2020-10-21 10:37
Opinia wyróżniona
Wbrew opinii wszystkich "mistrzów kierownicy", ja zmieniam opony co sezon i na dodatek wymieniam na nowe co 3 lata. Jestem już na tyle stary, że bardziej cenię życie niż stówkę za przekładkę. Niestety na drogach nie
Wbrew opinii wszystkich "mistrzów kierownicy", ja zmieniam opony co sezon i na dodatek wymieniam na nowe co 3 lata. Jestem już na tyle stary, że bardziej cenię życie niż stówkę za przekładkę. Niestety na drogach nie brakuje kretynów zdziwionych tym, że nagle stracili panowanie nad pojazdem, bo przecież są najlepsi, najmądrzejsi i nieśmiertelni. To, że rozwalą się sami to drobiazg, problem w tym, że najczęściej krzywdzą innych.
2020-10-23 11:30
Takie wystarczą. Nie ma sensu kupować zimowych, chyba że w wysokie góry.
2020-10-21 12:52
2020-10-21 12:47
Wyobraź sobie że kiedyś nie było tzw. zimowek, za to były prawdziwe zimy.
I ludzie jeździli.
2020-10-21 15:39
A jeszcze wcześniej w wozach drabiniastych nie było żadnych opon i też ludzie jeździli. Czasy o których mówisz były a wtedy na obwodnicy przejeżdżało 1 auto na godzinę. Nie porównuj bo sam się okłamujesz.
2020-10-21 13:11
Zobacz jaki był kiedyś kształt bieżnika i jaka droga hamowania
2020-10-21 12:46
w naszym klimacie podmianki straciły już sens. Polecam letnie Michelin z homologacją zimową na te kilka dni zimy, które czasem nas nawiedzą.
2020-10-21 12:19
2020-10-21 12:49
Podrożało, rok temu było 50
2020-10-21 12:17
Problemem jest brak jakiegokolwiek szkolenia z wychodzenia z poślizgów oraz fatalny często stan opon, jak również zakładanie ich niezgodnie z kierunkiem jazdy co ma wielkie znaczenie przy odprowadzaniu wody (przy
Problemem jest brak jakiegokolwiek szkolenia z wychodzenia z poślizgów oraz fatalny często stan opon, jak również zakładanie ich niezgodnie z kierunkiem jazdy co ma wielkie znaczenie przy odprowadzaniu wody (przy kierunkowych oponach). Zmiana opon na zimowe ma sens przy opadach śniegu i tylko wtedy. Przy deszczu lepiej sprawują się letnie, a przy lodzie nie ma znaczenia. No chyba że kolce...
2020-10-21 11:50
gdzie w Lutym potrafi być kilkanaście stopni na plusie, a w Maju przyjść przymrozek, całoroczne opony są najbardziej optymalne.
2020-10-21 15:04
a w maju przymrozki to jest chwila. Akurat w maju 8ego, miedzy 4 a 6 rano bedziesz sie martwil tym, ze masz letnie i temp spadla do -1 stopnia. Dramat.
2020-10-21 15:26
i to nie jest chwila, czasem cały luty i marzec jest w okolicach 10 stopni
2020-10-21 16:55
tracisz kontrole nad autem majac zimowki?
Gdy nastepnego dnia temp spadnie do +7 to juz odzyskujesz sprawnosc i panowanie nad autem? No to w lutym i marcu pewnie co drugi dzien jezdzisz i przemianke opon robisz.
tracisz kontrole nad autem majac zimowki?
Gdy nastepnego dnia temp spadnie do +7 to juz odzyskujesz sprawnosc i panowanie nad autem? No to w lutym i marcu pewnie co drugi dzien jezdzisz i przemianke opon robisz. Mozna i tak. Albo mozna wielosezonowki kupic jak ktos sie temp do +-1 stopnia przejmuje. Ja mam to gdzies. Wymieniam dwa razy w roku, w drugiej polowie pazdziernika i w drugiej polowoe marca. Czyli przed kolejkami Januszy, ktorzy przeliczaja kazdy mikrometr zdartego bieznika na zlotowki, w zaleznosci od temperatury na zewnatrz.
2020-10-21 19:01
i czy jest +10 czy +3 to i tak lepiej na tym wychodzi niż na zimowej, więc po co w ogóle zmieniać
2020-10-21 11:43
praw fizyki i wylatywali z drogi. Znam też takich co jeździli na letnich (zwłaszcza po mieście, gdzie nie oszukujmy się, nie ma zwykle śniegu) i nie mieli wypadku.
2020-10-21 11:22
A ta przekładka to Ci chyba tylko dobre samopoczucie poprawia. Wielosezonowe lepiej się sprawdzają w Pomorskiem.
2020-10-21 12:06
ależ na zimówkach można jeździć cały rok - mając przebiegi po kilkanaście tysięcy km na rok bieżnika nie zajedziesz przed upływem 5 lat...
poza tym niektóre letnie opony nie mają praktycznie bieżnika i korzystanie z nich w październiku kiedy zaczynają pojawiać się opadłe liście na drogach jest ryzykowne
2020-10-21 11:41
wielosezonowe mają sens od 2 lat kiedy zimy z zaspami śniegowymi na 2 metry i stałymi opadami przez miesiąc nie widzieliśmy od tego czasu. Pytanie tylko jak taka pogoda wróci i będziesz miał np. styczeń cały bialusieńki i temperatury rzędu -10 cały czas to jak szybko polecisz kupić dobre zimowe czy będziesz dalej zajeżdżał wielosezonowe?
2020-10-21 13:33
jak sa dobrej marki i wymienianie co kilka lat to nie ma problemu - nigdy nie poczułem, aby pozwalaly na mniej niż zimówki
2020-10-22 18:14
pod ośnieżoną górę, ale bez problemu (bardzo stroma góra). A jak się jeźdiz po mieście to spokojnie można nawet na letnich bo jest odśnieżane, w pogodzie widać czy danego dnia będzie padać, a jak coś to można pojechać taxi, autobusem lub się przejść....ale nie oszukujmy się, ostatnimi laty nie było takich dni, żeby było dużo śniegu.
2020-10-21 12:05
Statystycznie bardzo mało prawdopodobne, aby cały miesiąc taki się trafił, jak już to kilka dni. Oczywiście, że nadal będę jeździł na wielosezonowych, one niewiele ustępują zimówkom.
2020-10-21 16:38
2020-10-22 05:54
Wszystkie testy jakie widziałem, które pokazują wyższość zimowek nad wielosezonem, było przeprowadzanych na wielkim sniegu przy minusowych temperaturach. Obecnie w Polsce w mieście niemozliwe jest aby takie warunki
Wszystkie testy jakie widziałem, które pokazują wyższość zimowek nad wielosezonem, było przeprowadzanych na wielkim sniegu przy minusowych temperaturach. Obecnie w Polsce w mieście niemozliwe jest aby takie warunki utrzymywały się dłużej niż kilka godzin na dobę. Po prostu po kilku godzinach pracy odśnieżarki mamy albo czarny asfalt albo breje, a tutaj już lepiej sprawdzają się opony na deszcz a nie snieg.
2020-10-21 07:24
Wszystko zależy od tego gdzie jeździmy i o jakich porach. Ja jestem z zawodu żona dyrektora i nie wychodzę z domu przed 11.00 (fryzjer, kosmetyczka, jakiś zabieg) zakupów nie robię od tego jest gosposia a popołudniami
Wszystko zależy od tego gdzie jeździmy i o jakich porach. Ja jestem z zawodu żona dyrektora i nie wychodzę z domu przed 11.00 (fryzjer, kosmetyczka, jakiś zabieg) zakupów nie robię od tego jest gosposia a popołudniami wozi mnie taryfa więc ja zimówek jeszcze nie potrzebuję.
Natomiast jeżeli zasuwasz na 6 do roboty, często kończysz robotę wieczorem i jeszce zakupy to zimówki juz załóż póki nie ma kolejek do zakładów!
2020-10-21 10:13
2020-10-21 10:48
musi dbać o zyski męża
2020-10-21 11:48
Ktoś w ciebie przywali. Przyjedzie rzeczoznawca i zobaczy że w środku zimy jechałaś na letnich oponach . Zapomnij o odszkodowaniu.
2020-10-21 11:54
Przede wszystkim, to można by polemizować o oponach w aucie sprawcy, a poza tym gdzie w prawie PL masz obowiązek zmiany opon na zimowe?
Tak więc zapomnij o zapominaniu o odszkodowaniu w takim przypadku.
2020-10-22 13:32
trzeba jeszcze używać mózgu
2020-10-21 07:26
Pamiętacie jak na wiosnę wystawiali mandaty za zmianę opon i wizytę w wulkanizacji? :))))
My to wszystko pamiętamy. Każdy absurd, przekraczanie uprawnień i łamanie prawa jest skrupulatnie odnotowane :)
2020-10-21 10:17
2020-10-21 10:40
To źle pamiętacie.
Mandaty były za brak dystansu/zasłaniania twarzy.
2020-10-21 10:49
a do takiej zaliczyli mycie samochodu
2020-10-21 13:08
A po co Ci czysty samochód, jak masz z domu nie wychodzić xD
2020-10-22 15:26
Bo fura musi być czysta
2020-10-21 10:49
Chyba ty żle pamiętasz - nie wolno było wychodzic z domu, chyba że po zakupy, do apteki, czy z psem.
2020-10-24 06:51
kolejna ekipa rozliczy wynaturzenia
2020-10-21 07:32
2020-10-21 10:57
2020-10-21 12:21
2020-10-21 23:57
jak to?
2020-10-21 22:42
Opona letnia poniżej 7 st traci parametry. Przy gruncie zawsze jest jeszcze mniej. Wilgoć plus niska temperatura sprawia że lecisz. Jak chcesz oszczędność to kup już wielosezonowe ale sprawdzonej firmy o możliwie najlepszej klasie przyczepności na mokrym. Jednak i tak maks po r latach musisz je zmienić na nowe
2020-10-22 19:40
2020-10-21 07:38
Nie. Jeszcze nie czas. A poza tym, na czarny lód nie pomogą najlepsze zimówki.
2020-10-21 07:58
2020-10-21 08:42
2020-10-21 10:15
Byś się zdziwił.... :)
2020-10-21 10:31
Na drodze nie widziałem, bo tam sypią, ale wyrżnąłem się zimą rowerem elegancko na zjeździe z Jaśkowej na DDR, bo lodu nie było widać.
Nawet nie chce wiedzieć co by było, gdyby w taki poślizg wpadła moja 1.5t puszka, a nie 15kg rower.
Rów murowany, z szansą na drzewo, albo czołówkę.
2020-10-21 10:14
2020-10-22 07:44
Ale ja jestem dziewczynką!
2020-10-21 07:41
Sam jeszcze niedawno byłem przeciw ale mam je już trzeci sezon i powiem że na samej zmianie zaoszczędze w trzy lata co są warte a jeździ się na nich normalnie . W zimę ( której nie ma ) jeżdżę bez problemu , latem jak jest upał to trochę piszczą w zakrętach i to tyle . Dają radę .
2020-10-21 08:09
wielosezonowe gorzej sprawdzają się latem niż zimą (szczególnie naszą trójmiejską). Latem jeżdżąc po autostradach powodują większy hałas i zużycie paliwa. Są także bardziej miękkie przy wysokich temperaturach więc droga hamowania się wydłuża i gorzej trzyma się auto w zakrętach. Przy jeździe w mieście rzeczywiście szkoda kasy na 2 komplety.
2020-10-21 08:46
Bo ja zmieniłem ostatnio w jednym aucie na całoroczne i nie zauważyłem na całorocznych ani większego hałasu, ani większego zużycia paliwa. Ile razy auto nietrzymało Ci się na zakrętach na letnich a ile na całorocznych?
2020-10-21 09:40
hahaha zima oczywiście!
2020-10-21 10:11
Opony letnie 235/55 Goodyear Excellance
2020-10-21 11:01
Co za pato samochwał ;-)
2020-10-21 11:14
Ale balony 235/55, lipa. Ja swoich 235/45 nie mogę zdzierżyć i odwracam wzrok.
2020-10-21 11:09
Jest spoko mam wielosezonowe w wszystkich autach w rodzinie , bywam w górach jak i na Kaszubach nie ma problemu w śniegu no chyba że mieszkasz bardzo daleko od szosy ja mam tylko 2 km
Jest spoko mam wielosezonowe w wszystkich autach w rodzinie , bywam w górach jak i na Kaszubach nie ma problemu w śniegu no chyba że mieszkasz bardzo daleko od szosy ja mam tylko 2 km szutru i 0,5 km drogi prywatnej nie odśnieżanej do pokonania ale jeśli masz dalej to rozumiem problem tylko że wtedy lepiej kupić coś do terenu na AT lub MT-ekach niż zmieniać opony na zimowe / letnie
2020-10-22 18:20
w Alpy, oczywiście na całorocznych. Nigdy nie miałem problemów z trakcją. A hałas opony jest podawany w jej parametrach i często letnie opony bywają głośniejsze od zimówek. Zwłaszcza te sportowe, w projektowaniu których hałas był mniej ważny niż trzymanie opony więc bywają bardzo głośne.
2020-10-21 10:00
jechałem raz w kwietniu po autostradzie jak było +25 na zimówkach i była to totalna porażka. 100km/h to była bezpieczna predkość - potem auto miało tendencje do "pływania", na szczęście nie było konieczności gwałtownego hamowania.
2020-10-21 10:20
Kiepskie zimówki.Ja na zimówkach Continentala jechałem 210 latem przy podobnej temp. i nic się nie działo ( po Niemieckiej autostradzie rzecz jasna )
2020-10-21 10:22
standardowe 15" też Continentala
2020-10-21 11:17
W ciężkim aucie zimówka na asfalcie, a już przy takiej temperaturze, prowadzi się po prostu źle. To nie są opony do szybkiej jazdy, a tym bardziej do gwałtownego hamowania z wysokich prędkości. Jechać to jedno, a
W ciężkim aucie zimówka na asfalcie, a już przy takiej temperaturze, prowadzi się po prostu źle. To nie są opony do szybkiej jazdy, a tym bardziej do gwałtownego hamowania z wysokich prędkości. Jechać to jedno, a bezpiecznie się zatrzymać - to drugie. U siebie mam Continental TS850P, w poprzednim aucie miałem TS830P (245/40 R19 98V XL) i naprawdę potrafiło bujnąć przy hamowaniu, mimo że opona niskoprofilowa i wzmocniona. Bieżnik zimowy ma swoje ograniczenia. Nic ciekawego, fizyki nie oszukasz.
2020-10-22 12:44
I jeszcze jedno - wystarczy hamowanie awaryjne z dużej prędkości np. 150 km/h na asfacie na zimówkach, żeby nieodwracalnie uszkodzić rzeźbę bieżnika - krawędzie nacierające bieżnika zamienią się w poszarpane.
2020-10-21 10:38
2020-10-21 12:33
2020-10-22 11:15
2020-10-21 10:53
Jak nie pożałujesz grosza, to będziesz miał dobre, ciche opony ze świetną przyczepnością, niezależnie od sezonu.
2020-10-22 12:45
Ciche nie znaczy dobre. Najlepsze opony letnie w sensie przyczepności mają zarazem wysoką głośność. To dwie cechy nie do pogodzenia.
2020-10-21 10:05
Wydluza droge hamowania? Czyli sila tarcia maleje??? Fizyke miał?
2020-10-21 10:17
Wyniki hamowania na suchej nawierzchni przy 26C
.
Długość drogi hamowania - Opony letnie - Opony zimowe;
1 - 33,6 m - 38,4 m ;
2 - 33,1 m - 38,3 m ;
3 - 33,7 m - 38,7 m ;
Średnia 33,4 m 38,5 m
Dane do znalezienie w internecie - jak tekst się rozjedzie.
2020-10-21 11:52
2020-10-21 15:40
a na lodzie?
2020-10-21 13:00
Mam już 3 komplet wielosezonówek. Zajeździłem micheliny dwa razy, teraz kupiłem continentale. Używam nie dłużej, niż 3 lata i nie dłużej, niż do 4mm bieżnika. Olewam sezonowe wymiany, nie muszę składować opon. Jeżdżę po
Mam już 3 komplet wielosezonówek. Zajeździłem micheliny dwa razy, teraz kupiłem continentale. Używam nie dłużej, niż 3 lata i nie dłużej, niż do 4mm bieżnika. Olewam sezonowe wymiany, nie muszę składować opon. Jeżdżę po mieście i kilka razy w miesiącu gdzieś dalej, bez względu na warunki. Hałas na poziomie 71dB, bo tyle większość takich opon ma nie jest jakoś szczególnie dokuczliwy. No... ale.. nie jeżdżę na zderzaku, nie zaiwaniam ile fabryka dała i naprawę nie narzekam, ani na trzymanie w zakrętach, ani na drogę hamowania.
2020-10-22 18:32
1. wystarczająco dobrze się trzymają i zimą i latem (a zimą jeżdżę zawsze w Alpy gdzie jest śnieg)
2. miałem dość umawiania się i stania w kolejce do wulkanizacji, do tego na chłodzie
3. nie muszę płacić 2
1. wystarczająco dobrze się trzymają i zimą i latem (a zimą jeżdżę zawsze w Alpy gdzie jest śnieg)
2. miałem dość umawiania się i stania w kolejce do wulkanizacji, do tego na chłodzie
3. nie muszę płacić 2 razy w roku za wymianę
4. nie muszę tego składować po piwnicach więc mam więcej miejsca
5. nie muszę tego nosić 2 razy w roku z i do samochodu, żeby jechać na wymianę (zwłaszcza zimą, jak są mokre i uwalone w soli)
6. nie tracę czasu i pieniędzy na całe to wymienianie
7. nie mam syfu od kleju na rantach, który jest nanoszony podczas wymiany opon. nie muszę tego czyścić
8. nie spalam niepotrzebnie paliwa na dojazdy z i do wulkanizacji
opony mają głoścność 69dB co jest dobrym (cichym) wynikiem, praca w śniegu i deszczu też ok,
nie jeżdżę na zderzaku jak kolega wyżej i nie jeżdżę ekstremalnie sportowo gdzie na specjalistycznych miałbym lepsze czasy przejazdu, raczej nie łamię przepisów prędkości....i na koniec....jechałem za kolegą, który miał świetne zimowe opony firmy C (polecam jak najbardziej), ale jechał za szybko i tak wyleciał na zakręcie, ja jechałem wolniej i przejechałem na NIECO słabszych w zimie oponach
2020-10-21 10:16
w trzy lata zaoszczędzone tyle co są warte? To co za chiński badziew kupiłeś? Albo gdzie cię tak łupili na wymianie opon? :D
2020-10-21 10:24
2020-10-21 10:52
ani tu mrozów, ani śniegów ani upałów. Wielosezonowe najlepiej się sprawdzają. Oczywiście zakład wulkanizacyjny ani przemysł oponiarski ci tego nie powie.
2020-10-21 11:14
Jak zaoszczędzisz? Trzy lata to 6 zmian, czyli powiedzmy 600 zł w nienajtańszym zakładzie.
To za 600 zł kupiłeś te opony? Nie żartuj.
Poza tym z wielosezonowymi też warto raz w roku pojechać do wulkanizacji i je wyważyć. A przynajmniej zrobić to podczas obsługi serwisowej (gdy koła są zdjęte).
2020-10-22 06:52
Ja dodam że kupiłem też wielosezonowe i w dodatku bieżnikowane więc cebula na maxa ale też nie narzekam . 100.000 km w trzy lata i ciągle mam bieżnik i jeździ się dobrze .
2020-10-21 07:43
Jeżdżąc po mieście 50km/h nie ma sensu. Tak zima to nie zima
2020-10-21 07:57
2020-10-21 11:53
2020-10-21 08:11
tylko nie wyjeżdżaj jak spadnie 5cm śniegu zanim nie odgarną.
2020-10-21 10:56
2020-10-21 10:18
i tak nigdzie nie pojedziemy...
2020-10-21 10:18
Właśnie taki zakuty łeb jak ty w zeszłym roku w styczniu wpakował mi się w tył na światłach bo nie wyhamował z 30 km/h, bo lekka plucha była na drodze i temp 2 stopnie.
2020-10-21 10:59
w pomorskiem wielosezonówki najlepiej się sprawdzają
2020-10-21 08:39
Wnioski? Opony zimowe są lepsze jedynie na głeboki śnieg. Na odśnieżonych drogach to nie ma sensu. Producenci opon, widząć nasze zimy, już ponad dekade temu zmienili narracje, że niby poniżej 5 stopni lepisze są zimowe,
Wnioski? Opony zimowe są lepsze jedynie na głeboki śnieg. Na odśnieżonych drogach to nie ma sensu. Producenci opon, widząć nasze zimy, już ponad dekade temu zmienili narracje, że niby poniżej 5 stopni lepisze są zimowe, kilka lat temu, że od 7stopni, a już od zeszłego roku przebąkiwują, że od 10 stopni. Tylko, że żadne badania tego jednoznacznie nie potwierdzają. Mamy tutaj doczyeniena z tak zwanymi faktami marketingowymi, takimi samymi jak że 'nigdzie nie znajdzesz lepszgo kredytu niż w ING Banku' czy jakoś tak... O wiele większy sens miałoby zmnienianie opon w zależności od tego czy sucho czy deszcz, no ale ludu nie dało by się do takiego pomysłu przekonać, więc aby zarobić lobbują wymiane letnio-zimową
2020-10-21 10:08
Chyba gokartem po wilgotnym torze nie jezdziles, jesli w ogole myslisz ze jest mozliwe jezdzenie na oponach pod suche warunki po drogach gdzie np moze mgla osiadac, albo hydrant puscic. Ba, pod slickami to nawet jak sie komus wyleje woda z butelki to mozesz baczka wykrecic.
2020-10-21 10:08
Letnie opony przy pierwszym opadzie śniegu dają poślizg jak na bobsleju, kiedyś w trakcie opadu śniegu chciałam podjechać pod górkę cudzym autem na letnich oponach. Z trudem dało radę, zimówki ciągną pod górę bez problemu. Dalej oszczędzajcie to blacharz będzie się cieszył. Oczywiście dobre opony nie zastąpią rozumu kierowcy
2020-10-21 11:01
tylko wielosezonowe
2020-10-21 10:17
Opon letnich i zimowych przy suchej nawierzchni w ujemnych temperaturach. Letnie wygrały.
Zimowe sa tylko lepsze gdy jest śnieg lub błoto pośniegowe.
2020-10-21 12:50
2020-10-21 13:26
a najnowyszy apap jeszcze lepiej trafia w źródło bólu....
2020-10-21 16:47
zimą rzadko masz suchą nawierzchnię
2020-10-21 12:38
spróbuj na letnich oponach jeździć zimą autem z napędem na tył... wcale nie tak kolorowo
2020-10-21 16:46
zimowe mają zupełnie inaczej poprowadzony bieżnik i strefy odprowadzające wodę - nie musi być dużo śniegu, różnicę widać np podczas silnego deszczu lub błota pośniegowego.
2020-10-21 09:11
Bo to jest bez sensu jak śnieg i mróz u nas mamy przez kilka godzin.
2020-10-22 09:08
2020-10-21 09:17
Zimą temperatura nie będzie spadała poniżej zera.
2020-10-21 13:18
to jest temperatura dla opon zimowych nie letnich.
2020-10-21 15:03
2020-10-21 09:19
powiedzcie to na kartuzach, gdzie co drugie bepiontko czy aszóstko ma kapcie sprzed kilkunastu lat. Ba, jeszcze je na olx wystawią. A ze zmianą opon jest taki problem, że albo jedziesz do janusza i stoisz w kolejce przez
powiedzcie to na kartuzach, gdzie co drugie bepiontko czy aszóstko ma kapcie sprzed kilkunastu lat. Ba, jeszcze je na olx wystawią. A ze zmianą opon jest taki problem, że albo jedziesz do janusza i stoisz w kolejce przez 2 godziny, albo umawiasz się do większego serwisu na daną godzinę gdzie płacisz x2, ale i tak wymiana trwa z półtorej godziny albo lepiej
2020-10-21 10:24
Dwa komplety felg, poza sezonem raz na dwa lata podjadę sobie na wyważenie i tyle.
Wymiana opon na nowe też na nieużywane w tej chwili felgi poza kolejkami.
A przecież wymiana całych kół to pół godziny z lewarkiem.
2020-10-21 10:34
Bo nie ma zapasówki tylko zestaw naprawczy.
2020-10-21 10:58
A co, lewarek to jakiś nielegalny sprzęt, ze go w sklepie nie ma?
2020-10-21 12:51
Poza tym moja praca też kosztuje.
2020-10-21 11:35
A często firmy za same przechowanie biorą nie wiele mniej niż za wymianę+przechowanie plus i tak trzeba stanąć w kolejce. Wtedy własnoręczna wymiana nie jest warta zachodu.
Oczywiście co innego jeśli ma się garaż lub inne miejsce do przechowywania swoich kół, ale to raczej nie jest norma
2020-10-21 12:52
Zwykle ci sami którzy buty stawiają na klatce schodowej
2020-10-21 10:30
Serio ?
2020-10-21 11:24
tak. Kartuzy to nie tylko miejscowość, to stan umysłu.
2020-10-21 11:24
umówiłem się na daną godzinę, wymiana wszystkich za pół darmo - 80 zł
2020-10-21 12:05
2020-10-21 12:50
W większym aucie 60.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.