2020-11-05 13:24
2020-11-05 13:29
2020-11-05 17:52
2020-11-05 18:57
A Nitras na szefa resortów siłowych. Nieźle się rozpycha w sejmie, łokciami.
2020-11-06 15:06
2020-11-06 19:03
bez wątpienia...
2020-11-05 13:30
tak jak to robią w Krakowie czy Poznaniu a nie w tak prymitywny sposób jak u nas
2020-11-05 14:54
Mijać się z prawdą?
2020-11-05 19:55
2020-11-06 15:07
2020-11-05 13:31
na Euro. Tlusk obiecywał.
2020-11-05 13:32
2020-11-05 13:52
2020-11-05 14:20
polskiego promu zbudowanego w polskiej stoczni.
2020-11-05 14:54
Miliard drzew..
2020-11-05 15:14
2020-11-05 16:44
...biją?
2020-11-05 13:40
Idź do Brzeźna , on tam ostatnio gania po plaży . Spytaj go gdzie są te obiecywanki .
2020-11-05 13:33
a 9 mld na Słupsk - Koszalin?
A "Kaszubska" i "obwodnica Żukowa"?
z czego finansowane?
Mało?
To pokazuje skalę potrzeb i zaniechań z lat ubiegłych.
2020-11-05 13:47
Mam dosc obecnego rzadu ale wlasnie takie sa fakty. Rzad nikomu laski nie robi ale kolejny fakt jest taki, ze to rzad dorzucil brakujaca kase do budowy mostu w Sobieszewie.
2020-11-05 16:25
Rząd PIS dorzucil- rząd PO obiecywał że się dorzuci i przez 8 lat mieszkańcy Sobieszewa byli mamieni i zbywani. Ale oczywiście nikt o tym nie wie i nie chce wiedzieć, lepiej powielać stereotypy i szerzyć propagandę
2020-11-05 17:48
Sprzedać na złom te pekasemki razem z torami, za tą forsę zbudować autoatradę albo kolejny niepotrzebny stadion a za resztę kupić betonu i zalać betonem nasypy, narysować pasy ruchu i wpuścić tam auta.
2020-11-05 21:08
2020-11-06 15:10
Co to są tabletki? Czekam na wytyczne z Nowogrodzkiej.
2020-11-05 19:53
A te pieniążki to kto daje? Skarb państwa. Euro 2012 się skończyło a z nim większe dodatkowe dotacje z EU. Gdyby samorządy działały efektywnie i potrafiły pozyskiwać wartościowych inwestorów to nie byłoby problemów z inwestycjami. Bo wartościowi inwestorzy to podatki a podatki to większy budżet.
2020-11-05 13:25
A to mógłby być przystanek przesiadkowy.
Chyba jedyny, który by leżał przy drodze, którą jadą ludzie do pracy, szkoły.
2020-11-05 13:29
2020-11-05 13:34
Tak samo zlokalizowana jest stacja PKM Karwiny
2020-11-05 14:06
A przystanek Osowa będzie na wlocie do miasta.
2020-11-05 13:35
Autobus z Chwaszczyna jeździ do Oliwy i na Barniewicką nie skręci więc brak przystanku kolejowego uniemożliwia jakiekolwiek przesiadki. Poza tym ten przystanek byłby w zasięgu pieszego dojścia do dużej części dzielnicy w odróżnieniu od obecnej stacji, która jest na końcu świata.
2020-11-05 13:40
Już to widzę. Bo nie chodzi przecież tylko o mieszkańców Osowej. 4 przystanki autobusowe to około 2km - akurat odległość między stacjami dla kolei miejskiej.
I nie dworzec tylko przystanek - zmieścił się w Gdyni
Już to widzę. Bo nie chodzi przecież tylko o mieszkańców Osowej. 4 przystanki autobusowe to około 2km - akurat odległość między stacjami dla kolei miejskiej.
I nie dworzec tylko przystanek - zmieścił się w Gdyni przy stadionie, to i tam się zmieści. Większy problem to miejsce na parking dla przyjeżdżających z Chwaszczyna, Tuchomia, Warzna, Bojana, Koleczkowa..
Ale nie, koniecznie chcą te samochody przepchnąć Chwaszczyńską do Gdynia Karwiny..
2020-11-05 15:29
Skoro już tym samochodem jedzie się do Kielnieńskiej, to jaki problem dojechać do stacji Osowa?
Po co się przesiadać na autobus?
2020-11-05 13:52
Gdyż nie jest to linia PKM
2020-11-05 14:08
1. Karwiny
2. Stadion
To kto budował, Robciu?
2020-11-05 13:52
Czy którykolwiek przystanek na linii ma dworzec oprócz osowej?
2020-11-05 13:55
należy tam pytać czemu takie opóźnienia (idące już w lata) oraz dlaczego nie budują Karczemek, Kielnieńskiej, Otomina, Małego Kacka, Wzgórza.
2020-11-05 13:25
Oszpeci krajobraz na amen.
2020-11-05 13:42
Zobacz jak deweloperzy zniszczyli krajobraz!! Wszędzie budują bez ładu i składu.
Nie zostawiają zieleni, a później wszyscy zdziwieni, że nas zalewa.
2020-11-05 14:08
Planowanie przestrzenne jak na wiosce a nie w wielkim mieście
2020-11-05 16:09
Na terenie Trójmiasta niech elektryfikuja. Oszpecenie to będzie na trasie na Kaszuby, a jeszcze bardziej zeszpeci poniżej Bory Tucholskie na trasie do Bydgoszczy. Wdzydze, Lipowa Tucholska, Wierzchucin - tam nie wyobrażam sobie słupów trakcyjnych
2020-11-06 15:12
To już nie są te wielkie betonowe obskurne słupy trakcyjne.
2020-11-05 17:24
Rozumiem że tereny wiejskie nigdy nie są zalewane? Nie ma betonu same łąki i lasy
2020-11-06 16:44
Mniej więcej
2020-11-05 17:24
I gdyński UM. Patrz - betonowanie potoku wiczlinskiego na obszarze parku krajobrazowego.
2020-11-06 15:13
2020-11-05 13:59
Wydajność silnika elektrycznego vs spalinowego, poczytaj
A np Żonę masz ładną ale niezbyt ogarnięta?
2020-11-05 14:13
2020-11-05 15:03
2020-11-05 16:05
Teraz krowy zaczną dawać zsiadłe mleko
2020-11-06 15:14
To kury przestały dawać mleko, a krowy znosić jajka. To jest prawdziwa tragedia, a nie jakieś tam trakcje - s.racje!
2020-11-05 15:54
Lepiej wąchać smród spalin i słuchać ryczących jak F-16 spalinówek z PESY...
2020-11-05 18:00
Co ty wiesz o nowoczesnych silnikach spalinowych? Jaki smród? chyba że dalej na opałowym jeździsz. Natomiast wyprodukowanie prądu z węgla to jest dopiero syf.
2020-11-05 20:41
Silniki spalinowe to jakieś 30% wydajności podobno, reszta idzie w ciepło. Elektrociepłownia spala węgiel i wykorzystuje ciepło .... A pył ze spalania węgla podobno mniej szkodliwy od nowoczesnego diesla bez katalizatora
2020-11-06 15:17
Pościgaj się na ulicy z elektrykiem swoim Passeratti TDI to może coś do ciebie dotrze PiSi łotrze.
2020-11-05 21:10
Wiesz, dancingi myślą, że jak wsio wysprzedadzą za złotówkę Niemcom i założą elektrykę, to świat będzie cacy lala.
2020-11-05 13:26
aby ułatwić dojeżdżanie do pracy i szkoły koleją !
2020-11-05 17:52
2020-11-05 17:54
Lepiej będzie zbudować u was szkołę, będzie gdzie się uczyć i pracować, miasto odetchnie, pkm będzie niepotrzebne, wszystkim spadną koszty
2020-11-06 00:52
To przystanki często gdzieś w polu . Kto to wymyślił ????
2020-11-06 09:54
Tam narazie jest ściernisko, ale będzie blokowisko ;)
2020-11-05 13:26
Nie ma potrzeby wydawać na to pieniędzy moi kochani. Mamy ważniejsze wydatki.
2020-11-05 13:54
2020-11-05 13:32
Potrzebna ta elektryfikacja jak psu kij.
Za chwilę PLK rozwali na lata linię Gdynia - Kościerzyna. A drut do kijka? Do Rębiechowa i co dalej. Te sześć pociągów Eugeniusza Hybrydowego załatwi sprawę?
A - załatwi - PESA wyprodukuje na zamówienie...w trybie pilnym
Fachowcy od kolei w urzędach pomorskich - tylko Marcina VAT brakuje...
2020-11-05 13:38
2020-11-05 13:49
z "izby zadumy" - a raczej drzemki.
2020-11-05 13:38
lansjera Ryszarda "Beckhama"...
2020-11-05 13:33
Dzięki za Karczemki. Widocznie więcej radnych mieszka w domach przed lotniskiem.
2020-11-05 14:06
we wsi Firoga
2020-11-05 13:38
ale niech ktoś mi powie czemu nie zrobili tego od razu kilkalat temu?? Przecież to linia łącząca kilka dużych miast z możliwością rozprowadzenia połączeń na poł województwa. To że jej znaczenie i zapotrzebowanie na przewozy będzie rosło było oczywiste już 10 lat temu.
2020-11-05 13:43
i unijnej dotacji nie wystarczyło.
Pomimo 3x przekroczenia budżetu (nasypy i inne "niespodzianki"). Poza tym, nikt się nie spodziewał, ze ludzie będą tego chcieli używać... ;) a raczej, że przedsięwzięcie dowiezie
i unijnej dotacji nie wystarczyło.
Pomimo 3x przekroczenia budżetu (nasypy i inne "niespodzianki"). Poza tym, nikt się nie spodziewał, ze ludzie będą tego chcieli używać... ;) a raczej, że przedsięwzięcie dowiezie zainteresowanych do emerytury i cicho skona.
Bo przecież każdy ma samochód!
A najważniejsze, strategią samorządu było zwijanie komunikacji zbiorowej a nie "rozprowadzanie" czegokolwiek.
2020-11-05 13:59
2020-11-05 16:39
"klęska urodzaju"... ;)
2020-11-05 17:32
Bo PLKa nie miała wówczas planów elektryfikacji linii 201?
I malkontenci by od razu narzekali po co ta elektryfikacja, jak pod drutem można jechać tylko do przystanku Gdańsk Rębiechowo.
2020-11-05 19:46
A nie można robić elektryfikacji etapami? Byleś kiedyś na Mazurach? To popatrz na linie kolejową Olsztyn Ełk przez Kętrzyn. Drut kończy się w połowie drogi konkretnie w Korszach. Z twoim myśleniem tam by w ogóle nie było elektryfikacji bo nie dochodzi do Ełku
2020-11-05 20:02
A co miałoby wówczas jeździć po takiej linii? Hybryd nie było. Zmuszać wszystkich do przesiadek? Oj, byłoby marudzenia. A częstotliwość kursowania to dopiero byłby dramat.
2020-11-06 15:45
By jeździły normalne pociągi a tak trzeba zamykać linie po raz kolejny a ruch będzie co najwyżej wahadłowy
2020-11-07 00:07
Jakie normalne pociągi? Elektryczne na linii bez elektryfikacji?
A do elektryfikacji linia nie musi być zamknięta, a ruch jednym torem był np. w wakacje, gdy robione naprawy na przystanku Port Lotniczy. I wszystko funkcjonowało normalnie.
2020-11-08 16:29
Czyli przez dwa lata utrudniony ruch a można było tego uniknąć
2020-11-06 19:10
Przecież Pomorze to bastion - wiadomo czyj. To tu powstał KLD, a Sławuś N i ferajna stawiali pierwsze kroki w zawłaszczaniu "tego kraju".
2020-11-05 13:38
No i super.
To może też dać możliwości jeśli chodzi o połączenia dalej, np. w tej chwili nikt nie będzie jechał z Tczewa czy Elbląga czy Redy czy Wejherowa pociągiem na lotnisko jeśli tylko ma jakiś dostęp do samochodu. Gdyby co któraś PKM nie stawała w Gdańsku/Gdyni, tylko jechała dalej i wracała to perspektywa by się zmieniła.
2020-11-05 13:57
2020-11-05 15:15
Ale ja bym na miejscu włodarzy przekonał IC , PR i innych przewoźników aby co któryś skład, w tym i Pendolino, jeździło przez Rębiechowo. Wtedy taki Malbork czy Tczew mieliby szybki i wygodny dostęp do portu lotniczego, a ilość pociągów na trasie Gdańsk Gł-Gdynia Gł by się znacząco zwiększyła.
2020-11-05 13:39
Mamy 2 przystanku PKM a Gdańsk 10 a otrzyma nowe. Uprzejmie informuję że nie potrzebujemy już żadnych nowych przystanków więcej. Szczęśliwi mieszkańcy Gdyni. Wszystko dla Gdańska!!!
2020-11-05 13:49
Tak samo potrzebny jest przystanek na Małym Kacku z drogą dla autobusów z Witomina i peron na Wzgórzu
2020-11-05 13:54
Linia kolejowa 234 czyli bajpas należy do pkp plk i to pkp plk nie zgodziła się na budowę Karczemek. Dlaczego? Należy pytać córkę prezesa pkp plk które kieruje modernizacją 201 i 234..
2020-11-05 13:55
Proszę zobaczyć choćby kto jest odpowiedzialny za odtworzenie infry na 234
2020-11-05 14:07
PKM bardzo naciskało na odbudowę bajpasu, więc PLK łaskawie się zgodziły, ale pod warunkiem że PKM odbuduje ten 1,5 km fragment dla PLK. Prawdopodobnie PLK z jakiegoś powodu nie była w stanie (nie potriafiła?) tego zrobić sama, co nie zmienia faktu, że to nadal będzie linia PLK i to plk sie nie godzi na przystanek.
2020-11-05 14:38
Ale tak to jest jak miasto przewala kase na wizualizacje znajomych królika oraz na promocję zamiast inwestycję.
2020-11-05 15:05
Czyżby?
Gdańska część PKM została w całości sfinansowana przez województwo.
Gdynia do swoich dwóch przystanków musiała dopłacić.
Dodajmy, że dysproporcja kosztów części gdańskiej i gdyńskiej jest zasadnicza.
2020-11-05 15:32
Więc władze Gdyni sobie od wielu lat zapracowały postawą zawsze w kontrze do wszystkich.
Jak nie potrafiły współpracować to nikt na Gdynię się oglądać nie będzie i za wszystko będzie musiała płacić samodzielnie skoro tak się upiera na samodzielność i nie chce współpracować.
2020-11-05 15:49
A co to ma do rzeczy? Operator (w postaci SKM) został wyłoniony znacznie później i nijak miał się do alokowania środków i koncepcji PKM. Co więcej, to Gdynia lobbowała za PKM a Gdańsk chciał szybki tramwaj. I
A co to ma do rzeczy? Operator (w postaci SKM) został wyłoniony znacznie później i nijak miał się do alokowania środków i koncepcji PKM. Co więcej, to Gdynia lobbowała za PKM a Gdańsk chciał szybki tramwaj. I paradoksalnie w ten sposób Gdańsk pozyskał kolej miejską, bo PKM w Gdyni to zupełna fikcja - po prostu udaje, że jest.
A przede wszystkim - fakty przeczą wcześniejszemu komentarzowi, że to niby Gdynia się nie dołożyła do PKM. Jest dokładnie przeciwnie - to Gdańsk nie dał nawet złotówki.
Poza tym koncepcja "współpracy" tutaj to tak naprawdę podporządkowanie wszystkiego interesom Gdańska. Takie odwracanie kota ogonem, po prostu racja silniejszego a raczej większego - a jak się kto nie zgadza, to nie "współpracuje".
2020-11-05 17:21
Gdańsk dogadał się z Województwem i budował węzły integracyjne przy PKM, Gdynia się wypięła. Po latach, gdy przyszła refleksja powstały w tej formule przystanki Karwiny i Stadion.
2020-11-06 07:09
Ależ nadal prawda - Gdańsk na PKM nie dał złotówki. Węzły powstały (i bynajmniej nie wszędzie), bo zbudowano w Gdańsku PKM. W Gdyni PKM to fikcja.
A dwa przystanki "po latach" powstały nie w wyniku rzekomej
Ależ nadal prawda - Gdańsk na PKM nie dał złotówki. Węzły powstały (i bynajmniej nie wszędzie), bo zbudowano w Gdańsku PKM. W Gdyni PKM to fikcja.
A dwa przystanki "po latach" powstały nie w wyniku rzekomej refleksji, tylko dlatego, że pozostały do zagospodarowania pieniądze unijne, z których lepiej było zrobić użytek a w ówczesnej formie PKM trudno było uznać za inwestycję regionalną (raczej miejską Gdańska, ale za pieniądze regionu). Przecież w oryginalnej formie te 730 mln wpakowano wyłącznie w Gdańsk.
2020-11-06 07:36
Po prostu zostały odbudowane 70 lat po sobie. Prace nad nową linią do północnych dzielnic Gdyni trwają.
2020-11-06 13:26
Stadion to wybudowali chyba dla korposzczurów z kaszub. Jeszcze nie widziałem aby któryś pasażer wsiadł na przystanku Stadion a wysiadł na Karwiny. Tak więc o jakich przewozach dla gdynian ta dyskusja?
2020-11-06 13:34
a w zasadzie, przez brak kasy.
Zmieniono wtedy koncepcje i z linii komunikujacej lotniska(!) powstala kolej regionalna. A to pozwolilo na inne argumentacje i pozyskanie unijnych dotacji. Od inicjacji, budzet
a w zasadzie, przez brak kasy.
Zmieniono wtedy koncepcje i z linii komunikujacej lotniska(!) powstala kolej regionalna. A to pozwolilo na inne argumentacje i pozyskanie unijnych dotacji. Od inicjacji, budzet powstania PKM wzrosl 3-4 razy...
Pomysl swietny, potrzeba ogromna ale realizacja i faktyczne motywy funkcjonowania,... jak zwykle...
2020-11-05 15:45
Gdańsk ma nowe przystanki, ale za nie płaci. Nikt nie przeszkadza Gdyni by zrobiła to samo. W czym więc rzecz?
2020-11-05 19:51
2020-11-06 07:34
Kolej do północnych dzielnic Gdyni jest w fazie koncepcyjnej. Niecały miesiąc temu był artykuł na stronie wyborczej. Googlaj "Cztery warianty kolei do północnych dzielnic Gdyni". Dodatkowy przystanek w Gdyni na linii do
Kolej do północnych dzielnic Gdyni jest w fazie koncepcyjnej. Niecały miesiąc temu był artykuł na stronie wyborczej. Googlaj "Cztery warianty kolei do północnych dzielnic Gdyni". Dodatkowy przystanek w Gdyni na linii do Kościerzyny to ewentualnie podczas przebudowy tej linii przez państwowe pkp plk. dokumentacja modernizacji powstaje, ale nie wiadomo czy Mały Kack powstanie - pytania do PKP.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.