2019-10-11 08:58
Opinia wyróżniona
Nobel to niezwykle wyróżnienie. Bardzo cieszy, że pani Tokarczuk go otrzymała. W pełni na niego zasłużyła. Jej książki zachwycają.
2019-10-10 15:35
Opinia wyróżniona
Jednakże fakt iż Nobla nie dostał taki geniusz jak Stanisław Lem wciąż pozostaje dowodem na słabość komitetu noblowskiego.
2019-10-11 08:36
Lem jest nieprzetłumaczalny.
2019-10-11 09:36
2019-10-11 17:39
Ale sie nie udalo...
2019-10-11 20:31
Lem pisał prostym językiem bez żadnych karkołomnych konstrukcji gramatycznych, neologizmów czy gier słów. Co to za problem w tłumaczeniu?
Co innego np. Dukaj w "linii oporu". To zeczywiscie trudno czytać nawet po
Lem pisał prostym językiem bez żadnych karkołomnych konstrukcji gramatycznych, neologizmów czy gier słów. Co to za problem w tłumaczeniu?
Co innego np. Dukaj w "linii oporu". To zeczywiscie trudno czytać nawet po polsku a co dopiero tłumaczyć. Ale Lem?
Nawet jego bardziej filozoficzne pisma jak summa... ale też bez przesady. One były ciezsze ze względu na treść ale nie język.
2019-10-12 00:54
nie wiedzieć czemu po tłumaczeniu a jeszcze bardzie, sfilmowaniu, treść się gdzieś ulatniała...
2019-10-11 08:28
A widzisz ,ja z kolei nie jestem fanem twórczości Lema . Twoja wypowiedź jest jednak potwierdzeniem powiedzenia jednej z bohaterek filmu Chęcińskiego "sąd sądem ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie".Jeżeli jest
A widzisz ,ja z kolei nie jestem fanem twórczości Lema . Twoja wypowiedź jest jednak potwierdzeniem powiedzenia jednej z bohaterek filmu Chęcińskiego "sąd sądem ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie".Jeżeli jest inaczej to trzeba to zdeprecjonować tak samo jak choćby niekorzystne wyroki sądowe przegrane przez polityków które są określane różnego rodzajami przymiotnikami. .
2019-10-11 07:58
No niestety, nagrodę Nobla przyznają lewacy lewakom. Niestety p. Tokarczuk niezbyt lubi Polski i Polaków, a w dodatku jest pro aborcjonistką, wojującą feministką i działaczką LGBT...
2019-10-11 08:30
Prawica i myśl prawicowa nie powinna istnieć. Na szczęście zmierza do końca, pomimo chwilowych podrywów. Z perspektywy 100 lat nie będą one miały znaczenia.
2019-10-11 13:41
pluralizm,
wolność myśli i słowa
dyskurs społeczny
tolerancja
...
wsjo kukuruża...!!!
2019-10-11 08:01
znowu głos osoby która książki tokarczuk widziała co najwyżej na witrynie w empiku (bo raczej nie w środku sklepu)
2019-10-10 21:45
No nie wiem. Nie był zły ale mnie nie zachwycał. Napisal dużo ale w większości były to zeczy wtórne kręcące się ciągle wokół, statystyki, prawa wielkich liczb, wszystko się może zdarzyć przy odpowiednio dużej liczbie prób ect..
2019-10-13 11:32
2019-10-17 17:02
2019-10-10 21:58
Niestety talentu literackiego mniej. To nie byl Victor Hugo
2019-10-10 21:58
2019-10-10 19:18
Nie bylo to wygodne politycznie jak w rasie drapiezcow
2019-10-10 17:53
Pisał książki ciężkie do strawienia, przesiąknięte filozofiami i komunizmem. Na dodatek był związany z partią.
2019-10-10 16:19
To twór służb PRL.
2019-10-10 17:06
nawet głupota, wiałaby na twój widok
2019-10-10 21:12
Sam o tym pisał przecież.
No i proszę przeprosić.
2019-10-10 16:14
Zgadzam się. Tylko już Go niema wśród żywych. Niestety.
2019-10-10 14:06
Wielkie brawa Kochani.Polacy są wielcy!
2019-10-10 14:34
2019-10-11 12:07
2019-10-10 14:35
Olga Tokarczuk laureatką Nagrody Nobla w dziedzinie literatury za 2018 rok. Znana jest ona głównie z plucia na Polaków i oskarżania nas o najstraszniejsze zbrodnie.
Zaczynam myśleć, że my śniliśmy własną
Olga Tokarczuk laureatką Nagrody Nobla w dziedzinie literatury za 2018 rok. Znana jest ona głównie z plucia na Polaków i oskarżania nas o najstraszniejsze zbrodnie.
Zaczynam myśleć, że my śniliśmy własną historię. Wymyśliliśmy sobie historię Polski, jako kraju niezwykle tolerancyjnego, otwartego, jako kraju, który nie splamił się niczym złym w stosunku do swoich mniejszości. () Ale kiedy przyszedł test, okazuje się, że nie jesteśmy w stanie zdać tego egzaminu mówiła niedawno Tokarczuk w programie Minęła dwudziesta TVP Info.
2019-10-10 14:42
Gdzie tu plucie? To jedynie racjonalne i słuszne stanowisko. Polacy mają o sobie bardzo wygórowane zdanie, a rolą pisarzy jest między innymi wskazywać właściwe proporcje zjawisk. W 100 proc. zgadzam się z tą wypowiedzią.
2019-10-10 14:44
2019-10-10 15:09
i widziałam jak są upokarzani
2019-10-10 15:25
na zachodzie jest inaczej??
2019-10-10 16:38
Np. podpalenie meczetu w Gdańsku.
Np. Jedwabne.
Np. marsz równości w Białymstoku.
2019-10-10 16:52
Kwaśniewski zrobił nam wiele szkody swoimi słowami
2019-10-10 17:56
Niemcy, Żydzi, Sowieci...
2019-10-10 18:04
Nie kalaj własnego gniazda,boś ptak kiepski.
2019-10-12 00:19
Zabijaliśmy żydowskich sąsiadów tak jak Ukraińcy sąsiadów polskich. Oczywiście bez wojny wywołanej przez Niemców by się to nie stało
2019-10-10 22:00
Polacy maja jakis dziwny kompleks nizszosci pomieszany z mania wywyzszania sie. Niby sie wstydza, ze z Polski jak sa zagranica, ale uwielbiaja sie wywyzszac i "licytowac" co maja lepsze, etc.
2019-10-11 04:44
A ty jakie masz kompleksy, że tak plujesz na Polaków? Jak ci nie pasuje to wyjedź do swoich.
2019-10-10 21:55
Tak Twoja zasluga albo wina, ze sie w Polsce urodziles prosze Cie, zacznij od swojego zycia.
2019-10-10 16:21
2019-10-10 16:46
2019-10-10 18:21
Już od kilkudziesięciu lat nagrody te nadawane są ludziom wg doraźnych potrzeb politycznych
2019-10-11 16:50
errare humanum est...
zrobiono mu krzywdę, prostaczkowi, bo w to uwierzył...
2019-10-12 00:21
To różnica
2019-10-11 07:50
Tylko niektórzy Polacy są wielcy.
2019-10-11 12:11
2019-10-10 14:10
Nie miałem okazji poznać twórczości Autorki, ale chętnie coś przeczytam. Opis Ksiąg Jakubowych mnei zainteresował - warto?
2019-10-10 14:33
Po prostu poczytaj, jak ci nie podejdzie to odłożysz. Nobel nie jest wystarczającą rekomendacją? :)
2019-10-10 14:48
Nie wszyscy mi przypadli do gustu, przecież nie można aż tak generalizować :)
2019-10-10 19:04
no generalnie to Nobel nie jest wystarczającą rekomendacją :) mają swój specyficzny gust i czasami nagradzają autorów mocno przekombinowanych.
2019-10-10 20:25
o którą w dzisiejszych czasach naprawdę trudno.
2019-10-10 21:40
2019-10-11 08:35
I tak i nie. Przejechałam się na Lessing, Clezio, Coetzeem, Jelinek, nawet Munro. Nie uważam tego za czołówkę światowej literatury i nie czuję się przez to gorzej;)
2019-10-11 08:31
Tak jest , wystarczającą rekomendacją jest 500 zl ktore dostaniesz .Takie rzeczy się tylko liczą .
2019-10-11 08:46
I polezec na kanapie aby ja przecztac.
Zamiast klepac palety w "pana pracodawcy" lub stac pod jego brama.
2019-10-12 14:55
och, ach, objawił się intelektualista histerycznie rzucający się na wszystko, czego często nie rozumie, byleby tylko mieć czym zaimponować :) nie da się wakacjami w szarmelszejk, to chociaż książką noblistki w busie
2019-10-10 14:46
Zdecydowanie. Świetnie napisane. Gorąco polecam.
2019-10-11 08:34
Widzisz 8 osób jest przeciw, ciekawe czy przeczytali czy to tylko oficjalna linia partii i jej dzisiejszy przekaz. Minister Gliński miał dziwną minę jak się dowiedział o nagrodzie, zadowolony specjalnie nie był.
2019-10-10 14:52
2019-10-10 15:51
za długa
2019-10-11 08:34
Weź polowę porcji.
2019-10-10 16:46
Jeśli ktoś Tokarczuk nie zna w ogóle, to raczej polecam na początek Biegunów lub Annę In w grobowcach świata.
Na rozgrzewkę w sam raz.
2019-10-10 16:50
2019-10-10 16:51
2019-10-10 17:01
Tokarczuk od dłuższego czasu jest doceniana na świecie, po prostu świetnie pisze.
2019-10-10 18:01
Tokarczuk pisze naprawdę nieźle a jej książki doprawdy ciężko zaliczyć do "politycznie zaangażowanych".
Może tylko "pług" nieco się wyłamuje bo to jest trochę o przyrodzie i zwierzętach ale to też nie jest zadna "biblia veganizmu "
2019-10-10 19:53
Spróbuj znaleźć 1 pisarza z górnej półki literackiej, który wspierałby łamanie demokracji i pakowanie się obywatelom do łóżek. Powodzenia. Za takim podejściem to Miłosz i Skłodowska też nigdy Nobla by nie dostali - swego czasu również mieli nie po drodze z naszym ówczesnym reżimem.
2019-10-10 21:42
umysł prawicowy nie sprzyja tworzeniu sztuki.
2019-10-11 17:36
Pakuja mi sie do lozka...
2019-10-10 19:48
Księgi Jakubowe to cegła, na pierwszą lekturę może być zbyt przytłaczająca.
2019-10-10 19:59
Może jest króciutki ale ma naprawdę niesamowity klimat. Bieguni mi osobiście średnio choć to na pewno nie jest zła książka. Po prostu pewnie motywy się mi w niej nie podobały. Coś tam było nieutentycznego, sztucznego.
Nie byłem w stanie dać wiary pewnym postaciom. Ich umysły były dla mnie nieautentyczne.
2019-10-11 01:30
A ja kilka lat temu kupiłam lubemu "Księgi Jakubowe" - to był pierwszy kontakt z literaturą Pani Tokarczuk i sobie wyobraźcie Państwo, że się podobało. Chłonięte Księgi były z wielką pieczołowitością. Także w nie swoim imieniu polecam i kończę książkę, którą również ostatnimi latami wszystkim prezentuję, a mianowicie piszę o "Biegunach"
2019-10-10 19:48
Księgi Jakubowe na długo zostają w pamięci. Przybliżają autentyczny świat i wydarzenia historyczne. Książka jest poparta licznymi dokumentami. zachęcam
2019-10-10 21:35
O Holokauście?
2019-10-10 21:39
O sekcie, o kilku miejscach w naszej części świata.
2019-10-10 23:12
Warto,
2019-10-11 13:43
Jestem miłośniczką twórczości Tokarczuk, ale "Księgi Jakubowe" to książka na której poległam, jak zresztą większość moich znajomych. Polecam zacząć od czegoś lżejszego- " Prawiek i inne czasy"? "Dom dzienny dom nocny"? "Podróż ludzi księgi?"
2019-10-10 14:10
No i dobrze. Niech się cieszy.
Opinia została zablokowana przez moderatora
2019-10-10 14:21
Poprzednio taką nagrodę otrzymała Szymborska a to pokazuje skale tego sukcesu.
2019-10-10 14:38
2019-10-10 14:45
2019-10-10 16:48
to to że mordowali Żydów gorliwiej od Niemców i że żydzi to "niewolnicy" Polaków!
Zapomniała "wasze ulice nasze kamienice". Zapomniała jakiej rasy byli oficerowie NKWD i UB, zwłaszcza ci co mordowali Polaków? Można dłużej pytać ale ty masz chyba coś nierówno.
2019-10-10 17:27
Jeszcze dorzuć księgi mędrców Syjonu i podobne prawicowe badziewia, Tworki stoją otworem dla takich geniuszy po podstawówce.
2019-10-10 23:56
są ok. Prawicowe to bzdury. Ile ty masz lat zajączku? Ja całe życie grzebałem się w ty podłym lewactwie i nic gorszego nie może się ludziom przydarzyć! Alboś ślepy (może chory na nosówkę) albo g***i. (właściwe podkreślić).
2019-10-11 08:32
To dopiero zakała ludzkości wraz z religią, kaczor.
2019-10-11 13:21
na tatusia. Istniejesz jedynie dzięki prawicowym poglądom i przedsiębiorczości. Lewactwo nigdy nic nie wymyśliło, nie zbudowało (oprócz więzień i mogił). Wszystko co wypracują pracowici prawicowcy rozkradną pod pozorem
na tatusia. Istniejesz jedynie dzięki prawicowym poglądom i przedsiębiorczości. Lewactwo nigdy nic nie wymyśliło, nie zbudowało (oprócz więzień i mogił). Wszystko co wypracują pracowici prawicowcy rozkradną pod pozorem czynienia dobra ludzkości. Gdybyś się uczył pilnie nie ulegając propagandzie lewackich pedagogów (np UG) to byś to wiedział! Ale ... nigdy nie jest za późno.
P.S. Religia i Kaczor nie mają z tym nic wspólnego.
2019-10-11 18:15
to wiedział byś, że wpływ jakiejkolwiek ideologii czy religii na zaistnienie postępu cywilizacyjnego jest w najlepszym wypadku dyskusyjny.
2019-10-10 23:58
do Tworek to uważaj bo tam komuchy zsyłały niewygodnych przeciwników. To była zbrodnia przeciwko ludzkości. to się nie przedawnia.
2019-10-10 22:01
soczewka tej Polski...
2019-10-11 02:16
Chodzi ci o te Żydówki które uratowali z obozu zagłady?
2019-10-11 07:00
albo sami zabijali.
2019-10-11 12:13
2019-10-11 13:15
masz jakieś rewelacyjne wiadomości. Kłusem do IPN! bo ja znam tylko przypadki zabicia żydów w mundurach NKWD i donosicieli. Ale takich to i Polaków zabijali.
2019-10-10 18:54
a tu dali nagrodę osobie która nie należy PiSu i nie została wyznaczona przez prezesa - jak śmieli ci Szwedzi tak bez pozwolenia. Na dodatek brała udział w paradach wolności. To potwarz i rzucanie kłód pod nogi nowych elit pisowskich z Banasiem, Chrzanowskim i Misiewiczem na czele
2019-10-10 19:10
nagrodą Nobla
2019-10-10 21:37
Uff, to niedobrze o niej świadczy
2019-10-10 23:51
zbłaźnił (jak zresztą większość lewaków i POwiaków). Nobla przyznaje Norweski Komitet Noblowski. Szwedzi oglądają to tylko w TV. Ale braki wiedzy przykrywa się tupetem i gra gitara. Nie dziwota że Banasie i s-ka
zbłaźnił (jak zresztą większość lewaków i POwiaków). Nobla przyznaje Norweski Komitet Noblowski. Szwedzi oglądają to tylko w TV. Ale braki wiedzy przykrywa się tupetem i gra gitara. Nie dziwota że Banasie i s-ka przesłaniają ci fałszywych upolitycznionych sędziów, wykłady Neumanna, rabunki Gawłowskiego, Amber Gold, rabunki w grupie Azoty itp, itd. Można tak godzinami o faktach. tylko po co? Lemingi nie przyswajają ot co.
2019-10-11 01:21
Kaczyński powinien otrzymać?
2019-10-11 02:27
nie teraz. Kiedyś może. Za to o Kaczyńskim nawet jak się zmieni ustrój (co jest możliwe przy takim naporze lewactwa), to będą się twoje wnuki (kurde może ty nie będziesz mógł mieć wnuków no bo nie wiem te płcie ...), uczyły w szkole (o ile jeszcze jakaś będzie) w pozytywnym świetle.
2019-10-11 08:33
2019-10-11 13:28
Tak oficjalnie okazywać to że masz geny prostaka z za Buga.
2019-10-11 20:55
2019-10-10 15:21
że wiele razy szykanowała Polskę i Polaków.
2019-10-10 16:14
Wiesz co znaczy słowo - "szykanować" ? Poszukaj wytłumaczenia w słowniku, potem pisz...
2019-10-11 10:59
Przedstawienie ograniczonego obrazu rzeczywistości, jednostronnego i prywatnego widzenia skupionego na zachowaniach skrajnych i jednostkowych jest utrudnieniem i ograniczeniem.
Szczególnie dla prostych umysłów,
Przedstawienie ograniczonego obrazu rzeczywistości, jednostronnego i prywatnego widzenia skupionego na zachowaniach skrajnych i jednostkowych jest utrudnieniem i ograniczeniem.
Szczególnie dla prostych umysłów, które przyjmują to za normę, prawdę objawioną i wykładnie świata w oderwaniu od uwarunkowań i innych opinii. Jak w kultowym filmie - "...bo każdy złodziej to pijak!"
Niestety, to się dobrze sprzedaje, bo lubimy podglądać zło a jego tle poczuć się lepiej. No i jest to bardzo przydatne do tworzenia przydatnych narracji.
2019-10-11 17:42
Ona wie bo on czyta......z pewnością coś czyta i ogląda o 19.30 program TVP
2019-10-10 16:40
2019-10-11 02:32
umieć czytać. Przekazy są między wierszami. W Księgach jakubowych na pewno. Ale po co aż tyle czytać tą nudna literaturę, (jeszcze cię rozboli głowa!). Starczy poczytać jej wypowiedzi do prasy. W jakiej to już sam się domyśl.
2019-10-11 08:32
wiesz... żeby sama wyrobić sobie zdanie. ale to chyba niezrozumiałe dla kogoś komu wystarczy bez zająknięcia przeczytać to co partia podsyła w biuletynie
2019-10-11 13:34
proszę to co napisałaś powiesić sobie nad łóżkiem. Dobra lektura co rano. Po 1002 razach, może wtedy będziesz czytać teksty ze zrozumieniem bo tytuł podałem.
2019-10-11 17:45
Tak jest , po co czytać TVP przekaże oficjalny przekaz co masz myśleć na jakiś temat. Taki wyborca jest potrzebny dzisiejszym rządzącym.
2019-10-10 20:00
Noo. Wg tej pani jesteśmy mordercami żydów i władcami niewolników. Wypowiedź z 2015 roku. Jedna z wielu.
2019-10-10 20:06
Historia nie jest pisana przez PiS i nie jest taka wygodna. Często mam styczność z ludźmi, którzy pamiętają te czasy i Ci co mordowali bali się o swoje życie. Taki ustrój nam teraz chce Kaczyński sprawić, że kto będzie przeciwko zostanie spacyfikowany.
2019-10-10 22:22
Nie jest wygodna. Np. na kresach, żydowska biedota denuncjowała "polskich panów" komunistom Stalina, co było opisane literacko w książkach Sergiusza Piaseckiego (bez nobla) "W cieniu Wielkiej Niedźwiedzicy". Nota bene wierchuszka komunistów radzieckich też była pochodzenia izraelskiego (źródło - książka "Czarna księga komunizmu")
2019-10-10 21:03
tak szykanowana, ze zwolnili ją z podatku od nagrody. Rzeczywiście...
2019-10-10 21:46
Szykanowana? Czy ty durniu wiesz co to słowo znaczy?
2019-12-06 17:43
Dla mnie totalna porażka ,nobel przyznany na siłę,książki po prostu beznadziejne,sorry ale ja nie uważam jej jako noblistki.takie wypociny to do gazetek można pisać,nobel przyznany za poglądy bardzo slabe
2019-10-10 14:21
i wielki sukces Polski w świecie.
2019-10-10 16:51
2019-10-11 00:34
2019-10-10 22:51
Chyba autorki
2019-10-11 07:02
spokojnie... jeszcze z miesiąc i PIS przypisze sobie zasługi hehe
2019-10-10 14:22
Nie tylko dlatego, że lewaczka. Ale - przede wszystkim - dlatego, że ta nagroda od dawna nic nie znaczy, stawszy się narzędziem politycznych manipulacji. I to jeszcze nie byłoby najgorsze - gdyby nie to, że tak strasznie
Nie tylko dlatego, że lewaczka. Ale - przede wszystkim - dlatego, że ta nagroda od dawna nic nie znaczy, stawszy się narzędziem politycznych manipulacji. I to jeszcze nie byłoby najgorsze - gdyby nie to, że tak strasznie szkoda "prawdziwych" noblistów w dziedzinie literatury, z początków funkcjonowania nagrody, i ich dokonań, które ulegają nieuchronnemu w tej sytuacji deprecjonowaniu. Trochę podobnie jak tytuły i stopnie naukowe albo inne - cenne dawniej - rzeczy, które równie straciły blask.
2019-10-10 14:24
Myślę , że przemawia przez Ciebie zazdrość albo charakter typowego polaka . Zimno to źle, ciepło to źle. Po to są nagrody, żeby takiemu chłopakowi co ma 13 lat i stoi pod klatką było znane, że Polka dostała Nobla
2019-10-10 16:31
To znaja Liroya
2019-10-10 16:56
2019-10-10 14:25
Pierwsze co piszesz, to oczywiście wyciągnięcie faktu, że lewaczka. Dalej nie czytam, szkoda czasu na wywody i**oty
2019-10-10 15:05
Często czytam Twoje wypowiedzi i popieram je. Z tą trudno jednak zgodzić się. Zapoznaj się z wypowiedziami pani Tokarczuk o Polsce i Polakach , zamieszczonymi w niemieckiej prasie . Może jednak cofniesz to niekulturalne ostatnie słowo, adresowane do Polihistor.
2019-10-10 17:27
I tu jest sedno sprawy. Nie łączmy dwóch skrajnych rzeczy w jedną całość.
2019-10-10 20:24
Sednem wypowiedzi , którą zamieścił Polihistor , są mieszane uczucia , dotyczące obecnego prestiżu nagrody Nobla . W odczuciu Polihistora nagroda ta stała się ... "narzędziem politycznych manipulacji"... Zgadzam się z
Sednem wypowiedzi , którą zamieścił Polihistor , są mieszane uczucia , dotyczące obecnego prestiżu nagrody Nobla . W odczuciu Polihistora nagroda ta stała się ... "narzędziem politycznych manipulacji"... Zgadzam się z tym. Na przyznanie nagrody Nobla ma wpływ dobra praca tłumaczy, doskonałe lobbowanie i właśnie atmosfera polityczna. Masz prawo mieć inne zdanie , używanie obraźliwych słów nie przystoi jednak.
2019-10-10 22:07
2019-10-11 15:30
czy tworzy się na zamówienie i "na metry"?
2019-10-10 15:33
Brawo!!!!!
2019-10-11 15:29
ale odmawiać mu inteligencji to jest raczej ryzykowne.
To chwyt z arsenału "odczłowieczenia" i nie wystawia tobie dobrej cenzurki.
A jeśli zakładasz, że szkoda czasu na zdanie odrębne... No to już chyba blisko do "czerwonych książeczek". Kiedy "hunwejbini" na ulicach?
2019-10-17 17:18
Z którą można się zgadzać lub nie, ale wyzywanie od i**oty na podstawie jednego wyrazu świadczy co najmniej o tym, że nie masz na tyle dobrej woli aby dyskutować merytorycznie (o braku kultury osobistej nie wspominając).
Z którą można się zgadzać lub nie, ale wyzywanie od i**oty na podstawie jednego wyrazu świadczy co najmniej o tym, że nie masz na tyle dobrej woli aby dyskutować merytorycznie (o braku kultury osobistej nie wspominając). W takim razie lepiej w ogóle nie włączać się do dyskusji. Co ciekawe to właśnie ludzie o lewicowych poglądach najczęściej odwołują się do argumentów ad hitlerum, jednocześnie mając na sztandarach walkę o wolność słowa, walkę z hejtem, itp.
2019-10-10 14:32
Człowieku jesteś chory z nienawiści czy z urojenia.To Polka ją otrzymała i należy być z tego jako Polak bardzo dumny.
2019-10-10 15:30
Dumny jako Polak bo Polka dostała Nobla.
A jeśli inny Polak jest np. seryjnym mordercą to czujesz się współwinny? Jako Polak oczywiście.
2019-10-13 11:36
2019-10-10 15:04
ale ksiażki sa naprawde niezłe.
Popełniła co prawda kilka mocno średnich i lekko głupich eseji (np Moment niedźwiedzia) ale nie zmienia to faktu że książki pisać potrafi i bynajmniej nie epatuje jakaś propagandą .
2019-10-10 16:33
Nie poszła w kierunku Holland na froncie walki z polskością o lgbt
2019-10-11 12:15
to ten sam model biznesowy
2019-10-10 16:05
W taki sposób można dyskutować tylko o jednej kategorii, a mianowicie nagrodzie Pokojowego Nobla, gdzie decyzje faktycznie ostatnimi laty były dziwne. Czemu uważasz, że w przypadku innych kategorii jest tak samo? Tylko proszę o jakieś argumenty
2019-10-10 16:37
Od początku XX w decyzje noblo- literackie były dziwne, wielu lewicujących (chociaż dobrych) autorów...Albo nie ma już "takich" autorów obecnie jak w latach świetności nobla, a komisja chce nagradzać obecnych, będacych na czasie literatów
2019-10-10 21:57
Dobrzy autorzy. Jest coś takiego?
2019-10-11 15:40
Czyli autor wyróżniony tegorocznym Noblem.
2019-10-11 16:02
Przy czym nie bardzo wiadomo, jak jest naprawdę - powodem takiej powszechnie powielanej opinii był i jest stosunek Handkego do medialnego obrazu wojny w byłej Jugosławii i jego niezgody na wyłączne obwinianie Serbów w medialnej narracji.
2019-10-10 16:23
Dla ciebie chyba wszystko jest polityczną manipulacją.
2019-10-10 16:55
Czytam duzo w obcych mediach i jest dokladnie jak piszesz. Zachodnia Europa staje sie marxistowska i bardzo wrogo odnosi sie do Polski. A juz szczegolnie do naszego rzadu Prawa i Sprawiedliwosci. Nobel, ten pokojowy i
Czytam duzo w obcych mediach i jest dokladnie jak piszesz. Zachodnia Europa staje sie marxistowska i bardzo wrogo odnosi sie do Polski. A juz szczegolnie do naszego rzadu Prawa i Sprawiedliwosci. Nobel, ten pokojowy i literacki sluza dzisiaj wylacznie w celu manipulowania spoleczenstwem. Dla mnie licza sie tylko i wylacznie Noble z dziedzin naukowych, tj technologicznych czy medycznych a reszta to niszowa propaganda. Tyle ze bardzo naszemu krajowi szkodliwa.
2019-10-10 17:55
To faktycznie są obce media, jak TVPKurski.
2019-10-11 12:14
Bo tytuły znasz ale do ręki nie weźmiesz. W odróżnieniu od przedmówcy. Bo on szuka, sprawdza i analizuje.
Ty wierzysz.
2019-10-10 16:57
2019-10-10 22:05
wybacz, myślę że to już ten wiek
2019-10-10 23:02
Na szczęście mamy ciebie, beztytularna autorkę komentarzy na Trójmiasto.pl, której wpisy porywaja tłumy...do chęci popełnienia zbiorowego samookaleczenia albo dalej, samobójstwa z poczucia wstydu ze głupotę wyrażasz w ich ojczystym języku :(
2019-10-12 10:28
Nobel dla was
2019-10-12 19:24
jeśli piszesz, może umiesz też czytać. Nie wahaj się tego używać, prawaku
2019-12-19 13:58
No nie wiem. Jednym z owych wczesnych, "prawdziwych" noblistów był Churchill, który dostał nagrodę za przemówienia. Niepolityczna nagroda? Wątpię. Dziwię się jednak, że nagrody Nobla nie dostał np. Umberto Eco.
2019-10-10 14:31
2019-10-10 14:32
tylko sie cieszyc z takiego docenienia p.Olgi
2019-10-10 14:41
ma stac na polce obok sienkiewicza????
hehehe to dopiero satyra
2019-10-10 14:45
2019-10-10 14:45
Ach, Ci zawsze nie zadowoleni... weź człowieku daj spokój...
2019-10-10 15:16
nie z przymiotnikiem piszemy łacznie.Gdybyś czytał/ła więcej ksiązek, to mnie byłoby błędów. Daj człowieku spokój z takimi bykami.....
2019-10-10 15:25
" ignorant" ma prawo do wyrażania własnych myśli. Nie używa obraźliwych słów. Gdybyś Ty w swojej wypowiedzi stosował/a zasady języka polskiego , " nie zadowoleni " nie byliby tacy niezadowoleni.
2019-10-10 16:08
Uff, nagle wyleźli czytelnicy, co żadnej książki nie przeczytali (jak ten klasyk z YT) ;)
2019-10-10 14:59
Może lepiej STAĆ na półce . co Ty na to ?!
2019-10-10 15:05
za malo czytalem kafki moj blad
2019-10-10 15:13
2019-10-10 17:19
O. Tokarczuk to o wiele bardziej wyrafinowana i bardziej uzdolniona pisarka a jej powieści nie są tak eklektyczne jak H. Sienkiewicza. Ale jeśli ktoś lubi też Sienkiewicza to nikt nie powinien zabraniać mu trzymania go
O. Tokarczuk to o wiele bardziej wyrafinowana i bardziej uzdolniona pisarka a jej powieści nie są tak eklektyczne jak H. Sienkiewicza. Ale jeśli ktoś lubi też Sienkiewicza to nikt nie powinien zabraniać mu trzymania go na półce obok książek Tokarczuk i nie nazywałbym tego satyrą. Bez przesady- Sienkiewicz aż taki zły nie był, pióro miał nienajgorsze...
2019-10-10 18:00
hehe a to sofistka ! :)
2019-10-10 19:14
2019-10-10 20:44
W żadnym wypadku " ignorant" nie jest abderytą ! Natomiast Ty masz raczej beocki umysł. :)
2019-10-10 21:46
2019-10-11 07:18
wreszcie spelnilo sie moje ukryte marzenie...kobiety sie o mnie pobily !
2019-10-11 11:39
...
2019-10-13 11:38
2019-10-12 14:54
Sienkiewicz Tokarczuk do pięt nie dorasta.
2019-10-12 20:12
koło Sienkiewicza Rej i Frycz Fodrzewski. Koło Tokarczuk Bator i Magdalena Tulli i Stasiuk
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.