2019-07-30 13:27
Opinia wyróżniona
28 miejsc siedzących !! Dobrze , że nie 8. W Gdańsku są długie trasy, dlaczego nie pomyślano o większej ilości miejsc siedzących ?! Ale ci co decydują nimi nie jeżdżą. Bombardier przy tej samej szerokości ma dwa rzędy podwójnych miejsc!
2019-07-31 11:26
Ale przeczytałem artykuł i faktycznie. Może nie byłby to tak wielki problem gdyby nie skandalicznie długie czasy przejazdu tym środkiem komunikacji.
2019-07-30 22:19
Oj tam, oj tam, rydwanem mozesz, jezdzic jak cos ci nie pasi.
2019-07-31 01:11
sam se jezdzij nieresorowanym
2019-07-30 20:13
Tramwaj to środek komunikacji miejskiej a nie krajowej. Pasażer średnio podróżuje nim ok. 20 minut a nie 3 godziny. Ilość miejsc siedzących jest wystarczająca.
2019-07-30 18:48
Łącznie 200 miejsc. Przy większej ilości miejsc siedzących, zmalałaby ilość miejsc całkowitych.
2019-07-30 15:45
i było bardzo ciasno przejść między siedzeniami.
2019-07-30 20:24
Obie te cechy wynikają z różnic w konstrukcji wózków w Swingach/Jazzach a Flexity Classic. Wózki sztywne zajmują znacznie mniej miejsca wewnątrz tramwaju, oferując go więcej pasażerom, za to znacznie bardziej hałasują i niszczą torowisko.
2019-07-30 13:29
Ta i w Bombardierach w godzinach szczytu nie idzie w ogóle wsiąść. Trzeba zamawiać dłuższe tramwaje lub je łączyć. U naszych sąsiadów te niemieckie zlomy laczono w składy. Bombardiery też mają w skladach np. w Berlinie.
2019-07-31 12:56
2019-07-30 13:02
aaaaaaaale fajny tramwaj :)
2019-07-30 13:08
bardzo fajny taki nie za wygodny za dluzsze dojazdy... 38 miejsc siedzacych,czyli wiecej bydla (mieszkancow) dadza rade zapakowac.
2019-07-30 13:48
Znam ludzi, którzy z Łostowic na Uniwerek nie jadą do roboty tramwajem z jednej jedynej przyczyny: 45 minut stania to jednak przesada.
2019-07-30 15:37
He he he, lepsze 45 minut siedzenia i ciśnięcia sprzęgło-gaz-hamulec-sprzęgło-gaz-hamulec...
2019-07-30 19:05
Automat kiciuś
2019-07-30 20:01
ale to tylko damy
macho
2019-07-30 22:02
albo rower gdy pogoda dopisuje
2019-07-30 13:46
2019-07-30 13:02
2019-07-30 13:06
terrain ahead
2019-07-30 14:03
2019-07-30 14:19
idealny komentarz na głupi wpis!
terrain ahead! 100/100
2019-07-30 17:23
pull up :)
2019-07-30 13:22
2019-07-30 13:29
Wiadomo, że sytuacja Pesy, pomimo udzielonego przez banki kredytu, pozostawała trudna. Kolejne transze były udzielane w ostrożny sposób, a u kontrahentów Pesy narastała niepewność co do wypłacalności firmy. PFR, kupując Pesę, spłaci kredyt bankowy i zapewni finansowanie realizacji kontraktów
2019-07-30 13:48
raz z budżetu miasta, drugi raz z budżetu państwa. Zaje... transakcja
2019-07-30 14:05
Spoko, długo nie pociągną, jeszcze kilka opóźnień i znów będą niewypłacalni.
2019-07-30 14:09
i znowu będziemy mogli ze spokojnym sumieniem kupować poniemieckie używki zamiast tworzyć miejsca pracy w Polsce w których powstają nowe technologie
2019-07-30 15:23
ylko za zapewnienie mieszkańcom Gdańska na czas tramwajów do taboru
2019-07-30 15:35
Choć faktycznie zawsze jest większa (ale wciąż marginalna) szansa, że polski składacz poszuka polskiego dostawcy zaawansowanych technicznie komponentów.
Tyle, że jeśli Pesa by upadła to jej miejsce zajęłaby
Choć faktycznie zawsze jest większa (ale wciąż marginalna) szansa, że polski składacz poszuka polskiego dostawcy zaawansowanych technicznie komponentów.
Tyle, że jeśli Pesa by upadła to jej miejsce zajęłaby inna polska lub chociaż składającą na terenie kraju firma np. Solaris.
A tak, najpierw padnie wszelka prywatna konkurencja przez dumpingowe ceny państwowego przedsiębiorstwa a ostatecznie ono samo i tak zbankrutuje lub totalnie zrujnowane zostanie odsprzedane za grosze zagranicznemu koncernowi i zlikwidowane.
2019-07-30 17:15
czyli po solidarnosciowemu
2019-07-30 15:38
ty jesteś fantastyk, tak jak wiekszość zwolenników pislndii, fantastyk i fanatyk w jednym dzikiego patriotyzmu bez rzeczowych podstaw.Ten tramwaj złożony jest w 75 % z podzespołów zakupionych w Zachodniej Europie.My to nieudolnie skladamy , dorzucamy swoje 25 % tj pudło i wyposażenie wnętrza i "robimy świeto"
2019-07-30 16:56
A co piernik do wiatraka, są terminy których należy się trzymać. A wszystkie opóźnienia wynikają z tego, że u nas nie ma fachowców, na każdym szczeblu, dam sobie palca uciąć, że już sam projekt miał opóźnienie... ale
A co piernik do wiatraka, są terminy których należy się trzymać. A wszystkie opóźnienia wynikają z tego, że u nas nie ma fachowców, na każdym szczeblu, dam sobie palca uciąć, że już sam projekt miał opóźnienie... ale osobiście się nie dziwię, bo kto posiadający umiejętności chcialby pracować za grosze. Teraz szczególnie młode społeczeństwo nie widzi żadnego problemu w opuszczeniu naszego pięknego państwa, ale nie ma się co dziwić skoro na zachodzie za te sama prace są w stanie zarobić 2x więcej w obcej walucie. Do tego nigdy nie usłyszą "jak Ci się nie podoba to wyp..."
2019-07-30 17:06
Ciach... i nie ma palca
2019-07-30 21:02
Ale to dotyczy całej grupy zawodowej "polityk". Przecież ten Gulfstream to mała popierdółka w porównaniu do Tupolewa którym latał Tusk do Gdańska. Oni są siebie równi.
2019-07-30 13:34
Będą kupowali wszystkie prywatne upadające spółki? To jest chore !!! Znów będzie chłam - zresztą już teraz pisowsko pesowskie lokomotywy sie buntują i się posuły
2019-07-30 14:02
2019-07-30 17:07
Bo lekow, nie bylo, nie ma i nie bedzie :)
2019-07-30 20:16
wydali kase podatnikow na przekupienie suwerena, zus nie wyrabia to wymyslili sposob na chorych i starych
2019-07-30 15:02
2019-07-30 15:17
ze w "narodowej"czyli byle jakiej fabryce ostatnio renomowanej przez tzw rzad z pieniedzy podatnikow.Reanimowanej bo po uszy zadluzonej min przez kary za opoznienia w realizacji umow i tandetne wykonanie.Tak wiec twoj zachwyt jest bardzo nie na miejscu...dostalismy krajowy bubel bez gwarancji ze w krotkim czasie sie nie rozsypie.
2019-07-30 16:25
To ich wyznawca, on myśli, że piramidy to też zasługa PiSu.
2019-07-30 13:03
Jakość ich produktów wciąż na za niskim poziomie.
Szkoda bo bardzo kibicuje rodzimemu przemysłowi.
2019-07-30 13:17
Pojazd Eksperymentalny Szczególnie Awaryjny
2019-07-30 14:03
A może to kwestia jak masz tak dbasz?
Miasto na wszystkim oszczędza wiec nie zdziwiłbym się gdyby nie wykonywali wszystkich prac związanych z koniecznym utrzymaniem wiec się psuje
2019-07-30 15:12
2019-08-06 13:57
Są jeszcze poznański Modertans (Moderus Gamma ) oraz Solaris (Solaris Tramino) i w przypadku tych spółek, nie ma takich opóźnień w dostawie.
2019-07-30 13:05
w pojazdach i ich samych - to osobny problem GAiT
2019-07-30 13:07
tak obrzydliwie brudnych tramwajow nie spotkalam w innych miastach...
2019-07-30 13:08
2019-07-30 13:18
nie no mierzmy do bangladeszu najlepiej...
2019-07-30 13:14
A kto brudzi?GAiT???raczej "pasażerowie"!
2019-07-30 13:18
tylko w gdansku i wawie brudza?
2019-07-30 13:49
2019-07-30 15:30
A kto, ufoludki?
2019-07-30 17:24
baranku to jest dociazenie tylnej czesci pojazdu
nie znajo sie a piszo
2019-07-31 13:36
Dbanie o wizerunek miasta a smierdzacy tramwaje. Z nigdy nie czyszczona tapicerka. Pięknie.
2019-07-30 13:06
nie zwiastuje to nic dobrego
2019-07-30 13:17
Można było jeszcze trytytką lub powertapem :-)
2019-07-30 14:03
Jest tych procedur kilka, w trudniejszych przypadkach stosuje się czasem opaski samozaciskowe a w łatwiejszych nawet patyczki od lodów lub lizaków
2019-07-30 16:26
pewnie się nad tym nie zastanawiałeś, ale ci z GAIT mają dokładnie wyliczone jak długi ma być ten sznurek i przywieźli z zajezdni "gotowca" i już zostanie w tym tramwaju jako wyposażenie standardowe i obowiązkowe
2019-07-30 17:29
zawsze podziwialem rodakow za to ze potrafia poradzic sobie nawet w najtrudniejszych sytuacjach np jak ta opisywana
2019-07-30 18:35
Do czego przywiązać wycieraczki gdy te pod obciążeniem będą chciały też odpaść?
2019-07-30 22:08
tylko dłuższy sznurek potrzebny
2019-07-31 10:20
moze tez byc drut, najlepiej miedziany
2019-07-31 09:45
:P
2019-07-31 10:07
Jaki szef, taka firma...
2019-07-30 13:13
W innych miastach Pesy mają siedzenia w układzie 2+1
2019-07-30 15:41
malkontencie.Poza tym jak sobie troche postoisz to nic sie nie stanie.W kierki mozna grać na stojaco
2019-07-30 16:24
Twist gorzowski 24 metry-48 miejsc siedzących.
2019-07-30 17:37
ale bez poduszek
2019-07-30 20:18
I kołdry
2019-07-31 01:19
bezpieczenstwa, mowimy przeciez o pojezdzie
2019-07-31 12:15
Nie zajarzyłeś gimbusie
2019-07-30 17:36
jak bys nie byl nieukiem to bys wiedzial ze autobusy sa do transportu siedzacego a tramwaje stojacego, przeczytaj specyfikacje
z tymi pisami jak z dziecmi
2019-07-30 17:47
Mongole 60 minut stać?
2019-07-31 10:22
lecisz na skosnookich?
2019-07-30 13:13
Spiesz się powoli, moi drodzy i kochani!
2019-07-30 14:04
Sven zmieniłeś nazwę ,czy orientację?
2019-07-30 13:14
2019-07-30 13:45
Trzeba przecież wspierać polski przemysł a nie zachodni kapitał. I prezes PiS by głośno krzyczał że Gdańsk wspiera Niemców a nie narodowy przemysł.
2019-07-30 16:13
Słusznie, w ramach wspierania narodowego przemysłu chodźmy pieszo! #jakikrajtakarosaparks
2019-07-30 22:06
2019-07-30 17:46
tak, to jest ta ich narracja propagandowa nachalnie wciskana gdzie sie da, smutne jest tylko to ze niestety w gdansku tez mamy ich piata kolumne, jak mozna tak bardzo nienawidzic wlasne miasto
2019-07-30 18:18
Bez sensu...i tak pis wszystko rozpieprzy
2019-07-30 19:19
poddostawców.
2019-07-30 16:21
2019-07-31 12:21
2019-07-30 13:15
Bardzo dobra wiadomość!Coś do przodu.Będzie więcej nowoczesnych tramwajów,którymi wygodnie się jeżdzi
2019-07-30 13:50
Dla mnie wygodnie to na siedząco przy jeździe ponad 30 minut. Te tramwaje tego nie zapewniają.
2019-07-30 15:09
2019-07-30 17:48
rozumiem cie osiemdziesiatka na karku to nie zarty
2019-07-30 14:51
Jak tylko mogę to unikam tych tramwajów.
2019-07-30 17:50
co poszlo nie tak w wychowaniu ze pisy takie marudy
2019-07-30 18:14
Tramwajami jeżdżę codziennie. Jedne są bardziej wygodne inne mniej, Te są najgorsze. i tyle.
2019-07-30 13:16
Tramwaje na szynach to przeżytek i do tego jaki drogi! Dlaczego nie możemy wprowadzić tramwajów na baterie na gumowych kołach? Niekoniecznie autonomiczne, ale przynajmniej niezależne od kaprysów torowiska i trakcji. Takie konkstrukcje już istnieją.
2019-07-30 13:29
Żeby stały w tym samym korku co autobusy na gumowych kołach? Z ch*ja spadłeś?
2019-07-30 14:07
Oczywiście, że nie na drodze tylko na miejscu po torach tramwajowych.
2019-07-30 13:33
A to dlatego że Translohr okazał się niewypałem i miasta ich używające wymieniają je na tramwaje. Tramwaj na oponach okazał się niezwykle nietrwały, a jego serwisowanie, z uwagi na monopol producenta, zbyt drogie.
2019-07-30 14:09
Ten twój Translohr jeździ dalej po szynie, tylko jednej. W Chinach mają system tramwajomy, który jedzie po gołym asfalcie, do tego jeszcze pojazd śledzi białą linię i jest autonomiczny, bez żadnych durnych szyn.
2019-07-30 14:57
Opory toczenia sa po nich dużo mniejsze.
2019-07-30 15:04
Ciebie, przed nim, jak machasz łopatą?
2019-07-30 17:54
wystarczy zamontowac lemiesz przed pojazdem, lub ogrzewac trase geotermia od torunskiego bonzy
2019-07-30 15:20
Sam jesteś przeżytek.
2019-07-30 16:04
Po co na gumowych kołach? Lepiej na deskorolkach.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.