Opinie (183) 6 zablokowanych

  • (22)

    Szczerze, to poza okresem letnim, konstale były the best. I te miejsce z tyłu do stania. Specyficzny zapach metalu i hamulców jadących spalenizną. Stare dobre czasy;)

    • 198 32

    • (2)

      Szczególnie była frajda z jazdy konstalem, gdy pędziło się z Gdańska głównego wieczornym kursem puszczonym do zajezdni w porcie, konkretniej 8ką, lub 10tką;) Motorniczowie zawsze grzali jak na zbity łep, a poruszanie

      Szczególnie była frajda z jazdy konstalem, gdy pędziło się z Gdańska głównego wieczornym kursem puszczonym do zajezdni w porcie, konkretniej 8ką, lub 10tką;) Motorniczowie zawsze grzali jak na zbity łep, a poruszanie się torami wzdłuż ul. Jana z Kolna dostarczalo w takim układzie pasażerom bardzo wielu atrakcji, bo tramwaj skakał po powyginanych torach niczym samolot przy silnych turbulencjach;) Z tyłu wagonów zawsze(!) stała ekipa sącząca specjale z puchy, bo wracali ze stoczni do domu, fajne były to czasy;)

      • 39 9

      • a jak nie było żulków, to z tyłu można było bez problemu przewieźć rower nikomu nie wadząc

        • 24 1

      • oj tak bracie

        • 2 0

    • Miejsca z tyłu były najlepsze. (12)

      Jak się jechało na trasie z Letniewa do Nowego Portu w latach 90-tych (przed remontem trasy) to tramwaj tak się czasem rozpędzał, że z tyłu rzucało jak kutrem na Morzy Północnym.

      • 30 1

      • Zgadza się;) Wzieli sie za te trasy dopiero przed Euro 2012.

        • 8 3

      • a to było całe 55 km/h, bo więcej ta puszka nie wyciągała, chyba że po modernizacji :) (8)

        ale potwierdzam, wrażenie było, jakby zaraz miał startować.
        I ten potrójny gdzie do 3 wagonu wsiadali chłopaki, stawali na końcu wagonu i zaczynali skakać bujając całą budą :)

        • 15 4

        • (7)

          Kiedyś jechałem autem równolegle z tramwajem starego typu, żeby z ciekawości sprawdzić na liczniku ile one wyciągły, tutaj się zaskoczyłem, bo konstal grzał ponad 70 km/h

          • 11 3

          • Wszystko sie zatem zgadza, przeciez zawsze dodajesz minimum 40% do swoich przechwalek. (6)

            • 13 4

            • Zaraz, jeśli dodaje 40%, to znaczy, że w realu ma 18cm, to też nieźle, ja mam takiego i nie raz słyszałem (5)

              od białogłów: "nie wiedziałam, że p..nis jest taki duży!"

              • 1 7

              • Ale to ty do kolegów pod prysznicem tak mówisz

                • 3 0

              • Chyba 15. Jak ty to liczysz? (3)

                • 2 0

              • Liczymy to tak (2)

                x + 40%x = 25 -> x + 0,4x = 25 -> 1,4 x = 25 -> x = 25/1,4 -> x = 17,85. Jeżeli dodaje "minimum 40%" to oznacza, że jest 17,85cm lub mniej. Pozdro

                • 0 1

              • To brawo ty. Dobrze że budżetu państwa tak nie liczysz. (1)

                40% z 25 to 10. 25 - 10 = 15 cm MAXiIMUM Makumby z erazmusa. Im więcej sobie dodaje %, tym mniejszego ma.
                Czuwaj!

                • 0 3

              • No brawo jednak ty.

                Jezeli Makumba mialby 15 i przechwalajac sie dodawal sobie 40%, to nie wyjdzie 25!Tylko 21.

                • 0 0

      • To jeszcze w temacie takie skojarzenie :)

        "Potem jadę tramwajem i ponownie rozpacz
        Bo próbuję czytać ale rzuca tym gruchotem jakby miał się rozpaść
        Przyszło mi w różnych absurdach grać
        Ale niekiedy literki zlewają się w wielki napis KU8WA

        "Potem jadę tramwajem i ponownie rozpacz
        Bo próbuję czytać ale rzuca tym gruchotem jakby miał się rozpaść
        Przyszło mi w różnych absurdach grać
        Ale niekiedy literki zlewają się w wielki napis KU8WA MAĆ"
        Szaleniec robi sobie rajd po tych torach krzywych
        A ja myślę trudno znajdź jakieś pozytywy
        I poczekaj na kawałek torów gładszych"
        Bo to nic nie znaczy to o niczym nie świadczy"

        Łona i Webber "To nic nie znaczy"

        • 5 1

      • ha ha ha! Tak!

        To były dobre odcinki, albo koło czołgu czy GB Wojska Polskiego

        • 0 0

    • Zjazd z górki we Wrzeszczu, czyli od Jaśkowej do Miszewskiego (1)

      przed remontem torowiska. Ok 100 m przed Miszewskiego była "hopka" na torach. Jak stałeś z tyłu w ostatnim wagonie to nogi odrywało od podłogi. Kiedyś to były czasy... :)

      • 22 0

      • Albo jak konstal zjeżdzał z mostu na Przeróbce jadąc w stronę Stogów, to aż iskry leciały

        • 14 3

    • (2)

      Niedługo będziesz miał dłuższy nick ,niż wypowiedź.Co teraz się dzieje.

      • 4 0

      • kolo koniecznie chce mieć coś długiego

        • 8 0

      • Krowa która dużo ryczy mało mleka daje,

        bolek który się chwali 25cm ma 25mm... Aha, a kocha go jedna Julka, Przyłębska... :P

        • 3 1

    • W okresie letnim też były the best.

      Dużo otwieranych okien, otwierane dachy, nieszczelne drzwi. Dla mnie to lepsze niż pesy z przegiętą na maksa klimą lub wyłączoną totalnie.

      • 4 0

  • Szkoda że nie było nikogo z władz Państwowych - toż to jeden z ostatnich reliktów PRL - Piar można zrobić :) (7)

    Wysokopodłogowe tramwaje - takimi dojeżdżałem do liceum i na studia :)

    • 57 32

    • (3)

      Śmieszne jest to, że niby były wtedy takie trudne czasy, ale jakoś potrafili stworzyć pociągi czy też tramwaje/autobusy, które bez dużych napraw jeździły przez całe dekady. Z resztą en-57(kible) to nadal podstawowe składy SKM, mimo niekiedy bardzo sędziwego wieku(40, nawet 50 lat).

      • 7 11

      • Potrafili coś stworzyć?

        Tramwaj 105 jest wzorowany w swojej konstrukcji na pojazdach zachodnich powstałych w latach 30-tych! Tylko wygląd miał nowoczesny w latach swojego powstania. EN57 nie był wiele lepszy. Może w latach 60-tych to był niezły pociąg, ale egzemplarze budowane w latach 80-tych były już całkiem przestarzałe w momencie wyjazdu z fabryki.

        • 10 3

      • "Samochód niezniszczalny" (1)

        Wymieniłem tylko silnik, zawieszenie, pół budy i elektrykę, ale jak się trzyma!

        Tak samo z EN57... Chociaż jeden został z oryginalnym napędem?

        • 3 2

        • Ostał się, ostał. Zmieniono rozruch z oporowego na tyrystorowy i hajże w trasę!

          • 1 0

    • "Po lewej Aleksandra Dulkiewicz, z prawej - Maciej Lisicki."

      tawarisze były

      • 6 2

    • Na pewno gdyby był (1)

      pajac Morawiecki powiedziałby - byłem kiedyś motorniczym.

      • 1 1

      • hmm

        Zapewniam cie lechu twój ojciec - pajac może się wsytydzić

        • 0 1

  • W czwartek na obwodnicy (2)

    • 2 15

    • Na autostradzie jak już! (1)

      Pojadą na lawetach do Lubicza pod Toruniem. Tam jest złomowisko tramwajów.

      • 5 0

      • A nie do Panty?

        • 1 0

  • Szkoda (7)

    Zwłaszcza, że coś bezpieczniejszego, wygodniejszego i tańszego jest zastąpione nowym "lepszym".

    • 37 53

    • (1)

      A o tym bezpieczenstwie to gdzies czytales czy masz dostep do wynikow testow zderzeniowych, ktore sie nigdy nie odbyly?

      • 13 1

      • Posłużyłem się logiką i zdrowym rozsądkiem.

        Uważam, że siedzenie w tramwaju tak, że ma się tyłek wyżej niż wysokość przeciętnego samochodu osobowego, jest bezpieczniejsze od siedzenia w tramwaju niskopodłogowym. Podejrzewam, że w sytuacji gdy samochód wjedzie w tramwaj, to w pierwszym przypadku nic pasażerowi się nie stanie, a w drugim umrze.

        • 6 9

    • Bezpieczne 105-ki? (4)

      Przecież ile było wypadków, kiedy w tym tramwaju zepsuły się hamulce i najechał na inny pojazd. O tym ile razy siedzenia odpadały ze ścian lub drzwi były luźne to nawet nie ma co wspominać...

      • 17 2

      • To już kwestia utrzymania (1)

        Widać to już w Dortmundach gdzie też hamulce przestają działać, a ścianki boczne odchodzą.

        • 3 1

        • W Deutchland nie do pomyślenia

          • 1 0

      • Luźne drzwi

        To był standard w tych tramwajach. Pamiętam jak przy zamykaniu i otwieraniu trzaskały z ogłuszającym hukiem, dziwne, że nie wypadały..:) Często były unieruchomione jakąś tablicą..
        Ahh, stare dobre czasy...

        • 6 0

      • A co to ma do rzeczy. Kraje komunistyczne eksploatowały tramwaje Tatra i jechałem takim tramwajem w Lipsku i takim samym modelem w Charkowie. Nie będę mówił o różnicy w utrzymaniu i wyglądzie. każdy się domyśli.

        • 0 0

  • (4)

    Przynajmniej nie pchały sie do nich madki z wózkami i nie zajmowały miejsc

    • 92 50

    • (2)

      Jakie ty musisz mieć ubogie życie że takie sprawy ci przeszkadzają

      • 29 13

      • (1)

        Ma chłop rację. Te roszczeniowe baby ze swoimi kasztanami to istna plaga.

        • 22 18

        • Kiedyś i ty nim byłeś,

          tylko w odróżnieniu od wszystkich innych, tobie tak zostało...

          • 10 6

    • Brawo. Madki brajanków 500plusowe to zawsze sie pchają

      • 9 5

  • (1)

    Świetna decyzja w okresie pandemii. Najbardziej pojemne tramwaje ściągają z tras. Brawo Ola!

    • 108 41

    • Ty tak na poważnie?

      • 6 5

  • Śmigało się z biforków do Miasta i Pięknych. Na trasę obowiązkowo sprite ;)

    • 21 6

  • Wreszcie koniec tej patologii (10)

    Dziękujemy

    • 49 126

    • Patologią to są nowe jazzy (9)

      jazz, długość 30m, 28 miejsc siedzących.
      105N, długość 13,5m, 21 miejsc siedzących.
      A wiec typowy dwuskład to 42 miejsca siedzące i dużo stojących.

      • 39 5

      • 105N był dwukierunkowy czy coś mnie ominęło? (5)

        Dobrze, że wreszcie złomują te strucle. Strome wejście, nieszczelne drzwi klapiące że ogłuchnąć można, hałas, rzucanie pasażerami po całym wagonie na byle nierówności oraz obowiązkowo przy hamowaniu i ruszaniu. Do tego wątpliwy poziom bezpieczeństwa. Technologicznie zabytek wywodzący się z konstrukcji z lat 30. XX wieku.

        • 14 26

        • a w gdańsku na ósemce nie ma pętli czy coś mnie ominęło? (4)

          • 8 3

          • 8-ka miała pętlę koło SP 49 na ul. Dzierżyńskiego. (2)

            • 8 0

            • Ciekawe

              że mało kto to pamięta.

              • 4 0

            • mowa, o pętli przy Kościuszki? Legionów?

              Kurcze, gdzie ósemka jeszcze mogła skręcać? A przy nowym Żaku ktoś kojarzy coś? Dawna pętla?

              • 0 0

          • Porównałeś pojemność 105N do Jazza, co ma do tego jakieś gadanie o pętli?

            To porównanie pojemności ma tyle sensu co porównywanie piwa z herbatą.

            • 0 0

      • bo miasto zamawia bydłowozy (2)

        żeby było jak najwięcej miejsc stojących, żeby przewieźć jak największą liczbę pasażerów jak najmniejszą ilością kursów. optymalizacja-sr*cja..

        • 2 2

        • (1)

          Korona z głowy nie spadnie, jak postoisz 15-20 minut. To nie wycieczka na koniec świata.

          • 4 1

          • gorzej 12stka 1,07h

            Co powiesz Jasień - Oliwa? Godzina 7 minut

            • 0 0

  • Coś się kończy, coś zaczyna. Konstale 105, czyli ikona tramwajów w Polsce - tak samo jak kiedyś z autobusów Ikarus lub Jelcz. Kiedyś ten moment musiał nadejść, niestety, ale chociaż zostanie kilka wagonów.

    • 74 4

  • (5)

    Dobrze się nimi bujało po imprezach :D wszyscy do tyłu i jazda :) a i przed kanarami można było uciec ...

    • 76 6

    • (1)

      a sklepie tez kradniesz?

      • 10 5

      • Tak

        • 12 4

    • hit;) (2)

      poszukajcie na yt filmik:
      tramwaj - przeprowadzka menela

      • 3 2

      • 25 cm. to obwód głowy?

        • 2 0

      • dzieki za przypomnienie ziomus :D

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.