Opinie (85) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • wodór (14)

    Szkoda tylko że Mercedes i VW wycofują się z programu produkcji i dalszych prac rozwojowych nad autami napędzanymi wodorem. BMW coś jeszcze robi w temacie ale traktuje temat bardziej naukowo . Budować stacje tylko pod jedną markę z Japonii to skok na główkę do basenu bez wody.

    • 22 28

    • Do pierwszej eksplozji

      Później zacznie się hejt

      • 9 8

    • To bardzo ciekawe co mówisz... (11)

      bo miesiąc temu oficjalnie Audi podpisało umowę z Toyotą w celu wspólnego rozwoju tej technologii.

      • 17 0

      • Toyota będzie kombinować, jak będzie mogła (10)

        Bo władowali się w ślepą uliczkę przez to na rynku elektryków są dekadę do tyłu.

        • 1 9

        • toyota (8)

          już tak mocno poszła w hybrydy, że przygotowała mentalnie swoich odbiorców. jak przeskoczą na czyste elektryki, to nie dość że mają przygotowane podłoże, zgłębiony temat ładowania i odzysku energii, to mają na to budżet,

          już tak mocno poszła w hybrydy, że przygotowała mentalnie swoich odbiorców. jak przeskoczą na czyste elektryki, to nie dość że mają przygotowane podłoże, zgłębiony temat ładowania i odzysku energii, to mają na to budżet, bo hybrydy okazały się strzałem w dziesiątkę. nieufne społeczeństwo nie chciało na główkę skakać, tylko mały palec u lewej nogi najpierw zamoczyć i temperaturę wody nim sprawdzić. ten krok pośredni jaki toyota wykonała to mistrzostwo biznesu

          • 9 0

          • I z tego powodu próbują oddawać patenty na hybrydy za darmo, byle ta gałąź nie umarła :) (7)

            Zanim pojawiła się Tesla i elektryki miały 80km zasięgu, hybryda faktycznie miała sens. Wpasowali się w niszę idalnie.
            Prius praktycznie nie miał konkurencji.
            Problem w tym, że ta nisza znika.

            rozwiń...

            Zanim pojawiła się Tesla i elektryki miały 80km zasięgu, hybryda faktycznie miała sens. Wpasowali się w niszę idalnie.
            Prius praktycznie nie miał konkurencji.
            Problem w tym, że ta nisza znika.

            Masz wady elektryka - większa masa, łatwopalne akumulatory i spalinówki - dalej trzeba tankować, serwisować, martwić się o pierdoły, jak rozrząd i milion innych ruchomych części.

            Do tego poziom skomplikowania całego układu jest wręcz kosmiczny w porównaniu do zwykłej spalinówki, a koło elektryka, który z napędowych części ruchomych ma koła, czasem dyfer i koniec, to nawet nie ma co stawać.

            • 3 3

            • (1)

              Auto napędzane wodorem to dokładnie ten sam samochód co elektryczna wersja, z tą różnicą, że zamiast baterii jest ogniwo wodorowe.

              Będąc w delegacji w Niemczech rozmawiałem z kolegą z pracy (Niemcem),

              Auto napędzane wodorem to dokładnie ten sam samochód co elektryczna wersja, z tą różnicą, że zamiast baterii jest ogniwo wodorowe.

              Będąc w delegacji w Niemczech rozmawiałem z kolegą z pracy (Niemcem), którego znajomy pracuje w BMW. Gość mówił, że BMW na razie odpuszcza temat wodoru ze względów technologicznych. Mieli problem ze zbiornikiem paliwa. Wodór ma jedne z mniejszych cząsteczek, co powoduje ulatywanie paliwa ze zbiornika. Mówił, że w ciągu dnia potrafiło im do 60% paliwa uciec do atmosfery.
              Są instalacje, gdzie wodór otacza się płaszczem CO2 w celu zatrzymania go w zbiorniku, ale problem z gabarytami tego mieli.

              Na koniec dodam, że kwestie bezpieczeństwa nie stanowią problemu, są rozwiązania pozwalające na pełne bezpieczeństwo. Ludzie jeżdżą na Pb, LPG i nie wybuchają masowo, więc i na wodorze da radę.

              • 6 0

              • Z wodorem są dwie opcje

                Możesz użyć ogniwa i silników elektrycznych,
                ale było też BMW 7 kilkanaście lat temu, które wodoru używało dokładnie, jak LPG.

                • 0 1

            • Tesra oto cała prawda (2)

              Auta pana "Mózga największego przekrętu" to kompletna ściema, sprzedają się bo koleś stworzył atmosferę histerii kosmicznego sukcesu, tymczasem ich produkcja jest nierentowna i nieekologiczna. Pan M jeszcze trochę ponaciąga frajernie "na stoku" a później "wszystko rąb..e", no chyba że nikt amerykanom nie wmówi że białe jest białe...

              • 0 2

              • Gadaj co chcesz na temat ekoligii itp (1)

                Ale fakt jest faktem, że przed wynalazkami Muska żaden elektryk nie był w stanie dotelepać się z Gdańska do Warszawy bez ładowania.

                Producenci samochodów zauważyli, że to jest podstawowy problem i masz wysyp innych marek.

                Ktoś tylko musiał to ruszyć z miejsca.

                • 2 0

              • porównaje ceny Tesli do innych aut i czar nagle pryska

                • 0 0

            • Hybryda to najlepsze możliwe rozwiąznie (1)

              nie jesteś uzależniony od gniazdka - lejesz i jedziesz, a silnik elektryczny wspomaga spalinowy, odzyskuje energię hamowania. Co wg ciebie jest skomplikowanego w takim układzie ? Mam priusa 1 generacji od nowości i te

              nie jesteś uzależniony od gniazdka - lejesz i jedziesz, a silnik elektryczny wspomaga spalinowy, odzyskuje energię hamowania. Co wg ciebie jest skomplikowanego w takim układzie ? Mam priusa 1 generacji od nowości i te auto się nigdy nie zepsuło (czego o szmelcu z Francji nie mogę powiedzieć, którego miałem równolegle i które zrobiło 1/5 tego przebiegu co prius)

              • 0 1

              • Hybryda nadaje się na miasto, jak robisz trasy to jest guzik warta bo silnik elektryczny nie pomaga a spalinowy musi ciągnąć dodatkowy, zbędny na trasie szmelc. Do tego silniki spalinowe w hybrydach to wolnossące zamulacze, kiepskie osiągi, wysoka paliwożerność.

                • 0 0

        • ooooo ?

          Chyba nie wiesz co piszesz ... tak się składa, że Toyota jest pod tym względem na topie. Zobacz ile aut w USA lub Skandynawii to auta Toyoty.....80% ciekawe dlaczego ?

          • 0 0

    • Wojt nie doczytal artykulu o wycofaniu sie VW i Mercedesa z programu produkcji aut z napedem wodorowym.

      Dlatego buduje infrastrukture stacji dla zlomow sprowadzanych z zachodu.

      • 0 0

  • (10)

    Tylko jedno 'ale' : produkcja wodoru wcale nie jest 'czysta'. Elektroliza wody jest zupełnie nieopłacalna/nieefektywna, produkujemy więc wodór dalej z paliw kopalnych.
    W końcowym efekcie i tak trujemy, tylko i

    Tylko jedno 'ale' : produkcja wodoru wcale nie jest 'czysta'. Elektroliza wody jest zupełnie nieopłacalna/nieefektywna, produkujemy więc wodór dalej z paliw kopalnych.
    W końcowym efekcie i tak trujemy, tylko i winnym miejscu
    -----------------------------------------------------------------------------------------------
    W obecnej chwili 48% produkowanego wodoru powstaje w efekcie reformingu metanu przy użyciu pary wodnej, 30% z ropy naftowej głównie w rafineriach, 18% z węgla a pozostałe 4% z elektrolizy wody.

    • 19 8

    • Czyli nie róbmy nic, bo teraz jest paliwem kopalnym. Piękne myślenie.

      • 4 2

    • (4)

      ale nikt specjalnie wodoru nie produkuje, wodór to produkt uboczny w rafinerii, odpady poprodukcyjne

      • 8 4

      • (2)

        Wodór odpadam - większych bredni dawno nie czytałem. Hydroodsiarczanie, hydrokraking, instalacje reformingu parowego... Poczytaj zanim się wypowiesz.

        • 4 3

        • no i jeszcze gacz (1)

          bo Polacy lubią znicze. Ale dadzą się pokroić, że w zniczach jest parafina.
          A wodór się pali w dwóch "świeczkach" w Rafinerii....

          Buahahahaha

          • 0 1

          • Sam się palisz, ekspercie.

            • 1 0

      • w lotosie jest kilka instalacji produkcji wodoru.

        Wchodzi gaz ziemny - wychodzi H2 i CO2.

        Tą "produkt uboczny" powiedzmy, że się aktualnie buduje. Węzeł Odzysku Wodoru - WOW.

        • 0 0

    • (1)

      I tak lepsze to niż dla elektryków prąd z węgla lub promieniotwórczych i wybuchowych elektrowni atomowych.

      • 3 7

      • Chrzanisz

        ...

        • 1 0

    • Troche nie jestes w temacie

      W Norwegii są "kioski wodorowe" - wodór jest uzyskiwany w drodze elektrolizy dzięki energii słonecznej.
      I pozamiatane.

      • 1 0

    • Pomyśl

      Produkcja produkcja, nawet panele fotowoltaiczne i wiatraki produkuje się nieekologiczne. Chodzi o to żeby ekologiczne było w trakcie stosowania.

      • 0 0

  • Dla niewtajemniczonych - najtańszą metodą masowej produkcji wodoru jest pozyskiwanie jej z ropy (9)

    Stąd też zainteresowanie tym Orlenu i Lotosu. Wodór w masowej produkcji jest kolejnym paliwem kopalnym uzależnionym w dodatku od wydobycia i cen ropy.

    • 25 4

    • (1)

      Prawda taka ze produkuja go duzo tylko nie ma co z jim robic

      • 5 2

      • Co za bzdety. Zatrzymałeś się na etapie destylacji atmosferycznej. Wodór jest bardzo ważny dla rafinerii i buduje się instalacje do jego produkcji.

        • 3 1

    • Z ropy? (3)

      Z gazu opałowego wychodzi taniej. Można produkować wodór z gazu, bez posiadania rafinerii.

      • 2 3

      • (2)

        ale tu masz wodór jako produkt uboczny a z gazów kopalnianych nie ma takiej instalacji w Polsce

        • 3 1

        • Czytanie może boleć, wywoływać uczulenie, ale warto (1)

          Weź się trochę wysil... Instalacja HGU (Hydrogen Generation Unit). Główny Surowiec - Gaz Opałowy (Orlen/Lotos!!!). Jeśli ekonomia pozwoli to dopiero wtedy LPG lub benzyna lekka.

          • 0 0

          • Może uzupełnię.

            Produkuje się z czego się opłaca, czego jest nadmiar.
            Skoro cena gazu jest stała a ropy się zmienia to raz produkują z gazu a raz z cieczy ;-)

            • 0 0

    • Może i tak, ale jeśli nie będą nad nią pracowali, to nie wymyślą innej.

      • 0 0

    • preis

      tyle że ten wodór wykorzystywany w procesach rafineryjnych nie nadaje się do stosowania jako paliwo. Potrzebny jest tzw. czysty wodór.

      • 0 0

    • To są instalacje pilotażowe lub testowe.

      I gdzie je zbudujesz ? Tam gdzie akurat wodoru jest dużo.

      No i musi być bogaty sponsor bo chyba nie powiesz, że na instalacjach testowych/pilotażowych robi się kokosy.

      • 0 0

  • Jedyną technologią którą wprowadziliście perfekcyjnie to karuzela prezesów. (4)

    • 51 5

    • 500.000 +

      • 12 1

    • To za POpaprańców (2)

      były najlepsze i największe karuzele, największa hucpa! Dobrze że się to skończyło.

      • 0 18

      • taaaaa...a teraz jest tak jak Naczelnik przykazał?

        Bez Misiewiczów i Pisiewiczów??? Ilu pisowskich prezesów w Enerdze się już przewinęło? Mało?

        • 12 0

      • Nie było...

        ...Olechnowicz był dobry i nikt gotowe nie wyrzucał.

        • 5 1

  • (7)

    Nie ma aut wodorowych a ci wymyslaja

    • 14 10

    • nie potrzeba, ważne że są plany i można robić analizy za grube miliony

      • 5 5

    • a Toyota mirai ? (3)

      • 3 0

      • (2)

        Stoi w salonach? Jakoś nie widziałem

        • 0 0

        • (1)

          To, ze u Waldera nie ma to nie znaczy, ze nie ma. Na swiecie sie sprzedaje.

          • 0 0

          • Sprzedaje się jak cholera...

            • 0 0

    • Ha,ha - jak to nie ma? (1)

      Pół Japonii na tym jeździ! To elektryki to niewypał i już w zasadzie na szczęście przeszłość bo to była pomyłka!

      • 2 3

      • Sam nie wiesz co piszesz

        Wodorowych samochodów długo nie będzie, przynajmniej osobowych. Elektryczne nas, zaleją.

        • 0 0

  • to temat zastępczy, Sasin ma teraz inne zadania (2)

    minister aktywów państwowych robi teraz za jednoosobowe PKW i nie wodór mu w głowie, tylko pełne zadowolenie Jarka

    • 22 7

    • Zadowolenie Jarka - zadowoleniem narodu (1)

      • 8 0

      • Naród z partią - partia z narodem !

        • 6 0

  • Czemu nie podpisano, że to artykuł sponsorowany?!

    Już się boję, ile kasy pójdzie w błoto. Ten program jest tylko po to, by wyciągnąć unijne subwencje i nie stoi za nim żaden twórczy pomysł.

    • 21 8

  • Tylko co to zmienia Gdańsk jest w ogonie Polskich miast jesli chodzi o bezemisyjny transport publiczny (3)

    Nawet jeśli będą takie autobusy to w Gdańsku kupią je jako ostatni

    • 11 5

    • to jak lepiej, ostatni czy zostać przy spalinach?

      • 2 1

    • Sam fakt, że mamy tramwaje już sprawia, że nie masz racji :) (1)

      • 4 2

      • leming tramwaje są wszedzie .

        • 2 3

  • Mysle, ze to sluszny kierunek (2)

    O ile kierunek 'innowacyjnosc', ktora ta wladza niesie na sztandarach mozna wlozyc miedzy bajki, tak z wodorem mamy szanse wyjsc przed szereg.
    Jesli sa producenci wodoru i bedzie infrastuktura to pojawia sie tez

    O ile kierunek 'innowacyjnosc', ktora ta wladza niesie na sztandarach mozna wlozyc miedzy bajki, tak z wodorem mamy szanse wyjsc przed szereg.
    Jesli sa producenci wodoru i bedzie infrastuktura to pojawia sie tez samochody.
    Podobnie bylo z elektrykami. Ludzie ich poczatkowo nie kupowali z obawy na slaba infrastukture, producenci nie robili aut, bo znali nastroje konsumentow, teraz infrastuktura rosnie, producenci aut zwachali piniadz i praktycznie kazda marka ma w swojej ofercie elektryki.
    Pewnie, ze zarowno elektryki jak i auta wodorowe sa aktualnie drogie, ale tak jak z wszystkim, potrzeba czasu i ceny spadna.

    • 7 7

    • opinia (1)

      Elektryki w ofercie każdego producenta występują tylko po to, aby zmniejszyć emisję ogólną produkowanych aut, gdyż inaczej są kary. Zainteresowanie jest dalej niewielkie, bo elektryki są drogie, są ograniczone możliwości

      Elektryki w ofercie każdego producenta występują tylko po to, aby zmniejszyć emisję ogólną produkowanych aut, gdyż inaczej są kary. Zainteresowanie jest dalej niewielkie, bo elektryki są drogie, są ograniczone możliwości ładowania (chcesz jechać na weekend na drugi koniec Polski? Elektrykiem możesz nie zdążyć za dużo zwiedzić na miejscu. Ale stacje ładowania to bardzo dobrze). Wodór jest alternatywą, ale skoro jest produktem ubocznym przetwarzania ropy, to dalej mamy przerób ropy i emisje z nią związane. Dla transportu publicznego i ciężarówek - ok! Kwestia ile będzie kosztować "tankowanie"

      • 2 0

      • Po czesci w tym momencie jest to prawda, ale

        Prosze nie zapominac, ze Tesla przecierala rynki szerokiej produkcji elektrykow i otwierala oczy niedowiarkom z koncernu VAG, ze mozna na elektrykach robic piniadz. Tesla robi tylko i wylacznie elektyki zatem wierzy w

        Prosze nie zapominac, ze Tesla przecierala rynki szerokiej produkcji elektrykow i otwierala oczy niedowiarkom z koncernu VAG, ze mozna na elektrykach robic piniadz. Tesla robi tylko i wylacznie elektyki zatem wierzy w swoja misje i jak pokazuje rynek Europy zachodniej te auta sie sprzedaja.
        Obecnie popyt na elektryki generowany jest glownie z powodu panstwowych subwencji i ulg podatkowych poniewaz ich ceny raczej odstraszaja niz zachecaja, ale kwestia czasu jest sprowadzenie ich ceny do poziomu kieszeni przecietnego Kowalskiego
        Zmniejszajace sie co kilka lat normy emisji CO2 sprawia, ze juz wkrotce, albo bedziemy wszyscy jezdzili nowymi podwojnie turbodoladowanymi kosiarkami z silnikami 0.6-0.8l albo wsiadziemy w auta napedzane alternatywna energia, ktore dadza nam frajde z jazdy.
        Rope tak czy tak bedziemy przerabiac, bo bez watpienia bedzie jeszcze dlugo niezastapiona, ale jesli z jej produktu ubocznego mozemy zrobic niezly uzytek to mysle, ze warto te szanse wykorzystac w imie tej naszej 'innowacyjnosci'

        • 1 0

  • (2)

    Ile kadencji bedzie potrzebował PiS żeby zrealizować swoje plany,za pomocą spółek skarbu państwa.

    • 13 6

    • chodzi o żart z cyklu ilu milicjantów potrzeba do wymiany żarówki? czy pytasz serio?

      • 6 0

    • niech realizują je społkami skarbu panstwa i dobrze lepiej tak niz w cale.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.