Opinie (290) 2 zablokowane

  • (22)

    Jestem na tak!

    • 248 258

    • biura pogrzebowe już liczą zyski... (2)

      idiotyczny pomysł!

      • 48 43

      • Naprawdę jesteś taki tępy, że uważasz, że na przejściach ze światłami piesi są nagminnie rozjeżdżani? o.O

        • 3 2

      • A gdzie obiecane przejścia naziemne na Podwalu Przedmiejskim???!!!

        Tam dopiero biura pogrzebowe liczą zyski. Proszę popatrzeć na te babcie ciągnące resztkami sił wózki z zakupami lub wspinające się o kulach, na matki z wózkami z dziećmi, na podróżnych z torbami, na inwalidów na wózkach,

        Tam dopiero biura pogrzebowe liczą zyski. Proszę popatrzeć na te babcie ciągnące resztkami sił wózki z zakupami lub wspinające się o kulach, na matki z wózkami z dziećmi, na podróżnych z torbami, na inwalidów na wózkach, którzy w ogóle nie mają możliwości znalezienia się po drugiej stronie ulicy.
        Horror i jeszcze raz horror. Obiecano, jak zwykle na wizualizacjach dla naiwnych się skończyło. To jest wykańczalnia. Na dodatek wieczorami i nocami można tam stracić nie tylko torebkę, ale właśnie i życie

        • 4 0

    • co za barany tam pracują i kombinują ??? (2)

      co to niby ma zmienić co??? jedynie dodatkowe ku.... światła
      Ludzie mają bezpiecznie dostać się na przystanek idąc do przejścia podziemnego.

      • 35 46

      • BBaranie jakbyś umiał czytac

        To byś wyczytal, że światła tam i tak powstana

        • 44 12

      • Przejście musi powstac

        Przestań marudzić centrum miasta a tu przejść nie idzie. Odkąd jest tunel i nowa obwodnica to ten pomysł jest realny. To nie trasa przelotowe przez Karsin tylko centrum miasta. Wystarczy spojrzeć jak przydało się podobne rozwiązanie przy bramie wyzynnej

        • 42 22

    • A ja proponuję. (8)

      A ja proponuję by to wszystko na koszt inwestora zrobić ale pod ziemią.
      Podziemne przejście pod ulicą do przystanków tramwajowych i na druga stronę ulicy.
      Podziemny wyjazd z forum GDAŃSK w kierunku

      A ja proponuję by to wszystko na koszt inwestora zrobić ale pod ziemią.
      Podziemne przejście pod ulicą do przystanków tramwajowych i na druga stronę ulicy.
      Podziemny wyjazd z forum GDAŃSK w kierunku Wrzeszcza.
      To bardzo BEZPIECZNE rozwiązanie piesi nie będą chodzić po jezdni. Wyjazd bezkolizyjny z Forum świetna sprawa. A że to droższe rozwiązanie no to kłopot inwestora ale kto kazał mu budować w centrum miasta mógł przecież pod Tczewem albo w Pszczółkach było by taniej i mniej kłopotów..
      No chyba nikt w Gdańsku nie będzie pieniędzy inwestora oszczędzał na BEZPIECZEŃSTWIE.
      No chyba że łapówki już są na kontach wtedy nie ma sprawy miasto pomaluje pasy dostawi jeszcze jeden komplet sygnalizacji świetlnej dla ulicy i torowiskach tramwajowych. Jeszcze bardziej zakorkuje się centrum ale co tam ważne że na kontach jest tak jak było umówione.

      • 23 29

      • czemu bezpiecznie dla ciebie oznacza "nie bede musial uwazac na pieszyc i za...rzac ile wlezie' (5)

        Szybko, ale bezpiecznie - ku chwale sw. Przepustowosci.

        • 24 11

        • Bo (4)

          Stanie w korkach przyspiesza zużycie jezdni. Naraża na straty gospodarkę.
          Na skrzyżowaniach jeno poziomowych zdecydowanie więcej wypadków kolizji i ludzkich tragedii niż na wielopoziomowych. Bo przepustowość

          Stanie w korkach przyspiesza zużycie jezdni. Naraża na straty gospodarkę.
          Na skrzyżowaniach jeno poziomowych zdecydowanie więcej wypadków kolizji i ludzkich tragedii niż na wielopoziomowych. Bo przepustowość zyskamy za pieniądze inwestora. Bo płynny szybki ruch w miastach jest zdecydowanie bardziej EKOLOGICZNY niż dla przykładu spowolnienie ruchu jak w Sopocie do 30 km/h (najwyższe możliwe spalanie paliwa na 2 biegu) Powodów można dodać jeszcze z piętnaście tylko po co.
          Jeżeli przepustowość ruchu jest twoim zdaniem złe no to po co władze miast budują, remontują i przebudowują drogi ??? Zostawić je więcej kasy będzie na inne cele.
          Z tego co wiem to sprawność i przepustowość ruchu to raczej znak nowoczesności ale mogę się mylić. Może lepiej ograniczyć prędkość do 20km/h.

          • 14 17

          • ale bredzisz (3)

            W ten sposob najrozsadniejsze byloby puszczenie autostrady ul. Dluga.

            Ciekawe, ze w najwiekszych miastach sie wprowdza ograniczenia wjazdu do centrum zamiast to ulatwiac. Jesli to, co piszesz mialoby

            W ten sposob najrozsadniejsze byloby puszczenie autostrady ul. Dluga.

            Ciekawe, ze w najwiekszych miastach sie wprowdza ograniczenia wjazdu do centrum zamiast to ulatwiac. Jesli to, co piszesz mialoby jakiekolwiek podstawy, to przeciez by nikt tego nie robil.

            Z ciekawosci - urbanistyka i kwestiami transportu zajmujesz sie czesciej niz raz na rok komentujac artykul o dzialaniach pro miejskich? Jakis chocby artykul w zyciu o tym przeczytales, czy wszystko "na chlopski" rozum?

            • 13 7

            • Chłopski rozum (1)

              Czasem lepszy od wdrażania ideologii...
              A jeśli chodzi o jazdę wolną to jest ona świetna ( jestem za spowalnianiem ruchu ze względów bezpieczenstwa) pod warunkiem wyeliminowania najpierw samochodów "dymiacych" na potęgę z rury wydechowe.
              To co teraz dzieje się w korkach można porównać do komór spalinowych ;)

              • 4 6

              • Wolna jazda owszem ale nie wszedzie.

                Spowolnienie ruchu wewnątrz osiedli mieszkaniowych czy w okolicach szkół czy przedszkoli jest uzasadnione trzeba chronić najmłodszych obywateli przed amatorami wyścigów na osiedlowych drogach. Ale sopocki pomysł

                Spowolnienie ruchu wewnątrz osiedli mieszkaniowych czy w okolicach szkół czy przedszkoli jest uzasadnione trzeba chronić najmłodszych obywateli przed amatorami wyścigów na osiedlowych drogach. Ale sopocki pomysł ograniczenia prędkości do 30 km/h na większym obszarze miasta jest pomysłem szalonym. Pojazdy samochodowe z ta prędkością jeżdżą na 2 biegu czyli produkują najwięcej spalin (dlatewgo "dymią " na potęgę, jeżeli oto chodzi władzom kurortu to gratuluję pomysłu. Zawsze można zkazać ruchu wogóle, wtedy jest najbezpieczniej.

                • 3 1

            • Naj rozsądniejsze.

              " W ten sposob najrozsadniejsze byloby puszczenie autostrady ul. Dluga."
              Mistrzu urbanistyki i transportu miejskiego Takiego pomysłu jak twój nie proponuje nikt przy zdrowych zmysłach. Autostradę przez starówkę

              " W ten sposob najrozsadniejsze byloby puszczenie autostrady ul. Dluga."
              Mistrzu urbanistyki i transportu miejskiego Takiego pomysłu jak twój nie proponuje nikt przy zdrowych zmysłach. Autostradę przez starówkę może zaproponować tylko super znawca. Twoja propozycja najrozsądniejszego rozwiązania mówi wszystko na temat twojego rozumienia sprawy.
              A merytorycznie drogi adwersarzu to artykuł dotyczy nie małej uliczki na starówce tylko głównej arterii komunikacyjnej trójmiejskiej aglomeracji która jest główną osią ruchu. Dlatego tak ważna jest przepustowość tej drogi w samym centrum miasta.
              A co do największych miast owszem wprowadza się ograniczenia wjazdu i ruchu na starówkach oraz w samym centrum gdzie wszędzie jest problem z parkowaniem samochodów. Bo poprzez ograniczanie dostępu próbuje się to rozwiązać ale nie na głównej arterii komunikacyjnej miasta.
              Pokaż mi drugie takie rozwiązanie na świecie gdzie w Centrum miasta przy głównej Arterii Inwestor buduje olbrzymi obiekt za wiele milionów a władze miasta nie żądają od niego przebudowy dróg dojazdowych tylko chcą wymalować pasy dostawić sygnalizatory dodatkowo utrudniając ruch podkreślam nie na bocznej uliczce tylko przy głównej.
              Od twoich szalonych pomysłów gorsze jest to że inwestycja planowana była od kilku lat sama budowa trwa już rok a temat dojazdu pojawia się dziś. Tak jak by nikt z ekipy Adamowicza nie analizował skutków tej inwestycji. Mam wrażenie że są nieco zaskoczeni sytuacją dlaczego wcześniej nikt nie powiedział inwestorowi że jak chce budować w centrum to musi przebudować okoliczne drogi w sposób taki by mieszkańcy miasta zyskali bez kolizyjne bezpieczne ciągi komunikacyjne a nie dodatkowe sygnalizatory świetlne.

              • 4 4

      • Pod ziemię, ale samochody

        • 15 3

      • burak, po prostu burak

        • 1 3

    • A ja (2)

      K...a na nie i co ?

      • 8 12

      • ha -ha (1)

        Wiem nawet dlaczego szkoda tobie pieniędzy inwestora na BEZPIECZNE rozwiązania. Nie przejmuj się z tego powodu to mi też było by szkoda.

        • 2 3

        • Wsiadaj na rowerek

          Bez siodełka i ciesz się życiem.

          • 11 6

    • zanim jednak ci z GND/NE się

      połapią że coś czerwnego mryga nad jezdnią i do tego jest przejście, to parę trupów musi minąć.

      • 13 3

    • Zakorkowanie centrum jest elementem miastotwórczym?

      Kolejny artykuł pana Naskręta o tym samym. Proponuje się przeprowadzić bliżej starówki i więcej nie dręczyć mieszkańców.

      • 9 10

    • lepiej niech w końcu otworzą tunel pod LOTEM !!!
      a nie dopiero za prawie rok jak galerię otworzą.

      • 7 1

    • jakie to miasto jest brzydkie

      • 0 0

  • przywróćmy parowozy i furmanki (25)

    z całym szacunkiem dla dorobku historii... ale to poroniony pomysł.

    należy raczej dążyć do unikania takich przejść i to w takich miejscach...

    • 389 246

    • (22)

      w takich miejscach nalezy dazyc do unikania ruchu samochodow...

      • 72 22

      • zgoda (10)

        tylko wskaż jakąś alternatywę?
        Olbrzymi parking we Wrzeszczu i dojazd tramwajem?

        • 23 16

        • Raczej wsadzić samochody pod ziemię. (3)

          Tunel by się tam przydał od Elbląskiej do Zieleniaka.

          • 35 16

          • aaaa...

            to się zgadzam w 100%.

            czekam na realizację.

            • 21 3

          • i wydać sumę dążącą do nieskończoności tylko po to aby można było (1)

            nie tunelem przejść do dworca bo potem i tak tory i skarpa, to marnowanie pieniędzy to już prędzej było by podwale przedmiejskie od muzycznej do skrzyżowania z grodzkim w taki tunel wbić skoro miały by zostać wydane tak potężne pieniądze w takim rozwiązaniu widzę więcej pożytku

            • 9 5

            • to juz predzej dokonczyc Nowa walowa

              odpowiednio przebudowac zarowno te droge, jak 3. maja.

              • 7 1

        • oplata za przejazd przez srodmiescie w wysokosci 1zl (5)

          • 13 7

          • nie ograniczajmy się, w końcu to METROPOLIA! (4)

            Od granic miasta 1 PLN za każdy 1 km przejechany autem i 20 PLN - przejechany przez cyklistę poza ścieżkami rowerowymi

            • 8 5

            • zauwaz, ze rowerzysci nie narzekaja na korki (3)

              i nie placza, ze na swiatlach, ktore i tak powstana (!) bedzie tez przejscie dla pieszych.

              Nie widzisz tu roznicy?

              W wielu miastach na swiecie istnieje platny wjazd samochodem (a nawet zakaz wjazdu samochodow do scislego centrum). Nie slyszalem o platnym wjezdzie rowerem.

              • 9 7

              • W kopenhadze (1)

                Są korki rowerowe

                • 8 4

              • u nas też

                każdego lata wzdłuż grunwaldzkiej na każdych światłach stoi rządek 3-10 rowerów, czekających, by ruszyć jeden za drugim. i tylko cwaniaki w rajtuzach omijają ich, by stworzyć podobną, krótszą kolumnę po drugiej stronie

                każdego lata wzdłuż grunwaldzkiej na każdych światłach stoi rządek 3-10 rowerów, czekających, by ruszyć jeden za drugim. i tylko cwaniaki w rajtuzach omijają ich, by stworzyć podobną, krótszą kolumnę po drugiej stronie ścieżki, a potem agresywnie ruszają rozpychając się między tymi, co stali prawidłowo, a tymi jadącymi z przeciwka. oczywiście po drugiej stronie to samo, więc po zapaleniu zielonego robi się kocioł, a w efekcie często połowa musi się zatrzymać chwilę po ruszeniu. ale rajtuzy mają to w poważaniu, bo oni jadą na rowerze przecież. inni nie mają rajtuz, więc nie jadą na rowerach, tylko są pieszymi właściwie. a inni w rajtuzach, ok, oni są na rowerach, ale wolniejsi ode mnie. zupełnie jak cwaniactwo w samochodach, tylko mniej przepisów do złamania.
                to problem mentalności, nie pojazdu.

                • 5 2

              • jak nie narzekają, ostatnio rowerzystka wyprzedzała autobus bo jej za wolno jechał

                albo ten filmik jak reowerzysta ze ściażki na chodnik wjechał
                a potem wskoczył na jezdnię na prędkości,
                też się pewnie gdzieś spieszył i mu za wolno wszystko było

                • 0 1

      • Przecież od otwarcia tunelu pod Wisłą tam jest pusto! (10)

        Nawet w godzinach szczytu czeka się maksymalnie jedną zmiananę świateł przy Hucisku.

        • 22 14

        • i rozumiem że ów stan rzeczy jest twoim zdaniem niedopuszczalny i należy jak (7)

          najszybciej dążyć do stanu poprzedniego w którym był tam permanentny korek i smog

          • 20 13

          • nie, nalezy myslec o tym, aby rozne grupy spoleczne korzystaly z rozwoju (6)

            A na pewno Srodmiescie nie jest wlasciwym miejscem na eksterytorialne drogi tranzytowe.

            • 16 9

            • no tak ale jednak przyznasz że al. Zwycięstwa Podwale grodzkie i (5)

              Grunwaldzka to jeden ciąg łączący Śródmieście z Wrzeszczem, i że biegnie tym ciągiem linia tramwajowa, i że te ulice są ciągiem łączącym te części miasta i to dlatego jest tam ruch komunikacyjny, ja wiem że takie osoby

              Grunwaldzka to jeden ciąg łączący Śródmieście z Wrzeszczem, i że biegnie tym ciągiem linia tramwajowa, i że te ulice są ciągiem łączącym te części miasta i to dlatego jest tam ruch komunikacyjny, ja wiem że takie osoby jak ty mają piękną wizję brodatych rowerzystów pokonujących deptaki, ale jest to tylko wizja która fajnie wygląda na zdjęciach i to też pod warunkiem że kogoś kręcą brodaci panowie na rowerach , a tutaj jest miasto i normalny w nim ruch

              • 18 5

              • nie mam brody (4)

                z Wrzeszcza do pracy w trojmiescie jezdze rowerem albo tramwajem.

                Tu natomiast mowimu o dwoch sprawach:
                1. Swiatla i tak beda, wiec brak przejscia nie poprawia sw. Przepustowosci
                2. Ruch sie

                z Wrzeszcza do pracy w trojmiescie jezdze rowerem albo tramwajem.

                Tu natomiast mowimu o dwoch sprawach:
                1. Swiatla i tak beda, wiec brak przejscia nie poprawia sw. Przepustowosci
                2. Ruch sie zmniejszyl po oddaniu Tunelu do uzytku. Nalezy to wykorzystac dla zrownowazonego rozwoju miasta i przywrocic namiastke normalnosci w tym miejscu.

                Nie, nie jest normalnym, aby Srodmiescie sluzylo do tranzytu i tylko 20% samochodow jadacych przez Srodmiescie mialo te czesc miasta jako swoj cel.

                Takie cos mogloby byc na jakims wezle przy obwodnicy.

                • 11 6

              • ale to władze miasta sprawiły że nikt normalny nie ma celu w tym by się w tym (2)

                Śródmieściu zatrzymywać chyba że jest turystą, to że powstanie tam dodatkowe skrzyżowanie to także nie jest prawidłowe i jest to tylko wynik władz miasta którzy są na pasku deweloperów i właścicieli centrów handlowych w

                Śródmieściu zatrzymywać chyba że jest turystą, to że powstanie tam dodatkowe skrzyżowanie to także nie jest prawidłowe i jest to tylko wynik władz miasta którzy są na pasku deweloperów i właścicieli centrów handlowych w tym przypadku forum radunia czy jak ma się ten moloch zwać, w każdym normalnym kraju i mieście jest tak że dzielnice są połączone ze sobą tzw ringami obwodnicami międzydzielnicowymi i omawiana ulica spełnia aktualnie tę funkcję, w krótce przestanie ją spełniać nie mając żadnej alternatywy, w związku z tym może poprostu podzielimy całe miasto na kratownicę jednokierunkowych uliczek ze skrzyżowaniami równorzędnymi przecież to takie modne i będzie fantastycznie.Prawda jest taka że ustawienie tam pasów da tylko dodatkowe korki a i prawdopodobnie wypadki i nic ponadto i ni jak się będzie miało do ożywienia tej części miasta bo ona dzięki polityce władz już dawno jest martwa a cały patent jest tylko po to by zrobić dobrze forum radunia

                PS.
                A przy węźle przy obwodnicy jak napisałeś to powinno powstać jeżeli w ogóle słynne forum radunia z towazyszącym mu skrzyżowaniem a nie w centrum miasta.

                • 9 2

              • (1)

                Czyli co powinno byc w centrum miasta ? Autostrady ? A handel biura i usługi przy obwodnicy ? Genialne ...

                • 2 3

              • a ile potrzebujesz handlu w centrum miasta? madison za daleko jest położony?

                • 3 0

              • acha i jeszcze jedno budowa

                3miasta czyli taka gdzie dzielnice są ułożone jedna z drugą wymusza to że główna arteria komunikacyjna przechodzi przez nie po koleji i można tu zaklinaż rzeczywistość ale niestety żeby dostać się dajmy na to z

                3miasta czyli taka gdzie dzielnice są ułożone jedna z drugą wymusza to że główna arteria komunikacyjna przechodzi przez nie po koleji i można tu zaklinaż rzeczywistość ale niestety żeby dostać się dajmy na to z Biskupiej górki na Zaspę to trzeba przejechać tranzytem i innej możliwości tu nie ma bo nie każda dzielnica ma dojazd do obwodnicy a gdyby nawet tak było to było by to bez sensyu

                • 4 2

        • jeżdżę tamtędy sporadycznie i raczej poza szczytem, ale chyba mam pecha!

          Stoję zarówno w stronę Zieleniaka, jak i dawnego Żaka

          • 6 1

        • Znowu trzeba wydac kase. Lepej Elblaska z Zieleniakem polaczyc.

          • 0 0

    • A ja bym wogule po jednym pasie zlikwidował, albo schował w tunel aż do aleji

      • 4 2

    • Chyba nie byłeś w Kopenhadze, Berlinie czy Amsterdamie...

      • 1 0

  • drugi tunel na podwalu (3)

    na przedłużeniu wyjścia z dworca , nie cofajmy się do lat 60 tych

    • 228 102

    • Tunele to właśnie idea z lat 60.....

      • 41 14

    • odwrotnie- zlikwidować aktualny tunel (1)

      wykopać dwa nowe- dla samochodów. od huciska do błędnika. a lepiej również pod huciskiem do podwala przedmiejskiego i połączyć z istniejącym, likwidując przejscie podziemne dla pieszych. na powierzchni przestrzeń dla pieszych, lewo i prawoskręty oraz tramwaj. wystarczy miejsca, a i korki potencjalnie mniejsze.

      • 14 6

      • podaj koszty i zrodla finansowania

        • 0 1

  • glupi pomysl - powrot do Gomulki (3)

    kompletnie bez sensu

    • 219 148

    • Czy to pomysł KOD-u ? (1)

      więcej powierzchni do wolnych spacerów dla tych co nie mają co robić..

      • 4 3

      • to KOD czy Gomulka?

        Prosze nie mieszac we wszystko krajowej polityki. Przypominam - tu chodzi o przejscie dla pieszych na lokalnej ulicy.

        • 5 2

    • siła argumentów

      Z takimi argumentami nie sposób sie nie zgodzić (jak dziecko bez sensu bo bez sensu)

      • 1 0

  • czy to inicjatywa nowego hotelu? ;] (5)

    • 158 50

    • jestem przekonany że właściciel hotelu pozmarował budyniu'owiczowi

      • 18 9

    • (3)

      nie, to pomysł Jackowskiego... z tych Jackowskich którzy zablokowali budowę tunelu przy Manhattanie...

      • 15 2

      • (1)

        I bardzo dobrze ze zablokowali

        • 5 5

        • dokladnie

          • 3 0

      • to przy Manhattanie mial byc tunel ? gdzie?

        • 1 0

  • Jestem na NIE (3)

    • 231 123

    • A ja na TAK

      • 17 15

    • ja tez na nie

      • 7 6

    • Twoje argumenty mnie nie przekonują

      • 7 0

  • Już Naskręt namawiał do likwidacji estakady (8)

    w centrum Gdańska

    • 190 44

    • oba pomysły bardzo dobre!

      • 42 54

    • zlikwidowac stanowisko naskrenta

      • 56 17

    • i bardzo dobrze

      wstyd, ze w centrum mamy takiego potworka.

      • 21 26

    • zostawcie tylko skręta

      • 12 3

    • odkrycie ameryki

      w DRMG i ZDiZ gadają o tym już od pół roku. zasłyszane i wykorzystane jako "pomysł Pana Naskręta"

      • 12 1

    • likwidacja estakady to głupota (1)

      do tego droga. przejście dla pieszych znacznie tańsze i proste do synchronizacji.

      • 2 3

      • rozumiem, ze utrzymanie tej estakady i jej remonty sa tansze niz jednorazowy wydatek na likwidacje?

        • 1 3

    • brawo pan

      • 1 0

  • przy okazji (7)

    Grunwaldzką w Oliwie przy pętli też można by puścić w tunelu i Opata Rybickiego też (lub Opata całkowicie zamknąć dla ruchu jak będzie już tunel pod pachołkiem)

    • 61 14

    • oby tamten idiotyczny tunel nigdy nie powstal

      • 9 15

    • ja jestem za wpuszczeniem na tym odcinku całej tej przelotówki w tunel (4)

      i uwolnienie biednych ludzi i czworonogów i ptaków od tego syfu/jazgotu/huku/brudu tych śmierdzących samochodów. Niech ludzie wreszcie odetchną.
      Ludzie na powierzchnie a te blachy pod ziemię dusić samych siebie.

      • 14 3

      • czyli rozumiem, ze wjazd do tunelu bedzie platny (3)

        a poza tunelem zakaz jazdy samochodom?

        Skoro jest taki niezbedny, to na pewno kierowcy chcieliby go sfinansowac. Dlaczego emerytna i uczen maja finansowac tunel (koszmarnie drogi!) kierowcom samochodow (ktorzy najwidoczniej reprezentuja bogatsza czesc spoleczenstwa).

        • 4 6

        • z płatnego nikt w polsce nie skorzysta. (2)

          1) nie aż tak 'koszmarnie' drogi, to zwykła dziura w ziemi przykryta płytą, nie prawdziwy tunel:)
          2)emeryt nie finansuje nic z wyjątkiem składki zdrowotnej (a vat płacą wszyscy)
          3)uczeń nie finansuje zwykle

          1) nie aż tak 'koszmarnie' drogi, to zwykła dziura w ziemi przykryta płytą, nie prawdziwy tunel:)
          2)emeryt nie finansuje nic z wyjątkiem składki zdrowotnej (a vat płacą wszyscy)
          3)uczeń nie finansuje zwykle nic, bo każde pieniądze, które wyda dostaje od rodziców.
          4) uczniowi i emerytowi też się przyda taki tunel- będą mogli przejść na drugą stronę ulicy nie patrząc się na ruch uliczny- emerytowi będzie łatwiej niż z kładką/tunelem i zawsze będzie pierwszy, a uczeń nie będzie musiał odrywać wzroku od ekranu telefonu:D
          5)ogólnie to trochę ładniej będzie wyglądało niż obecnie;)

          • 4 2

          • nadal nie podales zrodel finansowania (1)

            Jesli kierowcy sa pasozytami, ktorzy oczekuja, ze ktos im wybuduje i oni za darmo beda korzystac, to ja zadam darmowej komunikacji miejskiej.

            Nie tylko budowa drog kosztuje, ale takze ich utrzymanie i

            Jesli kierowcy sa pasozytami, ktorzy oczekuja, ze ktos im wybuduje i oni za darmo beda korzystac, to ja zadam darmowej komunikacji miejskiej.

            Nie tylko budowa drog kosztuje, ale takze ich utrzymanie i remonty. Co wiecej istnieje tu koszt alternatywny. Uwaga: dlaczego na osiedlach budowanych przez prywatnych inwestorow nie buduje sie drog 3-pasmowych? A, no by to zajmuje teren, ktory moze zarabiac.

            Najzabawniejsze jest to, ze kierowcy bardzo czesto odwoluja sie do hasel wolnosciowych. Jednak w kwestii swoich samochodow to czysty socjalizm. Slabe

            • 1 1

            • prawdę mówiąc źródła finansowania niewiele mnie obchodzą.

              a Ty zupełnie nie rozumiesz, o czym piszę.
              1)finansowanie może się odbyć z tej samej puli, co tunel pod martwą wisłą, planowany pod motławą, czy pachołkiem. prosty odkrywkowy wykop jest siłą rzeczy tańszy od

              a Ty zupełnie nie rozumiesz, o czym piszę.
              1)finansowanie może się odbyć z tej samej puli, co tunel pod martwą wisłą, planowany pod motławą, czy pachołkiem. prosty odkrywkowy wykop jest siłą rzeczy tańszy od prawdziwego tunelu. nie jestem ekonomem, nie moja broszka.
              2) nie piszę tego z perspektywy kierowcy, tylko pieszego. owszem, samochodem czasem tamtędy jeżdżę, ale zwykle o takich porach, gdy z przejazdem problemu nie mam i z punktu widzenia kierowcy obecne rozwiązanie jest dobre. z punktu widzenia pieszego- tragedia. proponowane przeze mnie rozwiązanie jest lepsze dla pieszych niż choćby dziesięć przejść, bo zakłada, że pieszy będzie chodził w poziomie chodnika bez przeszkód i oczekiwania na zielone. z punktu widzenia kierowcy rozwiązanie jest po prostu obojętne z potencjalną niewielką możliwością zmniejszenia korków. sytuacja win-win.
              3) przede wszystkim to rozwiązanie poprawia wygląd miasta+ dodatkowa powierzchnia w centrum, więc i miastu powinno na tym zależeć
              4)na drogach osiedlowych nikt nie buduje 3pasmówek bo to głupota- zbyt mały ruch, argument ad absurdum.
              5) nic nie pisałem o hasłach wolnościowych i preferuję ograniczanie ruchu samochodowego, zwłaszcza parkowania. ale ROZSĄDNE, nie: 'zlikwidujmy wszystko, jak leci!'
              widzę, ze ktoś tu ma uprzedzenia do samochodów jak nasz rząd do...wszystkiego właściwie..

              • 0 0

    • a co z Potokiem Oliwskim przecinającym pod ziemią Grunwaldzką?

      Puścić go górą? :D

      • 2 0

  • U nas w UK jak już są przejścia podziemne to się ich nie zamyka (11)

    tylko u nas są lepsze rozwiązania, a i kultura kierowców jest dużo lepsza, tutaj jak ktoś kiedyś zginie dopiero zmądrzeją i zamkną przejście tak jak przy teatrze miniatura pare lat temu.

    • 56 45

    • Garry, to wy tam w Jukeju też macie interent z Vectry? (2)

      Bo widzę właśnie, że masz takie IP... ;)

      • 29 3

      • hahahahah

        Garry oszuścik...
        nieładnie ;)

        • 12 2

      • jo, jo. Vectra idzie naprzód i wszędzie już ma internet, nawet w Jukeju

        • 14 1

    • Zły przykład podałeś (1)

      Przy Teatrze Miniatura było przejście bez świateł i dlatego było tak niebezpieczne i w końcu je zlikwidowano.

      • 7 4

      • zamiast postawić kolejne światła, prawda?

        • 7 1

    • a czemu mialby zginac? (1)

      Kierowcy nie wiedza do czego sluza hamulce i jak dzialaja swiatla?

      Kawalek dalej, przy Hucisku sa przejscia naziemne i jakos ludzie masowo nie gina.

      • 8 5

      • Patrzac po minusach wiedze, ze:

        1. Masowo ludzie gina na przejsciu przy Hucisku
        albo
        2. Kierowcy nie potrafia myslec logicznie i czytac ze zrozumieniem, gdy wydaje im sie, ze ktos im zabiera mozliwosc zapie...lania po miescie.

        Szybko, ale bezpiecznie.

        • 4 1

    • w Londynie nie ma ich za wiele

      A dodatkowo, w wiekszosci przypadkow masz 20-30 mph. Nie mowiac o tym, ze kultura jazdy jest o kilka poziomow wyzej niz w Gdansku (ktory na tle Polski nie wypada tak zle Na pewno Krakow jest nizej).

      • 9 2

    • pytanko

      Czy Garry to od twojej profesji, tj. zmywaka?

      • 1 0

    • Przejscie zaraz za zakretem jadac do Wrzeszcza slaby pomysl

      • 0 0

    • UK

      A TY to kto ?...Polak ?

      • 0 0

  • Błąd (29)

    Tymczasowo jest mniejszy ruch dzięki tunelowi pod Wisła ale to minie wraz z migracja mieszkańców poza centrum. Niebawem wrócą korki w to miejsce. Zamiast przejść na ziemnych, zadbajcie o czystość tuneli. Alternatywnie proponuję zrobić przejazdy samochodów pod powierzchnią w miejscach przejsc dla pieszych żeby ruch się nie korkował (jak w Sopocie)

    • 122 60

    • Samochody do tuneli - jak najbardziej (11)

      problem w tym że okazałoby się że wszystkie ulice powinny być pod ziemią. A może to jest dobry pomysł...

      • 23 3

      • nim zaczniemy go oceniac - podaj prosze zrodlo finansowania (3)

        nie ma. No to nie ma sensu rozpatrywac, czy dobry czy zly.

        • 5 7

        • jeśli jest finansowanie na całą masę głupot (2)

          typu audyty, projekty, sterylizacje, czy studium uwarunkowania wysokopodmorskiego plaży, to na sensowne rozwiązanie, które polepsza przestrzeń miasta a nie uderza ani w kierowców, ani w pieszych jest z pewnością warte

          typu audyty, projekty, sterylizacje, czy studium uwarunkowania wysokopodmorskiego plaży, to na sensowne rozwiązanie, które polepsza przestrzeń miasta a nie uderza ani w kierowców, ani w pieszych jest z pewnością warte sfinansowania. na pewno powinno się pojawic wcześniej niż tunel pod pachołkiem (wcale nie jestem jego przeciwnikiem)czy nowa jabłoniowa- przyda się większej ilosci mieszkańców, a przecież wyjdzie taniej:)

          • 3 1

          • czyli jak twoja zona kupi sobie szminke za 200zl (na co nie bylo miejsca w waszym budzecie) (1)

            to ty biegniesz po wiertarke udarowa za 2000zl?

            Brawo. Doskonala mysl ksiegowa.

            • 2 3

            • moja żona kupuje sobie na co ma ochotę

              i nic Ci do tego. mi też nie, zarabiamy oboje, tak długo jak nie wydajemy dużych pieniędzy, to chyba nie jest to problem.
              nie znam się na wiertarkach udarowych, ale są takie za 2000? bo 200zł za szminkę to chyba

              i nic Ci do tego. mi też nie, zarabiamy oboje, tak długo jak nie wydajemy dużych pieniędzy, to chyba nie jest to problem.
              nie znam się na wiertarkach udarowych, ale są takie za 2000? bo 200zł za szminkę to chyba niedużo? za to gdybym używał wiertarki do zarabiania lub nie mógł czegoś bez niej w domu zrobić, może taką bym kupił. choć raczej zapłaciłbym fachowcowi za wszystko, czego nie da się zrobić wkrętarką za 500zł i pożyczoną udarówką za połowę tej ceny:)
              z drugiej strony: załóżmy na chwilę, że moja żona nie lubi się malować i kupuje co miesiąc szminkę za 200 zł, bo jej koleżanki tak robią. za to potrzebujemy kupić odkurzacz za 2000 (na pewno lepiej, niż wiertarkę za tą kwotę) i nie mamy na to pieniędzy. z pewnością usiadłbym z żoną i porozmawiał, czy nie warto, by się wstrzymała na 10 miesięcy z tymi szminkami, których nie używa, by kupić ten odkurzacz. o budżecie się rozmawia.

              • 0 0

      • imho (4)

        bardzo dobry pomysł ;) niestety kosztowny. Niemniej, takie tunele dla aut z naziemnymi kładkami dla pieszych bardzo fajnie byłyby w tym miejscu.

        • 12 1

        • Kladki przerabiane na Zaspie (3)

          Pamietajmy, ze miasto buduje sie dla wszystkich. Nie dla 20-30 letniego mezczyzny, ale dla 8-latka, 80-latka, czlowieka na wozku i z wozkiem.

          • 12 2

          • Nie kumasz idei.

            Puszczamy ruch aut w tunelu, górą idzie ruch pieszy. Jak w Sopocie na monciaku. Nikt nie musi chodzić po schodach a ruch jest dalej płynny jak poprzednio. Do tego teren można lepiej zagospodarować

            • 8 0

          • kładka nad ulicą wkopaną na kilka metrów (1)

            w głąb ziemi byłaby na poziomie chodnika.

            • 3 1

            • czyli chcecie zrobic wielkie rowy?

              podacie jakies konkrety jak mialoby to dzialac i jak to sfinansowac?

              PS. Skoro jest tak niezbedne i kierowcy MUSZA tedy jezdzic, rozumiem, ze wprowadzenie oplaty za 1zl za przejazd nie bedzie problemem?
              rozwiń...

              podacie jakies konkrety jak mialoby to dzialac i jak to sfinansowac?

              PS. Skoro jest tak niezbedne i kierowcy MUSZA tedy jezdzic, rozumiem, ze wprowadzenie oplaty za 1zl za przejazd nie bedzie problemem?

              Czy moze - zgodnie z prawem popytu i podazy - z drogami jest jak z brzydka prostytutka: za darmo moze znajdzie "klienta", ale jak trzeba zaplacic to juz nie ma szans.

              • 1 1

      • no właśnie nie wszystkie, (1)

        ale podwale/zwycięstwa/grunwaldzką w okolicach najważniejszych skrzyżowan warto by wkopać pod ziemię i przykryć choć odcinkowo płytami. a nawet, jeśli nie, to kładka nad taką ulicą będzie w poziomie chodnika.

        • 3 1

        • podasz koszty?

          Co z kwestia stania w korku w takim tunelu?

          Czy miasto ma wydawac 50% budzetu na drogi, abyscie wreszcie zrozumieli, ze to droga donikad?

          • 0 0

    • a co mnie obchodzi migracja? (2)

      mamy ulatwiac tym, co podatki odprowadzaja gdzie indziej?

      • 12 6

      • no pewnie ;) (1)

        nic cie nie obchodzi migracja i korki w mieście spowodowane nią też cie pewnie wcale nie obchodzą.

        • 3 1

        • no mnie nie interesuja

          mieszkam w miescie i samochodu w godzinach szczytu staram sie unikac jak tylko moge. SKM/PKM/tramwaj/rower/pieszo.

          Mozna. Sprawdzone.

          Aha, od razu dla tekstow: lodowke tez wieziesz rowerem?

          mieszkam w miescie i samochodu w godzinach szczytu staram sie unikac jak tylko moge. SKM/PKM/tramwaj/rower/pieszo.

          Mozna. Sprawdzone.

          Aha, od razu dla tekstow: lodowke tez wieziesz rowerem? Nie. Po lodowke pojade w sobote po poludniu, kiedy korkow nie ma, albo zamowie transport do domu i niech mi ja przywioza o porze, kiedy nie beda stac 2h w korku. Takze do szpitala babcie odwioze karetka, nie rowerem. Chodzi o to, aby samochody wykorzystywac wtedy, gdy to ulatwia zycie i nie utrudnia go innym. A nie ciagle

          Stare powiedzenie: jak trzymasz w reku mlotek, wszystko wydaje sie byc gwozniem. Samochodem nie nalezy rozwiazywac wszystkich potrzeb komunikacyjnych, bo na to, aby kazdy o kazdej porze korzystal z samochodu nie ma miejsca.

          • 0 0

    • podaj jeszcze skad wziac pieniadze na te wasze tunele dla samochodow wszedzie? (7)

      Ponoc taki biedny narod. Ponoc wszyscy na "smieciowkach" i na nic ich nie stac, ale jak inwestycja publiczna to oczekuja 5-ciu gwiazdek i diamentowych wykonczen na krawezniku.

      Jesli ktos decyduje sie

      Ponoc taki biedny narod. Ponoc wszyscy na "smieciowkach" i na nic ich nie stac, ale jak inwestycja publiczna to oczekuja 5-ciu gwiazdek i diamentowych wykonczen na krawezniku.

      Jesli ktos decyduje sie wyprowadzac z miasta to jest jego problemem, ze bedzie stal w korku. Niech wybiera lokalizacje, gdzie ma albo tramwaj albo pociag. Nie nalezy obciazac budzetu tym, ze ktos ma ochote zamieszkac wsrod lak i lasow.

      • 8 9

      • ziew... (2)

        po pierwsze - ja mieszkam w we wrzeszczu. Do pracy mam 3,8 km więc zwisa mi czy są czy nie ma korków. W przeciwieństwie do niektórych komentujących, potrafię widzieć dalej niż czubek własnego nosa. Wole też żeby miasto

        po pierwsze - ja mieszkam w we wrzeszczu. Do pracy mam 3,8 km więc zwisa mi czy są czy nie ma korków. W przeciwieństwie do niektórych komentujących, potrafię widzieć dalej niż czubek własnego nosa. Wole też żeby miasto nie stało w ciągłym korku i na siłę uszczęśliwiało rowerzystów i pieszych, mimo że sam nim często jestem.
        Teksty o śmieciówkach to jakaś chyba głupia prowokacja albo gorzkie żale. Szkoda komentować.

        • 11 4

        • Przeczytaj jeszcze raz, tym razem ze zrozumiem... (1)

          Ulatwiona wersja: niby bieda, ale inwestycje jak w Dubaju.

          • 4 4

          • Heh

            Chyba jednak to ty nie rozumiesz. W trójmieście nie ma biedy, chyba że na własne życzenie lub w wyniku tragedii.

            • 2 3

      • nie wszędzie, (3)

        tylko w newralgicznych miejscach. do tego tunel w rzucie drogi istniejącej jest prosty i tani (stosunkowo), bo upraszczając: wykopujemy dziurę o przekroju jezdni, zalewamy betonem i kładziemy jezdnie z odpływami. od góry

        tylko w newralgicznych miejscach. do tego tunel w rzucie drogi istniejącej jest prosty i tani (stosunkowo), bo upraszczając: wykopujemy dziurę o przekroju jezdni, zalewamy betonem i kładziemy jezdnie z odpływami. od góry nasuwamy (lub nie) większe lub mniejsze płyty, po których będą chodzić ludzie i jeździć samochody na wysokości skrzyżowań. na pewno wyjdzie taniej, niż 1,5 km tunelu pod rzeką czy pagórkiem:D

        • 4 2

        • konretniej - jakie koszty? (2)

          ile za to mozna zbudowac przedszkoli? Ile kilometrow tramwaju? Czy nie daloby sie puscic za te pieniadze SKM do Pruszcza na wydzielonych torach (ile mniej samochodow, gdyby z Pruszcza jezdzila SKM co 10 minut przez caly

          ile za to mozna zbudowac przedszkoli? Ile kilometrow tramwaju? Czy nie daloby sie puscic za te pieniadze SKM do Pruszcza na wydzielonych torach (ile mniej samochodow, gdyby z Pruszcza jezdzila SKM co 10 minut przez caly dzien)

          itp. itd.

          Zawsze ma sie za malo zasobow, bo potrzeby ludzkie sa nieograniczone (podstawy ekonomii). Stad nalezy optymalizowac ich wykorzystanie. Wybudowanie bardzo drogiego tunelu niczego nie rozwiaze w dluzszej perspektywie, bo ludzie, ktorzy dzisiaj uznawali, ze "e, nie chce mi sie stac w korku - przejde sie na pociag" uznaja: "o, nie ma korkow - pojade".

          Przyklad: tzw. Nowa Slowackiego (Zolnierzy Wykletych).

          • 0 1

          • lol

            przeglądam te posty i widzę, ze pod każdą moją wypowiedzią (i podobną do mojej) zadajesz to samo pytanie- obsesja jakaś? już wyżej odpisałem, ale w sumie mogę jeszcze raz: skad mam wiedzieć jakie koszty? na pewno niższe,

            przeglądam te posty i widzę, ze pod każdą moją wypowiedzią (i podobną do mojej) zadajesz to samo pytanie- obsesja jakaś? już wyżej odpisałem, ale w sumie mogę jeszcze raz: skad mam wiedzieć jakie koszty? na pewno niższe, niż cała masa innych inwestycji drogowych, które mają miejsce. do tego to byłoby działanie dla pieszych, nie dla samochodów- kierowcom obojętne, czy stoją pod ziemią, czy na ziemi, wręcz pewnie preferują stan obecny. odwracając paranoję: przedstaw jakieś badania, które potwierdzą, że trójpasmowa arteria jak grunwaldzka jest lepsza dla miasta niż dwupasmowa pod ziemią. o.
            a fragment o skm do pruszcza to jakiś żart? czemu miasto ma finansować dojazd innym gminom? to zadanie dla samorządu województwa.
            uwielbiam faszystów antysamochodowych- żadnych inwestycji zwiazanych z ruchem samochodów, nawet, jeśli są korzystne dla innych uczestników ruchu.

            • 1 0

          • zrezygnować z tunelu pod Pachołkiem - zaoszczędzoną kasę wydać w mieście, a nie pod lasem

            właśnie newralgiczne punkty (np. centrum lub zakończenia dolotówek z obwodnicy) są decydujące o korkach. Za mało jest wiaduktów pod torami - przydałoby się połączenie Abrahama z Hynka by z Zaspy dało się prosto przedostać do biurowców w Oliwie.

            • 0 0

    • a wiec przyznajesz, ze nie ma sensu budowac nowych drog, bo tylko zwiekszaja liczbe samochodow? (5)

      Skoro kazde rozwiazanie drogowe w koncu zostanie zaprzepaszczone z powodu zwiekszenia liczby aut, to moze nalezy dazyc do tego, aby ludzie, ktorzy nie chca korzystac z samochodu mieli taka mozliwosc.

      Chocby przyjemny spacer 20-minutowy, bez koniecznosci wchodzenia do tuneli.

      • 7 9

      • (2)

        moim zdaniem, należy te drogi które mamy, utrzymać w dobrym stanie i nie pogarszać przejazdu nimi. I nie chodzi mi tu tylko o indywidualny ruch samochodowy ale też o komunikację miejską. Na tych światłach i przed przejściami dla pieszych będą się też przecież zatrzymywały autobusy.

        • 7 1

        • ale rozumiesz, ze te swiatla MUSZA powstac z powodu zmian drog dla samochodow (1)

          nie dla pieszych.

          Chodzi o to, ze jesli juz MUSZA powstac i na pewno powstana, to zeby inni ludzie, niz tylko kierowcy, takze na tym zyskali.

          Powstal tunel drogowy od PKP do Torunskiej i stad te swiatla.

          • 3 2

          • Lel

            Ale wcale w tym miejscu nie muszą powstać żadne światła ani skrzyżowania. Więc nie trzeba tam również robić przejścia które spowalnia ruch.

            • 2 1

      • problemem (1)

        większości faszystów antysamochodowych i samochodowych jest to, ze nie rozumieją, że jedni i drudzy mają częściowo rację. drogi trzeba rozbudować do dwóch pasów i lewo/prawoskrętów by zwiększyć płynność (czasem trzy pasy

        większości faszystów antysamochodowych i samochodowych jest to, ze nie rozumieją, że jedni i drudzy mają częściowo rację. drogi trzeba rozbudować do dwóch pasów i lewo/prawoskrętów by zwiększyć płynność (czasem trzy pasy na bardzo obciążonych ulicach- jak grunwaldzka- by zmieścić większą ilość pojazdów od skrzyżowania do skrzyżowania, zanim to z tyłu się zakorkuje). natomiast powyżej tej ilości rozbudowa ulic zwykle nie ma sensu i faktycznie zwiększa tylko ilość samochodów. wszyscy zachłystujący się likwidowaniem i zwęzaniem ulic w duzych miastach an zachodzie nie zauważają, że zwykle docelowy jest właśnie wskazany przeze mnie układ oraz tego, że w dużych miastach większość ulic zbiorczych już jest minimum dwupasmowa, więc nie borykają sie one z naszym problemem ulic jednopasmowych.

        • 1 2

        • W Londynie kazda dwupasmowa droga w centrum ma buspas

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.