2020-06-22 21:42
Opinia wyróżniona
Brakuje tego odcinka,jak i wielu innych,ale ,.nie od razu Kraków zbudowano"cieszy mnie każdy nowy odcinek ,poza drogowymi niebezpiecznymi dla nas rowerzystów pasami ,które gratis też dają nam masę spalin ze starych szrotów których nieprzebrane ilości u nas jeżdżą
2020-06-23 06:42
Ale właśnie pasy rowerowe na jezdni to jest najlepsze rozwiązanie dla rowerzystów jakie może być. Nie przecina jezdni, żaden pieszy nie wtargnie tak jak na DDR, bo to jednak część jezdni, dla samochodów jesteśmy lepiej
Ale właśnie pasy rowerowe na jezdni to jest najlepsze rozwiązanie dla rowerzystów jakie może być. Nie przecina jezdni, żaden pieszy nie wtargnie tak jak na DDR, bo to jednak część jezdni, dla samochodów jesteśmy lepiej widoczni niż zbliżając się do przejazdów na równi z pieszymi, pasy rowerowe mają lepszą nawierzchnię bo zazwyczaj dobrą bitumiczną jak dla samochodów. A spaliny, no proszę, że niby jadąc 2 metry dalej na DDR to będzie ich mniej?!
2020-06-23 09:03
Wolę jak mi pieszy wejdzie na ścieżkę, niż autobus wyjeżdżający z zatoczki zgarnie mnie i moje dziecko z pasu narysowanego na jezdni. Nie rozumiem rysowania takich pasów w miejscach gdzie spokojnie jest miejsce na bezpieczną ścieżkę rowerową wzdłuż chodnika. np ulica Jana Pawła II na Zaspie.
2020-06-23 11:22
Warto przypomnieć, że obowiązują przepisy ruchu drogowego, więc jeśli poruszasz się pasem rowerowym to masz takie prawa i obowiązki jak samochody obok. W terenie zabudowanym mamy obowiązek wpuścić autobus wyjeżdżający z
Warto przypomnieć, że obowiązują przepisy ruchu drogowego, więc jeśli poruszasz się pasem rowerowym to masz takie prawa i obowiązki jak samochody obok. W terenie zabudowanym mamy obowiązek wpuścić autobus wyjeżdżający z zatoczki, więc jeśli taki autobus Cię "zgarnia" to znaczy, że nie ustąpiłeś pierwszeństwa i to twoja wina. A jeśli się obawiasz to z małym dzieckiem możesz zgodnie z prawem jechać chodnikiem.
Oczywiście są miejsca gdzie lepiej sprawdza się poprowadzenie DDR bo jest na to miejsce i nie wiele jest punktów kolizyjnych (np. pomiędzy operą bałtycką, a bramą oliwską lub wzdłuż Hallera), ale są też miejsca gdzie ich stosowanie jest absurdalne i o wiele lepiej sprawdzą się pasy rowerowe (np. Armii Krajowej w Sopocie). Wzdłuż Jana Pawła II jest miejsce na jedno i drugie, ale osobiście bardzo lubię tamte pasy, bo przejechać tę aleję to chwila. Zakładam, że koszt pasów rowerowych jest dużo niższy, więc, jeśli (przykładowo) w tej samej cenie mogę mieć 5km pasów, a 1,5km DDR, to wolę to pierwsze. No i ważne jest uspokojenie ruchu samochodów, jak np. na Wita Stwosza
2020-06-23 11:36
autobus wyjeżdżając nie może też stworzyć zagrożenia, więc nie jest tak do końca z tym "zgarnianiem". Pierwszeństwo ma dalej pojazd na jezdni, a nie autobus włączający się do ruchu. Umożliwienie włączenia do ruchu to nie jest pierwszeństwo. Warto o tym pamiętać.
2020-06-23 10:06
Nie jesteś sam na drodze
2020-06-23 09:12
Pas na Jana Pawła II na Zaspie ma sens, chociaż obok mogłaby powstać dwukierunkowa droga dla rowerów z prawdziwego zdarzenia. Najważniejsze jest uspokajanie ruchu i redukcja skali ruchu tranzytowego na ulicach lokalnych, gdzie rowerzyści powinni się czuć bezpiecznie w tzw. ruchu mieszanym.
2020-06-23 10:26
Podobnie jak niema sensu jazda rowerem by wdychać spaliny.
2020-06-24 21:35
2020-06-28 23:54
obserwacja temu przeczy
2020-06-23 11:32
2020-06-22 22:08
2020-06-24 21:39
Wczesniej ten bezmózgowiec twierdził ze pól metra nic nie daje bo nawet nie wie jaka jest odległość od ulic teraz już mu się zmieniło na 2 metry. Tacy jak on nie powinni mieć nawet praw wyborczych .Tak tylko drogi rowerowe poza ulicami maja jakikolwiek sens.!
2020-06-22 19:48
No i elegancko, jestem na tak. Kiedy powstanie ścieżka na ul. Kołobrzeskiej od strony ul. Grunwaldzkiej?
2020-06-23 09:17
No I wydzielenie osobnego pasa dla rowerów, a nie jakieś badziewie w stylu wydzielenia w jezdni pasa dla rowerów.
Jezdnia dla aut, a ścieżki rowerowe dla rowerów. A nie jakies tanie niebezpieczne
No I wydzielenie osobnego pasa dla rowerów, a nie jakieś badziewie w stylu wydzielenia w jezdni pasa dla rowerów.
Jezdnia dla aut, a ścieżki rowerowe dla rowerów. A nie jakies tanie niebezpieczne rozwiązania.
Że drogo? I tak na ścieżki rowerowe pieniądze daje Unia Europejska, a nie miasto Gdańsk. Więc argument o "drogości" mnie nie przekonuje.
2020-06-22 20:07
a jak nie było tak nie ma
2020-06-22 20:11
Drogi dla rowerów muszą oferować standard komunikacyjny, a nie spacerowy.
2020-06-22 21:38
A może frytki do tego?
2020-06-23 00:39
Na czerwonym asfalcie najlepiej się parkuje
2020-06-23 02:16
Właśnie tunelem bym pocisnął rowerem ale przez takich retardow jak Ty nie mogę. Oddawać mevo, takie coś powinno być sfinansowane z budżetu miasta. Prostować chodniki, wysiedlać meneli. Zamknąć żabki i biedronki. Chleb i ziemniaki za darmo dla wszystkich. Talony na cebulę i sofiksy. A frytki dla wybranych
2020-06-23 06:38
... jeśli tylko dopuszcza się ich inny majtas. Taka moralność kalego na 2 kołach.
2020-06-23 09:08
moralizm drogowy nie ma sensu. Kierunek szacunek owszem. Rowerzysta ma prawo poruszać się po jezdni i ma prawo czuć się tam bezpiecznie. Ostatnie wyczyny kierowcy na drogach Podhala pokazują, co potrafią nasi mistrzowie kierownicy.
2020-06-23 10:21
Gdyby w tunelu było niebezpiecznie a nie tylko przepis dowartościowujący elitarnych kierowców, to by natychmiast zamknęli wjazd a nie spokojnie czekali z mandatem na końcu tunelu, nieprawdaż???
2020-06-23 10:22
Dlaczego dziecko samochodowicza ma prawo przejechać tunelem, a dziecko normalne nie może bo albo zarazi się koronawirusem w autobusie albo dostanie mandat na rowerze???
2020-06-23 10:23
Jest stan epidemii i przejazd tunelem aby uniknąć zarażenia się w autobusie jest w pełni legalny, bo przepis epidemii jest ważniejszy od innych.
2020-06-23 10:18
2020-06-22 20:19
2020-06-22 20:48
Kup sobie rower i przestań płakać
2020-06-23 08:38
2020-06-22 21:42
Opinia wyróżniona
Brakuje tego odcinka,jak i wielu innych,ale ,.nie od razu Kraków zbudowano"cieszy mnie każdy nowy odcinek ,poza drogowymi niebezpiecznymi dla nas rowerzystów pasami ,które gratis też dają nam masę spalin ze starych szrotów których nieprzebrane ilości u nas jeżdżą
2020-06-22 22:08
2020-06-24 21:39
Wczesniej ten bezmózgowiec twierdził ze pól metra nic nie daje bo nawet nie wie jaka jest odległość od ulic teraz już mu się zmieniło na 2 metry. Tacy jak on nie powinni mieć nawet praw wyborczych .Tak tylko drogi rowerowe poza ulicami maja jakikolwiek sens.!
2020-06-23 06:42
Ale właśnie pasy rowerowe na jezdni to jest najlepsze rozwiązanie dla rowerzystów jakie może być. Nie przecina jezdni, żaden pieszy nie wtargnie tak jak na DDR, bo to jednak część jezdni, dla samochodów jesteśmy lepiej
Ale właśnie pasy rowerowe na jezdni to jest najlepsze rozwiązanie dla rowerzystów jakie może być. Nie przecina jezdni, żaden pieszy nie wtargnie tak jak na DDR, bo to jednak część jezdni, dla samochodów jesteśmy lepiej widoczni niż zbliżając się do przejazdów na równi z pieszymi, pasy rowerowe mają lepszą nawierzchnię bo zazwyczaj dobrą bitumiczną jak dla samochodów. A spaliny, no proszę, że niby jadąc 2 metry dalej na DDR to będzie ich mniej?!
2020-06-23 09:03
Wolę jak mi pieszy wejdzie na ścieżkę, niż autobus wyjeżdżający z zatoczki zgarnie mnie i moje dziecko z pasu narysowanego na jezdni. Nie rozumiem rysowania takich pasów w miejscach gdzie spokojnie jest miejsce na bezpieczną ścieżkę rowerową wzdłuż chodnika. np ulica Jana Pawła II na Zaspie.
2020-06-23 09:12
Pas na Jana Pawła II na Zaspie ma sens, chociaż obok mogłaby powstać dwukierunkowa droga dla rowerów z prawdziwego zdarzenia. Najważniejsze jest uspokajanie ruchu i redukcja skali ruchu tranzytowego na ulicach lokalnych, gdzie rowerzyści powinni się czuć bezpiecznie w tzw. ruchu mieszanym.
2020-06-23 10:26
Podobnie jak niema sensu jazda rowerem by wdychać spaliny.
2020-06-23 11:32
2020-06-24 21:35
2020-06-28 23:54
obserwacja temu przeczy
2020-06-23 10:06
Nie jesteś sam na drodze
2020-06-23 11:22
Warto przypomnieć, że obowiązują przepisy ruchu drogowego, więc jeśli poruszasz się pasem rowerowym to masz takie prawa i obowiązki jak samochody obok. W terenie zabudowanym mamy obowiązek wpuścić autobus wyjeżdżający z
Warto przypomnieć, że obowiązują przepisy ruchu drogowego, więc jeśli poruszasz się pasem rowerowym to masz takie prawa i obowiązki jak samochody obok. W terenie zabudowanym mamy obowiązek wpuścić autobus wyjeżdżający z zatoczki, więc jeśli taki autobus Cię "zgarnia" to znaczy, że nie ustąpiłeś pierwszeństwa i to twoja wina. A jeśli się obawiasz to z małym dzieckiem możesz zgodnie z prawem jechać chodnikiem.
Oczywiście są miejsca gdzie lepiej sprawdza się poprowadzenie DDR bo jest na to miejsce i nie wiele jest punktów kolizyjnych (np. pomiędzy operą bałtycką, a bramą oliwską lub wzdłuż Hallera), ale są też miejsca gdzie ich stosowanie jest absurdalne i o wiele lepiej sprawdzą się pasy rowerowe (np. Armii Krajowej w Sopocie). Wzdłuż Jana Pawła II jest miejsce na jedno i drugie, ale osobiście bardzo lubię tamte pasy, bo przejechać tę aleję to chwila. Zakładam, że koszt pasów rowerowych jest dużo niższy, więc, jeśli (przykładowo) w tej samej cenie mogę mieć 5km pasów, a 1,5km DDR, to wolę to pierwsze. No i ważne jest uspokojenie ruchu samochodów, jak np. na Wita Stwosza
2020-06-23 11:36
autobus wyjeżdżając nie może też stworzyć zagrożenia, więc nie jest tak do końca z tym "zgarnianiem". Pierwszeństwo ma dalej pojazd na jezdni, a nie autobus włączający się do ruchu. Umożliwienie włączenia do ruchu to nie jest pierwszeństwo. Warto o tym pamiętać.
2020-06-22 22:01
A najbardziej potrzebna, czyli wzdłuż kołobrzeskiej? Cisza.
2020-06-22 22:08
Sprawa Kołobrzeskiej jest bardziej skomplikowana, bo przy okazji budowy drogi rowerowej chcą też zmodernizować sieci wodociągowo-kanalizacyjne pod chodnikami. Dlatego ta inwestycja się opóźnia, bo nie ma przecież sensu budować, żeby po krótkim czasie niszczyć.
Co nie zmienia faktu, że ścieżka na Kołobrzeskiej się bardzo przyda.
2020-06-22 23:07
wyrazy współczucia, uzgodnienia pewnie zajmą lata
2020-06-22 22:25
Dlaczego najbardziej potrzebna? Jezdnią tam się elegancko jedzie
2020-06-23 09:13
w świetle naszego prawa o ruchu drogowym ma ona obowiązek korzystania z jezdni. Za jazdę chodnikiem grozi jej rodzicom mandat w wysokości bodajże 100 zł. ponieważ wielu "ekspertów" i mieszkańców uważa, że ona tam "stwarza zagrożenie".
2020-06-23 10:12
pamiętaj że 11 letnia wnuczka ma obowiązek posiadania karty rowerowej.
pamiętaj że trasy w mieście mają pełnić głównie funkcje komunikacyjne. Do porządnych dróg dla rowerów (jak w Holandii) nie mam nic ale
pamiętaj że 11 letnia wnuczka ma obowiązek posiadania karty rowerowej.
pamiętaj że trasy w mieście mają pełnić głównie funkcje komunikacyjne. Do porządnych dróg dla rowerów (jak w Holandii) nie mam nic ale te w standardzie polskim to szajs nad szajsami. Ograniczają i utrudniają tylko poruszanie się po mieście rowerem. Nie powinny być obowiązkowe
2020-06-23 10:08
jezdnia z pasami ruchu dla rowerów na jezdni byłaby tam idealna
2020-06-22 22:02
Okazal sie za drogi i temat umarl?
2020-06-22 22:10
i z drugiej strony od Derdowskiego do Kołobrzeskiej jeszcze brakuje i wtedy przynajmniej do Wrzeszcza byłaby ciągłość z obu stron, a to jak na 3miejskie standardy wręcz "kosmos" :D
To trochę śmieszne że nie
i z drugiej strony od Derdowskiego do Kołobrzeskiej jeszcze brakuje i wtedy przynajmniej do Wrzeszcza byłaby ciągłość z obu stron, a to jak na 3miejskie standardy wręcz "kosmos" :D
To trochę śmieszne że nie mamy jeszcze żadnej porządnej dwustronnej trasy wzdłuż żadnego ważnego ciągu komunikacyjnego. To normalność już od lat praktycznie ..... wszędzie.
2020-06-23 07:26
Pomiędzy Opata A Opacką jest droga, przy stawie przebiega więc w czym problem ?
2020-06-23 09:46
przy stawie baranku a potem 3 etapowy przejazd przez jezdnię?
2020-06-22 22:24
Dlaczego na wysokości hali na wyskości wejścia do Mama i Ja jest "dziura" w drodze rowerowej o dł. ok 30 m? Od strony Skanskiej nowa droga rowerowa urywa się ślepo przed krzakami rosnącymi na jej przedłużeniu. Z drugiej
Dlaczego na wysokości hali na wyskości wejścia do Mama i Ja jest "dziura" w drodze rowerowej o dł. ok 30 m? Od strony Skanskiej nowa droga rowerowa urywa się ślepo przed krzakami rosnącymi na jej przedłużeniu. Z drugiej zaś strony istniejąca droga rowerowa, zaraz za przejściem do Castoramy kończy się wąskim klinem także przed tymi samymi krzakami. Czy może ktoś trzeźwo wytłumaczyć ten absurd?!
2020-06-22 22:28
tam sie bedzie jechac po drodze serwisowej. Czesciowo bedzie sie też jechać po niewydzielonym chodniku. Czyli po staremu :D Ty liczyłeś na kompleksową porządną trase? W Gdańsku? hehe
2020-06-23 16:22
ta droga serwisowa od Leroy do skody która do tej pory była parkingiem i teraz tez będzie to jest dopiero absurd. dlaczego tam nie wydzielono ddr?
2020-06-22 22:28
2020-06-23 09:15
w dobrze zarządzanym mieście udogodnienia do jazdy rowerem powinny powstawać kosztem szerokości jezdni a nie kosztem szerokości chodnika. Pierwszym krokiem w tym kierunku powinna być likwidacja prawa do parkowania samochodów na chodnikach.
2020-06-23 09:46
jakiego jednego pasa jezdni chory człowieku?Przecież tam Grunwaldzka ma już dwa pasy to jest Żabianka matołku
2020-06-22 22:50
Pod koniec zeszłego roku miasto obiecało / na tym portalu / , że w tym roku będzie budowana ścieżka rowerowa na ul Kartuskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Łostowicką w kierunku do Auchan . I co ? Jajco .
2020-06-22 23:04
o Kołobrzeskiej
2020-06-22 23:55
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.