2020-08-04 07:01
I słusznie masz rower to jedź na nim a nie woź w autobusie.Wzglednie zapakuj na auto albo przyczepę.
2020-08-04 07:03
dokładnie. masz nogi to w nich chodź, a nie woź w autobusie.
2020-08-04 07:09
2020-08-04 07:26
2020-08-04 08:09
2020-08-04 08:44
2020-08-04 08:58
2020-08-04 09:06
2020-08-04 13:45
2020-08-04 13:45
2020-08-04 09:33
2020-08-04 10:32
Porażająca logika tych co są "anty"
2020-08-04 11:19
Producent busa przewidział przewóz wózka z dzieckiem lub wózka inwalidzkiego. Tworząc projekt, homologując pojazd te czynniki są uwzględnione. Przewóz rowerów nie.
Na płaszczyźnie prawnej to kierowca ponosi
Producent busa przewidział przewóz wózka z dzieckiem lub wózka inwalidzkiego. Tworząc projekt, homologując pojazd te czynniki są uwzględnione. Przewóz rowerów nie.
Na płaszczyźnie prawnej to kierowca ponosi odpowiedzialność, ma też obowiązek użytkować pojazd zgodnie w wytycznymi od producenta (tak, bus też ma instrukcję obsługi) oraz wedle wpisów w homologacji dopuszczającej bus do przewozu pasażerów. Dalej oczywiście inne ustawy i rozporządzenia itd.
Jeżeli dojdzie do nieszczęścia to kierowca jest weryfikowany pod kątem w/w tematów i to on jak coś ma prokuratora na głowie. Stąd też te strajki i oburzenie kierowców gdy pojawił się temat rowerów - co by regulamin i spółka nie mówiły to i tak driver odpowiada karnie.
Bus jest dla pasażerów i wózków (ew)
2020-08-04 12:24
to po cą są uchwyty na rowery w autobusach oraz naklejki na drzwiach że można przewozic rowery?
2020-08-04 12:39
Uchwyty i naklejki są dlatego, że miasta starają się być nowoczesne i przyjazne rowerzystom. Tylko, ze miasta nie ustanawiają prawa i w razie wypadku (lub upadku roweru na wózek z dzieckiem!), kierowca idzie do więzienia. I żadna uchwała tego nie zmieni
2020-08-04 15:58
I to tez tylko ewentualnie.
2020-08-04 17:16
Nie każdy jest takim deklem żeby za własny głos wyborczy płacić z własnego portfela.
2020-08-04 22:00
2020-08-05 14:46
liczba "wypadków" wywołanych upadku roweru na kogokolwiek jest pomijalnie mała, na tym portalu jest wyolbrzymiana przez cyklofobów.
2020-08-04 07:50
skoro mają własne kółka to niech jadą.
2020-08-04 07:55
2020-08-04 12:13
2020-08-04 12:45
2020-08-04 13:44
2020-08-04 08:59
Porównujesz ludzi kalekich do sprawnych fizycznie? Jak wam może takie coś przejść przez myśl. Jesteście zepsuci do szpiku kości i nie życzę wam kalectwa, chociaż jak takie coś czytam to uważam, że jesteście kalekami, ale umysłowymi.
2020-08-04 09:19
Nie warto na takich zwracać uwagi, każdy widzi jacy są
2020-08-04 10:31
Widać po przerzucanych "argumentach"
2020-08-04 10:59
trzeba na takich uważać, zwłaszcza jeśli sądzą, że są arcypasterzami.
2020-08-04 10:21
2020-08-04 10:30
2020-08-04 09:48
to czemu używasz nóg gdy jeździsz rowerem skoro służą tylko do chodzenia? a swoją drogą porównywać narząd ruchu do pojazdu...
2020-08-04 12:11
Sporo osób nie wie że według prawa rower jest pojazdem. Ciekawe czy samochody samochodem też wożą.
2020-08-04 15:59
2020-08-05 10:21
2020-08-04 13:26
Masz nogi, to chodź, a nie jeździj rowerem.
BTW - skąd wyrasta ci rower?
2020-08-04 07:04
2020-08-04 07:29
Nie dzięki.Znajomy 10 lat do pracy dojeżdżał rowerem.Rzepki i stawy starte jak u dziadka.Teraz ledwo chodzić może mimo 40 kilku lat.
2020-08-04 07:50
co ty chrzanisz dzieciaku? jakie rzepki i stawy starte? większej bzdury nie słyszałem, mądrzysz się tu na każdy temat, a tak naprawdę g*wno wiesz o życiu
2020-08-04 07:55
Żeby wszystkim wmówić, że to, co robi jest zawsze dobre...
2020-08-04 08:15
2020-08-04 08:52
No, może po wymówkach Janusza, dlaczego jeździ "szybko ale bezpiecznie" kopcącym dieslem.
2020-08-04 10:33
czytaj ze zrozumieniem a nie czepiasz się wyrwanych z kontekstu słówek
2020-08-04 16:00
2020-08-04 07:56
2020-08-04 08:02
2020-08-04 09:20
Pod śmietnik regularnie przyjeżdżają szukać skarbów
2020-08-04 09:31
Więc też każdego stać :)
2020-08-04 09:44
Myślę że też mógłbyś sobie pozwolić na taki zakup, skoro to dla ciebie wyznacznik posiadania samochodu. Gorzej z opłaceniem oc hehe
2020-08-04 09:52
A Tico to nie samochód?
2020-08-04 22:03
2020-08-04 16:12
400zł na rok nie masz ?
2020-08-04 09:18
samochód co to niemiec płakał jak sprzedawał 3000-4000zł
2020-08-04 09:32
Większości ludzi nie stać, więc kupują używki i próbują dorobić do tego wizję luksusu.
Stąd też ten hejt na ludzi z samochodami w leasingu. Ot, polska zawiść.
2020-08-04 09:41
Niemców nie stać na wykup mieszkania na własność - 70% Narodu Niemieckiego żyje w wynajętych lokalach!
u nas tyle samo ma własnościowe ... jak nie domek to chociaż mieszkane w bloku.
2020-08-04 10:26
Polski na to nie stac, a i ma swoich obywateli generalnie w d*pie.
2020-08-04 11:28
na który sami muszą zarobić...
2020-08-04 09:51
2020-08-05 14:48
mijasz się z prawdą
2020-08-04 09:50
Żebraku, myślisz że samochód jeździ na powietrze?
2020-08-04 10:36
I tarczę do kątówki, żeby wyciąć DPFa?
2020-08-04 10:34
w celu zdementowania tych bzdur co piszesz
2020-08-04 17:11
Ciekawa teza, bo na mieście widzę sporo rowerów droższych od niektórych"aut".
2020-08-04 17:53
2020-08-04 08:05
2020-08-05 00:56
Człowieku, pomyśl zanim coś napiszesz
2020-08-04 07:34
pomyśl mieszkasz w Brzeźnie i ok dojedziesz na plażę wracasz
A Morena Matarnia Osowa Dąbrowa Karwiny itp
2020-08-04 07:56
2020-08-04 07:57
2020-08-04 08:02
2020-08-04 07:41
Z każdej drogi po pasie dla rowerów. Ok.
2020-08-04 07:51
"sfencjusz" ma kompleksy
2020-08-04 10:47
jeden pisze ze rower jest do jeżdżenia a samochody tez a nie do parkowania na chodniku.
Inny dzban napisze ze po 10 latach jazdy rowerem jest znajomy kaleką mimo ze zaprzeczają temu wszyscy lekarze.
Szczyt
jeden pisze ze rower jest do jeżdżenia a samochody tez a nie do parkowania na chodniku.
Inny dzban napisze ze po 10 latach jazdy rowerem jest znajomy kaleką mimo ze zaprzeczają temu wszyscy lekarze.
Szczyt głupoty tylko tutaj w trójmieście na każdy temat :)Niema się co dziwić ze jesteśmy zaściankiem Nie tylko Europy ale i Polski skoro takich mamy wyborców.
2020-08-04 11:46
Smutne ale prawdziwe, a dla opornych będą mieli wyszkolonego assasina, szkolenie tworzenie historii kryminalnej troche potrwa ale finał znamy. Uważajcie cykiści.
2020-08-04 13:14
to ja chętnie lodówkę przewiozę, jak rower można, to i lodówkę też podobną ilość miejsca zajmuje.
2020-08-04 13:19
Jakbym miał auto nie jeździłbym komunikacja
2020-08-04 13:45
Albo na łychę kopary wrzuć, jak sven w norway jeździ
2020-08-04 17:32
Też głupie pisanie. Skoro przewoźnik pozwala to można, a jak nie, to nie można. A brudas i śmierdzący to może, za dużo wózków z dziećmi -przepis to przepis i w każdym przypadku należy do niego się stosować, a nie bo
Też głupie pisanie. Skoro przewoźnik pozwala to można, a jak nie, to nie można. A brudas i śmierdzący to może, za dużo wózków z dziećmi -przepis to przepis i w każdym przypadku należy do niego się stosować, a nie bo starszy ale fetor od niego, matka z dzieckiem w wózku jak już jest komplet. Za dużo ludzi w pojeździe (to nagminnie łamane -naliczyłem ponad 210 w przegubowym aut.), jakiś złom w worku. Też nie może przewozić. Czytać regulamin. W ten sposób przepisy są co chwilę łamane. Inna sprawa ,że przewoźnik nie respektuje wszystkich przepisów.
2020-08-04 19:26
Bo skoro rower może, to dlaczego inne jednoślady już nie?
2020-08-05 14:50
możesz mieć niezłe kłopoty.
2020-08-04 21:59
Masz rower jedz na nim. Koniec i kropka a te durne teksty ped**arzy w stylu masz nogi to na nich choc wsadzcie sobie w 4 pedalarskie obcisniete trans-getrami litery. Stop dla rowerow we wszelkich busach
2020-08-05 10:32
masz nogi to spaceruj
2020-08-05 11:13
2020-08-06 08:14
na zdrowie ci wyjdzie
2020-08-04 07:02
2020-08-04 07:08
Rowery na tory!
2020-08-04 07:09
a samochody na złomowiska
2020-08-04 07:27
Ty do domu wariatów.
2020-08-04 08:33
ile to ja razy zgłaszałem restauracje, bary i hotele, budy z kebabami do sanepidu - ani raz dudy nie ruszyli... nawet przesłaną im dokumentację zdjęciową z karaluchami - olali...
a tu proszę ... instytucja podjęła kontrolę na jedno zgłoszenie? LOL!
2020-08-04 09:02
Nie widzisz różnicy?
2020-08-04 09:07
2020-08-04 11:24
poparte przez tępy motłoch co myśli co im każą i sądzi co im powiedzą że ma sądzić ... poza tym to wina tych co juz dawno nie rządzą a cokolwiek sie stanie to dla dobra Polski i Polaków ... i cyk tumany pod kontoprla i ładnie bija brawo .... nabrani jak dzieci na małe kotki w piwnicy
2020-08-04 16:03
Nikt inny nie jest winien temu, ze PiS doszedł do władzy i niszczy to, co jeszcze z Polski zostalo.
2020-08-05 10:30
ale wstyd przed Rychem
2020-08-04 11:50
Podobne normy wprowadzić przy mocowaniu trumien w karawanach- ale oburzenie by się podniosło- ale wiadomo chorzy i martwi mają pierwszeństwo w tym bajkowym kraju.
2020-08-04 07:03
Może jeszcze z szafą się wpakujecie do autobusu . Masz pedały to kręć a nie rower na wycieczki wozić i zajmować miejsce pasażerom.
2020-08-04 07:10
2020-08-04 07:29
Kiedyś wiele rzeczy nikomu nie przeszkadzało a tłok był w autobusach i tramwajach dużo większy. Po prostu ludzie rozumieli że jak ktoś auta nie ma to wozi swoje rzeczy komunikacją miejską.
2020-08-04 07:48
Ale cebula będzie zawsze cebulą . Nie ważne czy kiedyś czy dziś.
2020-08-04 08:43
Nie wszystkich na wszystko stać. I to ze jedzie autobusem z szafa czy rowerem nie oznacza ze jest cebula.
2020-08-04 09:08
ale jak cię stać na rower za 1000-2000zł - a nie stać cię na 50zł za taksówkę bagażową?
2020-08-04 09:12
Czasem w życiu tak bywa. Mozna nie mieć.
2020-08-04 09:29
idź na szczaw i mirabelki.
2020-08-04 17:20
2020-08-04 07:54
Chcesz wozić szafy to wezwij firmę transportową i zapłać
2020-08-04 08:03
Czy tu nagle kapitalizm magicznie przestaje obowiązywać?
2020-08-04 09:31
Na mieście za parkowanie płacę. Myślisz że inni są taka mentalną cebulą jak ty żeby wssystko mieć za darmo?
2020-08-04 09:54
Patrząc na wyczyny kierowców - tak. Więcej kultury Ci życzę, mniej obrażania bliźniego.
2020-08-04 10:37
Szanuję Twoją postawę, tylko jesteś w znaczącej mniejszości...
2020-08-04 16:05
2020-08-04 17:28
oczywicie wykupiłeś też parking przed sklepem, przy plaży, przed urzędem itd?
2020-08-04 17:54
Place podatki i jeśli trzeba to za parkowanie też, cebularzu
2020-08-04 08:21
Niz za PRL...
2020-08-04 08:45
Kazdy sobie wilkiem. Tylko krytykować, nabijac sie itd.
Kazdy ponad kazdym. Wszyscy najmądrzejsi ale żeby komuś pomoc to już nie ma chętnych...
2020-08-04 09:33
Ale właśnie postawiłeś siebie na piedestał jako najmądrzejszy i lepszy od innych
2020-08-04 09:40
Tak jestem lepszy od jakiejś części ludzi pod tym względem bo staram się nie oceniać tylko działać.
2020-08-04 17:55
2020-08-04 09:32
Teraz zawiść Cię zżera że sąsiad ma więcej kasy od ciebie
2020-08-04 09:55
Ty rób tę kasę, a nie trolli w komentarzach.
2020-08-04 13:32
1000 komentarzy = 0,1 zł...
2020-08-04 12:24
nakazujesz przewóz szafy przez firmę transportową zamiast w dowolny sposób.
2020-08-04 17:55
2020-08-04 07:41
Rower to pojazd a w myśl naszego prawa jest zakaz przewożenia pojazdu w pojeździe
Bierzesz rower to na nim jedź na nim
2020-08-04 07:48
Pokaż mi przepis zabraniający przewozu "pojazdu w pojeździe", szczególnie chciałbym zobaczyć, jak jest według Twojej "wiedzy" z rowerem w samochodzie, albo samochodem na lawecie :D
2020-08-04 08:42
samochód na lewecie to nie samochód "w" tylko "na" pojeździe
2020-08-04 08:55
Niezły z Ciebie geniusz :D
2020-08-04 09:34
To jakieś upośledzenie?
2020-08-04 10:38
2020-08-04 09:05
Czy jakiś przepis tego zabrania? A jednak nikt nie wozi.
2020-08-04 09:09
Jakiś Janusz, który o zgrozo pewnie jeździ samochodem, twierdzi, że istenieje przepis zabraniający przewozu "pojazdu w pojeździe".
Nie ma takiego przepisu, a z głąbami, którzy szerzą kłamstwa, trzeba walczyć.
2020-08-04 11:08
miłość bliźniego czyni cuda.
2020-08-04 17:24
aczkolwiek niektóre rodzaje miłości bliźniego są nielegalne, lub niepolityczne, lub są grzechem śmiertelnym, lub są niezdrowe
2020-08-04 09:19
serio jest zakaz? w takim razie czemu latem samochody przewożą rowery na dachu czy zamocowane na bagażniku z tyłu samochodu? przecież to niebezpieczne dla samego kierowcy, jego rodziny i wszystkich wokół ... czy takim kierowcom też mówicie: "masz rower to pedałuj zamiast przewozić na samochodzie"?
2020-08-04 17:27
co wiecej, widać samochody, wożące samochody, nie tylko tiry z nówkami do salonów ale lawety do zepsutych furek...
skoro to nielegalne, to zamiast wozić furki, lepiej je zgniatać na miejscu,
a przewozić legalnie złom w kostkach
2020-08-04 11:06
na przyczepach samochodów ciężarowych, niektórzy nawet wożą samochody samolotami. Przewóz rowerów koleją jest powszechnie promowany jako sposób na podróżowanie na większe odległości w sposób przyjazny dla środowiska. W
na przyczepach samochodów ciężarowych, niektórzy nawet wożą samochody samolotami. Przewóz rowerów koleją jest powszechnie promowany jako sposób na podróżowanie na większe odległości w sposób przyjazny dla środowiska. W USA i Kanadzie cała flota autobusów miejskich jest wyposażona w urządzenia do przewozu rowerów na przedniej masce przy pomocy składanych w 7 sekund bagażnikach do przewozu rowerów., Można - można!.
2020-08-04 12:00
tu jest POlska zakute łby patrzą tylko jak dopierd..lić innemu każdy kto ma jakąś pasję nie jest szarą kupą obrażonego na wszystko g...wna jest odludkiem dziwakiem obiektem drwin i kpin związkowy beton próbuje decydować
tu jest POlska zakute łby patrzą tylko jak dopierd..lić innemu każdy kto ma jakąś pasję nie jest szarą kupą obrażonego na wszystko g...wna jest odludkiem dziwakiem obiektem drwin i kpin związkowy beton próbuje decydować komu wolno komu nie wolno PKM kupuje szynobusy którymi nie powinno się wozić rowerów a reklamowali się że jeżdżą nad kaszubskie jeziora polska to jest po prostu chory kraj chorych ludzi
2020-08-04 16:22
tabor autobusów (samochodów, tramwajów, maszyn), a nie "flota"
2020-08-04 08:07
to niech sobie cargo wynajmie w czym problem. Dla kobiet z małymi dziećmi miejsca nie ma bo sobie hipsterka jedzie nad morze zrobić selfika z rowerem na plaży.
2020-08-04 08:49
kierowca ma prawo wyprosic rowerzyste zeby zrobic miejsce na wozek wiec prosze nie szerzyć bzdur
2020-08-04 13:11
2020-08-04 15:27
Oj niestety ma pierwszeństwo niepełnosprawny i wózki z dziećmi
2020-08-04 16:07
2020-08-05 01:08
2020-08-04 20:11
2020-08-04 11:33
Też jesteś wtedy pasażerem imbecylu!!!!
2020-08-04 13:52
We wszystkich autobusach powinien być zakaz przewozu walizek.
Tak niezamocowana walizka przy nagłym hamowaniu może poważnie uszkodzić pasazerów, pojazd a nawet kogoś zabić.
I kto za to odpowie?
2020-08-05 09:27
Zgodzę się, ze nie do końca potrzebne są miejsca na rower w autobusach jeżdżących na trasach gdzie można swobodnie skorzystać ze ścieżki rowerowej za to dojazd do dzielnic jak Osowa czy Matarnia po zmroku przez las już nie niekiedy może sprawić niejednemu trudność wiec taka opcja jest z pewnością ratunkiem przy bezpiecznym powrocie do domu
2020-08-04 07:04
2020-08-04 07:10
2020-08-04 08:44
Bo inaczej będzie widać w całej okazałości jak małą i jak bardzo roszczeniową są grupą,że są zdecydowaną mniejszością próbującą narzucić swoją wolę większości.
2020-08-04 08:57
Parę miesięcy temu był artykuł, jak ktoś zaparkował skuter na minuty na Armii Krajowej.
Pamiętasz, jakie było wtedy wycie?
A jakoś samochód na chodniku, czy DDR to całkowita normalka :)
2020-08-04 10:45
małą grupą? Czemu dzielisz ludzi? Chodzę pieszo, jeżdżę rowerem, korzystam z komunikacji miejskiej i mam auto. Gdzie mnie upchniesz?
2020-08-04 11:10
czy odnosisz się z szacunkiem do osób podróżujących innymi środkami lokomocji? Czy próbujesz pokazać rowerzyście, że powinien jechać drogą dla rowerów, która prowadzi z nikąd do nikąd wtedy, gdy jedziesz obok niego po jezdni swoim samochodem?
2020-08-04 13:58
zalezy czy ma kask i niezbedne przepisowe oświetlenie , czy pokazuje ręką niczym kierunkowskazem gdzie skręca , czy stosuje sie do przepisów o ruchu drogowym ... czy jedzie jak dzikus wypuszczony z lasu tak jak mu pasuje
2020-08-04 16:13
Nie stosuje kierunkowskazow, choć obiektywnie jest to latwiejsze niż na rowerze, nie stosuje się do większości, podkreślam, do większości przepisów ruchu drogowego. I teraz najlepsze, uwaga. Co trzeba mieć w glowie, by oczekiwać, ze większość Polakow zmieni swoje przyzwyczajenia po wejściu na rower?
2020-08-05 10:32
łamanie prawa przez kogoś innego nie daje ci prawa do jego łamania - ba głupis tak samo jak ten co to robi.... nogi ci smierdza ... ale ale zobacz tamtemu jak smierdzą .... dziecinada
2020-08-04 07:33
Rowerzyści znów mają jakieś wyimaginowane problemy
2020-08-04 12:30
jak widać sytuacji awaryjnych jak defekty, które nie muszą być przebiciem dętki.
2020-08-04 07:33
Masz rower to pedałuj.
2020-08-04 14:00
odnoszę wrażenie że rower to teraz modny gadżet do noszenia ze soba jak kiedyś odtwarzacz CD, mp3 , deskorolka ... "zobacz jaki jestem fajny i mam super drogi rower"... ale nie mam siły pedałowac , drogi sa do nikąd ,
odnoszę wrażenie że rower to teraz modny gadżet do noszenia ze soba jak kiedyś odtwarzacz CD, mp3 , deskorolka ... "zobacz jaki jestem fajny i mam super drogi rower"... ale nie mam siły pedałowac , drogi sa do nikąd , same dziury , pełno rowerzystów wszędzie ... widzisz nie da rady jeździć rowerem, wogóle się nie da , moe jeszcze pod górkę mam sam wjechać .... wjeżdżałem cała łostwoicką do góry w normalnych wiejskich dresach na rowerze jubilat bez przerzutek - ku... teraz to by mi dali za to "iron pedał " zapewne
2020-08-04 14:07
ale możliwość przewiezienia roweru za pomocą komunikacji miejskiej uważam za pomysł słuszny i potrzebny.
2020-08-05 10:33
fanaberia roszczeniowców . obowiązki znasz ? warunki w jakich rower może być przewozony , jak masz się zachować i co spełnić ?
2020-08-04 07:05
2020-08-04 07:12
2020-08-04 07:20
Gdzie mamy prawdziwe DDR spełniające wymagania techniczne dot DDR ?
Podpowiem że wiem tylko o 4ch miejscach w całym Gdańsku. CPR to nie DDRy :)
2020-08-04 07:24
A gdzie mamy autobusy spełniające wymagania techniczne dot bezpiecznego przewozu rowerów?
2020-08-04 07:27
Jakoś nikt nie buduje jezdni niespełniających minimalnej szerokości, albo ciągów samochodowo-pieszych, gdzie pieszy ma pierwszeństwo...
2020-08-04 11:13
na których samochód może wjechać, ale nie może zakłócać swobody korzystania z nich przez pieszych i rowerzystów. Są też ulice rowerowo-parkingowe, na których samochód ma ustępować wszystkim rowerzystkom i rowerzystom,
na których samochód może wjechać, ale nie może zakłócać swobody korzystania z nich przez pieszych i rowerzystów. Są też ulice rowerowo-parkingowe, na których samochód ma ustępować wszystkim rowerzystkom i rowerzystom, którzy mają prawo poruszać się obok siebie nawet czwórkami. Są też deptaki z dopuszczeniem ruchu samochodów (np. dostawczych) w określonych porach dnia. Najważniejsze jest spokojne kwestionowanie dotychczasowej roli samochodów w mieście.
2020-08-04 11:50
Obecnie mogą tak również poruszać się na drogach publicznych.
Jest to interpretowane jako metoda "uspokajania ruchu".
Co więcej, rowerzyści mają obowiązek jechać jezdnią, nawet gdy nie mają żadnego szkolenia czy wiedzy na temat jej użytkowania.
2020-08-04 12:48
Tylko co z tego, skoro większość kierowców nie ma zielonego pojęcia, co ten dziwny znak oznacza?
2020-08-04 16:16
To każdy ciag komunikacyjny w obrebie każdej strefy zamieszkania w Polsce, a jest ich tysiące. W dodatku pierwszeństwo pieszych sprowadza się w ich obrebie do tego, ze kierowca nie ma prawa oczekiwać od pieszego używania chodnika, kiedy nawet znajduje się taki wzdłuż danej uliczki. Ma obowiązek się dostosować.
2020-08-04 11:00
w wielu miejscach nadal brakuje dróg dla rowerów; jazda rowerem po ulicy jest w większości miejsc niebezpieczna; a chodnikiem w większości nielegalna (jeśli chodnik nie ma szerokości powyżej 2m i nie biegnie obok ulicy
w wielu miejscach nadal brakuje dróg dla rowerów; jazda rowerem po ulicy jest w większości miejsc niebezpieczna; a chodnikiem w większości nielegalna (jeśli chodnik nie ma szerokości powyżej 2m i nie biegnie obok ulicy gdzie dopuszczalna jest prędkość wyższa niż 50km/h) - na takich odcinkach między drogami dla rowerów rowerzysta powinien prowadzić rower; więc staje się zwykłym pieszym. Dlaczego nie miałby na takich odcinkach skorzystać z autobusu, jak inni zwykli piesi?
2020-08-04 12:03
Cysterną przeznaczoną do przewozu paliwa , mleka nie przewieziesz , miejsce jest.
2020-08-04 12:24
przewieziesz mleko cysterną przeznaczoną do przewozu paliwa; pytanie czy to mleko będzie się jeszcze nadawało do czegokolwiek.. Rower przewieziony autobusem (np na stromym odcinku drogi) nadal nadaje się do jazdy.
2020-08-04 12:44
Nikt nie potrafi zrozumieć, ze rower jest pojazdem. Autobus nie jest przystosowany do przewozu innych pojazdów. Kierowca może za to odpowiedzieć karnie
2020-08-04 15:17
ależ większość ludzi zgadza się z tym że rower to pojazd; należy tylko wziąć pod uwagę że pomimo że to jest fajny środek transportu - jego zasięg nie jest nieograniczony. Przeciętna osoba przejedzie na nim około 60 km;
ależ większość ludzi zgadza się z tym że rower to pojazd; należy tylko wziąć pod uwagę że pomimo że to jest fajny środek transportu - jego zasięg nie jest nieograniczony. Przeciętna osoba przejedzie na nim około 60 km; jeśli chciałaby pojechać gdzieś dalej - przydaje się opcja przewiezienia go środkiem transportu o większym zasięgu (albo możliwość wypożyczenia :)
Samochodem można pojechać dalej, ale znam osoby które jeżdżą tylko z domu do pracy na codzień; a np na urlop w góry wolą pojechać pociągiem bo dłuższa trasa ich męczy. Na urlop za granicą wiele osób leci samolotami - jest to bardzo szkodliwy dla środowiska środek transportu i w zasadzie skoro mamy samochody i pociągi - to można by z nich zrezygnować bez szkody dla ludzkości.
Czy komuś kto ma samochód należałoby powiedzieć - masz nogi idź na pieszo, masz auto jedź autem? Dlaczego nie ma dostosować środka transportu do odległości którą chce pokonać?
2020-08-04 16:20
a jak jedzie ul. Warszawską to wielmożny pan kierowca z komunikacji miejskiej coś mi przez okno wykrzykuje że mu ruch tamuje. Ech ludzie ogarnijcie się bo się czytać nie da. Życzę wszystkim więcej zrozumienia i empatii.
2020-08-04 07:21
2020-08-04 07:28
2020-08-04 08:17
2020-08-05 10:37
gdzie są respiratory ??? nigdzie !!!!! i co nam zrobisz ?
2020-08-04 11:15
Nie może im się w głowach pomieścić, że ktoś może zażywać relaksu eksplorując na rowerze Wyspę Sobieszewską, Mierzeję czy Chmielno.
I użyje do tego autobusu czy pociągu aby dotrzeć do interesujących miejsc z
Nie może im się w głowach pomieścić, że ktoś może zażywać relaksu eksplorując na rowerze Wyspę Sobieszewską, Mierzeję czy Chmielno.
I użyje do tego autobusu czy pociągu aby dotrzeć do interesujących miejsc z pominięciem np. szosy do Żukowa czy trasy na Elbląg, których użycie grozi śmiercią lub kalectwem.
Fajnie jest być "europejskim", tylko nikomu nie chce się myśleć jak na taki tytuł zasłużyć i co z tego wynika. Stąd "klęski urodzaju" w postaci PKM i oczywistej roli, jaką odgrywa dla turystyki czy wykorzystania komunikacji miejskiej dla niestandardowych przewozów.
Korzystając z okazji, chciałbym podziękować wszystkim kierowcom, którzy nie czynili wstrętów przy przewozie komunikacją miejską fotela, paru krzeseł czy worka cementu!
Problem, jak zwykle, wynika z braku przewidywania skutków i działania niezauważalne w małej skali, stają się uciążliwe, gdy nakręci się medialnie ich popularność. Albo zagęści ludzi, co jest typowym zjawiskiem i czasem wykorzystywanym do zwiększania "efektywności zespołów".
No i oczywisty aspekt, czyli koszty. Niedopasowanie taboru do zadań powoduje konflikty, przepychanki i reglamentację. Taboru w PKM jest za mało i jest niedopasowany do charakteru ruchu a złe ustawienie formalizmów w GAiT powoduje protesty kierowców, których obciąża się odpowiedzialnością za zjawiska, na które nie mają wpływu (divide et impera).
Nie do pomyślenia za "PRL" gdzie "piętrusy" miały miejsce dla wszystkich.
Pomiędzy tym lawirują urzędnicy aby zaliczyć kolejną przychylność pryncypałów i zasłużyć na premię...
2020-08-04 11:38
2020-08-04 07:05
Pamiętam jakie porządne pasy były kiedyś w jelczach i ikarusach. Wigry 3 i kolarzówki bez problemu woziłem. Hehe
2020-08-04 07:58
kłamiesz
2020-08-04 08:23
Nawet ironii nie zauważyłeś :)
2020-08-04 10:00
Wtedy to jeszcze mały fiat czasem dało radę ehhh to były czasy. Oczywiście tylko w przegubie
2020-08-04 15:59
I dzieciaki liczące ilość przerzutek.
2020-08-04 07:05
Zakazać przewożenia czegokolwiek. Rowerów, wózków dziecięcych, inwalidzkich, bagaży, psów i parasolek i będzie spokój. Wszystkie te przedmioty mogą zrobić krzywdę, ba sami sobie nawzajem zrobicie krzywdę podczas wypadku. Zakazać miejsc stojących. Tylko siedzące i tylko z zapiętym pasami. Ile można walkowac ten sam temat w kółko
2020-08-04 07:38
Więc w zbiorkomie powinien być zakaz wstępu w odzieży.
2020-08-04 07:49
Zapoznaj się z przepisami dotyczącymi przewozu rzeczy w komunikacji zbiorowej.
2020-08-04 09:30
proponuje jeszcze zakaz przewozu zwierzat i ludzi
2020-08-04 09:36
bo autobusy są dla kierowców nie dla mieszkańców. Zapomniałeś o tym? To pan kierowca ma się czuć komfortowo, najlepiej jakby miał dwa przystanki, na początku jak rusza i na końcu jak kończy pracę. Wtedy będą w końcu zadowoleni może.
2020-08-04 09:56
na razie ma być komfort dla rowerzystów. Do pełni szczęścia brakuje im pozwolenia na jazdę Obwodnicą by mogli bez przeszkód poruszać się po całym Trójmieście.
2020-08-04 10:42
komfort dla rowerzystów ty głupku pojeździj trochę na rowerze to zdefiniujesz sobie na nowo pojęcie komfortu
2020-08-04 11:39
2020-08-04 22:32
Nie chce się pedałować to nie wyciągaj roweru z domu.
2020-08-04 07:07
Jak wracam np. z targowiska to bywa że przez źle ustawiony rower w tramwaju nie da się normalnie wejść.
2020-08-04 07:10
Po warzywka na targ no no ekologicznie a z targu komunikacja nono juz noeekologicznie, to moze zamiast na targ to do osiedlowego
2020-08-04 07:32
wszyscy wiedzą że to babcie z targu zastawiają wszystkie drzwi i przejścia swoimi wózeczkami, polecam 148 w środę lub sobotę około 9 10 rano na Czerwonym Dworze
2020-08-04 09:16
tacy to rowerzyści - mają siłę na pierwsze dwa kilometruy a póxniej zawsze jakis powód by jechać komunikacją ... nie masz siły jeżdzić na rowerze ? zostaw go w domu !
2020-08-04 10:40
Ten problem miało rozwiązać Mevo, ale wiadomo, jak to się skończyło.
2020-08-04 11:15
Mevo wróci
2020-08-04 11:36
Historia powtarza się jako farsa.
2020-08-04 12:40
niż przebicie dętki ?
Tu naucz się - pęknięcia opon powodują niemal od razu uszkodzenie nowo założonej dętki. I to w taki sposób, że w uszkodzonym miejscu opony następuje jej wystrzał.
A mało
niż przebicie dętki ?
Tu naucz się - pęknięcia opon powodują niemal od razu uszkodzenie nowo założonej dętki. I to w taki sposób, że w uszkodzonym miejscu opony następuje jej wystrzał.
A mało kto wozi ze sobą zapasowe opony, mimo że są specjalne - składane, które mieszczą się w małych pudełkach o rozmiarach takich w jakich sprzedaje się dętki.
2020-08-04 11:33
A przez wózek z bachurem?
2020-08-04 15:16
to cie mama jeszcze w wózku wozi ? mało że cie ubiera i karmi ??? litości
2020-08-04 13:47
Jak włazisz z torbami wypchanymi niesprzedanym towarem to nie dziwota że się nie możesz wepchnąć :)))
2020-08-04 07:07
moja mama która mieszka na Morenie jeździła rowerem do rodziny na Przymorze, wracała rowerem do Wrzeszcza a następnie wsiadała z rowerem do autobusu i podjeżdżała Jaskową Doliną, Teraz wożę ją samochodem generując korki. połączenia autobusowego brak. brawo!!!
2020-08-04 07:13
2020-08-04 07:20
Przepisy,przepisy,gdyby to było takie proste to problem by nie istniał,nikt nie chce za to brać odpowiedzialności,nawet ustawodawca.
2020-08-04 16:27
Bo chyba wszyscy się zgodzimy że to niebezpieczne co? Przykład pierwszy z brzegu straszy pan rozbił sobie głowę bo kierowca zbyt gwałtownie zahamował i co jego wina a ty nadal nie boisz się wozić ludzi przecież to taka odpowiedzialność.
2020-08-04 07:34
Kup mamie auto, sama będzie woziła swój rower.
2020-08-04 07:49
Pomyśl, że każdy, kto nie pojedzie samochodem, to krótszy korek i jedno miejsce parkingowe więcej.
2020-08-04 07:58
To już cebulom nie przystoi co nie?
Korki są w każdym miescie na świecie, taki urok miasta
2020-08-04 07:54
Mama używała autobusu prawidłowo, ale moje zdziwienie zawsze będą budzić młode silne chłopięta w wieku 20-24 wsiadające w Wrzeszczu po to żeby przejechać 2 - 3 przystanki. To samo z ludźmi wsiadającymi pod Klifem żeby
Mama używała autobusu prawidłowo, ale moje zdziwienie zawsze będą budzić młode silne chłopięta w wieku 20-24 wsiadające w Wrzeszczu po to żeby przejechać 2 - 3 przystanki. To samo z ludźmi wsiadającymi pod Klifem żeby wysiąść na Kamionce. To jest przesada. O tych z rowerami w skm też można sporo pisać, biedaki nie mają siły znieść rowerów po schodach.
2020-08-04 11:16
na schodach można kogoś potrącić
2020-08-05 05:48
a nie dla zniewieściałych młodzieńców, którym ciąży rowerek lub plecaczek
2020-08-04 07:58
Skoro nie da rady do pedałować
2020-08-04 11:13
Wózek dziecięcy jak i inwalidzki ma pierwszeństwo. Nie raz nie mogłam wejść z dzieckiem we wózku bo rower był. Więc bardzo dobrze że jest zakaz.
2020-08-04 16:31
w wózku
tylko zbieg spółgłosek (w, w i t) uniemożliwia wymówienie grupy spółgłoskowej . Z tego powodu musimy się podeprzeć samogłoską "e" i użyć wariantu rozszerzonego przyimka w, czyli "we" - np. "we wtorek".
we wózku jest tak samo niepoprawnie, jak we Wiedniu, we wojsku, we wannie, we worku.
2020-08-05 10:28
2020-08-04 13:49
To niech mama jeździ w obie strony autobusem i problem rozwiązany
2020-08-04 18:07
Przeszkadza osobom z dziećmi głównie. Skoro mama mogła jechać na rowerze na Przymorze to autobusem tum bardziej chyba może???
2020-08-06 08:50
To musisz synku mamusię ze wsi Morena przeprowadzić w inne miejsce.
2020-08-04 07:07
Za granicą można wozić rowery na specjalnych hakach z przodu lub z tylu autobusu...a u nas ??? I do tych co im się rower nie podoba w autobusie... czasem możesz się przeliczyć z siłami, czasem pojawia się załamanie pogody i co masz wtedy zrobić... w lesie nocować?
2020-08-04 07:17
Co się będziemy tylko do rowerów ograniczać?
2020-08-04 07:20
zgadzam się
2020-08-04 07:29
2020-08-04 07:32
To wszystko jest i u nas (no może poza eutanazją, chyba...) tylko w tzw. podziemiu - skutki są takie, że nikt tego nie kontroluje/ nadzoruje a później dowiadujemy się o różnych ludzkich dramatach z dużą kasą i śmiercią w tle...
2020-08-04 09:34
to poPiSowe Państwo - nie ma pieniędzy nawet na leczenie i rehabilitacje Polskich Dzieci!
... ale za to na HEjT w TVPiS 2miliardy znależli!
2020-08-04 11:39
eutanazja u nas nazywa się służba zdrowia z NFZ
2020-08-04 07:35
Tylko czerpanie korzyści z cudzego nierządu jest zabronione. Mógłbyś się dowiedzieć zanim się wypowiesz. No ale czego spodziewać się po takim wyklętym elemencie...
2020-08-04 07:49
No i u nas to wszystko tez powinno być.
Jakim prawem ktoś inny zakazuje czegoś innemu dorosłemu (nie mówię o zakazach w kwestiach kryminalnych)? Np. pójść legalnie do zbadanej przez lekarza i odprowadzającej podatek prostytutki? Bo się Jezusek obrazi? To Twój Jezusek, nie chodź jak nie chcesz.
2020-08-04 07:55
Nie było tam żadnych haków na autobusach, może takie cuda są w Holandii i Nowym Yorku.
2020-08-04 11:20
instalowane są składane bagażniki do przewozu 2-3 rowerów. Przygotowanie takiego bagażnika do użycia zajmuje 6-7 sekund, to znaczy nie zakłóca rozkładu jazdy. Kierowca widzi taki rower przed sobą a rower znajdując się poza przestrzenią autobusu nie przeszkadza jakimkolwiek pasażerom, wystarczy wygooglać bike racks for buses.
2020-08-04 09:36
2020-08-04 09:39
Ale więcej ludzi mądrych to i poziom życia wyższy.
2020-08-04 07:30
Nocować,trochę survivalu nie zaszkodzi,ekologicznie plus posiłek z darów ziemi.
2020-08-04 08:48
Jak masz sytuację losową, to wyskoczysz raz na ruski rok z 20 zeta; będzie to bolało tylko tych,którzy chcą nadużywać wożenia roweru autobusem,ale takich właśnie powinno się z autobusu gonić jak wściekłego psa.
2020-08-04 08:59
Pchanie się z rowerem do autobusu ma z perspektywy rowerzysty tyle samo sensu, co jechanie samochodem na starówkę :)
2020-08-04 12:55
Pasażerowie przewożący rower w urządzeniach lub środkach transportu ponoszą odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przedsiębiorstwom transportowym i/lub innym pasażerom. Jeżeli przedsiębiorstwa transportowe złożą
Pasażerowie przewożący rower w urządzeniach lub środkach transportu ponoszą odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przedsiębiorstwom transportowym i/lub innym pasażerom. Jeżeli przedsiębiorstwa transportowe złożą wniosek, poniesione wydatki muszą zostać zwrócone.
Rowery tam nie mogą podróżować w kabinie z pasażerami tylko spięte w dedykowanym luku.
2020-08-05 10:28
a w praktyce, rowerzysta stoi i trzyma rower
bo tak najłatwiej i najwygodniej
Przez parę lat, studiując na Gutenbergu, jeździłem wszelkimi pojazdami RMV, niektore maja oplate z rower, wiekszosc nie ma.
a w praktyce, rowerzysta stoi i trzyma rower
bo tak najłatwiej i najwygodniej
Przez parę lat, studiując na Gutenbergu, jeździłem wszelkimi pojazdami RMV, niektore maja oplate z rower, wiekszosc nie ma. Zwykle te dalekobiezne i niektóre lokalne mają, a krótkie trasy regionlne i lokalne nie. Jesli w ogole komuś zdarza sie przymocować rower na dłuższą jazde, by usiąść, to zwykle własnym ekspanderem bagaznika, taką gumą, a nie jakimis pasami od kolejarzy, bo łatwiej szybko odpiąć. Ale tam wszyscy tak robili, nie bylo polactwa-urzedactwa.
Czy żałuję, że wróciłem? Czasami, ale zwykle nie. Życie tu to w końcu niezły kabaret, rozrywka za darmola, jest się z czego pośmiać. No i może kiedyś tam wrócę. Jeśli tu napisali prawdę, że to polska policja państwowa zakazała przewozu rowerów, ze względów bezpieczeństwa, a nie np. grubasów, nie inwalidów o kulach lub na wózkach, nie wózków dziecięcych, to się nadaje naprawdę do kabaretu.
2020-08-05 11:19
nie przestrzegają tam prawa?
bo w GDN to kierowca odpowiada swoim majątkiem za takie szkody więc w ich "interesie" jest nie brać roweów
2020-08-05 09:09
Wiem, bo sam często jeżdże po mieście, i wiele tras obczaiłem, a nie jestem osobą regularnie trenującą sport, a do tego mam nadwagę i tak mi czasowo wychodzi. Dlatego argument pośpiechu należy od razu odrzucać. Pozostaje argument sytuacji losowej.
2020-08-04 08:53
Haki na rowery rozwiązały by problem z bezpieczeństwem.
2020-08-04 09:53
a co mają zrobić mieszkańcy wykluczeni komunikacyjnie bo ktoś rozebrał im linie kolejową by wybudować ścieżkę rowerową? Jakoś rowerzyści nie martwą się o nich.
2020-08-04 10:41
I nikt po niej nie jeździł, bo nie łaska się zniżać do zbiorkomu.
2020-08-04 11:23
drogi dla rowerów wzdłuż linii kolejowych są i były budowane z inicjatywy mieszkańców i promotorów turystyki, a nie środowisk rowerowych. Aktywiści rowerowi domagają się jedynie poprawy dostępu do stacji i przystanków transportu zbiorowego dla pieszych i rowerzystów. Poczytaj dokumenty strategiczne województwa, może coś zrozumiesz.
2020-08-05 10:07
mieszkańcy i promotorzy turystyki jak rozumiem korzystają z nich by dojechać do celu?
2020-08-05 10:43
nie by dojechać do celu, tylko żeby zachęcić turystów do przyjazdu i odwiedzenia ich atrakcji turystycznych; część turystów przyjedzie samochodem i dojedzie gdzie chce; część pociągiem - i na nogach dojdzie do miejsc
nie by dojechać do celu, tylko żeby zachęcić turystów do przyjazdu i odwiedzenia ich atrakcji turystycznych; część turystów przyjedzie samochodem i dojedzie gdzie chce; część pociągiem - i na nogach dojdzie do miejsc najbliżej stacji / przystanku. Turysta na rowerze pojedzie trochę dalej niż pieszy (być może nie tak daleko jak samochodem ale jednak); i jest szansa że wyda trochę więcej pieniędzy po drodze :)
2020-08-04 11:41
chłopie mam dla ciebie radę idź do psychiatry OK?Idź naprawdę idź bo majaczysz to co tu ciągle powtarzasz świadczy o tym gościu że jesteś chory psychicznie zapytaj się panów z PKP dlaczego zapuścili te linie kolejowe a potem pyskuj OK?Bo to nie rowerzyści te linie zlikwidowali i rozebrali
2020-08-04 12:56
To skąd się wzięła ścieżka rowerowa Puck Krokowa albo Pszczółki Skarszewy? Samorząd mógł odbudować owe linie jednak postawił na turystykę rowerową. Niewiele brakowało by zamiast PKM też była ścieżka rowerowa bo takie były plany. Do Ostaszewa chciano wyremontować wąskotorówke i jak się okazało ścieżka rowerowa była ważniejsza.
2020-08-05 14:57
linie kolejowe na drogi dla rowerów były przekształcane nie z inicjatywy rowerzystów tylko z inicjatywy samorządowców. Tym ostatnim także zdarza się jeździć rowerem, ale rower nie definiuje ich tożsamości. Coś więcej trzeba wyjaśniać?
2020-08-04 10:58
2020-08-04 11:15
Autobusy przegubowe maja 18,75 metrów tyle ile dopuszcza maksymalna długość pojazdu poruszającego się bez pilota. Wieszaki z tyłu autobusu by wydłużyły długość autobusu i według polskiego prawa nie mógłby się on poruszać bez pilota.
2020-08-04 16:26
Bo byśmy mogli wlasnie te krótsze wyposazyc w haki. Coz zrobić, coz zrobić?
2020-08-05 08:13
2020-08-05 14:58
2020-08-04 11:31
Jak startujesz rowerem to bierz to pod uwagę. Rower to nie bagaż tylko ładunek. Pokaż mi w autobusie miejskim miejsce na ładunek???? A jak przy hamowaniu ktoś rowerem w głowę dostanie to będzie wina kierowcy tak....????
2020-08-04 16:27
A gdy rower będzie napędzany przez jego wlasciciela, to odpowiedzialność wlasciciela. To nie jest takie znowu trudne, wiesz?
2020-08-05 11:23
niemiecki RMV z lepszej zachodniej cywilizacji ma przepis:
Pasażerowie przewożący rower w urządzeniach lub środkach transportu ponoszą odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przedsiębiorstwom transportowym i/lub innym pasażerom. Jeżeli przedsiębiorstwa transportowe złożą wniosek, poniesione wydatki muszą zostać zwrócone.
2020-08-04 12:49
Za granicą nie rozbiera się linii kolejowych by budować ścieżki rowerowe
2020-08-05 15:00
poczytaj sobie nt. rails to trails w USA. Sprawdź również działania stowarzyszenia Greenways w wielu krajach Europy.
2020-08-04 12:52
"Pasażerowie podróżujący rowerami nie mają prawa do wspólnego transportu."
"Pasażerowie przewożący rower w urządzeniach lub środkach transportu ponoszą odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone
"Pasażerowie podróżujący rowerami nie mają prawa do wspólnego transportu."
"Pasażerowie przewożący rower w urządzeniach lub środkach transportu ponoszą odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przedsiębiorstwom transportowym i/lub innym pasażerom. Jeżeli przedsiębiorstwa transportowe złożą wniosek, poniesione wydatki muszą zostać zwrócone."
2020-08-04 16:29
2020-08-05 10:34
w podmiejskim Rhein Main Verkehr około 8ej rano z Mainz do Frankfurtu jest co dzien co najmniej polowa pasazerów-rowerzystów. trzydziescic-czterdzieści rowerów. szkoda, ze nie moge tu dac linka, niestety. to "nieco" zmienia sens tego co piszesz, prawda?
2020-08-05 13:28
Dokładnie tak - nie możesz jechać, to zamów sobie bagażówkę.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.