2013-12-10 19:57
Samochody pod ziemie!
2013-12-10 20:24
ze nie masz samochodu ani prawa jazdy nawet.
2013-12-10 21:40
2013-12-11 08:52
widać, że Ty chyba rzadko ruszasz tyłek z auta ;). Miasta są dla ludzi, nie dla samochodów.
2013-12-11 10:34
lub zainstalować (póki co) windy.
Tunele te są istnym horrorem dla ludzi starszych, matek z wózkami, a zupełnie odcinają od świata inwalidów w wózkach.
Należałoby też zawczasu ukarać pomysłodawców kolejnych tuneli przy zupełnie walniętym pomyśle, tzw. Forum Radunia
2013-12-11 11:28
Chociaż tunele pod przejściami dla pieszych, krzyżówkami. Mniej świateł, żadnych pieszych i rowerzystów plątających się pod kołami. Żyć nie umierać.
2013-12-10 20:49
2013-12-11 08:35
2013-12-10 21:18
2013-12-10 21:54
Jak bedziesz musial kazdego dnia jezdzic do pracy,wtedy zauwazysz , ze istnieje cos takiegojak czas przejazdu.
Teraz masz niewiele do roboty i wymyslasz glupoty aby zaistniec medialnie. Mam nadzieje ,ze nie bedziesz juz wiecej radnym.Gdanszczanie takich medrkownie powinni wybierac.
2013-12-10 21:59
to nie wsiadaj do samochodu. Inni miszczowie kierownicy jeżdżący na takie odległości znakomicie ci zakorkują drogę.
2013-12-10 22:14
a potem jęczeć, że za mało autostrad, żeby tyłek do centrum dowieźć
2013-12-10 22:02
Zasypac te szczalnie.
2013-12-11 08:58
W teorii oczywiście się z Tobą zgadzam, ale patrząc realnie na możliwości przeniesienia ruchu samochodowego pod ziemię to nie wygląda to już tak ciekawie. Skutek jest taki, że i samochody i piesi są na tym samym
W teorii oczywiście się z Tobą zgadzam, ale patrząc realnie na możliwości przeniesienia ruchu samochodowego pod ziemię to nie wygląda to już tak ciekawie. Skutek jest taki, że i samochody i piesi są na tym samym poziomie, co powoduje korki i wypadki. Osobiście nie widzę nic złego w czystych i oświetlonych przejściach podziemnych w których można kupić kawę lub kanapkę w drodze do pracy.
2013-12-11 15:41
znam miasta bardziej przyjazne dla ludzi bez tuneli dla pieszych i tuneli dla samochodów. Można pogodzić ruch pieszy po prostu przez wyjaśnianie ograniczoności sensu wzrostu ich liczby i obciążanie ich użytkowników kosztami, które generują dla innych
2013-12-11 09:05
... ale kto za to zapłaci. Koszt wybudowania traktu dla pieszych niższy niż dla pojazdów.
2013-12-11 10:44
Za leczenie pieszych którzy wtargnęli na jezdnię, też placą wszyscy. Za pochówek też (zasiłek pogrzebowy).
2013-12-10 19:59
są jednak ludzie myślący na tym świecie
2013-12-11 11:55
2013-12-11 15:42
sam jesteś typkiem nawet nie wiedząc o tym, jakim
2013-12-10 19:59
Wszystkie tunele dla pieszych należało by rozebrać i zasypać, ruch pieszy w ciwilizowanym mieście odbywa się w poziomie jezdni a nie w tunelu jak dla jakichś szczurów. Tunele dla pieszych są kompletnie antymiejskim wymysłem.
2013-12-10 20:25
Zgoda, tylko najpierw trzeba zbudować tunele dla samochodów - coś na wzór tunelu pod Monciakiem w Sopocie.
2013-12-11 12:29
I blokuje wiecej powierzchni - zjazdy i wyjazdy z tuneli, bariery betonowe psujace estetyke itp...
2013-12-10 20:43
nie zauważyłem, ale widocznie to trzeci świat wg. ciebie. Tylko tam tunele pod drogami są bez schodów z łagodnym spadem, w środku czysto często są jakieś fajne dekoracje np. obrazy no i jasne, a nie ciemne jak w d*pie.
2013-12-10 23:07
popieram. Podobnie Austria...
2013-12-11 10:49
Pochodzą one z lat 50 i 60, później nastąpił odwrót od tego typu rozwiązań w centrach miast. Zobacz sobie zrealizowane i planowane rewitalizacje w Szwajcarii. Ja chciałbym, żeby u nas chociaż wyglądało to tak jak przed tą rewitalizacją.
2013-12-10 20:58
ja tam wolę tunel jak się spieszę, zamiast sterczeć na dwuetapowych światłach
2013-12-10 22:46
2013-12-11 10:37
Nie napisałem że tunele są lepsze, tylko, że ja wolę tunel zamiast świateł dwuetapowych gdy się spieszę, a napisałem to w odpowiedzi na "Wszystkie tunele dla pieszych należało by rozebrać i zasypać"
2013-12-11 07:59
2013-12-10 23:51
Proponuje rozebrać wszystkie wiadukty kolejowe i zrobić rogatki.
Na pierwszy ogień niech idzie Błędnik bo jest blisko starego miasta i bardzo szpeci.
Most wantowy na Przeróbce też, co to ma być, dlaczego nie
Proponuje rozebrać wszystkie wiadukty kolejowe i zrobić rogatki.
Na pierwszy ogień niech idzie Błędnik bo jest blisko starego miasta i bardzo szpeci.
Most wantowy na Przeróbce też, co to ma być, dlaczego nie może tam prom kursować, tylko stoi taki betonowy paszkwil ?.
A teraz tak na poważnie.......stuknijcie się 3 razy w czoło zanim coś napiszecie wy urbaniści od siedmiu boleści !
2013-12-11 12:32
Chca innym planowac zycie-jak maja chodzic itp...;)
2013-12-11 07:26
Byłem w Szwecji, tam pieszy to może poruszać się jak mu się podoba ludzie chodzą po zebrach nie patrząc czy coś jedzie czy nie, a kierowca musi mieć oczy dookoła głowy i w d*pie. Tam się nikt nie przejmuje że nie idzie
Byłem w Szwecji, tam pieszy to może poruszać się jak mu się podoba ludzie chodzą po zebrach nie patrząc czy coś jedzie czy nie, a kierowca musi mieć oczy dookoła głowy i w d*pie. Tam się nikt nie przejmuje że nie idzie po pasach albo stoi na środku ulicy rozmawiając przez telefon jeszcze się zdziwi, że samochód jedzie po ulicy i na niego trąbi. Ludzie tam to święte krowy. Naśladujmy cywilizowany kraj jakim jest Szwecja. Nie ważne, że mają tak dużo mniejszą populację niż w Polsce i mniejszy u nich ruch samochodowy i mniej pieszych i tak naśladujmy bezmyślnie mówiąc "tak się robi na zachodzie" :P
2013-12-11 12:35
Gdy zwiekszy sie ilosc wypadkow na Wita Stwosza to zaczna kombinowac :swiatla , wysepki ,spowalniacze , kamery a idioci i tak beda rozjezdzac pieszych .
2013-12-11 15:45
uwzględnianie potrzeb pieszych przed potrzebami kierowców to dobry kierunek cywilizowania kraju
Opinia została zablokowana przez moderatora
2013-12-11 16:56
inaczej tego napisać nie można po prostu.
2013-12-10 20:00
myślę że rozchodzi się tutaj o te 80 tys...oczywiście nie swoje.
2013-12-10 20:02
2013-12-11 10:15
Pomyśl że pobieranie pliku to jak dojazd do domu. Im więcej osób chce pobrać plik tym mniejszy przesył. Dodatkowo zakłócenia na łączach, ograniczenie przesyłu na serwerze... i zamiast 5 min czas pobierania jest 1h.
rozwiń...
Pomyśl że pobieranie pliku to jak dojazd do domu. Im więcej osób chce pobrać plik tym mniejszy przesył. Dodatkowo zakłócenia na łączach, ograniczenie przesyłu na serwerze... i zamiast 5 min czas pobierania jest 1h.
A teraz pomyśl sobie że zmienili łącze na szybsze, ściągneli ograniczenia i każdy ... dojeżdża do domu w 5 min nie robiąc sztucznego tłumu i nie korkując miasta.
2013-12-10 20:21
2013-12-10 20:30
Chodzisz do podstawówki czy do gimnazjum?
2013-12-10 21:52
nawet 2 fakultety
2013-12-11 10:16
i nadal nie stać Cię na samochód?
2013-12-11 15:46
2013-12-11 15:40
"a ty co? szorujesz podłogi czy wozisz paczki?"
2013-12-10 20:00
Zorganizowanie przejścia naziemnego to dobry pomysł, ale po co te progi wyspowe, naprawdę kierowcy to nie są zabójcy, jak przedtsawia ich rowerowa propaganda, rzeczone progi wyspowe niszczą zawieszenie samochodów
Zorganizowanie przejścia naziemnego to dobry pomysł, ale po co te progi wyspowe, naprawdę kierowcy to nie są zabójcy, jak przedtsawia ich rowerowa propaganda, rzeczone progi wyspowe niszczą zawieszenie samochodów osobowych-nie tędy droga. Gdy droga dla rowerów ma jakieś pofałdowania zaraz rowerowi aktywiści organizują masy krytyczne i biją na alarm, ze grozi im śmierć z tego powodu. Organizowanie przejśc dla pieszych na progach wyspowych nie sprawdza się zimą! Śnieg zalega pomiędzy wysepkami i nie ma w zasadzie jak przejść. O spowalnianiu karetek też trudno nie wspomnieć, a to już może okazać się niebezpieczne.
2013-12-10 20:18
dodam jeszcze że rozpisywano się, że ścieżkę rowerową wzdłuż Wita Stwosza wygładzono i nie ma dziur. Super, ale drogi dla samochodów już nie naprawiono, same dziury. Rowerzystów na ścieżce jak na lekarstwo, a na ulicy
dodam jeszcze że rozpisywano się, że ścieżkę rowerową wzdłuż Wita Stwosza wygładzono i nie ma dziur. Super, ale drogi dla samochodów już nie naprawiono, same dziury. Rowerzystów na ścieżce jak na lekarstwo, a na ulicy wyżej, czyli Polankach ruch rowerowy jest. Poza tym nieraz rowerzyści jadą pod prąd, skoro są uczestnikami ruchu drogowego, to powinni stosować się do przepisów.
2013-12-10 20:39
To nie jest droga rowerowa , tylko pas ruchu dla rowerów , a to jest spora różnica. Nie zgadzam się że jest tam mało rowerzystów. Kiedy tam jechałem widziałem sporo cyklistów , gdyż ten pas znacznie skraca drogę pomiędzy Wrzeszczem a Osową
2013-12-11 09:44
Skoro rowerzyści są równouprawnionymi uczestnikami ruchu to dlaczego nie stosują (nie dotyczą ich) wszystkich przepisów ruchu drogowego, chociażby to wyprzedzanie z prawej strony (czy to w korku czy na zakręcie?) itp.
2013-12-11 10:28
Przepisy mówią wyraźnie iż rowerzysta może jak najbardziej wyprzedzać z prawej strony !!!
2013-12-11 12:35
Typowy przyklad zalatwiania wlasnych interesow..
2013-12-11 12:51
nie stwarza żadnego istotnego zagrożenia dla kogokolwiek. Stąd sens przepisów, które umożliwiają ludziom decydujących się na rower na wymijanie samochodów stojących w kolejce, którą same tworzą. Dzięki temu miasta stają się bardziej przyjazne dla ludzi.
2013-12-11 13:54
że lobby samochodowe nie umie załatwiać własnych interesów. Rowerzyści to grupa prężna i pozbawiona wewnętrznych podziałów. Często, ze środowisk rowerowych, płyną pomysły i sugestie dotyczące infrastruktury. Dlatego coś
że lobby samochodowe nie umie załatwiać własnych interesów. Rowerzyści to grupa prężna i pozbawiona wewnętrznych podziałów. Często, ze środowisk rowerowych, płyną pomysły i sugestie dotyczące infrastruktury. Dlatego coś się w tym temacie dzieje. Miej pretensje tylko do towarzyszy kierowców, bo potrafią tylko napinać się w internecie, zamiast działać.
2013-12-11 17:51
na wielu inicjatywach proponowanych z ich strony zyskują wszyscy, chociaż niektórzy ich sensu nie rozumieją jeszcze.
2013-12-11 18:28
Wskazuję na różnice między aktywnością środowisk rowerowych a brakiem inicjatywy ze strony innych grup.
2013-12-10 20:29
jako osoba ktora mieszka od xx lat na zachodzie i ktora zdawla prawo jazdy za granica kiedy przyjezdzam do polski czuje sie jak na dzikim wschodzie... jezeli chodzi o sposob w jaki jezdza polscy kierowcy i o kulture na drodze. w trojmiescie to jeszcze pol biedy ale jak bylem w warszawie...
2013-12-10 21:52
Na Wilanowskiej zamontowali progi na 4 przejściach ( w tym na dwóch z wyspami dla pieszych) na długości ok. 300-400 metrów. Ktoś na tym montażu progów w absurdalnych miejscach najwyraźniej nieźle zarabia.
2013-12-11 08:26
Tam ciągle jest korek A przechodzi jedna osoba na trzy godziny I po co to komu??????????Ale może tam Ktoś mieszka????????????????????
2013-12-11 12:52
to nie trzeba byłoby wydawać kasy na budowę progów spowalniających.
2013-12-11 08:37
Jak już koniecznie progi to nie wyspowe.
Proszę zwrócić uwagę jak te progi pokonują autobusy.
Nawet nie zwalniają. Masakra.
2013-12-11 15:47
2013-12-11 12:41
2013-12-10 20:06
ciekawe kto by w przyszłości płacił za dalszą eksploatację i remonty tego bezsensownego obiektu. Poza tym kierowcy są bardziej uważni na drogach tradycyjnych ze światłami i przejściami, łatwiej o potrącenie na połowicznie bezkolizyjnej drodze, gdzie część przejść jest pod ziemią a nagle pojawia się naziemne.
2013-12-10 20:07
a ja jestem ciekaw czy pan Słodkowski wymieniłby drzwi w swoim domu/mieszkaniu, które na pewno są i ładne i szczelne na takie jeszcze ładniejsze i jeszcze szczelniejsze? Obstawiam że nie, bo szkoda by mu było pieniędzy. Ale 80 tysi z publicznej kasy to jakoś duzo łatwiej się wydaje, prawda?
2013-12-10 22:21
W tekście jest mowa o rezygnacji z wind w przejściu podziemnym. To chyba droższa inwestycja niż pasy na jezdni, czy nie?
2013-12-11 21:48
Wtedy "zysk" byłby jeszcze większy.
Porąbało was wszystkich.
2013-12-10 22:23
ale 80 tysi na przejscie zal. pochodzi tunelami naokolo przez miesiac i wtedy pogadamy o wydawaniu publciznej kasy
2013-12-10 22:43
Dość eufemistycznie porównał Pan tunel pod Wita Stwosza do "ładnych i szczelnych" drzwi. Stosując Pana metamorfozę to powiedziałbym że te drzwi są dzisiaj dzisiaj podrapane, obsikane, pomazane, śmierdzą wilgocią a na
Dość eufemistycznie porównał Pan tunel pod Wita Stwosza do "ładnych i szczelnych" drzwi. Stosując Pana metamorfozę to powiedziałbym że te drzwi są dzisiaj dzisiaj podrapane, obsikane, pomazane, śmierdzą wilgocią a na dodatek żeby je otworzyć trzeba się nieźle napocić. Tak, takie drzwi bym z miejsca wymienił. Z tym, że te nasze drzwi/tunel nie są wymieniane na nowe, bo nie decydujemy się na budowę nowego tunelu. Obok wyznaczane jest proste, wygodne przejście dla pieszych - tych niepełnosprawnych ruchowo, czy z obawą do wejścia do tunelu. Dzięki temu taniemu zabiegowi unikamy wydatku na budowę wind czy ramp a w przyszłości wydatków na ich konserwacji i bieżącego utrzymania.
2013-12-11 21:01
Mozna powiedziec: "stosujac metafore" ale z kontekstu wynika ze lepiej w tym wypadku powiedziec: stosujac porownanie ...
2013-12-11 21:10
obawa do wejscia .. to niepoprawne wyrazenie. Obawiac sie..czegos a nie DO czegos
2013-12-11 21:32
co to właściwie jest?
2013-12-11 21:40
.. bo za to zaniedbanie odpowiada również Pan.
W Gdańsku jest pewnie tysiąc miejsc gdzie można lepiej wydać te pieniądze. Sąsiednie przejścia (z obu stron) sa zwyczajne. A z tego, które chcecie popsuć, korzystają w 99% młodzi i zdrowi studenci, którzy nawet nie zauważają, że mieli schody po drodze. Przynajmniej nie muszą czekać na światłach.
2013-12-10 20:23
nikt nie będzie przebiegał nagle przez ulicę żeby zdążyć na tramwaj, co w obecności tunelu jest bardziej zaskakujące dla kierowców, rozwiązanie jest w dłuższej perspektywie czasowej tańsze niż montaż i utrzymanie wind,czyżby nasi radni zaczęli myśleć? a może w koncu nasz szanowny prezydent i jego nieomylny zastępca przestali szkodzić?
2013-12-11 12:38
Na czerwonym. Z powodu malego ruchu samochodow..
2013-12-11 15:49
przejeżdżanie na czerwonym bo się jedzie za szybko by wyhamować na żółtym owszem
2013-12-10 20:25
pasy ze swiatlami i oczywiscie pozostawic tunel.
To takie polaczenie szelek, paska i rzemyka- wowczas spodnie z tylka nie spadna.
2013-12-11 15:32
Na dokładkę.
2013-12-10 20:26
im tym miś jest droższy...
2013-12-11 10:09
bo natezenie ruchu na tej ulicy jest male. Z drugiej strony, studiowalem tam i nigdy jakos nie mialem problemow z tym tunelem, dobrze zrobiony, szeroki, i z jednej strony nie ma schodow, wiec i wygodny w uzyciu. Sadze ze dalej ludzie beda go uzywac
2013-12-11 21:23
ale widać za wygodnie było
2013-12-11 11:51
Bo Polska to bogaty kraj, tutaj można budować tunel, później i tak zrobić pasy na jezdni, bo ... no właśnie?
2013-12-11 12:53
jeśli chodzi o ruch drogowy to stał się on cokolwiek bardziej uciążliwy, warto go trochę przytemperować
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.