2021-05-04 07:02
Pozniej bedzie juz tylko lepiej
2021-05-04 09:54
Z roku na rok coraz więcej przybywa dróg ekspresowych na Pomorzu. W zeszłym roku jak jechałem do Warszawy w wakacje to "7" oddana i naprawdę niewiele brakuję, żeby cała droga była dwupasmowa. Cofnijcie się o 10/15 lat i
Z roku na rok coraz więcej przybywa dróg ekspresowych na Pomorzu. W zeszłym roku jak jechałem do Warszawy w wakacje to "7" oddana i naprawdę niewiele brakuję, żeby cała droga była dwupasmowa. Cofnijcie się o 10/15 lat i jak to wtedy wyglądało w stronę Warszawy/Szczecina. Młodzież moze nie pamiętać ale dynamika jest duża odnośnie budowania dróg na Pomorzu.
2021-05-04 07:03
Tak zwane nieprzewidziane komplikacje to nasza polska specjalność. W szczególności specjalność tych naszych inżynierów-magazynierów, co w latach 80tych i 90tych dyplomy za wódkę i świniaki dostawali...
2021-05-04 07:05
to też taka nasza "polska specjalność"...
2021-05-04 08:15
skąd wiesz ? Tata opowiadał ?
2021-05-04 09:15
A ci inzynierowie za wódke i swiniaki i tak o niebo lepsi od tych co zdalnie zdawali.
2021-05-04 10:12
Tylko skojarz proszę, że to właśnie pokolenie inżynierów z lat 80-90 kieruje na najwyższych stanowiskach wszystkimi budowami dróg i nowych osiedli.
Jakie są tego efekty, wszyscy widzą.
2021-05-04 07:03
Ciekawe jakie atrakcje i remonty będą w wakacje..
2021-05-04 07:06
2021-05-04 07:07
Oby na ile było utrudnień i sprawnie drogowcom poszły te prace.
2021-05-04 07:32
2021-05-04 07:15
i jak ja tera dojade z zakupow z szadolek do mojego apartment fikakowo
2021-05-04 07:32
Twój wybór, twój dojazd, twój czas.
2021-05-04 07:33
Toć to aortka 3M i jak jest zapchana część jedzie dołem..
2021-05-04 07:41
nie podszywaj sie bo podam cie do sondu
2021-05-04 07:49
Codziennie widać postęp.
2021-05-04 07:50
Będą po trzy pasy ruchu w każda stronę...co tam będzie się działo... nie będzie dnia bez zdarzenia drogowego...
2021-05-04 08:19
2021-05-04 08:20
Przerazaja cie 3 pasy ruchu, to odpusc sonie jazdę. W Gdańsku tez sa 3 lasy i jakoś ludzie nie mają problemu.
2021-05-04 08:41
Pamiętaj, żaden przepis nie zabrania Ci jechać lewym pasem obok innego samochodu, jak jakiś frustrat wsiądzie Ci na tylny zderzak :)
2021-05-04 10:03
od tego jest policja. Takie zachowanie tylko powoduje agresję na drodze.
2021-05-04 10:14
A zatem nie zaczynaj prób wychowywania innych od jazdy na zderzaku i spychania z drogi, to ja nie będę wychowywał Ciebie.
Ale jak mi pokażesz, że chcesz się bawić w wychowywanie, ustawię tempomat na 90 i będę jechał obok TIRa.
W końcu im wolniej, tym bezpieczniej.
2021-05-04 08:46
Spokojni ludzie na ogół nie mają nigdzie problemów, natomiast mistrzowie kierownicy w swoich bolidach już je mają, a w konsekwencji także inni niewinni kierowcy
2021-05-04 08:20
Tam powinno być co najmniej 4 pasy w każdą stronę, wtedy będzie bezpieczniej.
2021-05-04 08:42
Będzie 5, 3 główne i dwa zjazdowe.
2021-05-04 08:40
Tam były trzy pasy i się nie podobało. Na Karczemkach są trzy pasy i nie ma codziennie zdarzeń drogowych.
2021-05-04 09:31
Tam bardzo często jest korek w kierunku Szadeaux, bo nie umią ludzie płynnie pasów zmieniać.
2021-05-04 09:44
Janusz nie może na suwak, Janusz musi 100m wcześniej się wcisnąć i zablokować tym oba pasy, bo miejsca w korku na zmianę pasa nie było...
2021-05-04 09:48
Korek nie jest z powodu trzech pasów tylko zwężenia do dwóch kawałek dalej.
2021-05-06 10:16
Przy Auchan w Gdańsku zrobili po 3 pasy oraz bezkolizyjne wjazdy oraz zjazdy, i jest to najbezpieczniejszy odcinek obwodnicy.
2021-05-04 07:55
Mamy raptem dwie drogi przez Trójmiasto - albo dołem, albo obwodnicą, do tego brak jest regularnych i wydajnych połączeń tych dwóch dróg. Skutek - wkrótce to wszystko się ostatecznie zakorkuje i stanie.
2021-05-04 08:13
To się fachowo nazywa "takie a nie inne ukształtowanie terenu"
2021-05-04 08:44
Nie, to się potocznie nazywa bieda... (bida panie, bida ;) )
A teraz, nie dość że zawsze brakowało i brakuje kasy, to jeszcze rośnie chórek "miejskich" malkontentów i domorosłych urbanistów, którzy podnoszą lamenty
Nie, to się potocznie nazywa bieda... (bida panie, bida ;) )
A teraz, nie dość że zawsze brakowało i brakuje kasy, to jeszcze rośnie chórek "miejskich" malkontentów i domorosłych urbanistów, którzy podnoszą lamenty przy każdej okazji budowy jakiejkolwiek nowej drogi, że nie potrzebna, że za droga, że za szeroka, że powoduje suburbanizację (ulubione słowo).... i taki jest właśnie skutek obecnej sytuacji, że praktycznie nie ma po czym i którędy jeździć.
2021-05-04 08:51
Mogę wymienić pierdylion miejsc niepołączonych komunikacją, chodnikami, czy drogami dla rowerów.
Najpierw doprowadźmy całą komunikację do sensownego stanu, potem można dodawać więcej dróg.
2021-05-04 10:19
Wszystkie nowe osiedla, z reguły, mają tylko jedno połączenie do drogi zbiorczej, co jest naturalnym generatorem korków. Permanentnie brak połączeń (dróg) między osiedlami, co generuje zbędny ruch na drogach
Wszystkie nowe osiedla, z reguły, mają tylko jedno połączenie do drogi zbiorczej, co jest naturalnym generatorem korków. Permanentnie brak połączeń (dróg) między osiedlami, co generuje zbędny ruch na drogach zbiorczych.
I właśnie ten brak dróg międzyosiedlowych i innych drobnych połączeń powoduje również brak chodników dla pieszych i dróg rowerowych.
Trzeba więc konsekwentnie budować sieć dróg, a nie zamykać się na "budowaniu komunikacji".
Wszystkie nowoczesne europejskie miasta mają taką siatkę dróg, a Trójmiasto to pod tym względem bida z nędzą...
2021-05-04 10:29
2021-05-04 10:35
Wychodząc z takiego założenia możemy jeszcze zaorać (zamiast budować) połowę dróg w Trójmieście, bo przecież _jedna_ jest... (i skupmy się na komunikacji)...
2021-05-04 10:49
Jeżeli człowiek ma do wyboru tylko samochód, to zbudowanie dodatkowej drogi nic nie zmieni.
Jak będzie miał opcję tramwaju, autobusu, roweru, skm i spaceru, nagle okazuje się że ta jedna droga jest w zupełności wystarczająca.
A jeżeli nie będzie, wtedy faktycznie należy dobudować ich więcej, ale dopiero wtedy.
2021-05-04 10:57
Budowa dodatkowej drogi pomiędzy osiedlami będzie się wiązało z budową chodnika i najczęściej drogi rowerowej (tak się teraz buduje). Więc będę miał możliwość iść piechotą lub jechać rowerem na sąsiednie osiedle zamiast
Budowa dodatkowej drogi pomiędzy osiedlami będzie się wiązało z budową chodnika i najczęściej drogi rowerowej (tak się teraz buduje). Więc będę miał możliwość iść piechotą lub jechać rowerem na sąsiednie osiedle zamiast przedzierać się tam przez pole... Zwłaszcza, że samochodem najczęściej jest trudniej, bo nie ma gdzie zaparkować.
Więc tak - zagęszczanie siatki dróg wiele zmieni w sprawnej komunikacji. Dodatkowo taką drogą będzie mógł przejechać autobus, karetka pogotowia, straż pożarna, etc.
2021-05-04 13:10
Zapytaj mieszkańców ostatniego odcinka Myśliwskiej co o tym sądzą...
2021-05-04 14:38
Bo prawdziwy tranzyt nie jedzie po pierdylionie garbów i malutkich rond...
2021-05-04 21:41
Sam jeżdżę często Myśliwską tranzytem z Migowa do Żukowa po kilku garbach i rondach, ponieważ wiem, że ta ulica rzadziej się korkuje niż np. Kartuska lub Armii Krajowej.
2021-05-04 21:40
można także tworzyć chodniki i ciągi pieszo rowerowe oraz drogi dla rowerów niezależnie od sieci ulic. W wielu dobrze zarządzanych miastach tworzy się udogodnienia do chodzenia pieszo i jazdy rowerem blokując możliwość tranzytowego przejazdu samochodem przez centrum miasta.
2021-05-04 21:48
Bo praktycznie i tak nie masz którędy przejechać. W takim Nowym Jorku mógłbyś zamknąć pewno ze 10 - 20% dróg i nic wielkiego by się nie stało. W Trójmieście byłaby to katastrofa.
2021-05-04 13:08
A którędy ma jeździć komunikacja jak nie będzie nowych dróg. Te są też dla komunikacji. Wszędzie ma jeździć tramwaj?
2021-05-04 13:11
Tramwaj nie stoi w korkach.
2021-05-04 14:16
Z pętli Świętokrzyska do Oliwy jedzie się tramwajem równo godzinę.
To ja dziękuję, pojadę sobie samochodem. Tam i z powrotem to oszczędność ponad godziny czasu. W ciągu tygodnia roboczego - to już pięć godzin, w czasie miesiąca... i tak dalej.
Po co mam tracić życie w tramwaju?
2021-05-04 18:40
Tramwaj stoi tylko jak się zepsuje
2021-05-05 08:42
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.