2020-09-30 07:05
Ciekawy materiał no i efektowny film. Dobrze że to co zostanie z tramwajów się nie marnuje.
2020-09-30 07:56
I trochę mnie smuteczek ogarnia. Cała otoczka związana z podróżowaniem tym złomem jakoś napawa mnie nostalgia. Mam na myśli codziennie przejazdy do szkoły przy sporymrozie, gdzie w środku bylo równie zimno co na zewnątrz albo gdy się jechało na Lechię i cały tramwaj w rytm kto nie skacze ten z policji bujał zestawem ahhhh....
2020-09-30 07:56
2020-09-30 08:12
2020-09-30 08:57
co akurat dla Polski było mega niekorzystne - dzięki kaczyńskim Polska straciła głos w UE!
2020-09-30 15:37
2020-09-30 09:25
poczekaj poczekaj ... jakie mamy fakty - czyli co nie opawioadają przed kamerami a napradę robią :
3 lutego 2020 r. Eigenschen Trocken - und Umwelttechnik otrzymała pozytywną decyzję Głównego Inspektora Ochrony
poczekaj poczekaj ... jakie mamy fakty - czyli co nie opawioadają przed kamerami a napradę robią :
3 lutego 2020 r. Eigenschen Trocken - und Umwelttechnik otrzymała pozytywną decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska na przywóz do Polski 100 000 ton odpadów w postaci minerałów. Umowę również realizuje Pri-Bazalt z siedzibą w Rębiszowie......
Po 2013 roku import rejestrowanych odpadów rósł z 110 tys. ton do 378 tys. w 2017 roku i ponad 434 tys. w 2018 oraz 405 tys. w 2019 roku. Import odpadów z zielonej listy - według nieoficjalnych, szacunkowych danych uzyskanych od jednego z urzędników GIOŚ - miał wynosić ok. 500 tys. ton rocznie. Gdyby uwzględnić te liczbę, w ostatnich dwóch latach import odpadów do Polski sięgnąłby 1 mln ton rocznie - czyli tyle, ile wynosił w 2010 roku.
2020-09-30 15:39
2020-09-30 08:11
2020-09-30 09:30
nie Dulkiewicz a twój pro Polski pis - są dowody koleszko:
Dane GUS podobnie jak rejestr GIOŚ wskazują liderów w eksporcie śmieci do Polski. W 2016 r. prym wiedli tu Niemcy - 356 tys. ton, Wielka Brytania 247 tys. ton, Włochy 93 tys. ton, Szwecja 73 tys. ton, Austria - 46 tys. ton.
2020-09-30 15:38
2020-10-02 11:17
ale udokumentowane ... stracileś rachube przez te TVP
2020-09-30 07:06
2020-09-30 07:40
a mozna by kupić dwa wagony i zrobic sale przyjęć urodzinowych dla dzieci - podejrzewam , że nie jedno dziecko chciało by mieć imprezke w tramwaju i usiąść za sterami
2020-09-30 09:39
Śmiało, była oferta sprzedaży kilku wagonów i na pewno będą kolejne :D
2020-09-30 09:27
Z zabytkiem ruchomym jest tak, że nabiera on wartości, kiedy jest w miarę unikatowy. A więc zostanie kilka odpicowanych egzemplarzy i to będą zabytki. Gdyby trzymać setki dobitych szrotów, to zawsze były to tylko szroty.
2020-09-30 07:10
..ogłoszą że drogą kupna zdobyli jeden skład z drugiego końca Polski żeby zasilił zabytkową flotę .......
2020-09-30 07:16
Juz jest odstwiony jeden egzemplarz 105 który będzie zrobiony na zabytek (1341-1342)
2020-09-30 08:30
to była specyfika Gdańska
2020-09-30 09:42
06300-299-309
Jezdzi na osemce, caly czerwony. Nie zostanie pocięty.
2020-09-30 11:50
do czasu aż jakiś absolwent akademii jazdy crunchips skasuje go na przejeździe
2020-09-30 07:11
Zniszcyć prosto, a mógł jeszcze pojeździć z 50 lat.
2020-09-30 07:17
2020-09-30 07:48
W wesołym miasteczku chyba...
2020-09-30 08:59
No czyli w Gdańsku.
2020-09-30 09:17
wPolsce lepszego sortu to robiłby za nówke ...a w Kraśniku ... czegoś takiego jeszcze nie widzieli
2020-09-30 10:05
...o 5G i Wi-Fi nie mówiąc. Żyć nie umierać!
2020-09-30 09:45
Taką Syrenkę klepano, bez większych zmian, przez 30 lat. W efekcie samochód, który był całkiem przyzwoity w latach 50-tych, w latach 80-tych stał się pośmiewiskiem, kuriozum motoryzacji i znienawidzonym złem koniecznym.
Taką Syrenkę klepano, bez większych zmian, przez 30 lat. W efekcie samochód, który był całkiem przyzwoity w latach 50-tych, w latach 80-tych stał się pośmiewiskiem, kuriozum motoryzacji i znienawidzonym złem koniecznym. Dziś by powiedziano - memem.
Logika postępu w technice jest nieubłagana i nie ma sensu zawracać kijem Wisły. Szczególnie, gdy mowa jest o czymś publicznym, co ma być użyteczne.
2020-10-01 08:37
Jako kabriolet z naturalnie wentylowaną podłoga
2020-09-30 07:15
Lubię oglądać filmiki z udziałem takich maszyn. Super sprawa.
2020-09-30 07:16
95% samochodów używanych, ściąganych z zagranicy naszego kraju jest kupowana ze złomowiska.
2020-09-30 07:44
Jeśli coś już wjedzie na złomowisko i zostanie tam zaksięgowane jako złom to już tam zostaje(tym bardziej na zachodzie) Skąd masz takie pojechane teorie?Zmień lekarza albo idź do weterynarza prawdopodobnie jesteś osłem.
2020-09-30 07:57
Niech zgadnę - audi rocznik 1999...
2020-09-30 08:10
To może Ty się pochwal? Dacia rocznik 2020 czy rower? Bo przecież nie audi...
2020-09-30 09:02
audi to nie jest synonim jakiejś jakości czy aut premium.
2020-09-30 09:18
Dacia daster... słychać jak się psuje, wole jakość z lat 2000 a nie ten syf
2020-09-30 11:03
Pudło!!!!Rocznik 2000 audi A4 B5. Tylko że RS 4 i tak Cię na nie nie stać...
2020-10-01 08:21
... i wiaty PKS
2020-10-02 00:01
Nie dla psa kiełbasa...
2020-09-30 09:19
to prawda - pod praca miałem szrot - codziennie stały takie perełki że nie jeden Janusz by zapłakał co gebel niszczy ...no ale fakt - wyrejestrowany - opłata recyklingowa ujszczona to nic nie zrobisz .... fadrona zgniecie wstępnie a później do zgniatarki
2020-09-30 09:36
Tam przy skasowaniu auta masz wybór: auto na złom - dostaniesz parę ojro na nowe lub wschodnia granica do polskiego cudotwórcy za trochę więcej ojro.
2020-09-30 09:42
2020-09-30 09:54
Gdy ludek zajmujący się utylizacją pojazdów uzna, że Twój grat nie jest wart zachodu, wtedy bierze go od Ciebie jako złom, wystawia zaświadczenie pozwalające na wyrejestrowanie a Ty dostajesz jakieś symboliczne
Gdy ludek zajmujący się utylizacją pojazdów uzna, że Twój grat nie jest wart zachodu, wtedy bierze go od Ciebie jako złom, wystawia zaświadczenie pozwalające na wyrejestrowanie a Ty dostajesz jakieś symboliczne pieniądze.
Ale gdy grat wart jest zachodu, ten sam ludek może go od Ciebie kupić na umowę, podpicować i puścić dalej. Wtedy dostaniesz trochę więcej, a auto gdzieś tam jakoś będzie żyło.
2020-09-30 16:10
"wart wschodu"
2020-10-01 08:34
Widać już gdzie byłeś i co widziałeś pękaty dzbanku, mało jeszcze wiesz
2020-09-30 09:41
500 takich szortów które potem jedzą u nas na ulicach tworząc korki i wypadki ,parkując gdzie popadnie
2020-09-30 10:08
2020-09-30 11:03
...bo wam weszło w bezmyślny nawyk.
Tak samo, jak o stanie dróg. Jak długo jechało się z Gdańska na południe Polski 10 i 20 lat temu? Jaki był przekrój wiekowy i jakościowy aut na polskich drogach 10 i 20
...bo wam weszło w bezmyślny nawyk.
Tak samo, jak o stanie dróg. Jak długo jechało się z Gdańska na południe Polski 10 i 20 lat temu? Jaki był przekrój wiekowy i jakościowy aut na polskich drogach 10 i 20 lat temu?
Od 2000 roku to jest przepaść jak stąd na Księżyc. Teraz naprawdę trzeba się postarać, żeby pordzewiałego rumpla spotkać na ulicy.
2020-09-30 16:11
2020-09-30 07:25
Zapytam bo nie wiem, czy oddziela się tworzywa od metalu?
2020-09-30 08:00
2020-09-30 09:19
Nawet plastikowe siedzenia nie są odkręcone.
2020-09-30 09:37
To wszystko jest mielone. Następnie stal wyciąga się elektromagnesem. Potem miedź i jej stopy od aluminium i jego stopów można separować wagowo. I tak dalej.
2020-09-30 07:28
Ten tramwaj jeździłby jeszcze dziesiątki lat, czyżby rozrzutność? Po co nowe czy spółka miejska ma tyle pieniędzy? Te były sprawdzone, czemu ich nie naprawiają? Czemu w artykule nie ma info o stanie tego tramwaju i kto podejmuje decyzję o złomowaniu.
2020-09-30 10:11
Dopiero wtedy darł byś japę, że niegospodarność, że rozrzutność! Lepiej idź gdzieś leczyć swoje frustracje.
2020-09-30 14:54
Oceniasz stan techniczny tych tramwai na podstawie filmu z rozbiórki jednego z nich? Szacun, panie ekolog.
2020-09-30 07:30
jak widzi co się z tymi pojazdami dzieje. Kiedyś ktoś to wytworzył, ktoś się cieszył, że dostarczono nowe, ktoś był zadowolony, że jedzie wygodnym i nowoczesnym środkiem transportu, a potem nastaje smutny koniec. Rozmontowane, rozdrapane, pocięte, rozszarpane.
2020-09-30 11:34
Jak w życiu. Rodzisz się i umierasz.
2020-09-30 07:33
2020-09-30 09:32
...poza dużą, faktycznie, ilością miejsca do stania i sentymentem do dzieciństwa potrafisz wskazać jakąś zaletę Konstala 105N? Dla mnie to było pudło na kołach, typowy produkt jesieni PRL-u - tak proste i z grubsza ciosane, jak tylko się dało.
2020-09-30 09:48
Duzo miejsca do stania, wygodne pojedyncze siedzenia przy oknie, duzo drzwi czyli szybka wymiana pasazerow, duze okna z mozliwoscią otwierania plus wietrzenie dachowe. Mozliwosc łączenia w sklady. Prosta konstrukcja, łatwa w eksploatacji.
Jedyna wada - brak niskiej podlogi, dlatego tak kończą.
2020-09-30 10:15
Polecam filmiki na YT. Można się pośmiać...
2020-09-30 10:25
Prostota konstrukcji i czysta funkcjonalność, w połączeniu ze spartańskimi warunkami i brakiem wygód to są dobre w czołgu. Jeśli chcemy, żeby ktoś zrezygnował z samochodu (którym nie jest już Syrena...) i pojechał
Prostota konstrukcji i czysta funkcjonalność, w połączeniu ze spartańskimi warunkami i brakiem wygód to są dobre w czołgu. Jeśli chcemy, żeby ktoś zrezygnował z samochodu (którym nie jest już Syrena...) i pojechał tramwajem, to musi ten tramwaj jakoś wyglądać, mieć jakąkolwiek tzw. "kulturę pracy", oraz co najmniej klimę i sprawne ogrzewanie, od którego nie dostaje się alergii.
Przyznaję jednakowoż, że zaletą były te tradycyjne siedzenia z laminatu. Tapicerowane w komunikacji zbiorowej to jakaś pomyłka ze względów higienicznych. Ale ten trend sięgnął też 105-tek.
2020-09-30 12:20
2020-09-30 12:18
Ciaasnota, siedzenia ustawione tyłem do kierunku jazdy i jeszcze wewnętrzne schody w "niskopodłogowym" tramwaju. Można też wspomnieć o wspaniałych własnościach trakcyjnych, mięciutkim resorowaniu itp.
2020-09-30 13:00
Pewnie ruda go zeżarła totalnie od spodu
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.