2016-09-13 06:02
Brawo Gdańsk!!!
2016-09-13 06:16
Myślałem,że Hory Ała ma już pracę ;-) a wy dalej swoje...
2016-09-13 08:44
Czy kto mysli o parkingach? Przeciez pracujacy tam korpo szczurki parkuja juz nawet 5 kilometrow od tego syfu!
2016-09-13 08:49
Inwestorzy odlecieli. Fundusze zagraniczne juz kupily calosc inwestycji? I tak w bialych rekawiczkach obcy kapital wchodzi w posiadanie nieruchomosci w Gdansku.
2016-09-13 09:33
Tak jest na całym świecie. Nie tylko u nas chińczycy, amerykanie kupują nieruchomości. Kto ma kasę, ten inwestuje. A kto Tobie zabrania zainwestować w takie fundusze? Uważasz, że lepiej jakby wszystko dookoła się sypało
Tak jest na całym świecie. Nie tylko u nas chińczycy, amerykanie kupują nieruchomości. Kto ma kasę, ten inwestuje. A kto Tobie zabrania zainwestować w takie fundusze? Uważasz, że lepiej jakby wszystko dookoła się sypało zamiast budowało, nawet za obce pieniądze?
Zresztą nie tylko zagraniczne fundusze inwestują w takie przedsięwzięcia, bo zdaje się, że w centrum handlowym Manhattan ma udziały Michalczewski.
Masz kasę, to inwestujesz, nie masz kasy - to siedź cicho i nie wypisuj głupot.
2016-09-13 09:58
A pisząc o funduszach zastanawiające jest ze brakuje w nich polskiego kapitału. Współczesny kolonializm w białych kolnierzykach. Obudzimy się znów w Zaborach?
2016-09-13 14:54
komu to przeszkadzało ? -wiadomo! chcą z nas zrobić niewolnikuw. Muj dziadek miał nawet chlewik na słowackiego to pobudowali teraz autostrady ! ja się pytam kto się tym naje ? Kury były, kaczki były nawet świniaki były i ludziom się dobrze rzyło!
2016-09-13 16:55
2016-09-14 20:15
Transferując zyski zagranicę sami nie akumulujemy kapitału. Zobacz choćby GPEC - co roku 50mln zł odpływa do Lipska. A potem ich całujemy po rękach jak łaskawie tu zainwestują parę groszy.
Debilna polityka.
2016-09-14 20:12
30 lat po wojnie kraj był odbudowany, powstało tysiące nowych fabryk, szkół itp. Wybudowano stocznie, porty, niektóre miasta od zera!
A obcy kapitał wybudował tylko Pałac Kultury :))))
Jestem ostatni który by
30 lat po wojnie kraj był odbudowany, powstało tysiące nowych fabryk, szkół itp. Wybudowano stocznie, porty, niektóre miasta od zera!
A obcy kapitał wybudował tylko Pałac Kultury :))))
Jestem ostatni który by chwalił komunę ale skoro wtedy można było ...
Teraz jesteśmy prawie 30 lat po obaleniu komuny a ty używasz argumentów jakby był rok 1989.
2016-09-13 08:50
parkingi są, tylko że podziemne.
2016-09-13 09:07
2016-09-17 11:53
tam to raczej alchemicy parkują bo maja jeszcze mniej miejsc parkingowych
2016-09-13 12:05
A na nie stac tylko prezesow. Reszta parkuje gdzie sie da
2016-09-13 09:14
i po 2h 40 minutach jestem juz w pracy. Trzeba wiedziec jak sie ustawic !
2016-09-13 11:32
Transport ma mleko, bo się zsiada...
2016-09-13 10:29
Liczy się kolejne mieszkanko z mega upustem.
2016-09-13 10:53
2016-09-13 06:17
też nie lubię nazwy trójmiasto,jest dwójmiasto czyli Sopot i bolkowo.
2016-09-13 08:28
2016-09-14 20:20
Niemcom się nie udało wypieprzyć stąd moich przodków więc ja przed Bolkiem nie ucieknę.
2016-09-13 07:06
Rozumiem, tytuł portalu zobowiązuje, ale na miłość... nie wszystko co dzieje się w Gdańsku lub Gdyni musi na siłę być opisywane jako Trójmiasto! I o więcej: trójmiasto wbrew nazwie i temu jak kurczowo trzymają się jej
Rozumiem, tytuł portalu zobowiązuje, ale na miłość... nie wszystko co dzieje się w Gdańsku lub Gdyni musi na siłę być opisywane jako Trójmiasto! I o więcej: trójmiasto wbrew nazwie i temu jak kurczowo trzymają się jej redaktorzy tego portalu, to nie tylko 3 miasta (dwa duże na G.+Sopot na doczepkę), a np. Rumie albo Pruszcz traktuje się jakby nie istniały. A istnieją.
2016-09-13 07:28
a nie okoliczne wiochy : ) sorry, ale przestańcie sobie leczyć kompleksy mówiąc, że Rumia / Reda / Pruszcz to Trójmiasto! W Trójmieście, panie, płaci się 7 tysi za metr w wieżowcu na blokowisku! NO!
2016-09-13 08:23
miedzy Jelitkowem a Szadółkami jest różnica
2016-09-13 09:28
Różnica wręcz wyczuwalna....
2016-09-13 10:29
2016-09-13 08:52
to Rumia, Reda i Wejherowo. Z Pruszczem róbcie sobie co chcecie, najlepiej włączyć do Gdańska jako dzielnicę i będzie po krzyku
2016-09-13 09:20
Trójwieś
2016-09-13 10:19
Metropolia Sopot zgodnie z przepisami prawa nie powinna być miastem, a na pewno nie powinna mieć prezydenta, tylko co najwyżej burmistrza.
2016-09-13 10:21
Podasz podstawę prawną tych "rewelacji"?
2016-09-13 10:57
"Prawa powiatu przysługują miastom, które w dniu 31 grudnia 1998 r. liczyły więcej niż 100 000 mieszkańców, a także miastom, które z tym dniem przestały być siedzibami wojewodów, chyba że na wniosek właściwej rady
"Prawa powiatu przysługują miastom, które w dniu 31 grudnia 1998 r. liczyły więcej niż 100 000 mieszkańców, a także miastom, które z tym dniem przestały być siedzibami wojewodów, chyba że na wniosek właściwej rady miejskiej odstąpiono od nadania miastu praw powiatu, oraz tym, którym nadano status miasta na prawach powiatu, przy dokonywaniu pierwszego podziału administracyjnego kraju na powiaty." - Sopot ani nie był stolicą starego województwa, ani nie liczy więcej niż 100 tys. mieszkańców, tytuł miasta na prawach powiatu otrzymał w drodze wyjątku, tylko i wyłącznie dlatego, że jedynymi jego sąsiadami są Gdańsk i Gdynia, czyli nie miałby z kim tworzyć normalnego powiatu. To nie są żadne rewelacje, tylko wiedza powszechna
2016-09-13 12:00
Po pierwsze DARO pisał, że Sopot w ogóle nie powinien być miastem.
Po drugie jak już przytaczasz jakiś art. z ustawy, to warto byłoby go przeczytać ze zrozumieniem. Ostatnia część tego zapisu:
"oraz
Po pierwsze DARO pisał, że Sopot w ogóle nie powinien być miastem.
Po drugie jak już przytaczasz jakiś art. z ustawy, to warto byłoby go przeczytać ze zrozumieniem. Ostatnia część tego zapisu:
"oraz tym, którym nadano status miasta na prawach powiatu, przy dokonywaniu pierwszego podziału administracyjnego kraju na powiaty."
Otóż powiaty jako jednostka podziału administracyjnego zostały stworzone zaraz po wojnie (wcześniej też były, ale to inna historia) i funkcjonowały do 1975 r., kiedy dokonano reformy administracyjnej i podzielono kraj na 49 małych województw oraz zniesiono powiaty. Zostały one przywrócone reformą z 1999 r. Jako że Sopot był powiatem w latach 1947-1975, to jak najbardziej jego status powiatu grodzkiego jest zgodny z prawem i zapisami cytowanej ustawy. Jest więcej miast w Polsce liczących poniżej 100 tys. mieszkańców i będących miastami na prawach powiatu.
2016-09-13 13:01
Sopot nie dostał miasta powiatowego za zasługi, tylko psim swędem, właśnie dlatego, że nie było możliwości złączenia go z innymi gminami.
2016-09-13 13:18
Nie tylko byłe stolice województw, np. Świnoujście nie było nigdy stolicą województwa.
Jeszcze raz, bo najwyraźniej nie rozumiesz jednego prostego zapisu w ustawie, którą cytujesz.
Aby w myśl reformy z 1
Nie tylko byłe stolice województw, np. Świnoujście nie było nigdy stolicą województwa.
Jeszcze raz, bo najwyraźniej nie rozumiesz jednego prostego zapisu w ustawie, którą cytujesz.
Aby w myśl reformy z 1 stycznia 1999 r. miasto mogło być na prawach powiatu musiało spełnić przynajmniej jeden z trzech warunków (ogarniasz jeszcze?):
a) w dniu 31 grudnia 1998 r. liczyć przynajmniej 100 tys. mieszkańców
lub
b) w dniu 31 grudnia 1998 r. przestały być siedzibami województw
lub
c) w czasie obowiązywania pierwszego powojennego podziału administracyjnego były powiatami.
Sopot spełnia trzeci z tych warunków (był powiatem w latach 1947-1975), więc jakim psim swędem? Psim swędem to takie Żory są powiatem, bo nie spełniają żadnego z tych warunków.
A co do możliwości przyłączenia, to przecież jak najbardziej mógłby być częścią powiatu Gdańsk lub Gdynia, nigdzie nie jest powiedziane, że dwa miasta nie mogą tworzyć jednego powiatu, więc skończ już bajki opowiadać.
2016-09-13 07:38
Siedź w tym swoim Gdańsku i ciesz się, że ci kolejny biurowiec widok z okna zasłoni. No już, skacz jak KODer. Hop hop hop!
2016-09-13 07:45
Jak gdynie która ma 40% dróg gruntowych można nazywać miastem buahahahahah
2016-09-13 08:54
Dzięki tym drogom gruntowym nie zalewa nas kiedy spadnie trochę więcej deszczu.
2016-09-13 13:14
2016-09-13 08:15
Przeciez to naczelny troll, zapewne na etacie w trojmiasto.pl. Widocznie ktos ma w tym interes zeby stosunki miedzy gdanskiem a gdynia nie byly dobre. A ty tu wyjezdzasz z kompleksami, pomimo ze to pisal ktos z gdyni (IP).
2016-09-13 08:05
9 lat po Gdyni będziecie mieć wieżowiec.
2016-09-13 08:17
Na początku było słowo a potem postawiono Zieleniak ;-P
2016-09-13 08:42
Dobre sobie :D
2016-09-13 11:20
2016-09-14 12:58
2016-09-13 08:21
śledź w słoiku
2016-09-13 08:34
ale troll
2016-09-13 09:09
leczenie prowincjonalnych kompleksów?
2016-09-13 09:10
2016-09-13 09:18
2016-09-13 09:20
2016-09-13 11:35
cudowna ta twoje oliwa.. przecierz tam w okolicy sa same magazyny , hurtownie blaszane sklepy , bsalony samochodowe i Castorama . a teren swietnie polozony i doskonale zlokalizowany do tego buduja przy rorach wiec teren nie specjanie atrakcyjny na mieszkaniowke...
2016-09-13 13:48
wiesz ile cienia daje taka buda?
2016-09-13 17:00
Teraz mozesz miec slonce tylko 1.5 godziny w ciagu dnia
2016-09-13 18:50
szczerze nie wiem. krążymy wokół słońca, wiec coś w okolice dociera....
chyba ze mnie "oswiecisz"
2016-09-13 10:54
Brawo Trójmiasto !!
2016-09-13 11:06
2016-09-13 11:39
na powierzchni 20 km a się dzielą, jakby to miało jakieś znaczenie, chyba dla prostactwa :)
2016-09-13 11:43
w trojmiescie poniewaz gdansk nalezy do trojmiasta!
2016-09-13 13:45
2016-09-13 16:00
Ahahahahahahah :D z tą Gdynią to żeś dowalił ...
Bo prawda jest taka że Gdynia dużo lepiej się rozbudowywuje niż taki Gdańsk
2016-09-13 06:05
2016-09-13 06:18
Lubie ankiety :)
2016-09-13 08:27
2016-09-13 06:09
Prawie jak w Nowym Jorku!
2016-09-13 06:19
Jeszcze tylko porwanych samolotów brakuje!
2016-09-13 06:28
W Nowym Jorku takie gnioty nie powstają.
2016-09-13 09:10
2016-09-13 10:06
Nie posikaj się...
2016-09-13 10:26
Co?
2016-09-13 06:09
Co za życie, pracownicy bedą mieli dostęp do powietrza.
Lepiej pochwalcie sie ile przygotowaliscie miejsc parkingowych na pracownika. 1 na 10?
2016-09-13 06:14
Przynajmniej pracownicy tych biurowców nie będą się spóźniać ;-)
2016-09-13 06:22
Tak, dostęp do świeżego powietrza jest ważny.
A po co więcej miejsc parkingowych??
Żeby generować jeszcze większe korki?
To jest Oliwa. Główna ulica. Obok masz autobusy, tramwaje, skm pkm, drogi rowerowe.
Nie wydaje mi się, żeby pracownicy biurowi wozili ze sobą do pracy codziennie sterty narzędzi i betoniarke.
2016-09-13 06:36
fajnie jest teoretyzować jak powinno być, a teraz przejedz sie tam i zobacz jak to wyglada w praktyce.
W politycy powinni działać uczciwi ludzie, fajna teoria, a jak jest - wiadomo.
2016-09-13 06:52
Postawi się słupki i skończy się rozjezdzanie trawników i chodników.
A jak ktoś jest na tyle niereformowalny, żeby pomimo doskonałego skomunikiwania tego miejsca dalej pchać się tam na siłę samochodem to niech nawet parkuje gdzieś pod lasem i chodzi z buta, to jego problem.
2016-09-13 07:14
Nie o to chodzi. Mam kilkoro znajomych w tej części Oliwy i odkąd powstało OBC cała okolica jest zastawiona samochodami pracowników OBC. Oni i tak będą dojeżdżali swoimi samochodami. Przy tego typu obiektach musza byc
Nie o to chodzi. Mam kilkoro znajomych w tej części Oliwy i odkąd powstało OBC cała okolica jest zastawiona samochodami pracowników OBC. Oni i tak będą dojeżdżali swoimi samochodami. Przy tego typu obiektach musza byc ogromne parkingi inaczej okolica zmieni sie w jeden wielki parking. Malo kto wie, ale na poczatku bylo można tam zbudowac 55m wysokości i wymagano 3 kondygnacji parkingu podziemnego. Inwestor, na pewno bardzo miły i pracowity człowiek, zmienił plan miejscowy, moze zbudować prawie 3x więcej powierzchni a garazy nadal wymagano 3 kondygnacji. Szkoda, ze wiele osób tak na opak rozumie konieczność budowania parkingów.
2016-09-13 08:23
z tymi parkingami :D przesledz sobie zmiany mpzp (dostepne w internecie) a wszystkiego sie dowiesz. Jedna zaleznosc jest prosta wieksze parkingi = wiekszy ruch na drodze = zakorkowana na amen glowna os komunikacyjna Gdańska
2016-09-13 08:56
Zaj. ..cala Oliwe. A ten tu sie jeszcze cieszy I chwali jakimis porownaniami ze Stanami. Halo tu ziemia!
2016-09-13 09:13
No ta oczywista zależność nie jest znana naszym pseudo urbanistom. Lokują wieżowce w starej infrastrukturze komunikacyjnej dopasowanej do ówczesnej zabudowy. A tymczasem Hallera jest pustą. ulicą
2016-09-13 22:25
A to się mieszkańcy zdziwili gdyby w niskiej zabudowie im walneli takie po 50m i wiecej.
2016-09-14 20:01
2016-09-13 09:33
ja zauważyłem że każda masa krytyczna skutkuje odwetowym zwiększeniem ilości samochodów prosta zależność
2016-09-13 08:35
ach, zapomniałem...w poorlandii myślenie jest dwuwymiarowe - jak parking to musi być płaski plac po sam horyzont...
2016-09-13 09:55
Durnie minusuka
2016-09-13 22:24
Firmy nie chcą płacić za auta pracowników.
Pracownicy nie zamierzają płacić za swoje auta, bo wolą iść nawet 1km aby nie zapłacić.
Inwestor nie zapłaci bo jest inwestorem, a nie mikołajem.
Firmy nie chcą płacić za auta pracowników.
Pracownicy nie zamierzają płacić za swoje auta, bo wolą iść nawet 1km aby nie zapłacić.
Inwestor nie zapłaci bo jest inwestorem, a nie mikołajem.
Proponuje się przejechać do biurowców na zachodzie lub USA. Nagle się okaże, że biurowce w mieście nie mają parkingów. Pracownicy parkują w granicach miasta, a potem wsiadają do KM.
2016-09-13 08:53
2016-09-13 09:53
Jak zbudujesz parkingi, to musisz zbudować szerokie drogi, aby dało się tam dojechać. Jak chcesz zbudować te drogi, to musisz wyburzyć domy itd.
Sam parking niczego nie rozwiązuje.
2016-09-13 07:50
W praktyce:
- prawie zawsze trzeba się przesiadać
- autobusy stoją w korku
- tramwaje stoją po 5 minut na każdym przystanku bo czasem nawet 10 osób kupuje bilet i sam czujesz się niezręcznie gdy to
W praktyce:
- prawie zawsze trzeba się przesiadać
- autobusy stoją w korku
- tramwaje stoją po 5 minut na każdym przystanku bo czasem nawet 10 osób kupuje bilet i sam czujesz się niezręcznie gdy to robisz bo spowalniasz innych
- PKM stoi na Strzyży i wgl ma tyle wad, że tylko o tym jest kilka stron komentarzy
- jest drogo (żeby gdzieś jechać w obie strony muszę wydać 4 x 3,20 = 12,80)
- czasem taki tłok, że ciężko się wbić, śmierdzi i brakuje świeżego powietrza
Nie bez powodu ludzie wolą stać w korkach - może by ich spytać?
2016-09-13 08:24
A w OBC jest nawet szatnia z prysznicami.
Jak ktoś ma taką możliwość to wydaje się najlepsza opcja.
2016-09-13 08:59
I miska ryzu gratis
2016-09-13 09:25
szczegolnie w zime jak jest -10 stopni
2016-09-13 09:38
Poza tym, zapewniam, że i w -10st się da, pod warunkiem, że śnieg nie przysypał ścieżek. Nie ma różnicy pomiędzy bieganiem, a jazdą na rowerze w tej temperaturze, a jednak nikt sie nie dziwi biegaczom. Na nartach też
Poza tym, zapewniam, że i w -10st się da, pod warunkiem, że śnieg nie przysypał ścieżek. Nie ma różnicy pomiędzy bieganiem, a jazdą na rowerze w tej temperaturze, a jednak nikt sie nie dziwi biegaczom. Na nartach też jeździ się w mrozie, a tu nawet jest więcej przestojów, więc łatwiej o przeziębienie.
Ludzie piszą o jeździe zima na rowerze nie mając o tym zielonego pojęcia.
2016-09-14 20:03
Bo myślałem, że świrujesz ale teraz nie jestem pewny.
2016-09-13 09:55
Stąd aby zmusić pracowników do wyboru komunikacji miejskiej wszelkie miejsca parkingowe wokół będą płatne
Co ważne, bilet miesięczny wychodzi na 100% taniej niż te Twoje 4x3,20.
2016-09-13 09:57
Na to czekam. Mieszkaniec.
2016-09-13 10:26
Miejsca na parkomaty są gotowe. Podobno od 20.09 mają je stawiać, a strefa ma ruszyc od 01.10
2016-09-13 11:01
2016-09-13 21:16
2016-09-13 21:53
Albo pod Auchan
2016-09-13 22:16
- zwyczajny brak połączeń w osi północ południe, np. z Zaspy do Strzyży, Oliwy, ba nawet Wrzeszcza (żeby było krócej niż na piechotę)
- zbyt niska częstotliwość kursowania. Co 20 minut to za rzadko!
2016-09-13 10:32
zaraz okaże się, że połowa z nich to kurierzy i muszą jeździć samochodem
2016-09-13 06:24
Myślisz, że tam tak jak ty ludzie wszędzie jeżdżą swoimi szrotami??!
2016-09-13 06:26
2016-09-13 09:40
Tam jest cywilizacja, tu ciągle wschód, stąd zacofane myślenie o samochodach. Lepiej truć się w smrodach niż korzystać z komunikacji lub roweru.
2016-09-13 11:48
... infrastruktura wciąż nie jest dopasowana do rozwoju miasta. Brakuje dróg, brakuje parkingów przesiadkowych, brakuje efektywnej komunikacji miejskiej brakuje myślenia podczas projektowania biurowców. Zamiast unikać
... infrastruktura wciąż nie jest dopasowana do rozwoju miasta. Brakuje dróg, brakuje parkingów przesiadkowych, brakuje efektywnej komunikacji miejskiej brakuje myślenia podczas projektowania biurowców. Zamiast unikać błędów np. Warszawy, tworzenia "mordorów" to się je powtarza, bo przecież to jest "normalne", europejskie takie. Zapomina się o indywidualnych cechach danego miasta, jego infrastruktury, zabudowy, nie od wczoraj wiadomo że osiedla powstają na południu połączone "nitkami" z częścią północną Gdańska. Gdańsk nie ma cech miasta skoncentrowanego wokół centrum, jest rozproszony, komunikacja samochodowa zawsze będzie tu dominować. Ale po co o tym myśleć, przecież to będzie jak zwykle problem ludzi, nie dewelopera czy miasta.
Ilość samochodów na mieszkańca wyznacznikiem? Nie bądźcie śmieszni, nie jesteśmy zamożnym społeczeństwem i ciągle gonimy Europę także i tu. To co widzimy w miastach to patologie infrastruktury.
2016-09-13 13:19
Periodyki motoryzacyjne pełne są analiz, że dane CEPiK są z Księżyca i faktycznie jeżdżących po polskich drogach samochodów jest mniej niż połowę tego, co jest zarejestrowane w CEPiK (mierząc chociażby po liczbie umów OC).
2016-09-13 06:32
to jeszcze jest The Shard w Londynie. Ma ponad 300 metrów wysokości i ile miejsc parkingowych?
48!
Kropka.
2016-09-13 06:43
Świetne porównanie, city a łąka miedzy oliwa a wrzeszczem. Naprawdę nie widać na mapie, ze koło obc jest nieużytek dwa razy większy od kompleksu? Że jakby plan tego wymagał, to alchemia zbudowałaby parking miedzy byłym media a castorama?
2016-09-13 08:37
za mniej niż 100 funtów miesięcznie
o czasie dojazdu nie wspomnę...
2016-09-13 09:17
Ale w Gdańskuku tak nie ma. Tu żeby dojechać z Zaspy na Uniwerek trzeba zrobić trzy przesiadki albo tłuc się tramwajem dookoła miasta.
2016-09-13 09:59
Kebani studenci politologii i geografii. Odrazu do uk albo maca.
2016-09-13 07:41
Ciągle czytam o szrotach i blachosmrodach. Ja np. jeżdżę nowym autem, rocznik 2016 i pełno widzę nowych na ulicy, a na trojmiasto.pl ciągle te żale rowerzystów: szrot i szrot.
Kup sobie nowe to nie będziesz pisał szrot.
2016-09-13 13:23
Jak ma się perspektywę cyklisty żyjącego na kieszonkowym od mamy, to trudno ogarnąć, że ludzie nowe samochody kupują.
2016-09-13 09:00
2016-09-13 09:14
Imigranci nie jeżdżą bo ich nie stać.
2016-09-13 09:31
Jest Lądek Zdrój!
2016-09-13 09:58
Jeżdżą ale tam masz 8 piętrowe parkingi w centrach. Chyba tam byłeś tylko na geografii. W calej Polsce nie ma takiego parkingu bo nikt nie odkrył jeszcze tutaj ze na tym sie zarabia.
2016-09-13 10:13
Bo na tym się nie zarabia
2016-09-13 06:32
Moim zdaniem parking w alchemii jest przekombinowany. Taki wąski labirynt.
2016-09-13 09:33
2016-09-13 06:53
Miejsca są, że tylko płatne. Czyli tak jak by ich nie było, bo będą w 70% stały puste. Zmieni się dopiero wówczas gdy pracodawca zacznie ukrywać opłatę za miejsca w pensji pracownika.
2016-09-13 06:58
No tak, zapomniałem, że kierowcom to się wszystko za darmo należy :)
I dobrze, że są płatne. Jak ktoś musi dojeżdżać autem to zapłaci. Wszyscy inni rozsądni wybiorą jedną z wielu alternatyw i osczedzą - z korzyścią dla wszystkich.
2016-09-13 07:42
A w paliwie ile podatków i akcyz?
Widać, że myślenie nie jest twoją mocną stroną.
2016-09-13 09:37
ZERO. Więc nie, nie płacisz za parkowanie.
2016-09-13 09:37
Słuchaj , stać Cię na płatny parking i paliwo - jedziesz autem nie stać Cię to nie płacz, bierz się za robotę i kupuj bilet miesięczny. Nikt nie mówił że w mieście coś jest tanie. Zawsze możesz poszukać mieszkania i pracy w Żukowie i parkować za frajer na trawniku, jak nie pasuje, Albo się dostosowujesz albo wypad.
2016-09-13 08:24
średni szczebel na rowerach, a szeregowi samochodami
2016-09-13 09:49
Przychodzą piechota bo wysiadaja z taxi 300 m .wcześniej żeby ich koledzy nie widzieli.
2016-09-13 08:30
W Oliwie to nie ma ani tramwajów, ani autobusów, ani SKM, ani PKM. - Taki zaścianek, gdzie trzeba koniecznie samochodem przyjechać.
2016-09-13 09:36
A SKM to ma pod drzwi podjechać?
2016-09-13 09:42
Gdyby każdy biurowiec miał zapewnić miejsca parkingowe wszystkim pracownikom, to cały TPK trzeba by wyciąć, wybetonować i zamienić na jeden wielki parking.
Tak się składa, że świat się zmienia, ale nie wszyscy w Polsce nadążają za postępem, a postęp oznacza mniej samochodów w mieście, mniej smrodu i hałasu, mniej chorób i grubasów:)
2016-09-13 09:56
Świat się zmienia, buduje się parkingi przesiadkowe (P&R). Nawet w niedalekiej Warszawie to zaczyna działać. Ale w Gdańsku.....
2016-09-13 12:59
Rozwój komunikacji i P&R powinny być priorytetami. W Gdańsku już jednak coś zrobiono - mamy PKM właśnie w takim systemie i ludzie z tego korzystają. Ale reszta na niskim poziomie, dlatego zamiast ładować 2 mld w Drogę Zieloną, która tylko pogorszy sytuację z korkami i parkowaniem, lepiej przeznaczyć te pieniądze na rozwój komunikacji.
2016-09-13 13:45
Jeśli nie wybudujesz DZ, to i tak żaden P&R ze strony Osowej (Chwaszczyno etc) nie ma sensu.
PKM przy obecnym układzie ma się nijak i to z winy urzędników - brak jednolitej taryfy
Zobacz jak to działa w Warszawie. Ale tam drogi też budują.
2016-09-13 10:22
A po co "konsultantowi telefonicznemu" za 1500,- zł miejsce na auto. Przegródka na rower powinna wystarczyć.
2016-09-13 13:05
Tam jest sporo tzw. centr kompetencyjnych IT i finansów. W jednej z nich proponowano mi na początek 10 000, teraz już proponują 15 000.
Ale nieważne ile kto zarabia, ale co ma w głowie. Bez względu na zarobki i tak wybieram rower i tą przegródkę do jego parkowania:)
2016-09-13 22:20
I wolne niedziele
2016-09-14 01:51
mam nadzieję że max 10%, mam nadzieję że będziemy przesuwać się w kierunku nowoczesnych metropolii europejskich a nie Lagos.
2016-09-13 06:10
2016-09-13 06:12
2016-09-13 06:21
Co w tym dziwnego?
2016-09-13 07:28
nie widzisz tego?
2016-09-13 07:44
Idź pod sąd w Gdyni lub w Gdańsku, stań przed nim o 15:30 i popatrz, jaki potok ludzi sie z niego wyleje (skoro masz takie dziwne potrzeby...)
2016-09-13 09:24
albo pod urząd miasta ale tam uważaj bo tłum jest większy niż będzie w tym biurowcu...
2016-09-13 06:36
Ale przecież mamy Tristar :D
2016-09-13 06:41
2016-09-13 06:48
2016-09-13 11:59
ich wybor
2016-09-13 07:10
Nie każdy ma komfortowy dojazd komunikacją i wybiera auto.
2016-09-13 07:55
za rok czy dwa tramwaj dojedzie do Szadółek
2016-09-13 12:00
wybral, gdzie pracuje
wybral, jak dojedzie do pracy.
Co ma to interesowac innych? Jak mu nie odpowiada, moze zmienic miejsce zamieszkania, prace, sposob dojazdu do pracy.
2016-09-13 12:30
to niech się potem nie dziwi, że stoi w korku godzinę w każdą stronę.
Głupota nikogo nie usprawiedliwia.
2016-09-13 08:56
świadczą, że deweloper buduje dla Amerykanów, Anglików a wam Polacy wara od tych budynków.
2016-09-13 22:21
2016-09-13 08:11
Jak ktoś pracuje od 8. Ale wiele firm pracuje od 7, albo od 9. A inne maja ruchomy czas pracy.
Właśnie po to, aby minimalizować tłum o 16.
2016-09-13 08:14
w takich biurach nikt o 16stej nie kończy pracy, 19-20 najczęściej...
2016-09-13 12:00
Bo z mojego doswiadczenia wynika, ze jesli ktos konczy o 20 to najprawdopodobniej dlatego, ze ma ruchomy czas pracy i mogl przyjsc np na 12.
2016-09-13 22:33
2016-09-13 13:28
2016-09-14 19:13
Nie wiem jak Ci to powiedzieć, ale takie biurowce w cywilizowanym świecie są normą i ewakuacja działa niezwykle sprawnie.
2016-09-13 21:07
W Warszawie też są autobusy i tramwaje itd. a przez pół dnia z tak usytuowanych biurowców to się traci pół godziny żeby w ogóle wyjechać z parkingu biurowca na ulicę. Kiedyś Gdańsk się szczycił miana miasta bez korków, ale to się niestety skończyło
2016-09-13 22:35
Póki co to do korków nam daleko.
Choć i to jest uciążliwe.
Nigdy nie myślałem, że się na rower przesiąde. Mówiłem sobie to dla biedaków i debili. Teraz gdy tylko mogę wsiadam na rower i do roboty zasuwam nim.
2016-09-13 06:19
Niestety zero pomysłu na ciekawą architekturę. Stawianie tak topornych brył ze stali i szkła w tych czasach to po prostu zbrodnia.
Jestem totalnie sfrustrowany faktem, ze urzędnicy zezwalają na budowanie byle czego i byle jak. Przykładów w mieście mamy całe mnostwo.
2016-09-13 06:20
Bardzo fajnue że takie bryły budują.
2016-09-13 07:35
robią potem zdjęcia i wysyłają do rodziców w jakim otoczeniu się kręcą
2016-09-13 08:39
Wysokie biurowce dodają miastu prestiżu i masz rację - przyjezdni będą robić selfi. To chyba dobrze?
2016-09-13 09:10
Nie, Piotrze, obawiam się, że przyjezdni nie będą tam robić selfie, no chyba, że będą to przyjezdni z Ch..ewa Wlk., to wtedy może tak. ;-)
2016-09-13 10:35
a tej tu brak.
2016-09-13 12:02
ludziom sie juz znudzily i coraz czesciej widac inne sposoby wykonczenia elewacji niz tylko szklo.
100 lat temu to byl wyczyn ("domy ze szkla" w "Przedwiosniu" byly dowodem na wielki rozwoj), ale teraz to
ludziom sie juz znudzily i coraz czesciej widac inne sposoby wykonczenia elewacji niz tylko szklo.
100 lat temu to byl wyczyn ("domy ze szkla" w "Przedwiosniu" byly dowodem na wielki rozwoj), ale teraz to raczej nudna i odtworcze. Moze miec pewne aspekty funkcjonalne i prawne (powierzchnia biurowa wymaga odpowiedniej proporcji okien do podlogi itp.), ale ogolnie nuda i przecietnosc.
2016-09-13 08:36
Ale architekt ma projektować budynki a nie bryły!!!
2016-09-13 08:40
2016-09-13 08:52
W czasach socrealizmu też mówiono, że pewne epoki się skończyły, że idzie nowe. Skutki takiego podejścia w budownictwie były raczej opłakane. No chyba, ze ktoś woli oglądać wielką płytę niż starówkę - to rzecz wrażliwości i gustu.
2016-09-13 09:01
2016-09-13 09:29
Stare Miasto, a nie starówkę
2016-09-13 12:03
zapraszam do slownika PWN.
2016-09-13 10:01
wg to trochę łatwiej myć szklaną elewację niż ją malować co roku lub nawet co dwa- nie mówiąc już o technologi jakiej by trzeba użyć
2016-09-13 10:38
co ty bredzisz? kto maluje elewację co roku lub dwa lata? i po co?
2016-09-13 11:36
Tak jest! Odbudować kamieniczki na Przymorzu!
2016-09-13 11:48
2016-09-13 17:55
tak np. z zardzewialej stali ;))
2016-09-13 12:15
Czy możesz podać konkretne przykłady ciekawej (wg Ciebie) architektury biurowców w innej niespełna milionowej metropolii?
2016-09-13 19:05
Prosze bardzo, pierwszy z brzegu to zabudowa dzielnicy portowej w Rotterdamie.
2016-09-13 12:34
Wykwintna lub porywająca architektura stoi w najlepszym razie gdzieś na trzecim miejscu (po dostosowaniu do funkcji i minimalizacji kosztów).
Jak znajdziesz inwestora z Emiratów, to będzie i architektura.
2016-09-13 13:26
Nie rozumiem jak inaczej miałyby to wyglądać, wieżowce są znane z tego że wyglądają jak kryształ albo bryła. Brzydki to jest np. zieleniak, cała masa budynków w Gdańsku to betonowe kloce albo szklane wieżowce. Te projekty tutaj nie wyglądają naprawdę źle. A może mamy zbudować drapacze chmur w stylu starego miasta? To było by Ciekawe...
2016-09-13 14:26
Na przykład tak jak w Warszawie w pobliżu PKIN-u
2016-09-13 17:57
takie same stwiaja w Brazylii i tym POdobnym miejscach
2016-09-13 22:07
I mimo ze z wierzchu olivia może wyglądać ciekawie to tylko kawałek betonu pokryty szkłem i wewnątrz w miejscach widocznych odrobina kartongips. Wiele miejsc pozostaje w stanie surowym np klatki schodowe. Dużo większa dbałość o szczegóły występuje np w arkonskiej i starterze (mimo ze tam tandetne materiały)
2016-09-14 18:19
Wolisz wieżowiec w kształcie ogórka, otwiercza do butelek, świdra czy tam innego wygibańca?
2016-09-13 06:24
Tylko że pracując w tym budynku na zwykłym stanowisku nie zarobię nawet na samochód tani. Pracując poza granicami nawet na zmywaku przy najniższej stawce odłożę w ciągu roku minimum 20 000zł i do tego dobrą emeryturę. Dziękuję to wszystko.
2016-09-13 06:40
2016-09-13 06:58
I nawet w gownianej firmie tam dostaniesz normalna umowe i wode do picia w lato( ja dostawalem jeszcze lody wodne), a tu co najwyzej dostaniesz smieciowke ,wode jak sie upomnisz i wiecznie wywierana presje ,ze na Twoje miejsce jest milion chetnych...
2016-09-13 07:51
2016-09-13 08:42
2016-09-13 08:28
Zależy gdzie pracujesz. Wydaje mi się że nie mają startu twoje rowy na wyspach do mojej pensji tutaj. Zależy co się umie. Fakt jest taki że za kopanie rowów wiecej płaca za granicą bo tam nie ma tylu chętnych co u nas. Jak patrze na komentarze to 3/4 robi fizycznie za grosze i nie ma aspiracji aby to zmienić...
2016-09-13 12:29
Firma usługi elektryczne składająca się z forda transita przyczepki mikrokoparki spawarki standardowych narzędzi ślusarskich i elektrycznych.
Za wykopanie 70m rowka ułożenie kabla i podpięcie do linii zasilającej
Firma usługi elektryczne składająca się z forda transita przyczepki mikrokoparki spawarki standardowych narzędzi ślusarskich i elektrycznych.
Za wykopanie 70m rowka ułożenie kabla i podpięcie do linii zasilającej 150 000zł. Zysk po potrąceniu podatków i materiału 60%. Praca trwa 3 godziny i wykonują ją 2 osoby. Piszesz że zarobisz w Polsce Leo więcej :-) Zarób jak dasz radę. Fakt jest jeden inżynier który w Polsce na etacie ledwie do 6k miesięcznie dobijał.
2016-09-13 12:35
Nie reklamuj tak tej super roboty, bo Ci się konkurencja przy łopacie zrobi.
2016-09-14 02:29
Ohh jak slodko wode i lody dostales.
2016-09-13 07:57
Mój kolega prezes zadba o mnie
2016-09-13 08:42
i nie jest to socjologia...
smażąc jajka w podrzędnej restauracji w Niemczech jestem w stanie godnie żyć i sobie niczego nie odmawiać...
2016-09-13 13:24
Ale jajacarz z ciebie
2016-09-13 07:10
po brexicie chyba mają prawo, skoro rząd brytyjski nic z tym nie ma zamiaru zrobić.
2016-09-13 08:44
tak działa nacjonalizm i niech się wreszcie polacy nauczą, bo to samo uprawiają tutaj...
2016-09-13 12:34
Aczkolwiek zgadzam się że to dobrze bo Polacy powinni wracać do Polski z tej zapadłej, podłej, żałosnej małej Brytanii;))
2016-09-13 13:33
Nie myl nacjonalizmu z szowinizmem.
2016-09-13 14:36
nie specjalnie słyszałem ale są ludzie którzy swoje przekonania przelewają na innych
2016-09-13 08:21
odpowiedzialny za zaladunek statku i mocowanie ladunku - 6500 euro. Praca co po 6h dziennie plus co drugi weekend. Jak to powiedzial mi jeden z nich, w Danii jak ktos pracuje uczciwie to po 10latach moze sie dorobic bardzo wiele. I nie trzeba nie wiadomo jakich szkol konczyc.
2016-09-13 08:31
Tylko tam życie jest duuuuzo drozsze niż u nas. Nie lepiej jest zarobić 5000 pracując za biurkiem gdzie nie pada na głowę i masz spokój?
2016-09-13 08:38
Nie bo przy naszej biuroracji i robieniu po 12 h dziennie schodzi się szybko na zawał.
2016-09-13 11:51
Ale ten język...
2016-09-13 15:05
oni wszystko kartami placa. tam na czarno nie zarobisz jak w innych krajach. oni sie pozegnali z gotowka i sa kompletnie zalezni od bankow.
ja dziekuje za takie perspektywy.
2016-09-13 09:25
i to chwalisz tylko że nie widzisz związku
2016-09-13 22:37
2016-09-13 17:27
Jesteś burak bez ambicji tylko kasa .
2016-09-13 06:32
wtedy stojący w korku będą mogli przyglądać sie obu budowlą.
2016-09-13 06:56
Wtórny analfabetyzm szaleje.
2016-09-13 08:50
taką budwlę zaszwagrem postawili
2016-09-13 07:45
2016-09-13 08:25
kłuć w oczy czytających taką pomyłkom.
2016-09-13 12:36
2016-09-13 12:35
2016-09-13 06:47
A parkingi też wybudują!!! A co będą produkowac bo tych biurokratow leserow mam juz dość
2016-09-13 06:53
bedą produkować faktury, raporty, sprawozdania i tym podobne "dobra"
2016-09-13 06:57
Będą pracować głowami. Będą sprzedawać swoją wiedzę. Najwyższy czas dołączyć do tych, którzy tak zarabiają na życie. Dla lubiących pracę fizyczną czekają zmywaki w Wielkiej Brytanii.
2016-09-13 07:00
2016-09-13 07:50
2016-09-13 08:15
i strunami głosowymi. Myśleć zbytnio nie trzeba.
2016-09-13 08:51
To w takim razie świetnie byś tam pasował.
2016-09-13 09:37
2016-09-13 07:51
Sprawdź firmy w tych biurowcach i zobacz czym się zajmują, zanim będziesz wpisywał te swoje koszałki opałki. Praca biurowa to nie tylko call center.
2016-09-13 12:10
2016-09-13 12:32
2016-09-13 08:18
Sprawdź kto się tam "zameldował". I poszukaj w internecie pozycje w świecie niektórych z tych firm. Szczególnie tych z produkcji IT.
Wróć i nam to opowiedz.
2016-09-13 09:03
2016-09-13 09:26
Beda robili aplikacje do obsługi łopaty. Wszystko wszyscy potrafia bo widzieli w internacie i to takie proste, a jak przychodzi co do czego to pot i lzy.
2016-09-13 12:33
Jesteś ich pierwszym celem :) Niezła samoocena :)
2016-09-13 08:25
Komuno wróć. Robotnicy ubabrani smarami w śmierdzących kombinezonach znowu idolami młodego pokolenia.
2016-09-13 08:46
tak to teraz wygląda
(przynajmniej na zachodzie, acz i w polsce też coraz częściej)
2016-09-13 08:57
Oczekuje się że miasta i państwo będą budować fabryki i zapewniać miejsca pracy. Nikt się nie przejmuje zbytem na wyroby produkowane przez te fabryki. Ręczę Ci, że w tych fabrykach będą pracować ci pierwsi. Tak jak wcześniej nikogo nie będzie stać na takie ekstrawagancje jak porządna odzież ochronna. Komuna wróci w pełnej okazałości.
2016-09-13 19:10
peegiery sie pootwiera. kazdy bedzie chodzic kolo krowy z butelkom
2016-09-13 09:17
Po co parkingi dla tych leserów ? Dla tych biedaków z call center ? Przecież ich nie stać.
2016-09-13 13:47
i nie trzeba machać już łopatą, aby ciężko pracować. No, ale niektórym ciężko to zrozumieć. może najwyższy czas przestać machać łopatą?
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.