyczek do upadku kk w polsce.
2020-06-24 06:54
Śmigiel to jeden z lepszych biskupów, z charyzmą- w przeciwieństwie do pozostałych kandydatów. ŚP Gocłowski pasował do charakteru diecezji, Głódź kompletnie nie, Śmigiel również by pasował
2020-06-23 12:08
2020-06-23 12:10
że kaczyński lub rydz, byliby dobrymi kandydatami?
2020-06-23 12:18
Ale zaraz po Nitrasie!
2020-06-23 12:31
Ugnie, w sensie pochyli?
2020-06-23 12:51
2020-06-23 15:06
2020-06-23 16:15
To wybierzmy Biedronia - on się nie ugnie przed "ideologią gender" :)
2020-06-23 11:37
Bez żadnych śladów dzikich zachowań co do alkoholu czy majątku.
Możemy modlić za godnego arcybiskupa
2020-06-23 11:40
2020-06-23 11:40
2020-06-23 11:54
i młodych aktimelków.
2020-06-23 12:21
Actimelki zamieniam jednak na chętne, piekne i dorosłe kobiety.
2020-06-24 00:45
Jak dla mnie to bp Szlachetka jak najbardziej powinien zostać. Znam go z czasów gdy był jeszcze proboszczem w parafii św. Polikarpa. Bp Kasyna nie po to "uciekał" z tej diecezji by miał do niej wracać.
2020-06-25 21:10
Znam biskupa Szlachetke,byl moim proboszczem .Bardzo madry,otwarty ,uczciwy czlowiek .To powinna byc twarz Kosciola Gdanskiego
2020-06-24 15:47
czysty jak wódka
2020-06-23 11:38
2020-06-23 11:41
2020-06-23 11:41
2020-06-23 13:28
w piecu Kiszczakowej
2020-06-23 13:34
Rządzi papież, potem biskup i proboszcz. I amen
2020-06-23 13:54
podział obowiązków jest jasny: władze rządzą, wieni płacą. żadnych lewackich rewolucji.
2020-06-23 14:12
ponoć został zarejestrowany
2020-06-24 09:28
Rządzi papież, potem biskup i proboszcz. I amen a potem dziura w ziemi i robaki
KK to też heretycy sprzedający odpusty i zmieniający dogmaty jak im pasuje , KK to czarna mafia żerująca na Polsce , ciągle im, mało .
2020-06-23 21:17
Chyba rozmowa kwalifikacyjna- Kandydat musi się wykazać tęgą głową, wiec pewnie będzie przy flaszce.
2020-08-13 21:41
Najśmieszniejsze jest to, że w początkach chrześcijaństwa tak właśnie było. No może nie dokładnie, ale to właśnie wierni wybierali swoich przywódców duchowych - odpowiedników późniejszych biskupów.
2020-06-23 11:38
2020-06-23 11:41
2020-06-23 13:14
kto rozliczy Głodzia i to że okradł Caritas ??? przestepca w sutannie nie jest przestepcą ?? dlaczego pan w sukience obwieszoiny zlotym łańcuchem nazywany w pewnych kręgach wyznaniowych biskupem jest traktowany inaczej niz pozastali ludzie ?
2020-06-23 13:55
pogadaj z nimi, do niedzieli jest jeszcze trochę czasu.
2020-06-24 07:33
skończmy z mitem że wszystko co związane z kościołem jest święte i nietykalne ... bo w to im graj i z tego skrzetnie czarne owce kozystaja ..ochronka dla dewiantów i patoli i ta wizja bezkarności
2020-06-23 11:44
2020-06-23 11:50
Beton w głowie. Plują, a on się rozkoszuje deszczem.
2020-06-23 11:57
generalska emerytura 15k + kościelna to razem jakieś 20 tysi/miesiąc. Innymi słowy skromnie acz godziwie.
2020-06-23 12:08
2020-06-23 12:05
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.