Opinie (315) 10 zablokowanych

  • cena

    proste pytanie-dlaczego w Gdyni u kierowcy mam mozliwosc zakupu biletu godzinnego na linie zwykłe i SPECJALNE-i tylko tego-nie jest to wymuszenie zakupu drozszego biletu

    • 0 0

  • Karnet

    Dlaczego nie ma biletu/karnetu na np. cztery przejazdy. Moje dzieci korzystają sporadycznie z połączenia PruszczGdanski-Gd.Wrzeszcz. Dlaczego nie mogą sobie kupić biletu na kilka przejazdów, aby uniknąć stania w kolejce do kasy lub płacenia u konduktora. Nie rozumiem tego.

    • 0 0

  • Czy komunikacja miejska nie może być bezpłatna? (28)

    Ja wiem, to są koszty bo miasto traci wpływy z biletów ale patrząc z większej i szerszej perspektywy widzę same plusy: mniej korków, mniej wypadków, mniej inwestycji w śrutowanie ulic itp itd.

    • 105 55

    • tak, świetny pomysł w szczególności dla bezdomnych...

      • 0 0

    • (1)

      Małym miastom się opłaca darmowa komunikacja a w trójmieście nie?

      • 2 0

      • Dokładnie

        • 0 0

    • (5)

      Może ale tylko w wyobraźni np zwolenników kodu... najlepiej wszystko darmowe

      • 17 55

      • dlaczego tylko w wyobraźni ? (2)

        są miasta gdzie komunikacja miejska jest darmowa - nawet w Polsce
        przykład - Kościerzyna

        • 3 0

        • 1 busik raz na 2 godziny (1)

          • 6 0

          • No ale jest można można

            • 0 0

      • Hej Grażka!

        Jak narazie Twój PiS jest lepszy od KOD , to partyjka ściśle lewicowa, przyjrzyj się dobrze temu co robi. Same rozdawnictwo a po bokach ściąga kasę z VAT jak się da próbując podnosić stawki. Pozdro Grażka!

        • 2 2

      • Może ale tylko w wyobraźni np zwolenników pisu... najlepiej wszystko darmowe

        (wiem, wiem, ... ale durny komentarz to i durna odpowiedź)

        • 58 5

    • Nie powinna być (2)

      To niestety niewiele zmieni - podróżnych będzie podobna ilość z tą różnicą tylko, że teraz za część przejazdu płacimy wszyscy (w podatkach) a za pozostała część podróżny. Przy darmowej komunikacji wszyscy byśmy płacili

      To niestety niewiele zmieni - podróżnych będzie podobna ilość z tą różnicą tylko, że teraz za część przejazdu płacimy wszyscy (w podatkach) a za pozostała część podróżny. Przy darmowej komunikacji wszyscy byśmy płacili za podróże części tylko osób. Poza tym dochodzi jeszcze kwestia np. inwestycji.
      A najpierw to trzeba zmienić mentalność w ludziach. Większość jeździ autem nie dlatego że bilety są drogie a dlatego że w tramwaju czy autobusie nie ma jak się lansować i zwyczajnie ludzie są leniwi.

      • 4 6

      • komfort

        raczej tu chodzi o komfort podróży...wybaczcie ale jak jeżdzę z pracy albo do pracy autobusem lini 111, to tylko modlę się by nie wszedł jakiś żulek czy bezdomny pachnący tak jakby wyszedł wprost z Sephory... ;/
        przejedzie 1 czy 2 przystanki i wsyiada a smród pozostaje przez cały dzień...;/

        • 1 0

      • Stara prawda "im wolniej jedziesz tym dłużej cię widzą" w korkach nabiera sensu.
        Tak lansować to się można...

        • 0 0

    • (2)

      I tak ludzie wolą auto nawet jak darmo będzie to będą narzekać ze tu przydatnej ze tam przystanek być się przydał a inni ze tu za dużo przystanków i dlatego długo się jedzie ...

      • 2 8

      • ale wiesz dlaczego? (1)

        bo w tym miescie jest coraz gorzej. nie ma praktrycznie dnia bez awarii. czesto jest ich po kilka dziennie. miasto idzie w zla strone, robi sie nieprzyjazne do poruszania sie po nim komfortowo. Bo ktos glupi i chciwy

        bo w tym miescie jest coraz gorzej. nie ma praktrycznie dnia bez awarii. czesto jest ich po kilka dziennie. miasto idzie w zla strone, robi sie nieprzyjazne do poruszania sie po nim komfortowo. Bo ktos glupi i chciwy chcial sobie zrobic tutaj warszafke za cene warunkow zycia mieszkancow. nie da soer budowac mieszkania na mieszkaniu bez konsekwencji pozniejszych.

        W 2000 roku to tu sie jeszcze zylo. byly moze z dwie ulice ktore co jakis czas sie korkowaly. a awaria komunikacji budzila zadziwienie lub sensancje.

        ale skoro wladza nie umie na siebie spojrzec krytycznie to nie wroze dobrze temu miejscu.. bedzie coraz gorzej i w koncu miasto samo zacisnie petle na szyi. moze wtedy prezydent sie obudzi jak mu sie samemu zacisnie.

        • 8 2

        • On ma to w czterech literach.

          Teraz marzy mu się Bruksela.

          • 0 0

    • (5)

      ta bezpłatność będzie kosztować jakieś 300mln rocznie ( Gdańsk ) z kieszeni wszystkich mieszkańców płacących podatki.

      • 20 4

      • (2)

        W ramach uświadomienia, małe miasta mają podobny budżet na mieszkańca i u nich się opłaca, takich darmowych miast mamy w kraju 30 lub więcej.

        • 9 0

        • Małe miasto to u problem mały (1)

          Niewielu przyjednych. W Gdańsku jego mieszkańcy dopłacaliby do podróży osobom, które tutaj żyją ale nie są zameldowane oraz turystom. No chyba że masz pomysł aby pozostawić dla tych w/w osób bilety i dołożyć kontrolę

          Niewielu przyjednych. W Gdańsku jego mieszkańcy dopłacaliby do podróży osobom, które tutaj żyją ale nie są zameldowane oraz turystom. No chyba że masz pomysł aby pozostawić dla tych w/w osób bilety i dołożyć kontrolę dokumentów. Tylko wtedy mamy znowu system, w którym nadal trzeba utrzymywać druk, dystrybucję i sprzedaż biletów, urzędników wszystko to rozliczających i system kontroli.

          Pamiętaj również, że przy takim rozwiązaniu to pracujący obywatele całkowicie sponsorują przejazdy wszystkim czyli tak naprawdę oni zapłacą więcej chociaż nie do końca świadomie.

          • 5 4

          • Proporcjonalnie przyjezdnych w małych miastach jest tyle samo, z okolicznych wiosek zjeżdżają na miejskie atrakcje, zakupy itd. nie licząc kurortów bo tam z kilkunastu stałych mieszkańców czasem robi się w sezonie kilka tysięcy i kto wtedy płaci?
            Można?
            Można!
            Ale po co jak można sobie i innym komplikować życie.

            • 2 0

      • wystarczy sprzedac ecs i stadion zlikwidowac.

        chyba wazny jest krwiobieg miasta.

        • 3 4

      • sprzedać muzeum

        • 14 6

    • nie ma niczego za darmo. przecież oddajemy około 3/4 naszych pensji na podatki więc wcale nie byłoby za darmo.

      • 0 0

    • Stanowczo nie ! Juz teraz jeździmy z patologia. Dajcie oddychac w komunilacji.

      • 0 0

    • Od lat mówię to samo. (1)

      Z tym, że gdyby ludzie nieco tłumniej przesiedli się na komunikację publiczną, gdyby założyć skok o nawet 15% użytkowników, to nagle okazałoby się że komunikacja publiczna jest niewydolna.

      W relacji, w

      Z tym, że gdyby ludzie nieco tłumniej przesiedli się na komunikację publiczną, gdyby założyć skok o nawet 15% użytkowników, to nagle okazałoby się że komunikacja publiczna jest niewydolna.

      W relacji, w której przed zmianą charakteru pracy codziennie jeździłem autobusem pojazdy były bardzo zatłoczone i komfort jazdy był znikomy. Ostatnio czasami jeżdżę SKM i w wakacje jest dość komfortowo ale z początkiem roku szkolnego jest niemiłosierny tłok.

      Prawdę mówiąc, w Tallinie udostępnienie komunikacji dla mieszkańców bezpłatnie nie spowodowało rewolucji (na autobusy przesiedli się głównie piesi) ale w ciągu 3 lat od wprowadzenia systemu wpływy do budżetu miasta wzrosły o 20mln euro rocznie ponieważ aby uzyskać przywileje ludzie do tej pory tam nie zameldowani uporządkowali tą kwestię i zaczęli odprowadzać tam podatki (a zameldowało się "tylko" 25tys. osób w mieście liczącym obecnie około 440tys. mieszkańców).

      Może taki aspekt finansowy przemówiłby do rozsądku naszym lokalnym włodarzom? Trzeba myśleć perspektywicznie. Kolega od 11 lat jeździ samochodem na tablicach NKE bo płaci m.in. niższe OC...

      • 26 1

      • myślenie logiczne? w Polsce?

        i to jeszcze wśród urzędników i polityków?

        • 11 1

    • naturalnie ze tam wystarczy wprowadzic jak na zachodzie opłaty dla złomu w miescie!

      Ale bardziej realna jest np by bilety były po 1 zł zamiast obecnych ponad 3 zł

      • 2 1

    • podobnie jak prąd, gaz, woda, ser i piwo (1)

      • 19 9

      • kij z serwem piwo niech będzie

        • 20 0

  • Praga (5)

    w Pradze ostatnio za 24H zapłaciłem 17 PLN- miałem w tym autobusy, tramwaje i 3 linie metra.

    • 5 0

    • A porównaj ceny autostrad w Czechach i w Polsce

      To chyba powinniśmy naszych włodarzy powywieszać na lampach. (W historii Pragi kilkukrotnie niezadowoleni z rządów mieszkańcy powyrzucali włodarzy z Hradczan przez okna, oczywiście na stronę przepastnego wzgórza. Następni radni działali już dla obywateli...

      • 0 0

    • (3)

      no i?

      • 1 3

      • Praga

        no i spojrz na ceny biletów w PL. jakość usług etc. i możliwość szybkiego przemieszczena się vs pozostałe miasta europejskie.
        poza tym widać, że Nasze Trójmiasto pod względem ofert pracy mało oferuje, zarobków

        no i spojrz na ceny biletów w PL. jakość usług etc. i możliwość szybkiego przemieszczena się vs pozostałe miasta europejskie.
        poza tym widać, że Nasze Trójmiasto pod względem ofert pracy mało oferuje, zarobków jeszcze mniej... a ceny mamy jak w Warszawie, bo koszty czy komunikacji, czy wynajmu sa tam podobne, a zarabiamy 25-40 mniej za to samo.

        • 1 0

      • podróże kształcą...

        • 1 0

      • Dobrze

        • 1 0

  • durzo pieniendzy ktos zmarnowal szkoda............. (4)

    • 16 13

    • na naukę takiego tłumoka - brak znajomości języka polskiego

      • 0 0

    • Mózg masz zepsuty

      Ortografia

      • 0 1

    • Z mężem i synem jechaliśmy z Karwin do Wejherowa, tam i z powrotem prawie 50 pln na bilety. Dobrze że wkrótce kupujemy auto.

      • 4 0

    • To jest zle miejsce dla inwestycji wq transport miejski ten prywatny

      mogacy troche przytrzec nosa durniom z urzedu, wedlug ktorych komunkacja jest dla nich, by mogli sobie czym kierowac.

      • 1 1

  • (8)

    Ceny biletów normalnych w środkach komunikacji są za drogie

    • 142 18

    • ceny nie są drogie tylko wysokie albo za wysokie. Drogie są śliwki, buty

      • 0 0

    • szczególnie skm ma bardzo drogie bilety

      • 1 0

    • Zabrakło wspomnienia (1)

      O bilecie 30-dniowym metropolitarnym na całe Trójmiasto za 230 zł.
      To więcej niż za 90-dniowe w innych miastach.

      • 24 0

      • jeżdżę do pracy z Gdańska do Gdyni robiąc dziennie około 55 km w dwie strony i koszt przejazdu samochodem wynosi pomiędzy 250-300 zł więc nigdy w życiu nie skorzystałbym z takiej oferty jaką daje nasza miejska

        jeżdżę do pracy z Gdańska do Gdyni robiąc dziennie około 55 km w dwie strony i koszt przejazdu samochodem wynosi pomiędzy 250-300 zł więc nigdy w życiu nie skorzystałbym z takiej oferty jaką daje nasza miejska "komunikacja". gdyby wychodziło 3 razy taniej to może bym się zastanowił. a tak mam wygodniej, cieplej zimą, chłodniej latem i przede wszystkim przynajmniej 2 razy szybciej.

        • 9 0

    • (2)

      Trochę tak. w szczególności jak ktoś ma rodzinę. 4 osobowa rodzina znacznie taniej karnie się autem niż komunikacją publiczną. Powinno być odwrotnie

      • 33 2

      • Nie do końca. (1)

        Jak korzystasz z samochodu, to musisz wliczyć koszt parkowania, napraw, przeglądów i ubezpieczenia. W transporcie miejskim są bilety zniżkowe dla dzieci lub rodzinne.
        Wszystko zależy od tego gdzie jedziesz.
        rozwiń...

        Jak korzystasz z samochodu, to musisz wliczyć koszt parkowania, napraw, przeglądów i ubezpieczenia. W transporcie miejskim są bilety zniżkowe dla dzieci lub rodzinne.
        Wszystko zależy od tego gdzie jedziesz.
        jeśli masz się kilka razy przesiadać, to samochód jest lepszy. Jeśli jedziesz gdzieś niedaleko, gdzie ciężko zaparkować, to już inna sprawa.

        • 0 3

        • Tym bardziej niedaleko to tylko samochodem. Przejechanie rodziny czteroosobowej jednego przystanku autobusem tam i z powrotem to ponad 20 zł

          • 6 0

    • ale bilet kasować należy.

      Tramwaj rusza i gość próbuje wskoczyć do niego, potknął się , wpadł pod koła i obcięło mu rękę, ale nic, wstał i biegnie dalej, już chwycił się tramwaju ale znowu się potknął, ucięło mu nogę. Jeszcze bardziej się

      Tramwaj rusza i gość próbuje wskoczyć do niego, potknął się , wpadł pod koła i obcięło mu rękę, ale nic, wstał i biegnie dalej, już chwycił się tramwaju ale znowu się potknął, ucięło mu nogę. Jeszcze bardziej się zmobilizował i znowu ruszył za tramwajem skacząc na jednej nodze, jak już był blisko ktoś podał mu rękę i w ten sposób wskoczył do tramwaju, po czym zdyszany wyjął plakietkę i zawołał, - bilety do kontroli !

      • 3 2

  • W Krakowie bilet miesięczny kosztuje 89 zł. 94 zł kosztuje tylko jak się wyrabia pierwszy raz

    Jak wyżej

    • 1 0

  • Czas korzystać z telefonu

    Kupuje bilet w Skycasz za 3.00 a nie 3.20 czy 3.40.

    • 1 0

  • gratulacje za zestawienie - widać jak was dymaja w Trójmieście (1)

    to po prostu najdroższa komunikacja miejska w Polsce

    • 7 1

    • a jak porównać np. z Warszawą - to już totalna klęska (od ilosci mieszkańców po obszar objety biletem)

      • 1 0

  • Na szczęście od paźdzernika zeszłego roku bielty na ZKM mnie nie dotyczą. (1)

    15 litrów oddanej krwi i 11 lat później od pierwszego oddania otrzymałam status Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi 1 stopnia :-)

    Tylko dając'"czerwoną książeczkę"* podczas kontroli biletów czuję się dziwnie.

    * określenie książeczki świadczącej o przynależności do partii w PRL.

    • 2 1

    • za skm i pkm i tak płacisz

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.