Opinie (225) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (7)

    Nie marudzic tylko budowac,do roboty!!!

    • 206 20

    • (1)

      Z jednej strony masz rację, ale jednak jakość też ma znaczenie - trzeba to zawsze jakoś mądrze wyważyć.

      • 9 2

      • A moze nie budowac, tylko zrobic druga nitke przekopu przez Mierzeje Wislana?

        • 0 0

    • warto przypomnieć, że w momencie przejazdu będzie to ok 20 lat od momentu pierwszych rozwiązań, oj to robi wrażenie, masakra 20 lat, ile to wiary zmarło przez te korki

      • 1 0

    • (3)

      Och te Pisiory... Budują i budują, nawet w pomorskim...

      • 8 13

      • Jak (1)

        narazie to jeszcze nic nie zbudowali, a plany są realizowane jeszcze z poprzednich rządów.

        • 13 5

        • chyba "nierządów" ;)

          • 2 1

      • "pisiory" jak na razie bezczelnie chwala sie cudzymi dokonaniami, ale jak ktos czerpie wiedze z tvpis... zreszta morawiecki zostal przez sady powsciagniety w mowieniu nieprawdy

        • 1 3

  • (7)

    w sumie mniej niz za stadion narodowy w warszawie.

    • 118 8

    • (5)

      I o wiele mniej niż roczna dotacja tvp. W sumie to taniocha.

      • 30 3

      • Roczna dotacja dla mediów publicznych (nie tylko TVP) wynosi 400mln. (3)

        Te 2mld są na 5 lat.

        • 5 28

        • Droga na 50 mniej więcej.

          • 9 0

        • 2 mld jest na rok

          • 15 0

        • raczej

          2 mld co roku :)

          • 10 0

      • i mniej niz kk dostaje od pis w prezencie z podatkow pracujacych rodakow

        • 1 0

    • i taniej niż przekop

      nikomu nie potrzebny

      • 10 3

  • Wiadomo co z przetargiem (3)

    Na łącznik Lucznicza - niepolomicka w Gdańsku?

    • 15 25

    • Obwodnica to Pisiory, Niepolomnicka to niedasie p. Gdanszczanka.

      • 10 13

    • Wiadomo, wiadomo.

      Siedzimy, nic się nie dzieje.

      • 1 1

    • Zamiast na projekt było na rydwan. Pozdrawiam
      Ola

      • 0 0

  • Po wybudowaniu obw. metropolitalnej powinni zakazać ruchu ciężarówek na starej obw. (17)

    • 148 63

    • Zgoda.

      Ale na całej starej obwodnicy powinien być odcinkowy pomiar prędkości.

      • 41 16

    • Przeciez przy starej obwodnicy są duze centra logistyczne (9)

      • 46 1

      • Daj spokój, nie ma sensu dyskutować z ludźmi nie mających pojęcia o transporcie (3)

        Wszystkieg zakazują a towar w sklepie chcą

        • 43 4

        • ja nie chcę

          • 2 9

        • Ty polonisto jeden nadajesz się na hodowcę bydła (1)

          Byk na byku w twoich wpisach.

          • 0 2

          • a co masz przeciw bykom?

            • 0 0

      • (1)

        dobrze że sześciopasmowej ścieżki rowerowej nie zaproponował

        • 16 6

        • źle że tak nie zrobili

          • 2 3

      • Dobrze mówi!! Do centr mogą dojechać mając zezwolenie, a reszta np tranzyt do portu niech jeździ metropolitalną (2)

        zamiast obwodnicą.

        • 9 7

        • do którego portu ? (1)

          • 5 1

          • W Elblągu.

            • 10 1

    • masz rację

      Drony, drony to przyszłość...

      • 3 3

    • Powinni zacząć od pomiaru odstępów zachowywanych miedzy autami

      Idioci bez wyobraźni, co siedzą na zderzakach są większym zagrożeniem od ciężarówek.

      • 22 1

    • zmienić wtedy obwodnicę na zwykłą drogę i dopuścić autobusy miejskie i ewentualnie rowery.

      • 3 11

    • Jedyne uzasadnienie samochodziarzy że samochody są potrzebne to że rowerem nie dowieziesz towarów do sklepów. A tutaj jednym zdaniem cały argument za samochodami się ośmieszył.

      • 2 10

    • Zapomnij (1)

      a jak będą wozić kontenery pomiędzy portami ???

      • 3 1

      • Moznaby koleja, gdybysmy mieli sprawna kolej :)

        • 3 1

  • (4)

    Mirbud i budimex są solidni, może taniej dlatego, że budują teraz s5, a polaqua s6 w okolicy?

    • 54 6

    • (3)

      Ja ze szwagrem startujem w przetargu, już zebraliśmy ekipe i zrobim to za 1/3

      • 8 3

      • Budimex tak. Mirbud niedoszacował i później będzie płakał że jest stratny... Albo zrobi mega bubel (2)

        • 12 2

        • Mirbud z Kobylarnią ledwo sobie radzą na S-5 pod Bydgoszczą (zwłaszcza odcinek nr 2 słabo im idzie). Budimex to inna para kaloszy niż wiecznie biedny Mirbud z Kobylarnią.

          • 7 2

        • Pijar Budimexu prężnie działa. Czy już naprawiony spaprany szpital w Gdańsku?

          • 3 1

  • Rondo w Żukowie (6)

    Do 2025 może wytrzyma to rondo. Pytanie czy ludzie dadzą radę przez kolejne 5 lat.

    • 59 7

    • Nie (4)

      Żukowo powinno zostać pominięte, ani zjazdu ani wjazdu na omt, ponieważ blokowali budowę w/w trasy, i to powinna być dla nich nauczka na przyszłość

      • 29 11

      • Bloker

        Ale jak? Zukago blokowało czy działaczka z dzialaczem z okolic Chwaszczyna?

        • 19 2

      • Nie Żukowo blokowało tylko Kolbudy i Chwaszczyno - zweryfikuj swoje "wiadomości" !!!!

        • 6 0

      • Zgodzę się z przedmówcą - proszę pomińcie moje Żukowo - w końcu będzie cisza i spokój!!!!

        • 6 0

      • Nie zapominajmy o Sołtys z Glincza k. Żukowa, która blokowała inwestycję przez lata.

        • 6 1

    • PKM-e macie

      • 2 0

  • Konsekwencje Obwodnicy Metropolitanej (37)

    dalsze rozlewanie sie miasta, wiecej aut w Centralnym Pasie Usługowym, w OBC i w Śródmieściu, korki, korki, korki na drogach dojazdowych i lobbowanie za szersza Słowackiego, Spacerową, dalszy wzrost cen mieszkań w centralnych czesciach miasta, koszty zdrowotne: spaliny i wiecej wypadków

    • 55 163

    • konsekwencje (11)

      a jak chcesz zatrzymać ekspansję miasta, urbanizację? Zobacz co w Chinach się buduje. To dopiero szok...Nie zatrzymasz ludków w Biskupcu...

      • 33 7

      • (10)

        budowanie na dolnym tarasie gdzie jest mnostwo terenu. Mamy super rozlane miasta czyli duzy teren a malo ludzi na nim mieszka przez co musisz utrzymac duzo wiecej lini trmawajowych, drog, szkoł co oznacza ze jest to

        budowanie na dolnym tarasie gdzie jest mnostwo terenu. Mamy super rozlane miasta czyli duzy teren a malo ludzi na nim mieszka przez co musisz utrzymac duzo wiecej lini trmawajowych, drog, szkoł co oznacza ze jest to drogie i nieefektywne. Problem całej Polski - Warszawa ma powierzchnie Paryza a ponad 5 razy mniej mieszkanców na tej samej powierzchni

        • 18 8

        • Cena!

          Zaporowa na dolnym tarasie. Jak będzie odpowiednio większy popyt to i nerwy ludziom puszczą i zaczną budować i na dolnym

          • 7 2

        • (4)

          Paryż to przeludniony syf i zawsze tak było.

          • 14 4

          • Paryż jest przereklamowany (1)

            W Islandii jest ładniej a gęstość zaludnienia jest mniejsza jak w Trójmieście.

            • 9 3

            • Mniejsza NIZ w Trojmiescie, tak powinien napisac Polak.

              • 1 2

          • kompleksy z ciebie wychodzą

            • 6 1

          • Paryż = 25 tys ludzi/km2

            To jest masakra...

            • 2 0

        • Szuflandia? (2)

          to proponujesz?

          • 3 1

          • Gdansk - 262 km kw., 471 tys. mieszkancow. Barcelona - 101 km kw., 1621 tys. mieszkancow. (1)

            Troche, jak widzisz, moglibysmy sie scisnac, a nadal do Szuflandii sporo by brakowalo :)

            • 5 0

            • Dlaczego zmuszasz innych do czegoś czego nie wszyscy chcą?

              • 0 0

        • Jest proste rozwiązanie Twoich lamentów - niech miasto nie utrzymuje tego transportu zbiorowego ani edukacji kolektywistycznej.

          • 0 0

    • dla czego lepszy dojazd do centrum ma w nim zwiększyć cene mieszkań?

      cena mieszkań wzrośnie przy budowanej obwodnicy a w centrum wzrośnie ruch i zanieczyszczenie powietrza...

      • 9 8

    • Wprost przeciwnie (9)

      TIR'y i mniejsze pojazdy jadące w kierunku Słupska Koszalina i dalej ominą starą obwodnicę. To mniej spalin i hałasu w południowych dzielnicach Gdańska. Stara obwodnica może nabierać charakteru miejskiej przelotówki -

      TIR'y i mniejsze pojazdy jadące w kierunku Słupska Koszalina i dalej ominą starą obwodnicę. To mniej spalin i hałasu w południowych dzielnicach Gdańska. Stara obwodnica może nabierać charakteru miejskiej przelotówki - więcej zjazdów, wolniejszy ruch. Osiedla przy niej mogą stać się większe i bardziej samowystarczalne (jak np. Osowa) co zmniejsza ruch bo często wszystko da się załatwić na miejscu, a praca też znajdzie się gdzieś przy obwodnicy. A w centrum w końcu tak czy inaczej będzie tak gęsto, że szybciej będzie PKM'ką i tramwajem niż własnym autem.

      • 21 7

      • Byłoby szybciej PKM-ką (4)

        Gdyby stacje były w normlanych miejscach, a nie na zad*piach dzielnic, tak jak na Matarni, Morenie, czy w Osowej. Drugim warunkiem musiałyby być pociągi jeżdżące z czestotliwoscia SKM, a nie co godzinę. Dlatego sory, ale wybieram auto, bo wole mieć godzinę więcej dnia dla siebie.

        • 17 9

        • A jak szybko pojedziesz to nawet 1,1h (3)

          • 2 3

          • Nie wiem ile Ty masz szybciej (2)

            Ja jak wyjeżdżam autem do pracy to jade ok pół godziny. Jak planować wyjadz PKM, to muszę wyjść z domu nawet 40minut szybciej., więc w dwie strony wychodzi mi różnica nawet 1h20min. Sory, ale to jest ogrom czasu, który można wykorzystać na życie. Na tydzień wychodzi 6godzin i 40min.

            • 15 1

            • Za chwilę będziesz stał w korkach.

              • 5 5

            • Zycie czyli maszerowanie na bieżni na siłowni bo zamiast iść na pkm stało się w korku.

              • 2 3

      • (1)

        Ta sama liczba ludzi mieszkajac na wiekszym obszarze co oznacza koniecznosc wiekszej liczby szkół, dróg, strazy pozarnych itp - takie miasto jest srednio 30% drozsze w utrzymaniu. Plus wiekszosc tych osob i tak jedzie do

        Ta sama liczba ludzi mieszkajac na wiekszym obszarze co oznacza koniecznosc wiekszej liczby szkół, dróg, strazy pozarnych itp - takie miasto jest srednio 30% drozsze w utrzymaniu. Plus wiekszosc tych osob i tak jedzie do centralnych dzielnic co oznacza wiecej samohodów w miescie.
        Zamiast tej nowej obwodnicy powinnien byc wiekszy takt PKM i wiezły integracyjne tam. A w obecnym planie za 4 lata beda tu teksty: Słowackiego wymaga poszerzenia o dodatkowe pasy...i tak o kazdej ulicy w miescie. Mozna dojsc do modelu amerykanskeigo czyli po 7 pasów w kazda strone i rano/wieczorem mega korki + absolutny brak zycia w centrum zajetym przez drogi i parkingi

        • 9 3

        • Byłbym za!

          Jakim trzeba być masochistą, by mieszkać w centrum?

          • 0 0

    • Jest proste rozwiązanie - zakaz wjazdu dla pojazdów spalinowych, wpuścić tylko elektryczne. (5)

      Ludzie chcą stać w korkach przy OBC i na Starym Mieście? Ok, mogą sobie stać, ale bez trucia miasta spalinami - Tdi niech sobie trują na Kaszebe, a do miasta zezwolić tylko na wjazd samochodów elektrycznych, i niech sobie ludkowie stoją w korkach ile dusza zapragnie!

      • 9 22

      • A skad prąd się w Polsce bierze? (3)

        Czy nie węgla?

        • 10 2

        • Ja biorę z gniazdka ? (2)

          • 3 6

          • Czyli mówisz, ze potrzebujemy więcej drzew i siedlisk dla ptaków

            Aby być bardziej eko energetycznie?

            • 3 0

          • Mnie sie pytasz?!

            • 1 0

      • A dlaczego i jakim prawem chcesz ludziom odbierać wolność?

        • 0 0

    • To wyprowdz się na Hel i nie stękaj trollu

      • 7 3

    • Wyprowadź się na wieś!

      • 4 3

    • To nie jest zadna obwodnica tylko dwie drogi dojazdowe do Zukowa. Zukowianie z pewnoscia zyskaja a dla Trojmieszczan ta droga jest raczej bez znaczenia.

      • 8 6

    • Zobaczysz konsekwencje durnego rzadzenia z zamykaniem wszystkiego co chwile dookola. Cena zwyklego mieszkania poszybuje w gore ze zapomnisz o tym, ze mozna zyc inaczej. Zamieszkasz gdzies pod ekranem akustycznym kredytujac swoje wnuki na 40 lat, slonce bedziesz ogladal w tvp, tak bedzie.

      • 0 3

    • Zapraszamy do nas (2)

      czyli do Pierdziszewa Dolnego. Drogi mamy nieutwardzone, mieszkamy w szałasach, spalin nie ma i wszędzie miła woń gnojówki.

      • 1 0

      • No i samochodem jeździcie codzień do miasta (1)

        W tym problem

        • 0 1

        • Nie mam z tym problemu.

          • 0 0

    • Co jest złego w "rozlewaniu się" miasta?

      • 0 0

  • Ciekawe (7)

    Jak to jest ze jedna firma może zrealizować inwestycje za prawie 500 mln mniej niż inna ? Taka delikatna rozbieżność...

    • 54 5

    • (2)

      Bo jedni robią dobrze, a drudzy szybko.

      • 17 3

      • To ja zrobie za 100 mld (1)

        Nie mam doświadczenia ale za 10 mld zatrudnię najlepszych fachowców na rynku

        • 8 0

        • Wplac wadium (3% od poltora miliarda? hmmmm) i skladaj oferte, szkoda zycia :)

          • 5 0

    • Prezes

      Jeździ oplem..

      • 6 0

    • Spółki każda chce zarobić

      Ten co ma cały sprzęt spółek nie potrzebuje i ceny nie bierze z kosmosu

      • 9 1

    • Jedna ryzykuje aby wygrać i mniej zarobić, druga wie że przynajmniej jak wygra to zarobi dużo. Do tego jedna firma może dzięki pewnym właściwościom mieć taniej koparki i ludzi, druga musi zapłacić dopiero agencjom HR itp.

      • 8 1

    • To proste. Nie zapłacą podwykonawcą

      • 1 0

  • Nigdy nie należy wybierać najtańszej oferty! (5)

    Wybór najtańszej opcji gdy mamy możliwość wydania większych środków to zawsze jest błąd, a różnica wyrówna się w opóźnieniach, wadach technicznych etc.

    Tak samo zresztą z kupowaniem czegokolwiek, najtańsze

    Wybór najtańszej opcji gdy mamy możliwość wydania większych środków to zawsze jest błąd, a różnica wyrówna się w opóźnieniach, wadach technicznych etc.

    Tak samo zresztą z kupowaniem czegokolwiek, najtańsze zawsze szybciej się zużyje, popsuje i w ostatecznym rozrachunku wydamy więcej.

    Obwodnica metropolitarna jest bardzo potrzebna, gdyż obwodnica trójmiasta przestała pełnić rolę trasy tranzytowej, a stała się trasą głównie wewnętrzną. Nie można jednak zapomnieć o udrożnieniu tras wschód-zachód, rozbudowie komunikacji miejskiej z obszarów podmiejskich oraz budowie węzlów przesiadkowych. Sama obwodnica nic nam nie da, gdyż wyłącznie zachęci ludzi pracujących w trójmieście do wyprowadzki jeszcze dalej od miasta.

    I będą oni nadal korkować trasy dojazdowe typu Słowackiego czy W-Z

    • 65 27

    • Najtańsze oferty złozyły bardzo solidne firmy

      Po co brać kogoś droższego, jeśli Budimex wydaje się najsolidniejszą markę w budownictwie drogowym w Polsce?

      • 15 1

    • Budimex i Polaqua

      mogą sobie pozwolić na tanie oferty, bo akurat będą kończyć budowę trasy kaszubskiej i idealnie wstrzelą się w realizację metropolitalnej. Dlatego im zależy na wygranej - ciągłość zleceń. A w dodatku mają całe zaplecza budowy prawie na miejscu. Stąd tak dobre ich oferty. Mirbud jest zdecydowanie niedoszacowany w drugim zadaniu.

      • 10 0

    • Nie myśl już, bo ci to nie wychodzi

      Nie ma złotej zasady. Najtańszy nie znaczy najgorszy, bo najdroższy oznaczałby najlepszy. Pomieszanie z poplątaniem. Efekt twojej logiki to ogłoszenie przetargu z ustaleniem minimalnej ceny, więc kto wyceni się drożej to wygrywa.

      • 1 0

    • Zgodne z obowiazujacym prawem cena w takim przetargu nie moze byc jedynym kryterium wyboru. (1)

      Ale jesli wszyscy spelnia wszelkie inne dodatkowe kryteria, to decyduje cena i wybor drozszej moglby oznaczac zarzuty o niegospodarnosc. Wiec dopoki obowiazuje nas takie a nie inne prawo, to wlasnie wezwales do jego lamania.

      • 1 0

      • Można jeszcze zaskarżyć najtańszą ofertę przy odwołaniu. Udowodnienie jej niedoszacowania może dać argument do odrzucenia.

        • 1 0

  • Dlaczego dopiero w 2025? (7)

    Mamy 2020. Mietek że Szwagrem co ma koparke będą to budować?

    • 38 15

    • Zanim przetwrg zostanie rostrzygnięty (ewentualne skargi) to będzie 2021. (3)

      Następnie prace projektowe (chyba że już zaprojektowana jest), następnie ZRiD to będzie 2022/23 no i następnie już sama realizacja to jakieś 40 tygodni (bez zimy) to tak wypada 2025 rok

      • 12 1

      • "rozpiętość ofert na projekt i budowę dwóch odcinków"

        Czyli też projekt, może też będzie decyzja środowiskowa.
        Więc jakby nie patrzeć 4 lata na ogarnięcie to nie jest jakiś długi termin.

        Pewnie da się i w 2, ale kwoty byłby większe do zapłaty.

        • 4 1

      • (1)

        Ba, zapomniałeś jeszcze o jednym , że będą odwołania tych co odpadli w przetargu , a to zaś przedłuży inwestycje o kolejne ze 2 lata . Tak to u nas wygląda .

        • 3 0

        • odwolania moga byc ale nie musza

          • 1 0

    • Warunek... (1)

      ...w przetargu, że zrobią to w max 41 miesięcy (licząc max 9 miesięcy niezimowych w roku) ale nie mniej niż 38 miesięcy. Czyli jeśli tego przetargu nie będzie nikt zaskarżał, a potem decyzje ZRID się nie przeciągną z powodu długo rozpatrywanych decyzji środowiskowych to najwcześniej mogą skończyć w połowie 2025 roku

      • 5 1

      • Przeciez decyzja srodowiskowa juz jest

        • 4 0

    • Czas realizacji

      Jest to inwestycja projektuj i buduj. Po podpisaniu umowy, pewnie I półrocze 2021 nastąpi okres projektowania i zdobycia pozwolenia, ok. 1,5 roku, rozpoczęcie budowy ok. III kwartał 2023 i budowa trwa ponad 2 lata.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.