Opinie (324) ponad 20 zablokowanych

  • (16)

    witamy,witamy...

    • 110 115

    • Witamy (10)

      Pracowników firm konsultingowych i zarządzających.
      Nawet w naszym kraju zarządzają nami obcokrajowcy.
      My jeździmy do nich na zmywaki, gdzie nami pomiatają, a oni przyjeżdżają do nas, nami zarządzać i nawet u

      Pracowników firm konsultingowych i zarządzających.
      Nawet w naszym kraju zarządzają nami obcokrajowcy.
      My jeździmy do nich na zmywaki, gdzie nami pomiatają, a oni przyjeżdżają do nas, nami zarządzać i nawet u siebie jesteśmy pomiatani.
      Przeprowadzają audyty decydując kogo zwolnić, co zlikwidować, co jest opłacalne a co nie.
      Daliśmy się podbić bez wojny. Masakra !

      • 108 31

      • (4)

        Niestety ale dobrych kadr zarządzających nie mamy. Widać to np. w instytucjach państwowych, od rządu w dół. Tam nie ma wyboru - muszą być Polacy, ale firmy mają wybór i ściągają kadrę z zagranicy.

        • 33 20

        • No no... (1)

          Ale na jakiej podstawie twierdzisz , że nie mamy.
          Pod jakim względem nasi są gorsi czy głupsi od tych z UK czy USA, zawsze uważałem że amerykańce to półmózgi.
          No ale skoro sami o sobie mówimy, że nie mamy

          Ale na jakiej podstawie twierdzisz , że nie mamy.
          Pod jakim względem nasi są gorsi czy głupsi od tych z UK czy USA, zawsze uważałem że amerykańce to półmózgi.
          No ale skoro sami o sobie mówimy, że nie mamy zdolnych specjalistów, no to gdzie my mamy zajść ?
          Mamy zdolnych ludzi, tylko komuś w tym po*ebanym kraju zależy aby ci zdolni ludzie nie "złapali wiatru w żagle".
          No ale hydraulikami i kafelkarzami to my świata nie zwojujemy, ale widać ktoś ma w tym poważny interes aby Polska była krajem kretynów i rezerwuarem taniej siły roboczej.

          • 41 10

          • to jest właśnie polski problem większość ludzi nic nie potrafi ale uważają się za najlepszych fachowców...
            w Polsce brakuje wykwalifikowanej kadry specjalistów we wszelkich dziedzinach natomiast zwykłych

            to jest właśnie polski problem większość ludzi nic nie potrafi ale uważają się za najlepszych fachowców...
            w Polsce brakuje wykwalifikowanej kadry specjalistów we wszelkich dziedzinach natomiast zwykłych "szeregowych" pracowników mamy aż nad to co potrzeba
            wiec nie dziwcie się ze ściągają specjalistów z zagranicy bo tych u nas nie ma...

            • 6 6

        • (1)

          Polacy radza sobie na calym swiecie. Rzadko slychac, bo u nas nie stosuje sie propagandy, a wiekszosc Polakow na Zachodzie woli wykonywac zawod niz zarzadzac firmami.

          • 10 5

          • bo cenią sobie spokojne życie pracują od x do y wychodzą z roboty i nic więcej ich nie obchodzi
            a takie zarządzanie firmą to odpowiedzialność i często nienormowane czasy pracy...

            • 3 2

      • Polska nie dla Polakow (2)

        'trixi'(znam dobrze rodzine) napisala:
        "Probowalam powrotu do "ojczyzny" do "rodzinnego" Gdanska. Przywiozlam rodzine (dzieci urodzone za granica) i pieniadze. Niestety po trzech latach ponownie opuscilismy to

        'trixi'(znam dobrze rodzine) napisala:
        "Probowalam powrotu do "ojczyzny" do "rodzinnego" Gdanska. Przywiozlam rodzine (dzieci urodzone za granica) i pieniadze. Niestety po trzech latach ponownie opuscilismy to polskie piekielko i nigdy tam juz nie pojedziemy. Ten kraj tonie w korupcji (rolowano nas na kazdym kroku), prawo istnieje tylko na papierze. Wymiar Sprawiedliwosci (a raczej Niesprawiedliwosci) w Gdansku to odpowiednik bylych komitetow PZPR...zrodlo zla i niesprawiedliwosci. Klika z czerwonym rodowodem, ktora tam urzeduje dopuszcza do tego ze nasze Panstwo gnije, a zwykly obywatel traktowany jest jak smiec.

        • 49 10

        • Polska nie dla Polakow c.d. (1)

          "Przyczyna nie bylo, brak pracy, brak pieniedzy....tylko przekrety, utrudnianie zycia przez urzednikow i zwykle swinstwa tych ludzi. Prawo jest tak skonstruowane ze w byle jakiej sprawie trzeba wydac majatek by wytoczc

          "Przyczyna nie bylo, brak pracy, brak pieniedzy....tylko przekrety, utrudnianie zycia przez urzednikow i zwykle swinstwa tych ludzi. Prawo jest tak skonstruowane ze w byle jakiej sprawie trzeba wydac majatek by wytoczc instytucji proces, czekac lata i bez znajomosci czy lapowki wynik jest prawie przesadzony. Ci urzednicy, nauczyciele czy sedziowie i wszelkiej masci prawnicy nienawidza takich jak my (powracajacych z zagranicy) nawet nie usilowali tego ukrywac. Oni mysla ze powracajacych zmusila do tego sytuacja materialna w kraju z ktorego powracaja. Te puste glowy nie maja zielonego pojecia co znaczy patriotyzm, tesknota za ojczyzna, rodzina. Najgorsze jest to ze nasze dzieci urodzone za granica czuly sie Polakami przed powrotem do Polski, teraz nie chca o niej slyszec. Sa wyksztalconymi obywatelami wplywowego panstwa i dopiero wchodza w dorosle zycie. Po naszych przezyciach nasza dalsza rodzina przestala takze myslec o powrocie, po prostu sie boja. Oprucz bardzo zlych wspomnien, stracilismy naprawde spora sume pieniedzy nie mowiac o czasie..latach"

          • 37 8

          • Wyłącz z tego grona nauczycieli. Moja żona jest nauczycielką i wiem

            z różnych źródeł informacji że urzędasy ich nie cierpią. A dodatkowo moja żona bardzo pragnie stąd wyjechać, a że mamy już swoje lata to ciężko nam wyjechać i zaczynać od zera (właściwie się wahamy). Jeśli trafiłbym dobrą (po dobrej kumulacji) "6" w lotto to na pewno po tym fakcie już nas tu nie będzie.

            • 0 1

      • nie przesadzaj (1)

        ja rowniez jestem pracownikiem firmy, jak to nazwales, "konsultingowej i zarzadzajacej". To jest poprostu specyfika tej pracy (osobiscie pracuje w sektorze life-science). Projekty sa w roznych miejscach na swiecie. Ja

        ja rowniez jestem pracownikiem firmy, jak to nazwales, "konsultingowej i zarzadzajacej". To jest poprostu specyfika tej pracy (osobiscie pracuje w sektorze life-science). Projekty sa w roznych miejscach na swiecie. Ja bylem na kontraktach np. w Macedonii, Austrii a obecnie we Wloszech. Dobrze ze pracodawcy staraja sie choc trzymac kontynentow (europejczyka trzymac w europie) :)

        • 6 1

        • Dokładnie - duże firmy są międzynarodowe (zwłaszcze te po fuzjch).

          I dobrze - jakaś recepta na nacjonalizm.

          • 0 2

    • najlepszy tekst obcokrajowca (2)

      (angielski akcent):
      - ...ale TU U WAS w Polsce iphone "fajf" jest drogi!

      • 36 7

      • U NAS w Polsce 70% banków jest OBCYCH... najwyżej 30% stricte polskich.. czyli jak w państwach pokoloniajnych (1)

        Natomiast w innych państwach (Niemcy, Dania, Belgia, Holandia, Irlandia, Rosja to inna bajka) te proporcje są odwrócone, czyli 70% banków jest własnością danego państwa, a pozostałe 30% to banki obce w danym państwie.
        rozwiń...

        Natomiast w innych państwach (Niemcy, Dania, Belgia, Holandia, Irlandia, Rosja to inna bajka) te proporcje są odwrócone, czyli 70% banków jest własnością danego państwa, a pozostałe 30% to banki obce w danym państwie.
        Teraz pytanie: kto i jakimi mechanizmami finansowymi może dyktować ceny (chodzi GŁÓWNIE o produkt krajowy brutto=PKB) w danym państwie? -to jest jednocześnie odpowiedź dlaczego "iphone 5 jest drogi" :)
        P.S. Kiedy prezesem Banku NBP był Ś.P. p. Skrzypek mieliśmy szansę wyzwolić się z NARZUCANEJ przez MFW niemalże obowiązkowej pożyczki (MFW=Międzynarodowy Fundusz Walutowy=sieć światowych banków wiadomo w czyich rękach). Tak zrobili na Węgrzech, co poskutkowało u nich m.in. SPADKIEM BEZROBOCIA, obniżeniem stóp procentowych, a po ludzku WYŻSZYM STANDARDEM życia (wyższe zarobki, niższe ceny). Co zrobili komuniści po przejęciu rządu w roku 2010? Zapożyczyli Polskę na kolejne miliardy...

        • 18 5

        • Nie pieprz jak jest na Węgrzech - nie uprawiaj pisiorku propagandy jak

          Gomułka, bo z jego stylu twój idol Jarosław czerpie pełnymi garściami.
          I nie upodabniaj się też do tego szmatławca jakim jest "GW".
          Ja uwierzę jakoś w jakąś informację jak potwierdzą ją minimum trzy mocno

          Gomułka, bo z jego stylu twój idol Jarosław czerpie pełnymi garściami.
          I nie upodabniaj się też do tego szmatławca jakim jest "GW".
          Ja uwierzę jakoś w jakąś informację jak potwierdzą ją minimum trzy mocno nie lubiące się źródła medialne - jak twoją wiadomość potwierdzi "GW" to może i tak jest, ale najlepiej trzeba samemu pojechać i tam na miejscu samemu zorientować się.
          Bardzo sobie cenię przysłowie "podróże kształcą". Znam mniej więcej Skandynawię i trochę zobaczyłem Holandię - niestety to co zobaczyłem, to żadne media w Polsce nie potrafią o tych krajach rzetelnie napisać, a tylko przedstawiają tylko to co im wygodne.
          I nie pisz że komuniści przejęli władzę w Polsce w 2010 roku - nie każdy d...k jest zaraz komuchem.
          Jak widzisz nie cierpię ani twego PiS-u, ani PO, ani lewicy - wszyscy jesteście g... warci.

          • 0 0

    • Ruscy na Stogach (1)

      Coraz wiecej rosjan osiedla sie na Stogach, wieksza czesc mieszkancow dzielnicy jest temu przeciwna, poniewaz jak wracaja z zakladow pracy to robia syto zakrapiane imprezy na lawkach i czesto sie awanturuja po nocach.

      Na szczescie "chłopaki ze Stogów" coraz bardziej i czesciej "doprowadzają ich do należytego porządku" :)

      • 2 3

      • Jesteś tylko prostakiem to nie ruscy, tylko ukraińcy ,a poza tym zaraz widać

        ,że Stogi to prostactwo ,bo czepiając się ich dolewacie oliwy do ognia , ruscy z Putinem tylko czekają byśmy się z nimi pożarli. Kłamiesz z tym alkoholem i jątrzysz prostacko

        • 0 0

  • Skąd ta niechęć do ludzi reprezentujących odmienną kulturę? (23)

    Zwłaszcza że to Turcja jako jedyna zaprotestowała przeciw rozbiorom, a kraje z naszego kręgu kulturowego najwięcej nam "dokuczyły".

    • 221 72

    • obcokrajowcu chcesz mieszkać u nas?

      - naucz się języka polskiego
      - nie narzucaj swojej religii, wszystko co w twojej religii jest zakazane naszym prawem znaczy, że masz się stosować do naszego prawa, jeśli ci to nie odpowiada to masz prawo skorzystania z najważniejszych prawa - prawa do opuszczenia Polski

      • 120 32

    • minelo trzysta lat i troche sie zmienilo

      Turcja wtedy miała w tym interes teraz ma nas gdzieś.
      Natomiast islamizacja zachodniej europy to fakt, tu nie chodzi o jakas naszą wrodzoną niechęć tylko doświadczenia coraz większej ilości Polaków którzy spotkali

      Turcja wtedy miała w tym interes teraz ma nas gdzieś.
      Natomiast islamizacja zachodniej europy to fakt, tu nie chodzi o jakas naszą wrodzoną niechęć tylko doświadczenia coraz większej ilości Polaków którzy spotkali kilku "ciemnych" na ciemnej ulicy, często właśnie w zachodniej europie. Niestety oni sie nie integruja, żyją na zasiłkach, często kradną, wychowują swoje dzieci w nienawiści do norma zach cywilizacji i potem to się przeradza w agresję.
      Nie wszyscy tak żyją, ale zdecydowana większość. Co ciekawe wg ostatnich badań oni częściej posylaja dzieci na uniwersytety niz rodowici np Anglicy. Wg tych samych badań Polacy płacą najwyższe podatki w porównaniu z benifitami a ci spoza UE najniższe.
      Sam artykuł tutaj to pomieszane wszystko ze wszystkim, menedżerowie zachodnich firm i hasła antyislamskie.

      • 58 25

    • Skąd ta niechęć ? (19)

      Od choćby stąd , że dla muslima jak ktoś nie wyznaje wiary w bożka zwanego Allahem i w oszołoma nazywającego się kiedyś prorokiem Mahometem, to ten ktoś jest "Niewiernym psem", a według ich mentalności te niewierne psy

      Od choćby stąd , że dla muslima jak ktoś nie wyznaje wiary w bożka zwanego Allahem i w oszołoma nazywającego się kiedyś prorokiem Mahometem, to ten ktoś jest "Niewiernym psem", a według ich mentalności te niewierne psy nie mają prawa do życia i do egzystencji na Ziemi.
      Islam to taka sama ideologia jak nazizm Hitlera, nie uznaje prawach do egzystencji innych na tym świecie.
      Celem muslimów jest eliminacja wszystkich innych religii niż islam, dotyczy to również ateistów.
      Kto się nie nawróci musi umrzeć.
      Zobaczcie co się dzieje w Syrii, Egipcie, Pakistanie, Afganistanie, Somalii.
      Kraje islamskie to ogniska zapalne praktycznie wszystkich konfliktów zbrojnych.
      Przypomnijcie sobie zamachy bombowe w Madrycie, Londynie , w których zginęły setki niewinnych ludzi, w tym małe dzieci, a tysiące zostały okaleczone na całe życie, wszystko w imię Allaha.
      Zobaczcie jak wyglądają muslimskie osiedla ciapatych na przedmieściach angielskich, francuskich czy szwedzkich miast, chcecie u nas tego samego.
      Za kilkanaście lat we Francji i Niemczech będzie więcej muslimów niż rdzennej ludności.
      Być może muzułmańska większość narzuci im wtedy prawo szariatu, czy tego chcecie ?

      • 69 43

      • allach z małej litery pisać proszę (4)

        Bóg to Bóg, allach to allach, tych pojęć nie należy łączyć

        • 38 54

        • Allah (2)

          Jakaś podstawowa wiedza by się przydała jak się chce wypowiadać.Słowo Allah po arabsku znaczy Bóg,to nie jest jego imię.

          • 43 10

          • wiem co niektórzy tłumacze twierdzą (1)

            ale nie zgadzam się z nimi.

            • 7 25

            • Wiem, że niektórzy twierdzą,

              że żeby żyć trzeba oddychać, ale nie zgadzam się z nimi.

              • 2 0

        • allah to bóg, tylko inaczej nazwany w innej kulturze, tłuku niedouczony

          • 14 4

      • (12)

        Z pięcioprocentowej mniejszości w kilkanaście lat zrobi się ponad połowa?
        Nie wiem co palisz, ale podziel się.

        • 25 22

        • populacja (4)

          po II wojnie światowej Polaków było 40 milionów, Egipcjan też był 40 milionów. Dzisiaj Polaków jest 38 milionów, a Egipcjan jest ponad 80 milionów

          • 30 21

          • Bo w Polsce nie trzepie się tyle dzieci co w krajach trzeciego świata.

            • 16 2

          • (2)

            Po pierwsze - według spisu powszechnego z 1946 roku Polaków było wtedy 23930000, a nie 40 milionów. Po drugie mówiłem o populacji muzułmańskiej w Europie, nie na Bliskim Wschodzie. Po trzecie liczba dzieci na kobietę w

            Po pierwsze - według spisu powszechnego z 1946 roku Polaków było wtedy 23930000, a nie 40 milionów. Po drugie mówiłem o populacji muzułmańskiej w Europie, nie na Bliskim Wschodzie. Po trzecie liczba dzieci na kobietę w Egipcie spadła z 5.3 w 1980 roku do niecałych 3 i dalej leci w dół, co jest ogólnoświatowym trendem - bardzo wysoka dzietność utrzymuje się tylko w Afryce subsaharyjskiej.

            • 18 3

            • (1)

              a czy wiesz, że Egipt wcale nie był kiedyś krajem muzułmańskim. Arabowie przyjeżdżali do Egiptu do pracy, tak jak teraz do Europy. Egipt był bogaty i Arabowie znajdowali zatrudnienie głównie przy pracy na roli w dolinie

              a czy wiesz, że Egipt wcale nie był kiedyś krajem muzułmańskim. Arabowie przyjeżdżali do Egiptu do pracy, tak jak teraz do Europy. Egipt był bogaty i Arabowie znajdowali zatrudnienie głównie przy pracy na roli w dolinie Nilu. Przyjeżdżało ich coraz więcej i więcej i mieli coraz więcej dzieci. Akty terroru były powszechne tak jak teraz w Europie. Później zaczęły się masowe mordy Egipcjan. Rodowitych Egipcjan pozbawiono wszelkich dóbr czyli Arabowie okradli ich ze wszystkiego, garstka ocalałych to dzisiejsi Koptowie. Kopt po arabsku znaczy Egipcjanin. Ta garstka nadal jest mordowana i prześladowana.

              • 38 19

              • A nie zostali podbici w wyniku zbrojnych najazdów ?

                A muzułmanie w Egipcie to też potomkowie starożytnych Egipcjan - zostali poddani islamizacji (tak jak Bośniacy czy Albańczycy) i tylko właśnie 10 % z nich zostało przy wierze chrześcijańskiej. To były zwykłe podboje a nie jak piszesz w wyniku najazdu pracowników - nie pisz bzdur.

                • 3 1

        • 5 PROCENT (6)

          Jesteś zacofany jak chłop pańszczyźniany bo 5 procent ludności Francji muzułmanie stanowili w roku 1987 !!!
          Dziś to jest 10-18 procent, trudno określić ile bo wielu przebywa nielegalnie.
          3 procent ludności

          Jesteś zacofany jak chłop pańszczyźniany bo 5 procent ludności Francji muzułmanie stanowili w roku 1987 !!!
          Dziś to jest 10-18 procent, trudno określić ile bo wielu przebywa nielegalnie.
          3 procent ludności Niemiec muzułmanie stanowili w 1986 roku, w 1990 było już 5 procent, dziś jest ich ponad 3 razy więcej.
          5 procent ludności Wysp Brytyjskich było w 1998 roku, teraz jest 2-3 razy więcej.

          • 29 21

          • (3)

            Źródła poproszę - według CIA World Factbook muzułmanie stanowią 5-10% ludności Francji, 3.7% ludności Niemiec oraz 2.7% ludności Wielkiej Brytanii. Skąd pochodzą Twoje dane?

            • 15 7

            • (2)

              Analiza przeprowadzona w 2006 roku dla US Air Force podaje, że w tym czasie liczba muzułmanów w UE wynosiła co najmniej 15 milionów, a możliwe, że nawet 23 miliony. Oczywiście liczba ta nie rozkładała się równomiernie na

              Analiza przeprowadzona w 2006 roku dla US Air Force podaje, że w tym czasie liczba muzułmanów w UE wynosiła co najmniej 15 milionów, a możliwe, że nawet 23 miliony. Oczywiście liczba ta nie rozkładała się równomiernie na całą Unię. Według Instytutu Polityki Migracyjnej USA w 2050 roku mieszkańcy Unii o wyznaniu muzułmańskim będą stanowić ponad 20% całej populacji UE, chociaż taką strukturą charakteryzują się już niektóre miasta. Dziennikarz amerykański Christopher Caldwell podaje, że w 2026 roku biali w Birmingham stanowić będą mniejszość, a jeszcze szybciej ta zmiana zajdzie w Leicester. Inna prognoza utrzymuje, że w połowie stulecia we Francji, a być może nawet we wszystkich krajach Europy zachodniej, muzułmanie mogą przewyższyć liczebnie niemuzułmanów.

              Prognozowane wskaźniki to obszar sporny. Poziomy przyrostu naturalnego mogą być trudne do przewidzenia, a migranci mogą napływać w różnym stopniu. Tak czy inaczej, Karoly Lorant, węgierski ekonomista, który napisał raport dla Parlamentu Europejskiego wyliczył, że muzułmanie obecnie stanowią 25% populacji w Marsylii i Rotterdamie, 20% w Malmo, 15% w Brukseli i Birmingham i 10% w Londynie, Paryżu i Kopenhadze.
              >>>>MASZ CO JESZCZE DO POWIEDZENIA

              • 21 17

              • > Analiza przeprowadzona w 2006 roku dla US Air Force podaje, że w tym czasie liczba muzułmanów w UE wynosiła co najmniej 15 milionów, a możliwe, że nawet 23 miliony.
                15 milionów to niecałe 3% - nawet te 23

                > Analiza przeprowadzona w 2006 roku dla US Air Force podaje, że w tym czasie liczba muzułmanów w UE wynosiła co najmniej 15 milionów, a możliwe, że nawet 23 miliony.
                15 milionów to niecałe 3% - nawet te 23 miliony to niecałe 5%. Analiza przeprowadzona przez kogo? Poproszę link.

                > Według Instytutu Polityki Migracyjnej USA w 2050 roku mieszkańcy Unii o wyznaniu muzułmańskim będą stanowić ponad 20% całej populacji UE
                To będzie ponad 50% za kilkanaście lat, czy 20% w 2050? Zdecyduj się.

                > Dziennikarz amerykański Christopher Caldwell podaje
                > Inna prognoza
                Kim jest Christopher Caldwell i czemu jego prognozy mają być wiarygodne? "Inna prognoza"? Potraktuję to jako żart - "inna prognoza" to nie źródło.

                > muzułmanie obecnie stanowią 25% populacji w Marsylii i Rotterdamie, 20% w Malmo, 15% w Brukseli i Birmingham i 10% w Londynie, Paryżu i Kopenhadze.
                Tak, rozmieszczenie imigrantów nie jest równomierne i są miasta, gdzie jest ich znacznie więcej niż średnia. Co w tym zaskakującego?

                • 14 5

              • Czemu nie wspomnisz o tym, że w Europie Zachodniej powoli

                rusza ze wzrostem rozrodczości rdzennych Europejczyków ? Przez wprowadzanie odpowiedniej polityki i społecznej i fiskalnej. W Norwegii jest to już faktem - mój krewniak sceptyk poczytał o tym w internecie i kręcił z podziwu głową na to co pokazały mu statystyki.

                • 1 1

          • (1)

            O naiwności...ty myślisz, ze jesteśmy eldorado dla Arabów? Popatrz ile zarobi i wyda w Niemczech, a ile u nad. Jesteśmy za ciency w uszach, żeby u nad masowo się osiedlali. Wiadomo, ze będą przyjeżdżać. Człowiek zawsze jeździł po świecie za chlebem. Ale spokojna twoja rozczochrana. Najazd Arabów nam nie grozi.

            • 11 8

            • no wlasnie w tym polskim syfie nadzieja!

              mamy taka biede i taki brak perspektyw,ze nie w ciemie bity Arab nie wpadnie na mysl aby sie tu osiedlic.Czyli zawsze jakis pozytywny skutek tego ze zgotowano nam "post-PRL" zamiast wolnej Polski.

              • 19 10

      • Nie narzucą szariatu - uważam że sytuacja jest monitorowana przez

        służby wywiadowcze, w tym izraelskie. Bo chyba Izrael nie chciałby aby do władzy we Francji czy Wielkiej Brytanii i przy okazji broni nuklearnej dorwali się ich śmiertelni wrogowie. Mam nadzieję że Zachód, przede

        służby wywiadowcze, w tym izraelskie. Bo chyba Izrael nie chciałby aby do władzy we Francji czy Wielkiej Brytanii i przy okazji broni nuklearnej dorwali się ich śmiertelni wrogowie. Mam nadzieję że Zachód, przede wszystkim lewica zdaje sobie z tego sprawę i wprowadzi środki zaradcze i chyba je wprowadza - m. in. rozrodczość rdzennych Europejczyków ruszyła z miejsca (w Norwegii to na pewno). Jeszcze mamy Chiny i Indie - oni też tego nie chcieliby.

        • 0 0

    • Turcja -Rosja

      Zaprotestowała bo w tym okresie prowadziła wojnę z Rosją, a nie dlatego że darzyła sympatią nasz kraj. Historia się kłania.

      • 13 14

  • osiedlanie się obcokrajowców świadczy o atrakcyjności danego kraju (8)

    oczywiście u nas to zjawisko jest marginalne, co dobrze pokazuje pozycję Polski pod tym względem wśród innych krajów. Tym niemniej wszyscy obcokrajowcy są mile widziani, o ile będą u nas pracować i uszanują nasze normy

    oczywiście u nas to zjawisko jest marginalne, co dobrze pokazuje pozycję Polski pod tym względem wśród innych krajów. Tym niemniej wszyscy obcokrajowcy są mile widziani, o ile będą u nas pracować i uszanują nasze normy kulturowe. Żałuję tylko, że i wśród nas samych są tacy, którzy tych norm nie szanują. DLa mnie to większy problem niż obcokrajowcy, także ci o innym kolorze skóry.

    • 130 27

    • są normy użnawane za "nasze" normy kulturowe, które warto kwestionować

      jedną z nich może być np.niechęć do innych

      • 17 5

    • Raczej świadczy o

      zdobywaniu nowych rynków gdyż na własnym, szans by nie mieli żadnych.
      To wyrafinowana forma kolonializmu.

      • 8 9

    • jesli religia ma byc dla ciebie normą-to najzwyczajniej w świecie po prostu- bredzisz..religia winna być poza miejscem pracy,urzędu,uczelni,przestrzeni publicznej itp.

      • 13 4

    • a ta atrakcyjnosc wynika z róznic zarobkowych

      bo Fin u nas dostanie swoją pensję, a ceny u nas kilkakrotnie niższe niz w Finlandii. Gdybym był Finem, zwłaszcza takim co u siebie w kraju stolec znaczy i ciezko mu sie wybic ponad przecietną, to tez bym taką okazję

      bo Fin u nas dostanie swoją pensję, a ceny u nas kilkakrotnie niższe niz w Finlandii. Gdybym był Finem, zwłaszcza takim co u siebie w kraju stolec znaczy i ciezko mu sie wybic ponad przecietną, to tez bym taką okazję brał bez zastanowienia. Tutaj bedzie KIMS, bedzie mógl się np. pomądrzyc na temat zarobków ... i gnoic Polaka myślac, ze i on zarabia tyle samo wykonując tę samą pracę .
      Polska bardzo atrakcyjny kraj... ale nie dla Polaków.

      • 28 6

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Prawda

      w trójmieście "normy kulturowe" łamią Polacy. Chamstwo, rozróby, brak kultury osobistej itp.

      • 13 4

    • Dokładnie - ja uważam że trzeba być lojalnym wszędzie tam gdzie chcesz

      mieszkać względem miejscowej wspólnoty.

      • 0 0

    • taa

      świadczy o słabości głupocie naiwności i niskiej samoocenie...

      • 0 0

  • Centra biznesowe korporacji, tak nas szanuja, ze kadre kierownicza biora ze swoich krajow (20)

    A polaki jako niewolnicy za 2000 brutto.

    • 263 39

    • ależ pracuj jako kierownik w polskiej firmie (8)

      za 20 tys. brutto.

      • 28 18

      • pokaz mi te polskie firmy (6)

        Pokaz mi jedną markę znana za granicą.
        Pustka, polskich firm jak na lekarstwo a zachodnie faktycznie wolą zatrudnić białego by uczył czarnuchow

        • 13 13

        • juz pokazuję: INGLOT, reserved, Ziaja, Eris.... (4)

          • 13 11

          • Tylko ze tam dostaniesz pensje ponizej rynkowej

            nie zapłacą Ci za nadgodziny (a zostawać trzeba często), potem jest szantaż ocena półroczną po której się dostaje premie, z którą wyplata może będzie zbliżona do rynkowej...

            • 16 1

          • zero rozpoznawalnosci na zachodzie (2)

            Zresztą co to za firmy wydmuszki, większy wiatr i po firmach. Ja tu mówię o markach typu mercedes, fiat, nokia, thule, philips itp

            • 6 1

            • Matko święta?

              Kolejne roszczeniowe stworzenie. Wymieniasz marki z krajów, które mają normalną gospodarkę rynkową od 100 lat ponad. Mercedes? Napisz do nich, poproś, może cię zatrudnią.
              Nokia i fiat zwalniają ludzi i mają problemy, po co je wymieniać?

              • 2 0

            • Akurat Reserved to nie wydmuszka - na razie wyszli poza Polskę

              co prawda do dawnych krajów RWPG, ale nie ma co się spieszyć, i kibicuję im i mam nadzieję zobaczyć ich szyldy na Zachodzie.

              • 1 0

        • vodka Wyborowa !

          • 4 2

      • tak koledzy partyjni w KGHM czy Orlenie tyle maja za partyjniactwo

        • 8 3

    • Taka płaca jaka praca (3)

      Robię w korporacji za 5k brutto. Kadra kierownicza jest polska. Ja jestem Polakiem. Jak robisz za 2000 brutto, to najwidoczniej jesteś tyle wart.

      • 19 34

      • tyle to z emerytury w budzetówce mam (1)

        czym ty sie chwalisz korpodrucie?

        • 12 7

        • Podejrzewam, ze dzieli was jakies 40 lat..

          wiec ciężko to porównywać.

          • 12 0

      • znam osobe z polskiej korporacji nie 6k tylko 6,000zl do raczki

        + auto bez limitu km + paliwo + komp + net + tel

        Jak jeszcze byl geant to dyrektor marketu zarabial 23,000zl na reke.

        Tyle w temacie leszczu :) Splacaj kredyty poki masz prace ;)

        • 5 13

    • bo bycie Polakiem to siara

      • 7 20

    • (4)

      Jak niewolnicy? Jesteś tyle wart ile zarabiasz. Widocznie te legendarne polskie kadry ze światowym wyksztalceniem są warte tylko 2k brutto. Dobrzy w swoim fachu na kasę nie narzekają. Kształcą się, rozwijają i zarabiają. Reszta miauczy, ze im ciężko, nie szlifując nawet obcego języka, który dzisiaj jest oczywistoscia, a nie atutem

      • 13 19

      • q

        Ale ty madry

        • 6 3

      • Perfekcyjna znajomość języka polskiego jest dziś obciążeniem.

        Nigdy nie przyznawajcie się do polskości, starajcie się przed pracodawcą pokazać jak nawiększą pogardę dla wszelkich wartości. Podkreślajcie poparcie dla hedonizmu, konsumpcjonizmu i kosmopolityzmu. Wtedy macie

        Nigdy nie przyznawajcie się do polskości, starajcie się przed pracodawcą pokazać jak nawiększą pogardę dla wszelkich wartości. Podkreślajcie poparcie dla hedonizmu, konsumpcjonizmu i kosmopolityzmu. Wtedy macie szansę...

        ...na 2 tys. brutto. NIgdy nie będziecie lepszymi Anglikami niż Anglicy. A oni na szefów regionów biorą swoich kumpli ze studiów.

        • 15 2

      • (1)

        "Jesteś tyle wart ile zarabiasz" - logika niewolnika. Masakra, po prostu intelektualna masakra. Co za zero.

        • 13 1

        • Byt kształtuje świadomość, słyszałem jakiś pan powiedział.

          • 0 0

    • zapewne dużow wiesz

      Bajer chce zatrudnić po kilkadziesiąt osób i co się dziej. Nie ma ludzi. Przyjeżdżają na rozmowy z całej Polski i z zagranicy. Pełno obcokrajowców. Polacy nie mówią dobrze w obcy językach. Mają pełno dyplomów bez pokrycia w realnej wiedzy. Uczą się i nic nie wiedzą. Bezużyteczna wiedza. A każdy chce być kierownikiem i zarabiać jak na zachodzie

      • 3 4

  • w Szwecji, Norwegii dogadasz sie po angielsku z pielegniarka (49)

    urzednikiem, policjantem, osoba wywozaca smieci, listonoszem, sprzedawca, nauczycielem czy to w przedszkolu/zlobki, kelnerem, sprzedawca biletow do muzeow, kierowca w autobusie itd a w Piolsce trudnoz nalesc nawet przechodnia, ktory by pomogl po angilesku znalesc droge do dworca, hotelu itd.

    • 133 105

    • (8)

      bo u nas jeszcze niedawno liczył się tylko rosyjski!

      • 61 11

      • Nie ma co się porównywać ze Szwecją czy Norwegią... (7)

        ...bo to kraje na samej górze na liście krajów gdzie zna się języki obce. Ale Polska też jest wysoko (choć nie tak), więc w innych krajach to w ogóle dno.

        • 31 8

        • nie jestem patriota (6)

          Czyli kundlem bez kraju i tożsamości. Co ma patriotyzm do obiektywizmu?
          To ze w Polsce tak słabo z angielskim to sprawa systemu edukacji IIIRP.

          • 22 19

          • z angielskim jest słabo w urzędach (2)

            na ulicy nie na problemu ze znalezieniem osoby rozmawiającej po angielsku

            • 45 6

            • ooooo to ciekawe (1)

              Jeżeli jest tak jak piszesz to jeszcze bardziej podkreśla degrangolade IIIRP. Wychodzi na to, ze Polacy daja radę i sami się uczą, natomiast ta skorupa która żyje z naszej pracy to darmozjady nic nie potrafiące i

              Jeżeli jest tak jak piszesz to jeszcze bardziej podkreśla degrangolade IIIRP. Wychodzi na to, ze Polacy daja radę i sami się uczą, natomiast ta skorupa która żyje z naszej pracy to darmozjady nic nie potrafiące i znajdujące zatrudnienie PO znajomości.
              Powinno byc odwrotnie, w urzędach powinni pracować ludzie ze znajomością angielskiego i przeciętnie lepiej wykształceni.

              • 18 6

              • jak masz upatrzonego psa, zawsze kij znajdziesz

                przestań hejtować i nie udawaj patrioty

                • 6 6

          • W tym roku w czołówce zwalnianych nauczycieli są językowcy!

            • 9 3

          • Tak IIIRP, grubej kreski i Tuska osobiście

            Zaczęliśmy się uczyć angielskiego powiedzmy od 1989 czyli 24 lata temu. Zakładając, że ma to wpływ na wtedy 10-latków i młodszych czyli obecnych maks. 34-latków. A jak tam twoi rodzice i dziadkowie? Znają angielski? To

            Zaczęliśmy się uczyć angielskiego powiedzmy od 1989 czyli 24 lata temu. Zakładając, że ma to wpływ na wtedy 10-latków i młodszych czyli obecnych maks. 34-latków. A jak tam twoi rodzice i dziadkowie? Znają angielski? To zasługa czy wina IIIRP. A swoją drogą to niepotrzebnie się pałujecie, znajomość angielskiego jest co raz lepsza. Zobaczcie sobie taki ranking:
            multivu.com/mnr/62435-ef-education-first-top-english-speaking-countries
            Trzeba dopisać www z kropka z przodu. Polska na 8 miejscu w świecie. Trochę dumy i zadowolenia z naszego kraju przed Dniem Niepodległości.

            • 21 1

          • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • pojedź do Francji i zapytaj o drogę po angielsku (9)

      • 82 7

      • (4)

        Francja zawsze rywalizowała z Anglią i były okresy gdy byli potężniejsi od nich i nadal zyją swoim wielkim Imperium a Anglosasów traktują z góry jako mniej cywilizowanych

        • 22 4

        • Niby OK (3)

          tylko w dalszym ciągu nie mam gdziekolwiek odpowiedzi na pytanie - Dlaczego po angielsku???

          • 13 6

          • no bo łaciny (2)

            już prawie nikt nie zna, czasy od średniowiecza się zmieniły, teraz angielski stał się nowożytną łaciną. Niedługo los taki może spotkać język mandaryński!

            • 10 2

            • Ale łacina nie była językiem naturalnym (1)

              skąd zatem wszechobecny angielski skoro np. hiszpański obowiązuje np. od południowej granicy USA w pozostałej Ameryce?
              Nie oczekuję wskazówek ale odpowiedzi, dlaczego angielski jako język kolonizatorów to już wiem,no było kiedyś ale teraz?

              • 2 5

              • Z uwagi na to, że w czasach postkolonialnych

                i przez cały powojenny okres XX wieku wielu przełomów naukowych, nadających kształt dzisiejszej cywilizacji dokonały Stany Zjednoczone. Dlatego mówisz np. "komputer", a nie "maszyna licząca" itp.

                Drugim

                i przez cały powojenny okres XX wieku wielu przełomów naukowych, nadających kształt dzisiejszej cywilizacji dokonały Stany Zjednoczone. Dlatego mówisz np. "komputer", a nie "maszyna licząca" itp.

                Drugim powodem jest to, że na tle innych języków angielski jest w stopniu komunikatywnym nieskomplikowany i łatwy do przyswojenia. Posiada dość prostą gramatykę (w powszechnym użyciu wystarczą 3 czasy, nie występuje deklinacja rzeczowników, odmiana czasowników przez osoby jest banalna itp.) oraz niezbyt szeroki zasób słownictwa (stąd mnogość w nim homonimów, jak również duży nacisk na tzw. "phrasal verbs", czyli wyrażenia przyimkowe).

                • 8 3

      • Zgadza się, (1)

        lecz u nich ma to podłoże stricte historyczne, związane z wielowiekową wzajemną niechęcią obydwu państw.

        • 5 4

        • u nas również podłoz epolityczne

          do 1990 roku byliśmy nauczani rosyjskiego.nie wyskakuj z historią jak własnej nie znasz!!!!

          • 12 0

      • nie uogólniaj

        byłem ostatnio w Paryżu. W dotarciu z lotniska w Beauvais do centrum miasta pomogli mi Francuzi (którzy okazali sie bardzo pomocni - nie ma żadnego problemu/barier aby porozmawiać z nimi w języku angielskim. Co do krajów

        byłem ostatnio w Paryżu. W dotarciu z lotniska w Beauvais do centrum miasta pomogli mi Francuzi (którzy okazali sie bardzo pomocni - nie ma żadnego problemu/barier aby porozmawiać z nimi w języku angielskim. Co do krajów skandynawskich, zgadam się tam dogadasz się po angielsku nawet z babcią 99 letnia. Z czego to wynika: szwedzi to otwarty naród, masa obcokrajówców - rodowitych szwedów zostało już bardzo mało, telewizja - napisy po angielsku, zresztą język szwecki ma mase słów zapożyczonych/podobnych do jezyka niemieckiego, angielskiego. No i szwedzi bardzo duzo czytaja/podróżują!!!

        • 11 8

      • ja byłem w italii

        i wszyscy no inglese.

        • 30 4

    • No chyba nic dziwnego. Wszyscy którzy znali angielski są już za granicą, między innymi w Szwecji czy Norwegii, więc możesz się z nimi dogadać.

      • 17 2

    • jak ci się nie podoba to won

      • 6 8

    • (14)

      a pojedz sobie do Włoch czy Francji, powodzenia że znajdziesz kogokolwiek kto zna angielski, jesteś w Italii albo we Frchasiji więc masz mówić tak jak oni i mają to gdzieś nawet jeśli znają angielski. ja rozumiem że

      a pojedz sobie do Włoch czy Francji, powodzenia że znajdziesz kogokolwiek kto zna angielski, jesteś w Italii albo we Frchasiji więc masz mówić tak jak oni i mają to gdzieś nawet jeśli znają angielski. ja rozumiem że polski język jest trudny szczególnie dla obcokrajowców, ale do cholery skoro chcą u nas mieszkać na dłużej to chociaż podstawowych zwrotów powinni się nauczyć, a nie liczyć że przez +/- ostatnie 10 lat wszyscy nauczą się angielskiego, skoro w szkole uczy się go pod schemat, a poza szkołą kursy są drogie i jak ktoś dostaje 1500zł na miesiąc niech nie liczą że pójdzie na kurs droższy od ich miesięcznego wynagrodzenia
      Anglicy uczą się od dziesięcioleci francuskiego w szkołach i jakoś nie jest to normą że każdy z nich dogada się z Francuzem

      • 29 1

      • (3)

        A teraz porównaj sobie kondycję gospodarki szwedzkiej z kondycją gospodarki włoskiej.

        • 14 4

        • Potem porównaj żarcie (1)

          • 11 1

          • kwestia gustu

            Szwedzi są bardzo otwarci na wszystko włącznie z kuchnią a Włosi niebawem będą jedli sam makaron bo na sos zabraknie pieniędzy.

            • 5 1

        • Fakt

          Ale zaraz potem porównaj proszę liczbę ludności obu państw i ilość bogactw naturalnych, które można spieniężyć. Włochów jest prawie 60 mln a Szwedów około 10 mln. Wspomniana ilość bogactw naturalnych wygląda odwrotnie

          Ale zaraz potem porównaj proszę liczbę ludności obu państw i ilość bogactw naturalnych, które można spieniężyć. Włochów jest prawie 60 mln a Szwedów około 10 mln. Wspomniana ilość bogactw naturalnych wygląda odwrotnie proporcjonalnie, stąd też min. lepsza kondycja szwedzkiej gospodarki. Inny aspekt to korupcja w kręgach politycznych, która we Włoszech jest nawet wyższa niż w Polsce. Zapewne już niedługo sądząc po tym co dzieje się w naszym kraju.

          • 8 0

      • jeżdże kilka razy w miesiącu w włoch i francji i nie mam żadnego problemy oni również aby rozmawiać po angielsku (4)

        typowe dla polaków to jak ocena: że każdy kierowca GKS to zły kierowca w trójmieście! Boże jeśli masz aparycję jak bokser i w dodatku ponury. To ja nie mam ochoty z tobą rozmawiać nawet po polsku:)

        • 7 12

        • (3)

          mieszkałam przez prawie rok w Włoszech i spotkałam tylko kilku studentów mówiącuch po angielsku a wśród wykładowców to jest totalna zgroza, nie mówiąc już o sklepach czy urzędach

          • 13 0

          • bo zbierałaś pomidory na fermie:) (2)

            kto chce rozmawiać z pomidorem z trójmaista

            • 3 19

            • Włochy

              moja piękna żona, mówi że z każdym włochem się dogada (a mowie wam języka angieslkiego nie zna)

              • 14 1

            • akurat nie, wyjechałam na Erasmusa

              • 6 0

      • W Meksyku

        Praktycznie nikt nie zna angola, nawet w hotelu aptece czy na lotnisku a USA to sasiad.

        • 11 2

      • popieram (2)

        jeżeli chcesz żyć w danym kraju musisz nauczyć się jego języka. Ja nie wiem dlaczego w urzędach ma się dogadać po angielsku. W Polsce w urzędach obowiązuje język polski . Używanie angielskiego przez urzędnika może być

        jeżeli chcesz żyć w danym kraju musisz nauczyć się jego języka. Ja nie wiem dlaczego w urzędach ma się dogadać po angielsku. W Polsce w urzędach obowiązuje język polski . Używanie angielskiego przez urzędnika może być tylko objawem jego dobrej woli, nie zaś obowiązku. Poza tym język urzędowy zapewne jest bardziej skomplikowany od potocznego i takiego języka nie uczą na kursach. Ja też jestem przeciwny zalewowi angielszczyzny. To jest powód dla którego nie lubię tego języka , mimo iż jest to jeden z pięciu języków które znam obok niemieckiego, francuskiego i hiszpańskiego, rosyjskiego. Wolę języki i kulturę romańską , mimo że najbardziej praktyczny jest niemiecki.Poza tym najwięcej ludzi na świecie mówi po hiszpańsku ( cała Ameryka Łacińska), część Afryki mówi po francusku. Osiedlając się w Polsce cudzoziemiec powinien nauczyć się języka polskiego. Inaczej sobie nie wyobrażam. Szanujmy własny język .

        • 12 4

        • Nie cała

          W Brazykii jest j. portugalski.

          • 2 0

        • No widzisz, szkoda że my nie mieliśmy w odpowiednim czasie

          kogoś takiego jak Elżbieta I Tudor. To od niej zaczął się marsz Anglii ku potędze i dominacji języka angielskiego w świecie.

          • 0 0

      • Guzik wiesz.

        Co roku jeżdżę do Włoch i udaje mi się porozumieć po angielsku, nawet w małych miasteczkach na Sycylii. Oczywiście są takie miejsca gdzie tylko włoski wchodzi w grę, ale u nas jest jeszcze gorzej. Poza tym włoskiego też

        Co roku jeżdżę do Włoch i udaje mi się porozumieć po angielsku, nawet w małych miasteczkach na Sycylii. Oczywiście są takie miejsca gdzie tylko włoski wchodzi w grę, ale u nas jest jeszcze gorzej. Poza tym włoskiego też warto się uczyć, jest piękny.
        Kursy nie są wcale takie drogie, poza tym możesz sporo zrobić sam/ sama. Są też kursy internetowe, jest dostępnych mnóstwo materiałów darmowych.
        Szkoły uczą pod schemat, bo jedyne co was interesuje to zdanie matury. Kto z was czyta lub ogląda coś w oryginale? Nikt. Co robicie na lekcjach? Przygotowujecie się do nich? Ile trwa to przygotowanie? Więcej niż 15 minut?

        • 1 2

    • no i co z tego ??

      to co trzeba jak za prl przymusowo nauczać ? do kogo ty pijesz człowieku

      • 8 1

    • Bo wszyscy mówiący po angielsku wyjechali do Szwecji i Norwegii

      szukając pracy jako: pielęgniarka, urzędnik itp. itd. ...

      • 6 3

    • no to pojedź

      do złotego trójkąta :Siemiatycze, Ciechanowiec, Perlejewo, tam na Podlasiu porozmawiasz z babinką w kurnej chacie po polsku,rosyjsku lub francusku,taki pragmatyzm językowy.

      • 8 1

    • We Francji lub Niemczech bywa z tym różnie :-) (1)

      A o karajach Azjatyckich to jeuż nawet nie wspominam, kuzyn był w Korei Płd - a pracuje w Wawie u Samsunga jak niewielu ludzi zna tam angielski.

      Już nie przesadzajmy. I nie róbmy z Polski drugiej Norwegii

      A o karajach Azjatyckich to jeuż nawet nie wspominam, kuzyn był w Korei Płd - a pracuje w Wawie u Samsunga jak niewielu ludzi zna tam angielski.

      Już nie przesadzajmy. I nie róbmy z Polski drugiej Norwegii czy Francji, tam są całe dzielnice po których nikt z białasów nie chodzi. Nie nie jestem rasitą, miałem kumpla murzyna, chłopak bardzo wporzo. tu chodzi o obyczaje - muslimy na ogół gardzą zwyczajami innymi niż swoje, zresztą inni także. Tu jest Europa i raczej nie zmieniajmy tego.

      Niestety według tarktatu akcesyjnego mamy przyjąć 750 tys muzułman. Plan chyba zostanie wykoanany.

      • 2 3

      • Bzdury waść gadasz co do Norwegii - tam wejdziesz wszędzie, bo

        tamtejsze władze w przeciwieństwie do szwedzkich a szczególnie do francuskich władz robią wszystko aby do czegoś takiego nie dopuścić. Przed 2010 rokiem kolorowi przybysze zaczęli powoli mocno zasiedlać dzielnicę Oslo -

        tamtejsze władze w przeciwieństwie do szwedzkich a szczególnie do francuskich władz robią wszystko aby do czegoś takiego nie dopuścić. Przed 2010 rokiem kolorowi przybysze zaczęli powoli mocno zasiedlać dzielnicę Oslo - Grunelokkę. W 2010 roku byliśmy u ciotki mojej żony, od której dowiedzieliśmy się że nic z tego nie wyszło - władze w tej dzielnicy obniżyły podatki, zachęcając właścicieli kamienic do obniżki czynszu studentom i ci zaczęli masowo się w tej dzielnicy osiedlać. I byłam tam dwa razy - w 2007 i w 2010 roku. W czasie pierwszej wizyty w Oslo byliśmy tam z żoną na spacerze i owszem było sporo kolorowych ale nikt na nas nie zaczepiał czy patrzył się na nas agresywnie. W 2010 roku na Grunelokka było już wszędzie tak samo jak gdzie indziej. W innym miejscu Oslo, dalej od centrum tankowałem auto w dzielnicy gdzie kręciło się trochę śniadych ale nikt z nich mnie nie atakował czy dawał do zrozumienia aby stąd spadał.
        Natomiast w Szwecji - owszem, przewodnik ze Steny Line ostrzegał nas przed blokowiskami w Malmoe - że lepiej tam wieczorem się nie kręcić. Wieczorem z żoną wyszliśmy z hotelu na spacer i w pewnej części śródmieścia (na południe od rynku) zaczęli dominować śniadzi mieszkańcy, ale i tu nie spotkaliśmy się z jakąś formą agresji z ich strony.
        Dla mnie najlepszym źródłem wiadomości jest posiadanie rodziny na miejscu i kontakt z nią, a nie media i takie osoby jak ty.

        • 1 0

    • a dlaczego.....

      a dlaczego inni nie mogą się uczyć naszego języka jak już tu przyjeżdżają? Podstawowe zwroty powinni znać. My jak wyjeżdżamy, to wcześniej się uczymy takich zwrotów, żeby się porozumieć. A nas Polaków się ciągle gani za

      a dlaczego inni nie mogą się uczyć naszego języka jak już tu przyjeżdżają? Podstawowe zwroty powinni znać. My jak wyjeżdżamy, to wcześniej się uczymy takich zwrotów, żeby się porozumieć. A nas Polaków się ciągle gani za to, że się nie uczymy języków obcych. Ale to MY jesteśmy u siebie, a nie odwrotnie i chyba wszyscy, co tu się wypowiadają, to o tym zapomnieli....

      • 6 5

    • beriera językowa? to niech nauczy się polskiego. chyba to normalne, że w Polsce językiem urzędowym jest Polski. tak samo normalne jest dla mnie to, że jadąc do innego kraju muszę znać kilka zwrotów w jego języku.

      • 8 3

    • w szwecji na niektore dzielnice nie wejdziesz

      bo jesli nie masz brody i nie holdujesz allahowi
      to pojada z Toba jak z niewiernym

      • 7 1

    • Bo w Szwecji czy Norwegii sa napisy w TV

      a u nas lektor, ktory wszystko zaglusza...

      • 9 1

    • W Norwegi w urzedzie

      znajdziesz kartkę, że jeżeli nie znasz norweskiego przyjdź z tłumaczem. Oni nie chcą byś rozmawiał w innym języku niż Norweski. Masz się go albo nauczyć albo spadać. Na ulicy po angielsku Ci pomogą ale też już niekoniecznie.

      • 4 2

    • dlaczego mamy mowic po angielsku w Polsce ?

      A ilu anglikow ,mowi po polsku w sklepach czy gdziekolwiek pomimo ze tylu polakow tam mieszka ? Dlaczego my mamy naginac sie pod obcokrajowcow i uczyc sie angielskiego ? Jesli ktos chce zyc w naszym kraju , powinien sie nauczyc naszego jezyka tak jak to my robimy w innych krajach !!!!

      • 3 1

    • Bez przesady. Rozmawiałam ostatnio z Anglikiem, który podróżował wzdłuż Europy i zahaczył o kilka Polskich miast. Też się lekko zdziwiłam, kiedy powiedział, że nie ma problemu żeby się dogadać czy to w hotelu,

      Bez przesady. Rozmawiałam ostatnio z Anglikiem, który podróżował wzdłuż Europy i zahaczył o kilka Polskich miast. Też się lekko zdziwiłam, kiedy powiedział, że nie ma problemu żeby się dogadać czy to w hotelu, restauracji czy na ulicy. Gorzej jest np we Francji. Co Ty na to? Tylko psioczyć na nasz kraj umiemy, a nie jest przecież taki zły :))
      Z resztą u nas to w dużej mierze wynika z kwestii historycznych.

      • 4 0

    • Bo to bardzo podobne języki...

      Wbrew pozorom 75% słów po Angielsku i Norwesku jest baaaaardzo podobna albo prawie że taka sama. Dziwne że Rosjanin na Ukrainie a nawet w Polsce też "jakoś się dogada".

      • 0 0

  • (8)

    Do nas przyjeżdzają z bogatszych krajów zarządzać firmami albo z biedniejszych aby dostać się do zachodniej Europy a Polacy emigrują bez względu na miejsce zamieszaknia, zawód i wykształcenie bo bieda w tym kraju jest wszędzie taka sama i pracy wszędzie tak samo brak!

    ALe rządzi PO! Cieszmy się!

    • 84 34

    • jak rządził PiS to nikt nie emigrował? (3)

      jak dla mnie PO=PiS, takie same nieudaczniki.

      • 18 10

      • Jak wcześniej rządziło SLD to jeszcze więcej wyjechało.

        Komentarz jednak był o czym innym, o wyjazdach Polaków niezależnie od umiejętności i pochodzenia.
        Ostatnie zdanie dotyczyło pewnej obietnicy PO, że zaczną wszyscy wracać, co okazało się bujdą na resorach.
        Proszę zatem nie zmyślać czegoś, czego nie ma w tekście.

        • 13 3

      • rzady pisu to piersze lata czlonkostwa w ue (1)

        Bezrobocie 20% i fala naturalna przy tej roznicy zarobków. Po dwóch latach wzrostu na poz 6%pkb powstało ponad milion miejsc pracy. Gdyby dalej rządzili to emigranci by wracali a nie jeszcze zwiększyli intensywność wyjazdów. Tylko mi nie mów o czynnikach zewnętrznych i o tych wszystkich przeciwnisciach które nie pozwoliły PO tego zrealizować.

        • 10 13

        • Wracali ? Gdzie ? Do więzień ? Może z tymi więzieniami przesadziłem,

          ale zamiast rządzić na razie do końca kadencji z wątpliwymi koalicjantami (przede wszystkim z Samoobroną) to zaczęli bawić się w zamordyzm. I po co ? Tak ich korciło aby w pokazowy sposób łapać łapówkarzy ? Jakby nie

          ale zamiast rządzić na razie do końca kadencji z wątpliwymi koalicjantami (przede wszystkim z Samoobroną) to zaczęli bawić się w zamordyzm. I po co ? Tak ich korciło aby w pokazowy sposób łapać łapówkarzy ? Jakby nie można było tego robić w normalny sposób i nie tworzyć wśród nich na siłę "gwiazd" ? Czy w politykach PiS-u zgasła nadzieja na to że łapanie normalnymi sposobami ludzie nie dostrzegą ? Efekciarskie "sukcesy" CBA raczej zaszkodziły PiS-owi, skoro przegrał wybory w 2007 roku. Po co i na co to było ? "Trzymanie" z Lepperem tak ich korciło, że musieli zrobić z niego aferzystę i doprowadzić do wcześniejszych wyborów ?

          • 0 0

    • (3)

      Największa fala emigracji była za rządów PISu, a ludzie którzy wtedy wyjeżdżali mówili wprost, że jadą nie za chlebem, a szukać normalności.

      • 12 13

      • dzisiaj też wyjeżdzają za normalnością przy tych chorych przepisach. PO rządzi i prawie co ustawa, uchwała, przepis to bubel do poprawki.

        • 8 5

      • Bzdury

        Juz 11 lat trwają wyjazdy po akcesji UE, tak za czasów SLD (3 lata) PiS (2 lata) i PO (6 lat). Doliczyć można do tego ok. 0,5 milionową falę przedakcesyjną na W-py Brytyjskie czy od lat 80-tych ciągnąca się falę

        Juz 11 lat trwają wyjazdy po akcesji UE, tak za czasów SLD (3 lata) PiS (2 lata) i PO (6 lat). Doliczyć można do tego ok. 0,5 milionową falę przedakcesyjną na W-py Brytyjskie czy od lat 80-tych ciągnąca się falę wyjazdów do Niemiec.
        Jeśli zatem ktoś wyjazdy zwala to albo na PiS albo SLD albo PO, jest zwyczajnie głupi. Proceder ten trwa od stanu wojennego an nawet od 20-lecia międzywojennego. Polacy to chyba najbardziej ruchliwy naród na świecie w ostatnich 100 latach.

        • 9 1

      • słuchaj leming nawet dane rządowe pokazują ze najwieksza fala emigracji była zarzadu PO

        • 3 4

  • Jeśli ktoś tutaj legalnie pracuje - to dobrze. (9)

    Natomiast nie podoba mi się to, że w Trójmieście osiedlają się również obcokrajowcy, którzy utrzymują się z żebractwa. Te osoby powinny być deportowane.

    • 173 9

    • Masz na myśli szefów spółek (7)

      kontrolujących transfery środków z UE co to niby dla Polski są a wracają z powrotem np. do Niemiec.
      Też jestem za!!!

      • 9 10

      • (6)

        może jakieś przykłady takich spółek ?

        • 7 3

        • (3)

          Choćby kilkanaście spółek budowlanych, m.in. budujących tunel, S-7 i wiele innych.

          P.S. Spółka budująca S-7 to firma która swój majątek robiła w czasie II wojny światowej bazując na niewolniczej pracy więźniów obozu Stutthof.

          • 10 0

          • nazwa spoleczki? (2)

            chcę sobie polukac w necie na ten temat, bo to ciekawy temat. A wiecie czym zajmowała się w czasie II wojny swiatowej słynna firma BASF ? ;-)

            • 4 0

            • BILFINGER BERGER

              Ta jak i mnóstwo innych budujących autostrady, mosty, biurowce itp, znaleźć można w książkach śp Marka Orskiego, niekwestionowanego światowego specjalistę w dziedzinie ekonomii niemieckich obozów koncentracyjnych a

              Ta jak i mnóstwo innych budujących autostrady, mosty, biurowce itp, znaleźć można w książkach śp Marka Orskiego, niekwestionowanego światowego specjalistę w dziedzinie ekonomii niemieckich obozów koncentracyjnych a zwłaszcza jednego z największych tego typu "przedsiębiorstw", KL Stutthof.
              Całe listy znaleźć można szczególnie w pracy:
              - Przedsiębiorstwa SS i firmy prywatne najemcy siły roboczej obozu koncentracyjnego Stutthof w latach 1939-1945
              oraz - Niewolnicza praca więźniów obozu koncentracyjnego Stutthof w latach 1939 -1945

              • 10 0

            • Tak wiemy, miedzy innymi finansowaniem wojny, zarabianiem na produkcji materialow wybuchowych i gazow technicznych i duzo innych ciakawostek o ktorych sie nie mowi glosno.

              • 2 0

        • banki (1)

          Największy przekret na pekao i powiązaniu jego aktywów z deweloperem włoskim.

          • 13 0

          • Zgadza sie Pirelli Estate to mega przekręt

            • 6 0

    • Chyba nie widziałeś na zachodzie brudnych alkoholików Polaków żebrzących oby wg twojej zasady

      oni do Polski nie wracali

      • 0 0

  • antyislam (36)

    Zanim zaczniecie obrażać przeciwników multikulti obejrzyjcie sobie na youtubie trochę filmików o islamie i o tym co się dzieje na zachodzie, może wtedy zrozumiecie, że islam to nie tylko religia ale też ustrój państwa,

    Zanim zaczniecie obrażać przeciwników multikulti obejrzyjcie sobie na youtubie trochę filmików o islamie i o tym co się dzieje na zachodzie, może wtedy zrozumiecie, że islam to nie tylko religia ale też ustrój państwa, który islamiści chcą wprowadzić w całym świecie. Jeśli chcecie mieć wprowadzone prawo szariatu - brak praw dla kobiet, odcinanie członków i głów za przestępstwa w stylu picie alkoholu, przymus wyznawania islamu to dalej sprowadzajmy arabów.

    • 225 70

    • Pewne podobieństwo (13)

      Każdy kto wyznaje inną religię niż wiara w Allaha i jego proroka Mahometa jest "Psem niewiernym", który nie ma prawa do życia.
      Albo się nawróci, albo zginie.
      To jest filozofia islamu.
      A teraz filozofia

      Każdy kto wyznaje inną religię niż wiara w Allaha i jego proroka Mahometa jest "Psem niewiernym", który nie ma prawa do życia.
      Albo się nawróci, albo zginie.
      To jest filozofia islamu.
      A teraz filozofia hitlerowskiego nazizmu-
      Każdy kto nie jest rasy aryjskiej jest podczłowiekiem i musi być podporządkowany rasie panów.
      Widzicie podobieństwo ?
      Islam nie uznaje egzystencji innych, podobnie jak naziści, to islam jest uosobieniem braku tolerancji w czystej postaci !
      Islam to jest największa zaraza tego świata .

      • 53 30

      • (10)

        To nie jest filozofia Islamu, co najwyżej skrajnych odmian Salafizmu - ekstremalnych odłamów ekstremalnego odłamu.
        Ale jakiej wiedzy o świecie spodziewać się po regularnych czytelnikach euroislam.pl?

        • 30 30

        • antyislam (9)

          Zapoznaj się dokładnie z koranem i z zasadami jego czytania. Wersety mówiące o miłości i pokoju pomimo, iż występują w tym poradniku nienawiści to zostały unieważnione przez samego mahometa. To o konieczności nawracania

          Zapoznaj się dokładnie z koranem i z zasadami jego czytania. Wersety mówiące o miłości i pokoju pomimo, iż występują w tym poradniku nienawiści to zostały unieważnione przez samego mahometa. To o konieczności nawracania niewiernych na islam siłą są niestety ważne.
          Jak wychowując się w Europie można bronić islamu, którego twórca był jawnym pedofilem i mordercą.

          • 29 27

          • (6)

            Wyobraź sobie, że je znam i dalej twierdzę, że bredzisz. Mahomet był przeciwny nawracaniu siłą - na przykład w dzisiejszym Iranie Islam stał się religią większości dopiero po ponad 300 latach od podboju tamtych stron.
            rozwiń...

            Wyobraź sobie, że je znam i dalej twierdzę, że bredzisz. Mahomet był przeciwny nawracaniu siłą - na przykład w dzisiejszym Iranie Islam stał się religią większości dopiero po ponad 300 latach od podboju tamtych stron.
            Ostatnim zdaniem możesz przyprawić o zawał każdego szanującego się historyka - jedną z najważniejszych zasad w tej nauce jest "nie oceniaj postaci historycznych według współczesnych tobie norm postępowania i moralności".

            • 28 21

            • antyislam (3)

              Prosiłbym jednak o grzeczniejszy ton.
              Odnieśmy się do faktów:
              1. Czy mohamet ścinał głowy niewiernym czy nie?
              2. Jak wprowadzono islam np w Libanie (kraj, w którym do niedawna większość stanowili

              Prosiłbym jednak o grzeczniejszy ton.
              Odnieśmy się do faktów:
              1. Czy mohamet ścinał głowy niewiernym czy nie?
              2. Jak wprowadzono islam np w Libanie (kraj, w którym do niedawna większość stanowili chrześcijanie, hm ciekawe co się z nimi stało)?
              3. Czy współcześnie muzułmanie uważają kontakty seksualne z dziewczynkami znacznie poniżej 18 roku życia za coś nagannego?
              4. W imię jakiej religii dokonuje się najwięcej zamachów terrorystycznych?

              • 34 29

              • (2)

                > Prosiłbym jednak o grzeczniejszy ton.
                Przepraszam, z dziećmi tupiącymi nóżką nie rozmawiam.

                • 26 22

              • antyislam (1)

                No tak zabrakło argumentów. Udzielenie prawdziwej odpowiedzi na każde z tych pytań obnażyłoby, że islam to pseudoreligia+model państwa totalitarnego, w którym nikt z normalnych europejczyków nie chce żyć.

                • 23 27

              • Każda religia to bzdury wymyślone kupę lat temu aby ujarzmić ciemny lud

                Czy ktokolwiek trzeźwo myślący naprawdę wierzy że cały wszechświat i Ziemia zostały stworzone w ciągu siedmiu dni przez jakiegoś tam Boga ??? A po śmierci w dniu sądu ostatecznego wszyscy powstaną z grobów ? Śmiechu warte...

                • 11 6

            • poczytaj w wolnej chwili i powiedz jakiej odmiany islamy są wyznawcami ci dżentelmeni: (1)

              • 5 8

              • antyislam

                Rozumiem, że dla ciebie jest różnica, którym wyznawcom islamu będziesz bił pokłony? Słowo dżentelmeni trochę nie pasuje do tych bestii. Rozumiem, że według ciebie tylko 1 odłam islamu nawołuje do zabijania niewiernych

                Rozumiem, że dla ciebie jest różnica, którym wyznawcom islamu będziesz bił pokłony? Słowo dżentelmeni trochę nie pasuje do tych bestii. Rozumiem, że według ciebie tylko 1 odłam islamu nawołuje do zabijania niewiernych jeśli nie przejdą na islam, a wszystkie inne szkoły islamu są za miłością i tolerancją?

                No i co z moimi 4 pytaniami, które postawiłem wcześniej. Czyżbyś bał się odpowiedzieć?

                • 11 16

          • antyislam z jednej strony masz racje (1)

            z drugiej ,tępienie złodziejstwa ..... i pare innych pozytywnych elementów ,feministki by zniknęły .

            • 4 7

            • antyislam

              Nie twierdzę, że u nas jest idealnie, ale porównując naszą cywilizację do osiągnięć i mądrości arabów to nam daje 3+, a im 1!
              A co do feministek to wolę pyskatą feministkę,
              niż islamistę z bombą albo

              Nie twierdzę, że u nas jest idealnie, ale porównując naszą cywilizację do osiągnięć i mądrości arabów to nam daje 3+, a im 1!
              A co do feministek to wolę pyskatą feministkę,
              niż islamistę z bombą albo nożem.

              No i tym samym zaprosiłem do udziału w rozmowie feministki:). Na marginesie to pewnie też mają trochę racji ale czasem przesadzają. Każdy fanatyzm nie jest dobry.

              • 9 9

      • (1)

        Cytuje Ciebie "Islam to jest największa zaraza tego świata ."

        cytuje Nazistów "Żydzi to największa zaraza tego świata"

        Czyżbyś chorował na tę samą chorobę?

        • 24 15

        • antyislam

          Kłamczuszku pokaż w której wypowiedzi powiedziałem: "Islam to jest największa zaraza tego świata ."? Bo jakoś sobie nie przypominam. Twierdzę, że dla europejczyków wartości (a raczej ich brak) niesione przez islam są nie

          Kłamczuszku pokaż w której wypowiedzi powiedziałem: "Islam to jest największa zaraza tego świata ."? Bo jakoś sobie nie przypominam. Twierdzę, że dla europejczyków wartości (a raczej ich brak) niesione przez islam są nie do zaakceptowania. Tak samo jak nasze wartości są herezją dla islamistów. Dlatego oni w swoich krajach nie pozwalają normalnie funkcjonować w swoich krajach. To dlaczego my mamy pozwolić im robić w naszym kraju to co chcą? Tym bardziej, że z islamu i historii wynika,że prędzej czy później będą się starali nam narzucić swoją religię miłości na siłę. NA TO ZGODY NIE BĘDZIE.

          • 12 20

    • DO OBROŃCÓW ARABÓW !!! (4)

      Śmieszy mnie to pisanie o tolerancji religijnej w stosunku do arabów !!! Więc informacja dla obrońców ciapatych - wejdźcie sobie na stronę Ambasady Polski w Arabii Saudyjskiej i przeczytać ;Zero tolerancji dla odmienności kulturowej i religijnej !!!! OFICJALNIE !!!

      • 31 29

      • nie polakko a idiotto (2)

        dlatego nikt nie chce przyjechać do arabii saudyjskiej bo nie ma tam tolernacji. Polska im bardziej będzie tolerancyjna tym bardziej będzie żyło się lepiej.

        Skoro nie podoba ci tolerancja w polsce to spadaj do arabii saudyjskiej - widać twój raj

        • 26 14

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

        • Do wszystkich miłośników islamu i ciebie idiotto czy jak ci tam

          Jeżeli ty lub tobie podobni bracia w koranie przyjedziecie do tego kraju i będziecie wykrzykiwać na ulicach że nie ma boga nad allaha to my wam przypomnimy co zrobił Sobieski pod Wiedniem !!!

          • 10 24

      • To naciskaj na nich. A obrońcą jestem - takich, którzy stwierdzili pomyłkę

        przy narodzinach ("czemu tu, a nie w USA") i wyjechali bo nie mogli się dopasować do surowych praw.
        Pamiętaj też o tym - wielu takich jak ty uważa że dalej powinien panować kolonializm. No to w koloniach niektórzy

        przy narodzinach ("czemu tu, a nie w USA") i wyjechali bo nie mogli się dopasować do surowych praw.
        Pamiętaj też o tym - wielu takich jak ty uważa że dalej powinien panować kolonializm. No to w koloniach niektórzy tubylcy tak się związali z kolonizatorami że po odzyskaniu niepodległości wielu z nich musiało wiać z kraju bo walczący o niepodległość rodacy przypięli im łatkę zdrajców. Tak było np. z wieloma Algierczykami którzy związali się z Francuzami i po ich wycofaniu musieli do nich zwiać - bo inaczej groziła im śmierć za zdradę.
        A część z nich (ta chłopsko - robotnicza, bo elity to jednak prezentują inny poziom) też "zdobyli" wiele dzielnic we Francji do których raczej nie jest bezpieczne zapuszczanie się do nich.

        • 0 0

    • surowe kary za przestepstwa??? (3)

      OJ tak !!! U nas w Polandii juz dawno się prosi zeby wprowadzono odcinanie raczek przy samej d*pie co niektórym menedzerowm wyprowadzającym polski dochód narodowy brutto do innych krajów. Zanim mnie zaminusujecie i

      OJ tak !!! U nas w Polandii juz dawno się prosi zeby wprowadzono odcinanie raczek przy samej d*pie co niektórym menedzerowm wyprowadzającym polski dochód narodowy brutto do innych krajów. Zanim mnie zaminusujecie i zakrzyczycie to pomyślcie ile mnie byłoby afer finansowych, oszustw i cwaniactwa na szczeblu krajowym, gdyby w Polandii obowiązywały takie kary jak w krajach islamskich. Z mety znalazły by sie te pieniadze co płyna do NFZ-u i nie byłoby problemem by znaleźc kasę na opatrywanie ucietych rączek. Moze nie wszystko jest tam idealne, ale jak przyjrzycie sie statystykom przestepstw w krajach muzułmanskich to nie jeden tutejszy krzykacz siądzie na d*pie z wrazenia.

      • 10 11

      • antyislam (1)

        Po pierwsze to czy myślisz, że zawsze ucinają rączki i głowy tym co się powinno? Po drugie skoro tak Ci się to podoba to czemu nie przeprowadzisz się np. do Somalii, Afganistanu czy Arabii Saudyjskiej?

        • 12 17

        • z prozaicznych powodow sie tam nie wuprowadze

          z braku kasy na taką przeproowadzkę, ale jak mi pozyczysz na bilet w jedna strone, to nie bedę musiał czytac tych twoich spienionych komentarzy

          • 5 1

      • Reserved otworzył sklepy poza Polską - właściciele nie mają prawa

        zysku (netto, po opłaceniu podatków) zabrać go do siebie do Polski ? I ja ich popieram - ambitnych przedsiębiorców którzy po zbudowaniu sieci swoich sklepów w kraju ruszają na podbój świata. Skoro np. taki H&M może, to

        zysku (netto, po opłaceniu podatków) zabrać go do siebie do Polski ? I ja ich popieram - ambitnych przedsiębiorców którzy po zbudowaniu sieci swoich sklepów w kraju ruszają na podbój świata. Skoro np. taki H&M może, to czemu nie oni ? Dla mnie jako Polaka to polskie szyldy za granicą grzeją moje serce. Ambasadorami są nie tylko zawodowi dyplomaci , ludzie nauki (np. etnograf B. Malinowski) ale również zwykli Polacy mieszkający poza krajem. Trudno sławić swój kraj przebywając tylko w nim.

        • 1 0

    • ty masz fobie tępy czerepie (6)

      ludzie osiedlający się w danym kraju nie chcą zmieniać jego ustroju bo przyjechali ze względu na ten ustrój.

      Jesteś typowym faszystą oceniasz grupę ludzi przez pryzmat marginesu.

      Jesteś jak niemiec, który mówi że każdy polak to złodziej samochodów

      • 28 20

      • (3)

        dziwne , w UK muzułmanie domagają się prawa szariatu w swoich dzielnicach

        • 24 22

        • tak tak stolec prawda (2)

          śpiew muezina to nie szariat, a takie samo coś jak bicie dzwonów.

          A polacy domagają się prawa do kradzieży samochodów

          • 19 11

          • (1)

            dziwne, widziałem nagranie z dzielnicy arabskiej w Londynie, na którym Arabowie upominali biała dziewczynę idącą z białym chłopakiem, że powinna mieć zakryte włosy i zakryte całe nogi (miała płaszcz do kolan) . Mówili przy tym, że tu (w tej dzielnicy) obowiązuje prawo szariatu i mają się podporządkować

            • 16 23

            • A wśród nich to nie ma marginesu ? Paru krzyczy o szariacie to

              uważasz że mają zgodę wszystkich pozostałych na taki krzyk ?

              • 4 2

      • a ty swój czerep

        żeś z tyłkiem na miejsca pozamieniał

        • 1 15

      • przestańcie wycierać sobie mordy faszyzmem

        jeśli biały pobije kogoś z mniejszości to jest faszystą, natomiast jeśli mniejszość pobije białego, to po prostu miał pecha był w złym miejscu o złym czasie. ANTY-faszyści to po prostu Anty-biali.

        • 5 16

    • Akurat brak praw dla kobiet to z przyjemnością bym przyjął (1)

      Przy całym szacunku dla Pań, z logiką one nie mają nic wspólnego. A żeby móc współdecydować to niestety logikę trzeba znać, umieć i rozumieć.

      • 1 18

      • idz miernoto-powiedz to swojej matce!!!

        Ze nielogiczna debilka z niej i zapewne worek na nasienie

        • 10 2

    • nie wszyscy popierają Twoje zdanie. upolityczniasz calą sytuację i wciskasz ciemnote

      • 1 2

    • W Polsce problemem jest agentura Watykanu, a nie islam....

      Przsestancie bredzic.

      • 3 6

    • ta dyskusja

      brzmi dla mnie zbyt nierealnie. Mam wrażenie, że i jedni i drudzy żyjecie na innym świecie. Żałosne jest atakowanie ludzi tylko dlatego że są Arabami, nie znając ich. Przecież większość z nich przyjeżdża tu żeby odciąć

      brzmi dla mnie zbyt nierealnie. Mam wrażenie, że i jedni i drudzy żyjecie na innym świecie. Żałosne jest atakowanie ludzi tylko dlatego że są Arabami, nie znając ich. Przecież większość z nich przyjeżdża tu żeby odciąć się od syfu jaki mają w Afryce i Bliskim Wschodzi i żyć cywilizowanie tak jak my. Z kolei ci co rzucają te komentarze, chlapią słowem rasizm i faszyzm, opowiadają o zachodzie z którego tak trzeba czerpać wzór, nie mają pojęcia jak jest na tym zachodzie. Odwiedziłem kilka takich krajów, jak też ich stolice, Niemcy, Francja, Hiszpania. Ten "margines" tworzy tam własne dzielnice i niemal połowę ludności największych miast. W takich dzielnicach biały nie ma czego szukać. Rzucanie butelkami, zaczepki, wyzwiska, kpiny. Bród, śmieci na ulicach. Ciekawym zjawiskiem jest też całkowity brak szacunku tych ludzi do policji, a jeszcze ciekawszym jest to że policja tam nie reaguje na nic. Myślę że nie jeden z was gdyby tam pojechał, nie chciałby takiego wzoru dla naszego kraju, społeczeństwa.

      Co do artykułu to moim zdaniem pisała go osoba która nie ma pojęcia co nie tylko na zachodzie ale i samym trójmieście się dzieje. Co to za przykład z meczetem? Przecież tam nie było najmniejszego dowodu na jakiś rasizm, czy w ogóle udział osób trzecich. Jedno wiadomo, że ten imam może dostać dużo pieniędzy z ubezpieczenia. Gdyby pan redaktor wyszedł czasem na miasto, rozmawiał z ludźmi, to zrozumiałby, że u nas nie ma rasizmu, a ludzie są bardzo otwarci na przyjezdnych.

      Skoro już mamy 11 listopada to powiem na koniec, że dobrze mi się żyje w Polsce, w Gdańsku i nie potrzebuję tu żadnej "europy", cudzych wzorców i fobii ludzi, którzy nie mając argumentów ani wiedzy próbują narzucać innym swoje poglądy/interesy.

      • 1 9

    • Uważam, że nadużywasz słowa "multikulti" - ot taka prawicowa

      odpowiedź - prawicowa poprawność polityczna w odpowiedzi na lewicową. Musisz naśladować techniki "lewych" ?
      Multikulti to ogólne obcowanie różnych kultur nawet w obrębie samej rasy białej - np. zetknięcie się

      odpowiedź - prawicowa poprawność polityczna w odpowiedzi na lewicową. Musisz naśladować techniki "lewych" ?
      Multikulti to ogólne obcowanie różnych kultur nawet w obrębie samej rasy białej - np. zetknięcie się kultur słowiańskiej i germańskiej. A "kolorowe" multikulti jest stare jak stare są cywilizacje. Dla mnie głównym źródłem tego były wojny i jej skutki jak np. niewolnictwo, rabunek dóbr itp. Nie słyszałeś o tym że starożytny Rzym z racji szerokich podbojów był tyglem narodów ? Myślisz, iż Rzymianie obcych wodzów i ich dwory wybijali do nogi ? Wielu z nich trafiało do Rzymu, prości żołnierze stawali się niewolnikami, a niektórzy z nich stawali się wolnymi ludźmi. Później kolonializm to jedno wielkie multikulti. A USA ? Po co plantatorzy bawełny sprowadzali ludzi z Afryki ? Sami sobie nawarzyli piwa skoro wielu z nich na nich narzeka.
      Więc nie używaj co najmniej tego pojęcia.

      • 2 1

  • Cesarz Owicz z tatarskimi korzeniami

    najlepszym dowodem

    • 27 22

  • Kolejny artykuł typu miód, słodycz i manna z nieba (6)

    a wiemy że niemal wszędzie jest smród, gnój i ubóstwo.

    • 143 31

    • Kolegom partyjnym w KGHM, Orlenie i wielu innych sp. skarbu państwa

      • 17 0

    • pis and love (2)

      • 7 11

      • (1)

        Glabie pisac sie naucz :)

        • 5 8

        • A co to znaczy Glabie? Lemingi zawsze innych wyzywaja od tych kim sami są!

          • 1 2

    • barwo, chociaż ktoś widzi to co ja
      a jest coraz gorzej, gdzie można by się spodziewać że już dawno przekroczono wszelkie granice poziomu życia

      • 3 1

    • Naprawde?

      Wybierz sie do Centralnej Afryki, Chin, na Tajwan albo Borneo. Tam pasuje Twoj opis. Tutaj, majac co jesc, dach nad glowa i ubranie zyjesz jak paczek w masle.
      Przestan zrzedzic.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.