Opinie (28) 4 zablokowane

  • Może więc tramwaj z bardaszką?

    • 1 3

  • Co to za prowizorka? (2)

    1. Jakieś dowody, typu źródła, potwierdzające, że Wiebe maczał palce w projekcie wodociągu? On był specjalistą od kanalizacji sanitarnej i deszczowej i tego dotyczyło jego "opus magnum", wydane w 1865 roku. Upraszcza

    1. Jakieś dowody, typu źródła, potwierdzające, że Wiebe maczał palce w projekcie wodociągu? On był specjalistą od kanalizacji sanitarnej i deszczowej i tego dotyczyło jego "opus magnum", wydane w 1865 roku. Upraszcza się nie powielać skrótów myślowych.

    2. Rolę wieży ciśnień dla ujęcia w Pręgowie pełnił właśnie zbiornik Stara Orunia.

    3. Co tu robi wieża ciśnień PG i to z kontekstem SNG? Ten obiekt to ciekawy, powiązany temat, ale wymaga sensownego omówienia.

    Marnie, drodzy państwo...

    • 6 10

    • 4. Poletka na Sączkach miały w porywach 300 ha i to w szczytowym okresie rozbudowy.

      • 0 0

    • A może minusujący zechcą jakoś blysnąć wiedzą?

      Bo chyba jakaś mają, skoro się nie zgadzają?

      • 1 0

  • W tekscie (1)

    Zapomniano wspomniec, ze to juz p. Wiebe zaprojektowal podwojne dno w pewnym przerosnietym klocu wiec my tylko - ten teges - odtwarzamy stary Gdansk

    • 7 5

    • Znowy ten tłuk jawor w amoku pęta się gdzie popadnie.

      • 0 0

  • Nie jedyny Wiebe w historii (1)

    Rozumiem, że Edward Wiebe jest zasłużonym inżynierem Gdańska, ale uważam, że należy zaakcentować istnienie innego Wiebe, Adama. Żył dwa wieki wcześniej, a w Gdańsku zbudował m. in. koszary oraz pierwszą na świecie kolej

    Rozumiem, że Edward Wiebe jest zasłużonym inżynierem Gdańska, ale uważam, że należy zaakcentować istnienie innego Wiebe, Adama. Żył dwa wieki wcześniej, a w Gdańsku zbudował m. in. koszary oraz pierwszą na świecie kolej linową. Wielu czytelników nie rozróżnia, że było dwóch, tym bardziej, że pracowali w podobnej dziedzinie, a ich losy dziejów posłały ich w nieodległe względem siebie miejsca (Niderlandy i Żuławy).

    • 8 2

    • Po polsku to Adam Wijbe

      emigrant z Holandii, nawet Wały Zygmuntowskie w Warszawie współtworzył
      https://pl.wikipedia.org/wiki/Adam_Wijbe

      • 1 0

  • (1)

    Wieża ciśnień PG i przepompownia Ołowianka nie są w tym samym stylu. Kropka.

    Chyba, że w ujęciu najbardziej ogólnym - i tu i tu mamy historyzm.

    • 1 2

    • Tu sie zgadzam z toba. Poniewaz

      Wieża ciśnień na PG jest w stylu neo gotyckim czesto spotykanym na przemyslowych przedmiesciach Dortmundu i Duisburga a natomiast przepompownia Ołowianka miesci sie w kategoriach Ludwika XVI w poblizu Palacu Tuileries w Paryzu.

      • 0 1

  • A Wałęsa i Krzywonos nie mają jeszcze swojego tramwaju? (6)

    • 8 3

    • a bolesław? (2)

      tramwaj woził bolesława wprost do kolektury na komendzie gdzie szczęsliwie wygrywał zawsze duże sumy

      • 2 3

      • A trafił na jakąś kumulację? (1)

        • 2 2

        • OOO!!!!

          Kundle plaszczaka wylazły z rynsztoka i rzygają jego zawartością.

          • 1 2

    • Nadawanie imion po wielkich bohaterach narodu (2)

      nadaje sie po ich zejsciu z tego z tego padolu. A Wałęsa i Krzywonos sa jeszcze miedzy nami i to bardzo aktywni ku wielkiej uciesze gdanskiej gawiedzi politycznej i jej nie mianowanego przewodniczacego Pawla Adamowicza....

      • 2 2

      • (1)

        I, najlepiej, po minimum 200 latach, gdy wyjdą na jaw wszystkie fakty i pójdą w niepamięć kontrowersje.

        • 2 1

        • Po 200 latach dusze PiSu, PO i Nowoczesnej na pewno znajda sie juz w niebie.

          Poniewaz wszystkie fakty pójdą w niepamięć. A o zmarlych mowi sie tylko w samych superlatywach.

          • 1 1

  • Nie dosyc, ze kolejny Niemiec (3)

    to jeszcze heretyk.

    • 1 11

    • Zgoda i zamieszczenie jego dagerotypu na portalu jest... (2)

      • 0 3

      • Nie dość, że jeden przygłup chce zaistnieć to jeszcze do niego dołączył drugi. Czyżby zwalniali w Kocborowie. (1)

        • 0 1

        • W Kocborowie nie zwalniaja ani nie przyjmuja a

          lista czekajacych jest zamknieta do 2024 roku.

          • 0 0

  • mieszkancy nie potrzebuja patronów tramwajów tylko nowych tramwajów zamiast niemieckich patronów i niemieckiego złomu (1)

    • 10 6

    • Nemiecki zlom

      Tramwaje Gdanskie sa produkowane w Polsce w Bydgoszczy .Wiedza sie KLANIA .

      • 5 0

  • Powinni profilaktycznie "lustrację" patronom robić. Jak wiemy włodarze Gdańska

    mają słabość do nazistów. Żeby znowu wstyd potem nie było.

    • 8 2

  • PG (1)

    Jeżeli już jesteśmy na terenie PG to dlaczego nie sięgniemy po naszych ludzi, którzy szkolili kadrę okrętownictwa. Np doc Wewiórski. I brzmi lepiej i ludzie z branży Go znali i szanowali! Takich osób mamy więcej.

    • 5 1

    • I chcesz ich nazwiskami tramwaje nazywać?

      To taka niby nobilitacja? No jakoś nie wydaje mi się. Tramwaj to banał, prawie jak autobus. Jak dla mnie, ewentualnie statek, który jest jednostkowy, służy przez dziesięciolecia i pływa po świecie a nie tylko jeździ z Zaspy na Strzyżę.

      Poza tym, na uczelni można postawić popiersie, zrobić tablicę albo nazwać audytorium. I wystarczy.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.