Opinie (22) 7 zablokowanych

  • (6)

    Jeśli jestem zorientowany, to każdy przetarg można unieważnić bez podania przyczyn, więc nie powinno być sprawy, a jeżeli PGE jest według zarządu stabilne, to po co prywatyzować spółkę? Przez dzierżawę portów zamiast do naszego budżetu ogromne miliony wpływają na prywatne konta, więc gdzie tu sens i logika w dzierżawie terenów portowych?

    • 24 13

    • (5)

      1. Czynsz płacony przez spółki dzierżawiące tereny w porcie trafia na rachunek Skarbu Państwa, czyli do budżetu. Innymi słowy, Skarb Państwa zarabia na tych terenach, nie ponosząc ryzyka związanego z prowadzeniem

      1. Czynsz płacony przez spółki dzierżawiące tereny w porcie trafia na rachunek Skarbu Państwa, czyli do budżetu. Innymi słowy, Skarb Państwa zarabia na tych terenach, nie ponosząc ryzyka związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej.
      2. Ustawa o portach i przystaniach morskich, jak również prawo unijne, zabraniają instytucjom państwowym, które administrują terenami portowymi (w tym przypadku ZMPG), prowadzenia działalności "operacyjnej" (czyli np. świadczenia usług przeładunkowych), oraz nakazują takim instytucjom zbycie udziałów / akcji w spółkach "operatorskich". Zasada ta wynika z założenia, że sytuacja, w której podmiot "ustalający zasady gry" sam bierze udział w "grze", łamie zasady uczciwej konkurencji - widać to było na przykładzie PGE, które przez całe lata płaciło kilka razy mniejszy czynsz niż podmioty prywatne.
      3. Czy można unieważnić przetarg bez podania przyczyn? Pewnie, że tak. Problem polega na tym, że a) sprzedającym w tym przypadku była instytucja państwowa, a od instytucji państwowych należy oczekiwać transparentności oraz równego traktowania wszystkich potencjalnych kupujących, b) w przetargu brały udział inne spółki państwowe, c) możliwe jest "zaskarżenie" decyzji podjętej przez organizatora "przetargu", jeśli okoliczności wskazują, że decyzja ta została podjęta w sposób niezgodny z prawem, zasadami uczciwej konkurencji, a nawet z dobrą praktyką kupiecką.

      • 12 2

      • ..."które przez całe lata płaciło kilka razy mniejszy czynsz niż podmioty prywatne".... większych bzdur nie można było napisać !!! Jakie to podmioty prywatne ?? widać,że tekst zlecany przez właściciela, który pospieszył

        ..."które przez całe lata płaciło kilka razy mniejszy czynsz niż podmioty prywatne".... większych bzdur nie można było napisać !!! Jakie to podmioty prywatne ?? widać,że tekst zlecany przez właściciela, który pospieszył się z podniesieniem opłat pge na rzecz portu a potem zobaczył,że został z "ręką w nocniku" bo do obciążenia nowego właściciela pge nie doszło bo zakup nie nastąpił a decyzji o podwyżce opłat już cofnąć się nie dało. a skutki tego pozostały do zjedzenia przez osamotnione pge z pracownikami

        • 0 0

      • (1)

        Tak na marginesie czynsz dzierżawny to płaca operatorzy-tu PGE na rzecz ZMPG a nie Skarbu Państwa, oczywiście z tych pieniędzy port musi inwestować w rozbudowę i unowocześnianie infrastruktury wtedy podlega to zwolnieniu z opodatkowania CIT:)

        • 2 1

        • A coś się zmienia na tych nabrzeżach? Może i na zewnętrznym tak, ale o wewnętrznym dawno zapomnieli.

          • 4 1

      • (1)

        bardzo ładnie mi to wytłumaczyłeś, dzięki, ale ,,wsadź nos do kawy" było nie potrzebne

        • 7 1

        • Przepraszam, tak mi się jakoś "wymsknęło" ;)

          • 2 2

  • PGE to bankrut przez zarząd i kierownictwo bo to tępaki

    • 11 3

  • gość (1)

    PGE z tego co obserwuję podzieli los Stoczni Gdańskiej,kadra kierownicza nie znająca się na sztauerce i bez znajomości języków obcych to samo dotyczy koordynatorów ,starszych brygadzistów i brygadzistów,jedynie

    PGE z tego co obserwuję podzieli los Stoczni Gdańskiej,kadra kierownicza nie znająca się na sztauerce i bez znajomości języków obcych to samo dotyczy koordynatorów ,starszych brygadzistów i brygadzistów,jedynie gospodarze znają angielski ale sztauerki to już niekoniecznie,przerosty pracowników biurowych i już norma w tej spółce i żaden zarząd nie może nic z tym zrobić związki stoją murem za tymi pracownikami,płace sztauerów to jakieś pośmiewisko stawki 2600 brutto to norma,bez nadgodzin to w Biedronce teraz więcej się zarabia,a nowy prezes już myśli o wypowiedzeniu układu zbiorowego,generalnie to by trzeba było książkę napisać i to w kilku tomach o tej firmie

    • 9 0

    • OMG...to ja po paru latach ciężkiej pracy w tej firmie nie mam 2600 brutto

      • 0 2

  • Gdyby jednak udało się Mariner Capital Limited przejąć PGE to jaki jest plan rozwoju

    Ta odpowiedź najbardziej mnie ubawiła tak zakręcona i nie na temat że masło maślane całkiem po rusku skąd my to znamy

    • 1 1

  • Maltańczyk z rublami w kieszeni (2)

    Portal Trójmiasto.pl staje się witryną PR prywatnej firmy, nieustannie dbając o interesy podejrzanego zagranicznego kapitału.

    • 21 20

    • Rzymianie mawiali, że pecunia non olet, a ty piszesz o "podejrzanym zagranicznym kapitale".

      Jeśli nikt z polskim kapitałem nie chce się zainteresować spółką, to czemu nie spróbować z zagranicznym kapitałem. Pisząc o podejrzanym kapitale sugerujesz coś, ale nie podajesz argumentów, faktów, więc to na razie jest twoja obawa niż podejrzany kapitał.

      • 3 1

    • A byłbyś może łaskaw się trochę rozwinąć? Skąd wiedza "o rublach w kieszeni"? I zapoznaj się też z definicją słowa "nieustanny". Słownik PWN polecam.

      • 13 2

  • Oj nasi zarządzający to już wogóle nie mają pojęcia o niczym.A co do kadry kierowniczej to akurat z niektórymi osobami podanymi we wpisie pracownika się nie zgadzam jako by nie miały pojęcia i wydawali bzdurne rozkazy,jeżeli już tak jest to mogą one wynikać tylko i wyłącznie z polecenia zarządu.

    • 3 1

  • pada i padnie (5)

    pada i padnie bo nie ma wykwalifikowanej kadry kierowniczej taki jak je... st...ad... i zb..to nie kierownicy brak pojęcia o sztauerce i przeładunkach a wiedzę czerpią od sztauerów z doświadczeniem czego można się

    pada i padnie bo nie ma wykwalifikowanej kadry kierowniczej taki jak je... st...ad... i zb..to nie kierownicy brak pojęcia o sztauerce i przeładunkach a wiedzę czerpią od sztauerów z doświadczeniem czego można się spodziewać po firmie Misiewiczów
    i po kierownictwie co kasę biorą za niewiedzę zawodową,jakoś to będzie tak se myślą pasożyty z niewiedzą

    • 11 5

    • O kadrze kierowniczej mowa, czy raczej o zarządzających.

      • 3 0

    • (2)

      jak czegoś nie wiem to się pytam a oni są tępi i nic niewiedzą tylko kasę kroją i wydają bzdurne polecenia znam to z autopsji tej firmy

      • 5 3

      • prawda (1)

        mogę podać kilka przykładów wydanych przez zb...cha st..cha je...o i ad..ma
        popieram ten wpis jestem pracownikiem i widzę co wyprawiają nie pisząc o sprzęcie co nadaje się na złom i żurawie tną na gwałt na złomie firma nie zarobi

        • 5 2

        • fajną macie firmę i ludzi . Najpierw "obserwator" stawia zarzut ,ze się czerpie z wiedzy ludzi z doświadczeniem ( a kto ma wiedzieć więcej o sztauerce jak nie sztauer?) a zaraz pisze ,że jak czegoś nie wie to się pyta .

          fajną macie firmę i ludzi . Najpierw "obserwator" stawia zarzut ,ze się czerpie z wiedzy ludzi z doświadczeniem ( a kto ma wiedzieć więcej o sztauerce jak nie sztauer?) a zaraz pisze ,że jak czegoś nie wie to się pyta . "pracownik" twierdzi ,że sprzęt nadaje się na złom i w tym samym zdaniu neguje złomowanie.
          życzę dalszych sukcesów we wzajemnym opluwaniu bo logiki w tym nie ma żadnej a wyraźnie chodzi o ferment .

          • 2 4

    • gdybyś się potrafił pytać ludzi z doświadczeniem a nie żył w przekonaniu ,że wszystko wiesz to byś takimi tekstami nie ośmieszał się.

      • 1 5

  • Zarząd ZMPG do dymisji!

    • 14 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.