2020-02-01 13:00
Opinia wyróżniona
Jestem posiadaczem auta elektrycznego od pół roku i niestety po bus pasie jadę bardzo rzadko,ponieważ stwierdzam taki fakt,że ludzie nie mają wiedzy na ten temat :albo trąbią albo też zajeżdżają drogę lub tez zdarza się
Jestem posiadaczem auta elektrycznego od pół roku i niestety po bus pasie jadę bardzo rzadko,ponieważ stwierdzam taki fakt,że ludzie nie mają wiedzy na ten temat :albo trąbią albo też zajeżdżają drogę lub tez zdarza się często,że stare gruchoty skracają sobie drogę myśląc skoro inni mogą to i ja.... Poza tym jest bardzo mało dostępnych stacji ładowania w Gdyni w porównaniu do Gdańska. Mały Sopot mniej więcej ma tyle co Gdynia-niby taka nowoczesna,wsytd! Do tego można dodać takie moje skromne spostrzeżenie,że stanowiska wyznaczone dla aut elektrycznych często zajęte są przez auta z silnikiem benzynowym itp....
2020-02-05 20:05
2020-02-03 11:47
2020-02-03 00:10
Gdynia ma 11 ładowarek. Sopot ma 6 ładowarek, a Gdańsk 17 ładowarek
2020-02-02 22:08
2020-02-02 09:06
2 razy droższy od spalinowego, ktorego bilans eco jest duzo gorszy w porownaniu do pojazdu z napędem tradycyjnym.
2020-02-02 09:13
Tradycyjnym, tzn z koniami i innymi zwierzetami?
2020-02-02 19:28
do dyszla !!!!
2020-02-02 11:52
2020-02-01 19:08
bo u nas po buspasie jadą dosłownie wszyscy. Taxi, Uber i wszyscy jak popadnie. Niedługo zabraknie miejsca dla autobusów.
2020-02-01 14:26
.
2020-02-04 09:23
stanowiska do ładowania tych samochodów,można robić zdjęcia ,
2020-02-05 13:06
2020-02-01 13:12
nie wymagaj od kur latania jak sokół
2020-02-01 13:35
W passerati tdi
2020-02-01 13:36
Każdy elektryk ma teraz prawo jeździć na zielonych tablicach. To wszystko wyjaśnia.
2020-02-03 13:00
Uspokój się, przeczytaj jeszcze raz, pomyśl... Podpowiem - prawo, to nie obowiązek, a rejestrując samochód pół roku temu nie było nawet możliwości otrzymania zielonych blach.
2020-02-01 12:40
Opinia wyróżniona
Elektryki w carsharingu to nie jest dobre rozwiązanie. Za mały zasięg, wystarczy kilku użytkowników i auto jest już wyłączone z obiegu na pół dnia aż jakiś serwisant ponownie naładuje (co oczywiście też trwa). Mimo wszystko lepsze są auta spalinowe lub hybrydowe, które klienci sami mogą zatankować.
2020-02-03 00:08
Gdynia 11 ładowarek
Sopot 6 ładowarek
Gdańsk 17 ładowarek
2020-02-02 10:19
Ok, na przykładzie raczej tańszego auta elektrycznego.
Opel-Corsa-e - zasięg 290 km
Średnia prędkość jazdy w Gdańsku (za artykułem z Motofakty.pl) - 44.8 km/h
To nam daje 6,47
Ok, na przykładzie raczej tańszego auta elektrycznego.
Opel-Corsa-e - zasięg 290 km
Średnia prędkość jazdy w Gdańsku (za artykułem z Motofakty.pl) - 44.8 km/h
To nam daje 6,47 godziny jazdy, załóżmy 6h zeby wziac pod uwagę stan akumulatora i warunki na drodze.
Teraz mamy dwie opcje ładowania:
Charge Time (0->290 km)7h45m
Charge Speed38 km/h
Fastcharge Time (29->232 km)28 min
Fastcharge Speed430 km/h
Tak więc co ok 6 h samochód musiały być ładowany przez 30 minut, co ze zdjęciem go z drogi zajmowałoby łącznie godzinę.
Podsumowując, uważam że auta elektryczne na spokojnie się bronią, I warto podkreślić, że corsa-e nie jest samochodem elektrycznym z górnej półki.
2020-02-03 13:05
Średnia prędkość w mieście nie będzie większa, niż 30 km/h, a raczej bliżej 25 km/h. Szczególnie, że car sharing jest wykorzystywany bardziej w centrach, niż na obrzeżach i obwodnicach.
2020-02-03 00:14
ile jest szybkich ładowarek?
tyle w temacie...
2020-02-02 11:46
jej pojemność po kilku latach eksploatacji i efektywnośc w niskich temperaturach. Podobno może spaść do 20% początkowego stanu.
2020-02-03 06:53
Nie do 20%, a o 20%...
2020-02-02 09:08
2020-02-01 22:56
Do miast to najlepsze są hybrydowe auta. Mam prywatnie aurisa z tym napędem i się dobrze sprawdza. Najważniejsze, że jest mało awaryjny, niedużo pali i nie marnuje pół dnia na stanie przy ładowarce.
2020-02-02 11:44
pali od 3,5 do 4,6 l/100km. Jest bezawaryjny, spełnia normę E5, i jak go będę sprzedawał, to na pewno znajdę nabywcę, bo po 10 latach wymiana baterii będzie w hybrydzie kosztowała wiecej niż bolid.
2020-02-01 12:42
2020-02-01 16:12
w niemczech juz wiekszosc jest elekrtycznych i to duzo taniej niz spalinowki wiec nie sadze zeby sie nie oplacala a za to ze podepniesz auto do ladowarki dostajesz darmowe minuty.... wiec pogooglujcie zanim zaczniecie stwierdzac glupoty
2020-02-01 19:27
też się opłacały rolnikom, póki rząd do tego im dopłacał. A teraz weszła ustawa odległościowa o zakazie stawiania turbin w promieniu 1km od domostw. Ciekawe dlaczego? Hihihi
2020-02-02 18:52
Tak sie swietnie elektryki sprawdzily u nas.
2020-02-01 12:13
Pod rządami PiS każda fanaberia w spółkach skarbu państwa jest możliwa. Nie ważne czy ma sens, nie ważne ile kosztuje i ile na tym straci, nie ważne czy rodzi konflikt interesów. Ważne że można obsadzić jakieś stanowisko, a później wypłacić odprawę.
2020-02-01 12:36
Oczywiście nie dojdzie do tego, bo wówczas inwestor wymagałby kompetentnych ludzi na stanowiskach decyzyjnych.
A w tej kwestii w PKP nic się nie zmieniło od kilkudziesięciu lat :)
2020-02-02 09:55
LOT też trzeba było sprywatyzować co? Najlepiej jak by wszystko przejeli Niemcy?
2020-02-01 19:23
kwitło Amber Gold. Wymieniać dalej?
2020-02-02 14:03
Przy aferze getback to pikuś mój drogi...
2020-02-02 19:29
Platformy Okupacyjnej. Nic chwalebnego.
2020-02-03 10:37
ooo, widzę było sie licytuje który złodziej lepszy, jego czy kogos...buahahhahahahah, co za pustaki
2020-02-02 09:53
Każdy może rozkręcić biznes żeby zarobić ale jeżeli to robi państwo pod rządami pis to już ble, niedobre, głupie itd.
2020-02-02 09:53
pod rządami Dulkiewicz w Gdańsku we3szło Mevo, podejrzewam, że kasa z miasta też poszła do śmieci, teraz będą jakieś sądy o odszkodowanie, które będą trwały latami. Sfrustrowany jesteś życiem? jak piszesz, to pisz o wtkich, a nie o PIS tylko...
2020-02-02 10:11
Pod rządami PO oczywiście było wszystko cacy.Nabijali swoje kabzy w myśl zasady: PO nas choćby POtop /patrz wypowiedz Neumana/.
2020-02-01 12:18
państwowa spółka kolejowa zamiast rozwijać i ulepszać sieć połączeń, czynić ją bardziej dostępną i tańszą oraz lepszą jakościowo - dokonuje transferu pieniędzy do zachodnich koncernów motoryzacyjnych
genialne
PiS prawdziwi patrioci
i fachowcy rzecz jasna
2020-02-01 12:30
Dzika "prywatyzacja" w wykonaniu balcerowicza, lewandowskiego , tuska metodą na bankructwo, wytransferowała wszystko co się dało. Teraz pozostaje tylko odbudowa kraju. Tym bardziej trudna, że uwłaszczone lewactwo i ich
Dzika "prywatyzacja" w wykonaniu balcerowicza, lewandowskiego , tuska metodą na bankructwo, wytransferowała wszystko co się dało. Teraz pozostaje tylko odbudowa kraju. Tym bardziej trudna, że uwłaszczone lewactwo i ich partnerzy z państw "starej unii" przeszkadzają w tym jak mogą przy POmocy targowiczan osadzonych w Brukseli i totalnej beznadziei , która sama nazywa się "opozycją"
2020-02-01 13:01
Poszli nawet krok dalej w swoim chamstwie, podłości, że nie doprowadzali do bankructwa, jak zakłady celulozy w Kwidzynie i najnowocześniejszy zakład w Europie, opendzlowali za 1/3 wartości.
2020-02-01 17:36
A tymczasem za te wszystkie wyimaginowane przez pisowski elektorat oszustwa, prokuratorskie zarzuty maja tylko ludzie z PiS.
2020-02-01 22:55
Tych"uczciwych" z PO, nawet z Ukrainy wynoszą na kopach.
2020-02-02 11:03
2020-02-02 20:42
A co oni budują mógłbyś mi powiedzieć ? Bo ja odczuwam że owszem... ale budują nienawiść oraz preferują rozdawnictwo (czytaj -kupowanie głosów za nasze pieniądze)
2020-02-01 12:30
Kolejny zbędny drenaż środków publicznych do rąk prywatnych. Ciekawe ile zyskają pośrednicy.
Z jakiej racji państwowe przedsiębiorstwo, które ma być odpowiedzialne za transport kolejowy wchodzi w relacje
Kolejny zbędny drenaż środków publicznych do rąk prywatnych. Ciekawe ile zyskają pośrednicy.
Z jakiej racji państwowe przedsiębiorstwo, które ma być odpowiedzialne za transport kolejowy wchodzi w relacje biznesowe z przedsiębiorstwem prywatnym z zupełnie innej branży?
Inna sprawa gdyby PKP było przedsiębiorstwem prywatny, wtedy niech robią co chcą.
2020-02-01 12:33
Idea dobra, ale z małą modyfikacją. Nie na minuty , lecz na kilometry . Ci minuciarze to największe zagrożenie na drogach. Pędzą na złamanie karku.
2020-02-01 12:40
Opinia wyróżniona
Elektryki w carsharingu to nie jest dobre rozwiązanie. Za mały zasięg, wystarczy kilku użytkowników i auto jest już wyłączone z obiegu na pół dnia aż jakiś serwisant ponownie naładuje (co oczywiście też trwa). Mimo wszystko lepsze są auta spalinowe lub hybrydowe, które klienci sami mogą zatankować.
2020-02-01 12:42
2020-02-01 16:12
w niemczech juz wiekszosc jest elekrtycznych i to duzo taniej niz spalinowki wiec nie sadze zeby sie nie oplacala a za to ze podepniesz auto do ladowarki dostajesz darmowe minuty.... wiec pogooglujcie zanim zaczniecie stwierdzac glupoty
2020-02-01 19:27
też się opłacały rolnikom, póki rząd do tego im dopłacał. A teraz weszła ustawa odległościowa o zakazie stawiania turbin w promieniu 1km od domostw. Ciekawe dlaczego? Hihihi
2020-02-02 18:52
Tak sie swietnie elektryki sprawdzily u nas.
2020-02-01 22:56
Do miast to najlepsze są hybrydowe auta. Mam prywatnie aurisa z tym napędem i się dobrze sprawdza. Najważniejsze, że jest mało awaryjny, niedużo pali i nie marnuje pół dnia na stanie przy ładowarce.
2020-02-02 11:44
pali od 3,5 do 4,6 l/100km. Jest bezawaryjny, spełnia normę E5, i jak go będę sprzedawał, to na pewno znajdę nabywcę, bo po 10 latach wymiana baterii będzie w hybrydzie kosztowała wiecej niż bolid.
2020-02-02 09:08
2020-02-02 10:19
Ok, na przykładzie raczej tańszego auta elektrycznego.
Opel-Corsa-e - zasięg 290 km
Średnia prędkość jazdy w Gdańsku (za artykułem z Motofakty.pl) - 44.8 km/h
To nam daje 6,47
Ok, na przykładzie raczej tańszego auta elektrycznego.
Opel-Corsa-e - zasięg 290 km
Średnia prędkość jazdy w Gdańsku (za artykułem z Motofakty.pl) - 44.8 km/h
To nam daje 6,47 godziny jazdy, załóżmy 6h zeby wziac pod uwagę stan akumulatora i warunki na drodze.
Teraz mamy dwie opcje ładowania:
Charge Time (0->290 km)7h45m
Charge Speed38 km/h
Fastcharge Time (29->232 km)28 min
Fastcharge Speed430 km/h
Tak więc co ok 6 h samochód musiały być ładowany przez 30 minut, co ze zdjęciem go z drogi zajmowałoby łącznie godzinę.
Podsumowując, uważam że auta elektryczne na spokojnie się bronią, I warto podkreślić, że corsa-e nie jest samochodem elektrycznym z górnej półki.
2020-02-02 11:46
jej pojemność po kilku latach eksploatacji i efektywnośc w niskich temperaturach. Podobno może spaść do 20% początkowego stanu.
2020-02-03 06:53
Nie do 20%, a o 20%...
2020-02-03 00:14
ile jest szybkich ładowarek?
tyle w temacie...
2020-02-03 13:05
Średnia prędkość w mieście nie będzie większa, niż 30 km/h, a raczej bliżej 25 km/h. Szczególnie, że car sharing jest wykorzystywany bardziej w centrach, niż na obrzeżach i obwodnicach.
2020-02-03 00:08
Gdynia 11 ładowarek
Sopot 6 ładowarek
Gdańsk 17 ładowarek
2020-02-01 13:00
Opinia wyróżniona
Jestem posiadaczem auta elektrycznego od pół roku i niestety po bus pasie jadę bardzo rzadko,ponieważ stwierdzam taki fakt,że ludzie nie mają wiedzy na ten temat :albo trąbią albo też zajeżdżają drogę lub tez zdarza się
Jestem posiadaczem auta elektrycznego od pół roku i niestety po bus pasie jadę bardzo rzadko,ponieważ stwierdzam taki fakt,że ludzie nie mają wiedzy na ten temat :albo trąbią albo też zajeżdżają drogę lub tez zdarza się często,że stare gruchoty skracają sobie drogę myśląc skoro inni mogą to i ja.... Poza tym jest bardzo mało dostępnych stacji ładowania w Gdyni w porównaniu do Gdańska. Mały Sopot mniej więcej ma tyle co Gdynia-niby taka nowoczesna,wsytd! Do tego można dodać takie moje skromne spostrzeżenie,że stanowiska wyznaczone dla aut elektrycznych często zajęte są przez auta z silnikiem benzynowym itp....
2020-02-01 13:12
nie wymagaj od kur latania jak sokół
2020-02-01 13:35
W passerati tdi
2020-02-01 13:36
Każdy elektryk ma teraz prawo jeździć na zielonych tablicach. To wszystko wyjaśnia.
2020-02-03 13:00
Uspokój się, przeczytaj jeszcze raz, pomyśl... Podpowiem - prawo, to nie obowiązek, a rejestrując samochód pół roku temu nie było nawet możliwości otrzymania zielonych blach.
2020-02-01 14:26
.
2020-02-04 09:23
stanowiska do ładowania tych samochodów,można robić zdjęcia ,
2020-02-05 13:06
2020-02-01 19:08
bo u nas po buspasie jadą dosłownie wszyscy. Taxi, Uber i wszyscy jak popadnie. Niedługo zabraknie miejsca dla autobusów.
2020-02-02 09:06
2 razy droższy od spalinowego, ktorego bilans eco jest duzo gorszy w porownaniu do pojazdu z napędem tradycyjnym.
2020-02-02 09:13
Tradycyjnym, tzn z koniami i innymi zwierzetami?
2020-02-02 11:52
2020-02-02 19:28
do dyszla !!!!
2020-02-02 22:08
2020-02-03 00:10
Gdynia ma 11 ładowarek. Sopot ma 6 ładowarek, a Gdańsk 17 ładowarek
2020-02-03 11:47
2020-02-05 20:05
2020-02-01 13:30
Fajnie, tak nie za bogato :) Ale to PKP w końcu
2020-02-01 17:38
Mimo, ze to walek to i tak nie spodziewałbym sie Tesli w ich zasobach.
2020-02-01 14:28
2020-02-01 15:04
Wynajmę sobie żółtka EN 57
2020-02-02 13:50
"Kibel" wiecznie żywy...
2020-02-01 15:14
To teraz poprosimy o dane żywotności baterii, co się z nimi stanie po okresie eksploatacji, gdzie będą składowane, utylizowane i w jakim stopniu przetworzone. Do tego dane na temat sprawności ładowania (zarówno
To teraz poprosimy o dane żywotności baterii, co się z nimi stanie po okresie eksploatacji, gdzie będą składowane, utylizowane i w jakim stopniu przetworzone. Do tego dane na temat sprawności ładowania (zarówno dołączonych ładowarek, jak i danych ogniw). Trzeba mieć na uwadze że przy ładowaniu elektryków ok 30% energii jest tracona jako ciepło wytworzone w ogniwach- marnotrastwo prądu który i tak jest z węgla. Do tego weźmy pod uwagę serwis oraz utylizacje samych elektryków- tony dodatkowego plastiku oraz izolacji dostanie się do środowiska. Metalowy złom z diesli samoistnie ulega rozkładowi w kilkaset lat, natomiast większość komponentów aut na prąd zapewne będzie świadkami końca świata. Nie zapomnijmy też dodatkowo o usprawnionej technologii ustawienia na samo zniszczenie- w elektrych znacznie łatwiej jest inżynierom oraz księgowym "wyliczać" komponenty na określoną ilość kilometrów. "Ten kontroler musi sie posypać po 80 000km żeby serwis się zwrócił"- praktycznie każda część jest rozpisana na swoją " żywotność" nie dlatego że nie byłaby w stanie wytrzymać dłużej, ale po to by po zakupie auta wytworzył się "cichy abonament" opłacany dla producenta i sieci serwisowej. Każda taka wymiana to dodatkowe śmieci do utylizacji. Pozdrawiam eko-mędrków dla których liczy się tylko "brak dymku z rury", a " dymku" wychodzi 10x razy więcej, ale w innych częściach świata np. Przy produkcji magnesów neodymowych używanych w silnikach elektrycznych, dodatkowych kg aluminium otrzymywanych z rudy boksytu, czy właśnie przy utylizacji która prawdopodobnie będzie polegała na paleniu ogniw i plastików w chińskich spalarniach gdzie nikogo to już nie będzie obchodziło.
2020-02-02 11:36
wiem, że spadek sprzedaży ropy was zaboli
2020-02-02 12:38
Co w tym złego?
2020-02-02 18:28
Zresztą załóżmy że jestem ruskim trollem- już widzę jak moja opinia na mikro-portaliku jakim jest trojmiasto, zmienia trendy gospodarcze na światowej szachownicy xD Już pomijam że cały, światowy transport samochodowy to ułamek procenta światowego zużycia ropy w porównaniu z transportem morskim i przemysłem. Ochłoń trochę foliarzu.
2020-02-02 22:36
samochodowe ulepszają "elektryki", również pod kątem recyklingu.
Myślisz koleś, że postęp technologiczny dotyczy tylko np. smartfonów ? Innych urządzeń nie ?
Zatem zaktualizuj swoją wiedzę, w dziedzinie aut elektrycznych i recyklingu.
2020-02-03 01:21
W jaki sposób, proszę o konkretny przykład. Jakie nowe technologie powodują że elektryki są mniej szkodliwe niż 5 lat temu? Na prawdę, daj jakiś namiar, tytuł pracy naukowej, artykuł, cokolwiek.
2020-02-03 12:16
A w rzeczywistości kilka %, przynajmniej w obecnych ogniwach (LiIon i podobne). Tyle co piszesz może być w akumulatorach kwasowych, dziś już nie używanych w elektrykach.
2020-02-03 19:09
30 % strat jest przy szybkim ładowaniu wysokim prądem gdzie sprawność drastycznie spada- jest to nie do uniknięcia w przypadku gdy ładowanie ma trwać krócej niż 2 godziny.
2020-02-02 22:43
wiedzą koncerny samochodowe strasznie się przejmą ? I przestaną produkować samochody elektryczne ?
Bo to one produkują "elektryki", a nie jacyś ekolodzy.
I oczywiście napisałeś to tak głupio, jakby "spaliniaki" po zużyciu odpadami (łącznie z tworzywami sztucznymi) nie były?
2020-02-03 01:19
Polecam google scholar- jest wiele prac naukowych na ten temat.
2020-02-01 15:18
podobno macie redakcję w Gdyni... wystarczy się przejść
2020-02-01 17:39
Weź to napisz jeszcze raz po Polsku.
2020-02-05 20:19
Na początek przejdź się pod dworzec.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.