2020-11-16 21:59
Opinia wyróżniona
Po wybudowaniu obwodnicy metropolitalnej powinien być zakaz wjazdu na starą obwodnicę ciężarówkom powyżej 12 ton. Jedyne odstępstwa dla tych co mają pozwolenie. Inaczej budowa obwodnicy metropolitalnej nie ma sensu. Tiry rozjadą nam za chwilę starą obwodnicę.
2020-12-13 15:29
Gdyby nie tiry to nie miałbyś co kupić w tej twojej biedronce.
2020-11-17 11:46
A którędy mają dojechać do portów? Po to są drogi aby obsługiwać potrzeby gospodarcze. Jak rozjadą starą obwodnicę to trzeba będzie zrobić jej remont. Jak Ci przeszkadzają to wybierz inny środek transportu niż samochód osobowy.
2020-11-17 08:28
tylko rowery
2020-11-16 15:25
Opinia wyróżniona
Z treści nie wynika, aby obwodnica Żukowa miała się łaczyć z drogą wojewódzką 211 do Kartuz. To samo widać na wizualizacjach powielanych od lat w tematach związanym z OMT. Czy naprawdę nikt nie pomyślał o budowie
Z treści nie wynika, aby obwodnica Żukowa miała się łaczyć z drogą wojewódzką 211 do Kartuz. To samo widać na wizualizacjach powielanych od lat w tematach związanym z OMT. Czy naprawdę nikt nie pomyślał o budowie łacznika miedzy Dk20 a DW211, który miałby niecały kilometr długości, a znacząco poprawiłby ruch w tamtym rejonie? I prosze nie gadać, ze Jar Raduni i rezerwat, bo taki łacznik mógł y przebiegać chociażby w okolicy ulicy kolejowej, gdzie przeprawa juz jest.
2020-11-23 11:09
A tyle było krzyków że bez tej obwodnicy Żukowo się zadusi takie lobbowanie prawem i lewem a dopiero teraz ktoś popatrzył na mapę i zrozumiał że żadnych korków w Żukowie ta pseudo obwodnica nie rozwiąże. A jak krytycy
A tyle było krzyków że bez tej obwodnicy Żukowo się zadusi takie lobbowanie prawem i lewem a dopiero teraz ktoś popatrzył na mapę i zrozumiał że żadnych korków w Żukowie ta pseudo obwodnica nie rozwiąże. A jak krytycy tej drogi to mówili to nikt nie wierzył tylko robiono na nich nagonkę. I tak dobrze że Żukowianie się zorientowali po 9 latach od prezentacji projektu bo Gdańszczanie się jeszcze nie zorientowali ale się jeszcze tak samo Gdańsk zdziwi że nowy łącznik Straszyna z Chwaszczynem pod pompatyczną nazwą Metropolitalnej Obwodnicy Trójmiasta (!) nie rozwiąże problemu korków na obwodnicy. Ale będzie wtedy krytyka ! proporcjonalna do wieloletnich nacisków w stylu, " nie gadać, protesty olać, budować budować." Budować trzeba z głową, ot co.
2020-11-21 09:21
taki łączni musiał by iść nad jarem Raduni (obszar natura 2000) co byłoby ciężkie i kosztowne. no i będzie to jedyny ruch przez żukowo bo pozostałe kierunki ogarnie obwodnica - takie tłumacznie gddkia....
2020-11-17 10:44
w miejscowym planie zagospodarowania takie rozwiązanie istnieje , więc to pewnie melodia przyszłości
2020-11-17 10:20
Przez Przodkowo.
2020-11-17 03:27
Witam, ale to już zadanie dla zarządu dróg wojewódzkich. Rozmowy i list intencyjny podpisany proszę poczytać.
2020-11-16 22:28
Obwodnica nie ma służyć lepszemu dojazdowi GKA do 3CITY i tworzeniu się jeszcze większych korków.
2020-11-17 05:57
Poluzuj majty
2021-02-09 15:28
2020-11-17 03:30
2020-11-17 08:43
rudy - wo do bist jetzt?
2020-11-17 08:30
2020-11-16 14:55
dalsze rozlewanie sie miasta, wiecej aut w Centralnym Pasie Usługowym, w OBC i w Śródmieściu, korki, korki, korki na drogach dojazdowych i lobbowanie za szersza Słowackiego, Spacerową, dalszy wzrost cen mieszkań w centralnych czesciach miasta, koszty zdrowotne: spaliny i wiecej wypadków
2020-11-17 23:16
2020-11-16 20:30
Zobaczysz konsekwencje durnego rzadzenia z zamykaniem wszystkiego co chwile dookola. Cena zwyklego mieszkania poszybuje w gore ze zapomnisz o tym, ze mozna zyc inaczej. Zamieszkasz gdzies pod ekranem akustycznym kredytujac swoje wnuki na 40 lat, slonce bedziesz ogladal w tvp, tak bedzie.
2020-11-16 20:30
czyli do Pierdziszewa Dolnego. Drogi mamy nieutwardzone, mieszkamy w szałasach, spalin nie ma i wszędzie miła woń gnojówki.
2020-11-17 08:58
W tym problem
2020-11-17 23:16
2020-11-16 15:59
To nie jest zadna obwodnica tylko dwie drogi dojazdowe do Zukowa. Zukowianie z pewnoscia zyskaja a dla Trojmieszczan ta droga jest raczej bez znaczenia.
2020-11-16 15:54
Wyprowadź się na wieś!
2020-11-16 15:40
2020-11-16 15:32
Ludzie chcą stać w korkach przy OBC i na Starym Mieście? Ok, mogą sobie stać, ale bez trucia miasta spalinami - Tdi niech sobie trują na Kaszebe, a do miasta zezwolić tylko na wjazd samochodów elektrycznych, i niech sobie ludkowie stoją w korkach ile dusza zapragnie!
2020-11-17 23:15
2020-11-16 15:38
Czy nie węgla?
2020-11-16 16:00
2020-11-17 09:36
2020-11-16 16:05
Aby być bardziej eko energetycznie?
2020-11-16 15:19
TIR'y i mniejsze pojazdy jadące w kierunku Słupska Koszalina i dalej ominą starą obwodnicę. To mniej spalin i hałasu w południowych dzielnicach Gdańska. Stara obwodnica może nabierać charakteru miejskiej przelotówki -
TIR'y i mniejsze pojazdy jadące w kierunku Słupska Koszalina i dalej ominą starą obwodnicę. To mniej spalin i hałasu w południowych dzielnicach Gdańska. Stara obwodnica może nabierać charakteru miejskiej przelotówki - więcej zjazdów, wolniejszy ruch. Osiedla przy niej mogą stać się większe i bardziej samowystarczalne (jak np. Osowa) co zmniejsza ruch bo często wszystko da się załatwić na miejscu, a praca też znajdzie się gdzieś przy obwodnicy. A w centrum w końcu tak czy inaczej będzie tak gęsto, że szybciej będzie PKM'ką i tramwajem niż własnym autem.
2020-11-16 20:26
Opinia wyróżniona
Wiekszosc z poludnia i wschodu jedzie jednak do Gdanska lub Gdyni, rownie duzy roch mamy z Gdanska i Gdyni w rozne rejony Polski. Poza tym przebieg obwodnicy metropolitalnej niespecjalnie zacheca do skorzystania z niej,
Wiekszosc z poludnia i wschodu jedzie jednak do Gdanska lub Gdyni, rownie duzy roch mamy z Gdanska i Gdyni w rozne rejony Polski. Poza tym przebieg obwodnicy metropolitalnej niespecjalnie zacheca do skorzystania z niej, jesli planuje sie jechac pozniej S6 albo trasa kaszubska, bo stara obwodnica bedzie ze 20-30 km krocej. Czyli w praktyce z obwodnicy skorzystaja na razie przede wszystkim mieszkancy okolicznych gmin, a w przyszlosci mieszkancy Gdanska, ktory "wypelni" te przestrzen miedzy stara obwodnica a nowa. I wtedy faktycznie przebieg tej nowej obwodnicy bedzie mial uzasadnienie :)
2021-01-06 00:24
Dlatego od dłuższego czasu mowa jest o rozpoczęciu modernizacji obwodnicy po wybudowaniu tejże. Nie mniej już po oddaniu można wymusić przerzucenie TIRow na nową obwodnicę.
2020-11-16 16:15
Ta sama liczba ludzi mieszkajac na wiekszym obszarze co oznacza koniecznosc wiekszej liczby szkół, dróg, strazy pozarnych itp - takie miasto jest srednio 30% drozsze w utrzymaniu. Plus wiekszosc tych osob i tak jedzie do
Ta sama liczba ludzi mieszkajac na wiekszym obszarze co oznacza koniecznosc wiekszej liczby szkół, dróg, strazy pozarnych itp - takie miasto jest srednio 30% drozsze w utrzymaniu. Plus wiekszosc tych osob i tak jedzie do centralnych dzielnic co oznacza wiecej samohodów w miescie.
Zamiast tej nowej obwodnicy powinnien byc wiekszy takt PKM i wiezły integracyjne tam. A w obecnym planie za 4 lata beda tu teksty: Słowackiego wymaga poszerzenia o dodatkowe pasy...i tak o kazdej ulicy w miescie. Mozna dojsc do modelu amerykanskeigo czyli po 7 pasów w kazda strone i rano/wieczorem mega korki + absolutny brak zycia w centrum zajetym przez drogi i parkingi
2020-11-17 23:20
Jakim trzeba być masochistą, by mieszkać w centrum?
2020-11-16 15:31
Gdyby stacje były w normlanych miejscach, a nie na zad*piach dzielnic, tak jak na Matarni, Morenie, czy w Osowej. Drugim warunkiem musiałyby być pociągi jeżdżące z czestotliwoscia SKM, a nie co godzinę. Dlatego sory, ale wybieram auto, bo wole mieć godzinę więcej dnia dla siebie.
2020-11-16 15:42
2020-11-16 15:48
Ja jak wyjeżdżam autem do pracy to jade ok pół godziny. Jak planować wyjadz PKM, to muszę wyjść z domu nawet 40minut szybciej., więc w dwie strony wychodzi mi różnica nawet 1h20min. Sory, ale to jest ogrom czasu, który można wykorzystać na życie. Na tydzień wychodzi 6godzin i 40min.
2020-11-16 19:17
Zycie czyli maszerowanie na bieżni na siłowni bo zamiast iść na pkm stało się w korku.
2020-11-16 15:58
2020-11-16 15:05
cena mieszkań wzrośnie przy budowanej obwodnicy a w centrum wzrośnie ruch i zanieczyszczenie powietrza...
2020-11-16 15:01
a jak chcesz zatrzymać ekspansję miasta, urbanizację? Zobacz co w Chinach się buduje. To dopiero szok...Nie zatrzymasz ludków w Biskupcu...
2020-11-16 16:10
budowanie na dolnym tarasie gdzie jest mnostwo terenu. Mamy super rozlane miasta czyli duzy teren a malo ludzi na nim mieszka przez co musisz utrzymac duzo wiecej lini trmawajowych, drog, szkoł co oznacza ze jest to
budowanie na dolnym tarasie gdzie jest mnostwo terenu. Mamy super rozlane miasta czyli duzy teren a malo ludzi na nim mieszka przez co musisz utrzymac duzo wiecej lini trmawajowych, drog, szkoł co oznacza ze jest to drogie i nieefektywne. Problem całej Polski - Warszawa ma powierzchnie Paryza a ponad 5 razy mniej mieszkanców na tej samej powierzchni
2020-11-17 23:18
2020-11-16 19:09
to proponujesz?
2020-11-16 20:38
Troche, jak widzisz, moglibysmy sie scisnac, a nadal do Szuflandii sporo by brakowalo :)
2020-11-17 23:18
2020-11-16 16:33
Paryż to przeludniony syf i zawsze tak było.
2020-11-17 07:49
To jest masakra...
2020-11-16 17:28
2020-11-16 17:16
W Islandii jest ładniej a gęstość zaludnienia jest mniejsza jak w Trójmieście.
2020-11-16 20:42
2020-11-16 16:17
Zaporowa na dolnym tarasie. Jak będzie odpowiednio większy popyt to i nerwy ludziom puszczą i zaczną budować i na dolnym
2020-11-16 14:48
Nie marudzic tylko budowac,do roboty!!!
2020-11-16 14:51
Z jednej strony masz rację, ale jednak jakość też ma znaczenie - trzeba to zawsze jakoś mądrze wyważyć.
2020-11-17 13:24
2020-11-16 16:24
warto przypomnieć, że w momencie przejazdu będzie to ok 20 lat od momentu pierwszych rozwiązań, oj to robi wrażenie, masakra 20 lat, ile to wiary zmarło przez te korki
2020-11-16 17:22
Och te Pisiory... Budują i budują, nawet w pomorskim...
2020-11-16 21:13
narazie to jeszcze nic nie zbudowali, a plany są realizowane jeszcze z poprzednich rządów.
2020-11-17 15:39
2020-11-17 12:17
"pisiory" jak na razie bezczelnie chwala sie cudzymi dokonaniami, ale jak ktos czerpie wiedze z tvpis... zreszta morawiecki zostal przez sady powsciagniety w mowieniu nieprawdy
2020-11-16 14:49
w sumie mniej niz za stadion narodowy w warszawie.
2020-11-16 15:03
I o wiele mniej niż roczna dotacja tvp. W sumie to taniocha.
2020-11-16 15:34
Te 2mld są na 5 lat.
2020-11-16 17:01
Droga na 50 mniej więcej.
2020-11-16 18:24
2 mld jest na rok
2020-11-16 18:26
2 mld co roku :)
2020-11-17 12:22
i mniej niz kk dostaje od pis w prezencie z podatkow pracujacych rodakow
2020-11-16 19:11
nikomu nie potrzebny
2020-11-16 14:53
Na łącznik Lucznicza - niepolomicka w Gdańsku?
2020-11-16 17:24
Obwodnica to Pisiory, Niepolomnicka to niedasie p. Gdanszczanka.
2020-11-17 08:13
Siedzimy, nic się nie dzieje.
2020-11-17 19:28
Zamiast na projekt było na rydwan. Pozdrawiam
Ola
2020-11-16 14:53
2020-11-16 14:55
Ale na całej starej obwodnicy powinien być odcinkowy pomiar prędkości.
2020-11-16 15:02
2020-11-16 15:58
Wszystkieg zakazują a towar w sklepie chcą
2020-11-16 20:38
ja nie chcę
2020-11-17 06:40
Byk na byku w twoich wpisach.
2020-11-17 12:33
a co masz przeciw bykom?
2020-11-16 16:08
dobrze że sześciopasmowej ścieżki rowerowej nie zaproponował
2020-11-16 17:15
źle że tak nie zrobili
2020-11-16 16:45
zamiast obwodnicą.
2020-11-16 19:13
2020-11-16 20:29
2020-11-16 15:54
Drony, drony to przyszłość...
2020-11-16 15:59
Idioci bez wyobraźni, co siedzą na zderzakach są większym zagrożeniem od ciężarówek.
2020-11-16 17:15
zmienić wtedy obwodnicę na zwykłą drogę i dopuścić autobusy miejskie i ewentualnie rowery.
2020-11-16 17:16
Jedyne uzasadnienie samochodziarzy że samochody są potrzebne to że rowerem nie dowieziesz towarów do sklepów. A tutaj jednym zdaniem cały argument za samochodami się ośmieszył.
2020-11-16 19:30
a jak będą wozić kontenery pomiędzy portami ???
2020-11-16 20:54
2020-11-16 14:54
Mirbud i budimex są solidni, może taniej dlatego, że budują teraz s5, a polaqua s6 w okolicy?
2020-11-16 15:10
Ja ze szwagrem startujem w przetargu, już zebraliśmy ekipe i zrobim to za 1/3
2020-11-16 16:06
2020-11-17 00:22
Mirbud z Kobylarnią ledwo sobie radzą na S-5 pod Bydgoszczą (zwłaszcza odcinek nr 2 słabo im idzie). Budimex to inna para kaloszy niż wiecznie biedny Mirbud z Kobylarnią.
2020-11-17 06:42
2020-11-16 14:55
Do 2025 może wytrzyma to rondo. Pytanie czy ludzie dadzą radę przez kolejne 5 lat.
2020-11-16 15:55
Żukowo powinno zostać pominięte, ani zjazdu ani wjazdu na omt, ponieważ blokowali budowę w/w trasy, i to powinna być dla nich nauczka na przyszłość
2020-11-16 16:01
Ale jak? Zukago blokowało czy działaczka z dzialaczem z okolic Chwaszczyna?
2020-11-16 18:06
2020-11-16 18:06
2020-11-17 08:04
Nie zapominajmy o Sołtys z Glincza k. Żukowa, która blokowała inwestycję przez lata.
2020-11-16 20:00
2020-11-16 14:55
dalsze rozlewanie sie miasta, wiecej aut w Centralnym Pasie Usługowym, w OBC i w Śródmieściu, korki, korki, korki na drogach dojazdowych i lobbowanie za szersza Słowackiego, Spacerową, dalszy wzrost cen mieszkań w centralnych czesciach miasta, koszty zdrowotne: spaliny i wiecej wypadków
2020-11-16 15:01
a jak chcesz zatrzymać ekspansję miasta, urbanizację? Zobacz co w Chinach się buduje. To dopiero szok...Nie zatrzymasz ludków w Biskupcu...
2020-11-16 16:10
budowanie na dolnym tarasie gdzie jest mnostwo terenu. Mamy super rozlane miasta czyli duzy teren a malo ludzi na nim mieszka przez co musisz utrzymac duzo wiecej lini trmawajowych, drog, szkoł co oznacza ze jest to
budowanie na dolnym tarasie gdzie jest mnostwo terenu. Mamy super rozlane miasta czyli duzy teren a malo ludzi na nim mieszka przez co musisz utrzymac duzo wiecej lini trmawajowych, drog, szkoł co oznacza ze jest to drogie i nieefektywne. Problem całej Polski - Warszawa ma powierzchnie Paryza a ponad 5 razy mniej mieszkanców na tej samej powierzchni
2020-11-16 16:17
Zaporowa na dolnym tarasie. Jak będzie odpowiednio większy popyt to i nerwy ludziom puszczą i zaczną budować i na dolnym
2020-11-16 16:33
Paryż to przeludniony syf i zawsze tak było.
2020-11-16 17:16
W Islandii jest ładniej a gęstość zaludnienia jest mniejsza jak w Trójmieście.
2020-11-16 20:42
2020-11-16 17:28
2020-11-17 07:49
To jest masakra...
2020-11-16 19:09
to proponujesz?
2020-11-16 20:38
Troche, jak widzisz, moglibysmy sie scisnac, a nadal do Szuflandii sporo by brakowalo :)
2020-11-17 23:18
2020-11-17 23:18
2020-11-16 15:05
cena mieszkań wzrośnie przy budowanej obwodnicy a w centrum wzrośnie ruch i zanieczyszczenie powietrza...
2020-11-16 15:19
TIR'y i mniejsze pojazdy jadące w kierunku Słupska Koszalina i dalej ominą starą obwodnicę. To mniej spalin i hałasu w południowych dzielnicach Gdańska. Stara obwodnica może nabierać charakteru miejskiej przelotówki -
TIR'y i mniejsze pojazdy jadące w kierunku Słupska Koszalina i dalej ominą starą obwodnicę. To mniej spalin i hałasu w południowych dzielnicach Gdańska. Stara obwodnica może nabierać charakteru miejskiej przelotówki - więcej zjazdów, wolniejszy ruch. Osiedla przy niej mogą stać się większe i bardziej samowystarczalne (jak np. Osowa) co zmniejsza ruch bo często wszystko da się załatwić na miejscu, a praca też znajdzie się gdzieś przy obwodnicy. A w centrum w końcu tak czy inaczej będzie tak gęsto, że szybciej będzie PKM'ką i tramwajem niż własnym autem.
2020-11-16 15:31
Gdyby stacje były w normlanych miejscach, a nie na zad*piach dzielnic, tak jak na Matarni, Morenie, czy w Osowej. Drugim warunkiem musiałyby być pociągi jeżdżące z czestotliwoscia SKM, a nie co godzinę. Dlatego sory, ale wybieram auto, bo wole mieć godzinę więcej dnia dla siebie.
2020-11-16 15:42
2020-11-16 15:48
Ja jak wyjeżdżam autem do pracy to jade ok pół godziny. Jak planować wyjadz PKM, to muszę wyjść z domu nawet 40minut szybciej., więc w dwie strony wychodzi mi różnica nawet 1h20min. Sory, ale to jest ogrom czasu, który można wykorzystać na życie. Na tydzień wychodzi 6godzin i 40min.
2020-11-16 15:58
2020-11-16 19:17
Zycie czyli maszerowanie na bieżni na siłowni bo zamiast iść na pkm stało się w korku.
2020-11-16 16:15
Ta sama liczba ludzi mieszkajac na wiekszym obszarze co oznacza koniecznosc wiekszej liczby szkół, dróg, strazy pozarnych itp - takie miasto jest srednio 30% drozsze w utrzymaniu. Plus wiekszosc tych osob i tak jedzie do
Ta sama liczba ludzi mieszkajac na wiekszym obszarze co oznacza koniecznosc wiekszej liczby szkół, dróg, strazy pozarnych itp - takie miasto jest srednio 30% drozsze w utrzymaniu. Plus wiekszosc tych osob i tak jedzie do centralnych dzielnic co oznacza wiecej samohodów w miescie.
Zamiast tej nowej obwodnicy powinnien byc wiekszy takt PKM i wiezły integracyjne tam. A w obecnym planie za 4 lata beda tu teksty: Słowackiego wymaga poszerzenia o dodatkowe pasy...i tak o kazdej ulicy w miescie. Mozna dojsc do modelu amerykanskeigo czyli po 7 pasów w kazda strone i rano/wieczorem mega korki + absolutny brak zycia w centrum zajetym przez drogi i parkingi
2020-11-17 23:20
Jakim trzeba być masochistą, by mieszkać w centrum?
2020-11-16 20:26
Opinia wyróżniona
Wiekszosc z poludnia i wschodu jedzie jednak do Gdanska lub Gdyni, rownie duzy roch mamy z Gdanska i Gdyni w rozne rejony Polski. Poza tym przebieg obwodnicy metropolitalnej niespecjalnie zacheca do skorzystania z niej,
Wiekszosc z poludnia i wschodu jedzie jednak do Gdanska lub Gdyni, rownie duzy roch mamy z Gdanska i Gdyni w rozne rejony Polski. Poza tym przebieg obwodnicy metropolitalnej niespecjalnie zacheca do skorzystania z niej, jesli planuje sie jechac pozniej S6 albo trasa kaszubska, bo stara obwodnica bedzie ze 20-30 km krocej. Czyli w praktyce z obwodnicy skorzystaja na razie przede wszystkim mieszkancy okolicznych gmin, a w przyszlosci mieszkancy Gdanska, ktory "wypelni" te przestrzen miedzy stara obwodnica a nowa. I wtedy faktycznie przebieg tej nowej obwodnicy bedzie mial uzasadnienie :)
2021-01-06 00:24
Dlatego od dłuższego czasu mowa jest o rozpoczęciu modernizacji obwodnicy po wybudowaniu tejże. Nie mniej już po oddaniu można wymusić przerzucenie TIRow na nową obwodnicę.
2020-11-16 15:32
Ludzie chcą stać w korkach przy OBC i na Starym Mieście? Ok, mogą sobie stać, ale bez trucia miasta spalinami - Tdi niech sobie trują na Kaszebe, a do miasta zezwolić tylko na wjazd samochodów elektrycznych, i niech sobie ludkowie stoją w korkach ile dusza zapragnie!
2020-11-16 15:38
Czy nie węgla?
2020-11-16 16:00
2020-11-16 16:05
Aby być bardziej eko energetycznie?
2020-11-17 09:36
2020-11-17 23:15
2020-11-16 15:40
2020-11-16 15:54
Wyprowadź się na wieś!
2020-11-16 15:59
To nie jest zadna obwodnica tylko dwie drogi dojazdowe do Zukowa. Zukowianie z pewnoscia zyskaja a dla Trojmieszczan ta droga jest raczej bez znaczenia.
2020-11-16 20:30
Zobaczysz konsekwencje durnego rzadzenia z zamykaniem wszystkiego co chwile dookola. Cena zwyklego mieszkania poszybuje w gore ze zapomnisz o tym, ze mozna zyc inaczej. Zamieszkasz gdzies pod ekranem akustycznym kredytujac swoje wnuki na 40 lat, slonce bedziesz ogladal w tvp, tak bedzie.
2020-11-16 20:30
czyli do Pierdziszewa Dolnego. Drogi mamy nieutwardzone, mieszkamy w szałasach, spalin nie ma i wszędzie miła woń gnojówki.
2020-11-17 08:58
W tym problem
2020-11-17 23:16
2020-11-17 23:16
2020-11-16 14:56
Jak to jest ze jedna firma może zrealizować inwestycje za prawie 500 mln mniej niż inna ? Taka delikatna rozbieżność...
2020-11-16 15:05
Bo jedni robią dobrze, a drudzy szybko.
2020-11-16 16:57
Nie mam doświadczenia ale za 10 mld zatrudnię najlepszych fachowców na rynku
2020-11-16 21:15
2020-11-16 15:18
Jeździ oplem..
2020-11-16 16:32
Ten co ma cały sprzęt spółek nie potrzebuje i ceny nie bierze z kosmosu
2020-11-16 17:18
Jedna ryzykuje aby wygrać i mniej zarobić, druga wie że przynajmniej jak wygra to zarobi dużo. Do tego jedna firma może dzięki pewnym właściwościom mieć taniej koparki i ludzi, druga musi zapłacić dopiero agencjom HR itp.
2020-12-13 15:34
To proste. Nie zapłacą podwykonawcą
2020-11-16 14:56
Wybór najtańszej opcji gdy mamy możliwość wydania większych środków to zawsze jest błąd, a różnica wyrówna się w opóźnieniach, wadach technicznych etc.
Tak samo zresztą z kupowaniem czegokolwiek, najtańsze
Wybór najtańszej opcji gdy mamy możliwość wydania większych środków to zawsze jest błąd, a różnica wyrówna się w opóźnieniach, wadach technicznych etc.
Tak samo zresztą z kupowaniem czegokolwiek, najtańsze zawsze szybciej się zużyje, popsuje i w ostatecznym rozrachunku wydamy więcej.
Obwodnica metropolitarna jest bardzo potrzebna, gdyż obwodnica trójmiasta przestała pełnić rolę trasy tranzytowej, a stała się trasą głównie wewnętrzną. Nie można jednak zapomnieć o udrożnieniu tras wschód-zachód, rozbudowie komunikacji miejskiej z obszarów podmiejskich oraz budowie węzlów przesiadkowych. Sama obwodnica nic nam nie da, gdyż wyłącznie zachęci ludzi pracujących w trójmieście do wyprowadzki jeszcze dalej od miasta.
I będą oni nadal korkować trasy dojazdowe typu Słowackiego czy W-Z
2020-11-16 15:34
Po co brać kogoś droższego, jeśli Budimex wydaje się najsolidniejszą markę w budownictwie drogowym w Polsce?
2020-11-16 16:14
mogą sobie pozwolić na tanie oferty, bo akurat będą kończyć budowę trasy kaszubskiej i idealnie wstrzelą się w realizację metropolitalnej. Dlatego im zależy na wygranej - ciągłość zleceń. A w dodatku mają całe zaplecza budowy prawie na miejscu. Stąd tak dobre ich oferty. Mirbud jest zdecydowanie niedoszacowany w drugim zadaniu.
2020-11-16 21:05
Nie ma złotej zasady. Najtańszy nie znaczy najgorszy, bo najdroższy oznaczałby najlepszy. Pomieszanie z poplątaniem. Efekt twojej logiki to ogłoszenie przetargu z ustaleniem minimalnej ceny, więc kto wyceni się drożej to wygrywa.
2020-11-16 21:18
Ale jesli wszyscy spelnia wszelkie inne dodatkowe kryteria, to decyduje cena i wybor drozszej moglby oznaczac zarzuty o niegospodarnosc. Wiec dopoki obowiazuje nas takie a nie inne prawo, to wlasnie wezwales do jego lamania.
2020-11-16 22:21
2020-11-16 15:01
Mamy 2020. Mietek że Szwagrem co ma koparke będą to budować?
2020-11-16 15:45
Następnie prace projektowe (chyba że już zaprojektowana jest), następnie ZRiD to będzie 2022/23 no i następnie już sama realizacja to jakieś 40 tygodni (bez zimy) to tak wypada 2025 rok
2020-11-16 16:12
Czyli też projekt, może też będzie decyzja środowiskowa.
Więc jakby nie patrzeć 4 lata na ogarnięcie to nie jest jakiś długi termin.
Pewnie da się i w 2, ale kwoty byłby większe do zapłaty.
2020-11-16 17:16
Ba, zapomniałeś jeszcze o jednym , że będą odwołania tych co odpadli w przetargu , a to zaś przedłuży inwestycje o kolejne ze 2 lata . Tak to u nas wygląda .
2020-11-17 12:49
odwolania moga byc ale nie musza
2020-11-16 16:11
...w przetargu, że zrobią to w max 41 miesięcy (licząc max 9 miesięcy niezimowych w roku) ale nie mniej niż 38 miesięcy. Czyli jeśli tego przetargu nie będzie nikt zaskarżał, a potem decyzje ZRID się nie przeciągną z powodu długo rozpatrywanych decyzji środowiskowych to najwcześniej mogą skończyć w połowie 2025 roku
2020-11-16 17:00
2020-11-18 13:57
Jest to inwestycja projektuj i buduj. Po podpisaniu umowy, pewnie I półrocze 2021 nastąpi okres projektowania i zdobycia pozwolenia, ok. 1,5 roku, rozpoczęcie budowy ok. III kwartał 2023 i budowa trwa ponad 2 lata.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.