2014-05-26 15:04
2014-05-26 15:31
2014-05-26 16:22
przez to że 1 tramwaj zyska 2 minuty, 10 autobusów w tym czasie straci 15 min. w korku. Nie wspomnę już o kierowcach, którzy też tracą i nie można ich też dyskryminować bo dużo osób po prostu nie ma alternatywy by dojechać do pracy. Wszystkim polecam obecnie rower, bo sezon w pełni.
2014-05-26 17:43
dlatego trzeba iść za ciosem i dla autobusów zrobić bus pas na każdej ulicy z co najmniej 2 pasami ruchu (wały jagiellońskie, słowackiego, potokowa, rakoczego itp)
wtedy przepustowość zaczniemy liczyć w
dlatego trzeba iść za ciosem i dla autobusów zrobić bus pas na każdej ulicy z co najmniej 2 pasami ruchu (wały jagiellońskie, słowackiego, potokowa, rakoczego itp)
wtedy przepustowość zaczniemy liczyć w osobach a nie pojazdach i się okaże, że te 3 tramwaje i 10 autobusów przewozi znacznie więcej osób niż samotni kierowcy w autach - i dlatego trzeba promować komunikację publiczną kosztem indywidualnej.
2014-05-26 17:58
Chyba w twoim niedorozwiniętym mózgu zrobią te buspasy, oderwany od rzeczywistości pajacu z nowych ogrodów.
2014-05-27 09:01
Fajnie, że przedstawiłeś konkretne argumenty. Od razu poznać fachowca po treści komentarza.
2014-05-27 10:05
Tylko kasa się liczy i tylko to jest piorytetem tych którzy to badziewie zbudowali. Nikt tu o poprawie komunikacji nie myślał. TYLKO O KASIE
2014-05-26 22:03
w godzinach szczytu? Nie ma jak oderwane od rzeczywistości idee fix. Pol Pot też takie miał, a jak to się skończyło każdy wie ;-/
2014-05-26 22:25
nie zablokują tych buspasów przecież a może ludzie zaczną doceniać i takie środki transportu.
2014-05-27 08:57
2014-05-26 22:29
gościu se jaja robi a Wy bierzecie to na serio
2014-05-27 10:07
Liczyć to miasto potrafi ale pieniądze z mandatów którymi zaleje dzióre w budrzecie miasta. Naprzykład na utrzymanie ecs będzie.
2014-05-29 12:43
2014-05-26 18:18
Priorytet dla komunikacji miejskiej to jest bardzo dobre rozwiązanie. Jeszcze do tego potrzebne są osobne pasy dla autobusów.
Niech pomyślą ci ,którym się to nie podoba,że także oni zdążą bez problemu na
Priorytet dla komunikacji miejskiej to jest bardzo dobre rozwiązanie. Jeszcze do tego potrzebne są osobne pasy dla autobusów.
Niech pomyślą ci ,którym się to nie podoba,że także oni zdążą bez problemu na dworzec,lotnisko i do lekarza bez wychodzenia z domu z dużym zapasem czasu.
Niedawno była dyskusja,że ludzie nie wpuszczają samochodów na suwak na Morenie.Tam aż prosiło się,aby na suwak dodatkowym pasem jeździły wyłącznie autobusy i pojazdy uprzywilejowane.
2014-05-26 18:26
2014-05-27 09:21
tam już nie ma rolnictwa... wiesz trochę się zmieniło od twoich czasów wyjdź czasem z jaskini trolu :D
2014-05-26 20:24
po oddaniu do uzytku wezla komunikacyjnego siedlce
2014-05-26 21:47
Przecież nikt normalny nie będzie nigdzie jeździł z przesiadkami z autobusu na tramwaj i odwrotnie.
Ostatnio musiałem kilka razy w ramach wyjątku skorzystać z komunikacji miejskiej i bardzo się cieszę, że była to
Przecież nikt normalny nie będzie nigdzie jeździł z przesiadkami z autobusu na tramwaj i odwrotnie.
Ostatnio musiałem kilka razy w ramach wyjątku skorzystać z komunikacji miejskiej i bardzo się cieszę, że była to wyjątkowa sytuacja.
W jednym pojeździe na sześć działała klimatyzacja. W pięciu pozostałych można było się udusić.
Sumując te trzy dni kiedy zmuszony byłem jeździć tym zbior-szmelcem. Dwa kursy tramwajów wypadły całkowicie i puste pojazdy jechały z tabliczką awaria. Czekanie 15-20 minut na kolejny kurs. Raz trafiłłem na większą awarię związaną z kolejnym w tym roku zerwaniem trakcji na Hallera i zmuszony byłem zamówić taksówkę. Do d.... z takimi niby-udogodnieniami dla mieszkańców.
2014-05-26 20:39
Jeden tramwaj to 80 samochodów.
2014-05-26 20:44
a od dzisiaj nowość, jeden tramwaj to 4 spóźnione autobusy... Wolę się spóźniać (chociaż i tak jest szybciej niż komuną) w wygodnym samochodzie.
2014-05-26 20:56
2014-05-27 09:01
Jeden tram + 10 busów to max 1200 osób - na 15 min. Potem przerwa rozkładowa i znowu to samo.
W tym samym czasie przez te skrzyżowanie przejeżdża w co najmniej 1500 samochodów ze średnim "obłożeniem" ca 1.2 osoby
Jeden tram + 10 busów to max 1200 osób - na 15 min. Potem przerwa rozkładowa i znowu to samo.
W tym samym czasie przez te skrzyżowanie przejeżdża w co najmniej 1500 samochodów ze średnim "obłożeniem" ca 1.2 osoby na auto, co daje 1800 osób.
W tej sytuacji, choć nie lubię "klasy średniej" w obcisłych gaciach, to rower jest rzeczywiście jedynym sensownym rozwiązaniem, ale ścieżki rowerowe też mają swoja "przepustowość".
Może zmieni się to po wybudowani stacji Gdańsk-Śródmieście i biurwy z UW i Skarbówki nie będą wozić d*pencji pod samą fabrykę.
2014-05-27 09:22
" na 15 min. Potem przerwa rozkładowa" taaaa pokaż mi w centrum gdzie masz przerwę rozkładową fantasto
2014-05-27 09:03
jak nie ma być paraliżu w centrum kiedy w jednym czasie rusza lawina aut spod Urzędów Miejskiego i Marszałkowskiego, może w ramach eksperymentu zarządzić odgórnie na powiedzmy dwa tygodnie nakaz dojazdu urzędników do pracy komunikacją miejską ?
2014-05-27 10:07
każde włączenie trigówna kończyło się tak samo
2014-05-26 15:38
Miała być zielona fala, szybko, składnie i przyjemnie. Dobrze pamiętam co czytałem, bo nawet znajomym z Wrocławia się chwaliłem, jak to będzie się fajnie po 3mieście śmigać.
Pisali że TRISTAR odciąży miasto a
Miała być zielona fala, szybko, składnie i przyjemnie. Dobrze pamiętam co czytałem, bo nawet znajomym z Wrocławia się chwaliłem, jak to będzie się fajnie po 3mieście śmigać.
Pisali że TRISTAR odciąży miasto a okazuje się że do cna je zakorkuje !
Co za bzdura, aż się wierzyć nie chce. Generalnie czuję się oszukany, co innego czytałem na tym portalu a co innego finalnie wyszło. Powinniście zakasać rękawy pismaki jedne i wyjaśnić sprawę, a nie piszecie co Wam każą. CO ZA SYF !!!
2014-05-26 15:45
Trwa to dopiero jeden dzień. odpuść waść. Daj skakibrować.
2014-05-26 15:49
2014-05-26 18:44
miasto się korkuje bo barany nie mogą ruszyć ze świateł a potem jada 120 km/h "korkują" wąskie gardła....
2014-05-26 16:01
a teraz przejazdy wydłużą się i jak czytaliśmy w innym artykule urzędasy czekają na legalizację kamer od tristaru do rejestracji wykroczeń kierowców. Masz jeszcze wątpliwości komu służą urzędnicy w tym kraju? Można
a teraz przejazdy wydłużą się i jak czytaliśmy w innym artykule urzędasy czekają na legalizację kamer od tristaru do rejestracji wykroczeń kierowców. Masz jeszcze wątpliwości komu służą urzędnicy w tym kraju? Można skorelować to z wynikami wyborów po których widać, że te 31% które dostało PO to liczba kretynów w tym kraju. Cieszyć może jedynie to że małe partie zaczęły zbierać też sporo głosów a taki korwin uzyskał wręcz 7 % głosów, więc myślenie zmienia się.
2014-05-26 16:27
jesli wszyscy uwazaja, ze przepisy sa bledne, to nalezy je zmienic. Jesli sie ich nie zmienia - nalezy przestrzegac.
Przepisy sa powszechnie znane. Nie ma obawy, dla kazdego uczciwego czlowieka, aby te kamery cokolwiek zmienily.
2014-05-26 17:23
no sorry jeśli na wylocie z Chylońskiej na Leszczynkach wieczorem zielone trwa 9 sekund a auto żeby wbić się w Morską musi pokonać szeeeroką wyspę między jezdniami to te 9 sekund to o kant d.. rozbić auto musi dwa razy
no sorry jeśli na wylocie z Chylońskiej na Leszczynkach wieczorem zielone trwa 9 sekund a auto żeby wbić się w Morską musi pokonać szeeeroką wyspę między jezdniami to te 9 sekund to o kant d.. rozbić auto musi dwa razy czekać żeby wyjechać z jednej ulicy przy małym ruchu to jak takiej sygnalizacji się trzymać?Albo wyjazd z Warszawskiej w Morską czekają 3 trolejbusy kilka samochodów i co dlaczego wszyscy nie mogą wyjechać przecież to ma się dostosowywać do ruchu więc jak dużo aut chce opuścić drogę podporządkowaną a na głównej jest mały ruch to dlaczego ów mądry system nie przytrzyma zielonego 10 sekund dłużej dla tej ulicy która akurat jest bardziej obciążona?To takie trudne?Sorry ale ja mam dość spóźnień komunikacji miejskiej przez te durne światła.Urzędasy robią takie g.. bo chcą ludzi prowokować do łamania przepisów.Kierowca stojący od Hallera do huciska pewnie w końcu się wpieni i gdzieś wjedzie na późnym żółtym i o to chodzi o prowokowanie i gnojenie ludzi
2014-05-26 16:50
2014-05-26 17:24
a reszta ma w korkach stać tak?Kierowcy to nie podatnicy nie obywatele?
2014-05-26 22:27
a drogi wzięli na kredyt, ciekawe gdzie ta kasa się podziewa? Niemcy, które mają olbrzymi ruch w tym dużo tras tranzytowych w całości przeznaczają wpływy z akcyzy na drogi i mają bezpłatne autostrady a u nas jak zwykle urzędasy przejedzą całą kasę.
2014-05-26 18:03
Kretynie, a autobusy które z powodu debilizmu włodarzy miasta za bagatela 133mln. Będą też stać w korkach? To nie komunikacja miejska? Zastanów się co wypisujesz, bo się ośmieszasz.
2014-05-26 18:04
kiepska ta logika, autobusy też w korku stoją
2014-05-26 18:33
Dokładnie, wreszcie wszystkie sieroty niepotrafiące jeździć by sobie poradziły w życiu, równaj w dół :)
2014-05-29 08:39
Czas do pracy 15-20 min autobusem przed.
Po?? 50min!!!! Nie dość że czlowiek pracuje caly dzien to teraz 1/4 spędzi na drodze do pracy;/;/;/
2014-05-26 16:01
Niestety TRISTAR służy jedynie tramwajom.Autobusy tkwią w korku od Dworca Głównego i łapią średnio po 30 minut opóźnienia na starcie,a chyba nie o to chodziło w tym systemie.
2014-05-29 12:47
2014-05-26 16:03
...po mieście jeżdzi się komunikacją MIEJSKĄ a nie samochodzikiem na rynek jak na wsi.
2014-05-26 16:14
Autobus to tez komunikacja miejska a stoi w korku jak wszyscy. Nie wszędzie dojeżdża tramwaj.
2014-05-26 17:59
To zostaw samochod i jednego mniej bedzie :)
2014-05-26 18:06
Bo zdaje się twój poziom intelektualny zbliżony jest do tego budyniowego i jego ryżego przyd...sa.
2014-05-26 16:25
ale po sezonie to niewiem co zrobię bo jak pomyślę że dojazd autobusem mi zajmował 30 min a teraz się wydłuży do 45 - 50 to masakra jakaś. Każdy kto musi rano wstawać wie jak cenna jest każda minuta a co dopiero taki czas.
2014-05-26 16:28
niz samochod. Co zmniejszy korki. Tak jak w przypadku wielkich remontow. Pierwsze dni jest koszmar, a potem czesc ludzi rezygnuje z jazdy tamtedy samochodem.
Ale czy po to budowano Tristar, aby zakorkowac miasto... To troche bez sensu.
2014-05-26 18:08
Dość absurdów w działaniu tej władzy i tolerowania tego.
2014-05-27 09:04
Chodzi o wydanie kasy na budowę i utrzymanie - dożywotnie etaty.
Nie wspomnę już o podstawowej funkcji Tristara - tryb seryjny kamery fotoradaru.
2014-05-27 10:32
2014-05-26 18:35
Komunikacją miejską się jeździ jak nie stać na samochód, albo nie umie się jeździć, w każdym innym wypadku to słaba alternatywa, wybacz, taka prawda. Można ew. na rower wsiąść, taniej, zdrowiej, szybciej niż komuną
2014-05-27 09:05
W tych spalinach???
Już widać, że ci zaszkodziła ta ekologiczna forma transportu.
2014-05-26 20:37
i na rowerku do sklepu z siateczką po piwko jadą, albo do miasta pekaesem.
2014-05-27 07:48
... a na każdym wylocie z miasta wszyscy maja poparkowane auta żeby mogli się przesiadać i jechać dalej.
Nie sztuką jest poblokować jednych kosztem drogich, sztuką jest ustawić tak, aby nikt nie był poszkodowany.
2014-05-26 16:44
bo autobusy to o czasie nie wyjezdzaja, a w moim przypadku moge dojechac tylko autobusem. znowu pod gore.
2014-05-26 20:50
2014-05-26 22:30
w kieszeni kolegów misia. Miś jest po to by był. Im droższy tym lepiej. PO co ta cała centrala, setki kamer i pajaców co się w monitory wpatrują. PO co?
Patrzeć na korki i brać 3 tysia na łapę....
2014-05-26 22:34
PO wygrywa na pomorzu.
2014-05-27 09:08
Zmienili ustawienia świateł dopiero PO wyborach...
Coś w tym jest, tak samo jak z tym samolotem z Gdańska, co musiał nagle wylądować w Łodzi i nagle zwyciężyła jedynie słuszna opcja. Ciekawe co by było, gdyby PKW nie podała wyników z 91% lokali, samolot też by poleciał gdzie indziej?
2014-05-27 08:43
a kto jest za to odpowiedzialny??? i za jakie pieniądze: imię i nazwisko i nie chowajcie sie za tristar
2014-05-26 15:04
2014-05-26 15:11
2014-05-26 15:39
Zwróci się jak będziecie łamać przepisy drogowe. Osobiście mam nadzieję, że zmusi to niektóre myślące inaczej osoby do PŁYNNEJ i spokojnej jazdy po mieście.
2014-05-26 16:47
Na niektórych odcinkach, by nie zatrzymać sie na czerwonym trzeba jechac 70, na innych przekraczać 90, a na innych toczyć sie 30. I nie, nie muszę przejeżdżać każdego skrzyżowania na zielonym,ale to Ty zacząłem mowico
Na niektórych odcinkach, by nie zatrzymać sie na czerwonym trzeba jechac 70, na innych przekraczać 90, a na innych toczyć sie 30. I nie, nie muszę przejeżdżać każdego skrzyżowania na zielonym,ale to Ty zacząłem mowico płynności ruchu:-) poza tym, skoro system daje taka możliwość ludzie bedą z niej korzystać, taka jest natura ludzka. Prościej byłoby zrobić tak, ze jeśli samochód ma sie zatrzymać na nastepnym skrzyżowaniu, nie może mieć szans przejechać prze nie na zielonym, obojętnie, z jaka prędkością sie porusza.
2014-05-26 22:32
jak ci się zielone pod operą zrobi i jedziesz do centrum gdańska to żeby nie załapać się na żadne czerwone musisz jechać przepisowo. Buraki jednak rozpędzają się i potem muszą się zatrzymać i jak ja dojeżdżam i już się zielone zapala to muszą hamować bo ten burak zaczyna się rozpędzać dopiero - następne skrzyżowanie i sytuacja się powtarza.
2014-05-26 17:26
w życiu tym k..wom nie zapłacę ani grosza niech pierw pokażą zdjęcia
2014-05-26 18:13
Ten badziew też się taki pewnie okaże. W tym kraju po stawia wszystko na głowie. Za to nielegalne automaty do gier opanowały całe miasto pod ochronnym parasolem władzy i policji. Brak jakiegokolwiek szacunku do prawa - to jedyna rzecz która udała się tej pseudowładzy.
2014-05-29 23:53
witam miałem przyjemność współpracować w ostatnich fazach montażu tego systemu na niektórych skrzyżowaniach i mogę powiedzieć tylko jedno niewazne czy jedziesz przepisowo czy nie każdy dosłownie każdy samochód
witam miałem przyjemność współpracować w ostatnich fazach montażu tego systemu na niektórych skrzyżowaniach i mogę powiedzieć tylko jedno niewazne czy jedziesz przepisowo czy nie każdy dosłownie każdy samochód przerzedzający przez skrzyżowanie ma zrobiona fotkę taka sobie zabawka do inwigilacji i łapania nie tylko nieprzepisowo jadących (przykład poszukiwany listem gończym wjeżdża na aleje kolo opery i kolo dworca już jest w rekach policji , ale to tylko wtedy gdy dobrze to wszystko będzie działać wraz z systemem rozpoznawania twarzy )
2014-05-26 16:27
tak naprawde system został stworzony aby korki w miescie byly wieksze niz do tej pory..
wiecej stoisz w korku- wiecej auto spala - wiec wiecej kasy wedruje do kieszeni zlodziej z wiejskiej z podatku i akcyzy paliwowej
2014-05-26 18:16
Nie mówiąc, a jak przychodzi co do czego to palenie węglem jest be i zatruwa środowisko ergo po zakazie palenia węglem biedota będzie palić śmieciami w piecach.
2014-05-27 08:22
Co obchodzi środowisko tych co sprzedają benzynę ? Nigdy ich nie obchodziło, najważniejsze dla nich jest napchać sobie kieszenie kasą
2014-05-26 16:37
2014-05-26 17:44
Oj szybko!
2014-05-26 22:33
Bez PO dzień zmarnowany.
2014-05-26 15:04
Dlaczego?
2014-05-26 15:17
Ponieważ jest to zazwyczaj weekend, gdzie na drogach jest 70% mniej aut, bo rodzice nie odwożą dzieciątek do szkółek.
Podoba mnie się ten pomysł z Tristar - zakorkujmy całe Trójmiasto, może wtedy więcej ludzi zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.
2014-05-26 15:58
2014-05-26 15:59
idiota!
2014-05-26 17:03
Nie do końca rozumiem co takiego "komuszego" jest w mojej wypowiedzi?
Z waszych można wywnioskować że mam do czynienia z człowiekiem głeboko wyznającym wartości wiary chrześcijańskiej w pierwszym przypadku,
Nie do końca rozumiem co takiego "komuszego" jest w mojej wypowiedzi?
Z waszych można wywnioskować że mam do czynienia z człowiekiem głeboko wyznającym wartości wiary chrześcijańskiej w pierwszym przypadku, oraz przedstawicielem klasy inteligenckiej (obstawiam prof. dr. hab lub wzwyż).
Pewnie dlatego nie zrozumieliście ironii zawartej w mojej opinii.... po definicję tego słowa odsyłam do słownika.
2014-05-26 18:19
jeśli będą musieli stać w korkach wrócą do aut. Bez sprawnej i szybkiej komunikacji autobusowej nie ma o czym gadać. Budyń to bezmyślny szkodnik!!!!
2014-05-26 20:31
Ostatnio była bardzo ciekawa wypowiedź w tym temacie, że odsetek mieszkańców polskich miast podróżujących komunikacją miejską jest największy w odniesieniu do miast europejskich. Wiec to nie tędy droga, problemem jest źle rozwiązana infrastruktura.
2014-05-29 12:50
w Gdańsku jest więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż w wielu miastach niemieckich. to jest najbardziej przestrzeniożerny środek komunikacji - stąd korki,
2014-05-26 15:18
2014-05-26 21:53
Bo światła są po to żeby sprawić ruch bezpieczniejszym, czego wadą jest obniżona przepustowość. Najlepszy przykład to mające powstać światła na pasach Hallera
2014-05-26 22:48
"Drogowcy zmienili program sygnalizacji w centrum Gdańska w ramach budowy systemu Tristar. W tej części miasta tworzą się gigantyczne korki. (...) Zmiany w sygnalizacji są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice
"Drogowcy zmienili program sygnalizacji w centrum Gdańska w ramach budowy systemu Tristar. W tej części miasta tworzą się gigantyczne korki. (...) Zmiany w sygnalizacji są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem."
Albo autor tekstu mnie obraża, albo rozumowanie jest następujące: system inteligentnego sterowania ruchem tworzy gigantyczne korki. Innego wyjaśnienia tego paradoksu nie znam, ale może ktoś mnie oświeci.
2014-05-27 07:56
autor chce powiedzieć że to kolejny bubel za 133 mln zł, wydano kasę na coś co się jak widać nie sprawdzi... jedyna szansa w fotoradarach bo tylko do tego to się nada
2014-05-26 15:05
zobaczycie w grudniu jak odpala fotoradary i odcinkowe pomiary, trójmiasto zostanie sparaliżowane na amen
2014-05-26 15:18
Poruszać się po drogach przepisowo to nie łaska?
2014-05-26 15:19
2014-05-26 15:23
Co dadzą? 30km/h na terenie całego miasta? Jak niektórzy zapier.. po Grunwaldzkiej 100km/h to się nie dziwie że maja ból d*pska o fotoradary
2014-05-26 17:26
Na lewym stówka to mało, lecę 120-140km/h w zależności od natężenia ruchu
2014-05-26 23:30
2014-05-26 20:07
Jeżdżę przepisowo. Idioci czasami siedzą mi na ogonie, wygrażają się lub zajeżdżają droga i hamują. Ale kurde w mieście jest 50!
2014-05-26 22:15
pozatym jak nikogo nie wyprzedzasz to znikasz na prawy pas.
2014-05-26 15:20
2014-05-27 10:03
2014-05-26 20:21
2014-05-26 15:25
20 letnich szrotów z Niemiec bez blach rej. Jak już pościg będzie za duży to do lasu i papa :)
2014-05-26 16:42
I wreszcie! Czas zrobić porządek z rozwydrzonymi kierowcami! Odechce się jeździć wszędzie samochodem!
2014-05-26 20:06
wysypiemy pinezki na ścieżce rowerowej, odechce się jeździć wszędzie rowerem (takie mniej więcej "myślenie" prezentujesz)
2014-05-28 12:01
2014-05-26 20:44
Jak uda ci się zawieść rowerem na orunie na 6:30 córkę do przedszkola a pożnie zdążyć do roboty na 7 rano na otomin to potrenuje na rowerze i postawie ci flachę.
2014-05-26 23:05
to po co cora jest w przedszkolu tak daleko od domu?
2014-05-26 23:20
po to zeby idiota mial pytanie.
2014-05-27 07:41
2014-05-27 11:24
Nikt nie wymaga od "żywicieli rodziny", aby przesiadali się na siłę na rower. Ale kiedyś dzieciaki podrosną i jeden problem Ci zniknie. I pewnie takich osób za kierownica jest z 50%. Mogliby zrezygnować z auta, bo mają
Nikt nie wymaga od "żywicieli rodziny", aby przesiadali się na siłę na rower. Ale kiedyś dzieciaki podrosną i jeden problem Ci zniknie. I pewnie takich osób za kierownica jest z 50%. Mogliby zrezygnować z auta, bo mają 5-10 km do pracy, co łatwo da się pokonać rowerem, często nawet pieszo, ale oni wolą wygodę a na forum chować się za argumentami takich osób jak Ty.
Z choinki się nie urwałem i znam te klimaty. Sam dowoziłem i jeszcze czasami dowożę chłopaka do szkoły. Ale obecnie ponad 50% czasu jednak kręcę rowerem, aby inni mieli luźniej na drogach:)
PS: Z Oruni do Otomina da się dojechać w 30 minut. Gdyby nie problem z przedszkolem, to te ok. 11 km spokojnie być zrobił do 7.
2014-05-26 22:42
zapominasz że kierowcy dają olbrzymie wpływy do budżetu w postaci akcyzy.
2014-05-26 22:25
no , jak zaczną pstrykać zdjęcia to połowa kierowców straci prawo jazdy za punkty , druga połowa straci auta z powodu nagłego chamowania i stłuczek. zostaną tylko tramwaje i skm-ki no bo autobusy też nie będą jeżdziły.Bo jak gwałtownie chamować autobusem pełnym ludzi ? - albo w ryja od pasażerów za hamowanie, albo co tydzień na ponowny egzamin.
2014-05-27 06:34
chamowanie to sport narodowy u nas. Na forach.
2014-05-27 07:43
2014-05-28 12:04
2014-05-27 07:52
2014-05-26 15:05
rower :)
2014-05-26 15:14
2014-05-26 18:12
2014-05-26 18:20
2014-05-26 15:43
dziury w jezdniach w zamian za fotoradary to jest biznes
2014-05-26 16:43
Popieram. Mniej chałasu i smrodu. I lepsze dla zdrowia.
2014-05-26 18:22
Wolniejsza jazda aut spowoduje, że gdańsk stanie się miastem smogu i hałasu nie do zniesienia.
2014-05-27 10:47
to właśnie dlatego UE, w tym Polska, będzie wspierać inne środki transportu.
Obecnie jest silny nacisk na rozwój transportu kolejowego. W naszym przypadku widać to na przykładzie PKM. Marszałek wycofa dotacje na
to właśnie dlatego UE, w tym Polska, będzie wspierać inne środki transportu.
Obecnie jest silny nacisk na rozwój transportu kolejowego. W naszym przypadku widać to na przykładzie PKM. Marszałek wycofa dotacje na dojazdy autobusami z Kartuz i Kościerzyny, bo ludzie mają korzystać właśnie z pociągów.
Zapewne też w niedługim czasie nastąpi ograniczenie ilości samochodów spalinowym na rzecz elektrycznych, przynajmniej w miastach.
Wszystkie duże miasta stawiają też na rowery i komunikację miejską, W Gdańsku ta ostatnia wygląda fatalnie, ale pewnie też będzie musiało się to zmienić.
Prawda jest taka, że samochody to wielki problem i coraz więcej osób to widzi. W Polsce od niedawna cieszymy się z szerokiego dostępu do motoryzacji, a już na horyzoncie pojawiają się ograniczenia. Wiele osób nie może się z tym pogodzić, ale nie ma odwrotu od tych zmian.
2014-05-28 12:14
prawda jest taka, że coraz więcej ludzi będzie się wyprowadzać z centrów miast, co już dawno nastąpiło w USA, Kanadzie i Australii, a teraz przechodzi i do nas. Wokół miast wyrastają gigantyczne osiedla domków i
prawda jest taka, że coraz więcej ludzi będzie się wyprowadzać z centrów miast, co już dawno nastąpiło w USA, Kanadzie i Australii, a teraz przechodzi i do nas. Wokół miast wyrastają gigantyczne osiedla domków i bliźniaków ("suburbie" czyli "przedmieścia" zupełnie nowego rodzaju), a w centrach nikt albo prawie nikt nie mieszka. W sumie po co, skoro wszystko można dostać na przedmieściu? Ci , którzy mieszkają w okolicach Obwodnicy Trójmiasta mają dostęp do wszystkich hipermarketów i wielu innych sklepów, a żeby pójść do teatru, muzeum czy do kina można ten raz czy nawet kilka razy w miesiącu (nawet co weekend) pojechać do centrum...
2014-05-27 15:09
2014-05-26 19:47
w naszym klimacie i w naszym górzystym terenie. No chyba, że ze wspomaganiem elektrycznym ale zima i tak jest na straty (nie licząc części maniaków)
2014-05-26 22:45
sam jeżdżę sporo na rowerze ale jak jest śnieg to nie ma opcji bo ścieżki nie odśnieżone, na ulicach przy krawężniku pełno śniegu już o bezpieczeństwie nie wspominając.
2014-05-26 23:59
A czym się on różni od klimatu Niemiec, czy Skandynawii, a ludzie tam jeżdżą masowo rowerami?
Mam 46 lat, staram się jeździć rowerem cały rok i w korkach nie stoję:) problemem jest tylko śnieg na drogach.
Górzysty teren był problemem na początku, ale teraz to tylko drobne urozmaicenie;)
2014-05-27 08:03
A u nas?.... bbuuuaahahaha (choć to śmiech rozpaczy)
2014-05-27 09:16
Tak jak pisałem, brak odśnieżania to jest problem, ale jedyny, jak dla mnie. Wiem, że jeszcze w wielu miejscach infrastruktura jest marna, ale pomału się zmienia.
Dzisiaj mały deszczyk, ale w sumie jechało się
Tak jak pisałem, brak odśnieżania to jest problem, ale jedyny, jak dla mnie. Wiem, że jeszcze w wielu miejscach infrastruktura jest marna, ale pomału się zmienia.
Dzisiaj mały deszczyk, ale w sumie jechało się fajnie, dużo fajniej niż zakorkowanymi na maksa Słowackiego i Spacerową (korek przeniósł się aż na Obwodnicę!). Dojazd z Osowej przez Owczarnię do Oliwy - 25 minut, z powrotem 35 minut.
Autem szybciej?
2014-05-28 12:15
dla niektórych problemem jest także zdrowie, nie pomyślałeś o tym? Z chronicznie (nieuleczalnie, przewlekle od kilku dziesięcioleci) chorymi zatokami czy płucami można samochodem jeździć cały rok (bo to żadne przeciwwskazanie), a rowerem (czy motocyklem) już niekoniecznie...
2014-05-27 07:37
I powodzenia oczywiscie.
2014-05-27 09:20
Chyba że zaczną odśnieżać. Temperatura nie straszna, jeździłem do -15st.
Wielu osobom wydaje się, że na rowerze zmarzną. Otóż nie mam takiej opcji:) Co więcej, dzisiejsza technologia pozwala kupić takie ubrania,
Chyba że zaczną odśnieżać. Temperatura nie straszna, jeździłem do -15st.
Wielu osobom wydaje się, że na rowerze zmarzną. Otóż nie mam takiej opcji:) Co więcej, dzisiejsza technologia pozwala kupić takie ubrania, że wystarczy założyć dwie lekkie i wygodne warstwy. Ale to trochę kosztuje. Ja ma tańszy ubiór składający się z 3 lekkich warstw na górze i jest OK.
2014-05-27 15:08
2014-05-26 15:05
Jakoś wcześniej tego aspektu Tristara nie nagłaśniali.
2014-05-26 15:17
2014-05-26 15:21
podobnie jak z budową Budyń arena, ECS, Teatru Szekspirowskiego - nagłaśniano tylko to co miało mieć pozytywny wydźwięk
2014-05-26 15:35
to pozytywny aspekt. Jesli ludzie w koncu dostrzegą ze tramwajem szybciej i taniej to sie przesiądą na komunikacje zbiorową. I nagle okaze sie, że nie potrzeba wydawac tyle kasy na nowe drogi i poszerzanie istniejących.
2014-05-26 16:30
Wszystko fajnie z tym zbiorkomem, tylko że jednak często nie jedzie się z punktu A do punktu B, a jeszcze dalej C, D i wraca do B, bo pani w okienku nie przyjęła druku, więc jeszcze do punktu F, żeby potem do D i na
Wszystko fajnie z tym zbiorkomem, tylko że jednak często nie jedzie się z punktu A do punktu B, a jeszcze dalej C, D i wraca do B, bo pani w okienku nie przyjęła druku, więc jeszcze do punktu F, żeby potem do D i na końcu się okaże że pani w okienku żąda jeszcze jakiegoś zaświadczenia, więc znów do punktu A i jeszcze raz do B. I zamiast normalnie autem załatwić sprawę w 2-3 godziny, zbiorkomem tracimy cały dzień. Nie jestem przeciwny komunikacji miejskiej, ale nie lubię być zmuszany do pewnych zachowań.
2014-05-27 13:47
2014-05-26 18:27
o autobusach, które w przeciwieństwie do tramwajow komunikują większą część miasta. Jak zwykle głupota i bezmyślność jak wtedy gdy zlikwidowali bez zastępstwa pętlę na jana z kolna doprowadzając prowizorkami do paraliżu
o autobusach, które w przeciwieństwie do tramwajow komunikują większą część miasta. Jak zwykle głupota i bezmyślność jak wtedy gdy zlikwidowali bez zastępstwa pętlę na jana z kolna doprowadzając prowizorkami do paraliżu komunikacyjnego śródmieścia czy puszczając linię 100 gnilną w korku i dopiero po apelach przekierowując ją na wałową do przychodni.
2014-05-27 09:39
2014-05-26 15:05
2 minutki szybciej tramwajem ale za to godzina dłużej autem.
Jeśli wydaje się wam, że ktoś się przesiądzie to komunikacji miejskiej to grubo sie mylicie!
2014-05-26 15:10
sporo taniej, a roznica czasu znaczna
2014-05-26 15:14
świetne rozwiązanie dla bezdzietnych żyjących na garnuszku rodziców.
2014-05-26 15:18
chyba drożej !!! jadę w 2 osoby z Chełmu na Marynarki Polskiej i samochodem na benzynę wychodzi na razie taniej
2014-05-26 15:23
to możesz być pewien że władza poprzez swoje sprawne jednostki odpowiedzialne za transport zrobi wszystko byś pożałował swojego wyboru
2014-05-26 18:28
a co z tymi co jeżdżą autobusami, ciulu?
2014-05-26 15:12
Uszczesliwianie na sile.
2014-05-26 16:01
2014-05-26 16:36
w jednym tramwaju masz tyle osób co w 80-100 samochodach więc rachunek jest prosty - tam gdzie więcej osób tam priorytet. Dochodzimy do absurdu gdy mamy w Gdansku ponad 600 samochodów na 1000 mieszkancow, a w Kopenhadze
w jednym tramwaju masz tyle osób co w 80-100 samochodach więc rachunek jest prosty - tam gdzie więcej osób tam priorytet. Dochodzimy do absurdu gdy mamy w Gdansku ponad 600 samochodów na 1000 mieszkancow, a w Kopenhadze niewiele ponad 300, a w Berlinie lekko ponad 400 - nie da się rozwijać miasta, można budowac kolejne pasy dróg ale to powoduje tylko zwiększanie liczby samochodów - przerobiono to na zachodzie w latach 70tych. Oczywiście można stosować model amerykański - autostrady po 7 pasów w centrum, ale a) zabija to centrum miasta b) wszyscy i tak stoją w korkach w godzinach szczytu.
Będzie tak jak wszędzie w Europie zachodniej - chcesz się szybko przemiescic wybierz komunikacje miejską, jak chesz jechać samochodem zawsze możesz ale to będzie trwało. I...Gdansk i tak jest najmniej zakorkowanym miastem w Polsce :)
I żeby była jasność pisze to jako człowiek który ma i jeździ samochodem, ale np. jadac do Gd Głównego nigdy nie jade samochodem, bo jest dłużej i drożej - a tramwaj szybko i sprawnie
2014-05-26 16:53
dla nich (tych zza granicy) samochód to nie jest największe dobro, błogosławieństwo co wielbić trzeba i pokazywać. Niestety jeszcze brakuje Polakom do reszty Europy.
2014-05-26 18:23
leczy mnie taka lemingoza objawiajaca sie w checi nasladowania 'zachodu'.... kompletnie bezrefleksyjne zdurnowacienie = lemingoza
2014-05-26 18:35
A teraz napisz mózgu kolejny teoretyczny bełkotliwy elaborat na temat jak mam się dostać tramwajem na kokoszki, orunię dolną, olszynkę, kowale, szadółki itp itd a i za chwilę kolejna ogromna część miasta zostanie odcięta od komunikacji tramwajowej w związku z remontem torowiska na moście siennickim
2014-05-26 18:43
chlopie skad Ty dane bierzesz ze w berlinie jest tak malo aut??? Pojedz, zobacz i dopiero się wypowiadaj
2014-05-26 20:09
przy tak (nie) rozwiniętej komunikacji miejskiej, dla sporej części osób samochód to konieczność? Jak trzeba mieć nierówno pod sufitem, żeby zaczynać od utrudniania kierowcom? To jest załatwianie sprawy od d... strony.
2014-05-27 07:04
ale nie jestem z Gdańska, a do niego muszę jakoś dojechać - najtaniej i najszybciej autem - tylko gdzie mam zostawić samochód?? Może jakiś parking przed wjazdem do centrum??
2014-05-27 08:30
Przy petli tramwajowej Lostowice Swietokrzyska
2014-05-27 08:52
Tylko do tej pętli tez trzeba dojechac. Ale po co zbudowac dwupasmową drogę od obwodnicy do pętli własnie? Przeciez lepiej machnąć dwupasmowke rowlolegle do linii tramwajowej, od pętli w kierunku centrum.
2014-05-27 08:03
na to że większość poruszających się aut po gdańsku ma rejestracje GDA, GKA, GWE więc te statystyki są w stylu Kaczyńskiego.... tablice GD próbują się wydostać w piątek na Kaszuby i wtedy to są korki
2014-05-27 08:50
stać w korkach samochodem to stój. Powodzenia!
2014-05-26 15:06
to zje....li, i kurka wodna wszyscy się przesiądą na tramwaje i rowery. A propo szanowna redakcjo, zrób w końcu artykuł o wykorzystyaniu służbowych rowerów przez urzędników w rozbiciu na miesiące i szczebel urzędnika, jak równiez zestawienie tego z jazdą samochodami służbowymi.
2014-05-26 16:37
Urzędasy śmigają aż miło samochodami rano do urzędów. Jestem za tym niech nawet mają 50% zniżki za jazdę komunikacją, ale niech to będzie przymus i ukłon że to ma sens. Ale w momencie kiedy mamy imitacje komunikacji
Urzędasy śmigają aż miło samochodami rano do urzędów. Jestem za tym niech nawet mają 50% zniżki za jazdę komunikacją, ale niech to będzie przymus i ukłon że to ma sens. Ale w momencie kiedy mamy imitacje komunikacji miejskich, gdzie nie ma żadnych alternatyw, bo jak się ze*ra SKM to możesz dojechać - ale chyba na drugi dzień! Komfort zapyziałych autobusów czy tramwajów to będzie na poziomie Europy, ale za 10 lat! Więc tijostar tak, ale za 10 lat...
2014-05-26 18:44
decyduja bo w eu zyjesz. oni decyduja co masz jesc i jak masz zyc. stolec a nie wolnosc. wolnosc to jest w kanadzie usa itd. unia ci mowi czy mozesz jesc wedzone kielbasy czy nie i jakie zarowki masz uzywac. tylko nowa prawica jkm moze nas uratowac.
2014-05-26 18:41
bo myślenie ma przyszłość. Także rodzimego języka: piszemy «à propos», bo to zapożyczenie z francuskiego.
2014-05-26 22:48
Dzięki dzisiejszym porannym korkom mój autobus (168) spóźnił się ponad 40 minut
Oczywiście na przystanku i w samym autobusie był taki tłum, że mogłam zapomnieć o wejściu do środka
Bilet mam 30dniowy ale w przyszłym miesiącu chyba kupię jakiś karnet taksówkowy
2014-05-26 15:08
2014-05-26 15:44
2014-05-26 18:05
koncerny specjalnie wysylaja smierdzacych do komunikacji, zeby obrzydzic pasazerom jazde. z tym trzeba walczyc! były darmowe ksiazki w tramwajach- teraz dac ludziom dezodorant.
2014-05-26 16:14
w ogóle dopuścił do swojego, ograniczonego drzwiami samochodu rozumku, że może warto spróbować skorzystać z komunikacji zbiorowej - choćby nawet częściowo - przesiadając się gdzieś na peryferiach by nie pchać się
w ogóle dopuścił do swojego, ograniczonego drzwiami samochodu rozumku, że może warto spróbować skorzystać z komunikacji zbiorowej - choćby nawet częściowo - przesiadając się gdzieś na peryferiach by nie pchać się samochodem do centrum - to mógłby nawet stwierdzić, że jego koszty spadną.
Tylko proszę osoby niekorzystające ze "zbiorkomu" o niewypisywanie bredni o zdezelowanych pojazdach i tabunach śmierdzących współpasażerów.
2014-05-26 16:20
to ze ludziska smierdzą to zadna brednia
2014-05-26 16:23
Mam gdzieś komunikację. Wolę w korku stać i dłużej jechać, ale przynajmniej siedzę na wygodnym fotelu, mam klimatyzację ustawioną wedle moich preferencji, ulubioną muzykę itd. itp. A koszty... cóż rzecz względna. Wolę
Mam gdzieś komunikację. Wolę w korku stać i dłużej jechać, ale przynajmniej siedzę na wygodnym fotelu, mam klimatyzację ustawioną wedle moich preferencji, ulubioną muzykę itd. itp. A koszty... cóż rzecz względna. Wolę zapłacić więcej ale mieć komfort. Gadka tak jak powyżej o komunikacji miejskiej to ściema. Gadanie kogoś kto nie ma inne wyjścia (albie brak na dobre auto, albo brak na benzynę itd.) - zwykła szukanie durnych wymówek...
2014-05-26 16:26
to Twoja sprawa :) Ja adresowałem wypowiedź do tych narzekających.
2014-05-26 22:47
żeby brzuch stracić na lato i kondycje podreperować :)
2014-05-26 23:04
ciekawe podejscie do zycia.... kazdy, kto nie ma ochoty tkwic w korkach, szukac kilkanascie minut miejsca do parkowania czy spedzac godziny w serwisach w oczekiwaniu na naprawy i przeglady to na pewno biedny jest i wymowek szuka.
Nie mierz ludzi swoja miara.
2014-05-27 10:05
Typowe argumenty kogoś kogo nie stać na samochód albo nie umie jeździć. Zresztą jakim cudem tramwaj jadący z prędkością roweru albo autobus stojący w tych samych korkach + przystanki mają być szybsze od samochodu. Nie pamiętam kiedy ostatnio stałem w takim korku żeby opłaciła mi się komunikacja miejska
2014-05-27 11:02
Ale korki będą się z roku na rok powiększać.
Sam jestem zwolennikiem auta i nie mogę się jego odzwyczaić.
Jednakże po przeanalizowaniu za i przeciw właśnie zacząłem rozpatrywać zostawianie auta pod
Ale korki będą się z roku na rok powiększać.
Sam jestem zwolennikiem auta i nie mogę się jego odzwyczaić.
Jednakże po przeanalizowaniu za i przeciw właśnie zacząłem rozpatrywać zostawianie auta pod domem i zmianę na skuter lub rower. Przesiadłbym się na komunikację, ale do pracy mam złe połączenie, ale liczę, że to się zmieni.
Czemu rozpatruje pozostawienia auta, bo dojazd do pracy zaczyna być nieprzewidywalny.
2014-05-26 16:24
Człeku zrozum, że są w tym mieście ludzie którzy nie mogą się przesiąść - bo dziennie muszą odwiedzić min. kilka miejsc w celach służbowych i tym wspaniałym transportem miejskim by im doby nie starczyło na załatwienie
Człeku zrozum, że są w tym mieście ludzie którzy nie mogą się przesiąść - bo dziennie muszą odwiedzić min. kilka miejsc w celach służbowych i tym wspaniałym transportem miejskim by im doby nie starczyło na załatwienie swoich spraw. Najlepsi są zaś urzędnicy, wprowadzający "sristar": jakoś pod UM cały parking zawalony autami urzędników, którzy przyjeżdżają do pracy rano, siedzą na d....cały dzień po czym wracają do domów. Niekonsekwencja?
2014-05-26 16:29
Jeżeli Ty musisz z przyczyn obiektywnych korzystać z auta to mówiąc krótko - masz pecha :) I powinieneś przyłączyć się do walki o to by Ci, którzy nie muszą - tego nie robili.
2014-05-26 22:27
nie ma pecha najprościej zacząć od wymiecenia śmieci z urzędu miasta
2014-05-26 18:24
Komunikacja zbiorowa, powiadasz. Rozumiem, że autobusy, według Ciebie mają skrzydła i przelatują nad korkami? To rzeczywiście, ja już wolę korek we własnym aucie, z klimą, ulubioną muzyczką, bez śmierdzących
Komunikacja zbiorowa, powiadasz. Rozumiem, że autobusy, według Ciebie mają skrzydła i przelatują nad korkami? To rzeczywiście, ja już wolę korek we własnym aucie, z klimą, ulubioną muzyczką, bez śmierdzących współpasażerów i idiotów klepiących kretynizmy przez komorki na tyle głośno, że muszę tego słuchać. SKM i tramwaj jednak nie wszędzie dojeżdżają.
2014-05-27 13:56
Git, ja też. Mam nadzieję, że nasze głosy dotrą wyżej :)
2014-05-26 20:10
Tydzień jeździłem tylko komuną i zdania jakoś nie zmieniłem, taniej i tylko to, ale nie po to zarabiam, żeby sobie tym głowę zawracać
2014-05-28 13:32
ja do pracy autem jade 20-25min
autobusem + tramwajem + dojscie okolo 55-65...
edziennie minimum godzina jadc tylko do i z pracy, a dodatkowe sprawy jeszcze wiecej + nie moglbym realizowac wielu fuch
2014-05-26 18:12
I niech ponoszą coraz większe! I piszę to nie z nienawiści lecz z troski o dobro społeczeństwa. NIech ponoszą koszty, a może nauczą się korzystać z komunikacji miejskiej.
2014-05-26 20:13
Niech koszt komunikacji będzie w 100% pokrywany ze sprzedaży biletów (a nie tylko 30 jak w tej chwili, reszta z podatków) to wtedy cwaniaczku pogadamy. Od moich pieniędzy się odstosunkuj
2014-05-26 20:29
Cena paliwa to 2 zł - reszta to podatki...
2014-05-26 23:03
Budżet zaoszczędzi miliardy na budowaniu nowych dróg
2014-05-26 20:37
Zesztą nie wiem czy jezdziliscie po m odernizacji Hynka w kierunku Rzeczpospolitej albo odwrotnie. Nqpieprzone pełno sygnalizatorow , ruch mały, a zielonych strzalek brak...
2014-05-26 15:09
Jak znikną korki, dzięki działaniu drogowców to napiszcie o tym.
Każdy wiedział, że tak się to skończy z tym tristarem.
2014-05-26 15:42
Z Gdańska do Gdyni stoi się prawie na każdym czerwonym! Kiedyś była zielona fala, dobrze się jeździło to ktoś chciał to ulepszyć, jak widać coś nie wyszlo...
2014-05-26 20:09
Też jest "zielona fala" przy okazji nie będziesz zanieczyszczał swoim wozem powietrza w mieście.
2014-05-26 20:22
a skm bierze prąd z piardów. idiota
2014-05-27 08:44
tylko że pasażerowie zanieczyszczają powietrze niedomytymi pachami...
2014-05-28 09:15
wole wąchać spaliny niż smród w skm-ce , najechało się słoików do miasta co sie całe życie w rzece kompali , teraz rzeki nima i smierdzą na potęge
2014-05-26 19:06
Piechtą chodzę
2014-05-26 22:01
Od kiedy z Śródmieścia Gdańska zrobił slums pełen nocnych monopolowych, pseudokasyn dla dresiarni i kiboli oraz witanych z otwartymi ramionami pseudoturystów (zazwyczaj dziesiątek koksów na wywczasach pomiędzy wizytami w
Od kiedy z Śródmieścia Gdańska zrobił slums pełen nocnych monopolowych, pseudokasyn dla dresiarni i kiboli oraz witanych z otwartymi ramionami pseudoturystów (zazwyczaj dziesiątek koksów na wywczasach pomiędzy wizytami w PUP i MOPS drących ryja po nocy) - przeniósł swoje d......ko do zamkniętej zony na osiedlu jelitkowskim i limuzyną z kierowcą swój zadek wozi na koszt podatników i zatruwając bezwstydnie miasto, które w swych piarowskich dyrdymałach chce rzekomo bronić przed "paskudnymi samochodziarzami egoistami".
2014-05-26 19:25
2014-05-26 19:49
tylko ludzie, którzy przy nim grzebią i go ręcznie "poprawiają"
2014-05-26 23:24
a to tristar jest jak skynet z terminatora? ktos go musi najpierw zaprogramowac, zanim osiagnie "swiadomosc"
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.