2020-12-11 09:42
Dopłyną,ale jak wyjadą ?
2020-12-11 10:37
Nie widziałeś nowej ulicy budowanej równolegle do Polskiej i Janka Wiśniewskiego? Dalej jest nowoczesny łącznik z estakadą i nowa nitka Estakady, budowana specjalnie na potrzeby pojazdów przyjeżdżających i wyjeżdżających z terminala. Inwestycja ta w pełni udrożni dostęp do portu i uniezależni mieszkańców od narastającego ruchu samochodowego.
2020-12-11 12:34
Tam nie budują żadnej drogi,tylko remontują tory
2020-12-11 12:58
i wtem zadzwonił budzik
2020-12-11 11:57
Jestem amatorem
2020-12-11 14:57
2020-12-11 09:52
Czyli, że wybudowali terminal nie mając w rękach kontraktów czyli biznesu, dla którego ten terminal powstał?
Po drugie Gdynia sie zachowuje jakby chetnych bylo wiecej niż możliwości terminala a może się okazać, że chetnych brak i będzie kolejna słomiana inwestycja jak u Barei.
2020-12-11 09:55
Celnie i rzeczowo.
2020-12-11 10:15
dla nich kilkanaście minut jest istotne
nie to co dla PKP na trasie Gdynia/Warszawa
2020-12-11 11:10
To tak jak budowa CPK -nie wiadomo kto tam będzie latać. Budowanie metra - nie wiadomo czy będą chcieli jeździć. To tak jak budowanie mieszkań przez deweloperów - nie wiadomo czy kupią. Stary terminal nie mógł się rozwijać. Kto będzie czekać 3 lata na wybudowanie nowego terminala? Widocznie jest zapotrzebowanie.
2020-12-11 11:56
metrem będą chcieli jeździć zawsze tak jest nawet jak na pole wybudujesz (przykład Ursynowa)
2020-12-11 14:06
Terminal powstaje pod protektoratem Stena.
Takie przedsięwzięcia nie powstają bez umocowania gospodarczego. I trzeba brać to pod uwagę z wyprzedzeniem.
Gdynia to ignorowała i Maersk przeniósł się do Gdańska.
2020-12-12 12:50
Stena nie ma na razie wolnych wiekrzych statkow by jej sie oplacalo przeniesc.. A umowe na dzierzawe starego terminala Stena ma chyba 2030 roku.
2020-12-12 14:33
a miejsca daje wieksze mozliwosci, wiec dlaczego ich nie wykorzystac?
Zmieszcza sie.
2020-12-12 14:59
ma chyba ? ale jesteś pan mądry, że ręce opadają.
2020-12-11 11:41
To nie m. Gdynia buduje terminal.
2020-12-11 14:59
szczęście...
2020-12-11 11:50
Sami zresztą chcieli (STENA).
2020-12-12 12:51
2020-12-11 15:08
to nie ten czas, nie to tempo. Sądzisz że ktoś będzie czekał? Gdy wokół tyle ofert a najważniejszym parametrem jest business continuity?
Tutaj akurat jest ten szczęśliwy zbieg okoliczności, że kontrahent jest, wytrwały i cierpliwy.
A port Gdynia nie popełnił takiego błędu jak z Maersk...
2020-12-11 18:08
Bo pozyskali z UE w h...j kasy i ma być wiecej niż jeden operator, więc ogłosili że szukają.
2020-12-12 05:13
Stena już od dawna deklaruje że będzie korzystać z nowego terminala. Jak nie masz o czymś pojęcia to się nie wypowiadaj.
2020-12-12 12:53
2020-12-11 10:01
W dobie pandemii, uziemienia promów w portach czy też wręcz ich likwidacji to inwestycja trafiona w dziesiątkę. Zaraz po lotnisku w Kosakowie......
2020-12-11 10:11
Przecież Stena pływa...
2020-12-11 10:16
2020-12-11 10:21
terminal będzie koło portowego Dworca Morskiego przy którym cumował MS BAtory.
2020-12-11 11:14
2020-12-11 11:23
Połączenie do Finlandi jest najbardziej prawdopodobne, Norwegia znacznie mniej w kategori nieprawdopodobne ale Islandia to mrzonka. Nie wierzę, że jest takie duże zapotrzebowanie w tym kierunku. Z Hirtshals z Dani jeden prom płynie na Islandię.
2020-12-11 11:34
Prawda jest taka ze kompletnie nie wykorzystujemy walorow polozenia naszego kraju. Powinny przynajmniej w sezonie letnim plywac promy do Finlandii, na Litwe, Lotwe, do Estonii, Danii ale tez mniejsze jednostki do szwedzkiej Gotlandii czy dalej na wyspy Alandzkie... Baltyk jest piekny a tak przez nas niepoznany i turystycznie niewykorzystany
2020-12-11 12:32
gotlandia z Polski? chyba śnisz. Z Nynashamn rotacja jest cały dzień o każdej porze, z Polski zapotrzebowanie znikome.
2020-12-11 13:28
Gdyby, które kolwiek z tych połączeń się opłacało to już by zostało uruchomione. Na Litwę, Łotwę , Estonii czy do Danii można dostać się autem. Cena za prom byłaby niekonkurencyjna w porównaniu do kosztów podróży autem czy samolotem.
2020-12-12 09:14
2020-12-12 12:58
2020-12-11 15:02
nie stać...
2020-12-12 12:57
Mozesz sobie poplynac tylko ze samochodem...
2020-12-11 13:31
Połączenie frachtowe do Finlandii jest. Pasażerów przejęły tanie linie. Do Norwegii możesz polecieć tanimi liniami. Promem z Gdyni zajęło by to przynajmniej 30 godzin i byłoby mega drogie. Do Norwegii możesz dostać się płynąc do Karlskrony czy Nynashamn i dalej do Norwegii autem.
2020-12-12 13:00
Tylko te polonczenie nie obsluguje ruch pieszego!!!
2020-12-11 15:07
2020-12-12 13:10
2020-12-12 09:13
Koniecznie
2021-03-09 10:26
Z Radomia
2020-12-11 11:34
Zaprojektowany przez firmę mającą siedzibę w Gdyni, przez polskich inżynierów.
2020-12-11 20:59
MacGregor
2020-12-11 12:14
Osobowki w centrum.
Ostatnio jak bylem przy Muzeum Emigracji zrobiłem test, wpisałem w Google maps kierunek Warszawa. Mapa wskazała mi drogę przez centrum i Witomino do obwodnicy. Tak pojedzie duża część ludzi z promu którzy nie znają drogi i miasta a którzy korzystają z nawigacji
2020-12-11 12:19
sugerujesz przebudowe miasta, bo jakaś tam apka od amerykanców słabo działa, czy o co Ci chodzi?
2020-12-11 12:44
2020-12-11 14:03
ale logika rozwiązań strefy buforowej między miastem a przemysłem.
2020-12-11 14:02
już na Węglowej/Wendy/Portowej
Miasto postawiło zasieki zakazów, gdy tylko ruszyła budowa tego terminala.
2020-12-11 22:33
2020-12-12 08:34
Tylko jedna Władysława IV prowadzi w stronę portu. Świętojańska, Abrahama jeden kierunek - do góry. Starowiejska ma byc deptakiem. Będzie, będzie zabawa!
2020-12-12 22:16
to obwodnicą.
I dalej "pod prąd" Wiśniewskiego.
Bo kto jeździ "miastem"?!
2020-12-11 15:43
Mam wrażenie, że lokalizacja terminala jest nieprzemyślana. Nabrzeże Polskie nie jest tak dobrze skomunikowane, jak Nabrzeże Helskie, które leży w bezpośrednim sąsiedztwie zjazdu z Trasy Kwiatkowskiego.
2020-12-11 17:17
2020-12-11 17:35
2020-12-11 19:16
nabrzeżu promy Steny Line też będą musiały się obracać.
2020-12-12 05:16
2020-12-12 13:08
Wykonywanie manewrow obrotu statku powyzej 100 metrow dlugosci jest tylko dozwolone na obrotnicy.A aktulalnie czas przybicia Steny nie przekracza 120 min. wiec nie wiem w czym halo.
2020-12-12 14:29
20 mniej
2020-12-13 19:30
W dwie godziny prom odbija od Dover przechodzi kanał i przybija w Calais...
2020-12-12 13:04
Tez bedzie musial sie obruci , w tym samym miejscu co teraz sie obraca czyli na wysokosci stoczni marynarki wojennej
2020-12-15 07:46
Nasz jaśnie panujący prezydent wraz ze swoim dworem liczy że wraz tą inwestycja port zrobi remont ul.Wiśniewskiego jak i ul.Polskiej .On wtedy będzie mógł przyznać sobie i swoim kolesiom wysoka premie za wysoko osiągalne wyniki
2020-12-11 16:45
Finnlines cumuje kawałek dalej w następnym basenie portowym na końcu i ma swoją rampę dolną i górną do załadunku i duży plac na kontenery tylko dla siebie, czemu miałby się tu przenieść
2020-12-12 15:02
Bo możę.
2020-12-11 20:25
Będzie dojazd czy tylko estakada?
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.